Elikkä olisko kellään tietoa siitä, miten siankärsämöuutetta ja -voidetta valmistetaan? Olen internetin ihmemaailmaa selaillut jo kolmisen tuntia eikä ole vastaan tullut, enkä kyllä tiedäkään ketään joka osaisi sellaisia valmistaa.
Siankärsämöuute/voide?
1
1398
Vastaukset
- Siankärsämöuute
Kerätään tuorehkoja siankärsämön kukkia, semmoisia jotka eivät ole ns.ylikukkineet tai harmaantuneet.
Otetaan lasipullo joka laitetaan täyteen siankärsämön kukkia, ja päälle kaadetaan niin vahvaa vodkaa kun vaan alkosta löytyy.
Annetaan olla 2 - 3 viikkoa lämpimässä paikassa(ei siis jääkapissa, ihan pöydällä varmasti käy) ja heilutellaan pulloa aina silloin sun tällöin.
Siivilöidään uute ja siinäpä se.
Itse kävin ostamassa apteekista tummia pieniä tippapulloja , ja laitoin uutetta niihin ja annoin seuraavana jouluna kaikille ystävilleni joululahjaksi ohjeiden kera.
Löysin täältä ainakin ohjeen kun hakusanaksi laittaa simppelisti siankärsämöuute:
http://www.saunalahti.fi/meriam1/puutteenpera/yrtit.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017343
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj615075Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?754738- 794729
- 1324178
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️293452Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82958- 492550
- 392478
- 2122343