Rukoile ääneen näin:
Rakas Jeesus, tule sydämeeni asumaan. Anna anteeksi kaikki syntini. Tahdon puhdistua ja vapautua syntikahleista.
Jeesus, kiitos että kuolit puolestani ristillä! Uskon, että nousit ylös kuolleista ja tulet pian takaisin hakemaan meidät Taivaan kotiin.
Jeesus, Ainoa Pelastajani, täytä minut Pyhällä Hengellä!
Anna minulle rohkeus kertoa sinusta niille, jotka eivät vielä tunne sinua.
Olen nyt pelastunut! Olen uudestisyntynyt! Olen saanut syntini anteeksi, ja olen nyt matkalla taivaaseen, koska sinä Jeesus asut sydämessäni!
Kiitos Herrani Jeesus! Aamen.
Jos rukoilit äskeisen ääneen ja todellisesti sitä tarkoittaen, on syntisi todellakin nyt annettu anteeksi!
Jumala rakastaa sinua ja Hänellä on suurenmoinen suunnitelma elämääsi varten.
ONNEA JA SIUNAUSTA SINULLE!
Seuraava askel on kaste vedessä Jeesuksen nimeen.
.
Pelastusrukous
6
370
Vastaukset
Raamatussa on mainittu yksi kaste Jos on jo kerran kastettu, kastetta ei tarvitse uusia. Jos ei ole aikaisemmin kastettu, sen voi ottaa mm luterilaisessa kirkossa ja näin liittyä seurakunnan jäseneksi.
- pysykää
Kerropa vielä, mistä kohtaa Raamatusta löydät tämän ohjeen uskoontulemiselle?
Näin Pietari opetti, kuinka tullaan uskoon:
Ap.t.2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
Sanoiko Pietari, että toistapa perässäni tämä pelastusrukous ja sitten menepä uskonaskeleena kasteelle?
Huomatkaa myös, että näin uskoontulleet "pysyivät apostolien opetuksessa", mikä ei olisi hullumpi ohje meille nykyajan uskovillekaan. - totuus esiin
Uskoontulorukousta ei mainita kertaakaan Raamatussa. Ei silti: toki Jumala kuulee, kun häntä vilpittömästi rukoillaan ja avuksi huudetaan herran Jeesuksen nimeä.
Mutta ennen kuin pyydetään jotakuta rukoilemaan perässä nuo tai vastaavat sanat, tulisi ensin julistaa evankeliumia (sanaa rististä). Miten muuten kukaan voisi uskoa? (Sanon silti vielä, että uskoontulorukousta ei mainita Raamatussa eikä sitä tapaa tarvitse harjoittaa - eikä kannata harjoittaa, ettei synny äpäriä). - en usko satuihin
Nimimerkki "pelastusrukous" kokeilin tuota loitsuasi. Yritin ja pinnisterin ja tarkoitin toki joka sanaa.
En siltikään usko että jumala olisi olemassa.
Jos tiedän aika paljon siitä, miten luonto toimii ja miten ihminen on vain pieni osa sitä, miten voisin hylätä tuon kaiken ja sokeasti uskoa 2000 vuotta vanhoihin satuihin? Pystyn tietenkin leikkimään mukana ja hokemaan loistuja vaikka koko päivän, mutta se ei tee sadusta totta.
Onko siis niin, että tunne siitä, että jumala jotenkin auttaa, on mahdollinen vain niille, jotka eivät ymmärrä että maailmankaikkeus ei missään kohdin edellytä jumalan olemassaoloa? Onko se siis eräänlaista henkistä ooppiumia oppimattomille?
Olisin kiinnostunut miten itse näet asian, kun kerran tuollaisen loitsun tänne kirjoitit. - Kiitos Kiitos
KIITOS kiitos aloittajalle!! Etsin Pelastusrukousta ja nyt sen löysin.
- vanha ja vakaa
voi hyvänen aika mitä vonkaamista, anna minulle sitä ja tätä...
Ei jeesuskaan pyytänyt itselleen yhtään mitään. Itsekkään anelun sijaan voisi lähettää vaikkapa rakkaudellisa ajatuksia lähimmäisilleen. Ajatuskin on energiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v129159Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh5362928Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola3091999Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku391966Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa3111647- 801345
- 731173
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen731011Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p29977- 47936