Chevroletien suoritusarvot 2.

Usko Kyykkä

Herättelin keskustelua luvatuista ja mitatuista kiihdytysarvoista 0-100km/h tai 0-60 mph. Provoni tarkoitus oli osoittaa Chevroletin lupaavan liikaa. Homma meni jälleen aivan reisille, koska mittaustulokset olivatkin aivan päinvastaisia.

Tässä esimerkiksi Car and Driver -lehden asianmukaisilla laitteilla ja tasaisilla kiihdytyssuorilla mittaama Cruze 1.4 T:n 0-60 mph 8.0 sekuntia eli 0-100 km/h 8.3 sekuntia.

http://media.caranddriver.com/files/11-chevrolet-cruze-and-12-ford-focus-vs-jetta-elantra-and-mazda-3-comparison-test-car-and-driversmall-car-sedan.pdf

62

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 165234

      Jos Chevy-provojen sijasta keskittyisit johonkin, minkä paremmin hallitset. Vaikka taskubiljardin pelaamiseen.

    • arrikoski

      Meillä on Cruze 1.4 T. Ei ole kyllä suurta merkitystä onko aika 9 tai 10 tai juuri papereiden 9.5. Kulkee ja kiihtyy riittävästi joka tapauksessa.

    • ~*~

      Perille pääsy on pääasia, nopeuksilla ei ole mitään väliä.

    • Oikeassa olen

      Tännekkin voin vain toistaa tämän, koska täällä suomessa tietääkseni ajetaan 1,4 T:tä vain manuaalivaihteisena:

      http://www.caranddriver.com/reviews/2011-chevrolet-cruze-eco-drive-chevy-cruze-review

      Suomessa siis myydään 1,4 T-moottoria vain HB ja STW - mallina ja VAIN manuaalivaihteisena. Te jankkaatte kokoajan jonkun amerikan myyntimallin 6-vaihteisen automaattivaihteisen parhaita vetoja 0-60 mph.

      Nyky-automaatti voi jopa parantaa arvoja hiukan, mutta kuten teidän kumartama oma tietolähdekkin toteaa, superpitkä taloudelliseksi viritetty 6-vaihteinen manuaaliversio syö Cruzen suorituskykyä ja kiihtyvyys on 10 sekunnin pinnassa. Toisinsanoen manuaalivaihteinen jota nimenomaan täälläkin myydään, ei kykene annettuihin suoritusarvoihin. Täällä pohjolassa Cruzet kiihtyvät n. 10 sekuntia nollasta sataan, aivan kuten TM:kin ja tuo Caranddriverskin mittasi.
      Lukekaa tuo juttu, joka on omasta lehdestänne.

      • bim mer

        http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=28&ved=0CFsQFjAHOBQ&url=http://www.caranddriver.com/files/2011-chevrolet-volt-vs-chevrolet-cruze-eco.pdf&ei=-UiiUa6KJsPn4QSO3YGwBQ&usg=AFQjCNGFkAEHt-aZCNsf2CzWewdw79ADgg&sig2=R2cTs5ntqI6NcZjHtAd5iA&bvm=bv.47008514,d.bGE&cad=rja

        Tässä 8.7 sekan autossa lukee 6-speed manual. 8.3 sekan auto oli automaatti.


      • EST.

        EST eli estimated 8.9-9.8 sekuntia. Ei kellotettu vaan hihasta vedetty arvio.


      • Spekuloidaan vielä
        EST. kirjoitti:

        EST eli estimated 8.9-9.8 sekuntia. Ei kellotettu vaan hihasta vedetty arvio.

        Taitaa olla Chevyn moottoreissa aikamoista laatuhajontaa, kun toinen virallinen mittaaja saa ajaksi 10,1 sekuntia ja toinen 8,7 sekuntia.
        Eli kahden naapuruksen eri Cruzejen välillä voi olla toista sekuntia suoritusarvossa eroa, vaikka konepellin alla on sama moottori??
        Kulkeeko perjantaina kasattu Cruze paremmin kuin maanantaina kyhätty?? Vähän kuin Ladat aikanaan?? Toinen saattoi ottaa mittariin 160 km/h ja toinen kulki 130 km/h, riippuen siitä minkälaisen yksilön sattui saamaan.

        Lienee järkevämpää pysyä erossa noista Chevyistä ja valita hiukan tasalaatuisempi tekele mistä voi olla varma, että speksit ovat todellisuudessakin sitä mitä luvataan..

        Edelleenkään carsdrivers ei mittaa autojaan 0-100 km/h vaan 0-60 mph. Tuo 0-100 km/h arvo perustuu päätelmiin, jotka Chevisteillä tuppaa olemaan optimistisempia kuin muilla kirjoittajilla.


      • 16+2
        Spekuloidaan vielä kirjoitti:

        Taitaa olla Chevyn moottoreissa aikamoista laatuhajontaa, kun toinen virallinen mittaaja saa ajaksi 10,1 sekuntia ja toinen 8,7 sekuntia.
        Eli kahden naapuruksen eri Cruzejen välillä voi olla toista sekuntia suoritusarvossa eroa, vaikka konepellin alla on sama moottori??
        Kulkeeko perjantaina kasattu Cruze paremmin kuin maanantaina kyhätty?? Vähän kuin Ladat aikanaan?? Toinen saattoi ottaa mittariin 160 km/h ja toinen kulki 130 km/h, riippuen siitä minkälaisen yksilön sattui saamaan.

        Lienee järkevämpää pysyä erossa noista Chevyistä ja valita hiukan tasalaatuisempi tekele mistä voi olla varma, että speksit ovat todellisuudessakin sitä mitä luvataan..

        Edelleenkään carsdrivers ei mittaa autojaan 0-100 km/h vaan 0-60 mph. Tuo 0-100 km/h arvo perustuu päätelmiin, jotka Chevisteillä tuppaa olemaan optimistisempia kuin muilla kirjoittajilla.

        Laatuhajontaa on sinun korviesi välissä tälläkin kertaa. Jatka kuitenkin kateellisia juttujasi ja pidä Chevrolet kateuslistan kärkipäässä. Tällä hetkellä sija on 3.


      • katotaampa Astra
        16+2 kirjoitti:

        Laatuhajontaa on sinun korviesi välissä tälläkin kertaa. Jatka kuitenkin kateellisia juttujasi ja pidä Chevrolet kateuslistan kärkipäässä. Tällä hetkellä sija on 3.

        Caranddrivers kirjoittaa:

        The manual Eco model’s super-tall gearing actually slows the car’s acceleration, with 0-to-60 now taking 9.8 seconds in our estimation. We don’t expect the auto-equipped car to waver from the 8.9 seconds we last recorded in a turbocharged Cruze.

        8,9 sekuntia on mitattu (we last recorded) automaatille 0-60 mph. Tuon kun muuttaa 0-100 kmh, aika on 9 sekunnin päälle - ehkä 9,4 - 9,5.
        Pitkällä vaihteistolla varustettu manuaali on hitaampi, siis liikutaan 10 sekunnin ajoissa, kuten TM mittasikin. Täytyypä kaivaa Tuulilasin taannoinen farkkuvertailu, jossa mukana on Astra 1,4 T ja katsoa mihin se kykeni manuaali vaihteistolla. Luottamus tuon ulkolaisen julkaisun arvoihin, jotka vaihtelevat päivän mukaan ei ole kovin korkealla.


      • 16+2
        katotaampa Astra kirjoitti:

        Caranddrivers kirjoittaa:

        The manual Eco model’s super-tall gearing actually slows the car’s acceleration, with 0-to-60 now taking 9.8 seconds in our estimation. We don’t expect the auto-equipped car to waver from the 8.9 seconds we last recorded in a turbocharged Cruze.

        8,9 sekuntia on mitattu (we last recorded) automaatille 0-60 mph. Tuon kun muuttaa 0-100 kmh, aika on 9 sekunnin päälle - ehkä 9,4 - 9,5.
        Pitkällä vaihteistolla varustettu manuaali on hitaampi, siis liikutaan 10 sekunnin ajoissa, kuten TM mittasikin. Täytyypä kaivaa Tuulilasin taannoinen farkkuvertailu, jossa mukana on Astra 1,4 T ja katsoa mihin se kykeni manuaali vaihteistolla. Luottamus tuon ulkolaisen julkaisun arvoihin, jotka vaihtelevat päivän mukaan ei ole kovin korkealla.

        http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=28&ved=0CFsQFjAHOBQ&url=http://www.caranddriver.com/files/2011-chevrolet-volt-vs-chevrolet-cruze-eco.pdf&ei=-UiiUa6KJsPn4QSO3YGwBQ&usg=AFQjCNGFkAEHt-aZCNsf2CzWewdw79ADgg&sig2=R2cTs5ntqI6NcZjHtAd5iA&bvm=bv.47008514,d.bGE&cad=rja

        Tässä on MANUAALILLE MITATTU 8.7 sekuntia 0-100 km/h. Kyllä sinun pitäisi päästä johonkin hoitoon jo kun noin pahasti viiraa päästä.


      • löytyihän se....
        16+2 kirjoitti:

        http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=28&ved=0CFsQFjAHOBQ&url=http://www.caranddriver.com/files/2011-chevrolet-volt-vs-chevrolet-cruze-eco.pdf&ei=-UiiUa6KJsPn4QSO3YGwBQ&usg=AFQjCNGFkAEHt-aZCNsf2CzWewdw79ADgg&sig2=R2cTs5ntqI6NcZjHtAd5iA&bvm=bv.47008514,d.bGE&cad=rja

        Tässä on MANUAALILLE MITATTU 8.7 sekuntia 0-100 km/h. Kyllä sinun pitäisi päästä johonkin hoitoon jo kun noin pahasti viiraa päästä.

        Tuon carsanddrivers verkkojulkaisun milloin minkäkin päivän mukaan ailahtelevat arpomiset 0-60 mph voidaan jättää täysin omaan arvoonsa.

        TM mittasi 10,1 sekuntia Cruze 1,4 T farmarille, mikä on 138 hevosvoimaiselle ja 1450
        kiloiselle autolle aivan uskottava lukema.

        Pikku etsiskelyllä löytyi myös Tuulilasin numero 10/2011 sivulta 48 lähtien: Turbofarmarien vertailu, mukana Opel Astra Sports Tourer 1,4 T enjoy.
        Mitattu kiihtyvyys 6-vaihteiselle manuaalille, 0-100 km/h.....10,7 sekuntia!!.

        Nyt ei voi sanoa muuta, kuin että hypätkää kaivoon kahdeksan puolen sekunnin kiihtyvyysaikoinenne. Jo 2 suomalaista arvostettua autoalan julkaisua ammattilaitteineen ja testiproseduureineen on mitannut täkäläiset 1,4 T myyntiversiot ja yli 10 sekunnin mennään että heilahtaa. Eipä tässä muuta tällä erää.
        Vai vielä 8,7 sekuntia 138 hepan puolitoistatonnisella autolla, heh,heh, hyvä vitsi

        Vertailun vuoksi: Opel Insignia 1,6 T 180 heppanen kiihtyi Tuulilasin testissä 9,4 sekuntiin.


      • 1685234
        löytyihän se.... kirjoitti:

        Tuon carsanddrivers verkkojulkaisun milloin minkäkin päivän mukaan ailahtelevat arpomiset 0-60 mph voidaan jättää täysin omaan arvoonsa.

        TM mittasi 10,1 sekuntia Cruze 1,4 T farmarille, mikä on 138 hevosvoimaiselle ja 1450
        kiloiselle autolle aivan uskottava lukema.

        Pikku etsiskelyllä löytyi myös Tuulilasin numero 10/2011 sivulta 48 lähtien: Turbofarmarien vertailu, mukana Opel Astra Sports Tourer 1,4 T enjoy.
        Mitattu kiihtyvyys 6-vaihteiselle manuaalille, 0-100 km/h.....10,7 sekuntia!!.

        Nyt ei voi sanoa muuta, kuin että hypätkää kaivoon kahdeksan puolen sekunnin kiihtyvyysaikoinenne. Jo 2 suomalaista arvostettua autoalan julkaisua ammattilaitteineen ja testiproseduureineen on mitannut täkäläiset 1,4 T myyntiversiot ja yli 10 sekunnin mennään että heilahtaa. Eipä tässä muuta tällä erää.
        Vai vielä 8,7 sekuntia 138 hepan puolitoistatonnisella autolla, heh,heh, hyvä vitsi

        Vertailun vuoksi: Opel Insignia 1,6 T 180 heppanen kiihtyi Tuulilasin testissä 9,4 sekuntiin.

        Kova paikkahan se on kun Cruze 1.4 T manuaalille on mitattu kunnon välineillä selvästi alle 9 sekunnin lukemat mutta fakta mikä fakta.


      • 16+2
        löytyihän se.... kirjoitti:

        Tuon carsanddrivers verkkojulkaisun milloin minkäkin päivän mukaan ailahtelevat arpomiset 0-60 mph voidaan jättää täysin omaan arvoonsa.

        TM mittasi 10,1 sekuntia Cruze 1,4 T farmarille, mikä on 138 hevosvoimaiselle ja 1450
        kiloiselle autolle aivan uskottava lukema.

        Pikku etsiskelyllä löytyi myös Tuulilasin numero 10/2011 sivulta 48 lähtien: Turbofarmarien vertailu, mukana Opel Astra Sports Tourer 1,4 T enjoy.
        Mitattu kiihtyvyys 6-vaihteiselle manuaalille, 0-100 km/h.....10,7 sekuntia!!.

        Nyt ei voi sanoa muuta, kuin että hypätkää kaivoon kahdeksan puolen sekunnin kiihtyvyysaikoinenne. Jo 2 suomalaista arvostettua autoalan julkaisua ammattilaitteineen ja testiproseduureineen on mitannut täkäläiset 1,4 T myyntiversiot ja yli 10 sekunnin mennään että heilahtaa. Eipä tässä muuta tällä erää.
        Vai vielä 8,7 sekuntia 138 hepan puolitoistatonnisella autolla, heh,heh, hyvä vitsi

        Vertailun vuoksi: Opel Insignia 1,6 T 180 heppanen kiihtyi Tuulilasin testissä 9,4 sekuntiin.

        Toista vielä, että oman mielenterveytesi takia, ota yhteyttä lääkäriisi. Tällainen Chevroletin kadehdinta ylittää selvästi normaalin. Sinun on aika palata lataamoon muutamaksi viikoksi. Se on aina helpottanut oloasi vähäksi aikaa.

        Chevrolet on muuten kateuslistan vankalla kolmossijalla tänäänkin. Aika hyvin, kun ottaa huomioon, että se on sinun mukaasi "marginaalimerkki".


      • 4+12
        löytyihän se.... kirjoitti:

        Tuon carsanddrivers verkkojulkaisun milloin minkäkin päivän mukaan ailahtelevat arpomiset 0-60 mph voidaan jättää täysin omaan arvoonsa.

        TM mittasi 10,1 sekuntia Cruze 1,4 T farmarille, mikä on 138 hevosvoimaiselle ja 1450
        kiloiselle autolle aivan uskottava lukema.

        Pikku etsiskelyllä löytyi myös Tuulilasin numero 10/2011 sivulta 48 lähtien: Turbofarmarien vertailu, mukana Opel Astra Sports Tourer 1,4 T enjoy.
        Mitattu kiihtyvyys 6-vaihteiselle manuaalille, 0-100 km/h.....10,7 sekuntia!!.

        Nyt ei voi sanoa muuta, kuin että hypätkää kaivoon kahdeksan puolen sekunnin kiihtyvyysaikoinenne. Jo 2 suomalaista arvostettua autoalan julkaisua ammattilaitteineen ja testiproseduureineen on mitannut täkäläiset 1,4 T myyntiversiot ja yli 10 sekunnin mennään että heilahtaa. Eipä tässä muuta tällä erää.
        Vai vielä 8,7 sekuntia 138 hepan puolitoistatonnisella autolla, heh,heh, hyvä vitsi

        Vertailun vuoksi: Opel Insignia 1,6 T 180 heppanen kiihtyi Tuulilasin testissä 9,4 sekuntiin.

        Nuo huippu arvot on mitattu tuolle Daewoo-letukalle alamäki osuudella.


      • 16+2
        4+12 kirjoitti:

        Nuo huippu arvot on mitattu tuolle Daewoo-letukalle alamäki osuudella.

        Toistan vielä, että oman mielenterveytesi takia, ota yhteyttä lääkäriisi.


      • 0+0= 16+2
        16+2 kirjoitti:

        Toistan vielä, että oman mielenterveytesi takia, ota yhteyttä lääkäriisi.

        " Sinun on aika palata lataamoon muutamaksi viikoksi"

        Kyllä tuo omituinen Chevynpalvonta enemmän tuntuisi hoitoa vaativan....


      • erkka m
        0+0= 16+2 kirjoitti:

        " Sinun on aika palata lataamoon muutamaksi viikoksi"

        Kyllä tuo omituinen Chevynpalvonta enemmän tuntuisi hoitoa vaativan....

        Tiedätkö muuten mitä luvataan uudelle HB Cruzelle 1.4 turbolla sataseen? 9.3 sekuntia.


      • 16+2
        erkka m kirjoitti:

        Tiedätkö muuten mitä luvataan uudelle HB Cruzelle 1.4 turbolla sataseen? 9.3 sekuntia.

        HB on lyhyempi ja painaa teknisten tietojen mukaan 86 kiloa vähemmän. Siitä ne 0.2 sekuntia tulevat.


      • Käytäntö eri
        16+2 kirjoitti:

        HB on lyhyempi ja painaa teknisten tietojen mukaan 86 kiloa vähemmän. Siitä ne 0.2 sekuntia tulevat.

        Eipä tästä ole kauaa, kun eräs tuttu nimimerkki väitti samantyyppisen keskustelun tiimoilla, että Cruzen eri korimallit ovat niin lähellä samanpainoisia, että eroa suorituskykyyn ei pitäisi tulla. Nyt sitten takki kääntyy aivan nurinpäin.

        Et muuten ole vieläkään linkittänyt yhtään SUOMALAISEN myyntiversion suoritusarvoja tähänkään keskusteluun. Tietääkseni Suomessa ei myydä sedan-mallin Cruzea 1,4 T moottorilla, eikä 1,4 T:n yhteyteen saa täällä automaattia, jota myös olet koko ajan kommenteissasi ja lähteissäsi jollain tavalla sivunnut. Täällä kotoperällä saatavat -Cruze-1,4T-korimallit ja vaihteisto-moottoriyhdistelmät eivät pysty kuin 10 sekunnin ja jopa lähelle 11 sekunnin pintaan lähdöissä. No jaa HB:ta en ole vielä nähnyt mitattavan, mutta muistelisin että Tuulilasin viistoperävertailussa Astra HB kiihtyi kymmenyksen alle 10 sekunnin. Mutta tämä on vain muistelua, nuo farkkujen arvot ovat suomen kamaralla mitattua faktaa.

        Itse olen siis tuonut julki jo kaksi arvostettua kotimaista lähdettä, jossa mitattu suomalaisen myyntiversion suoritusarvot, eli Astra STW ja Cruze STW:n mitatut arvot manuaalivaihteisina. Toinen pystyi 10,1 sekuntiin ja toinen 10,7 sekuntiin. Niistä on aika pitkä kiriminen kasilla alkaviin arvoihin. Olisiko se sitten se paino ja ilmanvastus??

        Niin ja en ole kirjoittanut noita välikommentteja, sen on tehnyt joku muu, itse pitäydyn faktoissa.


      • 16+2
        Käytäntö eri kirjoitti:

        Eipä tästä ole kauaa, kun eräs tuttu nimimerkki väitti samantyyppisen keskustelun tiimoilla, että Cruzen eri korimallit ovat niin lähellä samanpainoisia, että eroa suorituskykyyn ei pitäisi tulla. Nyt sitten takki kääntyy aivan nurinpäin.

        Et muuten ole vieläkään linkittänyt yhtään SUOMALAISEN myyntiversion suoritusarvoja tähänkään keskusteluun. Tietääkseni Suomessa ei myydä sedan-mallin Cruzea 1,4 T moottorilla, eikä 1,4 T:n yhteyteen saa täällä automaattia, jota myös olet koko ajan kommenteissasi ja lähteissäsi jollain tavalla sivunnut. Täällä kotoperällä saatavat -Cruze-1,4T-korimallit ja vaihteisto-moottoriyhdistelmät eivät pysty kuin 10 sekunnin ja jopa lähelle 11 sekunnin pintaan lähdöissä. No jaa HB:ta en ole vielä nähnyt mitattavan, mutta muistelisin että Tuulilasin viistoperävertailussa Astra HB kiihtyi kymmenyksen alle 10 sekunnin. Mutta tämä on vain muistelua, nuo farkkujen arvot ovat suomen kamaralla mitattua faktaa.

        Itse olen siis tuonut julki jo kaksi arvostettua kotimaista lähdettä, jossa mitattu suomalaisen myyntiversion suoritusarvot, eli Astra STW ja Cruze STW:n mitatut arvot manuaalivaihteisina. Toinen pystyi 10,1 sekuntiin ja toinen 10,7 sekuntiin. Niistä on aika pitkä kiriminen kasilla alkaviin arvoihin. Olisiko se sitten se paino ja ilmanvastus??

        Niin ja en ole kirjoittanut noita välikommentteja, sen on tehnyt joku muu, itse pitäydyn faktoissa.

        Teknisistä tiedoista voit ihan itsekin tarkistaa sen, että HB on 86 kiloa farmarimallia kevyempi.

        Kun auton kiihtyvyyttä kellotetaan, auto ei tiedä missä maassa se on. Luvut ovat siis täysin vertailukelpoisia kaikissa maissa. Cruzen 1.4 turbo on alimmillaan päässyt luotettavassa täällä tiedossa olevassa mittauksessa arvoon 8.3 s 0-100km/h.

        Oletko jo ollut yhteydessä lääkäriisi? Syytä ainakin olisi.


      • -Cruze-
        16+2 kirjoitti:

        Teknisistä tiedoista voit ihan itsekin tarkistaa sen, että HB on 86 kiloa farmarimallia kevyempi.

        Kun auton kiihtyvyyttä kellotetaan, auto ei tiedä missä maassa se on. Luvut ovat siis täysin vertailukelpoisia kaikissa maissa. Cruzen 1.4 turbo on alimmillaan päässyt luotettavassa täällä tiedossa olevassa mittauksessa arvoon 8.3 s 0-100km/h.

        Oletko jo ollut yhteydessä lääkäriisi? Syytä ainakin olisi.

        Näyttää siltä että ne joilla on Cruze on ihan sama, kiihtyykö se 9 vai 10 sekunnissa. Niille joilla ei ole asia on niin vakava, että mielenterveys on ihan tosissaan pahalla tolalla.


      • Tietää se....
        16+2 kirjoitti:

        Teknisistä tiedoista voit ihan itsekin tarkistaa sen, että HB on 86 kiloa farmarimallia kevyempi.

        Kun auton kiihtyvyyttä kellotetaan, auto ei tiedä missä maassa se on. Luvut ovat siis täysin vertailukelpoisia kaikissa maissa. Cruzen 1.4 turbo on alimmillaan päässyt luotettavassa täällä tiedossa olevassa mittauksessa arvoon 8.3 s 0-100km/h.

        Oletko jo ollut yhteydessä lääkäriisi? Syytä ainakin olisi.

        Eipä ne taida olla vertailukelpoisia eri maissa, kun samaa moottori-vaihteisto-korimalli variaatiota ei täällä saa. Minun mielestäni sedan ja farmari ovat aivan eri korimalleja ja automaattivaihteistokin on eri juttu kuin manuaali.

        Jos sinun mielestäsi millään näillä faktoilla ei ole mitään väliä, voidaan yhtä hyvin väittää, että lehmätkin lentävät.

        Tosiasia on se, että Suomessa myytävät malliversiot eivät kykene samoihin arvoihin kuin Jenkeissä mitatut malliversiot, eivät edes annettuihin tehtaan arvoihin kuten teholukemista voi päätellä.
        Se kuinka hyvin joku jenkkiversio kiihtyy paperilla, ei meitä täällä Suomessa paljoa lohduta, kun sellaista et kaupasta saa ostettua.
        Myönnän olevani väärässä välittömästi, kun osoitat täältä Suomesta jonkun testin, vertailun tai muun luotettavan lähteen, jossa joku Cruzen Suomen 1,4 T myyntiversio on mitattu kiihtymään paremmin tai edes tehtaan antamaan 9,3 - 9,5 sekunnin arvoihin.

        Itse kaivoin peräti 2 luotettavaa mittausta, jossa näin ei ole lähimainkaan. Lisääkin varmasti löytyy, kun selaa kotimaisia lehtiä, joissa on koeajettu 1,4T Cruze tai Astra. Täytyypä katsoa. Sen jälkeen Amerikkalaisten yhden verkkolehden tekemä mittaus tuntuu aika epätotuudenmukaiselta, vaikka ottaisi erilaisen korimalli-moottori-vaihde-variaationkin erilaisuudenkin huomioon..


      • 16+2
        Tietää se.... kirjoitti:

        Eipä ne taida olla vertailukelpoisia eri maissa, kun samaa moottori-vaihteisto-korimalli variaatiota ei täällä saa. Minun mielestäni sedan ja farmari ovat aivan eri korimalleja ja automaattivaihteistokin on eri juttu kuin manuaali.

        Jos sinun mielestäsi millään näillä faktoilla ei ole mitään väliä, voidaan yhtä hyvin väittää, että lehmätkin lentävät.

        Tosiasia on se, että Suomessa myytävät malliversiot eivät kykene samoihin arvoihin kuin Jenkeissä mitatut malliversiot, eivät edes annettuihin tehtaan arvoihin kuten teholukemista voi päätellä.
        Se kuinka hyvin joku jenkkiversio kiihtyy paperilla, ei meitä täällä Suomessa paljoa lohduta, kun sellaista et kaupasta saa ostettua.
        Myönnän olevani väärässä välittömästi, kun osoitat täältä Suomesta jonkun testin, vertailun tai muun luotettavan lähteen, jossa joku Cruzen Suomen 1,4 T myyntiversio on mitattu kiihtymään paremmin tai edes tehtaan antamaan 9,3 - 9,5 sekunnin arvoihin.

        Itse kaivoin peräti 2 luotettavaa mittausta, jossa näin ei ole lähimainkaan. Lisääkin varmasti löytyy, kun selaa kotimaisia lehtiä, joissa on koeajettu 1,4T Cruze tai Astra. Täytyypä katsoa. Sen jälkeen Amerikkalaisten yhden verkkolehden tekemä mittaus tuntuu aika epätotuudenmukaiselta, vaikka ottaisi erilaisen korimalli-moottori-vaihde-variaationkin erilaisuudenkin huomioon..

        Automaattihan 8.3 sekunnin auto oli mutta 8.7 oli aivan tavallinen manuaalivaihteinen. Korimallilla on väliä. 9.3 sekuntia on hatchbackin ilmoitettu arvo ja 9.5 sekuntia farmarin. Sedanin paino on tällä välillä.

        Voithan sinä jatkaa taistelua faktoja vastaan sen aikaa mitä sinulla on seuraavaan latausjaksoosi asti. Ei tämä taistelu ainakaan paranna mielenterveydellisiä ongelmiasi.


      • Tietää se...
        16+2 kirjoitti:

        Automaattihan 8.3 sekunnin auto oli mutta 8.7 oli aivan tavallinen manuaalivaihteinen. Korimallilla on väliä. 9.3 sekuntia on hatchbackin ilmoitettu arvo ja 9.5 sekuntia farmarin. Sedanin paino on tällä välillä.

        Voithan sinä jatkaa taistelua faktoja vastaan sen aikaa mitä sinulla on seuraavaan latausjaksoosi asti. Ei tämä taistelu ainakaan paranna mielenterveydellisiä ongelmiasi.

        Farmarihan ei noihin arvoihin kykene, kuten olemme mittauksista saaneet lukea.

        Loppupäätelmä siis on: Amerikoissa myytävä 1,4 T sedan kykenee alittamaan valmistajan arvot hyvin, mutta täällä Suomessa myytävä ja jenkeissä ei kaupan oleva 1,4 T STW ylittää valmistajan arvot reippaasti.

        Onko nyt hyvä??


      • 16+2
        Tietää se... kirjoitti:

        Farmarihan ei noihin arvoihin kykene, kuten olemme mittauksista saaneet lukea.

        Loppupäätelmä siis on: Amerikoissa myytävä 1,4 T sedan kykenee alittamaan valmistajan arvot hyvin, mutta täällä Suomessa myytävä ja jenkeissä ei kaupan oleva 1,4 T STW ylittää valmistajan arvot reippaasti.

        Onko nyt hyvä??

        0.1 sekuntia päälle sedanin arvoon, niin saamme farmarin arvon, 8.8 sekuntia.


      • Tietää se....
        16+2 kirjoitti:

        0.1 sekuntia päälle sedanin arvoon, niin saamme farmarin arvon, 8.8 sekuntia.

        8,8 sekuntia on puhdasta spekulaatiota.
        Cruze STW 1,4 T:lle ja Astra 1,4 T:lle ammattilaitteilla TM:ssä ja Tuulilasissa mitatut arvot, 10,1 ja 10,7 sekuntia ovat tosiasiota, kunnes toisin todistetaan.


      • 16+2
        Tietää se.... kirjoitti:

        8,8 sekuntia on puhdasta spekulaatiota.
        Cruze STW 1,4 T:lle ja Astra 1,4 T:lle ammattilaitteilla TM:ssä ja Tuulilasissa mitatut arvot, 10,1 ja 10,7 sekuntia ovat tosiasiota, kunnes toisin todistetaan.

        8.7 sekuntia on mitattu arvo. Spekulointia on se, laitetaanko siihen farkun muutamasta lisäkilosta 0.0 vai 0.1 sekuntia.


      • Tietää se...
        16+2 kirjoitti:

        8.7 sekuntia on mitattu arvo. Spekulointia on se, laitetaanko siihen farkun muutamasta lisäkilosta 0.0 vai 0.1 sekuntia.

        Eli virallisesti mitatut arvot siis pätevät, miksi niitä pitäisi kyseenalaistaa.

        Cruze 10,1 sekuntia ja Astra tourer 10,7 sekuntia, kunnes Chevroletistien kotiinpäin vetelevän spekuloinnin sijaan mittaa muut arvot.
        Tätä Chevrolestistien spekulointia on muutenkin tämä palsta täynnä, harvoin he osuvat oikeaan.

        Muutenkin tuon caranddrivers lehden mittaukset tuntuvat hieman epäilyttäviltä, kun muut lähteet saavat 1,4 T-versioille sekuntitolkulla huonompia arvoja. Ettei ajan edessä oleva yhdeksikkö olisi vahingossa pyörähtänyt kasiksi??

        Tässä uskottavuuskisassa puhuu nyt useamman tunnetun autolehden mittaus vs. yhden Amerikkalaisen verkkolehden mittaus. Jokainen uskokoon ketä tahtoo.
        Perstuntumalla ainakaan vuosi sitten ajamani Astra 1,4 T ei alita taatusti 9 sekuntia 0-100 km/h.


      • 165234
        Tietää se... kirjoitti:

        Eli virallisesti mitatut arvot siis pätevät, miksi niitä pitäisi kyseenalaistaa.

        Cruze 10,1 sekuntia ja Astra tourer 10,7 sekuntia, kunnes Chevroletistien kotiinpäin vetelevän spekuloinnin sijaan mittaa muut arvot.
        Tätä Chevrolestistien spekulointia on muutenkin tämä palsta täynnä, harvoin he osuvat oikeaan.

        Muutenkin tuon caranddrivers lehden mittaukset tuntuvat hieman epäilyttäviltä, kun muut lähteet saavat 1,4 T-versioille sekuntitolkulla huonompia arvoja. Ettei ajan edessä oleva yhdeksikkö olisi vahingossa pyörähtänyt kasiksi??

        Tässä uskottavuuskisassa puhuu nyt useamman tunnetun autolehden mittaus vs. yhden Amerikkalaisen verkkolehden mittaus. Jokainen uskokoon ketä tahtoo.
        Perstuntumalla ainakaan vuosi sitten ajamani Astra 1,4 T ei alita taatusti 9 sekuntia 0-100 km/h.

        Mittauksia on monia mutta 8-9 sekuntia satasella näyttää olevan aika yleinen tulos maailmalla 1.4 turbolle. Softaamaalla tippuu jo reilusti ajasta.

        Viralliset arvot ovat 9.5 s farkulle 9.3 s töppöperälle. Mikään muu arvo ei ole virallinen vaikka sinusta huonoin mahdollinen kellotus tietysti sopisi parhaiten kateellisille, jotka eivät turbo-Cruzea pysty itse hankkimaan.

        Siellä yhdeksän sekunnin nurkilla kuitenkin pyöritään kellottajasta riippumatta. Se on fakta.


      • Tietää se....
        165234 kirjoitti:

        Mittauksia on monia mutta 8-9 sekuntia satasella näyttää olevan aika yleinen tulos maailmalla 1.4 turbolle. Softaamaalla tippuu jo reilusti ajasta.

        Viralliset arvot ovat 9.5 s farkulle 9.3 s töppöperälle. Mikään muu arvo ei ole virallinen vaikka sinusta huonoin mahdollinen kellotus tietysti sopisi parhaiten kateellisille, jotka eivät turbo-Cruzea pysty itse hankkimaan.

        Siellä yhdeksän sekunnin nurkilla kuitenkin pyöritään kellottajasta riippumatta. Se on fakta.

        Tuulilasi mittasi Astra tourerille 10, 7sekuntia ja TM Cruze STW:lle 10,1 sekuntia. Se on ainoa fakta, mikä toistaiseksi on mitattu,muu on teidän omasta hatusta heitettyä spekulointia.Minkäs teet, jos ei kiihdy, niin ei kiihdy.

        2 asiantuntevaa kokenutta kellottajaa ovat saaneet farkkumallisille tehtaan ilmoittamaa huonomman arvon. Lohdutukseksi voin sanoa, että tämä ei ole autonvalmistajilla mitenkään epätavallista, kuten kulutuslukemienkaan kaunistelu. Toki löytyy autoja, jotka alittavat tehtaankin ilmoituksen, mutta ne ovat harvemmassa ja kyse yleensä parista sekunnin kymmenyksestä jos näin on.

        Tämän palstan Chevroletistit eivät edelleenkään ole tuoneet miltään lähteeltä farmarimallien kellotettuja aikoja, kunhan arvelevat omia laskelmiaan, paljonko paino vaikuttaa johonkin arvoon ja tietenkin aina alakanttiin.
        Linkitäppä noita farmarimallisten kasilla alkavia arvoja nyt alkuun pari kolme kappaletta, jos ne ovat maailmalla yleisiä.

        TM:n ja Tuulilasin mittaukset STW-malleihin pätevät edelleen niin kauan kunnes toisin todistetaan. Minusta kaksi toisistaan riipppumatonta lähdettä omilla kalibroiduilla laitteillaan antavat riittävän pohjan todisteiksi Chevroletin liioitelluista suoritusarvoista.
        Myös automotomagazinen testauksista voimme nähdä saman Chevrolet-Opel- linjan yhtä poikkeusta lukuunottamatta: se on 163 heppanen ja 360 nm vääntävä diesel Cruze, joka kykenee 9,0 sekunnin arvoon 0-100 kmh, eli 0,1 vähemmän kuin tehdas lupaa. Noilla voimavaroilla ja 160 nm bensaturboa enemmän vääntävällä koneella tuo on ihan ymmärrettävä arvo.

        Linkkejä jäädään odottamaan.....


      • 16+2
        Tietää se.... kirjoitti:

        Tuulilasi mittasi Astra tourerille 10, 7sekuntia ja TM Cruze STW:lle 10,1 sekuntia. Se on ainoa fakta, mikä toistaiseksi on mitattu,muu on teidän omasta hatusta heitettyä spekulointia.Minkäs teet, jos ei kiihdy, niin ei kiihdy.

        2 asiantuntevaa kokenutta kellottajaa ovat saaneet farkkumallisille tehtaan ilmoittamaa huonomman arvon. Lohdutukseksi voin sanoa, että tämä ei ole autonvalmistajilla mitenkään epätavallista, kuten kulutuslukemienkaan kaunistelu. Toki löytyy autoja, jotka alittavat tehtaankin ilmoituksen, mutta ne ovat harvemmassa ja kyse yleensä parista sekunnin kymmenyksestä jos näin on.

        Tämän palstan Chevroletistit eivät edelleenkään ole tuoneet miltään lähteeltä farmarimallien kellotettuja aikoja, kunhan arvelevat omia laskelmiaan, paljonko paino vaikuttaa johonkin arvoon ja tietenkin aina alakanttiin.
        Linkitäppä noita farmarimallisten kasilla alkavia arvoja nyt alkuun pari kolme kappaletta, jos ne ovat maailmalla yleisiä.

        TM:n ja Tuulilasin mittaukset STW-malleihin pätevät edelleen niin kauan kunnes toisin todistetaan. Minusta kaksi toisistaan riipppumatonta lähdettä omilla kalibroiduilla laitteillaan antavat riittävän pohjan todisteiksi Chevroletin liioitelluista suoritusarvoista.
        Myös automotomagazinen testauksista voimme nähdä saman Chevrolet-Opel- linjan yhtä poikkeusta lukuunottamatta: se on 163 heppanen ja 360 nm vääntävä diesel Cruze, joka kykenee 9,0 sekunnin arvoon 0-100 kmh, eli 0,1 vähemmän kuin tehdas lupaa. Noilla voimavaroilla ja 160 nm bensaturboa enemmän vääntävällä koneella tuo on ihan ymmärrettävä arvo.

        Linkkejä jäädään odottamaan.....

        Fakta on tämän ketjun aloituksessa. 8.0 sekuntia 0-60 mph.

        Se pätee edelleen ja kaikki sinua lukuun ottamatta ovat sen ymmärtäneet. Asia ei muutu miksikään vaikka jankutat siitä päivästä toiseen.


      • 16+2
        16+2 kirjoitti:

        Fakta on tämän ketjun aloituksessa. 8.0 sekuntia 0-60 mph.

        Se pätee edelleen ja kaikki sinua lukuun ottamatta ovat sen ymmärtäneet. Asia ei muutu miksikään vaikka jankutat siitä päivästä toiseen.

        Ja linkki löytyy sieltä myös.


      • 16+2
        16+2 kirjoitti:

        Ja linkki löytyy sieltä myös.

        Siinä on sekin vielä kerran kun et sitä kuitenkaan löydä.

        media.caranddriver.com/files/11-chevrolet-cruze-and-12-ford-focus-vs-jetta-elantra-and-mazda-3-comparison-test-car-and-driversmall-car-sedan.pdf


      • Tietää se...
        16+2 kirjoitti:

        Siinä on sekin vielä kerran kun et sitä kuitenkaan löydä.

        media.caranddriver.com/files/11-chevrolet-cruze-and-12-ford-focus-vs-jetta-elantra-and-mazda-3-comparison-test-car-and-driversmall-car-sedan.pdf

        Empä edelleenkään löydä suomessakin myytävän Cruze 1,4 T STW:n suoritusarvoja 0-100 kmh, vaikka kuinka tarkkaan luen tuon jutun. Joku Amerikan sedan versio tuolla on mutta eipä sitä täällä Suomessa myydä, vain 1,4 T STW:tä ja 1,4 T HB:ta.
        HB:n arvoja en ole toistaiseksi etsinyt, mutta kotimaisen autolehden Astran testissä muistelojeni mukaan oltiin hieman alle 10 sekunnissa, joten siitä ei sen enempää, ettei ihan sinun arvailulinjalle lähdettäisi.
        Mutta onneksi suomalaiset autolehdet TM ja Tuulilasi ovat mitanneet parikin vetoa nimenomaan meille tutuille farmariversioille, niin ei tarvitse spekuloida ja arvella paljonko se olisi.
        TM mittasi Cruzelle 10,1 sekuntia ja Tuulilasi Astra Tourerille 10,7 sekuntia.

        Aika kaukana luvatuista 9,5 sekunnin kiihtyvyyksistä siis ollaan.
        Mutta eipä ihme, luvataanhan Cruze farmarille 5,7 litran keskikulutuskin ja jumaloimanne spritmonitor kertoo Cruze 1,4 T STW:n useampien käyttäjien pidempiaikaiseksi keskiarvoksi 7,52 litraa sataselle. Melkein 2 litran ero keskikulutus ilmoituksissa on aika pöyristyttävä.
        Chevroletin sama valheiden ja liioittelun linja suhteessa oikeaan elämään jatkuu myös kulutuksissa, niin miksei myös suorituskyvyssäkin.

        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/10-Chevrolet/1155-Cruze.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=140&minkm=&powerunit=2

        Olisiko nämä liian optimistiset lupaukset syy siihen, että Cruzesta luovutaan usein aika lyhyen omistuksen jälkeen??


      • 16+2
        Tietää se... kirjoitti:

        Empä edelleenkään löydä suomessakin myytävän Cruze 1,4 T STW:n suoritusarvoja 0-100 kmh, vaikka kuinka tarkkaan luen tuon jutun. Joku Amerikan sedan versio tuolla on mutta eipä sitä täällä Suomessa myydä, vain 1,4 T STW:tä ja 1,4 T HB:ta.
        HB:n arvoja en ole toistaiseksi etsinyt, mutta kotimaisen autolehden Astran testissä muistelojeni mukaan oltiin hieman alle 10 sekunnissa, joten siitä ei sen enempää, ettei ihan sinun arvailulinjalle lähdettäisi.
        Mutta onneksi suomalaiset autolehdet TM ja Tuulilasi ovat mitanneet parikin vetoa nimenomaan meille tutuille farmariversioille, niin ei tarvitse spekuloida ja arvella paljonko se olisi.
        TM mittasi Cruzelle 10,1 sekuntia ja Tuulilasi Astra Tourerille 10,7 sekuntia.

        Aika kaukana luvatuista 9,5 sekunnin kiihtyvyyksistä siis ollaan.
        Mutta eipä ihme, luvataanhan Cruze farmarille 5,7 litran keskikulutuskin ja jumaloimanne spritmonitor kertoo Cruze 1,4 T STW:n useampien käyttäjien pidempiaikaiseksi keskiarvoksi 7,52 litraa sataselle. Melkein 2 litran ero keskikulutus ilmoituksissa on aika pöyristyttävä.
        Chevroletin sama valheiden ja liioittelun linja suhteessa oikeaan elämään jatkuu myös kulutuksissa, niin miksei myös suorituskyvyssäkin.

        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/10-Chevrolet/1155-Cruze.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=140&minkm=&powerunit=2

        Olisiko nämä liian optimistiset lupaukset syy siihen, että Cruzesta luovutaan usein aika lyhyen omistuksen jälkeen??

        Se on 9.5 sekuntia ja löytyy maahantuojan sivulta. Mitattuja arvoja löytyy kasin pintaan. Spritmonitorissa voi verrata eri autojen todellisia kulutuksia. Tässä muutama niistä:

        Kia Ceed GDI 7.85l/100km
        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/23-Kia/945-ceed.html?exactmodel=GDI&powerunit=2

        VW Golf TSI 140hv 7.61l/100km
        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=142&exactmodel=TSI&powerunit=2

        Chevrolet Cruze 1.4T 140hv 7.42l/100km
        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/10-Chevrolet/1155-Cruze.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=142&exactmodel=1.4T&powerunit=2

        Ei ihme. että Cruzen omistajat ovat autoihinsa todella tyytyväisiä. Eikä myöskään ihme, että Cruzen upeat turbot aiheuttavat niin paljon kateutta köyhissä.


      • Tietää se...
        16+2 kirjoitti:

        Se on 9.5 sekuntia ja löytyy maahantuojan sivulta. Mitattuja arvoja löytyy kasin pintaan. Spritmonitorissa voi verrata eri autojen todellisia kulutuksia. Tässä muutama niistä:

        Kia Ceed GDI 7.85l/100km
        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/23-Kia/945-ceed.html?exactmodel=GDI&powerunit=2

        VW Golf TSI 140hv 7.61l/100km
        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=142&exactmodel=TSI&powerunit=2

        Chevrolet Cruze 1.4T 140hv 7.42l/100km
        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/10-Chevrolet/1155-Cruze.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=142&exactmodel=1.4T&powerunit=2

        Ei ihme. että Cruzen omistajat ovat autoihinsa todella tyytyväisiä. Eikä myöskään ihme, että Cruzen upeat turbot aiheuttavat niin paljon kateutta köyhissä.

        Eipä noihin kovin tyytyväinen voi olla, koska luvattu 5,7 keskikulutus näkyy olevan käytännössä 7,52 litraa (ota kilomerirajaukset pois, saat enemmän autoja mittaukseen)
        Jos mittapuuna on rajaamasi yksilöt, eli 7,42 litraa sataselle, sekin heittää 1,7 litraa valmistajan lupauksiin nähden, mikä on todella paljon. 20 thkm ajavalle se tarkoittaa 340 litraa enemmän bensiiniä luvattuun nähden, eli 550 euron lisälaskua. 3,5 pitoajalla melkein 2 tonnia puhdasta rahaa.
        Pisteenä ii:n päälle wagonin suoritusarvot, jotka ovat kaukana luvatuista.
        Mahtaa olla melkoinen pettymys ostaa auto, joka kuluttaa litratolkulla luvattua enemmän ja kiihtyy liikennevaloissa Fiestojen ja Nissan Microjen tahtiin, vaikka konepellin alla pitäisi olla oikein 9,5 sekan kiihtyvyyksiin lennättävä turbomoottori..

        Tässä muuten edelleen odotellaaan niitä lukuisia ulkomailla mitattuja lukemia 1,4 T STW:lle. Eikös niitä pitäisi olla helppo löytää, kun niin ylempänä uhosit. Tähän asti olet tarjonnut vain sitä yhtä linkkiä, jossa ei edes mainita koko STW-mallia.
        Edelleen ainoat mitatut lukemat ovat juurikin Tm:n ja Tuulilasin tekemät mittaukset. 10.1 sekuntia ja 10,7 sekuntia. Ja siihen päälle spritmonitorin kulutuslukemat, jotka eivät ole kovin kaunista luettavaa.

        Ehkäpä se kolmevuotias NHT-760, jonka hinnan kova kysyntä on määrännyt uuden veroiseksi on edelleen myymättä juurikin näiden tehtaan antamien speksi-epäselvyyksien takia.


      • 16+2
        Tietää se... kirjoitti:

        Eipä noihin kovin tyytyväinen voi olla, koska luvattu 5,7 keskikulutus näkyy olevan käytännössä 7,52 litraa (ota kilomerirajaukset pois, saat enemmän autoja mittaukseen)
        Jos mittapuuna on rajaamasi yksilöt, eli 7,42 litraa sataselle, sekin heittää 1,7 litraa valmistajan lupauksiin nähden, mikä on todella paljon. 20 thkm ajavalle se tarkoittaa 340 litraa enemmän bensiiniä luvattuun nähden, eli 550 euron lisälaskua. 3,5 pitoajalla melkein 2 tonnia puhdasta rahaa.
        Pisteenä ii:n päälle wagonin suoritusarvot, jotka ovat kaukana luvatuista.
        Mahtaa olla melkoinen pettymys ostaa auto, joka kuluttaa litratolkulla luvattua enemmän ja kiihtyy liikennevaloissa Fiestojen ja Nissan Microjen tahtiin, vaikka konepellin alla pitäisi olla oikein 9,5 sekan kiihtyvyyksiin lennättävä turbomoottori..

        Tässä muuten edelleen odotellaaan niitä lukuisia ulkomailla mitattuja lukemia 1,4 T STW:lle. Eikös niitä pitäisi olla helppo löytää, kun niin ylempänä uhosit. Tähän asti olet tarjonnut vain sitä yhtä linkkiä, jossa ei edes mainita koko STW-mallia.
        Edelleen ainoat mitatut lukemat ovat juurikin Tm:n ja Tuulilasin tekemät mittaukset. 10.1 sekuntia ja 10,7 sekuntia. Ja siihen päälle spritmonitorin kulutuslukemat, jotka eivät ole kovin kaunista luettavaa.

        Ehkäpä se kolmevuotias NHT-760, jonka hinnan kova kysyntä on määrännyt uuden veroiseksi on edelleen myymättä juurikin näiden tehtaan antamien speksi-epäselvyyksien takia.

        Todelliset kulutukset ovat yleensä jotain muuta kuin mitä normikultukset. Cruze näyttää kuitenkin pääsevän parempiin todellisiin kulutuslukemiin kuin kilpailijansa.

        Myös suorituskyky näyttää erinomaiselta ja jopa suuret alituikset luvattuhin on todettu useissa mittauksissa. Nämä kahdeksan pintaan mitatut tulokset ovat jo lähellä sporttien lukemia vaikka Cruze on iso perheauto.

        Tässä kahdeksan sekunnin mittaus 1.4 T:lle.
        media.caranddriver.com/files/11-chevrolet-cruze-and-12-ford-focus-vs-jetta-elantra-and-mazda-3-comparison-test-car-and-driversmall-car-sedan.pdf


      • Tietää se...
        16+2 kirjoitti:

        Todelliset kulutukset ovat yleensä jotain muuta kuin mitä normikultukset. Cruze näyttää kuitenkin pääsevän parempiin todellisiin kulutuslukemiin kuin kilpailijansa.

        Myös suorituskyky näyttää erinomaiselta ja jopa suuret alituikset luvattuhin on todettu useissa mittauksissa. Nämä kahdeksan pintaan mitatut tulokset ovat jo lähellä sporttien lukemia vaikka Cruze on iso perheauto.

        Tässä kahdeksan sekunnin mittaus 1.4 T:lle.
        media.caranddriver.com/files/11-chevrolet-cruze-and-12-ford-focus-vs-jetta-elantra-and-mazda-3-comparison-test-car-and-driversmall-car-sedan.pdf

        Mutta missä on suomalaisittain kiinnostava 8 sekunnin mittaus täällä myytävästä STW-mallista?? Edelleen odottelemme....eikö löydy??
        Meitä kun eivät yksinkerteisesti kiinnosta amerikkalaiset 1,4 T sedanit, vaan täällä myytävät STW ja HB-mallit. STW on jo täällä mitattu kahdessa eri lehdessä, kuten selväksi on tullut. Lopettaisit nyt tuon itsesi munaamisen ja yrittäisit saada kaaliin, että amerikkalaisilla on myynnissä eri versio. Lukemalla oman linkkisi tarkasti se selviäisi sinulle hyvin nopeasti.

        Hyvä alku, josta saat heti pisteet kotiin on, kun myönsit rehellisesti Chevroletin vääristelevän kulutuslukemia. Vielä kun myönnät kuin aikamiehet, että ainoat tähän topicciin tuodut STW-mittaukset ovat kahden yllämainitun lehden tekemiä ja valmistajan lupaukset niiden valossa kulutuksen tavoin yläkantissa, niin saada homma vihdoin pakettiin.

        Kuten sanottua, muutkin merkit antavat optimistisia lukemia niin kulutuksissa kuin suoritusarvoissakin. Eikä Chevy tee poikkeusta.


      • 16+2
        Tietää se... kirjoitti:

        Mutta missä on suomalaisittain kiinnostava 8 sekunnin mittaus täällä myytävästä STW-mallista?? Edelleen odottelemme....eikö löydy??
        Meitä kun eivät yksinkerteisesti kiinnosta amerikkalaiset 1,4 T sedanit, vaan täällä myytävät STW ja HB-mallit. STW on jo täällä mitattu kahdessa eri lehdessä, kuten selväksi on tullut. Lopettaisit nyt tuon itsesi munaamisen ja yrittäisit saada kaaliin, että amerikkalaisilla on myynnissä eri versio. Lukemalla oman linkkisi tarkasti se selviäisi sinulle hyvin nopeasti.

        Hyvä alku, josta saat heti pisteet kotiin on, kun myönsit rehellisesti Chevroletin vääristelevän kulutuslukemia. Vielä kun myönnät kuin aikamiehet, että ainoat tähän topicciin tuodut STW-mittaukset ovat kahden yllämainitun lehden tekemiä ja valmistajan lupaukset niiden valossa kulutuksen tavoin yläkantissa, niin saada homma vihdoin pakettiin.

        Kuten sanottua, muutkin merkit antavat optimistisia lukemia niin kulutuksissa kuin suoritusarvoissakin. Eikä Chevy tee poikkeusta.

        8 sekuntia. Luotettavasti mitattuna.

        http://media.caranddriver.com/files/11-chevrolet-cruze-and-12-ford-focus-vs-jetta-elantra-and-mazda-3-comparison-test-car-and-driversmall-car-sedan.pdf

        Kulutus selvästi alle kilpailijoiden. Fakta.

        Kia Ceed GDI 7.85l/100km
        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/23-Kia/945-ceed.html?exactmodel=GDI&powerunit=2

        VW Golf TSI 140hv 7.61l/100km
        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=142&exactmodel=TSI&powerunit=2

        Chevrolet Cruze 1.4T 140hv 7.42l/100km
        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/10-Chevrolet/1155-Cruze.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=142&exactmodel=1.4T&powerunit=2


      • Tietää se...
        16+2 kirjoitti:

        8 sekuntia. Luotettavasti mitattuna.

        http://media.caranddriver.com/files/11-chevrolet-cruze-and-12-ford-focus-vs-jetta-elantra-and-mazda-3-comparison-test-car-and-driversmall-car-sedan.pdf

        Kulutus selvästi alle kilpailijoiden. Fakta.

        Kia Ceed GDI 7.85l/100km
        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/23-Kia/945-ceed.html?exactmodel=GDI&powerunit=2

        VW Golf TSI 140hv 7.61l/100km
        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=142&exactmodel=TSI&powerunit=2

        Chevrolet Cruze 1.4T 140hv 7.42l/100km
        http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/10-Chevrolet/1155-Cruze.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=142&exactmodel=1.4T&powerunit=2

        Kulutus on toki alle kilpailijoiden, mutta edelleen yli hurjat 1,7 litraa pielessä EU-lukemaan nähden.
        Ilmeisesti pitkillä välityksillä toteutettu sinäänsä valmistajan arvoja huimasti suurempi mutta kilpailijoita hiukan pienempi käytännön kulutus kostautuu sitten keskitason tai sanottaisiinko luokkaansa nähden tavanomaisessa suorituskyvyssä, 10,1 sekuntia tai 10,7 sekuntia yksilöstä ja mittaajasta riippuen.

        Huomasitko muuten, että linkitit ristiin 1,4 T sedanin suorituskykymittauksen 0-60 mph ja sitten kuitenkin 1,4 T STW:n kulutuksen?? Nämähän ovat kaksi eri korimallia, ensimmäistä ei myydä Pohjoismaissa, eikä suurimmassa osassa Eurooppaakaan. Luulisi aktiivisesti autoista keskustelevan Cruzeistin tuonkin omasta merkistään tietävän.


      • 16+2
        Tietää se... kirjoitti:

        Kulutus on toki alle kilpailijoiden, mutta edelleen yli hurjat 1,7 litraa pielessä EU-lukemaan nähden.
        Ilmeisesti pitkillä välityksillä toteutettu sinäänsä valmistajan arvoja huimasti suurempi mutta kilpailijoita hiukan pienempi käytännön kulutus kostautuu sitten keskitason tai sanottaisiinko luokkaansa nähden tavanomaisessa suorituskyvyssä, 10,1 sekuntia tai 10,7 sekuntia yksilöstä ja mittaajasta riippuen.

        Huomasitko muuten, että linkitit ristiin 1,4 T sedanin suorituskykymittauksen 0-60 mph ja sitten kuitenkin 1,4 T STW:n kulutuksen?? Nämähän ovat kaksi eri korimallia, ensimmäistä ei myydä Pohjoismaissa, eikä suurimmassa osassa Eurooppaakaan. Luulisi aktiivisesti autoista keskustelevan Cruzeistin tuonkin omasta merkistään tietävän.

        Tarkemmat tiedot on aikaisemmin jo moneen kertaan.


    • plus miinus

      Nyt on todistettu moneen kertaan, että ajat vaihtelevat molempiin suuntiin testaajasta ja olosuhteista riippuen aivan kuten kaikilla muillakin merkeillä ja malleilla. Kiitos vaivannäöstä ja riittää jo.

    • Ihmet.

      Mistä hemmetin suorituisarvoista? Tuleeko joku onnelliseksi jostain suoritusarvoista? Mitäs jos ne ei merkkaakkaan yhtään mitään? Pääasia lienee eteenpäin kulkeminen, luulisin.Voi pakittaakkin.

    • Mp-lehti luettu

      ""Tässä esimerkiksi Car and Driver -lehden asianmukaisilla laitteilla ja tasaisilla kiihdytyssuorilla mittaama Cruze 1.4 T:n 0-60 mph 8.0 sekuntia eli 0-100 km/h 8.3 sekuntia"".

      600 -750 kuutioisilla sporttisilla nakumallin moottoripyörillä kestää esim. MP-maailman vertailussa 96 - 100 km/h väli laskennallisesti kiihdyttää n. 0,2 - 0,3 sekuntia. Laskettu siitä, että mitattaessa 0- 80 km/h - 0-100 km/h noilla sporttipyörillä tulee eroa kiihtyvyysarvoissa pyörästä riippuen noin reilu sekunti. Loppu on jakolaskua.
      Aika liukkaita ovat palstan 1,4 Cruzet kulkemaan, kun vetävät ohituksiin rintarinnan alun toistasataa heppasten moottoripyörien kanssa.....
      ainakin puheet ovat aika isoja.

      Asiahan on niin, että iso moottoripyörä jatkaa paikaltaan kiihtymistä melko samalla käyrällä helposti aina 150 km/h paremmalle puolen, kun tavallisen Cruzen kiihtyvyys alkaa jo reippaasti hidastumaan reippaasti alta satasen vauhdissa. Cruze ei kiihdy 96 - 100 väliä km/h läheskään samaa vauhtia kuin vaikkapa 56 - 60 km/h. 0,3 eteen saa laittaa ainakin ykkösen.

      Miksiköhän joku Urpo tämänkin oli täältä poistanut???

      • 16+2

        Oikeastaan autojen kiihtyminen suorastaan romahtaa kun ne saavuttavat 96.2 km/h nopeuden. Se on kriittinen raja-arvo autotekniikassa.


      • MP-lehti luettu
        16+2 kirjoitti:

        Oikeastaan autojen kiihtyminen suorastaan romahtaa kun ne saavuttavat 96.2 km/h nopeuden. Se on kriittinen raja-arvo autotekniikassa.

        Ei se romahda, mutta jokainen, jonka tarve ei ole kehua suu vaahdossa omaa ajokkiaan tietää, että normaaleissa pienehkötehoisissa henkilöautoissa joihin 1,4 T:kin kuuluu, kiihtyminen ei ole progressiivista huippunopeuteen asti. Iso moottoripyörä kulkee satasta jo ykkösvaihteella, Cruzessa silmässä on jo kolmonen alle satasen nopeudessa. Kiihtyminen on noissa nopeuksissa jo hiukan tahmeampaa kuin esimerkin moottoripyörissä.
        Jos olet sitä mieltä, että 1,4 Cruzen kiihtyvyys vastaa isoja moottoripyöriä, asettaa se hiukan kyseenalaiseksi yleensäkkin kommenttiesi paikkansapitävyyden.


      • 16+2
        MP-lehti luettu kirjoitti:

        Ei se romahda, mutta jokainen, jonka tarve ei ole kehua suu vaahdossa omaa ajokkiaan tietää, että normaaleissa pienehkötehoisissa henkilöautoissa joihin 1,4 T:kin kuuluu, kiihtyminen ei ole progressiivista huippunopeuteen asti. Iso moottoripyörä kulkee satasta jo ykkösvaihteella, Cruzessa silmässä on jo kolmonen alle satasen nopeudessa. Kiihtyminen on noissa nopeuksissa jo hiukan tahmeampaa kuin esimerkin moottoripyörissä.
        Jos olet sitä mieltä, että 1,4 Cruzen kiihtyvyys vastaa isoja moottoripyöriä, asettaa se hiukan kyseenalaiseksi yleensäkkin kommenttiesi paikkansapitävyyden.

        Ei se olekaan, mutta Cruzen tehoilla ei mitään romahtamista tapahdu satasessa tai edes sadassakahdessakympissä.

        Ehkä ero 0-60mph ja 0-100km/h ei ole suoraan 0.2-0.3 sekuntia vaan jopa 0.4-0.5 sekuntia, kuitenkin sinun "0,3 eteen saa laittaa ainakin ykkösen" laittaa vähän enemmänkin kuin "hiukan kyseenalaiseksi yleensäkin kommenttiesi paikkansapitävyyden".


      • Testaa joskus.
        16+2 kirjoitti:

        Ei se olekaan, mutta Cruzen tehoilla ei mitään romahtamista tapahdu satasessa tai edes sadassakahdessakympissä.

        Ehkä ero 0-60mph ja 0-100km/h ei ole suoraan 0.2-0.3 sekuntia vaan jopa 0.4-0.5 sekuntia, kuitenkin sinun "0,3 eteen saa laittaa ainakin ykkösen" laittaa vähän enemmänkin kuin "hiukan kyseenalaiseksi yleensäkin kommenttiesi paikkansapitävyyden".

        No tulihan tuohon sinunkin laskelmiin heti jo puolet lisää, kun vähän kitketään.
        Empä usko, että 0,4 - 0,5 vielä riittää.
        1,4 litraa ja 138 heppaa 1400 kiloisessa autossa ei ole yhtälö, jolla kiihtyvyydet olisi lähelläkään moottoripyörien vastaavia lukemia, kun mitataan kiihtyvyyttä jollain tietyllä aikavälillä noissa nopeuksissa.
        Näiden normaalien 10 sekunnin autojen, joihin Cruzekin kuuluu, kiihtyvyys alkaa satasen jälkeen olemaan jo kohtuullista vinguttamista, niin se vain on, siitä ei mihinkään pääse.
        Eri asia kun puhutaan 200 - 250 heppaisista GTi-autoista. Käy joskus kokeilemassa jotain RS Focusta, RS Octaviaa, Dodge Caliber SRT:tä tai jotain oikeasti sen alle 8 sekunnin autoa niin huomaat kyllä eron omaan Cruzeesi. Kyllä se 1,4 T on vielä aika nuhapumppu, kun pellin alla on tehoa 60 - 100 heppaa enemmän. Tällöin voidaan jo puhua jonkinlaisista kiihtyvyyksistä 100 km/h - jopa 200 asti.
        Ymmärrän toki, että 138 heppanen perhe-Cruze on helkutin kova juttu, jos ei ole ikinä ajanut sitä tehokkaammalla tai kulkevammalla ajopelillä.


    • LTZ.

      Ethän sinä mikään tyhmä ole vaikka kaikki sinua tyhmänä pitävätkin. 240 hv auto toden totta kiihtyy vielä paremmin kuin 140 hv .

      • Hullun puheet

        Kyllä se kiihtyy ripeämmin, minkä kertoo jo hevosvoimatkin. Mutta prätkä pesee kiihtyvyydessä vielä 240 heppasenkin auton. Joten aika typerää väittää 1,4 T Cruzen kiihtyvän mitään aikaväliä moottoripyörien tahtiin kuten, nimimerkki 16 2 hurjine laskelmineen antaa ymmärtää.
        Isoilla pyörillä 4 km/h nopeuden nosto kestää satasen nopeuksissa 0,2 - 0,3 sekuntia.
        16 2 aloituksessaanhan aivan suoraan väittää, että 1,4 litranen perhe-Cruze kiihtyy samaa tahtia, mitä kyllä vähän epäilen.
        No onhan hän väittänyt yhdysheilurinkin olevan parempi kuin monivarsituennan, H4:sen olevan parempi kuin tuplaxenonit, Cruzen huonon myynnin olevankin jollain ihmetavalla parempaa kuin menestysmerkkien ja muuta täysin älyvapaata, joilla Cruzesta yritetään leipoa maailman paras auto.

        Ymmärrän toki, että teitä päivästä toiseen samoja mielisairaalajuttuja kylväviä nimimerkkilainaajia ärsyttää, kun joku heittää kehiin kunnon perusteluja ja vasta-argumentteja.


      • 16+2
        Hullun puheet kirjoitti:

        Kyllä se kiihtyy ripeämmin, minkä kertoo jo hevosvoimatkin. Mutta prätkä pesee kiihtyvyydessä vielä 240 heppasenkin auton. Joten aika typerää väittää 1,4 T Cruzen kiihtyvän mitään aikaväliä moottoripyörien tahtiin kuten, nimimerkki 16 2 hurjine laskelmineen antaa ymmärtää.
        Isoilla pyörillä 4 km/h nopeuden nosto kestää satasen nopeuksissa 0,2 - 0,3 sekuntia.
        16 2 aloituksessaanhan aivan suoraan väittää, että 1,4 litranen perhe-Cruze kiihtyy samaa tahtia, mitä kyllä vähän epäilen.
        No onhan hän väittänyt yhdysheilurinkin olevan parempi kuin monivarsituennan, H4:sen olevan parempi kuin tuplaxenonit, Cruzen huonon myynnin olevankin jollain ihmetavalla parempaa kuin menestysmerkkien ja muuta täysin älyvapaata, joilla Cruzesta yritetään leipoa maailman paras auto.

        Ymmärrän toki, että teitä päivästä toiseen samoja mielisairaalajuttuja kylväviä nimimerkkilainaajia ärsyttää, kun joku heittää kehiin kunnon perusteluja ja vasta-argumentteja.

        Suurta merkitystä ei ole sillä, onko Cruzen väli 96.2-100km/h 0.3 vai 0.5 sekuntia. Jokainen tietää kuitenkin, että sinun 1.3 sekuntiasi on peräisin kavereiltasi sieltä lataamosta.


      • Hullun puheet
        16+2 kirjoitti:

        Suurta merkitystä ei ole sillä, onko Cruzen väli 96.2-100km/h 0.3 vai 0.5 sekuntia. Jokainen tietää kuitenkin, että sinun 1.3 sekuntiasi on peräisin kavereiltasi sieltä lataamosta.

        Huomaan, että tuo moottoripyörävertauksen kaivaminen kivestää nyt kovasti, kun aloituksesi meni hiukan hassuun valoon.
        Samapa tuo, täällä Suomessa myytävälle Cruze STW 1,4 T:lle on mitattu 10,1 ja sisarmallina 10,7 sekunnin kiihtyvyydet ja muu on pelkkää haaveilua ja spekulointia toiselta puolen maapalloa peräisin olevista malleista, joita ei edes tuoda Suomeen.
        Täällä ei yksikään Cruze kiihdy lähellekkään 8 alkavia lukemia, eikä täkäläisten mittausten mukaan pääse edes valmistajan 9,5 sekunnin arvoon, minkäs minä sille voin.
        10,1 - 10,7 sekunnin repäisyihin kykenevällä autolla 96 - 100 km/h nopeusvälin kiihtyminen ei ole kaukana päälle sekunnin arvoista.


      • 16+2
        Hullun puheet kirjoitti:

        Huomaan, että tuo moottoripyörävertauksen kaivaminen kivestää nyt kovasti, kun aloituksesi meni hiukan hassuun valoon.
        Samapa tuo, täällä Suomessa myytävälle Cruze STW 1,4 T:lle on mitattu 10,1 ja sisarmallina 10,7 sekunnin kiihtyvyydet ja muu on pelkkää haaveilua ja spekulointia toiselta puolen maapalloa peräisin olevista malleista, joita ei edes tuoda Suomeen.
        Täällä ei yksikään Cruze kiihdy lähellekkään 8 alkavia lukemia, eikä täkäläisten mittausten mukaan pääse edes valmistajan 9,5 sekunnin arvoon, minkäs minä sille voin.
        10,1 - 10,7 sekunnin repäisyihin kykenevällä autolla 96 - 100 km/h nopeusvälin kiihtyminen ei ole kaukana päälle sekunnin arvoista.

        Eipä kukaan ole väittänytkään tavallisten autojen pysyvän isojen moottoripyörien kiihdytyksissä mukana. Vain sinä olet sitä miettinyt. Cruzen 8 sekunnin nolla-sata lukemat ovat kaukana niistä.

        Mutta älä tee itsestäsi kuitenkaan naurunalaista muualla noilla sekunnin arvioillasi 96-100 välistä. Täällä se vielä menee kun olet naurunalainen joka tapauksessa koko ajan.


      • Hullun puheet
        16+2 kirjoitti:

        Eipä kukaan ole väittänytkään tavallisten autojen pysyvän isojen moottoripyörien kiihdytyksissä mukana. Vain sinä olet sitä miettinyt. Cruzen 8 sekunnin nolla-sata lukemat ovat kaukana niistä.

        Mutta älä tee itsestäsi kuitenkaan naurunalaista muualla noilla sekunnin arvioillasi 96-100 välistä. Täällä se vielä menee kun olet naurunalainen joka tapauksessa koko ajan.

        Juurihan aloituksessasi väität, että kun Cruzen 0-60 mph arvoon lisätään 0,3 sekuntia, saadaan suoraan kiihtyvyys 0-100km/h. Eli aivan suoraan väität, että väli 96 km/h - 100 km/h taittuu 0,3 sekunnissa, joka on sama arvo kuin MP-lehden mittaamissa 600-750 kuutioisissa moottoripyörissä.
        Taidat onneton jo itsekkin tippua kärryiltä, mitä itse tänne kirjoittelet.
        Lueppa tämä itsesi aloittama koko ketju ja omat sekoilusi uudelleen ja jatketaan sitten, eikö niin?


      • 16+2
        Hullun puheet kirjoitti:

        Juurihan aloituksessasi väität, että kun Cruzen 0-60 mph arvoon lisätään 0,3 sekuntia, saadaan suoraan kiihtyvyys 0-100km/h. Eli aivan suoraan väität, että väli 96 km/h - 100 km/h taittuu 0,3 sekunnissa, joka on sama arvo kuin MP-lehden mittaamissa 600-750 kuutioisissa moottoripyörissä.
        Taidat onneton jo itsekkin tippua kärryiltä, mitä itse tänne kirjoittelet.
        Lueppa tämä itsesi aloittama koko ketju ja omat sekoilusi uudelleen ja jatketaan sitten, eikö niin?

        Laskennallisesti asia on juuri niin, mutta kiihtyvyydessä välillä 96-100 on pieni eroon väliin 0-96 verrattuna. Nyrkkisääntönä autoille pidetään aika yleisesti prosenttilukua 5. Se tarkoittaa 8 sekunnin Cruzelle 0.4 sekuntia.

        http://www.kenrockwell.com/bmw/conversion-factors.htm


      • missä luvut
        Hullun puheet kirjoitti:

        Juurihan aloituksessasi väität, että kun Cruzen 0-60 mph arvoon lisätään 0,3 sekuntia, saadaan suoraan kiihtyvyys 0-100km/h. Eli aivan suoraan väität, että väli 96 km/h - 100 km/h taittuu 0,3 sekunnissa, joka on sama arvo kuin MP-lehden mittaamissa 600-750 kuutioisissa moottoripyörissä.
        Taidat onneton jo itsekkin tippua kärryiltä, mitä itse tänne kirjoittelet.
        Lueppa tämä itsesi aloittama koko ketju ja omat sekoilusi uudelleen ja jatketaan sitten, eikö niin?

        En ole nähnyt missään mittaustuloksia moottoripyörien 96-100 km/h välistä. Veditkö hatusta vai päättelitkö väärin? Kiihtyvyys on varmasti parempi kuin autojen 5%.


      • Hullun puheet
        missä luvut kirjoitti:

        En ole nähnyt missään mittaustuloksia moottoripyörien 96-100 km/h välistä. Veditkö hatusta vai päättelitkö väärin? Kiihtyvyys on varmasti parempi kuin autojen 5%.

        Jos viitsit lukea muutaman kommentin ylempää niin sieltä selviää, mihin perustuu tuo 96-100 väin taittuminen 0,2 - 0,3 sekunnin luokkaan. En jaksais toistaa jo kerran kerrottua perustelua ja laskelmaa jokaikiselle jantterille, joka ilmoittautuu jutun hännille.
        Toistetaan nyt, jos menee perille..... n. 600-750 kuutioisille pyörille mitataan testeissä 0-80 km/h ja 0-100 km/h kiihtyvyysarvot, tuloksissa eroa pyörästä riippuen 1,1 - 1,4. Eiköhän tuosta pitäisi jo peruskoulun käyneen pystyä laskemaan pajon kestää noissa nopeuksissa 4 km/h nopeuden nousu.
        0-80 km/h tavanomainen arvo tuon luokan prätkille on n. 3,1 - 3,5 sekuntia ja 0-100 km/h 4,1- 4,6 sekuntia. Ja eiku laskemaan. Mainittakoon, että tuonne 150 km/h tienoille nuo pyörät kiihtyvät vielä melko tasaisella käyrällä, Cruze tuskin enää edes 70 - 75 km/h jälkeen tai viimeistään kun kolmonen on pesässä.

        Eiköhän tässä ole jo olennainen, tutkikaa itse lisää, jos ette usko.


      • 16+2
        Hullun puheet kirjoitti:

        Jos viitsit lukea muutaman kommentin ylempää niin sieltä selviää, mihin perustuu tuo 96-100 väin taittuminen 0,2 - 0,3 sekunnin luokkaan. En jaksais toistaa jo kerran kerrottua perustelua ja laskelmaa jokaikiselle jantterille, joka ilmoittautuu jutun hännille.
        Toistetaan nyt, jos menee perille..... n. 600-750 kuutioisille pyörille mitataan testeissä 0-80 km/h ja 0-100 km/h kiihtyvyysarvot, tuloksissa eroa pyörästä riippuen 1,1 - 1,4. Eiköhän tuosta pitäisi jo peruskoulun käyneen pystyä laskemaan pajon kestää noissa nopeuksissa 4 km/h nopeuden nousu.
        0-80 km/h tavanomainen arvo tuon luokan prätkille on n. 3,1 - 3,5 sekuntia ja 0-100 km/h 4,1- 4,6 sekuntia. Ja eiku laskemaan. Mainittakoon, että tuonne 150 km/h tienoille nuo pyörät kiihtyvät vielä melko tasaisella käyrällä, Cruze tuskin enää edes 70 - 75 km/h jälkeen tai viimeistään kun kolmonen on pesässä.

        Eiköhän tässä ole jo olennainen, tutkikaa itse lisää, jos ette usko.

        Minä en näe mitään ongelmaa. Näille pyörille 60mph - 100km/h väli siis selvästi alle 0.3 sekuntia ja autoille noin 5% eli 8 sekunnin kohdalla 0.4 sekuntia. Tämä 5% on siis nyrkkisääntö autoille.


    • realismia mukaan

      Kun tällainen 1000 nykyprätkä repäisee 0-200 n. 6-7 sek josta ajasta valtaosa menee 20 ensimmäisen metrin matkalla ja valtaosa loppuajasta 160-200 välillä niin välillä 96-100 viivytään aikaa luokassa 0,1-0,2 sek.

      Siitä laskemaan noita hupiprosentteja. Tietenkään prätkä ei pärjää alkuunkaan Cruzeille kuten täällä todistettu on, mutta antaapa edes hiukan vastusta.

      Voi vattu millä tasolla Cruze-pojat liikkuu ajatustenjuoksuissaan.

      • 16+2

        Sinähän olet ainoa, joka vertailee Cruzea moottoripyöriin. Cruzen 60mph - 100km/h väli on noin 0.4 sekuntia ja moottoripyörien selvästi alle sen.


      • Hullun puheet
        16+2 kirjoitti:

        Sinähän olet ainoa, joka vertailee Cruzea moottoripyöriin. Cruzen 60mph - 100km/h väli on noin 0.4 sekuntia ja moottoripyörien selvästi alle sen.

        Minä en muuten kirjoittanut "realismia mukaan" kommenttia, on täällä sentään vielä muitakin kirjoittelijoita. Sinä olet yksin ainoa, joka on antanut kirkkaain silmin Cruzelle kiihtyvyysarvoja, jotka pätevät lähinnä moottoripyöriin ja sille tässä nyt porukalla hieman naureskellaankin. Ei se1,4 T:kään sentään mikään moottoripyörä ole, vaikka ehkä markkinoiden pieniruokaisin mutta suorituskykyisin auto onkin..... Käy vaikka vertaamaassa, jos kortissasi kirjaimet piisaa.

        Muistatko muuten kun huuruissasi kirjoitit:

        "Tässä esimerkiksi Car and Driver -lehden asianmukaisilla laitteilla ja tasaisilla kiihdytyssuorilla mittaama Cruze 1.4 T:n 0-60 mph 8.0 sekuntia eli 0-100 km/h 8.3 sekuntia."

        Lyhyt on ihmisen muisti - varsinkin kun alkaa olemaan alakynnessä naurettavin juttujensa kanssa.


      • 16+2
        Hullun puheet kirjoitti:

        Minä en muuten kirjoittanut "realismia mukaan" kommenttia, on täällä sentään vielä muitakin kirjoittelijoita. Sinä olet yksin ainoa, joka on antanut kirkkaain silmin Cruzelle kiihtyvyysarvoja, jotka pätevät lähinnä moottoripyöriin ja sille tässä nyt porukalla hieman naureskellaankin. Ei se1,4 T:kään sentään mikään moottoripyörä ole, vaikka ehkä markkinoiden pieniruokaisin mutta suorituskykyisin auto onkin..... Käy vaikka vertaamaassa, jos kortissasi kirjaimet piisaa.

        Muistatko muuten kun huuruissasi kirjoitit:

        "Tässä esimerkiksi Car and Driver -lehden asianmukaisilla laitteilla ja tasaisilla kiihdytyssuorilla mittaama Cruze 1.4 T:n 0-60 mph 8.0 sekuntia eli 0-100 km/h 8.3 sekuntia."

        Lyhyt on ihmisen muisti - varsinkin kun alkaa olemaan alakynnessä naurettavin juttujensa kanssa.

        Kyllä muistan oikein hyvin. Tämä 0.1 sekunnin virhe voidaan laittaa minun piikkiini. Ja porukalla voidaan edelleen naureskella sinun kirjoitustasi:

        "Cruze ei kiihdy 96 - 100 väliä km/h läheskään samaa vauhtia kuin vaikkapa 56 - 60 km/h. 0,3 eteen saa laittaa ainakin ykkösen."

        Siinähän oli vain kymmenkertainen virhe.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1230
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      967
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      890
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      787
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe