Olen keksinyt uuden juoman!

Kyllä piristää

Isoon kahvimukiin laitetaan 2-3 teelusikallista murokahvia ja saman verran ruskeaa sokeria. Päälle kaadetaan kiehuvaa vettä ja sekoitetaan. Joukkoon laitetaan mikrossa lämmitettyä täysmaitoa, kermakin käy. Maito/kerma pitää lämmittää jottei juoma kylmene.

Juoma on kuumaa mutta siksi siihen laitetaan reilusti yhden tähden jaloviinaa. Juoma viilenee sen verran että se on valmis heti nautittavaksi!

Pari tuollaista niin kyllä kankkunen ja väsymys lähtee. Tätä reseptia saa vapaasti käyttää, minulla ei ole mitään vaatimuksia, toimin yhteisen hyvän puolesta.

53

6139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhmästi tehty

      Olet kyllä tyhmä kun et tuota patentoi, sinusta tulisi monimiljonääri!

      • Jallu Tähtinen

        Kun viina on jaloa, ovat aikeetkin.


    • Hmpf!

      Se on murukahvi, ei murokahvi.

      • Kyllä piristää

        Murokahvi, murukahvi, ei aleta hiuksia halkomaan. En edes juo kahvia, paitsi jos tarjotaan, mutta tämä on kyllä hyvää. Kolme ottanut, neljäs menossa, olo on mitä mainioin.

        En voi olla liikaa korostamatta sitä että täysmaito/kerma on ehdottomasti lämmitettävä. Helpoiten se onnistuu mikrossa. Mikäli sen kaataa jääkaappikylmänä menee koko juoma pilalle!

        Jallua laitetaan maun mukaan, minä en ketään yllytä liikakäyttöön,olen vastuullinen ihminen. Täytyy kuitenkin sanoa että kun sitä laittaa kunnon loraukset niin kyllä dagen efter ja väsymys lähtee!


      • sheriffiä
        Kyllä piristää kirjoitti:

        Murokahvi, murukahvi, ei aleta hiuksia halkomaan. En edes juo kahvia, paitsi jos tarjotaan, mutta tämä on kyllä hyvää. Kolme ottanut, neljäs menossa, olo on mitä mainioin.

        En voi olla liikaa korostamatta sitä että täysmaito/kerma on ehdottomasti lämmitettävä. Helpoiten se onnistuu mikrossa. Mikäli sen kaataa jääkaappikylmänä menee koko juoma pilalle!

        Jallua laitetaan maun mukaan, minä en ketään yllytä liikakäyttöön,olen vastuullinen ihminen. Täytyy kuitenkin sanoa että kun sitä laittaa kunnon loraukset niin kyllä dagen efter ja väsymys lähtee!

        no kaikkihan sen tietää että darra lähtee parhaiten jaloviinalla, eli sheriffillä.

        sheriffi käy muihinkin juomiin ja päähähän se menee.


      • Olen ovela
        sheriffiä kirjoitti:

        no kaikkihan sen tietää että darra lähtee parhaiten jaloviinalla, eli sheriffillä.

        sheriffi käy muihinkin juomiin ja päähähän se menee.

        Ei kankkusessa jallua raakana voi juoda, colaa, jääpaloja ja aluksi vain vähän jallua, vähitellen lisää annosta...


    • Adjek Tiivi

      Onko kielipoliisilla tänään ratsia täällä?

    • jaa576942

      Minä teen valkovenäläisen, ei tarvitse krapulassa kiehautella yhtään mitään.

      • Kyllä piristää

        Valkovenäläinen on hyvää mutta siihen tarvitaan kahvilikööriä, sitä ei ole aina saatavilla. Jallua pitää olla aina saatavilla!


    • Varma keino välttää

      Mustaherukkamehu on paras lääke kankkuseen.

      Sitä kun juo edellisenä iltana niin varmasti ei ole aamulla kankkusesta tietoakaan.
      Alkoholijuomia kannattaa välttää. Niistä saa helposti pahan olon seuraavana aamuna.

      • hhjghjknkjkll

        Itse en saa krapulapäivänä pysymään sisällä mitään alkoholipitoista. Pelkkää vichyä juotava.


    • Pilaantunutta?

      Se oli pilaantunutta, jos tuli huono olo!

    • Kyllä piristää

      Olen keksinyt juomalleni nimen, se on Finnish Coffee, mitä mieltä olette?!

      • Toivoton ala

        Kannattaisin kyllä nimeä suomisumppi.


      • Kyllä piristää
        Toivoton ala kirjoitti:

        Kannattaisin kyllä nimeä suomisumppi.

        Suomeksi sen nimeksi käy Suomisumppi mutta Lontoon murteella Finnish Coffee. Tätä pitää turisteille tarjota, tästä tulee suuri suksee, olen varma siitä!


    • totistatotta

      Fernet Branca!Tätä muutama paukku,kyllä on krapula tiessään koittakaa!Vanhan ajan krapulalääke!

      • Fernet pelaa

        Toi Fernetti on muutenkin hyvä lääke mahaperäisiin vaivoihin esim jos on lievä ruokamyrkytys tai muuten vaan mahassa velloo.


      • Lonkero parempaa

        Fernet Branca, hyi helvetti! Jos on kova kankkunen eihän se pysy mitenkään sisällä, tautisen pahaa! 3-4 lonkeroa jäillä, sitten voi tuollaisia fernettejä harkita.


      • fra spionerar
        Fernet pelaa kirjoitti:

        Toi Fernetti on muutenkin hyvä lääke mahaperäisiin vaivoihin esim jos on lievä ruokamyrkytys tai muuten vaan mahassa velloo.

        mahaa lievittää branca menta myös tai underberg.


    • Max Martin

      Sen nimi, että kahvin joukkoon laitetaan viinaa on kaffeplörö. Siis noin niinkuin ennestään.

    • Alan Mies

      Paras krapularyyppy:
      Two in One:
      Ravintola-annos (4 cl ((noin))) suuhun,
      purskuttele ja nielaise.
      Hammaspesu ja krapularyyppy samassa.
      Kätevää!

    • Alan Mies

      Unohdin mainita juoman:
      Fernet Branca.

      • putki tulee

        Noita em. aineita kun otat, alkaa uus känni. Ei ilman toista ja toinen ilman kolmatta.


    • Itse kokeiltu

      Tässä kaikkein paras keino krapulaan:

      Ryhdy juomaan suuria määriä alkoholia jo nuorena. Joudut kärsimään aluksi armottomista krapuloista, mutta "alku aina hankalaa, lopussa kiitos seisoo!" Vuosien varrella toleranssisi kehittyy, ja pystyt juomaan aina vaan suurempia määriä tulematta edes örvellyskuntoon.

      Noin 40 ikävuoden paikkeilla tulet huomaamaan, että krapulat ovat tipotiessään. Aamulla saattaa olla hiukan väsynyt ja muuten ontto olo, mutta krapulapäänsärystä ei ole tietoakaan. Varhaisemman iän oksentelut ovat myös kadonneet. Jos heräät liian aikaisin, eikä uni tunnu enää tulevan, niin hae lääkäriltä rauhoittavia, niiden kanssa nukut mukavasti pitkälle illan suuhun ja pystyt nousemaan uuteen taistoon aivan freesinä. Onnea kokeiluun.

    • Krapulan 100% estämiseen on kyllä olemassa keino mutta te ette halua kuulla sitä.

      En suosittele kofeiinia krapulaan.

      • Kofeiinia drinkkiin

        Kyllä kofeiini on krapulaan hyväksi sillä kännissä nukkuu huonosti, on väsynyt. Kofeiini piristää ja jaloviina vie krapulan mennessään. Esim. jos on perjantaina ryypännyt aamuyöhön, huonosti nukkunut, lauantaina aamupäivällä pitää lähteä liikenteeseen niin silloin aloituksen drinkit ovat hyvä vaihtoehto.


    • Bentsoja juopoille

      Pari bentsoa avittaa mukavasti kankkuseen.

    • 29v raittina

      Kyllä piristää
      Painu mäkeen örveltämästä, et tiedä mikä on kunnon grabbis äänineen ja pelkotiloineen kunnon juomaputken jälkeen.
      Krapulahuikkien otto ja niiden johtaminen uuteen humalaan on tie alkoholismiin josta paluu takaisin elämään on pitkä ja tuskainen taival.
      Kannattaa heitää laattaa, kärsiä tärinä ja nukkua hikoileva yö kuin opetella grabbishuikkien otto. Se voi olla menoo.

    • 15+7

      Tiedän paremman juoman ja tämän tiedon jaan vain siksi, että olen hyvä ihminen.

      VESI vie krapulan! Usko tai älä, niin tätä kraanasta saatavaa, joissain paikoissa kullaksi väitettyä elämän nektariinia myös idiootti jenkki julkkikset käyttää. Ne eivät ole keksineet vesilasia, joten tippana vetävät käsivarteen.

      Reseptini.

      -Illan riennossa tiedostan kovan krapulan, ennen nukkumaan menoa (30min - 1 tunti) alan juomaan vettä.
      - Nukun pitkään huonoa känni unta
      - Aamulla jääkylmää vettä, on muuten täydellistä ja unta tarpeen mukaan. Lähtee sitkeinkin krapula ja tuntuu hyvältä.

      Ei tarvitse alkaa silmät punaisena leikkimään mittalusikan kanssa, tai huudattamaan vedenkeitintä...Hana auki, kylmää vettä mahdollisimman isoon tuoppiin ja eikun litkimään.

      Joku voi tehdä miljardeja opettamalla tämän esimerkiksi amerikkalaisille julkkiksille, minä itse tyydyn siihen tietoon että avustan uusavuttomia kahviensa kanssa.

    • :D :S :D

      Alkoholin nauttiminen krapulaan vain pidentää prosessia.. :) Vesi.

    • Änätin ajattelija

      Kyllä toi jalludrinkki on keksitty jo ajat sitten. Kuhmossa jallupullo oli aina keittiönpöydän jalan vieressä. Sitä sekoitettiin kahviin. Drinkin nimi on kahviplörö

    • tietoa1

      krapulan poisto: parsin neula isovarpaan kynnen alle ja potkasee seinään, krapulasta tietooka sen jälkeen :)

    • Nautiskelija 69

      Joo, kyllähän se olo paranee mutta et voi lähteä liikenteeseen! Vältät koko kankkusen kun lopetat nauttimisen kolmisen tuntia ennen nukkumaanmenoa ja juot 10-kertaisen määrän hanavettä! Paljon terveellisempi tapa ja toimii varmasti!

    • sarana55

      krapula "lähtee" sillä millä se on tullutkin : )

    • niimpä,harrastelijat

      krapulaan kun ottaa piriä "sormenpäällisen" ,niin jo vain kone käynnistyy ja maantie on vapaa ilman tressiä tai vapinoita!

    • nin jep

      eihän toi kanuunaa poista , ainoastaan siirtää sitä.

      ei koskaan alkoholia rapulaan nautita, ainoastaan tyhmät ja amatöörit niin tekevät.

    • tai kinanjuuri

      Höpöhöpö! Kunnon kankkunen lähtenyt 15v. ottamatta mitään huikkaa.Koskaan ei asiat ole niin huonosti ettei niitä juomalla huonommaksi saa. Viinalla kankkusen parantamiseen oppii kaikki mutta lopettamiseen pystyy , niin kuka pystyy. Joskus loppuu ja kuolinilmoitukset todistaa sen.

    • oåipiuiu

      niin vanha totuushan kertoo että krapula on köyhien tauti : paras tapa välttää krapulaa on pysyä humalassa...

    • Lähdevettä.

      Kun juo, ei tule humalaa eikä krapulaa. T. Absolutisti.

    • Hik Hik

      Tosiaan! Jättää sen kahvin ja veden pois sekä muut lisä-aineet.. Näin juoma vie varmasti harrastelijoiden taudin.

    • Antsa 2

      Miksi keksiä pyörä uudestaan ?

    • Harrastelija80%

      Jäävettä ja pari vitamiinitablettia, niin eiköhän rupea jo auttamaan. Parashan olisi vain jättää juomatta, mutta itsehän sellaiseen jeesusteluun rupea. Känni päälle, nukkua, aamulla vettä ja vitamiineja ja eikun uudelleen Alkoon.

    • Kallionorppa

      Itelläni toimii nää. Paistettu kananmuna, jossa keltuainen löysä monivitamiinimehu, jossa on hivenen suolaa ite lisätty. Suolamehua juodaan suullinen per 15 min. sit vissyä lisäksi.

    • Humpuukia vaan

      Taitaapi käydä niin, että se darra vaan siirtyy aloittajan kehumalla konstilla.

    • jakematic1

      Voi kiesus!!Ei sinne mahaan,amatööri(!)Enää mitään kahvia panna pyörimään!Kaksi snapsia viinaa,oli merkki mikä tahansa,ja levolle!Ellei auta,parin tunnin kuluttua vielä snapsi ja raakaa kananmunaa.

      • kokeilia1

        Eihän krapula ole mitään sen rinnalla millä se on hankittu


    • otetaan taas

      jåtä kahvi pois ja ota vaan jallua..mukavaa hommaa.Tykkään!

      • Kyllä piristää

        Kyllä kahvia pitää ottaa sillä se piristää! Tosin minulla meni vähän pitkäksi sillä kun olin tarpeeksi Finnish Coffeeta juonut lähdin kapakkaan ja tulin vasta puolen yön jälkeen kännissä kotiin. Maanantaina olin kipeänä, onneksi kolme päivää saa olla omalla ilmoituksella.


    • tohtorikohmeloinen

      eräs vatsansuojalääke on paras ja ainoa oikea krapulanehkäisylääke, se täytyy nauttia pari tuntia ennen kun ottaa alkoholia.

      lääkkeen nimeä en kerro, se on kaiken lisäksi reseptilääke

    • reijo7

      Kahvi ja konjakki on ikivanha roki. Mutta se maito siinä sinun keksinnössäsi ällöttä sitä krapulaista joka keksintöäsi kokeilee

      • Lonkeroa naamaan

        Krapulassa vatsa on sekaisin, ei silloin pidä kahvia juoda. Kylmä lonkero on parasta kankkusjuomaa.


    • dfgvhbjolikp

      Minäkin keksin uuden juoman : kossua, spriteä ja colaa, se on sitten kossukolasprite. Saisko patentin....?

    • loistokeksintö

      Siis "keksit" kahvin sokerilla, maidolla ja viinalla?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe