Snl. 15
18. Kiukkuinen mies nostaa riidan, mutta pitkämielinen asettaa toran.
Pitkämielinen ihminen ymmärtää tilanteen hyödyn myös silloin, kun häntä vastaan hyökätään.
Hän tietää, että kysymys on vain hänen särmiensä hiomisesta ja näin hän jättäytyy niissä tilnateissa Isän käsiin, eikä ala riidellä takaisin.
Onnistuakseen riitely vaatii kaksi osapuolta.
Snl. 14
29. Pitkämielisellä on paljon taitoa, mutta pikavihaisen osa on hulluus.
29. Pitkämielisellä on paljon ymmärystä, mutta äkkipikainen tuo julki mielettömyyttä.
Snl. 19
2. Ilman taitoa ei ole intokaan hyväksi, ja kiirehtivän jalka astuu harhaan.
Taito ja pitkämielisyys kulkevat käsikädessä.
Jos ei ole pitkämielisyyttä, ei ole myöskään taitoa, eikä silloin ole intokaan hyväksi, koska ilman taitoa ja pitkämielisyyttä innokas astuu harhaan ja tekee virheitä.
Snl. 16
32. Pitkämielinen on parempi kuin sankari, ja mielensä hillitseväinen parempi kuin kaupungin valloittaja.
Näin Jumala arvioi meitä Sanallaan.
Mutta miksi pitkämielinen on parempi kuin sankari?
Pikämielisyys on Hengen hedelmää ja näin ollen pitkämielinen on Jumalan Hengen hallinassa oleva ihminen.
Hän ei ainoastaan elä Hengessä, vaan myös vaeltaa Hengessä.
Näin Hengen hallitsemassa uskovassa näkyy Hengen hedelmä.
Pitkämielisyys Hengen hedelmää
20
98
Vastaukset
- Risti-riita.
Mitä sanoo Raamattu? Matt. 10:34. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
- näinseon.
Ei siinä ristiriitaa ole. Pitkämielisyys on Hengen hedelmä, mutta maailma ja jumalaton torailee sitä Henkeä vastaan.
Siksi ajassa miekkaa käytetään ja soditaan, mutta se ei olekaan Hengen hedelmää.
"perheessä juuri uskomaton veljeni haastaa uskovaisuuden".
Näin Jeesus ei pääse tuomaa rauhaa siihen, joka on häntä vastaan.
Rauha on sydämen tila ja sen antaa puhdas omatunto. - ~~tähkäpää~~
näinseon. kirjoitti:
Ei siinä ristiriitaa ole. Pitkämielisyys on Hengen hedelmä, mutta maailma ja jumalaton torailee sitä Henkeä vastaan.
Siksi ajassa miekkaa käytetään ja soditaan, mutta se ei olekaan Hengen hedelmää.
"perheessä juuri uskomaton veljeni haastaa uskovaisuuden".
Näin Jeesus ei pääse tuomaa rauhaa siihen, joka on häntä vastaan.
Rauha on sydämen tila ja sen antaa puhdas omatunto.Näinhän se on.
Eikä ole ristiriidassa vielä silloinkaan, vaikka otamme esille Matt. 26:52:n:
52. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat."
Jeesus kantoi ristinsä hiljaa ja vaeten, vaikka Häntä ruoskittiin, syljettiin ja syytettiin ja tuo nicki Risti-riidan esille tuoma kohtahan jatkuu jakeessa
Matt. 10:38:
38. ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
Ei Jumala ole tarkoittanut, että me uskovat tartumme miekkaan ja alamme huhtomaan ja lyömään sillä, vaan sitä, että meitä vainotaa, erotetaan synagogasta, meistä puhutaan valhetellen pahaa, meitä ruoskitaan ja syljetään...
Ts. miekka nousee meitä Hänen omiaan vastaan
jopa omasta perheestämme ja läheisistämme, mutta siitä huolimatta meidän tule seurata Jeesuksen esimerkkiä, joka oli heidän edessään, kuin lammas keritsijäinsä edessä, eikä suutansa avannut, kuten täällä jo joku yks päivä
näiden sanojen kautta jakoi ainakin minulle suurta voimaa ja tahtoa kulkea tälläkin alueella Jeesusta seuraten. Pitkästä aikaa palstalla on hyvä aloitus, joka on täyttä asiaa. Tähän ristiriita asiaan sanon, että Jumalan Sanassa ei ole ristiriitoja. Ei ole tässäkään Matt.10:34 kohdassa. Katsotaan myös seuraavat jakeet.
35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
Mistä on kyse? Tähän Sana antaa vastauksen.
Matt. 5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
Luuk. 6:22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
Mark. 13:13 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
Eli tästä voidaan nähdä, että mikä saa vihan nousemaan. Kaiken pahan alku ja juuri, saatana, on se syyllinen. Se vihaa Jeesusta ja Jeesuksen omia ja saa jopa omat perhekuntalaiset tulevat kylmiksi omiaan kohtaan.
Luuk. 21:16 Omat vanhemmatkin ja veljet ja sukulaiset ja ystävät antavat teidät alttiiksi; ja muutamia teistä tapetaan,
Mikä on sitten tuo miekka, jonka Jeesus tuo maan päälle? Se on Jumalan Sana. Jumalan Sanassa
ei ole ristiriitaa, mutta Sana tuo ristiriidan oman elämän ja Jumalan Sanan välille. Se on tarkoituskin
Kun Sana otetaan vastaan, niin ihmisestä tulee yhtä Sanan kanssa, eikä ristiriitaa ole. Jumalan Sana aiheuttaa ihmisessä ja ihmisessä toisaalta syvää rauhaa ja lepoa ja toisessa rauhattomuutta, pelkoa ja vihaa, riippuen, mikä on suhde Jumalaan.- _greeeeen
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Näinhän se on.
Eikä ole ristiriidassa vielä silloinkaan, vaikka otamme esille Matt. 26:52:n:
52. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat."
Jeesus kantoi ristinsä hiljaa ja vaeten, vaikka Häntä ruoskittiin, syljettiin ja syytettiin ja tuo nicki Risti-riidan esille tuoma kohtahan jatkuu jakeessa
Matt. 10:38:
38. ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
Ei Jumala ole tarkoittanut, että me uskovat tartumme miekkaan ja alamme huhtomaan ja lyömään sillä, vaan sitä, että meitä vainotaa, erotetaan synagogasta, meistä puhutaan valhetellen pahaa, meitä ruoskitaan ja syljetään...
Ts. miekka nousee meitä Hänen omiaan vastaan
jopa omasta perheestämme ja läheisistämme, mutta siitä huolimatta meidän tule seurata Jeesuksen esimerkkiä, joka oli heidän edessään, kuin lammas keritsijäinsä edessä, eikä suutansa avannut, kuten täällä jo joku yks päivä
näiden sanojen kautta jakoi ainakin minulle suurta voimaa ja tahtoa kulkea tälläkin alueella Jeesusta seuraten.Tiedätkö, Tähkäpää, että Jeesus oli hiljaa, koska Hän toteutti omaa tehtäväänsä, eikä ollut koskaan rikkonut ketään vastaan. Se oli oikein. Sen sijaan sinun harjoittamasi vaikeneminen on ihan toista maata. Vaikenet silloin, kun sinun tulisi vastata omista vääristä teoistasi ja selvittää ja sopia reilusti asiat. Et vastaa viesteihin, joissa pyritään tuomaan esille totuus, mutta sen sijaan menet sitten aina toisaalle esittämään joutuneesi itse värryyden uhriksi. En ymmärrä, miten saatat tehdä tuollaista!
- _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Tiedätkö, Tähkäpää, että Jeesus oli hiljaa, koska Hän toteutti omaa tehtäväänsä, eikä ollut koskaan rikkonut ketään vastaan. Se oli oikein. Sen sijaan sinun harjoittamasi vaikeneminen on ihan toista maata. Vaikenet silloin, kun sinun tulisi vastata omista vääristä teoistasi ja selvittää ja sopia reilusti asiat. Et vastaa viesteihin, joissa pyritään tuomaan esille totuus, mutta sen sijaan menet sitten aina toisaalle esittämään joutuneesi itse värryyden uhriksi. En ymmärrä, miten saatat tehdä tuollaista!
*vääryyden*
- _greeeeen
jari-pek-ka kirjoitti:
Pitkästä aikaa palstalla on hyvä aloitus, joka on täyttä asiaa. Tähän ristiriita asiaan sanon, että Jumalan Sanassa ei ole ristiriitoja. Ei ole tässäkään Matt.10:34 kohdassa. Katsotaan myös seuraavat jakeet.
35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
Mistä on kyse? Tähän Sana antaa vastauksen.
Matt. 5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
Luuk. 6:22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
Mark. 13:13 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
Eli tästä voidaan nähdä, että mikä saa vihan nousemaan. Kaiken pahan alku ja juuri, saatana, on se syyllinen. Se vihaa Jeesusta ja Jeesuksen omia ja saa jopa omat perhekuntalaiset tulevat kylmiksi omiaan kohtaan.
Luuk. 21:16 Omat vanhemmatkin ja veljet ja sukulaiset ja ystävät antavat teidät alttiiksi; ja muutamia teistä tapetaan,
Mikä on sitten tuo miekka, jonka Jeesus tuo maan päälle? Se on Jumalan Sana. Jumalan Sanassa
ei ole ristiriitaa, mutta Sana tuo ristiriidan oman elämän ja Jumalan Sanan välille. Se on tarkoituskin
Kun Sana otetaan vastaan, niin ihmisestä tulee yhtä Sanan kanssa, eikä ristiriitaa ole. Jumalan Sana aiheuttaa ihmisessä ja ihmisessä toisaalta syvää rauhaa ja lepoa ja toisessa rauhattomuutta, pelkoa ja vihaa, riippuen, mikä on suhde Jumalaan.Juuri näin.
- body2
Pitkämielisyys ei ole sen kummemmin hengen hedelmä kuin muukaan.
Paavali poimi rusinoita pullasta saadakseen hengellisyyden näyttämään siten paremmalta.
Pitkämielisyys on luonteen piirre,se perimää ja se on siinä."Body"
Sanot että "Pitkämielisyys on luonteenpiirre". Tuo lienee totta. Hyvin harvoin tapaa "pitkämielisiä" helluntailaisia. Tältä palstalta ei taida löytyä "pitkämielisiä" helluntailaisten joukosta muita kuin Ekivaari.
Sensijaan suorastaan hyökkääviä helluntailaisia on pilvin pimein. Suuttuminen, loukkaantuminen ja tuomiseminen ovat helluntailaisten ominaisuuksia.
Aikuiskaste ei ole vapauttanut helluntailaisia "synnin kahleista".- kuurankukka4
mazdels kirjoitti:
"Body"
Sanot että "Pitkämielisyys on luonteenpiirre". Tuo lienee totta. Hyvin harvoin tapaa "pitkämielisiä" helluntailaisia. Tältä palstalta ei taida löytyä "pitkämielisiä" helluntailaisten joukosta muita kuin Ekivaari.
Sensijaan suorastaan hyökkääviä helluntailaisia on pilvin pimein. Suuttuminen, loukkaantuminen ja tuomiseminen ovat helluntailaisten ominaisuuksia.
Aikuiskaste ei ole vapauttanut helluntailaisia "synnin kahleista"."........loukkaantuminen ja tuomitseminen ....."
Noin on ja se johtuu siitä että siellä omistetaan ainoa totuus ja muut ovat synnin teillä ja heitä pitää paimentaa sekä ojentaa.
Se oikeassa oleminen sekä tuomitseminen on vuosikymmenten opetusten tulosta.
He ovat jo herrakastia,uloskutsuttuja,valittuja,pyhien kansalaisia, joten ei siinä ole saumaa tavalliselle. kuurankukka4 kirjoitti:
"........loukkaantuminen ja tuomitseminen ....."
Noin on ja se johtuu siitä että siellä omistetaan ainoa totuus ja muut ovat synnin teillä ja heitä pitää paimentaa sekä ojentaa.
Se oikeassa oleminen sekä tuomitseminen on vuosikymmenten opetusten tulosta.
He ovat jo herrakastia,uloskutsuttuja,valittuja,pyhien kansalaisia, joten ei siinä ole saumaa tavalliselle.Ketjun aloittajalla "väkevää" parannussaarnaa helluntailaisille. Onkohan omatunto kolkutellut helluntailaisilla, kun eivät ole olleet kilvan ylistämässä omaa pitkämielisyyttään.
- ~~tähkäpää~~
mazdels kirjoitti:
Ketjun aloittajalla "väkevää" parannussaarnaa helluntailaisille. Onkohan omatunto kolkutellut helluntailaisilla, kun eivät ole olleet kilvan ylistämässä omaa pitkämielisyyttään.
Niin, Jumalallinen pikämielisyyshän on Hengen hedelmää ja sen aikaansaajana ja vaikuttajana on Jumala.
Ja kuten tiedämme, meistä kenestäkään ei tule kertaheitolla uskoon tullessamme täydellisiä, ei pitkämielisyydenkään kohdalla, vaan meistä
tulee toki asemaltamme pyhiä Kristuksen meille hankkiman pyhyyden
kautta heti uskoon tullessamme, mutta elämämme ja vaelluksemme pyhittyminen ei kenenkäänm kohdalla tapahdu kertaheitolla, vaan se on prosessi, joidenkin kohdalla nopeampi ja toisten kohdalla taas hitaampi.
Eli jos olette omalla kohdallanne kasvaneet ns."täyteen miehuuteen" Jumalallisessa pitkämielisyydessä, niin olisi varmaankin oikeampaa
olla kiitollinen siitä Jumalalle ja kaikin mahdollisin tavoin tukea
sisariaan ja veljiään heidän kasvussaan, sillä arvostelu niin usein saa
aikaan vain masennusta ja alakuloisuutta ja tuollaisessa tilassa joku
saattaa jopa antaa periksi ja luopua uskostansa.
Näin ollen meidän tulee olla varovaisia arvostellessamme sisariamme
ja veljiämme ja tässä kyseiseessä olevassa asiassa varsinkin, sillä työn meissä tässä kohdin tekee Jumala.
Koska tiedän oman vajavaisuuteni tässäkin asiassa, olenkin pyytänyt usein omalla kohdallani, että: "Olethan kanssani kärsivällinen, sillä Jumalan työ minussa on vielä kesken!?" - body2
mazdels kirjoitti:
Ketjun aloittajalla "väkevää" parannussaarnaa helluntailaisille. Onkohan omatunto kolkutellut helluntailaisilla, kun eivät ole olleet kilvan ylistämässä omaa pitkämielisyyttään.
Ihminen on ihminen vaikka sitä yritetään kastaa, pyhittää ja lihaa kuolettaa.
Se itsepäisyys näkyi myös Paavalissa, sillä hän kiivastui, oli itsepäinen ja kiukutteli niin ettei mahtunut samaan " junaan " Barnabaan kanssa vaan heidän "raiteensa " veivät eri suuntiin.
- Hound Dog
Kiitos avauksestasi!
Täytyy tunnustaa, että osui ja upposi.
"Sävyisä vastaus taltuttaa kiukun.." ym. Mutta usein, todella usein nämä itseltäni puuttuvat.
Lisää näitä! - ~~tähkäpää~~
Ef. 4
1. Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa,
teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
2. kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä
kärsien toinen toistanne rakkaudessa
" pitkämielisyydessä KÄRSIEN toinen toistanne rakkaudessa."
Mielestäni hyvin mielenkiintoinen tuo ajatus - KÄRSIEN -, kun katsoo näitä viimeaikaisia keskusteluja täällä.
Onko pitkämielisyydessä kärsiminen myöskin ristin kantamista?- kiusaajan rooli
"Onko pitkämielisyydessä kärsiminen myöskin ristin kantamista?"
Se on juuri sitä. Kun EI nosta kättä syyttelijöitään vastaan, kun on hiljaa kerittävänä keritsijöidensä edessä, tämä on Jeesuksen oikea asenne Jumalan edessä.
Mutta auta armias niitä jotka sanovat muka olevansa uskovia, mutta toimivat aivan muulla tavalla !!! - _greeeeen
kiusaajan rooli kirjoitti:
"Onko pitkämielisyydessä kärsiminen myöskin ristin kantamista?"
Se on juuri sitä. Kun EI nosta kättä syyttelijöitään vastaan, kun on hiljaa kerittävänä keritsijöidensä edessä, tämä on Jeesuksen oikea asenne Jumalan edessä.
Mutta auta armias niitä jotka sanovat muka olevansa uskovia, mutta toimivat aivan muulla tavalla !!!Jos on itse rikkonut lähimmäistään vastaan, ei tule olla hiljaa, vaan tulee selvittää ja sopia asiat. Jeesus vaikeni syyttäjiensä edessä, koska suoritti omaa tehtäväänsä, eikä ollut koskaan rikkonut ketään vastaan. Se oli oikein. Sen sijaan omein virheidensä kääntäminen lähimmäisensä syyksi ja vääryyden uhrin esittäminen on VÄÄRIN.
- Hound Dog
_greeeeen kirjoitti:
Jos on itse rikkonut lähimmäistään vastaan, ei tule olla hiljaa, vaan tulee selvittää ja sopia asiat. Jeesus vaikeni syyttäjiensä edessä, koska suoritti omaa tehtäväänsä, eikä ollut koskaan rikkonut ketään vastaan. Se oli oikein. Sen sijaan omein virheidensä kääntäminen lähimmäisensä syyksi ja vääryyden uhrin esittäminen on VÄÄRIN.
Totta!
Jos rikkoo lähimmäistään vastaan, pyytää anteeksi ihmiseltä ja tarvittaessa hyvittää tekemänsä vääryyden.
Jos rikkoo Jumalaa vastaan, pyytää anteeksi ja anoo voimaa vastustaa kiusausta. - Ketä tarkoitat HD ??
Hound Dog kirjoitti:
Totta!
Jos rikkoo lähimmäistään vastaan, pyytää anteeksi ihmiseltä ja tarvittaessa hyvittää tekemänsä vääryyden.
Jos rikkoo Jumalaa vastaan, pyytää anteeksi ja anoo voimaa vastustaa kiusausta.Ja ketä tarkoitat?
- _greeeeen
Ketä tarkoitat HD ?? kirjoitti:
Ja ketä tarkoitat?
Eiköhän tuo koske ihan meitä kaikkia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v58895Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh4142272Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2761799Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku351776Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa3021464- 781207
- 731093
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen68888- 47846
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p26834