kun miettii tämän päivän menoa, tuntuu että koko Jumalallisuus on kadoksissa. Pahuutta ja pahuutta maailma täynnä. Miksi paholainen on voittanut Jumalan?
Mikä on sun mielipide asiasta?
Tuntija, missä Jumala on?
23
131
Vastaukset
- jumis3
Jumala on kaikkien ihmistan sydämmessä ja sielussa, aatoksissa.
- Rakkaus on suurin
Se on se ihmisen vapaa tahto valita hyvästä tai pahasta...
- hyvä kirja
Jospa lukisit lorna Byrnen Portaat taivaaseen. Saisit vastauksia. Ainakin minä sain.
Hei
Jumala ei ole kadoksissa, ihmiset ovat välillä kadoksissa.
Hän on täällä kaiken aikaa ja antaa meille lämpöään ja rakkauttaan.
Hän seuraa vierestä, kun teemme valintojamme. Niistä pitäisi oppia, mutta usein valitsemme sen vaikeamman tien kulkea. Tietämättömyyttämme, ilman uskoa, ilman rakkautta.
Jokaista tietä pitkin pääsee kuitenkin perille. Ei paholaista ole olemassa, on vain ilkeitä ihmisiä siellä sun täällä. He yrittävät vaikuttaa asioihimme aikansa, kunnes kyllästyvät ja luovuttavat.
Jumalaa ei voi voittaa paholainen, eikä kukaan muukaan. Eikä paholaista ole olemassakaan. Jumala loi kaiken omaksi kuvakseen, ei hän luonut pahaa kuvaa itsestään, niin hölmö hän ei ole, hän on itse täydellisyys.
Ihminen yrittää luoda pahaa, mutta siitä jää ennemmin tai myöhemmin kiinni.
Onneksi suuri osa ihmisistä on hyviä.
t. Keskiyö- Usko vai totuus
Miksi vastasit näin? Kukaan ei voi väittää, ettei paholaista ole! Joko olet himouskovainen, vai vähän muuten pihalla, tai sitten et halua totuutta paljastaa lukijoille.
Jumalaa ei voi kukaan voittaa? Mikä onkaan tämän päivän tilanne? Yhä useampi eroaa kirkosta, yhä useampi kokee Jumalan etäiseksi.
Mikä selittää sen, että Jumala ei anna vastauksia itsestään, miksi toinen Jumala nostaa päätään?
Jumalan nimessä käydään pyhiä sotia, Jumalia on joka uskonnois oma, mistä tiedämme että juuri meidän Jumala on oikea? Hei, mietitään vähän. Usko vai totuus kirjoitti:
Miksi vastasit näin? Kukaan ei voi väittää, ettei paholaista ole! Joko olet himouskovainen, vai vähän muuten pihalla, tai sitten et halua totuutta paljastaa lukijoille.
Jumalaa ei voi kukaan voittaa? Mikä onkaan tämän päivän tilanne? Yhä useampi eroaa kirkosta, yhä useampi kokee Jumalan etäiseksi.
Mikä selittää sen, että Jumala ei anna vastauksia itsestään, miksi toinen Jumala nostaa päätään?
Jumalan nimessä käydään pyhiä sotia, Jumalia on joka uskonnois oma, mistä tiedämme että juuri meidän Jumala on oikea? Hei, mietitään vähän.Jumala on yksi ja ainoa elämää ylläpitävä voima, kaikkeuden energia josta eri aspekteja on inkarnoitunut maan päälle eri uskontojen ja filosofioiden puitteisiin tiettyinä aikoina ihmiskunnan kehityshistoriassa - inkarnaatioiden opetukset ovat olleet alkujaan puhdasta tietoa jonka tarkoituksena on ollut viedä eteenpäin ihmisen henkistä evoluutiota . Uskonnot ovat paljolti vääristymiä näistä alkuperäisistä opetuksista, ihmisen oman toiminnan "ansiosta".
- Usko vai totuus
harmonia71 kirjoitti:
Jumala on yksi ja ainoa elämää ylläpitävä voima, kaikkeuden energia josta eri aspekteja on inkarnoitunut maan päälle eri uskontojen ja filosofioiden puitteisiin tiettyinä aikoina ihmiskunnan kehityshistoriassa - inkarnaatioiden opetukset ovat olleet alkujaan puhdasta tietoa jonka tarkoituksena on ollut viedä eteenpäin ihmisen henkistä evoluutiota . Uskonnot ovat paljolti vääristymiä näistä alkuperäisistä opetuksista, ihmisen oman toiminnan "ansiosta".
Osittain näin. Pikemminkin se on Filosofista. Uskonnot on ihmisen luomia, Jumalallakaan ei ollut uskontoa. Pakko se johonkin on uskoa :)
- Mitä tarkoittaa
Usko vai totuus kirjoitti:
Jumalan nimessä käydään pyhiä sotia, Jumalia on joka uskonnois oma, mistä tiedämme että juuri meidän Jumala on oikea? Hei, mietitään vähän.himouskovainen? Olipa hauska sana. Aina oppii jotain uutta. En minäkään usko paholaisen olemassaoloon, pahaa on kyllä, mutta miten määrittelisimme hyvän, jos emme tietäisi pahasta? Kaksinaisuus, kaikella aina vähintään kaksi puolta, jolta asiaa voi tarkastella. Jokainen voi halutessaan erota kirkosta, mutta ei se toimenpide Jumalaa selitä tai jätä selittämättä. On aivan sama kuulummeko kirkkoon vai emme, tai mihin kirkkoon kuulumme, on vain yksi Jumala, korkeampi voima, joka on puhdas rakkaus. Karman laki ohjaa ihmisten oppiläksyjä ja synnymme monta kertaa. Tämä on ollut alunperin myös kristinuskon yksi opinkappale. Raamattu nyt sattuu olemaan kirja, jota kulloisetkin vallassa olleet hallitsijat ovat omien tarkoitusperinsä hyväksi muokanneet. Jäljelle on jäänyt silti kaksi kohtaa, joita ei ole huomattu poistaa. Toinen on se, kun Jeesus puhuu siitä kuka Elia oli ennen, toista en muista. Vaikka Jumalan nimessä käydään sotaa, ei Hän niitä aloita ja käy, vaan tyhmä ihminen.
Osittain näin. Pikemminkin se on Filosofista. Uskonnot on ihmisen luomia, Jumalallakaan ei ollut uskontoa. Pakko se johonkin on uskoa :)
Niin, kaikkihan on vain energiaa, värähtelyä, myös tämä ns.fyysinen maailmamme. Ihmisen käsityskyky on niin kovin rajallinen. Pakkohan se on Jumalankin asiat rautalangasta vääntää :-D
- Usko vai totuus
Mitä tarkoittaa kirjoitti:
himouskovainen? Olipa hauska sana. Aina oppii jotain uutta. En minäkään usko paholaisen olemassaoloon, pahaa on kyllä, mutta miten määrittelisimme hyvän, jos emme tietäisi pahasta? Kaksinaisuus, kaikella aina vähintään kaksi puolta, jolta asiaa voi tarkastella. Jokainen voi halutessaan erota kirkosta, mutta ei se toimenpide Jumalaa selitä tai jätä selittämättä. On aivan sama kuulummeko kirkkoon vai emme, tai mihin kirkkoon kuulumme, on vain yksi Jumala, korkeampi voima, joka on puhdas rakkaus. Karman laki ohjaa ihmisten oppiläksyjä ja synnymme monta kertaa. Tämä on ollut alunperin myös kristinuskon yksi opinkappale. Raamattu nyt sattuu olemaan kirja, jota kulloisetkin vallassa olleet hallitsijat ovat omien tarkoitusperinsä hyväksi muokanneet. Jäljelle on jäänyt silti kaksi kohtaa, joita ei ole huomattu poistaa. Toinen on se, kun Jeesus puhuu siitä kuka Elia oli ennen, toista en muista. Vaikka Jumalan nimessä käydään sotaa, ei Hän niitä aloita ja käy, vaan tyhmä ihminen.
Jos et usko paholaisen olemassaoloon, et voi uskoa Jumalankaan olemassaoloon, sillä paholainenkin on Jumala, muslimeilla ja hinduilla oma Jumala. Filosofisessa mielessä on on vaan yksi ja sama. Raamattukaan ei ole todellinen, sieltäkin on poistettu Mooseksen 6. ja 7. kirja. Paholainen ja Jumalatkaan ei ole fyysisiä olentoja, vaan elämän energioita.
Valitettavasti kukaan ei ole todistanut Jumalan olemassaoloa, fyysisenä mielessä, jota ihmiset ikäänkuin palvoo. Ihmisessä itsessä asuu pahuu ja hyvyys, kumpaa käytän on eri asia. Jumala ei aloitakkaan sotia, vaan ihminen, joka on luonut Jumalan. Jumalan nimeen on tapettu ja tullaan tappamaan ihmisiä. Näin se vaan on. Jumala ja raha= Synti - Maurixf
Kyllä uskon demonien olemassaoloon. Kirkko ainakin uskoo.
Jos et usko paholaisen olemassaoloon, et voi uskoa Jumalankaan olemassaoloon, sillä paholainenkin on Jumala, muslimeilla ja hinduilla oma Jumala. Filosofisessa mielessä on on vaan yksi ja sama. Raamattukaan ei ole todellinen, sieltäkin on poistettu Mooseksen 6. ja 7. kirja. Paholainen ja Jumalatkaan ei ole fyysisiä olentoja, vaan elämän energioita.
Valitettavasti kukaan ei ole todistanut Jumalan olemassaoloa, fyysisenä mielessä, jota ihmiset ikäänkuin palvoo. Ihmisessä itsessä asuu pahuu ja hyvyys, kumpaa käytän on eri asia. Jumala ei aloitakkaan sotia, vaan ihminen, joka on luonut Jumalan. Jumalan nimeen on tapettu ja tullaan tappamaan ihmisiä. Näin se vaan on. Jumala ja raha= SyntiMutta sielu on ikuinen, se ei kuole eikä sitä voi tappaa. Perimmäinen olemuksemmehän ei ole tämä fyyysinen ruumis. Enkä sanoisi että ihminen on luonut Jumalan vaan olemme luoneet jonkinlaisen irvikuvan hänestä. Jumala on, tämä energia siis, vaikkemme koskaan olisi edes kuulleet mistään uskonnoista yms.käsitejärjestelmistä
- Jumalan fyysinen
Valitettavasti kukaan ei ole todistanut Jumalan olemassaoloa, fyysisenä mielessä, jota ihmiset ikäänkuin palvoo. Ihmisessä itsessä asuu pahuu ja hyvyys, kumpaa käytän on eri asia. Jumala ei aloitakkaan sotia, vaan ihminen, joka on luonut Jumalan. Jumalan nimeen on tapettu ja tullaan tappamaan ihmisiä. Näin se vaan on. Jumala ja raha= Syntiolomuoto tässä näkyvässä maailmassa voi hyvinkin olla loogisesti ajatellen aurinko.
- ...Piste... ja piste
Jaha, pitääkähän kommentoida:
Olen joskus keskiyön kanssa jutellut pintapuolisesti tästä.
En kehoita teitä ottamaan pahuuteen, tässä tapauksessa Saatanaan yhteyttä, eikä se ole helppoa. Pimeyden enkeleihin saa hyvin yhteyttä, mutta sekään ei kannata. Olen 100% vastaamassa tähän niin rehellisesti kuin voin, eli Saatana on olemassa, mutta se on voima, suuri voima, ei sarvipäinen olento.
Olen ollut uteliasuutta tässä maailmassa, jossa tapahtui käsittämättömiä asioita.
Sain tältä voimalta voimaa, joka yksinkertaisesti auttoi, mutta vaatii menemällä syvemmälle ja syvemmälle. Sain tietää erittäin erikoisia asioita, jotka tapahtuivat, eli "ennustajan" lahjat. Olen sanonut tulevat asiat muutamalle henkilölle, ja ne on laittanut asiat paperille muistiin. Ne tapahtui! En ole mikään Saatanan palvoja, eikä tule.
Kaikki asiat lähti vaan masennuksesta, aloin "pyytämään" apua tältä. Olihan mulla kunnon jutun miten lähdin liikkeelle. Auttoi masennuksesta yli, mutta se oli liian syvällistä ja lopulta pelottavaa, en koskaan tähän enää alkaa!
Tottakai pyysin jumalaltakin apua, kuten saattaa tietääkkin, ei apua.
Nämä asiat on niin muistissa, etten halua muistaa niitä, tai mitä sen aikana tapahtui. Mutta nämä selvännäkökyvyt oli käsittämättömät! Enää niitä ei ole, enkä halua.
Jumalaa ei voi voittaa? Kuka tai mikä? En tiedä mitä ihmiselle tapahtuu kun tulee uskoon, mutta sitä elämää en ainakaan halua.
Tässä on rehellinen vastaus rehelliseen kysymykseen. Nimeä en luonnollisesti halua sanoa. Jotka näistä asioista ei tiedä, ei kannata kommentoida. Olkaa kiitollisia kun ette tiedäkään.
Tärkeempiäkin asioita elämässä on! ...Piste... ja piste kirjoitti:
Jaha, pitääkähän kommentoida:
Olen joskus keskiyön kanssa jutellut pintapuolisesti tästä.
En kehoita teitä ottamaan pahuuteen, tässä tapauksessa Saatanaan yhteyttä, eikä se ole helppoa. Pimeyden enkeleihin saa hyvin yhteyttä, mutta sekään ei kannata. Olen 100% vastaamassa tähän niin rehellisesti kuin voin, eli Saatana on olemassa, mutta se on voima, suuri voima, ei sarvipäinen olento.
Olen ollut uteliasuutta tässä maailmassa, jossa tapahtui käsittämättömiä asioita.
Sain tältä voimalta voimaa, joka yksinkertaisesti auttoi, mutta vaatii menemällä syvemmälle ja syvemmälle. Sain tietää erittäin erikoisia asioita, jotka tapahtuivat, eli "ennustajan" lahjat. Olen sanonut tulevat asiat muutamalle henkilölle, ja ne on laittanut asiat paperille muistiin. Ne tapahtui! En ole mikään Saatanan palvoja, eikä tule.
Kaikki asiat lähti vaan masennuksesta, aloin "pyytämään" apua tältä. Olihan mulla kunnon jutun miten lähdin liikkeelle. Auttoi masennuksesta yli, mutta se oli liian syvällistä ja lopulta pelottavaa, en koskaan tähän enää alkaa!
Tottakai pyysin jumalaltakin apua, kuten saattaa tietääkkin, ei apua.
Nämä asiat on niin muistissa, etten halua muistaa niitä, tai mitä sen aikana tapahtui. Mutta nämä selvännäkökyvyt oli käsittämättömät! Enää niitä ei ole, enkä halua.
Jumalaa ei voi voittaa? Kuka tai mikä? En tiedä mitä ihmiselle tapahtuu kun tulee uskoon, mutta sitä elämää en ainakaan halua.
Tässä on rehellinen vastaus rehelliseen kysymykseen. Nimeä en luonnollisesti halua sanoa. Jotka näistä asioista ei tiedä, ei kannata kommentoida. Olkaa kiitollisia kun ette tiedäkään.
Tärkeempiäkin asioita elämässä on!Hei
olen vielä linjoilla, jos olet hereillä! Pelasit siis spiritismiä?
kerro, voin auttaa sinua.
t. KeskiyöJumalan fyysinen kirjoitti:
olomuoto tässä näkyvässä maailmassa voi hyvinkin olla loogisesti ajatellen aurinko.
Aurinko edustaa maskuliinista yang-voimaa, kuu taasen feminiinistä ying-voimaa. Nämä makrokosmoksen voimat ovat mikrokosmoksen tasolla edustettuna meissä ihmisissäkin. Itämainen ajattelu tuntee nämä ns. nadit eli kanavat sekä chakrajärjestelmän joilla on vastineensa myös fyysisesti hermoston tasolla, esim.chakrat vastaavat hermopleksuksia. Tätä itse asiassa tarkoittaa se että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen; ei sitä että Jumala on joku harmaapartainen ukko jona hänet mm.kuvataiteessa monasti kuvataan . Eli samat kosmiset rakenteet ovat olemassa kaikkeudessa ja meissä ihmisissä
Maurixf kirjoitti:
Kyllä uskon demonien olemassaoloon. Kirkko ainakin uskoo.
Pahan olemassaolo, samoin kuin hyvänkin ,lienee myös riiippumaton erilaisista uskonnoista ja uskomusjärjestelmistä. On olemassa negatiivisia olentoja jotka pistävät kapuloita hyvän rattaisiin. Jotkut aiheuttavat vain pientä harmia, pahimmat voivat jopa posessoida ihmisiä ja ottaa heidän ruumiinsa valtaansa ja syrjäyttää minuuden joko kokonaan tai osittain.
Tarinat riivatuista eivät valitettavasti ole vain historiaa 2000 vuoden takaa vaan ihan tätä päivää. Vaikka nyky-yhteiskunta ja kirkko niihin huvittuneesti muinaistaruina suhtautuvatkinharmonia71 kirjoitti:
Pahan olemassaolo, samoin kuin hyvänkin ,lienee myös riiippumaton erilaisista uskonnoista ja uskomusjärjestelmistä. On olemassa negatiivisia olentoja jotka pistävät kapuloita hyvän rattaisiin. Jotkut aiheuttavat vain pientä harmia, pahimmat voivat jopa posessoida ihmisiä ja ottaa heidän ruumiinsa valtaansa ja syrjäyttää minuuden joko kokonaan tai osittain.
Tarinat riivatuista eivät valitettavasti ole vain historiaa 2000 vuoden takaa vaan ihan tätä päivää. Vaikka nyky-yhteiskunta ja kirkko niihin huvittuneesti muinaistaruina suhtautuvatkin..Toisaalta..halveksimani katolinen kirkko tunnustaa demonien olemassaolon ja he ainakin yrittävät karkottaa niitä erilaisilla seremonioilla. Mielenkiintoisia dokumentteja tulee joiltain jenkkien maksukanavilta
Hei
tämä keskustelu kuuluisi tietysi tuonne uskonnot-palstalle.
miksi vastasin näin? siksi, että se on minun totuus, sitähän tuolla kysyttiin ja vastasin. toki arvostan jokaisen omaa totuutta, siihen jokaisella on oikeutensa.
minä ainakin voin väittää, ettei paholaista ole. on vain pahoja ihmisiä. eläimetkään eivät ole pahoja, ne käyttäytyvät vain ja ainoastaan viettiensä mukaan.
olen omalla tavallani himouskovainen, vaikken raamattua luekaan. olen yrittänyt paljastaa tottuuttani kirjoittaen jo monta kertaa, kelaa kauemmaksi ja löydät viestejäni.
pihalla en tunne olevani alkuunkaan, olen täysillä elämässä mukana, kannan vastuuni ja autan ihmisiä.
Jumalaa ei voi voittaa KUKAAN. olen myös eronnut kirkosta, jos vuosia sitten, mutta kirkkohan on ihmisen rakentama instituutio, ei Jumalan rakentama. kirkko (niin muutkin pyhät yhteisöt) keräävät rahaa myös köyhiltä ihmisiltä, se on minusta niin väärin! ensin maksetaan PAKOLLINEN kirkollisvero, sitten kehdataan vielä kerätä kolehtia. suomessakin kirkko on yksi suurimpia firmoja ja maan -sekä kiinteistöjen omistajia. enpä ole nähnyt kirkon kustantamia taloja yksinhuoltajille, vanhuksille, tai muuten huonotuloisille. mutta eihän tuolla ole Jumalan kanssa mitään tekemistä.
minä löysin Jumalan sen jälkeen, kun olin eronnut kirkosta!
moni ihminen hukkaa itsensä, ei Jumalaa. hän on aina läsnä, muttei sotke väliin, jos häntä ei pyydetä.
Jumala antaa varmasti vastauksia, kun häneen oikeasti uskoo ja kun häneltä vastauksia pyytää.
ei ole toista Jumalaa, on vain yksi suuri voima ja rakkaus. häntä kutsutaan eri nimillä eri kansakunnissa, mutta samasta ihmeestä on kysymys.
ihminen on niin tyhmä, että sotii Jumalan nimeen - ja että ylipäätään sotii. siinähän on vain ihmisen mahdista kysymys, Jumala on niistä sodista hyvin kaukana. pyhä sota muslimimaailmassa on siitä hyvä esimerkki.
ristiretketkin käytiin Jumalan nimeen, kristityt pakottivat afrikkalaisia ja monia muita kääntymään, eivät antaneet vaihtoehtoa, muuten irtosi pää. sitten on näitä pääjehuja, jotka kutsuvat itseään Jumalan yhdysmieheksi maan päällä.
ihminen antaa ihmiselle synnit anteeksi, siinä minulta loppui ymmärtämyt jo kauan sitten! ei ihminen voi käyttäytyä kuin Jumala, se on pilkkaamista.
israelilaiset pitävät itseään parhaana kansana ja pitävät palestiinalaisilta ottamaansa maata omanaan. heitä kyllä kohdeltiin pahasti toisen maailman sodan aikana, mutta mitä he nyt tekevät itse? kohtelevat palestiinalaisia huonosti, eivät muista omasta historiastaan sitä minkä itse joutuivat kärsimään.
yhteenvetoni on se,että ihminen on paha, ei Jumala.
t. Keskiyö- ei jumalaa oo
Sanonpa vaa jumalaa ei ole olemassa. Raamatussa jumala ja saatana kävi sotia jne mutta raamattu on satukirja. Totuuden kans ei mitää tekemistä
- vai niin,
vai totuuden kertoja :). Et sinä tiedä totuutta sen enempää kuin kukaan muukaan ihminen. Tietysti on evoluutio, kaikki kehittyy eteenpäin koko ajan, mutta on myös korkeampi voima. Evoluutioon kuuluu myös se, että ihminen kehittyy monen elämän aikana. Itse en kannata mitään uskontoa, ne ovat ihmisen keksimä juttu, mutta uskon Jumalaan/korkeampaan voimaan ja siihen että ihminen syntyy monta kertaa. Itse muistan esimerkiksi kaksi elämää niin, että tiedän jopa nimet, jotka minulla ennen oli. Tässä elämässä esimerkiksi elän samassa kaupungissa, missä elin edellisenkin elämän. Vanhemmat sielut muistavat näitä edellisiä elämiään ja muistamme erityisesti ne, jotka ovat tässä elämässä oleellisia tulevien kokemusten kannalta. Jos olet katkeroitunut jostakin mitä sinulle on tapahtunut, niin se on erityisen huono asia. Koska katkeruutta saat jos katkeruutta haudot. Se on kaikkein turhimpia tunteita eikä kannata todellakaan.
- No todistappa
sinä ettei ole olemassa :). Olet siinä asiassa yhtä tyhjän päällä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1121772Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551267Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1441220- 48960
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html119903Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä74864- 52814
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36797Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62772- 56761