ovelta ovelle

Kyselijä

Mitä mieltä olette ovellenne tulevista uskontarjoajista? Onko se pelkästään paha asia, vai onko siinä myös itsellä jonkinlainen tilaisuus
puhua omasta uskostaan.Yleensähän uskonasiat koetaan suomessa hyvin henkilökohtaisina, nyt mielipiteitä!!!

16

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapani

Sain kuulla palautetusta Kristuksen kirkosta. Olen ollut MAP-kirkon jäsen yli 44 vuotta. Olisinpa kuullut jo aikaisemmin, sillä niin paljon hyvää kirkko on tuonut elmääni. Luultavasti olisin kuollut jo n. 10 vuotta sitten kuten isäni tupakoinnin tuoamaan sairauteen, ellen olisi lopettanut tupakoimista. On myös paljon muuta hyvää. Uskonnollisen totuuden tuntu päällimmäisenä.

• Mutsi vain

- Minulla on pieniä lapsia, siksi sopimatonta.

• erilaisia

Itse en pidä sitä hyvänä asiana, koska uskoa ei voi tyrkyttää kenellekkään väkisin.
      Kotona on kotirauha.

• Tapani

Ainakin ne mormonivanhimmat, jotka ovat käyneet luonamme, ovat tuoneet hyvän hengen tullessaan. Minkäänlaista tyrkytystä en ole tuntenut. Kun tutkin enkä vielä tietänyt, mistä oli kysymys, niin esitin hankaliakin kysymyksiä, mutta sain niihin kaikkiin selkeän vastauksen tai sitten ymmärrystä, ettei kaikkea voida tietääkään.

Kerran oli vaihe, että esitin tiukahkosti jonkun kysymyksen. Se saattoi koskea viisauden sanaa. Sanoin, että valkoisen sokerin syöminenkin on terveydelle haitallista. Sen yksipuolisesta nauttimisesta tulee juoppohulluutta vastaava tila. Silloin vanhin sanoi, että hän voi siitä lähtien lakata syömästä sokeria, jos tämä on esteeni pidättyä alkoholista. Ko.vanhin piti kovasti makeasta. He kysyvivät haluanko lopettaa keskustelut, mutta onnekseni annoin heille luvan tulla uudelleen.

• Mamaki

Ihan kohteliaasti ja asiallisesti vaihdan muutaman lauseen, kerron olevani buddhalainen, mikä yleensä riittääkin. Itse en haluaisi kenenkään ovilla kierrellä.

• Mutsi vain

- Ehkä taas silloin kun laspet ovat vanhempia.
        Aiemmin kyllä tuli vaihdettua ajatuksia pitkäänkin.
        On vain kokemus osoittanut että kaikki mitä "ristiretkiläinen" saattaa sanoa ei ole lasten korville sopivaa.

• helena
        Mutsi vain kirjoitti:

On vain kokemus osoittanut että kaikki mitä "ristiretkiläinen" saattaa sanoa ei ole lasten korville sopivaa.

Onko hyvä vai huono asia,minusta vain tuntuu,että monet ovat "yliherkkiä" ovilla kulkijoille,varsinkin jehoville,jotka minä ainakin tunnistan jo kaukaa ja jos heidän kanssaan keskustelee niin ei siitä tule mitään ,kun eivät muuta kantaansa vaikka raamatusta näyttää kuinka asiat ovat.Onko tämä joillekin ainoa tapa viedä evankeliumia; siis sitä omaansa? Onhan niitä muitakin tapoja,vai??

• minä
        helena kirjoitti:

Onko hyvä vai huono asia,minusta vain tuntuu,että monet ovat "yliherkkiä" ovilla kulkijoille,varsinkin jehoville,jotka minä ainakin tunnistan jo kaukaa ja jos heidän kanssaan keskustelee niin ei siitä tule mitään ,kun eivät muuta kantaansa vaikka raamatusta näyttää kuinka asiat ovat.Onko tämä joillekin ainoa tapa viedä evankeliumia; siis sitä omaansa? Onhan niitä muitakin tapoja,vai??

en pysty (sairaus) oville, mutta voin tuoda kantani esille vaikka näin nettikeskusteluissa. Voin myös kertoa Jumalan lupauksesta, poistaa pahuus, sodat, sairaudet ym. sukulaisille, ystäville, sairaalassa, kadulla jne. Kyllä kaikilla on monia eri tapoja ei vain ovilla.

• ???
        Mutsi vain kirjoitti:

Sun lapsille tulee rankka lapsuus kun "mutsi vaan " koitaa määritellä mitä he saavat kuulla.

Sammuta telkkari, piilota radio,,, älä missäänimessä osta lehtiä.

Haloo en itse keskustele "ristiretkeläisten" kaa jos ei ooo alle 30 v. yksinäinen nainen.
        Mut en mä kyllä nää sun perusteluissa paljoa parempia perusteluita torjua heitä.

• upotettu

Sen minkä minä olen huomannut, niin jehovantodistajat ja mormoonit ovat ne jotka "ovityötä" tekevät. Elikä juuri ne joita ei edes lueta Kristillisiksi seurakunniksi!

Jehovilla on vartiotorniseuran oma julkaisema n`s "uudenmaailman käännös" Raamattuna!, joka "mukailee" Raamatun sanomaa "läheltä sliipaten", mutta ei kuitenkaan ole Raamattu!

Mormoonit taasen lukevat samaa Raamattua kuin Kristittyjenkin "virallinen" Raamattu on, mutta heillä on sen lisänä heidän "profeettansa" Joseph Smith,in kirjoittamat "mormonin kirja" joka onkin itseasiassa heidän "raamattunsa"! Plus vielä lisäksi - Opin ja liittojen kirja! Kallisarvoinen helmi! Aabrahamin kirja!
      Nuo ovat ne heidän varsinaiset oppikirjansa!

Tässä suomalainen linkki joka selvittää heidän oppejaan paremmin ja selvemmin! Kannattaa lukea!

http://www.mormonismi.net/

• minä

kirkon jäsen sai viettää moraalitonta huonoa elämää jopotella polttaa tupakkaa ym. silloin siis olin kristitty, niinkö? Tein täyskäännöksen, aloin lukemaan raamattua, otin selville mikä on Jumalan tahto, aloin viettää puhdasta elämää ja halusin seurata Jeesuksen jättämää mallia. Siis nytkö en olekaan kristitty? Kuka sen päättää? JT

• Tapani

Sellaisen linkin annoit. Onhan noilla sivuilla yhtä ja toista oikeaakin, mutta se esitetään luopion näkökulmasta. Suomalaisia oikaisusivuja ovat mm.:
        http://www.mormoni.net
        Niillä on vastinetta mm. toisen luopuneen kirjaan. Vastinekirjan nimi on "Käsittelyssä. Pääsin irti mormoneista".
        Kirkon viralliset suomenkieliset sivut ovat:
        http://www.mormonit.fi ja
        http://www.mormon.org jonka oikeassa ylänurkassa on kielivalikkko suomenkielisille sivuille.

• upotettu
        Tapani kirjoitti:

Sellaisen linkin annoit. Onhan noilla sivuilla yhtä ja toista oikeaakin, mutta se esitetään luopion näkökulmasta. Suomalaisia oikaisusivuja ovat mm.:
        http://www.mormoni.net
        Niillä on vastinetta mm. toisen luopuneen kirjaan. Vastinekirjan nimi on "Käsittelyssä. Pääsin irti mormoneista".
        Kirkon viralliset suomenkieliset sivut ovat:
        http://www.mormonit.fi ja
        http://www.mormon.org jonka oikeassa ylänurkassa on kielivalikkko suomenkielisille sivuille.

...näkökulmastasi katsoen!

Tottakai nuo ovat "luopion sivut" mormoonin näkökulmasta katsottuna! Mutta ne ihmiset jotka ovat kyseiseen oppiin "VÄHÄNKÄÄN" perehtyneet!, tietävät minkälaisesta opista on kysymys! Ja riittävän tiedon saaneina lähtevät pois moisen harhaopin vaikutuspiiristä!!!

Ne ihmiset siis jotka vähänkään tuntevat ja tietävät mormonismista, tietävät noita "luopion" sivuja lukiessa miten suuri hänen tietämyksensä tuosta kyseisestä lahkosta on!

Sivut joita sinä mainostat kirjoituksissasi on aina mormoonien itsensä kehittämä "vastaväite" vastustaviin kirjoituksiin joita juuri entiset "moormooni luopiot" ;) kirjoittavat!
        Kuka itseasiassa paremmin heidän oppejaan tunteekaan kuin juuri entiset mormoonit!?

Rehellinen ja kriittinen lukija jo piankin tajuaa minkälaisesta opista tuossa mormonismissa on kysymys kun hän noita-> http://www.mormonismi.net/
        sivuja on lueskellut!

• Tapani
        upotettu kirjoitti:

...näkökulmastasi katsoen!

Tottakai nuo ovat "luopion sivut" mormoonin näkökulmasta katsottuna! Mutta ne ihmiset jotka ovat kyseiseen oppiin "VÄHÄNKÄÄN" perehtyneet!, tietävät minkälaisesta opista on kysymys! Ja riittävän tiedon saaneina lähtevät pois moisen harhaopin vaikutuspiiristä!!!

Ne ihmiset siis jotka vähänkään tuntevat ja tietävät mormonismista, tietävät noita "luopion" sivuja lukiessa miten suuri hänen tietämyksensä tuosta kyseisestä lahkosta on!

Sivut joita sinä mainostat kirjoituksissasi on aina mormoonien itsensä kehittämä "vastaväite" vastustaviin kirjoituksiin joita juuri entiset "moormooni luopiot" ;) kirjoittavat!
        Kuka itseasiassa paremmin heidän oppejaan tunteekaan kuin juuri entiset mormoonit!?

Rehellinen ja kriittinen lukija jo piankin tajuaa minkälaisesta opista tuossa mormonismissa on kysymys kun hän noita-> http://www.mormonismi.net/
        sivuja on lueskellut!

Keskustellessani erään pappismiehen kanssa, hän sanoi osuvasti, että esim. luterilaisuudesta luopunut voisi kirjoittaa aivan vastaavia asioita entisestä uskonnostaan kuin nuo meistä luopuneet. Hän ei edes vaivaudu tutkimiaan luopioiden sepustuksia, koska ne ovat niin värittyneitä.

Kim Östmanin kirja "Käsittelyssä. Pääsin irti mormoneista" osoittaa todella hyvin, millaisiin vääristelyihin luopio pystyy. Tuota luopio Pentti Maljasen kirjaa "Pääsin irti mormoneista" on levitetty tosi laajasti kirjastoihin ja jopa kouluhin lähdeteoksiksi uskonnostamme.

Jos kuka tahansa VÄHÄNKIN lukee niitä oikaisuja, joita http://www.mormoni.net sivuilla on, niin hänen ymmärryksensä rikastuu paljon.

• upotettu
        Tapani kirjoitti:

Keskustellessani erään pappismiehen kanssa, hän sanoi osuvasti, että esim. luterilaisuudesta luopunut voisi kirjoittaa aivan vastaavia asioita entisestä uskonnostaan kuin nuo meistä luopuneet. Hän ei edes vaivaudu tutkimiaan luopioiden sepustuksia, koska ne ovat niin värittyneitä.

Kim Östmanin kirja "Käsittelyssä. Pääsin irti mormoneista" osoittaa todella hyvin, millaisiin vääristelyihin luopio pystyy. Tuota luopio Pentti Maljasen kirjaa "Pääsin irti mormoneista" on levitetty tosi laajasti kirjastoihin ja jopa kouluhin lähdeteoksiksi uskonnostamme.

Jos kuka tahansa VÄHÄNKIN lukee niitä oikaisuja, joita http://www.mormoni.net sivuilla on, niin hänen ymmärryksensä rikastuu paljon.

Enhän "minä" toki ole oikeassa, enkä ole sellaista koskaan väittänytkään! Mutta minun vapahtajani Kristus Jeesus kyllä on! Ja kun laitan toivoni yksistään "vain häneen"! Silloin minunkin on turvallista matkata oikealla tiellä!
        Saan omistaa hänen turvallisen vanhurskauden työnsä minunkin vuokseni tehdyksi yksistään "uskon kautta"! Ja Ilman mitään ylimääräisiä omia pyhittäytymis "kommervenkkeja" joilla ei ole Jumalan ilmoituksen mukaan minkäänlaista pelastuksen ja pyhittäytymisen voimaa!

Vain "Usko" Jumalan valmistamaan pelastukseen ,eli vanhurskautukseemme Kristuksen sovitustyö perusteella meidän edestämme tehdyksi ,on riittävä "pelastuksemme" ehto Jumalalle!

Kaikki muu lisäys pelastukseemme on omaa lihallista "lisäansiota" joka vain himmentää Kristuksen sovitustyön merkitystä ja saattaa Jumalan työn mitättömäksi kohdallamme!

Sinä tiedät hyvin Tapani mistä puhun! Se on sinulle moneen moneen kertaan näillä ja tuolla mormooni palstalla selvitetty, jotenka en toista niitä nyt tähän erikseen!

http://www.mormonismi.net/artikkelit.shtml

Nyt hyvää yötä!

• Tapani
        upotettu kirjoitti:

Enhän "minä" toki ole oikeassa, enkä ole sellaista koskaan väittänytkään! Mutta minun vapahtajani Kristus Jeesus kyllä on! Ja kun laitan toivoni yksistään "vain häneen"! Silloin minunkin on turvallista matkata oikealla tiellä!
        Saan omistaa hänen turvallisen vanhurskauden työnsä minunkin vuokseni tehdyksi yksistään "uskon kautta"! Ja Ilman mitään ylimääräisiä omia pyhittäytymis "kommervenkkeja" joilla ei ole Jumalan ilmoituksen mukaan minkäänlaista pelastuksen ja pyhittäytymisen voimaa!

Vain "Usko" Jumalan valmistamaan pelastukseen ,eli vanhurskautukseemme Kristuksen sovitustyö perusteella meidän edestämme tehdyksi ,on riittävä "pelastuksemme" ehto Jumalalle!

Kaikki muu lisäys pelastukseemme on omaa lihallista "lisäansiota" joka vain himmentää Kristuksen sovitustyön merkitystä ja saattaa Jumalan työn mitättömäksi kohdallamme!

Sinä tiedät hyvin Tapani mistä puhun! Se on sinulle moneen moneen kertaan näillä ja tuolla mormooni palstalla selvitetty, jotenka en toista niitä nyt tähän erikseen!

http://www.mormonismi.net/artikkelit.shtml

Nyt hyvää yötä!

Uskomme kuten sinäkin, että Kristus on Lunastajamme,ja vain hänen kauttaan saamme ylösnousemuksen ja evankeliumin ehdoin syntiemme sovituksen.

Ylösnousemuksen hyväksi meidän ei tarvitse tehdä mitään, mutta syntiemme sovitus vaatii tietyt toimitukset ja Kristuksen kirkon jäsenyyden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe