Mietin mikä tässä kylässä on vikana, miksi aina Lieksaan tullessa tulee ahdistava olo. Miksi pois ajaessani "leijailen" ilmassa.
Syy on alkanut käydä yhä selkeämmäksi. Se on yhteisön pienuus ja etäisyys lähes kaikesta.
Ihmiset ovat kaikkialla samanlaisia kuin Lieksassakin, ainakin pääosin.
Isommalla paikkakunnalla, esim. Joensuussa, Kuopiossa tai Oulussa on kuitenkin verrattomasti paljon enemmän elämää ja mahdollisuuksia.
Tästä johtuu myös se, että sellaisia katkeroituneita ja elämässään epäonnistuneita siellä on prosentuaalisesti vähemmän.
Tietysti, siellähän on työttömyysprosenttikin paljon pienempi kuin Lieksassa.
Oma merkityksensä on myös sillä, että siellä nuo onnistujat vievät vähän kuin huomaamatta mukanaan myös niitä heikommin pärjääviä. Sitä katkeroitumisen ilmapiiriä ei synny tai se ei pääse tiivistymään niin kaikenkattavaksi kuin Lieksassa.
Lisäksi suuremmasta väkimäärästä on helpompi löytää itselleen sopiva ystäväpiiri. Eikä yliopiston vaikutus ajatusmaailman muokkaajana ole ihan vähäinen. Ei ole siis tarvetta tukeutua ajatusmaailman myrkyttäjiin kun muutakin löytyy.
Liian monilla lieksalaisilla on paha itsetuntosyndrooma (saattaa olla väärä ilmaisu).
Ei kyetä suhtautumaan omaan identiteettiinsä terveesti suhteessa muihin, vaan joko uidaan todella syvälllä tai sitten vetäydytään ylimielisyyden ja itsekehun vaippaan. Ei haluta nähdä tai kuulla.
Ei haluta "nousta vaaroille" josta näkee kauemmas.
Lieksassa ei osata nauraa itselle. Ei kyllä itkeäkään.
Eikä ikinä ainakaan kyseenlaisteta omia näkemyksiään. Sen sijaan ulkopuolinen "viestintuoja tapetaan" kyllä hyvin joutuisasti ja sitten ympäröivä maailma suljetaan taas ulos.
Pohdiskeluun ja analyyttiseen ajatteluun taipuvainen persoona on Lieksassa todella kusessa. Vertaista seuraa ei oikein löydy ja voi vaan arvata mitä siitä seuraa jos hakeudut seuraan jolla ei ole tarvetta (kykyä) vastaavaan. Kaheliksi leimautuminen on miltei enemmän kuin varmaa.
Työttömyys on pahin tilanteen ruokkija, mutta ei matalasti koulutettuja työllistävä liukuhihnateollisuuskaan tuo pelastusta. Pikemminkin nämä yhteisöt omine aatemaailmoineen ja maailmankuvineen ovat tavallaan niitä sulkeutuneisuuden tiivistymiä.
Jotain pitäisi tehdä, mutta mitä.
Taidan mieluummin lähteä "leijailemaan" sinne toiseen kaupunkiin.
Tämä kylä sairastuttaa
213
1108
Vastaukset
- yritystä peliin
Hienosti kirjoitettu. Lieksalaiset ovat sulkeutuneet omaan pieneen tympeään piiriinsä. "Ei nähdä metsältä puita", yleistetään ja mustamaalataan ihmiset ja asiat, esim. maahanmuuttajat. Työni takia joudun aina välillä käymään Lieksassa. Ihmisten katkeruus ja puheiden ironia hämmästyttää ja masentaa.
Kuntaliitos Nurmeksen kanssa vois antaa piristysruiskeen Lieksalle! - tangont
Aivan turhaa vaivata päätään moisilla ajatuksilla,siitä vaan monojen suunta
kohti SATUMAATA. - No voi VITTU!
no leijailehan sitten...ja pysy siellä ,eläkä tuu tänne huumeitas tarjoo.
- Pois on....
"Aivan turhaa vaivata päätään moisilla ajatuksilla,siitä vaan monojen suunta
kohti SATUMAATA. "
"no leijailehan sitten...ja pysy siellä ,eläkä tuu tänne huumeitas tarjoo"
Kommenteistanne päätellen myönnätte molemmat, että olin oikeassa. Ei silti, en epäillyt hetkeäkään, että olisin väärässä.
Mitä tulee huumeisiin niin en käytä huumeita enkä hyväksy niitä.
Tai no, jos tiedonjanon tyydyttäminen ja ajattelu on huumetta niin se kyllä kelpaa ja voin tarjota sitä muillekin. Kaikkihan eivät noita "stimulantteja" kykene käyttämään. Ette ilmeisesti tekään!
- Ruottala
Miksi sitten aina tulet???????????????????kun ahistaa.
- Kustaa Pöljä.
Aamukaffeeta hörpätessä lueskelin mitä Lieksaan kuuluu ja kas kummaa, hyvä kirjoitushan sieltä löytyi. Luin ajatuksella ja osin myös hieman "lieksalaisittain" ajatellen. Osa kirjoituksestasi oli aivan oikeanlaista, mutta sitten ajattelin, kun kirjoitit yliopistosta ja sen "sivistävästä" vaikutuksesta.
Ehkä kuitenkin katselet ympärillesi hieman liian ylhäältä, antamatta tilaa ympärillesi, josta löytyisi se pieni mutta tärkeä pilkahdus kotiseutu rakkautta.
Ulkopuolisena, muutama vuosi sitten Lieksaan muuttaneena, olen löytänyt ystäviä ympärilleni ja keskustellut heidän kanssaan. Tässä on tärkeätä se, että laskee itsensä kansan tasolle, eikä yritä enempäää mitä on, se auttaa kummasti.
Sinä, hyvä aloittaja nostat ilmeisesti itsesi muiden yläpuolelle? Laskeudu alas kansan tasolle ja huomaat, että sinusta pidetään kun olet oma itsesi.
Huomaatko eron suuren paikkakunnan tai väkiluvultaan pienen paikkakunnan eroavaisuudet. Sinulla on isoimmassa kaupunkissa laajempi kehä ympärilläsi ja et helpolla törmää samaan henkilöön samana päivänä.
Huomaatko itsessäsi myös "lieksalaista" henkilöitymää, josta juuri kirjoitit? Kirjoituksesi perusteella sinua ahdistaa, eli anna itsellesi samat ohjeet kuin muillekin. Nouse vaaroille, henkitä syvään tätä Lieksan puhdasta ilmaa, huomaat hetken kuluttua miten veri virtaa suonissasi ja kun sanot vielä, että perkèle! Minä elän"! kuten sanoi Eino Leinokin kuolin aamuna kun heräsi ja huomasi, että ei ollutkaan vielä herätessään kuollut.
Elämä on monimutkaista ja monimuotoista, ei aina löydä heti sitä oikeata paikkaa, missä haluaa elää ja vaikuttaa. Kierrä ympäri Suomen nientä ja katsele ympärillesi, niin näin saavutat sen päätepisteen, jonka elämällesi olet halunut.
Hyvää jatkoa ja hyvää onnistunutta elämän etsimistä sinulle nimimerkki: "pois on päästävä"!- kylän asukas
Hyvä kirjoitus,huomaa että olet muualta tullut avarien ajatusten kanssa.Aloittajan kanssa samaa mieltä myös.Emme mekään ole löytänyt ajatusten vaihtoon ihmistä.Eräs politikko vaikutti ajatuksiltaan sivistyneeltä mutta kirjoittaja ei taida kelvata ajatusten vaihtoon kun ns tavallinen immeinen ei kelpaa.
- Vastaus KP:lle
Kiitos huolenpidostasi!
On se lohdullista huomata, että joku jaksaa hienotunteisesti muistuttaa minua siitä kuinka ahdasmielinen ja ylemmyydessäni kapeakatseinen olen.
Kun luin tuota sinun kirjoitustani niin huomasin, että sinä toistelit niitä samoja teemoja joista minä olin jo kirjoittanu. Sinä vain muutit sanamuotoja ja otit ne omiksesi, selkeimpinä mm. tuon erikokoisten paikkakuntien erot ja "lieksalaisuus". No, et ole ensimmäinen.
Sitä mainitsemaasi kansan tasolle laskeutumista olen harrastanut paljon. Käytän (enkä ole ainoa) siitä nimitystä älyllinen joustavuus (saat lainata).
Tuolla suuremmilla kylillä se on tosin ollut tarpeetonta ja olen ajoittain joutunut tekemään töitä päästäkseni tarpeeksi ylös, ainakin jos olen viettänyt parikin viikkoa lieksalaisten parissa.
Viime aikoina tuo alas joustaminen taas on ollut kovalla koetuksella, koska olen viettänyt paljon aikaa muualla ja lisäksi tullut huomaamaan, että vaikka kuinka yrittäisi laajentaa näiden ihmisten maailmankuvaa ja ohjata heitä siinä(kin) omatoimisuuteen niin se ei vain ota onnistuakseen.
Monet asiat jäävät useimmille mieleen, mutta se itsenäinen ns. jatkohavainnointi ja analysointi ei onnistu.
Jostakin syystä se kannettu vesi ei pysy kaivossa vieläkään - syy lienee nyt siinä (tässä) kantajassa.
Olen vilpittömästi pahoillani rajallisuudestani.
Puhuit myös kotiseuturakkaudesta. Minähän tunnen sitä mitä suurimmassa määrin.
Ei se, että joku on asunut Lieksassa (tai missä vaan) vuoden, kaksi tai vaikka kymmenen, tarkoita sitä, että hänestä olisi tullut lieksalainen.
Leimautuminen ei ole välttämättä ollenkaan kiinni ajasta vaan siitä miten sopeutuu siihen kulttuuriin. Minä nyt en vain kertakaikkiaan sopeutunut ja siksi se sai jäädä.
Olkoonkin, että olen itsekäs ja omahyväinen paskiainen, mutta minulla ja kenellä tahansa on oikeus vaatia ja saada parempaa. Sitä mikä kullekin on parempaa, ei määrittele sen enempää se sosiaalinen ympäristö kuin kukaan muukaan ulkopuolinen. Sen määrittelee jokainen itse.
Ymmärsit kaiketi nyt, että Lieksa ei ole minun kotiseutuni, enkä minä ole lieksalainen, en ole koskaan ollut, eikä minusta sellaista tule muuta kuin korkeintaan fyysisesti ja sitäkin mahdollisimman vähän.
Lisää lieksalaisuudesta, koska sinä löysit minusta myös "lieksalaisen", josta sinun piti ihan erikseen mainita.
Miten sinä nyt noin syvällisen huomion teit?
Luehan tuo aloitukseni uudelleen. Siellä on ihan alkuriveillä tällainen lause.
"Ihmiset ovat kaikkialla samanlaisia kuin Lieksassakin, ainakin pääosin."
Pitäisikö minun vielä selittää sinulle mitä tuo tarkoittaa?
Olihan tuo sinun havaintosi kuitenkin hyvä yritys, mutta ei se nyt tehnyt sinusta vielä syvällistä analyytikkoa.
Vaaroille nousemisesta puheenollen, tiedän sen tunteen, seistä vuorenjyrkänteellä ja arvioida "siipiensä kantavuutta", mutta olen minä kokeillut paljon adrenaalipitoisempaakin.
Joskus kapuan mäelle vieläkin tai saatan käppäillä korpeen keitältämään nuotiokahvit, mutta ilmeisesti minun henkinen ruuansulatukseni on siihen hiukan intolerantti tai sitten se liiallinen mäellä ja korvessa tapittaminen on aiheuttanut muun hylkimisreaktion, koska yhä lisääntyvässä määrin, mieluummin kiipeän "vaaroille" eli käyn dialogia verbaalisti lahjakkaiden "kylähullujen" kanssa tai "saastutan" itseäni erilaisissa kulttuuririennoissa. Karaoke ei siihen ihan riitä.
Viihdyn minä kyllä ihan hyvin yksinkin ja suuremmissa yleisöjoukoissa olen se hiljainen tarkkailija joka ei osaa smalltalkia.
Oletat ilmeisesti myös, että tuskailen siksi kun en ole tarpeeksi nähnyt. En tiedä, voihan tuo olla noinkin, mutta kun minä koin ensimmäisen paikkakunnan vaihdoksen jo seitsenvuotiaana (onneksi päästiin sieltä pois) ja toisen kuudentoista ikäisenä, jolloin totesin haluavani nähdä vähän muutakin ja pakkasin vähät kamppeeni irroittautuen vanhempien enemmän tai vähemmän turvallisesta huomasta (he olivat kyllä ihan hyvät ja tunnolliset/kunnolliset vanhemmat). Sittemmmin taivalta on riittänyt ja totesin jossakin vaiheessa "sinkoutuneeni maata kiertävälle radalle". Suomen maata.
Eikä se siihen jäänyt. Palvelin tovin tuolla kaukana kovasti kansainvälisessä ja kulttuuriltaan kirjavassa joukossa.
Elämäni on ollut ja tulee varmaan (no toivottavasti) olemaankin aika hauskaa, koska opin jo nuorena kääntämään tappiotkin voitoiksi.
Minua ei ahdista oikeastaan muualla kuin Lieksassa, eikä sielläkään aina, eikä se pieni hetkellinen ahdistus ole pahaksi, koska eihän siellä ole pakko jatkuvasti olla. - Kustaa Pöljä.
Vastaus KP:lle kirjoitti:
Kiitos huolenpidostasi!
On se lohdullista huomata, että joku jaksaa hienotunteisesti muistuttaa minua siitä kuinka ahdasmielinen ja ylemmyydessäni kapeakatseinen olen.
Kun luin tuota sinun kirjoitustani niin huomasin, että sinä toistelit niitä samoja teemoja joista minä olin jo kirjoittanu. Sinä vain muutit sanamuotoja ja otit ne omiksesi, selkeimpinä mm. tuon erikokoisten paikkakuntien erot ja "lieksalaisuus". No, et ole ensimmäinen.
Sitä mainitsemaasi kansan tasolle laskeutumista olen harrastanut paljon. Käytän (enkä ole ainoa) siitä nimitystä älyllinen joustavuus (saat lainata).
Tuolla suuremmilla kylillä se on tosin ollut tarpeetonta ja olen ajoittain joutunut tekemään töitä päästäkseni tarpeeksi ylös, ainakin jos olen viettänyt parikin viikkoa lieksalaisten parissa.
Viime aikoina tuo alas joustaminen taas on ollut kovalla koetuksella, koska olen viettänyt paljon aikaa muualla ja lisäksi tullut huomaamaan, että vaikka kuinka yrittäisi laajentaa näiden ihmisten maailmankuvaa ja ohjata heitä siinä(kin) omatoimisuuteen niin se ei vain ota onnistuakseen.
Monet asiat jäävät useimmille mieleen, mutta se itsenäinen ns. jatkohavainnointi ja analysointi ei onnistu.
Jostakin syystä se kannettu vesi ei pysy kaivossa vieläkään - syy lienee nyt siinä (tässä) kantajassa.
Olen vilpittömästi pahoillani rajallisuudestani.
Puhuit myös kotiseuturakkaudesta. Minähän tunnen sitä mitä suurimmassa määrin.
Ei se, että joku on asunut Lieksassa (tai missä vaan) vuoden, kaksi tai vaikka kymmenen, tarkoita sitä, että hänestä olisi tullut lieksalainen.
Leimautuminen ei ole välttämättä ollenkaan kiinni ajasta vaan siitä miten sopeutuu siihen kulttuuriin. Minä nyt en vain kertakaikkiaan sopeutunut ja siksi se sai jäädä.
Olkoonkin, että olen itsekäs ja omahyväinen paskiainen, mutta minulla ja kenellä tahansa on oikeus vaatia ja saada parempaa. Sitä mikä kullekin on parempaa, ei määrittele sen enempää se sosiaalinen ympäristö kuin kukaan muukaan ulkopuolinen. Sen määrittelee jokainen itse.
Ymmärsit kaiketi nyt, että Lieksa ei ole minun kotiseutuni, enkä minä ole lieksalainen, en ole koskaan ollut, eikä minusta sellaista tule muuta kuin korkeintaan fyysisesti ja sitäkin mahdollisimman vähän.
Lisää lieksalaisuudesta, koska sinä löysit minusta myös "lieksalaisen", josta sinun piti ihan erikseen mainita.
Miten sinä nyt noin syvällisen huomion teit?
Luehan tuo aloitukseni uudelleen. Siellä on ihan alkuriveillä tällainen lause.
"Ihmiset ovat kaikkialla samanlaisia kuin Lieksassakin, ainakin pääosin."
Pitäisikö minun vielä selittää sinulle mitä tuo tarkoittaa?
Olihan tuo sinun havaintosi kuitenkin hyvä yritys, mutta ei se nyt tehnyt sinusta vielä syvällistä analyytikkoa.
Vaaroille nousemisesta puheenollen, tiedän sen tunteen, seistä vuorenjyrkänteellä ja arvioida "siipiensä kantavuutta", mutta olen minä kokeillut paljon adrenaalipitoisempaakin.
Joskus kapuan mäelle vieläkin tai saatan käppäillä korpeen keitältämään nuotiokahvit, mutta ilmeisesti minun henkinen ruuansulatukseni on siihen hiukan intolerantti tai sitten se liiallinen mäellä ja korvessa tapittaminen on aiheuttanut muun hylkimisreaktion, koska yhä lisääntyvässä määrin, mieluummin kiipeän "vaaroille" eli käyn dialogia verbaalisti lahjakkaiden "kylähullujen" kanssa tai "saastutan" itseäni erilaisissa kulttuuririennoissa. Karaoke ei siihen ihan riitä.
Viihdyn minä kyllä ihan hyvin yksinkin ja suuremmissa yleisöjoukoissa olen se hiljainen tarkkailija joka ei osaa smalltalkia.
Oletat ilmeisesti myös, että tuskailen siksi kun en ole tarpeeksi nähnyt. En tiedä, voihan tuo olla noinkin, mutta kun minä koin ensimmäisen paikkakunnan vaihdoksen jo seitsenvuotiaana (onneksi päästiin sieltä pois) ja toisen kuudentoista ikäisenä, jolloin totesin haluavani nähdä vähän muutakin ja pakkasin vähät kamppeeni irroittautuen vanhempien enemmän tai vähemmän turvallisesta huomasta (he olivat kyllä ihan hyvät ja tunnolliset/kunnolliset vanhemmat). Sittemmmin taivalta on riittänyt ja totesin jossakin vaiheessa "sinkoutuneeni maata kiertävälle radalle". Suomen maata.
Eikä se siihen jäänyt. Palvelin tovin tuolla kaukana kovasti kansainvälisessä ja kulttuuriltaan kirjavassa joukossa.
Elämäni on ollut ja tulee varmaan (no toivottavasti) olemaankin aika hauskaa, koska opin jo nuorena kääntämään tappiotkin voitoiksi.
Minua ei ahdista oikeastaan muualla kuin Lieksassa, eikä sielläkään aina, eikä se pieni hetkellinen ahdistus ole pahaksi, koska eihän siellä ole pakko jatkuvasti olla.Kevyesti nimimerkille: "pois on päästävä"!
Jos ihmisellä on sydämen viisautta, niin sillä pääsee pitkälle, kuin vastaavasti sivistysopeilla.
Sinä tunnet olevasi, kiellostasi huolimatta, yläpuolella muiden tavisten suhteen. Yrität muuttaa heitä ja kun ei onnistu, niin ahdistut ja pakenet.
Et ole siis ole alkuperältään lieksalainen, milloin muutit Lieksaan, kun kerroit jo kuusivuotiaana ahdistuksestasi. Oliko ahdistukseesi syy vanhemmissasi vai missä?
Tunnut olevan jakautunut persoona, jossa yhtyvät monet elementit, kuten itsenäisyys, yksinäisyys, tahdon voima ja tai sen puuttuminen, sisäinen ahdistuneisuus, joka silloin tällöin hiipii esille sinussa.
Sinua ahdistaa myös Lieksan pienuus kaupunkina, et näe kaupungin rajojen ulkopuolelle, vaan sinun on nähtävä se konkreettisesti, jonka jälkeen voi taas palata tänne. Lieksalla on vetovoimaa.
Olet nyt reissun päällä ja toivoytan hyvää lomaa ja ota elämä niinkuin se annetaan.
Kolme syöpää, vuosina 1984, 2007 ja 2011 komessa eri sairaalassa, selätettynä, olen todennut elämän elämisen arvoiseksi. - kylän asukas
kylän asukas kirjoitti:
Hyvä kirjoitus,huomaa että olet muualta tullut avarien ajatusten kanssa.Aloittajan kanssa samaa mieltä myös.Emme mekään ole löytänyt ajatusten vaihtoon ihmistä.Eräs politikko vaikutti ajatuksiltaan sivistyneeltä mutta kirjoittaja ei taida kelvata ajatusten vaihtoon kun ns tavallinen immeinen ei kelpaa.
Kylän asukas 2 kpl on edelleen sitä mieltä että sivistys puuttuu monilta.Ei ihmisiä tuijoteta arvostella vaatteita ym.Eikä työasioita ulkona kovalla äänellä puhuta.Ootko kuullut vaitiolo tai virkavalasta?Kotikaupunkimme sisäpihalla eräskin kertoili kuuluvalla äänellä opiskelu ja muita asioita.Ilmeisesti halusi tiedottaa olevansa tärkeä ihminen,arvaa mistä kotoisin?Kaikessa hiljaisuudessa asiat menee eteenpäin.Maata ei johda juoruakat eikä ukot,oo ihan saletti siitä.
- Aamutuimaan
Kirjoittaessaan kansan pariin laskeutumisesta KP itse kategorisoi ihmisiä eri tasoille. Sitä aloittaja ei yliopistoviittauksessaan tee. Kyllä kaikilla kuuluvat kansaan tutkinnoista huolimatta.
Olen samaa mieltä tuosta yliopistojen vaikutuksesta aluiesiin. Vaikutusmekanismeja on varmasti useita. Samoista asioista kiinnostuneiden kohtaamisessa avoin yliopisto on hyvä kanava, vaikka sinne mennään ihan muista syistä ja mikä parasta kerrankin eri ikäisten kesken keskustelua siellä syntyy aina.
Siitä olen aloittajan kanssa eri mieltä, etteikö Lieksassa olisi hyvinkin laajasti asioita pohdiskelevia ja analysoivia ihmisiä. Heihin ei vain välttämättä törmää.
Yleisintä nettikeskustelun tyyliä, jossa vain ollaan jotain vastaan tai kaikkea vastaan ja muodostetaan vahva ja yksioikoinen käsitys toisella tavalla ajattelevien mielipiteistä, ei onneksi juuri live maailmassa tapaa.
Sitä jäin pohtimaan, että muuttaakko tuo ainainen tölviminen ja muille haistattelu netissä ihmistä. Nouseeko toleranssi niin, että törkeämpää ja loukkaavampaa tekstiä vain pitää tuottaa, että se tuntuisi missään.- Pois on päästävä
Nimimerkille "aamutuimaan".
Kauniisti sanottu, mutta mitäs tekee professori joka tulee luennoimaan Lieksaan vaikkapa nyt biokemiasta ja yrittää sovittaa ilmaisunsa sellaiseksi, että tavallisempikin sukanlikaaja sen tajuaa?
Kyllä siinä on kysymys kansan tasolle laskeutumisesta joskaan ei halventavassa mielessä.
Olen henkilökohtaisesti kokenut turhauttavana sen, että aiempien opetusten aiheet ovat kuin pois pyyhityt hyvin monien mielistä. Puhumattakaan, että olisi edes yritetty tutkia itse jotakin. Kun on kuulema liian monimutkaista.
Tyhmyyttä tai älyn puutetta? Ehkä ja epäilemättä, mutta kenties vielä enemmän henkistä laiskuutta, joka on mielestäni vielä pahempaa.
Jatkakaahan keskustelua. On loma ja minä lähden muutamaksi päiväksi reissuun. - Kevyt heitto
Pois on päästävä kirjoitti:
Kauniisti sanottu, mutta mitäs tekee professori joka tulee luennoimaan Lieksaan vaikkapa nyt biokemiasta ja yrittää sovittaa ilmaisunsa sellaiseksi, että tavallisempikin sukanlikaaja sen tajuaa?
Kyllä siinä on kysymys kansan tasolle laskeutumisesta joskaan ei halventavassa mielessä.
Olen henkilökohtaisesti kokenut turhauttavana sen, että aiempien opetusten aiheet ovat kuin pois pyyhityt hyvin monien mielistä. Puhumattakaan, että olisi edes yritetty tutkia itse jotakin. Kun on kuulema liian monimutkaista.
Tyhmyyttä tai älyn puutetta? Ehkä ja epäilemättä, mutta kenties vielä enemmän henkistä laiskuutta, joka on mielestäni vielä pahempaa.
Jatkakaahan keskustelua. On loma ja minä lähden muutamaksi päiväksi reissuun.Aika mietoja kokemuksia sinulla.
Jotkut oppilaat ovat jumalattoman kovapäisiä ja laiskoja.
Ihan oikeasti joskus joutuu alentumaan kansan tasolle kun luokalla on muutama selkeästi ääliöksi luokiteltava pentu.
Ei varmaan saisi sanoa, mutta näin se vaan on. - Aamutuimaan
Pois on päästävä kirjoitti:
Jatkakaahan keskustelua. On loma ja minä lähden muutamaksi päiväksi reissuun.Yritä herättää seuraavan kerran kiinnostusta asiaan mieluummin kuin "antaa opetusta". Jokainen kun tunnetusti konstruoi tietorakenteensa itse.
- Kuistaa Pöljä.
Nimimerkille: "Aamutuimaan"
##Lisäksi suuremmasta väkimäärästä on helpompi löytää itselleen sopiva ystäväpiiri. Eikä yliopiston vaikutus ajatusmaailman muokkaajana ole ihan vähäinen.##
Siis miten tämä kohta olisi pitänyt tulkita? Tässähän korostetaan yliopistollisen tietämyksen osuutta ajatusmaailmassa. Muut kuin nämä oppineet ovat siis tavallaan toisenluokan kansalaisia!
Ollaan nähty, mihin tämä oppineisuuden korostaminen vaikuttaa tehtyihin päätöksiin. On olemassa kansakoulupohjaisia kansalaisia, joilla on terve järki joka ohjaa häntä, heillä yleensä on se terve järki joka sanelle asiat.
Tälläkin palstalla voitaisiin käydä keskusteluja käytännön asioista,ilman mitä koulutusta, ihan vain terveen järjen pohjalta. Tuo esimimerkki "pois pitää päästä" On esimerkki ns. "paremmanväen" ajattelutavasta. Siinä kulminoituu tahto "kehittää" kansakuntaa ja kun se ei onnistu, niin ihminen ahdistuu. Mikä pakko luonnonkansoja on "sivistää" jos he itsekin osaavat elää omaa elämäänsä.
Siinä olet oikeassa, että nettikeskustelun tyyli on se, jos olet erimieltä "kuin minä, niin olet väärässä"! Kuitenkin hieman kriittisesti olen seurannut Lieksan päättäjien toimia. Avoimuus puuttuu ja nykydemokratiassa tuntuu olevan ns. näennäisdemokratia vallalla.
Tämä johdattaa usein kirjoitukset sivuraiteille kun otaksutaan mitä otaksutaan.
Joidenkin kohdalla ja se ei koske yksistään Lieksaa, on henkinen sivistystaso jäänyt lapsen asteelle. Se kuvastaa myös henkistä lamaannusta, kun valoa ei juuri tunnelissa näy.
Kaduilla ja turuilla tapaamani ihmiset ovat lieksassa hyvin kohtelijaita ja auttavaisia. Onko niin, että jotkut vain yksinkertaisesti ovat poissa pelistä ja purkavat sen nettisivuilla, missä se on helppo toteuttaa. - KP.
Kevyt heitto kirjoitti:
Aika mietoja kokemuksia sinulla.
Jotkut oppilaat ovat jumalattoman kovapäisiä ja laiskoja.
Ihan oikeasti joskus joutuu alentumaan kansan tasolle kun luokalla on muutama selkeästi ääliöksi luokiteltava pentu.
Ei varmaan saisi sanoa, mutta näin se vaan on."Kevyt heitto"!
Olet oikeassa, eivät kaikki ole Einsteinin veroisia ja joku tarvitsee enemmän opetusta kuin toinen, mutta tämä ei koske yksin Lieksaa. Jotkut taas kehitttyvät hitaammin ja vaativat enemmän perusteltua tietoa, olemmehan vain ihmisiä.
Muistan lukeneeni jostain, että kun esim. olet kouluttautunut jollekin alalle ja keskustelet taviksen kanssa, vältä ns. sivistyssanoja, joita voit korvata kansantajuisesti. Näin ollen et näytä näsäviisaalta, vaan viisaalta joka osaa kekustelutaidon.
- Isbit
Pakkoko lieksaan on mennä jos niin ahistaa??? Leijaile vaan, tuskin tuon laisia ihmisiä lieksassa kaivataan.
- Hyvä aloitus
Kyllä kaivataan. Paikkakunnatkin voivat muuttua. Asioista saa keskustella, ei siitä heti tarvitse tuomita ulkopuoliseksi. Joidenkin meistä on lähes pakko mennä, kun vanhenevat ja apua tarvitsevat vanhemmat sattuvat siellä asumaan.
- Ei hyvä päivä
Voi v ittu mikä kylä!!!!
- Ryssille
Olisko mahdollista antaa Lieksa Venäläisille?????????????????????????????????????????
- ota aivot narikasta
Aloittajan kantsii ostaa menolippu jonnekin kauas tai minne nyt rahat riittävät.
Ota itseäsi niskasta kiinni ja menoksi,mitä täällä palstalla valitat.
Jos ei paikka miellytä mene muualle.Niin yksinkertaista se on.- H ullut!
No ei kuule teidän kylälle kohta halua kukaan muukaan. Jos joutuu tulemaan tuommoseen p askakasaan, niin aivot jätettävä narikkaan. Ihmiset sekopäitä ja kulttuuri vielä sekopäisempää.
- alella venäjälle myytävä
H ullut! kirjoitti:
No ei kuule teidän kylälle kohta halua kukaan muukaan. Jos joutuu tulemaan tuommoseen p askakasaan, niin aivot jätettävä narikkaan. Ihmiset sekopäitä ja kulttuuri vielä sekopäisempää.
Sama juttu. Paskakylä, kierrään kaukaa. Tyhmiä ja rasisteja koko paikka täynnä!
- Homma hoidossa
alella venäjälle myytävä kirjoitti:
Ja p askat tuommosesta rahaa vielä pyytämään Ryssiltä. Saatta olla että joudutaan maksamaan vähän jos annetaan Venäläisille. Se rahapuoli kyllä hoituu kansalaiskeräyksenä näitten paljastusten jälkeen.
- rakuti rak
alella venäjälle myytävä kirjoitti:
Jahas...tämä olikin hyysärien rakutusketju.......
- tane tela
Koneinsinöörit laittavat Lieksan asiat kuntoon.
- Hyvä koneinssit!
Yksi koneinsinööri vastaa viittä jos ei kyymmentä peräkammarinpoikaa. Ja tämä tarina on tosi.
- mtäh häh?
Hyvä koneinssit! kirjoitti:
Yksi koneinsinööri vastaa viittä jos ei kyymmentä peräkammarinpoikaa. Ja tämä tarina on tosi.
Näitä typeryytensä ja tyhmyytensä esille tuovia "koneinssin" hokijoita taitaakin olla useampia. Hoh hoijaa, toivottavasti näistä peräkammarin pojista joskus kasvaa aikuisia.
- Voi voi
mtäh häh? kirjoitti:
Näitä typeryytensä ja tyhmyytensä esille tuovia "koneinssin" hokijoita taitaakin olla useampia. Hoh hoijaa, toivottavasti näistä peräkammarin pojista joskus kasvaa aikuisia.
Toivottavasti sinustakin kasvaa joskus aikuinen.
- mamuxin
Hyvä koneinssit! kirjoitti:
yxs mamu siivooja vastaa 30 koneinssiä!!Hehehehee.t.jahred
- kotiseutuni oi...
Tyypillisiä nuoren ihmisen ajatuksia.Kyllä sinä vielä aikuistut. älä hätäile. Ja näet ihmisen etkä kyläläistä.Tietysti Lieksa on nuorelle pikkuinen ja tapahtumaköyhä,mutta lueskelepa kirjoitustasi 30 vuoden jälkeen-- niin saat nauraa oikein kunnolla,usko pois.
Mutta onhan nuoruuskin elettävä ja kivuttava itsensä yli ihmisyyteen ,monien kipeidenkin vaiheiden kautta.
Itse olen lähtöisin täältä päin, kierrellyt maailmat ja etpä osaa kuvitella miten ihanaa sieltä on tulla kotiseuduille. Minusta tuntuu,että jostakin syystä välttelet kohtaamasta oikeasti ihmisiä,ihan lieksalaisiakin.Ilmeisesti koet olevasi jotenkin viisaampi,mutta sekin kuuluu nuoruuteen. Koet olevasi viisaampi kuin kanssaihmisesi,mutta muista että viisauteen kuuluu nöyryys.
Minne kauemmas haluat vaaroiltasi nähdä, eikö lähimmäisesi ole ihan edessäsi,tai takanasi. Jos oikeasti haluat hänet kohdata,ehkä ahdistuksesi kaikkoaa.- (((
Olipas hyvä puhe. tapu tapu
- Pois on....
Täällä sitä istuskellaan 16 asteen helteessä.
Nimimerkille "kotiseutuni oi".
Et ilmeisesti ymmärtänyt aiempia kirjoituksiani. Kannattaisikohan pohtia sitä mahdollisuutta, että olenkin jo vanhempi ja ehkä hiukan enemmän nähnyt ja kokenut kuin sinä (tai ehkä ei kannata).
Mitä suurimmalla todennäköisyydellä minä en lue kirjoituksiani tai yleensä mitään enää edes kymmenen vuoden kuluttua, saati kolmenkymmenen.
Väitän, että näin on (mutta onneksi minulla on ollut hauskaa).
Tämä ei tarkoita sitä, että et(te) saisi kommentoida ja antaa ohjeita elämän kivikkoisille poluille, mutta jos kuvittelette, että minä niitä tarvitsen ainakaan teiltä, niin erehdytte (olen siis edelleenkin omahyväinen paskiainen).
Minua ei juurikaan kiinnosta kohdata näitä "lähimmäisiä". Olen mielestäni kohdannut heitä (teitä) ihan tarpeeksi ja sen mikä on tarpeeksi määrittelen taaskin - anteeksi nyt - MINÄ ITSE.
KP:lle lyhyt kommentti.
En ole ns. parempaa väkeä, etkä kykene erottamaan minua mitenkään tavallisesta sukanlikaajasta, ellet tule juttusille. Siinä tilanteessa saatat tajuta olevasi "kyydissä".
On todellakin olemassa kansakoulupohjaisia älykköjä, mutta valitettavasti nämä populisti-"älypäät" tunkevat esiin vahvemmin.
Mutta nyt - ensin aamiaiselle ja sitten kaupungille. - kotiseutuni oi...
Pois on.... kirjoitti:
Et ilmeisesti ymmärtänyt aiempia kirjoituksiani. Kannattaisikohan pohtia sitä mahdollisuutta, että olenkin jo vanhempi ja ehkä hiukan enemmän nähnyt ja kokenut kuin sinä (tai ehkä ei kannata).
Mitä suurimmalla todennäköisyydellä minä en lue kirjoituksiani tai yleensä mitään enää edes kymmenen vuoden kuluttua, saati kolmenkymmenen.
Tämä ei tarkoita sitä, että et(te) saisi kommentoida ja antaa ohjeita elämän kivikkoisille poluille, mutta jos kuvittelette, että minä niitä tarvitsen ainakaan teiltä, niin erehdytte (olen siis edelleenkin omahyväinen paskiainen).
Minua ei juurikaan kiinnosta kohdata näitä "lähimmäisiä". Olen mielestäni kohdannut heitä (teitä) ihan tarpeeksi ja sen mikä on tarpeeksi määrittelen taaskin - anteeksi nyt - MINÄ ITSE.
En ole ns. parempaa väkeä, etkä kykene erottamaan minua mitenkään tavallisesta sukanlikaajasta, ellet tule juttusille. Siinä tilanteessa saatat tajuta olevasi "kyydissä".
On todellakin olemassa kansakoulupohjaisia älykköjä, mutta valitettavasti nämä populisti-"älypäät" tunkevat esiin vahvemmin.
Mutta nyt - ensin aamiaiselle ja sitten kaupungille."Minä ite"-sanoo puolitoistavuotias,kun häntä yritetään auttaa. En tiedä mistä moinen yltiöpäinen minäminä asenteesi ,mutta meitähän on moneksi. Minusta ei kuitenkaan ole hyväksyttävää,varsinkin jos olet aikuinen, panetella lieksalaisia tai muitakaan kanssihmisiä. Et voi tietää heidän kokemuksiaan ja vastoinkäymisiään. Jos heille sinä "pohdiskelevana ja analyyttiseen ajatteluun taipuvaisena",kuten sanot ,tunnut hiukan etäiseltä,niin ei se ole merkki sinun ylemmyydestäsi heihin nähden. Sanot täällä olevan paljon katkeroituneitä ja työttömiä, ei ole totta.Työttömiä on ihan yhtä paljon etelässä ja katkeria lieksalaiset eivät ole. Sinusta sen sijaan kuultaa katkeruus, mutta yritä päästä siitä irti, se kalvaa terveytesi.
- Kustaa Pöljä.
Pois on.... kirjoitti:
Mutta nyt - ensin aamiaiselle ja sitten kaupungille.Nimim. "pois on..."! Uskon vakaasti, että en ole "kyydissä"! Eikä tarkoituksena ole mollata ketään olkoon sitten Einstein tai metsuri, kaikki hyviä ihmisiä ja kaikkiovat kunnioitettavia.
Kun ihminen osaa teorian soveltaa käytäntöön, niin silloin ihminen pärjää vaikeimmisakin tehtävissä.
##
On todellakin olemassa kansakoulupohjaisia älykköjä, mutta valitettavasti nämä populisti-"älypäät" tunkevat esiin vahvemmin.##
Ihminen saattaa opiskella koko elämänsä, ei se riipu, missä koulussa tai opinahjossa ne tiedot hankkii.
Aikoinaini minäkin opiskelin eri opin ahjoissa, työskentelin lähinnä yritysten hyväksi tein aika paljon suunnittelutöitä, paransin yritysten tilaa erikohteiden nykyaikastamiseksi ja päätin työni 65 vuoden iässä. Täysin palvelleena. Joten tiedän kyllä mistä kirjoitan ja mitä puhun. - ==??
Pois on.... kirjoitti:
Mutta nyt - ensin aamiaiselle ja sitten kaupungille.Jokaiselle on tilaa. Ollaan KAIKKI erilaisia.
- Se vanha-akka
==?? kirjoitti:
Jokaiselle on tilaa. Ollaan KAIKKI erilaisia.
Niin ollaan erilaisia.Jos et pysty asialliseen mielipiteen vaihtoo, niin elä ala vinoileen kuitenkaan.Jokaisella on omanlaisensa elämä johon ei useinkaan voi itse vaikuttaa.Esim onnettomuudet sairaudet työttömyys jne.Elämä on ainutkertainen joten eletään ihmisittäin ja toisia kunnioittaen.Hyvää kesää kaikille.
- Työnhakija
Olen paikallinen koneinsinööri Kimmo Lieksasta. Olisko töitä?
- Kylläpäs sattu
J umalauta. Lieksan kadut väärällään tuon poliisin oloisia "ihmisiä"
- Ai jaahasta
Kylläpäs sattu kirjoitti:
En katsonut kun luulin, että se on taas joku täältä tehty ajankohtaisohjelma ja siinä haastatellaan jotain paikallista.
Olin jotenkin tunnistavinani tuon....
. - Päivän paras
Tuohan on aivan oksat pois video:) Meinasin katketa nauruun jo sen hillittömän hauskuuden vuoksi. Sitten tämä poliisi toi mieleen aivan eittämättä "miehet" tuolla Lieksan raitilla.
- hoitoon
Päivän paras kirjoitti:
Tuohan on aivan oksat pois video:) Meinasin katketa nauruun jo sen hillittömän hauskuuden vuoksi. Sitten tämä poliisi toi mieleen aivan eittämättä "miehet" tuolla Lieksan raitilla.
Jos tuntuu kaikki menevän liian loistavasti, mene Lieksaan hakemaan masennuskuuri!
- Naurut
hoitoon kirjoitti:
Jos tuntuu kaikki menevän liian loistavasti, mene Lieksaan hakemaan masennuskuuri!
Tai sitten naurukuuri. Hae naurukuuri Lieksasta ja voi hyvin hyvän aikaa.
- Jahas,,
Kylläpäs sattu kirjoitti:
Rikoskomisario Jari Pynnönen Helsingin huumepoliisista ja näyttää siltä että on taas mennyt työt ja huvit sekaisin.
- urggi
JOS LUETTE MUIDEN PAIKKAKUNTIEN SAITTEJA NIIN HUOMAATTE, ETTÄ JOKA PAIKASSA ON OMAAN KYLÄÄNSÄ TYYTYMÄTTÖMIÄ IHMISIÄ, EI LIEKSA OLE SIINÄ SUHTEESSA MIKÄÄN POIKKEUS. MUISTAKAA ETTÄ IHMISILLÄ ON OIKEUS VALITA ASUINPAIKKANSA - JOS EI OLE HYVÄ OLLA NIIN AINA VOI VAIHTAA PAIKKAKUNTAA EIKÄ LÄTISTÄ JONNINJOUTAVAA PASKAA.
- Entäs jos
Jospa joku pyrkii kertomaan paikallisille, että teidän asianne voisivat olla toisinkin jos viitsisitte herätä?
Vai oletko sinä juuri niitä jotka mieluummin ampuvat sen viestintuojan kuin ryhtyvät toimeen asiaintilan muuttamiseksi? - Hoitoon heti
On luettu muidenkin saittien juttuja. Lieksa todellakin ON poikkeus. Nämä jutut kertovat ikävä kyllä korutonta kieltä paikkakunnasta. Voi hyvä päivä mitä juttuja. Pitäsköhän teidän mennä hoitoon.
- Nurmeslainen
Hoitoon heti kirjoitti:
On luettu muidenkin saittien juttuja. Lieksa todellakin ON poikkeus. Nämä jutut kertovat ikävä kyllä korutonta kieltä paikkakunnasta. Voi hyvä päivä mitä juttuja. Pitäsköhän teidän mennä hoitoon.
Ja sinä olet vakuuttunut, että palstalla ei kirjoita kukaan muu kuin lieksalaiset?
- Pääkaupunkiseutu
Nurmeslainen kirjoitti:
Ja sinä olet vakuuttunut, että palstalla ei kirjoita kukaan muu kuin lieksalaiset?
Kyllä täällä käy muutkin avautumassa.
- Kuka tyyliillään
Pääkaupunkiseutu kirjoitti:
Kyllä täällä käy muutkin avautumassa.
No juuripa näin.
Kun on joutunut lähtemään kotikonnuilta,niin pitäähän se katkeruus jollain tapaa tuoda esille tänne . - Voi pyhä paska
Kuka tyyliillään kirjoitti:
No juuripa näin.
Kun on joutunut lähtemään kotikonnuilta,niin pitäähän se katkeruus jollain tapaa tuoda esille tänne .Siis jos joku kertoo teille hatustaan läpikasvaneille, että olette väärällä tiellä niin se on vain katkeroitunut paska ja mulkku, eikä siitä kannata välittää.
Tuo on juuri sitä jota kutsutaan viestintuojan ampumiseksi.
Mutta mitäs tuosta.
Pitäkää te vaan se kiva, pieni, (paska) kylänne.
On tätä maailmaa muuallakin.
Toivotan pitkää ja tuskallista loppua! - toivotaan näin
Voi pyhä paska kirjoitti:
Siis jos joku kertoo teille hatustaan läpikasvaneille, että olette väärällä tiellä niin se on vain katkeroitunut paska ja mulkku, eikä siitä kannata välittää.
Mutta mitäs tuosta.
Toivotan pitkää ja tuskallista loppua!Samoin. Kuolevalle kylälleei kannata jäädä. Ainoa mahdollisuus liittyä Nurmekseen ja saada kylä nousuun. Ehkä liitos tuo ohjattua suhtautumista maahanmuuttajiin ja opettaa myös kunnioittamaan muuta elämää. Katkeruus ja epätoivo kääntyy parempaan...
- Pahassa jamassa
Voi pyhä paska kirjoitti:
Siis jos joku kertoo teille hatustaan läpikasvaneille, että olette väärällä tiellä niin se on vain katkeroitunut paska ja mulkku, eikä siitä kannata välittää.
Mutta mitäs tuosta.
Toivotan pitkää ja tuskallista loppua!Lieksassa ei ymmärretä käsitettä palaute. Palautteeseen suhtaudutaan torjuvasti ja hyökätään. Palautteen antamisen tyylillä ei ole merkitystä. Itsetunto ei kertakaikkiaan kestä sitä, että opittaisiin virheistä, oltaisiin itseohjautuvia ja reflektiivisiä.
Se on jossain määrin opittua kun on pitänyt olla milloin minkäkin ikeen alla.
On jäänyt ikäänkuin vanha vaihde päälle, ei ymmärretä mikä olisi oman ja yhteisön edun mukaista.
Takerrellaan niissä lillukanvarsissa löytämättä ulospääsyä.
Välillä puretaan vihaa mamuihin, virkamiehiin etc. tai turrutetaan olotilaa alkoholilla.
- kyllä se onnistuu
Yksinkertainen ratkaisu on jos on tiedossa parempi paikka niin sinne kannattaa mennä ja jäädä? Ei kannata olla paikoissa missä ei ole mukavaa tai on paha olla?
Minä viihdyn lieksassa ja aion pysyä täällä omissa kuvioissa, en kaipaa muita enkä muiden neuvoja miten pitää elää, eikö olekkin helppoa!- olavi ahtonen
Olen aivan samaa mieltä kanssasi,miksi jäädä jos on paha olla.
Turhaa täällä keskustelupalstoilla on surkeutta valittaa,oloa voi helpottaa käymällä
erikoislääkärillä näin ensi alkuun ja sitten ei muuta kuin muuttokuorma kasaan.'
Suomi on vapaa maa hyvä POIS ON PÄÄSTÄVÄ nimimerkki,jatka matkaasi. - Olaville1
olavi ahtonen kirjoitti:
Olen aivan samaa mieltä kanssasi,miksi jäädä jos on paha olla.
Turhaa täällä keskustelupalstoilla on surkeutta valittaa,oloa voi helpottaa käymällä
erikoislääkärillä näin ensi alkuun ja sitten ei muuta kuin muuttokuorma kasaan.'
Suomi on vapaa maa hyvä POIS ON PÄÄSTÄVÄ nimimerkki,jatka matkaasi.Ai, se meni tuohon lääkäri ja mielisairaus puoleen taas. Tässähän tämän nyt näkee.
"Pahassa jamassa" kiteyttää asian mistä on kysymys. - olavin setä
Olaville1 kirjoitti:
Ai, se meni tuohon lääkäri ja mielisairaus puoleen taas. Tässähän tämän nyt näkee.
"Pahassa jamassa" kiteyttää asian mistä on kysymys.No,tästähän tämän näkee ja jos tarkkaan lukee ei mielisairaudesta mitään
puhuta,siis paisuttelua.
Olen sitä mieltä,että jos on paha olla,pitää mennä lääkäriin ja jos ei halua
olla Lieksassa pitää mennä pois.
Niin yksinkertainen on asia,ei siinä tarvitse käsitellä lieksalaisten asenetta,eikä
kykyä vastaanottaa palautetta. - Kasvapa
olavin setä kirjoitti:
No,tästähän tämän näkee ja jos tarkkaan lukee ei mielisairaudesta mitään
puhuta,siis paisuttelua.
Olen sitä mieltä,että jos on paha olla,pitää mennä lääkäriin ja jos ei halua
olla Lieksassa pitää mennä pois.
Niin yksinkertainen on asia,ei siinä tarvitse käsitellä lieksalaisten asenetta,eikä
kykyä vastaanottaa palautetta.Äläkä höpäjä ja yritä kääntää mustaa valkoiseksi. Ihan selvä viittaus mielenterveyteen. Kumma juttu kun ensin tuodaan esille kanta selkeästi, sitten selitellään asiaa toisin päin kun huomataan mitä skeidaa tuli suusta päästettyä.
Kasva mieheksi. - olavintäti
Kasvapa kirjoitti:
Äläkä höpäjä ja yritä kääntää mustaa valkoiseksi. Ihan selvä viittaus mielenterveyteen. Kumma juttu kun ensin tuodaan esille kanta selkeästi, sitten selitellään asiaa toisin päin kun huomataan mitä skeidaa tuli suusta päästettyä.
Kasva mieheksi.Siis mitenkä viittaus mielenterveyteen/sairauteen????
Jos on paha olla niin minä ainakin menen lääkäriin selvittämään syytä.
Vaan voipihan olla jotta joku saa avun täältäkin.......
- mökkiläinen...
Olen aivan samaa mieltä henkilön Pois on päästävä kanssa. Etenkin itseäni ihmetyttää, kuinka rasistisia lieksalaiset voivat olla. Jopa entinen demarikansanedustaja Kähkönenkin on rasismiin syyllistynyt sanoessaan SDP:n rökäletappion kuntavaaleissa johtuneen maahanmuuttotaustaisista ehdokkaista -hei haloo!!
Itselläni on mökki Lieksassa ja rakastan Lieksan kaunista luontoa, mutta koskaan en tänne pysyvästi voisi muuttaa. Mökillä olessanikin asioin mahdollisimman vähän Lieksan ankealta ja suvaitsemattomalta tuntuvassa keskustassa.- Olavi ja kumppanit
Tuostakin Olavin jutusta paistaa jotenkin ihan ihmeellinen asenne. Siinä voi olla sitä, kun on saatu temuta hyvin pienessä piirissä, eikä kukaan ole sanonut vastaan juuri koskaan. Asenteetkin muuttuvat ihan ihmeellisiksi ajan kanssa. Jäärät ei vaikuta haluavan kehittyä sitten yhtään. Suuremmissa kuvioissa joutuu ottamaan toiset huomioon päivittäin useitakin kertoja. Joutuu muokkautumaan tilanteidenkin mukaan, kasvamaan, tarkastamaan näkökantojaan. Tämä Suomi24 on muuten erittäin huonoa mainosta Lieksa nimiselle paikkakunnalle.
Tarinat puhuvat paikkakuntaa vastaan omaa surullista kieltään.
Tuntuu kun Lieksassa ei tajuttaisi Suomi24:sen todellakin kattavan koko suomen.
Saattaa eräskin matkailija miettiä meneekö Lieksaan. Sinnepäin muuttoa/kesäasumista ajattelevat, tekevät täyskäännöksen, katsomatta taakseen - Surullinen kehitys
Olavi ja kumppanit kirjoitti:
Tuostakin Olavin jutusta paistaa jotenkin ihan ihmeellinen asenne. Siinä voi olla sitä, kun on saatu temuta hyvin pienessä piirissä, eikä kukaan ole sanonut vastaan juuri koskaan. Asenteetkin muuttuvat ihan ihmeellisiksi ajan kanssa. Jäärät ei vaikuta haluavan kehittyä sitten yhtään. Suuremmissa kuvioissa joutuu ottamaan toiset huomioon päivittäin useitakin kertoja. Joutuu muokkautumaan tilanteidenkin mukaan, kasvamaan, tarkastamaan näkökantojaan. Tämä Suomi24 on muuten erittäin huonoa mainosta Lieksa nimiselle paikkakunnalle.
Tarinat puhuvat paikkakuntaa vastaan omaa surullista kieltään.
Tuntuu kun Lieksassa ei tajuttaisi Suomi24:sen todellakin kattavan koko suomen.
Saattaa eräskin matkailija miettiä meneekö Lieksaan. Sinnepäin muuttoa/kesäasumista ajattelevat, tekevät täyskäännöksen, katsomatta taakseenTuo on ihan totta. Minä olen asunut lapsena ja nuorena Lieksassa. Nyt minulla olisi sellainen elämäntilanne, että voisin muuttaa takaisin. Jopa työpaikka olisi tarjolla. Kun olen pari vuotta lueskellut näitä juttuja, en muuta. Tiedostan toki, ettei tämä ole koko totuus. Mutta on se liian takapajuista, edes näille sivuille.
On muuten turha nyt uhota, ettei sinua täällä tarvita. Kyllä tarvittaisiin. Työvoimapula on ihan todellinen muutamissa ammateissa. - Moniosaajat
Surullinen kehitys kirjoitti:
Tuo on ihan totta. Minä olen asunut lapsena ja nuorena Lieksassa. Nyt minulla olisi sellainen elämäntilanne, että voisin muuttaa takaisin. Jopa työpaikka olisi tarjolla. Kun olen pari vuotta lueskellut näitä juttuja, en muuta. Tiedostan toki, ettei tämä ole koko totuus. Mutta on se liian takapajuista, edes näille sivuille.
On muuten turha nyt uhota, ettei sinua täällä tarvita. Kyllä tarvittaisiin. Työvoimapula on ihan todellinen muutamissa ammateissa.Taitaa siellä kirjoittaa yksi koneinssi lisää. Ei meillä ole työvoimapulaa, meillä on jonossa 300 moniosaajaa, jotka hyppää puikkoihin heti kun paikkoja aukeaa. Sinä olet turha, moniosaajat hoitaa sinun hommasi.
- Osaajat
Moniosaajat kirjoitti:
Taitaa siellä kirjoittaa yksi koneinssi lisää. Ei meillä ole työvoimapulaa, meillä on jonossa 300 moniosaajaa, jotka hyppää puikkoihin heti kun paikkoja aukeaa. Sinä olet turha, moniosaajat hoitaa sinun hommasi.
Moniosaajat hoitaa hommat siinä missä lieksalaisetkin, kunhan ensin perehdytetään.
- 300 tulkkia lieksaan
Osaajat kirjoitti:
Moniosaajat hoitaa hommat siinä missä lieksalaisetkin, kunhan ensin perehdytetään.
Aivan, kuten 20 vuoden aikana helsingissäkin on tapahtunut. Kuten tunnettua on, Suomen näkyvin, äänekkäin ja monikulttuuriselta rikastuttavuuskertoimeltaan merkittävin vähemmistö, somalit, ei suoriudu erityisen hyvin työmarkkinoilla. Maassamme asuvien Somalian kansalaisten työllisyysaste on 13,2%. Koska somaleita näkee usein tulkkeina, monikulttuurikoordinaattoreina ja vastaavina, on syytä olettaa, että "oikeissa" (ts. muitakin kuin työntekijää itseään hyödyttävissä) töissä heitä on huomattavasti vähemmän. Huonommin menee ainoastaan irakilaisilla (13,1%) ja myanmarilaisilla (9,8%), joskin viimemainittuja on Suomessa niin vähän, että luvut eivät välttämättä ole vertailukelpoisia.
Somalien integroitumista tuottaviksi yhteiskunnan jäseniksi on odoteltu toiveikkaasti yli 20 vuotta, irakilaisten hiukan vähemmän aikaa. Virallinen syy siihen, että tätä ei aivan vielä ole tapahtunut, ovat suomalaisilla työmarkkinoilla piilevät rasistiset rakenteet. Työnantajat eivät kuulemma palkkaa eivätkä edes kutsu haastatteluun vääränvärisiä tai -nimisiä työnhakijoita.
Päivän Helsingin Sanomissa (paperiversio) on ulkomaalaisten työllistymistä käsittelevä juttu, josta käy ilmi mm. se, että Nepalin ja Kenian kansalaiset työllistyvät kantaväestöäkin paremmin. Koska sekä nepalilaisten että kenialaisten nimistö ja pigmentti erottuvat vähintään yhtä selkeästi kuin somalien vastaavat, ensinmainittujen pärjääminen työmarkkinoilla asettaa yleisesti hyväksytyn rasismiselityksen kyseenalaiseen valoon. - kehitys kehittyy
Surullinen kehitys kirjoitti:
Tuo on ihan totta. Minä olen asunut lapsena ja nuorena Lieksassa. Nyt minulla olisi sellainen elämäntilanne, että voisin muuttaa takaisin. Jopa työpaikka olisi tarjolla. Kun olen pari vuotta lueskellut näitä juttuja, en muuta. Tiedostan toki, ettei tämä ole koko totuus. Mutta on se liian takapajuista, edes näille sivuille.
On muuten turha nyt uhota, ettei sinua täällä tarvita. Kyllä tarvittaisiin. Työvoimapula on ihan todellinen muutamissa ammateissa.Nimimerkille "Surullinen kehitys"
No näille suomi24 höpötyksille saa antaa piut paut. Ei ihmiset tuolla kylillä ole ihan niin umpisäkissä kasvaneita, kun noista kirjoituksista voisi kuvitella. Kyllä valtaosa lieksalaisista on ihan tolkun immeisiä.
Taitaa nämä "koneinssi","hyysäri" jne. huutelijat olla lopulta aika pieni porukka. Purkavat vaan omaa pahaa oloaan, kun muuta eivät osaa. - Kunniakansalaiset
kehitys kehittyy kirjoitti:
Nimimerkille "Surullinen kehitys"
No näille suomi24 höpötyksille saa antaa piut paut. Ei ihmiset tuolla kylillä ole ihan niin umpisäkissä kasvaneita, kun noista kirjoituksista voisi kuvitella. Kyllä valtaosa lieksalaisista on ihan tolkun immeisiä.
Taitaa nämä "koneinssi","hyysäri" jne. huutelijat olla lopulta aika pieni porukka. Purkavat vaan omaa pahaa oloaan, kun muuta eivät osaa.Puhu kuule vaan ihan omasta puolestasi. Koneinsinöörejä vastaan ei kenelläkään ole mitään, vain lieksan kaupungin sosiaaliviraston erikoiskohtelua moititaan, eikä tuota erikoiskohtelua hyväksy hyvinkään moni. Kunniakansalaisille vain parasta.
- zumba-leena
Kunniakansalaiset kirjoitti:
Puhu kuule vaan ihan omasta puolestasi. Koneinsinöörejä vastaan ei kenelläkään ole mitään, vain lieksan kaupungin sosiaaliviraston erikoiskohtelua moititaan, eikä tuota erikoiskohtelua hyväksy hyvinkään moni. Kunniakansalaisille vain parasta.
Olen mielelläni välittävä hyysäri enemmin kuin rasistinen räkättäjähurtta! Sitä paitsi, "hyysäri"-sana on ihan hauska.
- Järki hooiii!
zumba-leena kirjoitti:
Olen mielelläni välittävä hyysäri enemmin kuin rasistinen räkättäjähurtta! Sitä paitsi, "hyysäri"-sana on ihan hauska.
Tuosta hyvästä teitä vekkihameita kutsutaan hyyssäriksi.
Noinkin yksinkertainen asia, sanotaan että ei koneinsinöörejä vastaan ole mitään vaan kaupungin toimintaa. Onko nykyään rasismista kyse silloinkin kun arvostelee virkamiehiä.
Ei taida Leena olla mikään penelin terävin kynä. - Voi räpeltäjää
Järki hooiii! kirjoitti:
Tuosta hyvästä teitä vekkihameita kutsutaan hyyssäriksi.
Noinkin yksinkertainen asia, sanotaan että ei koneinsinöörejä vastaan ole mitään vaan kaupungin toimintaa. Onko nykyään rasismista kyse silloinkin kun arvostelee virkamiehiä.
Ei taida Leena olla mikään penelin terävin kynä.Mikä uusi kapistus nyt on keksitty: PENELI? Terävimmät ne noin kirjoittelevat. Pilkka jo vanhan sananlaskun mukaan kolahtaa omaan nilkkaan ja niin kävi taas.
- Uikuti
Voi räpeltäjää kirjoitti:
Mikä uusi kapistus nyt on keksitty: PENELI? Terävimmät ne noin kirjoittelevat. Pilkka jo vanhan sananlaskun mukaan kolahtaa omaan nilkkaan ja niin kävi taas.
...uikuti uikun kun et muuta keksi...saitko orkun kun löyty näppäilyvirhe???
- entlieksal.
Kyllä nyt on Lieksaa haukuttu. Mukava siellä on kuitenkin lomalla käydä ja paluumuuttokin on tullut mieleen. Ei sen huonompi paikka kun muutkaan pikkukaupungit. Ihmiset yleensä mukavampia kuin esim. Helsingin seudulla. Ei toistaiseksi vielä liikaa "monikulttuurisuuttakaan".
- ahjonpalje
Ammattikuvaus mol.fi -sivuilta:
"Koneinsinöörit toimivat koneiden, laitteiden ja tuotantolinjojen suunnittelussa, valmistuksessa ja kunnossapidossa. Muita työllistäviä tehtäväalueita ovat esimerkiksi markkinointi ja koulutustehtävät. Koneinsinöörin työpaikkoja ovat esimerkiksi konepajat, suunnittelutoimistot ja maahantuojat. Ammatti edellyttää teknisen osaamisen lisäksi mm. suunnittelu- ja esimiesosaamista, taloudellista ajattelua ja yhteistyötaitoja."
Arvostettu ja vaativa ammatti.- Kaikki nähty:)
On yksi asia joka on maailmassa varma ja muuttumaton, se ei lopu, eikä katoa koskaan.
Se on nimittäin lieksalaisten SELITYKSET.
Tyypit selittää mustasta valkoista, ja toisinpäin.
Ehkä tuommosessa paikassa ei selviä, jos ei ole kovat puhelahjat.
Evoluutio karsii heikot.
HEH! - Worldlandia
Kaikki nähty:) kirjoitti:
On yksi asia joka on maailmassa varma ja muuttumaton, se ei lopu, eikä katoa koskaan.
Se on nimittäin lieksalaisten SELITYKSET.
Tyypit selittää mustasta valkoista, ja toisinpäin.
Ehkä tuommosessa paikassa ei selviä, jos ei ole kovat puhelahjat.
Evoluutio karsii heikot.
HEH!No meitä on moneksi tässä maailmassa.Jopa suomessa..ja lieksssa.
Maailma ja ihminen =?
(Ja ihan 100% varmasti et ole ihan kaikkea nähnyt). - Junttilandia
Worldlandia kirjoitti:
No meitä on moneksi tässä maailmassa.Jopa suomessa..ja lieksssa.
Maailma ja ihminen =?
(Ja ihan 100% varmasti et ole ihan kaikkea nähnyt).Sitä ei vain Lieksassa ymmärretä, omaa napaa ihaillaan vaan.
- naistenpuolesta
Savolaiset on parempia selittäjiä. Saisivat vielä koneinsinöörejä.
- Tämä nähty
Mikään tai kukaan ei voita lieksalaisia tässä lajissa. Nähty, koettu ja luettu. Nämä pojat osaa tämän lajin.
Jos maailmankaikkeudesta täytyisi etsiä 3 autenttista totuutta.
Totuus numero UNO= LIEKSALAISTEN SELITYSTEN YLIVERTAISUUS
Jos en ole nähnyt kaikkea, niin siitä viis. Löysin universumista sen suurimman totuuden, mitä muut eivät välttämättä huomanneet, vaikka olivat vieressä.
Tämä vastaa varmaa sitä paljon kirjoitettua "valaistumista" - =??
Tämä nähty kirjoitti:
Mikään tai kukaan ei voita lieksalaisia tässä lajissa. Nähty, koettu ja luettu. Nämä pojat osaa tämän lajin.
Jos maailmankaikkeudesta täytyisi etsiä 3 autenttista totuutta.
Totuus numero UNO= LIEKSALAISTEN SELITYSTEN YLIVERTAISUUS
Jos en ole nähnyt kaikkea, niin siitä viis. Löysin universumista sen suurimman totuuden, mitä muut eivät välttämättä huomanneet, vaikka olivat vieressä.
Tämä vastaa varmaa sitä paljon kirjoitettua "valaistumista"Olipas hyvin vedetty yhteen.
- älä selitä
Turha selitellä!
- SELLON SOITTAJA
Aloittajalle:kirjoitit:TÄMÄ KYLÄ SAIRASTUTTAA,POIS ON PÄÄSTÄVÄ.
Nyt on kaikenmaailman turinaa tullut tuutista jos toisestakin,voi,voi.
Ja Sinä vaan kärvistelet täällä,etkö vieläkään ymmärrä:MUUTA POIS JA PIAN. - Etkö ymmärrä!
SELLON SOITTAJA kirjoitti:
Aloittajalle:kirjoitit:TÄMÄ KYLÄ SAIRASTUTTAA,POIS ON PÄÄSTÄVÄ.
Nyt on kaikenmaailman turinaa tullut tuutista jos toisestakin,voi,voi.
Ja Sinä vaan kärvistelet täällä,etkö vieläkään ymmärrä:MUUTA POIS JA PIAN.Lieksalainen vaan ei ymmärrä. Pois silmistä, pois mielestä. Hyi, hyi
- Elä hyvä mies?
Etkö ymmärrä! kirjoitti:
Lieksalainen vaan ei ymmärrä. Pois silmistä, pois mielestä. Hyi, hyi
On kumma kun ihmisten kirjoitukset on turinaa. Tuohan on kirjoittelijoiden aliarvioimista, ylemmyydentuntoista ja ylimielistä kirjoitusta.
- Pois on....
Elä hyvä mies? kirjoitti:
On kumma kun ihmisten kirjoitukset on turinaa. Tuohan on kirjoittelijoiden aliarvioimista, ylemmyydentuntoista ja ylimielistä kirjoitusta.
No minä vastaan nyt kun tuo aloitukseni osui näköjään aika arkaan kohtaan.
Minä en enää "kärvistele" Lieksassa.
Asiakkaitteni (kuten heitä kutsutaan) vuoksi joudun oleskelemaan Lieksassa useitakin päiviä kerrallaan, mutta kohta se loppuu.
Koetahan sietää (edes) itseäsi, - ja jos joku tulee antamaan palutetta niin häädä se oitis.
Ei sellaista tarvitse sietää - lieksalaisten. - muisto vain jää
Pois on.... kirjoitti:
Asiakkaitteni (kuten heitä kutsutaan) vuoksi joudun oleskelemaan Lieksassa useitakin päiviä kerrallaan, mutta kohta se loppuu.
Koetahan sietää (edes) itseäsi, - ja jos joku tulee antamaan palutetta niin häädä se oitis.
Ei sellaista tarvitse sietää - lieksalaisten.Älä nyt ole noin tyly. On täällä paljon hyviä asioita ja voipa olla, että vielä joskus kaipaat tänne takaisin :)
- sellon soittaja
Pois on.... kirjoitti:
Ei sellaista tarvitse sietää - lieksalaisten.Pitääkö Sinulle rautalangasta vääntää,että ymmärtäisit.
Kyse ei ole palautteesta,eikä sietämisestä.....Sinua yritämme neuvoa.
Itse sanot:TÄMÄ KYLÄ SAIRASTUTTAA,PITÄÄ PÄÄSTÄ POIS.
Yksinkertainen ohje useaan kertaan Sinua neuvottu:mene lääkäriin,jos tunnet
sairastuvasi ja muuta pois.
Se siitä. - sieltä se vika löyt
Pois on.... kirjoitti:
Ei sellaista tarvitse sietää - lieksalaisten.Nimmari #Pois on....#
Lieksassa ole mitää vikaa. Katsohan vielä kerran peiliin.
- Exlieksalainen
Kyllä se "lieksa-ahdistus" pikkuhiljaa unohtuu, kun välimatkaa on tarpeeksi! Huomaa kuinka aika kultaa muistot. Enää ei häiritse ahdasmieliset kadehtijat, jotka yrittivät kaikin tavoin saada pahan mielen aikaiseksi. Masentukaa ja maatukaa sinne, varmasti ainakaan meikäläinen ei sinne kaipaa, uteliaisuutta välillä lueskelen kuulumisia ja täytyy todeta: pyllystä on koko kylä :)
- Tyytyväinen
Asun Lieksassa, enkä ole huomannut mitään tuollaista. Kirjoituksista päätellen et tule missään toimeen ihmisten kanssa.
- Turhaa porukkaa
Tyytyväinen kirjoitti:
Asun Lieksassa, enkä ole huomannut mitään tuollaista. Kirjoituksista päätellen et tule missään toimeen ihmisten kanssa.
Lieksalaiset ei tule toimeen keskenään saati muiden kanssa.
- eyt5rbfge6turytbyre5
Onko se lieksalaisten vika jos ne ei tykkää toispaikkakuntalaisista tai mamuista Eihän lieksalaisistakaan kukaan välitä! Eikös se ole tasapeli?
Jokainenhan saa valita mistä tai kenestä pitää!- borta bra, hemma bäst
Niin justiinsa. Miksi meidän pitäisi antaa rakkautta rajoitta, kun meitä aina haukutaan? Paras olla omissa porukoissa.
- blondikysyy
Kenen ongelma (vika) se sitten on jos ei lieksalaisten?
- Exlieksalainen
Nii-i, se vaan käy lieksan huonosti jos siellä ei opita muualta tulevia sietämään. Sisäsiittoiset kun kehitysvammaisuuden kautta loppuvat ennenpitkää sukupuuttoon..!
- Jotenkin..
..taas haisee että suvakkki on asialla.
- Tulipa..
Jotenkin.. kirjoitti:
..taas haisee että suvakkki on asialla.
...nopeesti 2 miinusta, eli oikeessa olin. Suvakki pahastui.
- perskarjala
Idiotismi siellä haisee!
- Mikä vaivaa?
No jo on mahdottoman pässiä porukkaa lieksalaiset. Vai että suvakki asenne. Taidat itse olla vajakki.
- Oletko..
....nyt aivan varma, ettei se haise sinun päästä.
- En..
Mikä vaivaa? kirjoitti:
No jo on mahdottoman pässiä porukkaa lieksalaiset. Vai että suvakki asenne. Taidat itse olla vajakki.
...enempää kuin sinäkään.
- Varmahan se
Oletko.. kirjoitti:
....nyt aivan varma, ettei se haise sinun päästä.
Olen varma.
- Tyhmä pää
Varmahan se kirjoitti:
Olen varma.
Lieksalainen ei ymmärrä palautetta. Viestiketjut väärällään negatiivista palautetta. Ei mene perille.
- Ei normaalia
Tyhmä pää kirjoitti:
Lieksalainen ei ymmärrä palautetta. Viestiketjut väärällään negatiivista palautetta. Ei mene perille.
Suoli24 palautteella saa pyyhkiä perseensä, siihen se on hyvin sopivaa. Sehän on lievästi kehitysvammaisten kirjoittamaa aivan selvästi.
- ymmärräksää
Ei normaalia kirjoitti:
Suoli24 palautteella saa pyyhkiä perseensä, siihen se on hyvin sopivaa. Sehän on lievästi kehitysvammaisten kirjoittamaa aivan selvästi.
Nämä negatiiviset viestit on v€#@umaisen luonteen omaavien länsi-suomalaisten väsäämiä.
- Höperöt
ymmärräksää kirjoitti:
Nämä negatiiviset viestit on v€#@umaisen luonteen omaavien länsi-suomalaisten väsäämiä.
Lukaseppa vähän ylempänä kirjoitus lieksalaisten selityksistä. Tämä on yksi niitä.
Länsisuomessa ei edes tiedetä missä on Lieksa. - Selityksiä
Höperöt kirjoitti:
Lukaseppa vähän ylempänä kirjoitus lieksalaisten selityksistä. Tämä on yksi niitä.
Länsisuomessa ei edes tiedetä missä on Lieksa.Vai että ihan länsisuomalaiset Lieksa sivustolla aikaansa viettävät. Ettäkö niillä ei ole parempaa tekemistä. Höpö, höpö
- Bestseller1
Selityksiä kirjoitti:
Vai että ihan länsisuomalaiset Lieksa sivustolla aikaansa viettävät. Ettäkö niillä ei ole parempaa tekemistä. Höpö, höpö
Pitäs kerätä kansien väliin lieksalaisten kootut selitykset. Siitä tulisi varmaan bestseller kirja vitsikirjana maailmanlaajuisesti.
- kartta väärinpäin
Höperöt kirjoitti:
Länsisuomessa ei edes tiedetä missä on Lieksa.Jep, moni on luullu et lieksa on venäjällä :)
- Tyytyväinen asukas
Tervemenoa vaan, toivottavasti löydät tasoistasi seuraa muualta. Tuollaisia nipottajia emme tarvitse tänne Lieksaan. Tämä on yksi parhaimmista - ellei parhain - paikkakunta Suomessa ja ihmiset ovat yleensä ihania. Ei ainakaan minulla ole valittamista, pois en muuttaisi ihan vähästä kummasta, asunut olen 33 vuotta. Me emme kaipaa sinua, mutta sinulla voi tulla vielä ikävä rehellisiä ja avoimia lieksalaisia.
- !!!!
Lieksaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- toist puolt jokke
!!!! kirjoitti:
Lieksaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Siellä se länsi-suomalainen huutaa taas..
- Selittäjät
toist puolt jokke kirjoitti:
Selitä lisää.
- Voi v ittu!!
toist puolt jokke kirjoitti:
Onkohan Savolaisilla ja Karjalaisilla joku geenivirhe kun ne selittää niin v itusti?
- etelän rupisammakot
Voi v ittu!! kirjoitti:
Onkohan Savolaisilla ja Karjalaisilla joku geenivirhe kun ne selittää niin v itusti?
Semmoinen geenivirhe, että vielä puolustavat alueitaan. Teidät on jo menetetty.
- Pölöttäjät
etelän rupisammakot kirjoitti:
Semmoinen geenivirhe, että vielä puolustavat alueitaan. Teidät on jo menetetty.
Puolustavat miten? Välttelemällä töitä ja selittämällä.
- Hölösuut
Voi v ittu!! kirjoitti:
Tarkennus edelliseen. Onkohan lieksalaisilla ja savolaisilla joku geenivirhe kun ne pölöttää v itusti aikansa kuluksi.
- Pelurit1
Hölösuut kirjoitti:
Tarkennus edelliseen. Onkohan lieksalaisilla ja savolaisilla joku geenivirhe kun ne pölöttää v itusti aikansa kuluksi.
Lieksalaiset on kyllä h elvetin sutkia porukkaa.
- kaukanajossain
"..ikävä rehellisiä ja avoimia lieksalaisia.." ??!! Hihhihhah, katkeria, kaksinaamaisia kateellisia, selkään puukottavia tyhjäntoimittajia. Ei todella ainakaan minulle tule ikävä!
- hallelujaa_
Ei sentää syäny.
- hmm.
Nyt on demarin suusta tullut ulos, että Lieksassa on kukkahattuja.
Sini Hollströmin tekemässä valokuvanäyttelyssä on kuvattu somaleja. Kuinkas ollakkaan Koto-toimiston porukka ei tainnut tykätä.
Lainaus Lieksan Lehdestä:
"Arka aihe:
Hollstöm tietää, että näyttelyn aihe on Lieksassa tietyllä tapaa arka ja uskoo palautetta tulevan puolesta sekä vastaan. Täysin ongelmitta ei näyttelyn kokoaminenkaan sujunut. - Sain eräältä isältä luvan kuvata hänen lapsiaan päiväkodissa. Sitten kukkahattutäti Koto-toimistosta soitti ja kysyi onko minulla puhtaat jauhot pussissa."- Lapsia1
Onko niistä Lieksan maatiaistytön ja Somalimiehen risteytyksistä jo kuulunut? Eikös ensimmäisten pitäisi jo kohtapuoleen syntyä?
- Kyllähän...
Lapsia1 kirjoitti:
Onko niistä Lieksan maatiaistytön ja Somalimiehen risteytyksistä jo kuulunut? Eikös ensimmäisten pitäisi jo kohtapuoleen syntyä?
..niitä, vaan kun ne deletoidaan välittömästi.
- hgfv uykfD UGHFHDS
On se kumma kun lieksalaisia ei kiinnosta olemattomat työpaikat ja työt,,,hyi hyi!
- Hopi, hopi
Pistä poika reppu selkään ja ala jo juosta sen työn perässä, äläkä sitä leukaasi väkytä siellä Lieksan kylällä. Laita ahteri liikkeelle. Suomen kasvukeskuksissa työ odottaa tekijäänsä.
- työtön inssipari
Hopi, hopi kirjoitti:
Pistä poika reppu selkään ja ala jo juosta sen työn perässä, äläkä sitä leukaasi väkytä siellä Lieksan kylällä. Laita ahteri liikkeelle. Suomen kasvukeskuksissa työ odottaa tekijäänsä.
Myö täältä hesasta aiottaa muuttoo lieskaan,kannattaako onko hyvä kylä??Halpoja tontteja?Ja tieteskii onko koneinssille työtä??
- u. o. levi
Jos sattuu työ kiinnostamaan. Ituhippisivareita ei yleensä huvita herätä ennen iltapäivää. Leijuu sitten vaan.
- sippipalkkasopimus
Koittakaahan etelän jupit ahertaa että saamme sossusta verorahoilla maksettua päivärahaa kun tuo bensa on niin kallista ja sitä menee pielisellä kuhan uistelussa? Ei työt stressaa kun ei niitä ole ja mukavampi on vesillä kuin 0-sopimuksella pätkätöissä etelän virtsapäiden orjana! Tehkää sippipalkkahommanne, minä en tee!
- hölläillään
Heh. Tais vetää etelän vetelän hiljaseks.
- Ohhoijjaa
hölläillään kirjoitti:
"pois en muuttaisi ihan vähästä kummasta, asunut olen 33 vuotta. Me emme kaipaa sinua, mutta sinulla voi tulla vielä ikävä rehellisiä ja avoimia lieksalaisia. "
Kannattaiskohan muutamien rehellisten lieksalaisten käydä maksamassa velkansa niin uskallatte taas tulla ostoksille, ilman, että tarvitsee pelätä, että kauppias pamauttaa turpaan. - Yrittäjä
Siltähän tuo tosiaan vaikuttaa, että iso osa lieksalaisista rakastaa laakereilla lepäämistä. Joku puhui ylempänä lieksalaisten puolustavan alueitaan. Vai tällä tavalla niitä alueita puolustetaan?
Etelässä on töitä ihan niin paljon kun jaksaa tehdä ja lain mukaan teettää. Palkatkin on kohdillaan.
Tosin täällä ei ole kuhanuistelupaikkana Pielinen.
Meillä oli mielessä yritystoiminnan laajentaminen Pohjois-Karjalaan.
Näiden juttujen valossa joudumme ottamaan sen uudelleen tarkasteluun.
Meidän yrityksessä on lähtökohtana olleet hyvä palkka työntekijöille, motivoiminen ja sitouttaminen.
Pohjois-Karjalaisten ja eritoten lieksalaisten asenteella emme luultavasti pysty saavuttamaan tavoitteita. - ::::::
Yrittäjä kirjoitti:
Siltähän tuo tosiaan vaikuttaa, että iso osa lieksalaisista rakastaa laakereilla lepäämistä. Joku puhui ylempänä lieksalaisten puolustavan alueitaan. Vai tällä tavalla niitä alueita puolustetaan?
Etelässä on töitä ihan niin paljon kun jaksaa tehdä ja lain mukaan teettää. Palkatkin on kohdillaan.
Tosin täällä ei ole kuhanuistelupaikkana Pielinen.
Meillä oli mielessä yritystoiminnan laajentaminen Pohjois-Karjalaan.
Näiden juttujen valossa joudumme ottamaan sen uudelleen tarkasteluun.
Meidän yrityksessä on lähtökohtana olleet hyvä palkka työntekijöille, motivoiminen ja sitouttaminen.
Pohjois-Karjalaisten ja eritoten lieksalaisten asenteella emme luultavasti pysty saavuttamaan tavoitteita.Ompas vähä-älyinen "yrittäjä", kun ottaa todesta suolipalstan jutut.
- =??
:::::: kirjoitti:
Ompas vähä-älyinen "yrittäjä", kun ottaa todesta suolipalstan jutut.
Mitä sinä täällä teet? Kuinka sinun juttuihin täytyisi suhtautua kun kanssakirjoittelijasi kirjoitukset mitätöit suoli jutuksi?
- häh
=?? kirjoitti:
Mitä sinä täällä teet? Kuinka sinun juttuihin täytyisi suhtautua kun kanssakirjoittelijasi kirjoitukset mitätöit suoli jutuksi?
Sitä sammoo mitä sinäkin.
- Häröt3
hölläillään kirjoitti:
Ei vetäny hiljaseks! Hyvät naurut sain pöljän kirjoituksesta!
Olen asunut Lieksassa vuodesta 1981 ja voinen todeta sen, että täällä on aivan hyvää ja motivoitunutta kansaa suurin osa ja tyytyväisiä elämään.
On aina joukossa myöskin henkilöitä joilla ei ole kaikki asiat kohdallaan ja siten nuo seikat tulee myös huomioida sitä varten meillä on myös omat kunnalliset päättäjämme ja vielä ollut oma hallinto.
Olosuhteisiin nähden on onni että, meillä on monipuolinen elinkeinorakenne ja siten olemme pärjänneet,ettei yhden lopettaessa kaikki ole mennyttä.
Uskomme varmaan näillä ponnistuksilla selviävämme muuttuvassa maailmassa en usko että muuallakaan on sen paremmin asiat.
Lieksa ponnistelee erilaisin toimenpitein ja korostavat yhteistyötä alueen kehittämiseksi ja yksi asia on juuri verkostoituminen ja myöskin nopeiden yhteyksien saaminen ja etätyön mahdollistaminen siten näillä seuduilla.
Monessakaan kunnassa ei ole esim laajaa harrastustoimintaa ja opiskelumahdollisuutta mitä meille tarjoaa eri opinahjot ja liikuntamahdollisuudet jää tennis ja uimahalli ja myös aikuisopiskelu kansalaisopistossa esimerkiksi .luonnonarvoista puhumatta jotka ovat nimenomaan jopa mahdollisuus matkailun saralla laajentaa joten terveiset ja iltatorille ja raveihin nyt tiistaina ja myös tutustumaan eri harrasteisiin Tukipisteen ohjelmien kautta esim moottorisahaveistoon nyt maanantaina ja jo oli lennokkiharraste esillä ja lentokenttähän meillä on myös. MK- naukumaijayrittäjä
Tuommoisia ns. "yrittäjiä" mahtuu 13 tusinaan! Aina naukumassa kun mikään ei ole mieleen! Parasta olisi yrittää yksinään niin olisi mieleen ja jäisi kaikki "voitot" itselle! mutta pahoin pelkään että on niitä "yrittäjiä" jotka ei voi "yrittää" kuin ilmaisella työvoimalla niinkauan kuin avustukset rittää! Vielä motivaatiosta mainitsee, kannattaisiko laajentaa Kiinan suuntaan, siellä olisi ilmaista työvoimaa!
- salesmanager
Tuollaisia kommentoijia mahtuu lieksaan ihan liikaa.. mitään ymmärrystä yrittämisestä ei ole, kokemuksesta puhumattakaan, mutta kovasti pitää kantaa ottaa.. säälittäviä tyhjäntoimittajia :(
- Karjaln kaunis
Tuntien monia pääkaupunkiseudulle muuttaineita lieksalaisia; kaikilla on sama motto = he kaipaavat takasin KOTIIN Lieksaan..Täällä on luonto lähellä, elantokustannukset huomattavasti edullisemmat sekä suku ja juuret läsnä....
- Aikansa kutakin
Bussi tai auto vie takaisinkin päin. Ymmärrettävää liikettä suuntaan ja toiseen. Sekä pääkaupunkiseudulla, että maallakin omat kujeensa. Tuskin voi sanoa mikä paras vaihtoehto. Elämän- ja työtilanteiden mukaan mennään.
- Exlieksalainen
Kokemusta lieksasta on n. 15v asuinpaikkana. Totta on että luonto on kaunis ja asuminen halpaa. On kuitenkin oman henkisen hyvinvoinnin kannalta tärkeää, että saa vaikuttaa riittävästi myös siihen kenen kanssa asioi, missä työskentelee, jne.
Halpa asuminen voi olla jollekin tärkeää, mutta itse kyllä katson ensin miten ja missä haluan asua, sen jälkeen mitä se maksaa, ja sitten katsotaan riittääkö rahat.
Jos arvomaailma perustuu siihen että on "halpaa", niin voi jäädä vähän puutteelliseksi muillakin elämän osa-alueilla. Raha kun ei ole itseisarvo vaan väline tarpeiden, toiveiden ja unelmien toteuttamista varten.
Miettikää lieksalaiset arvojanne!
- teeppä ite
Kyllä se raha on melkoinen itseisarvo jos tulet työttömäski tänne lieksaan? Unelmia et näillä työttömien tuloilla pahemmin toteuttele mutta jokapäiväisen leivän nyt saa ja se riittää! Rikastukoon siellä etelässä kaikki jotka sinne autuuteen halajaa, minun viime käynnistä helsingissä on rapiat 40 vuotta ja ikävä ei ole sinne suuntaan! Ja paskat siellä mikään työvoimapula ole vaan halutaan kaikki paska ja pätkätyöntekijät sinne 0-sopimus palkalla kun ette itse viitsi tehdä jos totta puhutaan!
- empä tuu
Maailma on muutakin kuin Helsinki ja Lieksa:) En todellakaan tule työttömäksi sinne lieksaan!! Siellä todellakin on oloihinsa tyytymättömiä mutta vaikuttamaan kykenemätöntä väkeä, kuten em. kirjoituskin todistaa!
Miksi ihmeessä pitää olla lieksassa jos siellä on niin vaikeaa?- etpä vissiin
?=!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ainakin minulla olisi ollut mahdollisuus lähteä täältä sitä jopa aikanaan ajattelin kun en tuntenut ketään, jotta haempa hieman kannusta uralla, niin varmaan ajattelee nuori joka hakee siipiä alleen ja kokemusta, mutta kuinka kävikään tänne olen jäänyt vaikka toistamiseen tuli tilanne jopa leskeksi jäätyä mitä täällä teen, Mutta ei pidä siinäkään tilanteessa tehdä hätiköityjä päätöksiä yksinäistä voisi olla muualla vielä kovempaa ,kuitenkin elämäni on ollut pitkään täällä ja myös hyvät ystävät harrastusten parissa ja siten myös elämään uudet kuviot mahdollisuus vaikka matkustaa ja avartaa elämää, vaikka hieman vaivaisena se niistä elämän arvoista MK
- orava ja pyörä
Luulisi olevan päivastoin hyvä jos lieksalaiset ei ole ruuhkasuomen työmarkkinoita pilaamassa?
Mukava täällä on olla, varsinkin kun on eläkkeellä ja jumalan kiitos että olen päässyt oravanpyörästä irti ja enkä perustanut elämääni sinne ruuhkasuomeen!
Eihän nyt enää saa työstään palkkaakaan, jatkuva naukuminen on jos pitää työstä maksaa! Vähilläkin varoiulla tulee toimeen kun itse käyttää metsän ja järven antimia hyväkseen! Ja muistakaa ettei kuolinpaidassa ole taskuja, varsinkin te jotka sitä suurta omaisuutta haalitte! - blaablaablaablaablaa
Voetokkiisa.. ehkäpä eläkeläiset saa ollkin tyytyväisiä ja ne joilla on töitä. Ei kait se työttömyys ja sitä seuraava rahattomuus ja niistä seuraavat ongelmat suoranaisesti teidän ole!! Mutta työttömät (jotkut jo toisessa, jopa kolmannessa polvessa) tehkää jotakin ja lopettakaa valittaminen / muiden syyllistäminen!!
- =???
Jos toisessa ja kolmannessa polvessa työttömänä, kertoo siitä, että mitään ei olla opittu. Ilmeisesti vanhemmat jollain tapaa kykenemättömiä ohjaamaan lapsiaan. Luulisi nyt kuitenkin, että osaavat pentunsa kouluun ja töihin patistaa.
Tietysti voi olla niin vittumainen peto ihminenkin, että haluaa lapsensakin aivopestä työttömäksi. - sittennii
=??? kirjoitti:
Jos toisessa ja kolmannessa polvessa työttömänä, kertoo siitä, että mitään ei olla opittu. Ilmeisesti vanhemmat jollain tapaa kykenemättömiä ohjaamaan lapsiaan. Luulisi nyt kuitenkin, että osaavat pentunsa kouluun ja töihin patistaa.
Tietysti voi olla niin vittumainen peto ihminenkin, että haluaa lapsensakin aivopestä työttömäksi.Täysi-ikäinen ihminen on saanut kyllä varmasti informaatiota työnteosta ja siihen liittyvistä tarpeista ja haaveista. On myöskin aika katkoa niitä napanuoria ja poistaa pelot "vaarallisesta" lieksan ulkopuolisesta maailmasta, jossa ei muka lieksalaiset voisi pärjätä. Kannustakaa lähimmäisiä hyviin tekoihin, ohjatkaa oikeisiin valintoihin, lopettakaa vanhempien syyttäminen täysi-ikäisten lasten valinnoista.. Siinä pari vinkkiä joilla eteenpäin!!
- Kolmas vinkki
sittennii kirjoitti:
Täysi-ikäinen ihminen on saanut kyllä varmasti informaatiota työnteosta ja siihen liittyvistä tarpeista ja haaveista. On myöskin aika katkoa niitä napanuoria ja poistaa pelot "vaarallisesta" lieksan ulkopuolisesta maailmasta, jossa ei muka lieksalaiset voisi pärjätä. Kannustakaa lähimmäisiä hyviin tekoihin, ohjatkaa oikeisiin valintoihin, lopettakaa vanhempien syyttäminen täysi-ikäisten lasten valinnoista.. Siinä pari vinkkiä joilla eteenpäin!!
Jos isä ja äiti opettaa poikaa väistelemään töitä, poika todennäköisesti väistelee töitä. Siinä ei mitkään informaatiot paljon auta.
Ja jos isä sanoo etelää huonoksi paikaksi, niin eiköhän se poika juuri näin ajattele.
Arvomaailma näet kasvatetaan kotoa käsin, eikä informaatio tietoiskuilla.
Lieksan ulkopuolinen maailma ei ole yhtään vaarallinen.
Se on vaan vanhempien ohjattava oikein oikeana aikana.
Jos ei osannut ohjata, niin nyt viimeistään laittaa sen kumpparin jalkaan ja potkaisee sen peräkammarinpojan töihin ja pois äidin helmoista.
- Niinpäniin
Kyllä sitä arvomaailmaa muokataan koulussa, tv:ssä, some:ssa, kaveripiirissä, ym..
On totta että isällä on paljon (ainakin tulisi olla) vaikutusvaltaa asenteisiin, mutta oma tahto on myös annettu kaikille. Isättömillekin. Äidittömillekin. Orvoille, sairaille,..
Ihmisten oikeasti on kannettava ITSE vastuuta elämästään ja nykynuoret kyllä saavat tietoa enemmän kuin vanhempansa ja ovat myös monella tapaa tiedonhankimisessa kyvykkäämpiä.
Vanhempien tehtävä on opastaa, ei elää lasten elämää.
Lasten tehtävä on kasvaa aikuisiksi ja sitten opastaa myöhemmin omia lapsia, jne.
Voi toki olla että lieksalaiset vanhemmat ovat poikkeuksellisen kyvyttömiä, geenit heikkoja. Silloin tilanne johtaa sukupuuttoon.- ###
Jäämme seuraamaan mielenkiinnolla kuinka käy. Tietoa on annettu täälläkin Suomi24:ssä. Valitettavan usein on vastaus mamujen, virkamiesten ja ties kenen syyttely.
Yhtäällä on näin, että evoluutio kantaa, tai sitten ei kanna.
Lieksan tapauksessa vaikuttaisi suunta olevan alaspäin.
Viimeiset ajat on ryhtyä toimiin ennen perikatoa.
Kunpa se äly ei jättäisi!
- ei työllä rikastu
Ihme vaahtoamista työntekemisestä! Tehköön ketä huvittaa ja sitäpaitsi ei sitä herkkua kaikille riitä jos jokainen sitä haluaa tehdä! Minä annan suosiolla oman osuuteni töistä ettei kiistaa tule! Parhaimmat kuulemma tekee useaa työtä kituuttaakseen jollailailla, onko siinä mitään järkeä?Elämän voi myös luistella toisten siivelläkin niinkuin suuret johtajat, kerman kuorii päältä ja muille jää luu käteen? Miksei köyhäkin voi luistaa ja jättää ne työt rikkaammille tehtäväksi!
Kesällä on mukavampi luonnossa liikuskella, kalastella ja marjankeruullakin aina jonkun satkun saa ja sienillä vielä enempi!- Väärä sieni
Tuota kutsutaan vapaamatkustamiseksi, loisimiseksi, rahan pumppamiseksi. Aika s ika olet parasiitti!
- justtiinsanniin
Itsensä (ja perheensä elättäminen) on jokaisen velvollisuus! Ei siinä ole perimmäisenä tarkoituksena rikastuminen. Ihme ajattelua elämästä.
Tuollaisten luusereitten takia monilla (myös minulla) on ollut vuosikymmeniä ihan liian kohtuuton maksuvelvoite yhteiskunnan ylläpidosta.
Kyllä minullekin vapaaherrana elämä kelpaisi, mutta olla kerjäläisenä ja muiden elättinä ei ole oikein vartalolle sopinut..
Ehkä vielä ehdin kuitenkin edes vähän nauttia kätteni hedelmästä, eläkejärjestelmä horjuu jo, kun maksajat käy vähiin:( - ei riitä kaikille ei
Ajatelkaapa tilannetta täällä lieksassa jos vaikka työkkäriin menee joku rivakka maahanmuuttaja kysymään työpaikkaa? Ja virkailija on kerinnyt antaa sen työpaikan paikalliselle hakijalle? Ajatelkaa miten pahasti se käy ulkomailta tulleen luonnolle jos joku paikallinen on kerinnyt ahnehtia sen kallisarvoisen pätkätyöpaikan! Senvuoksi olen tullut siihen tulokseen ettei ainakaan minun taholtani maahanmuuttajat joudu työttömyyttä kärsimään ja annan heidän rikastua luovalla pätkätyöllä ja 0-sopimuksella! Ei kaikille voi työtä riittää, mutta toivottavasti paikoista ei synny mallakoita ja tappeluita!
- L opullinen ratkaisu
Sulle annettiin 0 sopimus järjessä, kun tuommosia teorioita kirjoittelet. Jospa nyt vielä isompi osa lieksalaisista rupeaa ajattelemaan laillasi. Olet tuota höperön juttuasi näköjään valmis levittelemään. Teet hölmöillä jutuillasi itsestäsi vielä mukamas marttyyrin ja hyväntekijän. Et ole mitään muuta tyhjä pönttö joka kolisee.
Toivottavasti syntyy sen verran mellakkaa ja tappelua, että joku sinun suusi tukkii, kun et näemmä itse osaa olla hiljaa. - Kielioppia
L opullinen ratkaisu kirjoitti:
Sulle annettiin 0 sopimus järjessä, kun tuommosia teorioita kirjoittelet. Jospa nyt vielä isompi osa lieksalaisista rupeaa ajattelemaan laillasi. Olet tuota höperön juttuasi näköjään valmis levittelemään. Teet hölmöillä jutuillasi itsestäsi vielä mukamas marttyyrin ja hyväntekijän. Et ole mitään muuta tyhjä pönttö joka kolisee.
Toivottavasti syntyy sen verran mellakkaa ja tappelua, että joku sinun suusi tukkii, kun et näemmä itse osaa olla hiljaa.Tyhmä, tyhmempi, lieksalainen
- ei riitä kaikille ei
No no, eipäs syyllistellä jos minä ajattelen ulkomaanelävän etua, heti ollaan herneet nenässä! Vai pitäisi vielä paikallisten viedä maahanmuuttajien viimeisetkin työpaikat? Toiset poloiset tulee Afrikasta asti tänne työnperässä ja sitten jymäytetäänkin ettei olekkaan sitä työpaikkaa? Ei sellainen peli vetele ettei mamulle jätäteä työherkkua, uskokaa jo! Ja miten ne muuten perustaa perheen ja ostavat asunnot jos työtä ei ole? Joutuvat vielä lähtemään takaisin sinne mistä ovat tulleetkin ja omilla viimeisillä roposillaan!
- ?????????
Hörhö.
- Kukkahattutäti
Aivan oikea asenne, näin tulen opastamaa jokaista tuttavaani. Annetaan työt ensin kunniakansalaisille ja työvoimapulan paikkaajille. Paikallinen nuoriso joutaa odottamaan ja sitä varten omaiset maksaa veroja että voi vähän joustaa, että saadaan kovapalkkaiset insinöörit töihin. Rupuhommiin paikalliset kerkiää myöhemminkin ja onhan se verottajalla näkyvä, maksaako veroja 500 euron harjoittelurahoista vai insinöörin palkasta. Pistään vaan ne kovapalkkaiset ensin duuniin.
- äimän käki
Kukkahattutäti kirjoitti:
Aivan oikea asenne, näin tulen opastamaa jokaista tuttavaani. Annetaan työt ensin kunniakansalaisille ja työvoimapulan paikkaajille. Paikallinen nuoriso joutaa odottamaan ja sitä varten omaiset maksaa veroja että voi vähän joustaa, että saadaan kovapalkkaiset insinöörit töihin. Rupuhommiin paikalliset kerkiää myöhemminkin ja onhan se verottajalla näkyvä, maksaako veroja 500 euron harjoittelurahoista vai insinöörin palkasta. Pistään vaan ne kovapalkkaiset ensin duuniin.
Eihän paikalliset hörhöt töitä halua, niin mikä valitus siitä pitää olla, jos ne annetaan aktiivisille maahanmuuttajille. Pk-pokien ei tarvitse pelätä muuta kuin työllisyyskursseja ja karenssia kun niistä kieltäytyvät.
- hättee kärsivä
äimän käki kirjoitti:
Eihän paikalliset hörhöt töitä halua, niin mikä valitus siitä pitää olla, jos ne annetaan aktiivisille maahanmuuttajille. Pk-pokien ei tarvitse pelätä muuta kuin työllisyyskursseja ja karenssia kun niistä kieltäytyvät.
juuri näin. siksi onkin hyvä että meillä on työvoimapulan paikkaajia. pysähtyisi vielä koko lieksa jos ei afrikan sarven porukka olisi tänne tullut. mistä me saisimme ruokamme ja juomamme, mistä me saisimme siivouspalvelut ja kuka hoitaisi liikennöinnin, kuka hoitaisi vanhuksemme ym. työn jos maahanmuuttajat olisi jääneet vaikka helsinkiin? voi pojat me oltaisiin nyt kusessa työvoimapulan takia ilman maahanmuuttajia. onneksi päättäjät olivat kaukaa viisaita!!!
- heikkoa on ollit
hättee kärsivä kirjoitti:
juuri näin. siksi onkin hyvä että meillä on työvoimapulan paikkaajia. pysähtyisi vielä koko lieksa jos ei afrikan sarven porukka olisi tänne tullut. mistä me saisimme ruokamme ja juomamme, mistä me saisimme siivouspalvelut ja kuka hoitaisi liikennöinnin, kuka hoitaisi vanhuksemme ym. työn jos maahanmuuttajat olisi jääneet vaikka helsinkiin? voi pojat me oltaisiin nyt kusessa työvoimapulan takia ilman maahanmuuttajia. onneksi päättäjät olivat kaukaa viisaita!!!
Niin, jäin pohtimaan, että miten siellä onkin pärjätty aiemmin?
- hyvä hyvä Lieksa
heikkoa on ollit kirjoitti:
Niin, jäin pohtimaan, että miten siellä onkin pärjätty aiemmin?
Hauskaa lukea tätä palstaa. Nyt sitten maahanmuuttajat ovatkin kallisarvoisia työntekijöitä ja valtaväestö voi rauhassa lorvia ja nostaa tukia. Keskustelun luonnehan on muuttunut täysin päinvaastaiseksi, mitä se oli vielä puolivuotta
sitten. Nyt Lieksalaiset eivät luovu maahanmuuttajista millään kun ovat saaneet hyvää työvoimaa, jotka tuovat vaurautta verotuloina. Asenteet ovat näemmä muuttuneet kokemuksen myötä. - Uusi mamuryhmä
hyvä hyvä Lieksa kirjoitti:
Hauskaa lukea tätä palstaa. Nyt sitten maahanmuuttajat ovatkin kallisarvoisia työntekijöitä ja valtaväestö voi rauhassa lorvia ja nostaa tukia. Keskustelun luonnehan on muuttunut täysin päinvaastaiseksi, mitä se oli vielä puolivuotta
sitten. Nyt Lieksalaiset eivät luovu maahanmuuttajista millään kun ovat saaneet hyvää työvoimaa, jotka tuovat vaurautta verotuloina. Asenteet ovat näemmä muuttuneet kokemuksen myötä.Lieksassa ollaan nykyisin aika mamumyönteisiä. Meille on tulossa taas uusi, vaikkakin pienempi mamuryhmä asumaan kaupunkiin
- nosta lippu salkoon
Jos lieksan mamut työllistyy vapaaehtoisesti niin sitten on yksi uusi liputuspäivä lieksassa!
- lieksan hamppi
lieksa on edullinen kaupunki elää,ihmiset ihania kun oikein oivaltaa...täällä ei ole ongelmia jos ei niitä tee.
kaikki lähtee omasta pää kopasta.olen esimerkiksi ollut etelässäkin asuneena ja töissä käynyt,kaikki vaan maksaa paljon enemmän kuten asuminen.
minusta ei ole oikein jos tienaa 2000e 1kk ja maksat esimerkiksi 800e sähkön veden ja muut pakolliset kulut niin eipä jää läpaseen hilloa..joudut hyvällä tuurilla hakemaan avustuksia että pärjäät 1kk kerrallaan...täällä on kaikki paremmin...halpaa asua ja kaikki tarpeellinen on myös jos ei nyt ihan oopperaan halua mennä...täällä on metsästystä ja myös kalastustakin ja ei ole välimatkat pitkät,monta ilometriä tietä mitä saa hölkätä,täällä on kaikkea mitä ihminen tarvitsee...ps.salkkareitten aikaan paras käydä kaupassa ei ole tungosta..- Johan oli myyntipuhe
Pitää olla melkonen oivaltaja jos Suomi24:n Lieksaan lähtee asumaan. Mitä siellä ihmispoloisten keskellä osaisi. Ei osaa edes SELITTÄÄ kun paikalliset.
Tuo oli lopullinen niitti tuo salkkarit. Eihän Salkkareiden Helsinkiläis lässytystä pirukaan katso, yli viittä minuuttia, ampumatta kuulaa kalloonsa.
Paikkakunnan täytyy olla ensinnäkin demokraattinen, eikä suita tukkiva jotta sinne voisi tulla asumaan. Kunhan kehitytte vielä niin katsotaan uudelleen, jos katsotaan.
- karjalanprofeetta1
Toivotonta, nämä kirjoittelijat kuuluvat kuitenkin siihen eliittiporukkaan jotka osaavat käyttää tietokonetta..:) Jos siis valkeus on pimeää, mitä sitten onkaan pimeys?!
- Lieksa3
Se pimeys olisi varmaan jotain dark side kertaa 10. Darth Vader olisi näitten lieksalaisten rinnalla ihan lälläri jätkä. Jos olisi itsetuhoinen ja toivoisi tuskallista kuolemaa, kannattaisi muuttaa Lieksaan. Loppu olisi vääjäämätön siellä.
- Taivaan koti
Lieksa3 kirjoitti:
Se pimeys olisi varmaan jotain dark side kertaa 10. Darth Vader olisi näitten lieksalaisten rinnalla ihan lälläri jätkä. Jos olisi itsetuhoinen ja toivoisi tuskallista kuolemaa, kannattaisi muuttaa Lieksaan. Loppu olisi vääjäämätön siellä.
Lieksan pimeydeltä ei voi pelastaa kun taivaan koti.
- Ressitön poika
Taivaan koti kirjoitti:
Lieksan pimeydeltä ei voi pelastaa kun taivaan koti.
Kunnon känni ja kuhan uistelu Pielisellä riittää pitämään miehen kunnossa. Miettikää te vaan niitä työasioita.
Taidanpa lähteä alkujuhannukset viettämään vesillä. Tulen joskus kunhan selviän. Eikun hyvät Jussit vaan, hui, hai! - Eivät opi!
Lieksa3 kirjoitti:
Saatiin jälleen esimakua Lieksan pimeydestä. Mahdollisesti peräkammarin pönäkkä poika tai muu sekava näyttää voimaansa mamuille. Ensin heitettiin polkupyöräteline liikkeen ikkunasta sisälle muutama päivä sitten. Eilen hajotettiiin taas sama Somalien pitämä kiinteistö(ainakin ikkuna). Repikää tästä kaikki huumoria. Asiasta tulee varmaan juttua valtakunnalliseen lehteen. Voi mennä lopuillakin lieksalaisilla kuhan uisteluksi kohta.
- ???????????????+
Eivät opi! kirjoitti:
Saatiin jälleen esimakua Lieksan pimeydestä. Mahdollisesti peräkammarin pönäkkä poika tai muu sekava näyttää voimaansa mamuille. Ensin heitettiin polkupyöräteline liikkeen ikkunasta sisälle muutama päivä sitten. Eilen hajotettiiin taas sama Somalien pitämä kiinteistö(ainakin ikkuna). Repikää tästä kaikki huumoria. Asiasta tulee varmaan juttua valtakunnalliseen lehteen. Voi mennä lopuillakin lieksalaisilla kuhan uisteluksi kohta.
Entäs jos Somali rupeaisi Lieksassa hajottamaan toistuvasti paikallisten kiinteistöä ja liiketoimintaa. Mitenkäs sitten suu pantaisiin?
- suu solmussa
Jaa a, empä haluaisi olla sitä näkemässä miten suu pantaisiin! Tai korkeintaan sivusta seuraajana!
- Hyviä uutisia
Nyt Lieksan somali insinöörit(useita) ovat saamassa virallisen hyväksynnän ja pääsemässä koulutusta vastaaviin töihin.
Näyttävät olevan päsemässä esimies, suunnittelu ja hallinto tehtäviin.
Hyvä, eivätpähän jouten ole ja maksavat veroja.
Kerrankin hyvä uutinen somali rintamalta. - Kyllä se siitä
Hyviä uutisia kirjoitti:
Nyt Lieksan somali insinöörit(useita) ovat saamassa virallisen hyväksynnän ja pääsemässä koulutusta vastaaviin töihin.
Kerrankin hyvä uutinen somali rintamalta.Peräkammarinpoika joutuu koneinsinöörin alaisuuteen, näyttää siltä.
Eipä se auta, työt on tehtävä. Käyhän se niinkin päin, että valkoinen mies vuorostaan tekee töitä mustalle miehelle. Jos ei tee, työvoimatoimisto antaa peräkammarinpojalle ylimääräistä palvelua ja poistumiskieltoa. heh - hihihiiiii
Hyviä uutisia kirjoitti:
Kerrankin hyvä uutinen somali rintamalta."Nyt Lieksan somali insinöörit(useita) ovat saamassa virallisen hyväksynnän ja pääsemässä koulutusta vastaaviin töihin.
Kerrankin hyvä uutinen somali rintamalta. "
Kukkahattu valehtelee niin että hampaat lonksuu. Kukaan somali ei ole Lieksassa ns. "oikeassa palkkatyössä". Työharjoittelua joku yrittää, vaan yleensä sekään ei kauaa kiinnosta. Olisi suoranainen ihme, jos joku oikeasti työllistyisi muuhun kuin tulkiksi tai somalien omiin yhdistyksiin. Luulen että somalit vedättävät kukkahattuja mennen tullen. - Virkamies
hihihiiiii kirjoitti:
"Nyt Lieksan somali insinöörit(useita) ovat saamassa virallisen hyväksynnän ja pääsemässä koulutusta vastaaviin töihin.
Kukkahattu valehtelee niin että hampaat lonksuu. Kukaan somali ei ole Lieksassa ns. "oikeassa palkkatyössä". Työharjoittelua joku yrittää, vaan yleensä sekään ei kauaa kiinnosta. Olisi suoranainen ihme, jos joku oikeasti työllistyisi muuhun kuin tulkiksi tai somalien omiin yhdistyksiin. Luulen että somalit vedättävät kukkahattuja mennen tullen.Somalien todistukset ja yliopiston opintosuoritteet on tilattu.
Pätevyyden tunnustaminen on enää lyhyen ajan kysymys. - Esimiesasema
hihihiiiii kirjoitti:
"Nyt Lieksan somali insinöörit(useita) ovat saamassa virallisen hyväksynnän ja pääsemässä koulutusta vastaaviin töihin.
Kukkahattu valehtelee niin että hampaat lonksuu. Kukaan somali ei ole Lieksassa ns. "oikeassa palkkatyössä". Työharjoittelua joku yrittää, vaan yleensä sekään ei kauaa kiinnosta. Olisi suoranainen ihme, jos joku oikeasti työllistyisi muuhun kuin tulkiksi tai somalien omiin yhdistyksiin. Luulen että somalit vedättävät kukkahattuja mennen tullen."Luulen että somalit vedättävät kukkahattuja mennen tullen. "
Ai luulet! Seuraavaksi teet siitä itsellesi totuuden jolla ei ole mitään tekemistä sen Oikean totuuden kanssa.
Sitten levität tätä omaa totuuttasi. Niin tyypillistä kouluttamattomalle ja henkisesti alakynnessä olevalle lieksalaiselle. Voi sua reppanaa.
Taitaa pelottaa, et tulee tumma esimies ja pistää sut töihin.
- jotain hyvääkin
Sitten se onkin hyvä olla mustan inssin alaisena, saa pitää itsekkin ylimääräisiä tupakkataukoja jos inssi poistuu välillä rukoilemaan eikä ole kyttäämässä!
- Niin justiin..
..ja välillä insinööri ei muista tulla töihin olleskaa.
- Insinöörit
Niin justiin.. kirjoitti:
..ja välillä insinööri ei muista tulla töihin olleskaa.
Kyllä insinöörit hommansa osaa hoitaa, sehän on nähtävissä jo siinä kun niillä on noita mukuloita hemmetinmoinen parvi jokaisella:)
Työelämässä insinööri puristaa samalla höökillä mehuja peräkammarinpojasta, niin johan Lieksassa tulosta syntyy, ja kaupunki alkaa tuottamaan. - Ja mikähän...
Insinöörit kirjoitti:
Kyllä insinöörit hommansa osaa hoitaa, sehän on nähtävissä jo siinä kun niillä on noita mukuloita hemmetinmoinen parvi jokaisella:)
Työelämässä insinööri puristaa samalla höökillä mehuja peräkammarinpojasta, niin johan Lieksassa tulosta syntyy, ja kaupunki alkaa tuottamaan.... mahtoi olla tuossa kommentissa se kirjoittajan älyllisyyteen viittaava osa?
... ja kaupunkii alkaa tuottamaan.
Onkohan se joku tuotantolaitos? Millä alalla se toimii? Oikeinko on pörssiyhtiö eli Oyj? - Insinöörit
Ja mikähän... kirjoitti:
... mahtoi olla tuossa kommentissa se kirjoittajan älyllisyyteen viittaava osa?
... ja kaupunkii alkaa tuottamaan.
Onkohan se joku tuotantolaitos? Millä alalla se toimii? Oikeinko on pörssiyhtiö eli Oyj?Kaupunki alkaa tuottamaan parempia ja tehokkaampia palveluja asiakkailleen insinöörin johtaessa hommia.
Kaupungissa palveluina mm. sosiaali-ja terveyshuolto etc....
Siis tehokkaampaa ja laadukkaampaa toimintaa kestävän kehityksen mukaisesti.
- puusta pudonneet
Ei ei, koneinssit on vasta laskeutunut puusta, ei niistä ole toihin, niiden akat tekee minkä tekee!
- Huonot P-K pojat
On muuten erittäin asiallista ja mukavaa porukkaa Lieksan somalit. Peräkammarinpoika saisi mallia ottaa käyttäytymisestä ja tavoista.
Nyt kun ammattiin hyväksyntä tulee niin menee P-K pojalta suu tukkoon.
Niin tai sitten se keksii taas selityksen. - Perikset...
Huonot P-K pojat kirjoitti:
On muuten erittäin asiallista ja mukavaa porukkaa Lieksan somalit. Peräkammarinpoika saisi mallia ottaa käyttäytymisestä ja tavoista.
Nyt kun ammattiin hyväksyntä tulee niin menee P-K pojalta suu tukkoon.
Niin tai sitten se keksii taas selityksen.... on niin pahasti alakynnessä, ettei ne pysty ottaan ees mallia.
Ne vaan lennättää mälliä ja ihka omin käsin. - Vanha isäntä
Perikset... kirjoitti:
... on niin pahasti alakynnessä, ettei ne pysty ottaan ees mallia.
Ne vaan lennättää mälliä ja ihka omin käsin.Se on peräkammarinpojan alettava ymmärtämään niitten naisten päälle, muuten hukka perii. Se on sieltä peräkammarista noustava suihkuun ja pesulle. Auto imuroitava ja karvanopat suoristettava. Stereot on käännetävä pienemmälle.
Ja niihin naisiin on sitten suhtauduttava kunnioittavasti. Ensimmäisenä eikä toisena iltana ei tarvihe pillun pääle päästä alkuunkaan. Jos sormela saapi koitella niin hyvä on. Ja ne kalja ja viina hommat alunpittään unnoutettava.
Sitten kun tyttö näyttää valamiilta niin sitten niin paljon kun sielu siettää ja vähän pääle. Se on vaikka paketti viagroja käytävä arvvauskeskuksesta että ensi kyyvvit vahttiin lähttöö.
Semmonen se on poika tämä pillun saanti ratekia. Kahtelemala ei tule mittään.
Se on suoro kourassa niitä tyttöjä kunnola jahattava.
- Hupsulandia
Aika hanuristahan ilmapiiriltään Lieksa on. Käyn töissä Uimaharjusta ja "leijailen"kun pääsen illalla kotiin. Aikansa kutakin rahan takia, kotona eukko ja liuta mukuloita.
- hupsulandia x 1000
Hupsulandia? Aika demokraattisen ilmaisun kehitit. Siellä on kehitys pysähtynyt vuonna 1 ja 2. Itse lieksalaiset ei huomaa edes sitä. Porukka antaa palautetta täälläkin. Ei mikään mene perille. Sitten vielä toivovat uusia asukkaita sinne. Kun porukka on noin viisasta kun on niin eipä paljon toivoa ole.
- Lieksan venkulat
hupsulandia x 1000 kirjoitti:
Hupsulandia? Aika demokraattisen ilmaisun kehitit. Siellä on kehitys pysähtynyt vuonna 1 ja 2. Itse lieksalaiset ei huomaa edes sitä. Porukka antaa palautetta täälläkin. Ei mikään mene perille. Sitten vielä toivovat uusia asukkaita sinne. Kun porukka on noin viisasta kun on niin eipä paljon toivoa ole.
Onttolassa Rajajääkärikomppaniassa oli liuta lieksalaisia. Pitivät ihan ihme pelehtimistä kapiaisiin päin. Lipittivät kantahenkilökuntaa. Nämä onnesta innoissaan kun Lieksan poika lipoo p ersettä. Varusmieskavereita kohtaan olivat ihan tajuttoman kieroja ja mitätöiviä. Jos nykyään kävelisi yksikin näistä vastaa, niin eipä siitä hyvää seuraisi.
- Pertsa vaan
hupsulandia x 1000 kirjoitti:
Sama vika Rahikaisella. Itse ajelen ilalla kakaroita kaitsemaan Nurmeksen suuntaan työpäivän päätteeksi. Asunnot Lieksassa halpoja mutta porukka niin ihmeellistä änkyrää jotta ei ole uskallettu muuttaa.
- Liian suuri riski
Pertsa vaan kirjoitti:
Sama vika Rahikaisella. Itse ajelen ilalla kakaroita kaitsemaan Nurmeksen suuntaan työpäivän päätteeksi. Asunnot Lieksassa halpoja mutta porukka niin ihmeellistä änkyrää jotta ei ole uskallettu muuttaa.
Tuossa on just se pointti, ettei Lieksaan uskalla muuttaa vaikka muuten olisi asiat sillä mallilla. Porukka on yksinkertaisesti nii v ittumaista, ettei viitsi turhaa riskiä ottaa.
Lieksassa on pyöritty pienessä juntissa piirissä. Pienen juntin piirin itseriittoisuus ruokkii itseään. Lopputuloksena on se, mitä Lieksassa on ollut pidempään eli henkisestikin sisäsiittoinen junttiporukkka monissa paikoin.
Raikkaus ja tuulahdukset puuttuvat sen porukan ajatuksista ja toimista.
- Ihmettelä saapi
Puhut asiaa. Itse Enon suunnilta eli nykyisestä Joensuusta käyn töissä ja taloa tekisi mieli Lieksasta ostaa. Talojen hinnat ovat edulliset ja olisi penskoille koulut sekä keskustassa nyt hyvät kaupat.
Kaverilla vain Lieksassa asumisesta huonoja kokemuksia. Oli naapuri heti avautunut oman tontin ruohonleikkuusta kun sitä ei saa Lieksassa tehdä sunnuntaisin. Rouvan puhetyyli ei miellyttänyt koska hän oli kotoisin hämeestä. Oli kuulema ns.hienomman oloinen kuin paikalliset naiset ja siten ns.paska ämmä. Penskat oli vastaavasti saanut myllyä peruskoulussa paikkakunnan räkänokilta. Pois oli perheen lähdettävä. Joku teillä siellä nyt mättää ja pahasti....- Ei s aatana!
Totta tosiaan alkaa vaikuttaa Lieksan väki ihan kahjoilta, kun joka tuutista tulee huonoja kokemuksia.
Lieksassa erämiehelle varmaan olisi kivat paikat kalastella ja metsästää.
Onko siellä osalla ihmisistä jonkun tason kehitysvammaisuus vai tekeekö se seura vaan ajan kanssa täysin typerykseksi. - Pölökylä kesk.ohttoo
Ei s aatana! kirjoitti:
Totta tosiaan alkaa vaikuttaa Lieksan väki ihan kahjoilta, kun joka tuutista tulee huonoja kokemuksia.
Lieksassa erämiehelle varmaan olisi kivat paikat kalastella ja metsästää.
Onko siellä osalla ihmisistä jonkun tason kehitysvammaisuus vai tekeekö se seura vaan ajan kanssa täysin typerykseksi.No voihan pölökyllä päähän Lieksalaiset!
- Anonyymi
"Rouvan puhetyyli ei miellyttänyt koska hän oli kotoisin hämeestä. "
Lieksaa ja Pohjois-karjalaa ahdasmielisempää aluetta saa hakea. Jos joku on muualta niin heti ovat kriisissä sen takia. Muualta tulleita pitää kiusata ja pilkata vain ja ainoastaan siksi että muualla kasvaneilla on yleensä itsetunto ja koska paikallisilla ei ole tippaakaan, niin alkukantainen reaktio tähän on tietysti kiusaaminen ja pilkkaaminen. Näiden paikallisten itsetunto kun ei kestä sitä että heidän joukossa on ihmisiä joilla on itsetuntemusta, itsetuntoa, empatiaa ja älyä.
Pohjois-karjalassa elämä on tyhmyyden ylistystä. Kaikki järkevät paikalliset on muuttaneet muualle maahan tai muuttamassa, ellei sitten ole jokin pakottava syy ollut jäädä tänne luonnevikaisten ihmisten joukkoon kärsimään selkäänpuukottelusta ja juoruilusta ja muusta tyhmyydestä.
- Lieksanloppu
Sisäsiittoisuus, näin se tulee julki..
- paikkakuntaperseestä
Erämiehillä on lieksassa hyvä olla, ei tarvii nähä mitään eiä kuulla mitään, pelkkää erämaata:)
- U rpot
Pitäsköhän muuttaa Lieksaan vähäksi aikaa töihin ja kirjata kaikki lieksalaisten hölmön tölväykset paperille. Kun olis lähdössä pois, antas ne tutulle toimittajalle Hesariin tai Iltalehteen. Tulis Lieksasta lopullisesti erämaa.
- Myötähäpeä
U rpot kirjoitti:
Pitäsköhän muuttaa Lieksaan vähäksi aikaa töihin ja kirjata kaikki lieksalaisten hölmön tölväykset paperille. Kun olis lähdössä pois, antas ne tutulle toimittajalle Hesariin tai Iltalehteen. Tulis Lieksasta lopullisesti erämaa.
No jo on pölvästi kylä. Kyllä myötähävettää, kun tuommonen hikiäispaikka suomessa.
- ei hävetä yhtään
Hyvä että on jotain mielenvirikettä teilläkin, siinähän se aika kuluu hävetessä! Häpeättekö myös öisin ja viikonloppuisin? Lieksan jutut on jo vanhanaikaisia, ei ne enää kiinnosta mediaa, ei edes uutiskynnystä ylitä!
- Humpuukia jos mikä
Juurikin näin. Lisäksi näiden tutut "toimittajat" esiintyvät vain unissa.
- erakko lieksalaisist
Jokainen tekee asuinpaikkakunnastaan niin hankalan kuin haluaa. Eihän lieksa ole sen kummoisempi paikka ihmisltään kuin muukaan pitäjä. Olen asunut täällä jo pitkään enkä lähde pois mutta palvelut on tosi surkeita. Halvemmalla saa kun tilaa netistä vaikka siihen lisätään postikulut. Lieksalisää on laitettu niin paljon ettei kannata ostaa omalta paikkakunnalta. Siis ei ihme että liikkeet toisensa jälkeen kupsahtavat nurin ja jos ikävä tulee vilinää niin auton keula eri suuntaan. Kotiin on aina mukava palata.
- netistähän sitä
Niinhän se yleensä on että pienet määrät mitä täällä kaupat tilaa tavaraa maksaa tietysti enempi kun pitää saada omat kulut niistä pois? Jos kukaan ei sitten osta liike kupsahtaa ja jos kauppias myy halvalla saamatta omia kulujaan pois niin sittenkin liike kupsahtaa! Kannattaahan se ennemmin ajaa tarjoustuotteen perässä 200 km ennekuin ostaa paikallisesta liikkeestä! Netistä saa tilatuksi vaikka mitä? Itse tilasin Jonköping merkkisen moottorisahan 99 eurolla ja se toimii hyvin ja on vuoden takuukin!
- Pellet1
Lieksalaiset eivät osaa kannattaa edes paikallisia kauppiaita.
- Anonyymi
Kyll näin on. Joensuussa aistin vapaamman ilmapiirin kuin alle 4000 sielun ahdistuneessa, perinnäissääntöihin tukeutuvassa kyläpahasessa. On poismuutto mielessä.
- Anonyymi
Joensuussa aistin packan hajua 🤢
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joensuussa aistin packan hajua 🤢
Dynaamista aistimista 🖕🏼
- Anonyymi
se katkeruuen syy lieksassa ja pohjois-karjalassa on narsistinen persoonallisuushäiriö. sama häiriö aiheuttaa kateutta ja selkäänpuukotusta ja itsetunnottomuutta. narsisti on henkisesti pikkulapsi. se selittää miksi karjalassa aikuiset miehetkin juoruaa ja kieroilee häpeilemättä edes omaa lapsellisuuttaan
- Anonyymi
Miksi tänne on sitten juhannuksena ja heinäkuussa tultava kuin jokin olisi hukassa?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä15111416- 288102
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.565884Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1624779- 154671
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai324331Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas844193- 843487
- 803250
- 481741