Kauheeta vääntämistä

kljgl

Hetken luettuani näitä ketjuja alkoi ahdistamaan jatkuva vääntäminen ja toisten tuomitseminen helvettiin. Joku puolustaa ratkaisukristillisyyttä, joku taas vastustaa...joku puolustaa armosta pelastumista ilman tekoja, joku tekojen merkitystä. Ja kukin perustelee näkemystään jollain Raamatun paikalla ja kokee, että vain hän on Raamatun mukainen ja oikeassa uskossa, se toinen on harhaoppinen valheenlevittäjä, jonka tuomio on tietenkin helvetti.

13

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xx ' xx

Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi - sanoo Jumalan sana aivan selvästi.

Ne siis, jotka täällä edes yhdenkin kerran ovat tuominneet toisen kirjoittajan helvettiin, ovat tuominneet itsensä, omaan kadotukseensa.

Aivan selvä homma.

• Mohikaani_27 ei kirj

* Älä nyt hyvä ihminen pilaa palstalaisten päivää, heti aamusta. Jos kuule sua ei huvita olla täällä palstalla, jos et ymmärrä sitä, niin nyt tiedät, täällä ei oo pakko olla, ei siis sinunkaan. Mutta asennoidu positiivisesti ja lue viestejä, siellä on enemmän hyvää kuin kaivamaasi ärsytystä ! Kas kun täällä voi jokainen ilmaista itseään, kirjoita sinä nyt oikein sellaista henkevää ja rakentavaa, kun kerran sinulla on varaa soimata, niin kaiketi myös jotain annettaavaa meille jokaiselle, ehkäpä meistä tulee sitten parempia ihmisä joka vaikuttaa sitten kirjoituksiimmekin . Hyvää huomenta sinulle !

• kljgl

No...hyvähän näistä asioista on keskustella ja vääntääkkin. Ja niin, kyllähän tuossa toin itsekkin esille vain oman näkemykseni asioista.

Mutta tuodaan lisää omaa näkemystä. Mielestäni tuo toisten haukkuminen eksyttäjiksi ja helvettiin "tuomitseminen" menee ylitse. Ja itse uskon, että Jumala kestää erilaisiakin tulkintoja Raamatusta. En usko, että on vain hyvin pieni joukko uskovia tai jokin lahko, jolla on se lopullinen totuus Raamatusta. Tai voi ollakkin, mutten usko, että vain he pelastuvat.

• kljgl
        kljgl kirjoitti:

No...hyvähän näistä asioista on keskustella ja vääntääkkin. Ja niin, kyllähän tuossa toin itsekkin esille vain oman näkemykseni asioista.

Mutta tuodaan lisää omaa näkemystä. Mielestäni tuo toisten haukkuminen eksyttäjiksi ja helvettiin "tuomitseminen" menee ylitse. Ja itse uskon, että Jumala kestää erilaisiakin tulkintoja Raamatusta. En usko, että on vain hyvin pieni joukko uskovia tai jokin lahko, jolla on se lopullinen totuus Raamatusta. Tai voi ollakkin, mutten usko, että vain he pelastuvat.

Nojoo, tässä kun tarkemmin mietin asiaa, niin toki noissa erilaisissa tulkinnoissakin menee joku raja. Joistain asioista voidaan varmaan olla erimieltä ja olla silti molemmat menossa Taivaaseen, mutta jos vaikka jo esim. kielletään että Jeesus on Jumalan Poika, niin silloin mennään jo pahasti metsään. Ja itse en kyllä kannata esim. homoliittojakaan, ja en voi vilpittömästi sanoa uskovani, että homoliittoja puolustavat papit olisivat menossa Taivaaseen.

Eli kai se on myönnettävä, että jollain tasolla "pilkka" osui omaan nilkkaan.

• kljgl
        kljgl kirjoitti:

Nojoo, tässä kun tarkemmin mietin asiaa, niin toki noissa erilaisissa tulkinnoissakin menee joku raja. Joistain asioista voidaan varmaan olla erimieltä ja olla silti molemmat menossa Taivaaseen, mutta jos vaikka jo esim. kielletään että Jeesus on Jumalan Poika, niin silloin mennään jo pahasti metsään. Ja itse en kyllä kannata esim. homoliittojakaan, ja en voi vilpittömästi sanoa uskovani, että homoliittoja puolustavat papit olisivat menossa Taivaaseen.

Eli kai se on myönnettävä, että jollain tasolla "pilkka" osui omaan nilkkaan.

Lisäyksenä vielä tuohon, että tarkoitan tuolla homoliitto jutulla, että se ylittää omasta näkemyksestäni sen rajan, etten uskalla varmuudella sanoa, että homoliittoja kannattava pappi olisi matkalla Taivaaseen. Voi olla että onkin matkalla sinne, mutten uskaltaisi itse kyllä siihen ketään kehottaa.

• nuhakuume
        kljgl kirjoitti:

Lisäyksenä vielä tuohon, että tarkoitan tuolla homoliitto jutulla, että se ylittää omasta näkemyksestäni sen rajan, etten uskalla varmuudella sanoa, että homoliittoja kannattava pappi olisi matkalla Taivaaseen. Voi olla että onkin matkalla sinne, mutten uskaltaisi itse kyllä siihen ketään kehottaa.

Teidän taivaaseen ei pääse kuin pieni vähemmistö

• Roomalaiskirjeessä
        kljgl kirjoitti:

se on selvästi sanottu, sen ensimmäisessä luvussa, miten Jumala suhtautuu homoihin, samoin, kuin lesboihin ja viimeisessä jakeessa sanotaan näin:

"..jotka vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät."

ja jossain kohdassa sanotaan jotenkin näin - ettette tulisi osalliseksi heidän synteihinsä.

Eli hyväksymällä jonkun syntitekoja mekin olemme osallisia heidän synteihinsä.

• paljon nähnyt

Minä olen sitä mieltä, että useimmat "uskovaiset" eivät muutu parempaan suuntaan vaan ovat jämähtäneet paikoilleen tai muuttuvat pelkästään pahemmiksi. Siis useimmat heistä: ehkä jokin harva poikkeus mahtuu joukkoon, mutta tuskinpa heitä tällä foorumilla paljonkaan on.

• paljon nähnyt
        kljgl kirjoitti:

Tunnen vain yhden ihmisen, jolla on melkein kaikissa opin kohdissa oikea totuus, eikä hänkään taida periä iankaikkista elämää, kun elää synnissä. Sen sijaan opillisesti väärässä olevien joukossa on muutamia, jotka perivät ikuisen elämän, sillä he tuottavat hyvää hedelmää ja he vaeltavat hengessä.

Eli ei tärkeintä ole tuntea kaikkia salaisuuksia ja ymmärtää opillisia asioita vaan tärkeintä on puhdas sydän ja pyhä vaellus, hyvän hedelmän tuottaminen ja vaellus hengessä (synnistä lakkaaminen ja syntielämästä erossa pysyminen).

• k.kiusaantunut
        Roomalaiskirjeessä kirjoitti:

se on selvästi sanottu, sen ensimmäisessä luvussa, miten Jumala suhtautuu homoihin, samoin, kuin lesboihin ja viimeisessä jakeessa sanotaan näin:

"..jotka vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät."

ja jossain kohdassa sanotaan jotenkin näin - ettette tulisi osalliseksi heidän synteihinsä.

Eli hyväksymällä jonkun syntitekoja mekin olemme osallisia heidän synteihinsä.

Se on jonkun kauan sitten eläneen paimentolaisen mielipide. Ei päde nykyaikana.

• k.kiusaantunut
        paljon nähnyt kirjoitti:

Tunnen vain yhden ihmisen, jolla on melkein kaikissa opin kohdissa oikea totuus, eikä hänkään taida periä iankaikkista elämää, kun elää synnissä. Sen sijaan opillisesti väärässä olevien joukossa on muutamia, jotka perivät ikuisen elämän, sillä he tuottavat hyvää hedelmää ja he vaeltavat hengessä.

Eli ei tärkeintä ole tuntea kaikkia salaisuuksia ja ymmärtää opillisia asioita vaan tärkeintä on puhdas sydän ja pyhä vaellus, hyvän hedelmän tuottaminen ja vaellus hengessä (synnistä lakkaaminen ja syntielämästä erossa pysyminen).

Voi-voi. Aloittajaa huokailuttaa kun kaikki ovat tuomitsemassa toisiaan helvettiin, ja nyt te jatkatte sitä tuomitsemista hänen ketjussaan.

Säällikää vähän meitä jotka ei tuollaista jaksasi lukea!

• Tottakai tällä palstalla esiintyy "vänkäämistä", kun täällä on paljon helluntaiuskovia kirjoittamassa. Helluntailaisuuteen kuuluu "vänkääminen" jo heidän tiedustellessaan henkilön uskossaolemisesta. Uskossa olemiseen pitäisi antaa vastaukseksi "helluntailainen" vastaus. Kun näin ei tapahdu, helluntailainen alkaa "vängätä" asiasta.

Helluntailaisilta uskovina puuttuu toisten mielipiteiden kunnioittaminen ja lähimmäisenrakkaus eri mieltä olevia kohtaan. . He näyttävät meille "eihelluntaiuskoa tunnustaville" hyvän esimerkin tälläkin palstalla siitä miten "vängätään" asioista..

• k.kiusaantunut

Tuosta olen hiukan eri mieltä, että aina on näin. Sinä olet ollut ilmeisesti koko elämäsi uskossa, mutta luonteeseesi kuuluu asioista valittaminen.

Et voi yleistää.

Olet yhtä tuomiohenkinen kuin vanhempasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      7
      8964
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      432
      2446
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      1848
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1841
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      303
      1510
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      79
      1246
    7. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1113
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      69
      910
    9. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      29
      907
    10. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      876
    Aihe