Viime vuoden toukokuussa Chevroletia myytiin 52 kpl ja sijoitus oli 20. Tämän vuoden toukokuussa vastaavat luvut olivat 99 kpl ja sijoitus 18.
Chevroletin myynti siis kasvoi 90%.
Rekisteröinnit toukokuussa
27
216
Vastaukset
- plussaa muillakin
"Toukokuussa rekisteröitiin 10 228 uutta henkilöautoa. Määrä kasvoi 39,8 prosenttia viime vuoden toukokuusta."
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/autokauppa yha kaukana normaalitasosta/201306432677 - 16+2
Kohta kuulemme varmasti myös "amiskommentit" palstan pelleltä.
- +90%
90%
- tuleva raksamies
Just joo. Amiskommenttina voisi sanoa, että mitä juhlimista on johonkin vuoden takaiseen kaikkien aikojen pohjanoteeraukseen, kun jo viime kuusta Chevroletien myynti tippui melkein 40 kpl (136 kpl -> 99 kpl)
Kakku pöytään, myynti on noussut vuosien takaisesta, mutta viime aikoina on ollut hiljaisempaa. Paljonpa lohduttaa joku vuoden takainen myynti, jos käyrä on jo nyt lähtenyt yhtä rajuun laskuun. Mutta Chevroletistien ja koko automerkin leimaava piirre on jämähtää eiliseen......niin tekniikassa kuin myyntitilastojen puimisessakin.
ADAC:in uusimmassa suuressa Saksalaisessa tyytyväisyystutkimuksessa Chevrolet on valitettavasti peränpitäjä yhdessä Jeepin, Fiatin ja Dacian kanssa. ilmeisesti kuluttajat Euroopassa ei ole yhtä tyytyväisiä kuin pari tämän palstan Cruze-kiihkoilijaa.
Se selittänee huonon myynnin. Kerran Chevyn ostanut ei sellaiseen hevillä rahojaan laita. Ei auta GTI-tason kiihtyvyys, ison kokoluokan tilat ja kokoluokkansa pienin kulutus.
Heh, eipä muuten ole tuo NHT-760 vieläkään lähtenyt myyjän käsistä. Ehkäpä se "ostajien määräämä hinta ei ole sittenkään sopiva"??)........Noiden käytettyjen Cruzejenhan piti uusien hintalapulla mennä kaupaksi - minkä myyjät ehtii niitä halliin pestä. Tuonkin myyntiä saadaan tuolla hinnalla odottaa 2 vuotta. 9000 tonnia tauluun, jospa sillä lähtis??
Kesä -tai heinäkuussa julkaistaan ADAC.in jatkoksi täysin Suomalainen, Tuulilasin suuri merkkityytyväisyystutkimus, joihin suomalaiset Chevroletin omistajat ovat itse saaneet vastailla.
Katsotaampa sitten, onko muutkin kuin tämän palstan pari Cruzeistiä olleet tyytyväisiä Chevyyn. Siinä katsotaan onko kyseessä premiumia pikkurahalla vai auto, jota ei toista kertaa osteta. - +90%
tuleva raksamies kirjoitti:
Just joo. Amiskommenttina voisi sanoa, että mitä juhlimista on johonkin vuoden takaiseen kaikkien aikojen pohjanoteeraukseen, kun jo viime kuusta Chevroletien myynti tippui melkein 40 kpl (136 kpl -> 99 kpl)
Kakku pöytään, myynti on noussut vuosien takaisesta, mutta viime aikoina on ollut hiljaisempaa. Paljonpa lohduttaa joku vuoden takainen myynti, jos käyrä on jo nyt lähtenyt yhtä rajuun laskuun. Mutta Chevroletistien ja koko automerkin leimaava piirre on jämähtää eiliseen......niin tekniikassa kuin myyntitilastojen puimisessakin.
ADAC:in uusimmassa suuressa Saksalaisessa tyytyväisyystutkimuksessa Chevrolet on valitettavasti peränpitäjä yhdessä Jeepin, Fiatin ja Dacian kanssa. ilmeisesti kuluttajat Euroopassa ei ole yhtä tyytyväisiä kuin pari tämän palstan Cruze-kiihkoilijaa.
Se selittänee huonon myynnin. Kerran Chevyn ostanut ei sellaiseen hevillä rahojaan laita. Ei auta GTI-tason kiihtyvyys, ison kokoluokan tilat ja kokoluokkansa pienin kulutus.
Heh, eipä muuten ole tuo NHT-760 vieläkään lähtenyt myyjän käsistä. Ehkäpä se "ostajien määräämä hinta ei ole sittenkään sopiva"??)........Noiden käytettyjen Cruzejenhan piti uusien hintalapulla mennä kaupaksi - minkä myyjät ehtii niitä halliin pestä. Tuonkin myyntiä saadaan tuolla hinnalla odottaa 2 vuotta. 9000 tonnia tauluun, jospa sillä lähtis??
Kesä -tai heinäkuussa julkaistaan ADAC.in jatkoksi täysin Suomalainen, Tuulilasin suuri merkkityytyväisyystutkimus, joihin suomalaiset Chevroletin omistajat ovat itse saaneet vastailla.
Katsotaampa sitten, onko muutkin kuin tämän palstan pari Cruzeistiä olleet tyytyväisiä Chevyyn. Siinä katsotaan onko kyseessä premiumia pikkurahalla vai auto, jota ei toista kertaa osteta.90%
- hehehehehehehhhaaah
tuleva raksamies kirjoitti:
Just joo. Amiskommenttina voisi sanoa, että mitä juhlimista on johonkin vuoden takaiseen kaikkien aikojen pohjanoteeraukseen, kun jo viime kuusta Chevroletien myynti tippui melkein 40 kpl (136 kpl -> 99 kpl)
Kakku pöytään, myynti on noussut vuosien takaisesta, mutta viime aikoina on ollut hiljaisempaa. Paljonpa lohduttaa joku vuoden takainen myynti, jos käyrä on jo nyt lähtenyt yhtä rajuun laskuun. Mutta Chevroletistien ja koko automerkin leimaava piirre on jämähtää eiliseen......niin tekniikassa kuin myyntitilastojen puimisessakin.
ADAC:in uusimmassa suuressa Saksalaisessa tyytyväisyystutkimuksessa Chevrolet on valitettavasti peränpitäjä yhdessä Jeepin, Fiatin ja Dacian kanssa. ilmeisesti kuluttajat Euroopassa ei ole yhtä tyytyväisiä kuin pari tämän palstan Cruze-kiihkoilijaa.
Se selittänee huonon myynnin. Kerran Chevyn ostanut ei sellaiseen hevillä rahojaan laita. Ei auta GTI-tason kiihtyvyys, ison kokoluokan tilat ja kokoluokkansa pienin kulutus.
Heh, eipä muuten ole tuo NHT-760 vieläkään lähtenyt myyjän käsistä. Ehkäpä se "ostajien määräämä hinta ei ole sittenkään sopiva"??)........Noiden käytettyjen Cruzejenhan piti uusien hintalapulla mennä kaupaksi - minkä myyjät ehtii niitä halliin pestä. Tuonkin myyntiä saadaan tuolla hinnalla odottaa 2 vuotta. 9000 tonnia tauluun, jospa sillä lähtis??
Kesä -tai heinäkuussa julkaistaan ADAC.in jatkoksi täysin Suomalainen, Tuulilasin suuri merkkityytyväisyystutkimus, joihin suomalaiset Chevroletin omistajat ovat itse saaneet vastailla.
Katsotaampa sitten, onko muutkin kuin tämän palstan pari Cruzeistiä olleet tyytyväisiä Chevyyn. Siinä katsotaan onko kyseessä premiumia pikkurahalla vai auto, jota ei toista kertaa osteta.Eipä näy uskallusta näillä fani porukalla lähteä keskustelemaan tuosta tutkimuksen tuloksesta. Ilmeisesti ovat valinneet vakenemisen jolla mukamas asia poistuisi.
- Eipä niin.
hehehehehehehhhaaah kirjoitti:
Eipä näy uskallusta näillä fani porukalla lähteä keskustelemaan tuosta tutkimuksen tuloksesta. Ilmeisesti ovat valinneet vakenemisen jolla mukamas asia poistuisi.
Veikkaan että jos ihmeitä ei tapahdu, ADAC:in tutkimuksen lisäksi suolaa tulee haavoihin myös Merkkien Merkki tutkimuksessa. Chevrolet on ollut häntäpäätä kyseisessä tyytyväisyystutkimuksessa jo monta vuotta. Helposti tätä palstaa seuraamalla saa muutaman jantterin puheista käsityksen, että kyseessä olisi täydellinen merkki, mutta eipä niin taida olla, kun mielipidelomakkeeseen saa vastata muutkin kuin pari tämän palstan fanaattisinta pelleä.
Jokuhan tuossa merkissä mättää, kun Euroopassa kauppa ei edullisesta hinnoittelusta huolimatta käy ja jokaisessa mielipidetutkimuksissa ollaan aina häntäpäässä. Ehkäpä tarjolla on sittenkin parempiakin tuotteita suunnilleen samaan hintaan?? - hehehehehehehhhaaah
Eipä niin. kirjoitti:
Veikkaan että jos ihmeitä ei tapahdu, ADAC:in tutkimuksen lisäksi suolaa tulee haavoihin myös Merkkien Merkki tutkimuksessa. Chevrolet on ollut häntäpäätä kyseisessä tyytyväisyystutkimuksessa jo monta vuotta. Helposti tätä palstaa seuraamalla saa muutaman jantterin puheista käsityksen, että kyseessä olisi täydellinen merkki, mutta eipä niin taida olla, kun mielipidelomakkeeseen saa vastata muutkin kuin pari tämän palstan fanaattisinta pelleä.
Jokuhan tuossa merkissä mättää, kun Euroopassa kauppa ei edullisesta hinnoittelusta huolimatta käy ja jokaisessa mielipidetutkimuksissa ollaan aina häntäpäässä. Ehkäpä tarjolla on sittenkin parempiakin tuotteita suunnilleen samaan hintaan??Olen minä vaan niin kateellinen Chevyille, että jaksan ihan yksikseni keskustella provoistani.
- Joskus näinkin....
tuleva raksamies kirjoitti:
Just joo. Amiskommenttina voisi sanoa, että mitä juhlimista on johonkin vuoden takaiseen kaikkien aikojen pohjanoteeraukseen, kun jo viime kuusta Chevroletien myynti tippui melkein 40 kpl (136 kpl -> 99 kpl)
Kakku pöytään, myynti on noussut vuosien takaisesta, mutta viime aikoina on ollut hiljaisempaa. Paljonpa lohduttaa joku vuoden takainen myynti, jos käyrä on jo nyt lähtenyt yhtä rajuun laskuun. Mutta Chevroletistien ja koko automerkin leimaava piirre on jämähtää eiliseen......niin tekniikassa kuin myyntitilastojen puimisessakin.
ADAC:in uusimmassa suuressa Saksalaisessa tyytyväisyystutkimuksessa Chevrolet on valitettavasti peränpitäjä yhdessä Jeepin, Fiatin ja Dacian kanssa. ilmeisesti kuluttajat Euroopassa ei ole yhtä tyytyväisiä kuin pari tämän palstan Cruze-kiihkoilijaa.
Se selittänee huonon myynnin. Kerran Chevyn ostanut ei sellaiseen hevillä rahojaan laita. Ei auta GTI-tason kiihtyvyys, ison kokoluokan tilat ja kokoluokkansa pienin kulutus.
Heh, eipä muuten ole tuo NHT-760 vieläkään lähtenyt myyjän käsistä. Ehkäpä se "ostajien määräämä hinta ei ole sittenkään sopiva"??)........Noiden käytettyjen Cruzejenhan piti uusien hintalapulla mennä kaupaksi - minkä myyjät ehtii niitä halliin pestä. Tuonkin myyntiä saadaan tuolla hinnalla odottaa 2 vuotta. 9000 tonnia tauluun, jospa sillä lähtis??
Kesä -tai heinäkuussa julkaistaan ADAC.in jatkoksi täysin Suomalainen, Tuulilasin suuri merkkityytyväisyystutkimus, joihin suomalaiset Chevroletin omistajat ovat itse saaneet vastailla.
Katsotaampa sitten, onko muutkin kuin tämän palstan pari Cruzeistiä olleet tyytyväisiä Chevyyn. Siinä katsotaan onko kyseessä premiumia pikkurahalla vai auto, jota ei toista kertaa osteta.Minulla on nyt 9v kokemusta Daewoosta eli tästä Chevyn edeltäjästä. Auto sinänsä on ihan hyvä, kun katsoo mitä auto aikoinaan maksoi. Huonoa siinä on huolto ja varaosien saanti. Näin vanhaan Daewoo/chevrolettiinosat kannattaa itse tilata suoraan Keski-Euroopasta ja Briteistä, hinnoista tippuu vähintään 2/3 osaa suomenhinnoista pois vaikka toimitetaan 1-2 viikossa kotiin. Vertailin huoltoa kaverini kanssa, jolla on saman ikäinen, yhtäpaljon uutena maksanut, yhtäpaljon ajettu Ford ja erona on se, että kun Fordiin osia nopeasti ja kohtuu edullisesti huoltoliikkeen kautta, niin Daewoohon ne pitä itse hankkia valtää kaikkia liikkeitä, jotka ilmoittavat olevan jonkinlaisessa merkkihuoltosuhteessa Daewoo/Chevroletin kanssa. No mitä tähän daewoohon on tähän mennessä jouduttu sitten vaihtamaan 3v takuun jälkeen: jarrupalat, abs-renkaat, koiranluu, termostaatti, pakoputkesta jokin lyhyt välipätkä, toinen kallistuksen vakaajan pystytikuista, oliskohan toisen pyörän laakeri, akku, tuulilasi kiveniskusta ja tietenkin renkaat. Ei tuo nyt ihan hirveästi ole 9v vanhalle autolle. Takuuaikana meni etupäästä jotain osia takuussa uusiksi, kun 30.000 kilometrissa etupää alkoi narisemaan, mutta en muista mitä.
Nuo daewoo/chevy-merkkihuollot ovat olleet viime vuosina Helsingissä aika kehnoja ja niissä pitää joka asiaa valvoa itse. Lopetin niiden käytön kun autolle tuli ikää 6 vuotta ja liikaa pettymyksiä, kun samaa asiaa piti korjauttaa monta kertaa ennenkuin se tuli kuntoon. Esim tuon pakoputken pätkän vaihto ei onnistunut kerralla vaikka itse olin sen vian todennut ja huoltotilaukseen kirjoittanut. Sama juttu koiranluun kulumisen kolinassa.
Joten tämmöistä.... - hehehehehehehhhaaah
hehehehehehehhhaaah kirjoitti:
Olen minä vaan niin kateellinen Chevyille, että jaksan ihan yksikseni keskustella provoistani.
Fanipoika kun ei muuta keksinyt puolustukseksi, niin teki sitten nimimerrki varkauden. Surullista, mutta totta.
- Kiukuttaako??
hehehehehehehhhaaah kirjoitti:
Olen minä vaan niin kateellinen Chevyille, että jaksan ihan yksikseni keskustella provoistani.
Kuinka minä olisin kateellinen jollekkin sellaiselle, johon ette itsekkään omistajina ole tyytyväisiä?? Minä en niitä tuloksia ole keksinyt, vaan itseppähän olette tutkimuksiin tyytyväisyysarvionne antaneet ja niillä tuloksilla Chevrolet on aina häntäpäässä.
- hehehehehehehhhaaah
Kiukuttaako?? kirjoitti:
Kuinka minä olisin kateellinen jollekkin sellaiselle, johon ette itsekkään omistajina ole tyytyväisiä?? Minä en niitä tuloksia ole keksinyt, vaan itseppähän olette tutkimuksiin tyytyväisyysarvionne antaneet ja niillä tuloksilla Chevrolet on aina häntäpäässä.
Olet sinä aika sekopää.
- Kiukuttaako?
hehehehehehehhhaaah kirjoitti:
Olet sinä aika sekopää.
Ilman muuta minä olen sekopää, kun kehtaan tällä palstalla julkisesti ilmaista kuinka huonosti Chevrolet pärjää erilaisissa tyytyväisyystutkimuksissa. Olisiko asia päinvastoin, jos kehuisin, kuinka hyväauto esim. Cruze on. Peukkuja sataisi roppakaupalla?? Mutta eipä nuolaista. Tuulilasin tutkimus on vielä tulossa. Se tulee oletettavasti nopeammin kuin "kysynnän mukaan hinnoiteltu" NHT-760 häviää nykyhinnalla myynnistä.
- 16+2
Kiukuttaako? kirjoitti:
Ilman muuta minä olen sekopää, kun kehtaan tällä palstalla julkisesti ilmaista kuinka huonosti Chevrolet pärjää erilaisissa tyytyväisyystutkimuksissa. Olisiko asia päinvastoin, jos kehuisin, kuinka hyväauto esim. Cruze on. Peukkuja sataisi roppakaupalla?? Mutta eipä nuolaista. Tuulilasin tutkimus on vielä tulossa. Se tulee oletettavasti nopeammin kuin "kysynnän mukaan hinnoiteltu" NHT-760 häviää nykyhinnalla myynnistä.
Niin olet.
- 2+16+2
tuleva raksamies kirjoitti:
Just joo. Amiskommenttina voisi sanoa, että mitä juhlimista on johonkin vuoden takaiseen kaikkien aikojen pohjanoteeraukseen, kun jo viime kuusta Chevroletien myynti tippui melkein 40 kpl (136 kpl -> 99 kpl)
Kakku pöytään, myynti on noussut vuosien takaisesta, mutta viime aikoina on ollut hiljaisempaa. Paljonpa lohduttaa joku vuoden takainen myynti, jos käyrä on jo nyt lähtenyt yhtä rajuun laskuun. Mutta Chevroletistien ja koko automerkin leimaava piirre on jämähtää eiliseen......niin tekniikassa kuin myyntitilastojen puimisessakin.
ADAC:in uusimmassa suuressa Saksalaisessa tyytyväisyystutkimuksessa Chevrolet on valitettavasti peränpitäjä yhdessä Jeepin, Fiatin ja Dacian kanssa. ilmeisesti kuluttajat Euroopassa ei ole yhtä tyytyväisiä kuin pari tämän palstan Cruze-kiihkoilijaa.
Se selittänee huonon myynnin. Kerran Chevyn ostanut ei sellaiseen hevillä rahojaan laita. Ei auta GTI-tason kiihtyvyys, ison kokoluokan tilat ja kokoluokkansa pienin kulutus.
Heh, eipä muuten ole tuo NHT-760 vieläkään lähtenyt myyjän käsistä. Ehkäpä se "ostajien määräämä hinta ei ole sittenkään sopiva"??)........Noiden käytettyjen Cruzejenhan piti uusien hintalapulla mennä kaupaksi - minkä myyjät ehtii niitä halliin pestä. Tuonkin myyntiä saadaan tuolla hinnalla odottaa 2 vuotta. 9000 tonnia tauluun, jospa sillä lähtis??
Kesä -tai heinäkuussa julkaistaan ADAC.in jatkoksi täysin Suomalainen, Tuulilasin suuri merkkityytyväisyystutkimus, joihin suomalaiset Chevroletin omistajat ovat itse saaneet vastailla.
Katsotaampa sitten, onko muutkin kuin tämän palstan pari Cruzeistiä olleet tyytyväisiä Chevyyn. Siinä katsotaan onko kyseessä premiumia pikkurahalla vai auto, jota ei toista kertaa osteta.Ei ole helppoa myydä sitä, kun uuden(vm.2012) saa halvemmalla.
http://www.chevrolet.fi/pdf/Chevrolet_hinnastoMY12_voimassa_13032013.pdf
- gs birotor
Tuossa linkki siihen Adacin testiin josta selviää nuo arvostelukohteiden pisteet myöskin.
http://www.adac.de/_mmm/pdf/ADAC-AutoMarxX-Juni 2013_173536.pdf
Tasaisesti on chevrolet pitänyt sijoituksensa, 3 viimeistä (testi)kertaa ollut samalla sijalla.
Selkeästi on nähtävissä, että paljon on valmistajalla tehtävissä merkin imagon eteen joka on tuon joukon huonoin.
Kun lukee nyt tätä palstaa, niin hiukan mietityttää miksei tälläisestä asiasta voida keskustella?- sakemannien listat
Sakemannit ovat aina olleet sisäsiittoista porukkaa. Chevroletin pelätään vievän Opelin työpaikkoja ja siksi kaikki keinot käytetään sitä vastaan, mikä on ihan ymmärrettävää. Ei siellä kärjessä sattumalta ole vain kotimaisia merkkejä.
- 16+2
Olethan sinä siitä jo monta provoa vääntänyt.
Nämä nollatutkimukset ovat lähes suoraan samat kuin autojen myyntitilastot. Omaa autoa äänestetään. Naapurikin pitää omaa Octaviaansa maailman parhaana autona vaikka tekniikkaa on korjattu ainakin kymmeneen kertaan ensimmäisten kolmen vuoden aikana ja pidemmillä matkoilla pitää olla korvatulpat päässä. - gs birotor
16+2 kirjoitti:
Olethan sinä siitä jo monta provoa vääntänyt.
Nämä nollatutkimukset ovat lähes suoraan samat kuin autojen myyntitilastot. Omaa autoa äänestetään. Naapurikin pitää omaa Octaviaansa maailman parhaana autona vaikka tekniikkaa on korjattu ainakin kymmeneen kertaan ensimmäisten kolmen vuoden aikana ja pidemmillä matkoilla pitää olla korvatulpat päässä.Olet oiikeassa olen tehbyt kaikki provot suomi24, vai olisiko se jotenkin mahdollista, että joku muu tekisi niitä myöskin? Kuten sinä, tuossa napuristasi?
Se miten tuo tutkimus on tehty en tiedä, mutta jos siinä on käytetty samaa metodia kuin Tuulilasin merkkien merkki kyselyssä, niin silloinhan vastataan vain omasta merkistä kuten kuuluukin.
Jos tarkkaan katsot esim opelin imagoa tuossa tutkimuksessa, niin ei sekään hyvä ole.
Älä nyt turhaan kuitenkaan hernettä nenääsi vedä pelkästään autojen takia, ne ovat ainakin minulle vain kulutushyödyke ei muuta. - 16+2
gs birotor kirjoitti:
Olet oiikeassa olen tehbyt kaikki provot suomi24, vai olisiko se jotenkin mahdollista, että joku muu tekisi niitä myöskin? Kuten sinä, tuossa napuristasi?
Se miten tuo tutkimus on tehty en tiedä, mutta jos siinä on käytetty samaa metodia kuin Tuulilasin merkkien merkki kyselyssä, niin silloinhan vastataan vain omasta merkistä kuten kuuluukin.
Jos tarkkaan katsot esim opelin imagoa tuossa tutkimuksessa, niin ei sekään hyvä ole.
Älä nyt turhaan kuitenkaan hernettä nenääsi vedä pelkästään autojen takia, ne ovat ainakin minulle vain kulutushyödyke ei muuta.Olet väärässä. Merkkien Merkki-tutkimuksessa nimenomaan kysytään muistakin autoista.
Mikä on siis sen arvo, jos Lancia on viimeisenä, vaikka vastaajista kukaan ei ole sellaista edes nähnyt ja monet eivät edes kuulleet koko merkistä? Sama koskee kaikkia vähemmän myytyjä autoja.
Naapurin tekniikkaongelmista en tiedä sen tarkemmin mutta DSG:tä on korjattu ainakin viisi kertaa eikä se ole koskaan kai ihan täysin toimivaksi tullut. Eipä jaksa kiinnostaa niin paljoa, että vaivautuisin kysymään mutta välillä joudun kuuntelemaan tarinoita siitä kysymättäkin. - suomalaislista
sakemannien listat kirjoitti:
Sakemannit ovat aina olleet sisäsiittoista porukkaa. Chevroletin pelätään vievän Opelin työpaikkoja ja siksi kaikki keinot käytetään sitä vastaan, mikä on ihan ymmärrettävää. Ei siellä kärjessä sattumalta ole vain kotimaisia merkkejä.
Asia nyt vain on niin, että sama sisäsiittoisuus on ilmeisesti tarttunut myös Suomalaisiinkin. Tuulilasin "Merkkien merkki" - tutkimuksessa Chevrolet nimittäin on ollut jatkuvasti vuodesta toiseen kokonaistuloksessa häntäpään autoja, joissain tutkimuksen osioissa jopa viimeiselläkin sijalla jo vuosikaudet.
Tuulilasi teki viime syksynä vastaavan kyselytutkimuksen omistajille, jotka ovat ostaneet autonsa nimenomaan käytettynä. Tässä tutkimuksessa siis rajattiin pois suurin osa aivan uusista takuunalaisista autoista. Tässäkin tutkimuksessa Chevy oli kolmanneksi huonoimmalla sijalla heti Dodgen ja Lantikan jälkeen.
Etenkin sitoutuminen merkkiin oli erittäin huonolla tolalla, joten sekin varmaan kertoo jotain kokonaistyytyväisyydestä ja hyvityksistä.
Tyytyväisyys itse autoon oli Fiatin jälkeen surkeinta.
Chevy ei siis tässä valossa tarjoa täyttä vastinetta omistajlleen edes kalleimmat kilometrit pois rullattuna.
Hankala kuvitella tuollaisesta merkistä myyntisuosikkia, jonka asiakastyytyväisyys on häntäpäätä niin uutena kuin käytettynäkin.
Syitä voi olla monia, mutta Suomen oma autoteollisuus ei vaikuta tulokseen, kuten Saksassa joku niin väittää vaikuttavan. - Osallistuin myös.
16+2 kirjoitti:
Olet väärässä. Merkkien Merkki-tutkimuksessa nimenomaan kysytään muistakin autoista.
Mikä on siis sen arvo, jos Lancia on viimeisenä, vaikka vastaajista kukaan ei ole sellaista edes nähnyt ja monet eivät edes kuulleet koko merkistä? Sama koskee kaikkia vähemmän myytyjä autoja.
Naapurin tekniikkaongelmista en tiedä sen tarkemmin mutta DSG:tä on korjattu ainakin viisi kertaa eikä se ole koskaan kai ihan täysin toimivaksi tullut. Eipä jaksa kiinnostaa niin paljoa, että vaivautuisin kysymään mutta välillä joudun kuuntelemaan tarinoita siitä kysymättäkin.Merkkien merkissä ei muuten tänä vuonna - kuten ei viime vuonnakaan - kysytty kuin yksi kysymys muista merkeistä ja se liittyi vain kunkin merkin antamaan mielikuvaan - imagoon. Muistaakseni tarkalleen kysymys kuului: voisitko harkita ostavasi seuraavan merkin.
Muut kysymykset koskivat täysin sitä vastaajan omaa merkkiä ja sen jälkimarkkinointiin liittyviin juttuihin. Tutkimuksen julkaistavat osa-alueet koostuvatkin näistä kysymyksistä, joinain vuosina osa-alueena on ollut auton haluttavuus muilla merkeillä ajavien näkökulmasta.
Mutta komsiikomsaa, jokuhan merkissä mättää myös silloin, jos kukaan ei sitä koe haluttavaksi.
Lisäksi tutkimuksen lopussa annetaan oman auton rekisteritunnus, jotta tutkimuksen tekijä voi tarkistaa, onko vastaaja todella auton omistaja tai haltija.
Kyllä se nyt vaan on ikävä kyllä niin, että tutkimuksen lopputulos peilaa suoraan suurimman osan Chevrolet omistajien tuntoja omista autoistaan. Toki joukossa voi olla tyytyväisiäkin, mutta jos on tutkimuksen häntäpäässä vuodesta toiseen, ei merkin toimintaa ja autoja voi kokonaisuutena pitää kovin onnistuneena.
Tälläinen "anonyymi" tutkimus on hyvä, koska siinä ei tarvitse esittää mitään. Ei tarvitse kaunistella ja selitellä työtovereilla kahvipöydässä hankintaansa tai tunnustaa naapurille tehneensä vikaostoksen. On vain vastaaja, tietokone ja nippu kysymyksiä. Kyllä siinä kielenkannat aukeaa, kun itsekseen hiljaisuudessa muistelee saamaansa palvelua tai autossa ilmenneitä vikoja/ominaisuuksia. Vastaavasti kehuja on helppo jakaa, jos on tyytyväinen. Harva se autokauppiaalle jälkeenpäin soittelee ja kehuu kuinka hyvän auton tämä hänelle myi.
Pelkkä vikojen määräkään ei mittaa suoraan asiakastyytyväisyyttä, autossa on paljon muutakin arvosteltavaa aina myynnistä ja huollosta lähtien.
Joku toinen voi pitää aivan pientä vikaa isona asiana ja päinvastoin. Jos huolto ja takuut toimivat hyvin ja joustavasti, asiakas voi antaa isojakin vikoja anteeksi. Vastaavasti ynseä palvelu voi antaa huonon kuvan sen yhden ainoan vian sattuessa eteen. Tai jos yksi ainoa omistusaikana sattunut vika pilaa vaikkapa kesälomareissun. Tai tärkeän asiakastapaamisen.
Merkkien merkki ei siis ole pelkästään mikään vikamittari vaan kokonaisvaltainen tutkimus omistajien tyytyväisyydestä merkkiinsä ja sen palveluihin. - 16534
suomalaislista kirjoitti:
Asia nyt vain on niin, että sama sisäsiittoisuus on ilmeisesti tarttunut myös Suomalaisiinkin. Tuulilasin "Merkkien merkki" - tutkimuksessa Chevrolet nimittäin on ollut jatkuvasti vuodesta toiseen kokonaistuloksessa häntäpään autoja, joissain tutkimuksen osioissa jopa viimeiselläkin sijalla jo vuosikaudet.
Tuulilasi teki viime syksynä vastaavan kyselytutkimuksen omistajille, jotka ovat ostaneet autonsa nimenomaan käytettynä. Tässä tutkimuksessa siis rajattiin pois suurin osa aivan uusista takuunalaisista autoista. Tässäkin tutkimuksessa Chevy oli kolmanneksi huonoimmalla sijalla heti Dodgen ja Lantikan jälkeen.
Etenkin sitoutuminen merkkiin oli erittäin huonolla tolalla, joten sekin varmaan kertoo jotain kokonaistyytyväisyydestä ja hyvityksistä.
Tyytyväisyys itse autoon oli Fiatin jälkeen surkeinta.
Chevy ei siis tässä valossa tarjoa täyttä vastinetta omistajlleen edes kalleimmat kilometrit pois rullattuna.
Hankala kuvitella tuollaisesta merkistä myyntisuosikkia, jonka asiakastyytyväisyys on häntäpäätä niin uutena kuin käytettynäkin.
Syitä voi olla monia, mutta Suomen oma autoteollisuus ei vaikuta tulokseen, kuten Saksassa joku niin väittää vaikuttavan.Chevoletilta odotetaan tietenkin täydellisyyttä. Yksi palanut polttimo kolmen vuoden iässä voi olla jo suuri pettymys. Samaan aikaan Volkkariin vaihdetaan moottoreita ja asiakkaat ovat olevinaan tyytyväisiä.
- 16534
Osallistuin myös. kirjoitti:
Merkkien merkissä ei muuten tänä vuonna - kuten ei viime vuonnakaan - kysytty kuin yksi kysymys muista merkeistä ja se liittyi vain kunkin merkin antamaan mielikuvaan - imagoon. Muistaakseni tarkalleen kysymys kuului: voisitko harkita ostavasi seuraavan merkin.
Muut kysymykset koskivat täysin sitä vastaajan omaa merkkiä ja sen jälkimarkkinointiin liittyviin juttuihin. Tutkimuksen julkaistavat osa-alueet koostuvatkin näistä kysymyksistä, joinain vuosina osa-alueena on ollut auton haluttavuus muilla merkeillä ajavien näkökulmasta.
Mutta komsiikomsaa, jokuhan merkissä mättää myös silloin, jos kukaan ei sitä koe haluttavaksi.
Lisäksi tutkimuksen lopussa annetaan oman auton rekisteritunnus, jotta tutkimuksen tekijä voi tarkistaa, onko vastaaja todella auton omistaja tai haltija.
Kyllä se nyt vaan on ikävä kyllä niin, että tutkimuksen lopputulos peilaa suoraan suurimman osan Chevrolet omistajien tuntoja omista autoistaan. Toki joukossa voi olla tyytyväisiäkin, mutta jos on tutkimuksen häntäpäässä vuodesta toiseen, ei merkin toimintaa ja autoja voi kokonaisuutena pitää kovin onnistuneena.
Tälläinen "anonyymi" tutkimus on hyvä, koska siinä ei tarvitse esittää mitään. Ei tarvitse kaunistella ja selitellä työtovereilla kahvipöydässä hankintaansa tai tunnustaa naapurille tehneensä vikaostoksen. On vain vastaaja, tietokone ja nippu kysymyksiä. Kyllä siinä kielenkannat aukeaa, kun itsekseen hiljaisuudessa muistelee saamaansa palvelua tai autossa ilmenneitä vikoja/ominaisuuksia. Vastaavasti kehuja on helppo jakaa, jos on tyytyväinen. Harva se autokauppiaalle jälkeenpäin soittelee ja kehuu kuinka hyvän auton tämä hänelle myi.
Pelkkä vikojen määräkään ei mittaa suoraan asiakastyytyväisyyttä, autossa on paljon muutakin arvosteltavaa aina myynnistä ja huollosta lähtien.
Joku toinen voi pitää aivan pientä vikaa isona asiana ja päinvastoin. Jos huolto ja takuut toimivat hyvin ja joustavasti, asiakas voi antaa isojakin vikoja anteeksi. Vastaavasti ynseä palvelu voi antaa huonon kuvan sen yhden ainoan vian sattuessa eteen. Tai jos yksi ainoa omistusaikana sattunut vika pilaa vaikkapa kesälomareissun. Tai tärkeän asiakastapaamisen.
Merkkien merkki ei siis ole pelkästään mikään vikamittari vaan kokonaisvaltainen tutkimus omistajien tyytyväisyydestä merkkiinsä ja sen palveluihin.Niin minäkin osallistuin. Mukavaa nyt kun on Chevy ja positiivista palautetta annettavana.
- gs birotor
16+2 kirjoitti:
Olet väärässä. Merkkien Merkki-tutkimuksessa nimenomaan kysytään muistakin autoista.
Mikä on siis sen arvo, jos Lancia on viimeisenä, vaikka vastaajista kukaan ei ole sellaista edes nähnyt ja monet eivät edes kuulleet koko merkistä? Sama koskee kaikkia vähemmän myytyjä autoja.
Naapurin tekniikkaongelmista en tiedä sen tarkemmin mutta DSG:tä on korjattu ainakin viisi kertaa eikä se ole koskaan kai ihan täysin toimivaksi tullut. Eipä jaksa kiinnostaa niin paljoa, että vaivautuisin kysymään mutta välillä joudun kuuntelemaan tarinoita siitä kysymättäkin.Enpä ollut tuohon tutkimukseen osallistunut vuosiin ja nyt tein sen.
Siellä vain yhdessä kohdassa kysytään muista merkeistä ja kiinnostustasi niiden imagoon.
Lancia on niin vanha merkki, että sen sakutkin tietävät ja sinänsä harmi, että siitä on tehty badge engineering merkki nykyisin.
Kannattaa lukea Tuulilasi 7/2013 jossa on juttua Opelista ja sen tulevaisuudesta.
Esim sivutaan myös GM:n muita merkkejä - Yksi monista
16534 kirjoitti:
Chevoletilta odotetaan tietenkin täydellisyyttä. Yksi palanut polttimo kolmen vuoden iässä voi olla jo suuri pettymys. Samaan aikaan Volkkariin vaihdetaan moottoreita ja asiakkaat ovat olevinaan tyytyväisiä.
"Autossa esiintyneet viat" - on vain yksi osa kyseistä tutkimusta. Vika ja katsastus -tutkimukset ovat asia erikseen.
Chevroleteissä käytettävä perinteinen -jo vahvasti poistumassa oleva edullinen H4, on markkinoiden kestävin polttimotyyppi. Jos tuon palaminen muutaman vuoden välein tuottaa niin suuren pettymyksen, että sen takia vastaa monikymmen- kohtaisen tutkimuksen joka kohtaan huonon arvosanan, kannattaa harkita polkupyöräilyä. - 165234
Yksi monista kirjoitti:
"Autossa esiintyneet viat" - on vain yksi osa kyseistä tutkimusta. Vika ja katsastus -tutkimukset ovat asia erikseen.
Chevroleteissä käytettävä perinteinen -jo vahvasti poistumassa oleva edullinen H4, on markkinoiden kestävin polttimotyyppi. Jos tuon palaminen muutaman vuoden välein tuottaa niin suuren pettymyksen, että sen takia vastaa monikymmen- kohtaisen tutkimuksen joka kohtaan huonon arvosanan, kannattaa harkita polkupyöräilyä.Se nyt oli vain esimerkki. Ei kukaan ole mihinkään autoon laittanut huonoa arvosanaa kaikkiin kohtiin eikä pisteissä ole edes suurta eroa eri autojen kesken.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851