Gal.5
1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykäämme siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa (esim. uudestaan kastaa) itseänne orjuuden ikeeseen.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat:...
20....lahkot,
21. ...,joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Matt.24
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Matt.7
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä; Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?
23. Ja silloin minä lausuin heille julki: Minä en ole koskaan teitä tuntenut, menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.
Raamattu varoittaa lahkoista
5
277
Vastaukset
- joo
on se josta olen varoittanut...! ymmärrätte varmaan kenestä p...n !!
- Helena
kenestä puhut,ei vastata yhtään mitään,muuten saa taas kuulla "lahkoriivatuista".
- okei, hienoa
että luterilaisuuskin on lahko ihan samalla tavalla kuin helluntailaisuuskin(tämä on yleisessä tiedossa ainakin muiden kuin luterilaisten keskuudessa)
- maija
Ei lahkoon /kirkkoon kuuluminen ketään pelasta vaan ainoastaan usko Jeesukseen Kristukseen.
Emme voi siis sanoa, että tuo ja tuo lahko/kirkko opettaa väärin, sillä jokaisessa kirkossa/lahkossa on ihmisiä, jotka eivät ole päässeet "sisään" sanasta.
Sanotaan, että heidän hedelmistään te heidätt tunnette. Ja se on totta, jokaisessa lahkossa/kirkossa on niitä hyviä hedelmiä ja sitten on niitä "mätiä" hedelmiä.
Mutta onneksemme lupaus pelastuksesta on kiinni vain ja ainoastaan Jeesuksen tuntemisesta ei lahkosta/kirkosta.
Tuo on ihana lupaus johon voi luottaa, raamattu ei anna väärää tietoa vaan oikean tiedon.
Matt.7:16-27
" 16. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17. Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
25. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
26. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
27. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
- upotettu
Mutta Tiedätkö mitä Raamatussa sanotaan turhien sanojen jakelemisesta?
Sinä lisäsit kirjoittamaasi Raamatun jakeeseen täysin omavaltaisen ja sen sisältöön kuulumattoman lisäyksen!
Ei Raamattua kuule niin lueta! Vaan Raamatun sana kuuluu vastaanottaa niin kuin se on kirjoitettu!
Sinä joko uskot sen tai et! Mutta lisäillä siihen et saa omavaltaisia lisäyksiä!
Se miten sinä "kuvittelet" jonkun asian oleman sinun mielestäsi, ei silloin lainkaan sovi ottaa tueksi asiattomia lisäyksiä Raamatun jakeisiin, ja ellet todellakin tunne Raamatullisesti asiaa ja siten Raamatusta ottaen tueksi jakeita joissa on kyseiseen asiaan liittyvä kokonais sisältö!
Mitä taasen tulee tuohon sinun "lahko" ajatukseesi, niin taitaa olla turha sinulle sitä edes selvittää , sillä selvästikään et edes ymmärrä mitä tuo lahko asia tarkoittaa!
Sinä ja monen monet muut kuvittelevat että jokin tietty ryhmittymä on se lahko! Mutta tiesitkö lainkaan sitä että myös ev,lut kirkko on lahko!?!?
Se on eriytynyt katolisesta "emokirkosta" pois lutterin kautta, ja siksi se on lahko!
Mutta se ei yksistään sanele sitä vielä, vaan sen lisäksi kirkon sisällä harjoitetaan jopa noituutta!!! Luit oikein!!! Kirkon jäsenet saavat harjoittaa vaikka minkälaista kulttiuskontoa kirkon siihen lainkaan ja mitenkään puuttumatta!
Ja siksi se on silläkin tavalla myös lahko!
Helluntaiseurakunta esim, ei ole "eronnut" mistään
suuremmasta "emokirkosta" vaan on aivan erillinen seurakunta lainkaan riippumaton ja sitoutumaton mihinkään kirkkoon! Ja pitäytyy Raamatun opetukseen ja Jeesuksen golgatan sovitustyöhön, jonka kautta ihmisillä on Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen vaikutuksella saavuttaa usko Jeesukseen vapahtajaan! Ja Jeesuksen uhrisovituksella saavuttaa vanhurskaus uskon kautta!!!
Mutta eihän se mitään meinaa vaikka lahkolaiseksi haukutaankin! Saivathan alkuseurakunnan uskovatkin kuulla lahkolaiseksi nimittelyä kuten Paavalikin seuraavassa tuntojaan selvittää!
>>Apt 24:10 Paavali vastasi, kun maaherra oli viitannut, että hän sai puhua:
"Koska tiedän sinun monta vuotta olleen tämän kansan tuomarina, puhun luottamuksella asiani puolesta.
11 Niinkuin voit saada tietää, ei ole kuin kaksitoista päivää siitä, kun menin Jerusalemiin rukoilemaan.
12 Eivät he ole tavanneet minua kenenkään kanssa väittelemästä eikä väentungoksia aikaansaamasta, ei pyhäkössä, ei synagoogissa eikä kaupungilla,
13 eivätkä myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he "lahkoksi" sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895