Itseaiheutettu köyhyys?

yh-mama

Jos joku väittää ettei pysty töitä hakemaan taloudellisen tilanteen takia,valehtelee.Jos töitä haluaa niin silloin on myös halukas siihen panostamaan!Kyllä kaljaan lainataan rahaa mutta kukapa lainaisi esim.bussikorttiin??Kumpi näistä lainaamisvaihtoehdoista vie varmemmin kohti työpaikkaa ja parempaa elintasoa?Täällä paljon köyhiä jotka eivät tee muutakuin valittavat ja ruikuttavat.Syyttäköön itseään tilanteestaan!

43

524

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NAAPURIT JA TUTUT

Ainakaan meikäläiselle mitään kaljarahaa lainaile .

• Berze

Luuletko ettei moni köyhä syytäkin itseään tilanteestaan? Ja miten luulet itsesyytösten auttavan parempaan suuntaan?

Okei: olen köyhä ja myönnän aiheutin sen itse. Nytkö pitäisi sitten panna kuula kalloon?

Lainaatko rahaa aseeseen?

• Kaunis ja rikas.

En lainaa rahaa mutta aseeni voin kyllä lainata. Sopiiko sinulle tällainen järjestely.

• but i like it!
        Kaunis ja rikas. kirjoitti:

En lainaa rahaa mutta aseeni voin kyllä lainata. Sopiiko sinulle tällainen järjestely.

Kaunis nainen ja vielä aseistettukin! :O

Oletko kenties naispoliisi?

• wau!
        Kaunis ja rikas. kirjoitti:

Minulle tuollainen järjestely sopii kyllä, lainaappa sitä asettasi. Vaikka, ymmärrän kyllä, arvoisa Kaunis ja rikas, että tuo on pelkkää p.askapuhetta. Ihan niinkuin itsekin olet pelkkä P.aska.

• yh-mama

On niitäkin köyhiä jotka vain valittavat eivätkä edes yritä yhtään mitään..Minäkin olen köyhä mutta silti vielä yritän.

• Berze

Kovin itsekeskeistä yh-mamalta.

Oletko tullut ajatelleeksi, että moni köyhä saattaa sairastaa vaikkapa vakavaa masennusta ja "valittaa" siksi? Sairas ihminen ei välttämättä pysty sairautensa vuoksi yrittämään. Kun elämä näyttää täysin toivottomalta, on syrjäytynyt, eikä näe enää juuri muita vaihtoehtoja kuin itsemurhan, siinä on hyvin vaikeaa yrittää mitään.

• slkadjh982347r98
        Berze kirjoitti:

Kovin itsekeskeistä yh-mamalta.

Oletko tullut ajatelleeksi, että moni köyhä saattaa sairastaa vaikkapa vakavaa masennusta ja "valittaa" siksi? Sairas ihminen ei välttämättä pysty sairautensa vuoksi yrittämään. Kun elämä näyttää täysin toivottomalta, on syrjäytynyt, eikä näe enää juuri muita vaihtoehtoja kuin itsemurhan, siinä on hyvin vaikeaa yrittää mitään.

Oletko itse ajatellut, että suuri osa työssä käyvistäkin on kaikkea muuta kuin terveitä? Ihan turha yrittää monopolisoida sairauksia köyhyyden aiheuttajaksi.

Työssäkäyvilläkin on masennusta, alkoholismia, diabetesta, kaihia, syöpää, verenpainetta, migreeniä, reumaa, kulumaa, särkyä, kipua ja vaivaa. Ja siitä huolimatta moni yrittää ja roikkuu leivän syrjässä kiinni.

• näin täällä
        slkadjh982347r98 kirjoitti:

Oletko itse ajatellut, että suuri osa työssä käyvistäkin on kaikkea muuta kuin terveitä? Ihan turha yrittää monopolisoida sairauksia köyhyyden aiheuttajaksi.

Työssäkäyvilläkin on masennusta, alkoholismia, diabetesta, kaihia, syöpää, verenpainetta, migreeniä, reumaa, kulumaa, särkyä, kipua ja vaivaa. Ja siitä huolimatta moni yrittää ja roikkuu leivän syrjässä kiinni.

Juuri näin, itse joudun syömään koko ikäni lääkettä sairauteeni, joka johtuu geenivirheestä ja käyn töissä, Tänään sain noidannuolen töissä, onneksi oli särkylääkettä mukana, viime viikolla oli migreeni unohtamatta astmaa ja allergioita. Mutta ei ole vaihtoehtoja edes, mikään vaivoistani ei ole eläkkeen arvoinen vaiva edes yhdessä.

• paskaakotässä

tuupa syyttää mua idiootti. köyhä ollaan ja yksinhuoltaja. silti teen helvetisti työtä!

• ....................

Töitä saa jos tuntee oikeat ihmiset.

• edelliselle...

ei se saisi olla niin.

• toinen sama

Keneltähän sitä lainaisi rahaa bussilippuun, siisteihin vaatteisiin, kampaajalla käyntiin? Kun sitä joutuu menemään repaleisissa vanhoissa vaatteissa ja epäsiistissä hiuksissa haastatteluun, jos vaikka sinne kutsuttaisiin, niin meinaatkos työnantajan ottavan sinut töihin. Ja eihän siellä töissä voi käydä yksillä vaatteilla ees.

• älä edes yritä

Bussilippua ei tarvitse, pyörällä pääsee pakkasillakin. Vaatteet saa kirppikseltä ja ihan uusia alennusmyynneistä alle 10 eurolla, itse ostin housut 3 euroa, ale tangosta, eivät ole tosin mitkään merkkihousut. Hiukset voi aina pestä ja kammata ennen työhaastattelua. Itsekin pääsin töihin, vaikken ollut kampaajalla käynyt puoleen vuoteen. Palkasta sitten voi ostella vaatteita.

• Voisit hakea

vaatteesi vaikka kierrätyskeskuksesta. Ei maksa hyvätkään vaatteet paljoa. Mutta eihän tällainen järkeväkään ajatus sinulle käy kun keksit typeriä tekosyitä työntekoa vältellessäsi.

• yh-mama

Tarkoitan juuri niitä mitkä ilman mitään omantunnon tuskia vain ottavat mutta eivät ole mitenkään halukkaita edes yrittämään.
      Sairaudet tottakai ovat varsin ymmärrettyjä syitä esteelle.
      Mä olen saanut pienen rahallisen avustuksen kirkolta ja sitä ei kuulema ota soskukaan huomioon.Kirkolla ymmärretään vähävaraisia.Mikä olisikaan parempi syy hakea apua kuin töihin pyrkiminen.
      Mullakin se tilanne että töissä käyminen tulee kalliimmaksi kuin kotona olo.Sairastaa ei uskalla kun tulee omavastuut..
      Ei ole tarkoitus mitenkään aliarvioida köyhyyttä,älkää ymmärtäkö väärin.
      Sieppaa vaan tietty ihmisryhmä joka vain tuhlaa tukensa taivaisiin ja aina tulee joku taho joka pelastaa.Niiltä ihmisiltä voisi laittaa rahahanat kiinni.
      Enkä myöskään pidä köyhien ja työttömien luusereiksi haukkumista.Jokainen tarina kun on erilainen..

• diary of a madman

Maailmassa on eräs hyvin katala sairaus nimeltään elämänilon puuttuminen.

Se aiheuttaa alkoholismia, rikollisuutta, masennusta ja vaikka mitä kamalaa!

Siksi tuonkaltainen moralisointi on täysin turhaa, eikä aiheuta muuta kuin ärtyneisyyttä ja vihaa. Valittaminenkin on vain yksi tapa saada muilta empatiaa ja huomiota.

Hankala juttu kaiken kaikkiaan ja mä en keksi lääkkeeksi muuta kuin sen, että ihmisen pitää etsiä se kadonnut elämänilo jostain kehittävästä toiminnasta.

Itse olen mielisairas, yksinäinen ja työtön köyhä. Minulla on kuitenkin elämäniloa vaikka muille jakaa. Itsetuntoni kohoaa kun otan soittimen käteen ja alan soittaa. Ja soitan päivä päivältä paremmin. Musiikki on muutenkin lähes ylimaallinen asia maailmassa. Treenaan myös kamppailulajeja ja sekin on hyvin kehittävä harrastus. Nämä kaksi asiaa antavat niin valtavan potkun elämääni, että olen haasteistani huolimatta ehkä paljonkin onnellisempi ihminen kuin muut. Enkä ole enää mikään nuorukainenkaan. Lapsenikin ovat jo aikuisia.

Lapsistani tulikin mieleeni sekin, että he ovat elämäni suurin ilo ja ylpeys!

Menkää siis ja harrastakaa kehittäviä harrastuksia! Perustakaa perhe ja tehkää lapsia. Työ on yliarvostettu juttu muutenkin! On tietenkin ideaalitilanne jos pystyy yhdistämään työn, harrastuksen ja huvinkin. Suurin osa puurtaa kuitenkin lähinnä elantonsa takia.

Koneet tekee muutenkin kohta kaiken työnkin puolestamme ja meille jää enemmän aikaa kehittää itseämme!

• 18+18

Missä näet rahahanoja? Mitä tiettyihin ihmisryhmiin tulee, jauhat paskaa.

Jos olet niin ällitälli ettet hae sairaslomaa sairastaessa, olet vaarallinen sillä sairaana ei töissä keikuta.

• yh-mama

Se kummastuttaa kun ns.parempiosaiset ovat lyttäämässä köyhiä ja työttömiä mutta eivät halua keksiä ongelmien ratkaisukeinoja.

• ek u39873q 08

No kun juuri tämä erottaa parempiosoiset huonompiosaisista, ITSE yrittäminen sen sijaan että passiivisena odotetaan että joku tekisi ja keksisi jotain. Ihan pieni, mutta niin merkittävä ero.

• pers aukinen köyhä
        ek u39873q 08 kirjoitti:

No kun juuri tämä erottaa parempiosoiset huonompiosaisista, ITSE yrittäminen sen sijaan että passiivisena odotetaan että joku tekisi ja keksisi jotain. Ihan pieni, mutta niin merkittävä ero.

monet ihmiset ja työttömät yrittää, ne yrittää tulla toimeen sillä pienelläkin rahalla ja moni elää ihan ihmisiksi. silti kuunnella saa sun kaltaisten idioottien huutoa, miten köyhyys on "oma syy" . ei se aina ole. avaa silmäsi sinäkin.

• et edes yritä
        pers aukinen köyhä kirjoitti:

monet ihmiset ja työttömät yrittää, ne yrittää tulla toimeen sillä pienelläkin rahalla ja moni elää ihan ihmisiksi. silti kuunnella saa sun kaltaisten idioottien huutoa, miten köyhyys on "oma syy" . ei se aina ole. avaa silmäsi sinäkin.

Ihan oikeasti, mene jakamaan mainoksia, hae kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin työpaikkoihin, mene työharjoitteluun tai palkkatuella, yritä edes. Itse menin aikoinaan vuokratyöläisenä töihin ja hyvin pärjäsin, pärjään vieläkin.

• älä ole idiootti

jos töitä ei tosiaan ole, se että olet työttömänä masentaa. Pidemmän päälle rahapula ahdistaa. On helppo huudella kun omat rahavarat on kunnossa, kokeile elämää köyhänä mitä kaikkea voi tehdä.

• yh-mama

Juu sitähän mä juuri olen moneen kertaan kirjoittanut ettei köyhyys ole aina oma virhe eikä valinta.Kyllä mä tiedän mitä on köyhyys.Jos tietäisitte paljonko mulla jää kuussa rahaa elämiseen vuokran jälkeen niin hiljenisitte.Lisäksi mulla useita työkykyä rajoittavia sairauksia.Ikärasismiakin on paljon.
      Tarkoitan juuri niitä elämäntapa köyhiä jotka vain ottavat ja lisää haluavat.
      Nämä todelliset loisijat pilavaavat rehellisistä syistä köyhinä olevien jo lytätyn maineen.
      Itse en kuulu kirkkoon mutta silti sain rahallisen avustuksen.Siellä ei vähätellä vaan kuunnellaan ja autetaan.
      Monissa perheissä on tiukkaa kun lomat alkoivat.Yhden lapsen yksi kouluruoka päivässä on iso säästö perheille.
      Ei minunkaan köyhyyttä ymmärretä mutta pakko vain jaksaa joka saakutin päivä jotenkin.
      Joko nyt ymmärsitte mitä avauksellani ajoin takaa?Toivottavasti.

• anteeksiettäolenolem

Okei yh-mamma. Olen syyllinen siihen, että työpaikkani siirrettiin halpamaahan,
      auttaako tämä sinua kestämään sen, että olen vailla työtä. Haen kyllä, mutta maassa jossa kasvaa vain työttömyys se ei ole aina niin helppoa. Sitäpaitsi olen jo neljäkymmentä, siis työnantajien mielestä liian vanha. Juu, minun syytäni että olen huonossa jamassa, oletko tyytväinen??

• yh-mama

"Anteeksi että olen olemassa"Sanoinko että sinä olet itse aiheuttanut työttömyytesi/köyhyytesi?En.sulla on perustellut syyt tämänhetkiseen tilanteeseesi ja vielä siltikin yrität töitä löytää.On mullakin duunit loppuneet useammankin kerran.Pätkätöitä,9€/pv harjoitteluita oman alan hommissa.Opiskeluita,koulutuksia ja kursseja takana.Tänäänkin taas otin pariin firmaan yhteyttä,ehkä syyskuussa voisi jotakin löytyä,ehkä..No ainakin olen edes yrittänyt.Mä olen 42v jotenka tiedän ikärasismin varsin hyvin.

• ideat kehiin Folks!

Köyhyys on valtion vika,siis päättäjien.Ikävä kyllä rikkaitakaan ei olisi ilman köyhiä,sillä jonkun selkänahastahan ne miljoonat kaivetaan!Köyhyys pahenee eikä koskaan poistu keskuudestamme.Köyhyydestä on vaikeaa päästä pois,vaikka kuinka yrittäisi.
      Ihan turhaan tälläkin palstalla köyhät hyökkii omiensa kimppuun kuin nälkäiset KOIRAT!Tätähän valta eliitti haluaakin,muissa maissa hyökätään valtion kimppuun,täällä saivarrellaan omaa pahaa oloa toisiin.Ruuan hinta on noussut viimeisen kahden vuoden aikana 12 prosenttia,vuoden loppuun saattaa nousta jopa 10 prossaa sanoo itse Kesko,laskekaa siitä sitten,Suomessa on työssäkäyvätkin köyhiä,ei ole enää ns.keskiluokkaa.Porukka lainoilla ja pankkikorteilla pelaa kuukaudesta toiseen että saisivat jonkin elintason pidettyä,nyt sitten hamstraamaan kaikkea tarpeellista sillä nostopaineita on myös lääkkeiden verotukseen 10 % 22%:tiin.
      Itse varaudun kyllä jo nyt:lapsille olen hamstrannut kirppareilta ja alennusmyynneistä vaatteita vuodeksi eteenpäin,esikoisella ja mulla sama vaatekoko,tyttö lainaa myös vaatteitani,lääkkeitä,vitamiineja,pesuaineita ja voiteita,kaappi- ja pakastin ruokaa hamstraan niin että vähintään pari kolme jotain viikossa jemmaan,esim keksipaketti,jauhopussi,tonnikala purkki,leipää tms,varmasti kaikilla varaa ostaa edes jotain.Syksyllä aion tahkota hulluna mustikoita pakkaseen,joista teen muffineita ja piiraita,vauvalle soseita,itse syön paljaaltaan aamupaloiksi,on niin hyviä
      Potut ostan suoraan maanviljelijältä.
      Olen kiinnostunut vaihtotaloudesta,esim Kreikassa joissain paikoissa toimii jopa lääkärit sellaisissa ringeissä,ns.oma valuutta jota vastaan voit ostaa ruokaa tai palveluja.
      Tällainen olisi Suomeen hyvä,siis tätähän kuulema oli 90-luvun laman aikaan mutta valtion prkle rupesi verottamaan sitäkin touhua,totta kai kun Suomessa ollaan,kaikki verolle,hengitysilmakin kohta kai?
      Turha tuudittautua illuusioon että valtio pitää huolen sinusta ja perheestäsi,et ole sille minkään arvoinen(muista esim sikapiikit,joista ainakin parisen äitiä sai jopa keskenmenoja)kaikkeen kannattaa varautua vielä kun edes jotenkin pystyy,niin ei tule totaalinen shokki kun EUvostoliitto hajoaa ja tilalle tuodaan tämä liittovaltio malli johon Suomikin liitetään.Lukekaa YK:n Agenda 21 jolla maailman väkilukua vähennetään kaikin mahdollisin keinoin,sitten ymmärrät että vain oma sitkeyteytesi ja kekseliäisyytesi pitää sinut hengissä!!!

• yh-mama

Ne jotka vain nostavat yhteiskunnan tukia eivätkä ole perustelluista syistä työttömiä/köyhiä niin onko se oikein että valittavat kohtaloaan?

• Järkimies75

"Köyhyys on valtion vika,siis päättäjien.Ikävä kyllä rikkaitakaan ei olisi ilman köyhiä,sillä jonkun selkänahastahan ne miljoonat kaivetaan!"

1) Laske yhteen mitä selkänahastasi kaivetaan. Maksamasi verot, tekemäsi tuottava työ.

2) Laske yhteen saamasi tuet (muiden kansalaisten maksamat verot), ja käyttämäsi julkiset palvelut. Älä unohda palveluita joista maksat pienen osan mutta joista suurin osa rahoitetaan veroilla.

Lopuksi, vähennä kohdan 2) tulot kohdan 1) menoista. Miten kävi? Taisi käydä niin että saamasi tuet kaivetaan muiden selkänahoista.

Minkähän logiikan mukaan pahan miljonäärin rahojen siirtäminen "köyhille" lisää pahan miljonäärin vaurautta?

"Köyhyys pahenee eikä koskaan poistu keskuudestamme.Köyhyydestä on vaikeaa päästä pois,vaikka kuinka yrittäisi."

Mahdotonta, koska aina kun elintaso nousee, köyhyyden määritelmää sorvataan uusiksi niin että on riittävä määrä köyhiä takaamaan byrokraateille, tutkijoille, ja tietysti demaripoliitikoille suojatyöpaikat valtion leivissä.

Jos entisajan köyhälle olisi sanottu että tulee päivä jolloin sinulla on keskuslämmitys, juokseva vesi, mikroaaltouuni, jääkaappi, huippuluokan terveydenhoito, koulutus, kirjastot, jne...ja kaiken tämän saa tekemättä mitään. Voi istua rannalla uittamassa varpaita järvessä, vailla huolta siitä että kuolee nälkään tai kulkutauteihin. Hän olisi nauranut kippurassa että moista luksusta ei ole rikkaallakaan, aina tulee olemaan köyhiä.

Mietipä sitä.

• yh-mama

Onko se oikein että palstalla käy joitakin henkilöitä kehumassa kuinka mukavaa on maata puoleen päivään ja vain olla vapaalla tukia nostellen?Miten näiden viestien jälkeen oikeasti vasten omaa tahtoaan köyhyyteen ja työttömyyteen tippuneiden elämää arvostetaan?Vielä entistäkin vähemmän!Mä en mollaa yhtäkään vähävaraista työtöntä/työläistä kunhan peli on rehellistä.

• toki kallehin on vap

On se oikein. Kun nythän on niin että meillä on sellainen kuin sananvapaus. Ollut noin 100 vuotta.

• Suomessa se
        toki kallehin on vap kirjoitti:

On se oikein. Kun nythän on niin että meillä on sellainen kuin sananvapaus. Ollut noin 100 vuotta.

sananvapaus = länkytysoikeus luusereille. Suomi on paratiisi hänelle joka elää vain yhteiskunnan varoin. Koko se raha on peräisin veronmaksajan selkänahasta ja silti laiskat ja tyhmät jaksaa vinkua puuttuvasta tasa-arvosta.

• yh-mama

Ei ole itsellänikään varaa kalliisiin kampaajiin eikä tavaratalojen vaatteisiin,pyöräkin varastettiin..olen tarkoituksella pitänyt helppoa hiusmallia joka saa rauhassa kasvaa ja olen motivoitunut kävelemään useammankin kilometrin.Kuukauden bussilippuun olen rahat pikkuhiljaa kerännyt tulevaisuuden varalle,56€.Mä itse luulen että työpaikan saamiseen vaikuttaa muutkin kuin ulkoiset seikat..mutta shampoo,saippua ja pyykinpesuaine on keksitty.
      Ei ole helppoa 18v täyttäneellä nuorellakaan kun yht`äkkiä pitäisi ottaa ns.aikuisen vastuu asioistaan.Mä haluan olla ainakin esimerkki että yritän.Meistä ne nuoret mallia ottavat,aikuisista.
      Mulla hyvä ystävä 52v. joka vuosien hanttihommien ja päivärahojen jälkeen sai vakituisen työpaikan.Oli ollut alalta pois kymmenisen vuotta,hieman vain päivitti tietojaan.Pirun sinnikäs pakkaus!Ihailen suuresti häntä!

• teeppäkuuleihe

Mene yh-mama suolle ja soita mennessäs!

• valtiopäivil' on

päätetty että jätkäkin saapi laulaa.

• dfjhdjfdjfh

Yh-mamalle:

Moni joka sairastaa noita kaikkia edellä mainittuja...siis joitakin niistä niin kannattaisi vain pitää nassukka kiinni.
      Jokaisella ihmisellä on erilainen kipu kynnys. Toisilla vaikka ihan pieni reuma kipu aiheuttaa jo sängyn pohjalla olon kun joku pärjää hyvin töissä.

Jokainen on yksilö ja tuntee eri tavalla joten älä inise. Tunteettomia ihmisiä riittää suomessa kyllä muutenkin.
      Ja usein menee silleen että sitä saa mitä tilaa.

• yh-mama

No onhan mullakin useampi sairaus ja toisen tahon mukaan on työkykyä" vielä riittävästi" ja toisen tahon mielestä eläköintikin järkevä vaihtoehto.Eläkepaprut eivät menneet läpi 2v sitten ja nyt ehkäpä uudet lähtee.Mä taiteilen koko ajan kahden välissä ja näin nyt mennään.
      Ei tukien nostamisessa ole mitään pahaa mutta ei mun mielestä ole reilua ettei ole oikeata perusteellista syytä.Joko te ymmärsitte?
      Ja mä tarkoitan nyt niitä joita työt/opiskelut eivät kiinnosta enkä puhu mistään terveydellisistä asioista nyt vaan lorvikatarrista.Joko te ymmärsitte?
      Ehkä joku haetaan töihin kotiovelta ykskaks mutta en kyllä ole kuullut niin käyvän tänä päivänä.
      Ei mullakaan rahaa ole todellakaan liikaa sijoittaa työnhakuun.silti olen suunnitelmallisesti pikkuhiljaa pikkuisen edennyt.Onneksi on netti niin se osaltaan myös helpottaa.Kuink paljon teidän pitää sijoittaa rahaa työnhakuun?
      Mä olen itse hommannut ammatteja missä pienet ansiot ja kaikenlaista puuhaillut.Ei mun aloilla todellakaan leveästi eletä.Olenko nyt palstan ainoa joka on valinnut ammattinsa mielekkyyden mukaan ei rahan?nippanappa kuitenkin pärjäten.
      Voin käydä suossa jos te ihan oikeasti lukisitte sillä aikaa mitä ajan takaa.Mun kielioppi ei voi olla nyt täysin pielessä.

• Näin se menee.

Luuserit täytyisi potkia vaikka väkisin töihin, mihin vain. Ja palkka maksaa suorituksen mukaan. Mutta kermapersettä on tässä hyysäri- ja oleskeluyhteiskunnassa vaikea pakottaa mihinkään.

• kermaperse...

Aloittaja selvästi profosoi tai auu paikka kunnalla jossa työlisyys on edelleen ihan hyvä! Kuitenkin tilastollisesti melkein 300 tuhatta työtöntä, nämä kermaperseet vaan etsivät epätoivoisesti niitä töitä. Kaikille ei ole vaihto-ehto jättää perhettä ja ystäviä ja muuttaa toiselle paikka kunnalle työn perässä, joillakin vaan elämäntilanne voi olla niin suuri este normaaliin työelämään! Ite olen tehnyt aktiivisesti 15 vuotta töitä juuri sielä missä niitä on vaan ollut ja niin pitkään kuin vaan oon saanut olla, koskaan en ole kartanut työtä joka on sisältänyt laivasiivouksesta erillaisiin myyntitöihin ja kaikkea siltä väliltä! Olen kouluttanut itseäni niillä väliajoilla kun töitä ei ole ollut ja etsinyt samalla hyvinkin aktiivisesti! Meitä on todella paljon, joskus lannistumme ja taas yritämme! Ei ole helppoa tasapainoitella eri työpaikoissa 3-6kk pätkissä ja saada talous pysymään kurissa. kokeileppa, ole tyytyväinen jos sinulla on pysyvä työpaikka eikä huolen häivää, vakaa työ jossa ei tarvitse tulevaisuudessakaan pelätä irtisanoutumisia! Mitäpäs jos sairastut ja et kykene töihin, olet silloin se kermaperse joka vaan valittaa, mitäpä jos lapsesi sairastuu niin ettet pääse töihin, olet se kermaperse joka vaan valittaa, mitä jos vanhempasi sairastuvat ja tarvitsevat apuasi, olet silloin vain se valittava kermaperse! Muista tämä kun olet nyt onnellisessa asemassa että älä koskaan sairastu, älä tee perhettä joka voi olla esteenä työelämällesi, hylkää olemassa oleva perheesi ja muuta kiinaan, sieltä saat uuden perheen ja uudet ystävät! Ole onnellinen, sillä me kermaperseet jotka olemme työttöminä ja etsimme epätoivoisesti töitä tai olemma jostain syystä sairastuneita ja tai pidämme läheisistä huolen, olemme täällä ja murehdimme kun ei suomessa ole 300 tuhannelle ihmiselle TÖITÄ ja satumme olemaan yksi niistä!!!! ( ja kai tiiät että toi on kaunisteltu luku? ) Mutta hei tämähän on minun näkökulmani, olenhan kermaperse joka sattuu muuten pitämään yksin huolta vammaisesta perheen jäsenestä ja etsin kuumeisesti niitä töitä!

• yh-mama

En profosoi.Mun kotipaikkakunnalla suuri työttömyysprosentti.Mulle kelpaa ns.paskaduunitkin ja mulle riittää pienempikin palkka.Joku kuulema ei vaivautuisi nostamaan pehvaansa edes kolmen tonnin takia..Minä olisin jo nostanut.Niin se minäkin hoidan useampaa ihmistä ihan yksin joka päivä.Eikä nämä asiat estä mua töitä etsimästä edes niitä pätkätöitä/osa-aikaisia.Menen niillä eväillä mitä repussa on,pelkällä rutinalla ei tule mitn hyvää..

• 3000€

No uskoisin vahvasti että näitä on aika harvassa, tiedän monenkin perseen nousevan ja nopeasti jos palkka olisi tuolainen tai edes 2000€, itellä se perse nousee 900-1200€ palkasta, eikä ainakaan niissä aloissa joissa olen ollut sen enempää maksetakkaan pätkätyöläisille... joten jos jostain paskaduunista maksetaan tuolainen summa niin luultavammin sinne olisi jonoa!

• yh-mama

En Nyt ole koko aikana väittänytkään kaikkien köyhien tilanteen olevan vain ja ainoastaan omaa syytä.1500 ekeäkin kelpaisi vallan hyvin..

• yh-mama

Osaisiko joku vastata että onko köyhyys riittävä syy ettei edes tarvitse enää yrittää mitään?Mun mielestä ei.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33