Itse kaipailin kesän ajan aktiivisempaa keskustelua tällä palstalla, sitä mitä se oli keväällä. Silloin annettiin vihjeitä ja kommentoitiin toisten rivejä asiallisesti ja saatiin jonkin verran lappuja kiinni.
Kun kesälomat ovat ohitse palstan aktiivisuus on lisääntynyt huomattavasti, ainakin viimeviikonlopulla.
Mutta mikä on ollut keskustelujen aihe, "ylikerroin", "pitkäjuoksu" yms. Aiheista kirjoittaminen on mielestäni hyvä asia sillä pelityylejä on monia ja toisille pelaaminen on vain lisäjännitys urheiluun, toisille harrastus, toisille ammatti.
Keskustelun taso on vaan todella alhaista, "vitun idiootti" kommentteja löytyy ja muutenkin kaikki luullaan tietävämme vedonlyönnin voitollinen salaisuus. Itse pidän Raahen Tiikeriä pelaajana jonka vihjeitä joskus otan huomioon omissakin peleissäni, vaikka hän pelaakin "ylikertoimia" joihin en itse suoranaisesti usko.
Toivoisinkin että kaikki vitun haistattelut jätettäisiin pois ja keskityttäisiin siihen, miten jokainen meistä saa parhaan mahdollisen nautinnon vedonlyönnista joko jännytyksen, harrastuksen tai ammatin kautta.
Vai onko yksi ratkaisu perustaa jokin toinen keskustelu paikka esim. msn-yhteisöön. Mitäs tähän sanoon "R.T", "Guru", Mieihte" ym. aktiiviset asialliset keskustelijat.
PP
Onko keskusteluissa enää mitään järkeä?
15
623
Vastaukset
- Moilanen
Olen samaa mieltä mitä sanoit. Laitetaan edelleen vaan niitä vinkkejä ja niiden kommentteja eikä haukuta toisia.
- onnikka
Tulin itse tänään eka kerran palstalle.Asiallisuutta itsekkin toivon.Liityn tuleviin muutoksiin mielelläni jos niitä tarvitaan.Pelaan harraste mielessä itsekkin,mutta minimoidulla riskillä voisi joskus panostaa enempikin.
- Pienet Panokset
Tonne msn.fi kautta vois tehdä helposti yhteisön. Ei tarvita kuin hotmail-osoite tai joku .NET Passport -tunnus. Ainakin hotmail-osoitteen luominen on yksinkertaista, eikä käyttäminenkään maksa mitään.
Mitäs mieltä olette?
PP- Kurikan Ahma
En oiken lämpene ajatukselle (vaikka tili Hotmailissa onkin).
Pääasiassa seuraan jalin palstaa & ylikerrointa, joissa molemmissa (onneksi:) rekisteröitymispakko (mikä taas amislaisille paha juttu:( Lisäksi muutamaa ulkomaan foorumia tulee silloin tällöin katsottua.
Luultavasti? en ala seurata kolmatta kotimaista (suljettua) pelivihje foorumia.
Ja v*ttuilijan sun muiden talidomi-ankyröiden purkaukset luen kategoriaan: "Harrastelijoiden puuhasteluja".. Meuhkatkoot rauhassa, täyttävät Eniro Oy:n kiintolevytilaa joka tuskin ihan äkkiä täyttyy.. :)
- Guru
samaa toivon (asiallisuutta) mutta ajanpuutteen vuoksi lienee ainakin mulla tähän tyytyminen. Oma henk.koht sensurointini tekee sen, että alatyyliset kommentit jätän täysin omaan alhaiseen arvoonsa.
- Pienet Panokset
Onhan tämä palsta aika nopea kohtaamispaikka, mutta kuka tätä valvoo? Ehkä pitää vain löytää asialliset keskustelut ja ottaa sitä kautta hyöty irti.
PP- onnikka
Päteekö tällä palstalla rekisteröity nimimerkki ?Sitä vain ettei turhaan lue höpö höpö juttuja.Jos on oma merkki niin tietää tarkkaan kenet plokkaa pois.
- Pienet Panokset
onnikka kirjoitti:
Päteekö tällä palstalla rekisteröity nimimerkki ?Sitä vain ettei turhaan lue höpö höpö juttuja.Jos on oma merkki niin tietää tarkkaan kenet plokkaa pois.
Tuolta Keskustelun etusivulta löysin että ei vielä toimi rekisteröity nimimerkki keskustelussa.
- putkonen
Jos nimimerkillä "vittuilija" muotoilisi sanansa hieman sivistyneempään muotoon,niin kirjoituksissa oli aivan asiaa.Kyllä tosiasiat on tosiasioita,vaikka kuulostaisi kuinka pahalta.
- R.T
Ehkäpä asiallista tietoa etsivän "vakavammassa" mielessä pitää tyytyä "ylikerroin" sivustoon,jossa on rekisteröitymis pakko.Ja moderaattorit,ketä pitävät kirjoitukset(tai poistavat)niille kuuluvilla paikoillaan.
Se on sikälikin toimiva keskustelu paikka ettei sielläkin keskusteluissa mukana olevien täys-ammattilaisten kanssa tarvitse jankata perusasioita,kuten "miten vedonlyönnissä on mahd.jäädä voitolle".Täällä aloittamalla keskustelun ko.aiheesta saa aikaiseksi myrskyn.- Pienet Panokset
Se on totta mitä sanoit ylikerroin.com foorumista mutta siellä se tilanne on juuri se että kaikki ovat tai ainakin luulevat olevansa puoliammatilaisia tai ammatilaisia. Itse seuraan myöskin kyseistä foorumia mutta en käy aktiivista keskustelua.
Itse en pidä siitä että pelataan pelkästään ylikertoimia ja tehdään pros.arvioit 40-25-35 tyylin ja sitten etsitään vieraskertoimia 6-10 ja saadaan osumia harvemmin, ehkä tämä voi olla voitollisen pelaamisen salaisuus mutta itse pyrin siihen että pelaan voittavaa merkkiä.
Mielestäni se että täällä saisi käydä enemmän ns. ammatimaisia keskusteluja enemmänkin liittyen juuri itse peleihin, esim. kokoonpanot, motivaatiotekijät, kotietu yms.
Kerrottaisiin omista pelistrategioista ja panostuksista eikä kuitenkaan tuomittaisi toisten pelityylejä samantien. Vaikka itse esim. en pidä tästä "ylikerroin" tyylistä en sitä myöskään tuomitse jos sillä joku tekee hyvää tiliä. Ainakin itselleni tuo ylikertoimien laskeminen on liian työlästä joten pelaan sitä merkkiä jonka oletan toteutuvan ja joskus vieläpä vähän yllätystä sekaan.
No toivottavasti R.T nähdään täällä myös jatkossakin.
PP - Kurikan Ahma
Pienet Panokset kirjoitti:
Se on totta mitä sanoit ylikerroin.com foorumista mutta siellä se tilanne on juuri se että kaikki ovat tai ainakin luulevat olevansa puoliammatilaisia tai ammatilaisia. Itse seuraan myöskin kyseistä foorumia mutta en käy aktiivista keskustelua.
Itse en pidä siitä että pelataan pelkästään ylikertoimia ja tehdään pros.arvioit 40-25-35 tyylin ja sitten etsitään vieraskertoimia 6-10 ja saadaan osumia harvemmin, ehkä tämä voi olla voitollisen pelaamisen salaisuus mutta itse pyrin siihen että pelaan voittavaa merkkiä.
Mielestäni se että täällä saisi käydä enemmän ns. ammatimaisia keskusteluja enemmänkin liittyen juuri itse peleihin, esim. kokoonpanot, motivaatiotekijät, kotietu yms.
Kerrottaisiin omista pelistrategioista ja panostuksista eikä kuitenkaan tuomittaisi toisten pelityylejä samantien. Vaikka itse esim. en pidä tästä "ylikerroin" tyylistä en sitä myöskään tuomitse jos sillä joku tekee hyvää tiliä. Ainakin itselleni tuo ylikertoimien laskeminen on liian työlästä joten pelaan sitä merkkiä jonka oletan toteutuvan ja joskus vieläpä vähän yllätystä sekaan.
PP.."Itse en pidä siitä että pelataan pelkästään ylikertoimia"..
Itse taas nimenomaan PIDÄN ylikertoimien pelaamisesta :))) MUTTA siinä se pointti on(kin). Mikä kohde on on ylikerroin? Koska KUKAAN EI VOI VARMUUDELLA tietää todennäköisyys prosentteja. Ei ainakaan sillä tarkkuudella joilla niistä (TN-prossista) käydään keskustelua mm. Ylikerroin.com -foorumilla.
PP:n heittämä kommentti "pyrin siihen että pelaan voittavaa merkkiä" on voitollisen vedonlyönnin kannalta kaiken a&o. Varsinkin jos em. merkki antaa kelvollisen kertoimen todennäköisyyteen nähden.
Pelaajan kannalta "kelvollisena kertoimena" en pidä näitä ns. "varmojen kohteiden" 1,20...1,30 kertoimia, joissa tuotto riskiin nähdeen plus/miinus nolla. Harva tekee näillä kohteilla pitkässä juoksussa (kohta joku saa hepulin, heh :))) tulosta.
Esim. tänään (31.8.) voittava merkki "kelvollisella kertoimella" (arvioin todennäköisyydeksi n. 50% /- 5%, joka riittää minulle pelikohteeksi) voisi olla Sheffield U:lle tarjottu kerroin 2,30. Tasollisesti ja materiaaliltaan sen tulee olla luokkaa/kahta parempi kuin mitä sarjanousija QPR.
Olkoonkin toisessa vaakakupissa QPR:n vierasvoitto Gillinghamista kohotti varmasti itseluottamusta, QPR kotivoitotta, QPR viime kaudella 2.div kivikova kotijoukkue, jne... Silti arvioin suuremalla todennäköisyydellä (n. 50%)SU:n voittavaksi merkiksi. (Eipä silti samaa arvioin eilen Burnleystäkin :(((
Ylempänä Kisaan laittamani rivit silti yhtä lailla pelattavia, pitkässä juoksussa (Vittuilija, herätys!!!). Pienimmilläkin kertoimilla osuvan rivin tuotto n. 100€, riittää todennäköisyyden perusteella pelattavaksi euron panoksella.
jk. Lahti, kertoimella 3,45 (TN n. 30%) saattaa olla toinen voittava merkki - Pienet Panokset
Kurikan Ahma kirjoitti:
.."Itse en pidä siitä että pelataan pelkästään ylikertoimia"..
Itse taas nimenomaan PIDÄN ylikertoimien pelaamisesta :))) MUTTA siinä se pointti on(kin). Mikä kohde on on ylikerroin? Koska KUKAAN EI VOI VARMUUDELLA tietää todennäköisyys prosentteja. Ei ainakaan sillä tarkkuudella joilla niistä (TN-prossista) käydään keskustelua mm. Ylikerroin.com -foorumilla.
PP:n heittämä kommentti "pyrin siihen että pelaan voittavaa merkkiä" on voitollisen vedonlyönnin kannalta kaiken a&o. Varsinkin jos em. merkki antaa kelvollisen kertoimen todennäköisyyteen nähden.
Pelaajan kannalta "kelvollisena kertoimena" en pidä näitä ns. "varmojen kohteiden" 1,20...1,30 kertoimia, joissa tuotto riskiin nähdeen plus/miinus nolla. Harva tekee näillä kohteilla pitkässä juoksussa (kohta joku saa hepulin, heh :))) tulosta.
Esim. tänään (31.8.) voittava merkki "kelvollisella kertoimella" (arvioin todennäköisyydeksi n. 50% /- 5%, joka riittää minulle pelikohteeksi) voisi olla Sheffield U:lle tarjottu kerroin 2,30. Tasollisesti ja materiaaliltaan sen tulee olla luokkaa/kahta parempi kuin mitä sarjanousija QPR.
Olkoonkin toisessa vaakakupissa QPR:n vierasvoitto Gillinghamista kohotti varmasti itseluottamusta, QPR kotivoitotta, QPR viime kaudella 2.div kivikova kotijoukkue, jne... Silti arvioin suuremalla todennäköisyydellä (n. 50%)SU:n voittavaksi merkiksi. (Eipä silti samaa arvioin eilen Burnleystäkin :(((
Ylempänä Kisaan laittamani rivit silti yhtä lailla pelattavia, pitkässä juoksussa (Vittuilija, herätys!!!). Pienimmilläkin kertoimilla osuvan rivin tuotto n. 100€, riittää todennäköisyyden perusteella pelattavaksi euron panoksella.
jk. Lahti, kertoimella 3,45 (TN n. 30%) saattaa olla toinen voittava merkkiNo tuosta mielestäni on hyvä esimerkki tälle päivälle.
Omasta mielestäni pelattavia löytyy QPR ja Sunderland. Näitä ei pysty pelaamaan Veikkaukselle yksittäin ja kun tuplan osuma mahdollisuus näillä kohteilla on huono.
Tänään Ruotsin pitäisi kaataa Saksa "varmasti". Näin kaikki ajattelee, vaikka tiedetään että jääkiekossakin kaikki on mahdollista.
Pelatessa QPR:n ja Sunderlandin voitot Ruotsin kanssa kahtena tuplana saadaan näistä QPR:n ja Sunderlandin voitoista ns. singlet.
Tosin eihän se ole varmaa että Ruotsi voittaa, mutta...
PP - onni-manni
Hyvä että keskustelua riittää.Se on aina maailman historiassa ollut,kun aletaan keskustelemaan/väittelemään niin siitä seuraa väistämättä ennemmin tai myöhemmin kehitystä.
Parempi näin.Kuin se vaihtoehto että kaikki myötäilevät yhteen ääneen joo kyllä tämä meidän porukka tietää ja on muuten aina tiennyt kaikki ja tulee varmuudella tietämään tulevaisuudessakin kaikki asiat.Varsinkin jos olen asian oikein ymmärtänyt ja kyseessä on pelitapa pitkäjuoksu,jota kukaan ei ole todistanut toimivaksi. - R.T
Pienet Panokset kirjoitti:
PPToki osumia saadakseen pitää saada oikeat merkit osumaan,selvä juttu.Mutta kukaan tuskin voi väittää saavansa merkit oikein siihen tahtiin,että sillä todella tehtäisiin rahaa.
Mielestäni ylikertoimen pelaamisen voi todistaa matemaattisesti ainoaksi voitolliseksi pelitavaksi.Toki joskus on käytettävä(jos tupla pakko) rajatapauksia tai jopa usein osuvia alikertoimia,jotta ylipäätään voi käyttää ylikertoimen.
Ihmisillä on ihme harhaluulo siitä,että ylikerroin-sana tarkoittaisi aina vieraissa pelaavan häviäjä suosikin valtavaa kerrointa.Myös kotona pelaavan supersuosikin 1.35 on ylikerroin,mikäli kotijoukkueen laskennallinen todennäköisyys on yli 75%.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1544116Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4013164Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142088Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa131755Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51158- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar69995Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24911- 54886
- 71869