Elikkä olisko kellään tietoa siitä, miten siankärsämöuutetta ja -voidetta valmistetaan? Olen internetin ihmemaailmaa selaillut jo kolmisen tuntia eikä ole vastaan tullut, enkä kyllä tiedäkään ketään joka osaisi sellaisia valmistaa.
Siankärsämöuute/voide?
1
1373
Vastaukset
- Siankärsämöuute
Kerätään tuorehkoja siankärsämön kukkia, semmoisia jotka eivät ole ns.ylikukkineet tai harmaantuneet.
Otetaan lasipullo joka laitetaan täyteen siankärsämön kukkia, ja päälle kaadetaan niin vahvaa vodkaa kun vaan alkosta löytyy.
Annetaan olla 2 - 3 viikkoa lämpimässä paikassa(ei siis jääkapissa, ihan pöydällä varmasti käy) ja heilutellaan pulloa aina silloin sun tällöin.
Siivilöidään uute ja siinäpä se.
Itse kävin ostamassa apteekista tummia pieniä tippapulloja , ja laitoin uutetta niihin ja annoin seuraavana jouluna kaikille ystävilleni joululahjaksi ohjeiden kera.
Löysin täältä ainakin ohjeen kun hakusanaksi laittaa simppelisti siankärsämöuute:
http://www.saunalahti.fi/meriam1/puutteenpera/yrtit.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216845Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562333- 1471887
- 871281
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981085Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91981- 72980
- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon159796