Mohikaani laittoi linkin Leiffistä tuolla, kuinka aikoo ottaa osaa tangokuninkaallisuuskilpailuihin. Kyllä siinä vihollinen Leiffiä houkuttaa. Kilpailuissa sijä 2-4 ei Leiffille riitä vaan hän menee voittamaan. Olipa sija vaikka 2-4, niin sen jälkeen on vienti lavoilla. Sanotaan ei sota yhtä miestä kaipaa, mutta sielunpelastuksen kannalta ei ole hyvä olla estraadilla laulamassa tämän maailman musiikkia ja tansittamassa muita. Leiffi tietää sisimmässään mikä on totta, syntiä tai ei.
Surullista. Vihollinen tarjoaa täytekakun jossa on pommi sisällä.
Tanssi on syntiä ja tanssittaminen myös
53
367
Vastaukset
- Andwep.
Helluntaherätyksen pilasivat ensin torontolaisuus, sitten hengettömän ylistyslaulut ja lopuksi hennluntaikirkko naispastoreineen.
Isossa Kirjassa pää kasvaa, oma rukouselämässä sydän avartuu.- kyssäri täss´
Tämä tode* kyllä on mutta oletko sinä ^^tähkis^^ näitä nuorten palvoja ylistäjiä?
- leeviläinen
Faktatotuus helluntaiherätyksestä on tämä, että helluntaiherätyksen pilasivat laiskat helluntailaiset itse. Eivät viitsineet valvoa omaa tilaansa, vaan lähtivät kaikenlaiseen hömppään mukaan. Seurauksena se, että maailmallinen tyyli on valloittanut helluntailiikkeen ja valloittaa edelleenkin.
Paha pääsee valtaan, kun hyvät eivät tee mitään.
- syntiä tanssi?
Miten sinä nyt tanssia synniksi nimität?
Mielelläni ottaisin puolisoni syliini ja tanssisin hänen kanssaan, mitä syntiä se on?
40 vuotta olen matkaa tehnyt, kyllä siinä karkeloi Herran antaman lahjan kanssa. - kuolemantanssi
Kirsi Ranto keksi erikoisen idean Tangomarkkinoille: "Kyyneleet valuvat ja sydämet aukeavat"
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288571490817.html
"- Vedän siellä puolentoista tunnin tangomeditaation. Esitän meditaatiohetken aikana kappaleita, ehkäpä on jopa tangoakin luvassa, Ranto nauraa.
Tangomeditaatio oli Rannon oma ajatus. Hän on löytänyt sisäisen rauhan vuonna 2004 tulleen loppuunpalamisen jälkeen meditaation ja enkeleiden avulla. Vuosittain Intiassa Äiti Amman luona vieraileva laulaja haluaa nyt jakaa voimaantumista muillekin."
Huh huh! - Voi,voi ja vielä voi
Sanat ei riitä kertomaan.."ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei Häntä palvele. Mal.3:18,19
- hell-luulotaivas
Teillä ei sitten enää opeteta maailmallisuuden hylkäämistä ja Jeesuksen seuraamista?
Vai onko tämän-maailman-julkkiksilla erityisvapaalippu helluntailaisten taivaaseen? Te olette aina kumarrelleet Tämän maailman ihmisiä, toisaalta sitten olette sitäkin ankarampia niille, joilta keräätte vain rahat johtajiston ulkomaan matkoihin.
Puljunne on yhtä tyhjän kanssa, se on näennäis-hengellinen, mutta Pyhä Henki puuttuu.
Kaiken tarpeettoman ja herättävän raamatunopin te olette korvanneet talousrikollisenkin johtamilla "ylistystanssihuojutuksilla". Akka, jonka tulisi jo istua linnassa, vedättää sekä yhteiskuntaa, että teihin eksyneitä muita epärehellisiä "uskovia".
Kaikensortin leiffit, joilla ei ole mitään yhteiskunnallista arvoa, saavat teiltä ihailevia pisteitä, parannusta ei vaadita, sillä myös mustalaisrotu takaa toisenlaisen tien luulo-taivaaseenne.
Te ette tee parannusta ja oma jumalattomuutenne johtaa tuhansia muita mukananne kadotukseen. Heidän verensä tullaan vaatimaan teidän käsistänne, sillä te ette varoittaneet, ette ohjanneet parannukseen. - Mato matkamies maan
Helluntailaisuudessa ei ole mitään muuta vikaa kuin se, että ihmiset asettavat itsensä jotenkin parempaan asemaan löydettyään Jeesuksen elämäänsä. Luulisi, että kun on armosta saanut ottaa vastaan maailman kalleimman lahjan, ei enää jäisi minkäänlaisia kuvitelmia siitä, että itse olisi jotain suurenmoista verrattuna muihin. Jos joku elinkautisesta armahdetaan, niin eiköhän sitä aika nöyränä tulisi kulkea siitä eteenpäin ja muistaa, mistä alhosta on nostettu ylös.
- Harrashoo
Asiaa kirjotat "Mato matkamies maan". Muista kuitenkin asemasi, joka on Pyhä papisto, kuninkaallin heimo...
Onko Leiffin usko kylmennyt?
Voi olla tilanne; jos ei mene laulamaan tangokuninkuuskilpailuihin, miettii miten olisi käynyt. Jos taas menee, miettii lopulta; miksi ihmeessä menin?. - Totta kirjoitat
Nimim. Mato matkamies maan!
Tuota samaa olen ihmetellyt siitä saakka kun uskoon tulin. Sama piirre niin aikuisissa, kuin heidän lapsissaan. Jotkut maailmasta uskoontulleet eivät kelvanneet seuraan, vaan heillä oli oma porukkansa, niin nuorilla, kuin aikuisilla. Taustalla oli merkitystä eli jos sattui olemaan varakkaampi ja menestyneempi tai sukua jollekin seurakunnassa, niin hyväksyntä oli automaattista.
Joitakin tuttuja sain samantapaisista lähtökohdista olevista, mutta hekin aikanaan vaihtoivat paikkakuntaa ja langettuani ei kukaan ole välittänyt siitäkään mitään, paitsi juoruten on muistettu.
Perinteinen vanha tanssimusiikki valsseineen ja tangoineen on ihan kivaa katseltavaakin. Tanssilavat kesäiltoina ovat todella kivoja paikkoja.
Helluntailais-karismaattisten on aivan turha lähteä arvostelemaan "maallisia" tansseja, kun itse ovat tuoneet rukoushuoneisiinsa ylistystanssit, värivalot, savukoneet ja lipunheiluttajat.
Olkoon mitä tanssia tahansa, mutta sitä ei pidä harjoittaa "Herran huoneessa". Olin vuosi sitten ylistystanssi-illassa helluntaiseurakunnassa ja kesken tilaisuuden lähdin pois. Seurakunnan pastorilta kyselin miksi näin ja hän kertoi että tällä koetetaan houkutella nuoria paikalle. Lähes ainoat nuoret olivatkin bändissä ja äänentoistolaitteilla. Muuten suuri osa oli jo eläkeikäisiä.
Tunsin erään uskovan helluntailaisen rouvan, joka opetti omille tyttärilleen perustanssit; valssin, tangon, foksin, jenkan kotonaan. Hän itse oli ollut kova tanssimaan ennen uskoontuloa ja ei hän tanssiopetusta syntinä pitänyt. (Hän oli muuten niitä harvoja helluntailaisia, ketä muistan siunaten. Hän on saanut muuttaa jo Taivaan kotiin).- Harrashoo
Perinteistä kesäillan valssia. Itselle tulee mieleen lähinnä ylipainoiset vatsakkaat miehet pikeepaidoissa, valkoiset housut ja saman väriset kengät jalassa. Naisilla tänäkin päivänä noissa tilaisuuksissa on ne 80- luvun kiharretut hiukset ja verhoa muistuttava hame. Kaikilla se kestohymy.
Itsekin syvältä synnistä pelastanut, että tiedän mitä se on.
- ~~tähkäpää~~
Vastausta nickille Kyssäri täss´:lle:
:)
En nyt oikein tiedä, mitä tarkoitat tuolla "....nuorten palvoja ylistäjiä?"
Mutta koska tuossa edellä puhutaan toronttolaisuudesta, hengettömistä ylistyslauluista ja naispastoreista, niin viittaisitko johonkin tällaiseen?
Toronttolaisuudesta esim. tiedän hyvin vähän, sillä en ole ihmisiä,
jotka kiertäisivät joidenkin määrättyjen julistajien perässä, tai etsimässä siunauksia joistain suurista massatapahtumista ja voin kertoa,
että suurimmat siunaukset ja Jumalan kohtaamiset olen varmaankin
kokenut omassa yksinäisyydessäni, jossa olen saanut olla
kahdenkesken Jumalani kanssa ja joihin hetkiin; kiitos Hänelle,
Hän on tullut kohtaamaan minua.
Ja tämän lopun sanon rohkaisuksi jokaiselle, sillä jos Hän on ollut valmis tulemaan minun luokseni, minun yksityiseen rukoushetkeeni, hän tulee SINUNKIN luoksesi, aivan jokaisen, joka tätä tässä ja nyt lukee ja Hänen kohtaamistaan odottaa odottaa ja kaipaa.
Avaa sydämesi ovi ja Hän tulee aterioimaan kanssasi, sillä niin Hän on Sanassaan luvannut ja Hän täyttää lupauksensa!
Mitä tulee sitten ylistyslauluihin, niin ei minulla mitään sitä vastaan ole,
jos joku haluaa laulaa ylistyslauluja, en minä häntä niistä tuomitse.
Mutta kun ja jos menen kuuntelemaan Jumalan Sanaa, toivon, että saan sitä kuulla, eikä sen osuudesta oteta kolmea varttia siihen, että kaikki seisoo ja laulaa samaa mantraa skriiniltä.
Toki uskon, että se saattaa jollekin olla todellista Jumalan ylistämistäkin,
mutta....mutta...
Onneksi saan kuulua vielä perinteiseen helluntaiseurakuntaan,
jossa rukous ja ylistyskokoukset ovat omana kokouksenaan,
raamattutunnit ja opetustilaisuudet ovat sitä, miksi ne on tarkoitettu
ja myöskin on vielä herätyskokouksiakin.
En toki vastusta sitäkään, josko Pyhä Henki näissä tilaisuuksissa
hieman heilauttaisikin "pakkaa" ja vanhoja totuttuja kuvioita. :)
mutta mielestäni Jumala on kuitenkin järjestyksen Jumala.
Olen jo vanhemman puoleinen henkilö ja minun kohdallani on
päinvastoin se vaara, että olen liikaakin kangistunut "..kun aina
on toimittu näin..." kaavaan, mutta onneksi ympärilläni pyörii
paljon uskovia, palavia nuoria, jotka aina välillä pöllyyttävät ja
kyseenalaistavat vanhuksen kangistuneita kaavoja. :)
Ja mitä tulee naispastoriuteen.
Oma näkemykseni on se, että seurakunnan paimenen tehtävä
kuuluu miehelle.
Tämän ymmäryksen olen saanut Jumalan Sanasta ja uskon, että
Hän kykenee ymmärykseni avaamaan oikeaan ja käsitykseni
muuttamaan, jos se on väärä.
Että tällaisia ovat ^^tähkiksen^^ "toronttolaisuudet" ja "nuorten palvojien ylistämiset".Siitä huolimatta "torontolaisuutta" esiintyy helluntailais-karismaattisissa piireissä, samoin ylistystansseja. Ylistystanssiryhmiä on lapsillekin. Nykyään alkaa olla myös enenevässä määrin naispastoreita helluntaiseurakunnissa.
Ilman muuta tulee mieleen olettamus että se joka näitä ei seurakunnassaan hyväksy, ja pitää näitä raamatun vastaisina, ilman muuta eroaa sellaisesta seurakunnasta pois ja etsii itselleen uuden hengellisen kodin.- ~~tähkäpää~~
mazdels kirjoitti:
Siitä huolimatta "torontolaisuutta" esiintyy helluntailais-karismaattisissa piireissä, samoin ylistystansseja. Ylistystanssiryhmiä on lapsillekin. Nykyään alkaa olla myös enenevässä määrin naispastoreita helluntaiseurakunnissa.
Ilman muuta tulee mieleen olettamus että se joka näitä ei seurakunnassaan hyväksy, ja pitää näitä raamatun vastaisina, ilman muuta eroaa sellaisesta seurakunnasta pois ja etsii itselleen uuden hengellisen kodin.Meidän seurakunnassa ei ole naispastoreita, eikä ylistystansseja,
toki paikallisessa luterilaisessa seurakunnassa on kumpiakin, joten
oletko tällaisessa tilanteessa sitä mieltä, että heidän tulisi nyt sen vuoksi
sitten erota luterilaisesta ja liittyä helluntaihin? :)
Määä muuten vähäsen eppäilen, ettäkö ihan tuotakaan mieltä Sie olisit?
Ossuinkohan määä oikiahan? :) ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Meidän seurakunnassa ei ole naispastoreita, eikä ylistystansseja,
toki paikallisessa luterilaisessa seurakunnassa on kumpiakin, joten
oletko tällaisessa tilanteessa sitä mieltä, että heidän tulisi nyt sen vuoksi
sitten erota luterilaisesta ja liittyä helluntaihin? :)
Määä muuten vähäsen eppäilen, ettäkö ihan tuotakaan mieltä Sie olisit?
Ossuinkohan määä oikiahan? :)Ymmärsin että "tähkäpää" ei hyväksy naispastoreita ja torontolaisuutta helluntaiherätyksessä, joten siitä olisi helppo tehdä johtopäätös, että mielellään silloin eroaa siitä.
Mutta käsitin väärin. "Tähkäpää" haluaa edelleen kuulua helluntaiseurakuntaan (jossa ei torontolaisuutta eikä naispastoreita), vaikka ei hyväksykään sitä että naapuripaikkakunnalla helluntailaiseurakunta järjestää "torontolaisia" ja heillä on siellä uusi naispastori.- ~~tähkäpää~~
mazdels kirjoitti:
Ymmärsin että "tähkäpää" ei hyväksy naispastoreita ja torontolaisuutta helluntaiherätyksessä, joten siitä olisi helppo tehdä johtopäätös, että mielellään silloin eroaa siitä.
Mutta käsitin väärin. "Tähkäpää" haluaa edelleen kuulua helluntaiseurakuntaan (jossa ei torontolaisuutta eikä naispastoreita), vaikka ei hyväksykään sitä että naapuripaikkakunnalla helluntailaiseurakunta järjestää "torontolaisia" ja heillä on siellä uusi naispastori.Mutta et vastannut kysymyskeeni...?...?
Tiesitkö, että jokainen yhdistyspohjainen helluntaiseurakunta on itsenäinen paikalliseurakunta?
Ts. jos naapurin perheessä on jotain sellaista, joka ei minun mielestäni ole ok, oletko sitä mieltä, että minun tulisi silloin lähteä lätkimään omasta perheestäni, vaikka siellä on kaikki ok?? - Harrashoo
^^Tähkis^^ luin vastauksesi jollekin. Olemme aika samoilla linjoilla. Siitä huolimatta laitan myöskin minä, vaikka itseltäni ei kysytty vastauksia.
Torontolaisuus pyyhkäisi yli Suomen reilu kymmenen vuotta sitten. Ei siinä tarvinnut juosta kenenkään perässä, ainoastaan juosta pakoon noita torontolaistilaisuuksia. Röhkivät ja kiemurtelivat, sekä juoksivat salissa. Vanhassa Testamentissa oli vartijat kaikkia hulluja ja ennustelijoita varten, täällä ei asiaan uskallettu puuttua. Itse sanoin vanhemmistoveljelle asiasta ja hän varoitti minua. Minä taas varoitin häntä. Yksi huusi niin, että ulos kadulle kuului. Oli mielestään Juudan Jalopeura.
Ylistys on Herralle soveliasta. Tuossa tarkoitettiin mielestäni sellaista pinnallista ylistystä, josta yhteenaikaan tehtiin oma oppi. Nykyäänkin joissakin seurakunnissa on alkuun pinnallista ylistystä. Miksi kiusata ihmisiä? Ruotsissa tunnin jatkuneen ylistyksen jälkeen yleisö tuskastui esittäjille ja alkoi huutaa; tulkaa pois, lopettakaa jo.
Naispastori ei ole raamatullinen asia.
Ollaan siunattuja ~~tähkäpää~~ ! ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Mutta et vastannut kysymyskeeni...?...?
Tiesitkö, että jokainen yhdistyspohjainen helluntaiseurakunta on itsenäinen paikalliseurakunta?
Ts. jos naapurin perheessä on jotain sellaista, joka ei minun mielestäni ole ok, oletko sitä mieltä, että minun tulisi silloin lähteä lätkimään omasta perheestäni, vaikka siellä on kaikki ok??"tähkäpää"
Kun itsenäinen helluntaiherätykseen kuuluva paikallisseurakunta lankeaa suureen syntiin kuten torontolaisuuteen, ylistystanssiaisiin ja palkkaa naispastorin, pitäisikö tällainen seurakunta erottaa helluntaiherätyksen yhteydestä synnillisenä ja harhaoppisena?
Täällä paikallisessa luterilaisessa seurakunnassa ei järjestetä ylistystanssiaisia. Sensijaan paikallinen helluntaiseurakunta järjestää ylistystanssikurssia lapsille viikottain. Perjantai-iltaisin on sitten ylistystanssiaiset.
En kehota missään nimessä luterilaista vaihtamaan helluntaiseurakuntaan ylistystanssikielteisyyden vuoksi, koska hän joutuisi todennäköisesti muuttamaan kauas paikkakunnaltaan. Ylistystanssitonta helluntaiseurakuntaa kun on vaikea löytää. Jos sattuisi sellainen olemaan samalla paikkakunnallakin, meno voi jälleen muutaman vuoden kuluttua uuden pastorin myötä muuttua. Helluntailaiset kun panevat kiertoon pastorinsa aina muutaman vuoden välein.
Tähkäpää, kuulut kuitenkin uskonnolliseen liikkeeseen nimeltä helluntaiherätys. Olen käsittänyt asian niin että helluntaiherätys saa mielestäsi tehdä linjauksensa kuinka epäraamatullisesti tahansa ja rypeä synnissä. Pianhan sielläkin hyväksytään homoavioliitot sun muut osana yhteiskunnallista kehitystä.
. Se ei siis Sinua liikuta, kunhan oma paikallisseurakuntasi on vaan synnistä ja harhaopeista puhdas. Ettet kuuluisi sitten johonkin pieneen helluntaiherätyksen pääuomaan kuulumattomaan helluntailais-karismaattiseen yhteisöön?
Mainitsen tässä vielä omana mielipiteenäni sen verran luterilaisesta kirkosta (vaikka luterilaisuus ei olekaan palstan aihe) että jos vielä kirkon johdon taholta kovin paljon mennään harhaan, tulen eroamaan. Sillä ei ole mitään merkitystä jos naapuriseurakunnassa ei ole karismaattisia ylistystanssiaisia eikä liian liberaalia suhtautumista tiettyihin asioihin.
Jos luterilainen yleinen linjaus on pielessä, se on pielessä myös paikkakunnittain. Sama koskee helluntaiherätystä.- ~~tähkäpää~~
mazdels kirjoitti:
"tähkäpää"
Kun itsenäinen helluntaiherätykseen kuuluva paikallisseurakunta lankeaa suureen syntiin kuten torontolaisuuteen, ylistystanssiaisiin ja palkkaa naispastorin, pitäisikö tällainen seurakunta erottaa helluntaiherätyksen yhteydestä synnillisenä ja harhaoppisena?
Täällä paikallisessa luterilaisessa seurakunnassa ei järjestetä ylistystanssiaisia. Sensijaan paikallinen helluntaiseurakunta järjestää ylistystanssikurssia lapsille viikottain. Perjantai-iltaisin on sitten ylistystanssiaiset.
En kehota missään nimessä luterilaista vaihtamaan helluntaiseurakuntaan ylistystanssikielteisyyden vuoksi, koska hän joutuisi todennäköisesti muuttamaan kauas paikkakunnaltaan. Ylistystanssitonta helluntaiseurakuntaa kun on vaikea löytää. Jos sattuisi sellainen olemaan samalla paikkakunnallakin, meno voi jälleen muutaman vuoden kuluttua uuden pastorin myötä muuttua. Helluntailaiset kun panevat kiertoon pastorinsa aina muutaman vuoden välein.
Tähkäpää, kuulut kuitenkin uskonnolliseen liikkeeseen nimeltä helluntaiherätys. Olen käsittänyt asian niin että helluntaiherätys saa mielestäsi tehdä linjauksensa kuinka epäraamatullisesti tahansa ja rypeä synnissä. Pianhan sielläkin hyväksytään homoavioliitot sun muut osana yhteiskunnallista kehitystä.
. Se ei siis Sinua liikuta, kunhan oma paikallisseurakuntasi on vaan synnistä ja harhaopeista puhdas. Ettet kuuluisi sitten johonkin pieneen helluntaiherätyksen pääuomaan kuulumattomaan helluntailais-karismaattiseen yhteisöön?
Mainitsen tässä vielä omana mielipiteenäni sen verran luterilaisesta kirkosta (vaikka luterilaisuus ei olekaan palstan aihe) että jos vielä kirkon johdon taholta kovin paljon mennään harhaan, tulen eroamaan. Sillä ei ole mitään merkitystä jos naapuriseurakunnassa ei ole karismaattisia ylistystanssiaisia eikä liian liberaalia suhtautumista tiettyihin asioihin.
Jos luterilainen yleinen linjaus on pielessä, se on pielessä myös paikkakunnittain. Sama koskee helluntaiherätystä.>>>
"tähkäpää"
>
En kehota missään nimessä luterilaista vaihtamaan helluntaiseurakuntaan ylistystanssikielteisyyden vuoksi, koska hän joutuisi todennäköisesti muuttamaan kauas paikkakunnaltaan.
>
Helluntailaiset kun panevat kiertoon pastorinsa aina muutaman vuoden välein. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
>>>
"tähkäpää"
>
En kehota missään nimessä luterilaista vaihtamaan helluntaiseurakuntaan ylistystanssikielteisyyden vuoksi, koska hän joutuisi todennäköisesti muuttamaan kauas paikkakunnaltaan.
>
Helluntailaiset kun panevat kiertoon pastorinsa aina muutaman vuoden välein."tähkäpää"
Kysymykseni olivat vaikeita Sinulle, koska jätät vastaamatta. Samalla tavalla helluntaiherätyksen edustajat tekevät, esimerkkinä Netmission -palsta.
Esimerkiksi talvipäivillä helluntaiherätys on tehnyt tiettyjä linjauksia. Yksi on että helluntaikansalaisia ei ole otettu "veljesyhteyteen". Samalla tavalla siellä voidaan tehdä linjauksia menettelytavoista toronttolaisuutta ja ylistystanssiaisia koskevaan asiaan. Jos halutaan.
Vai estääkö helluntaikirkkolaiset vapaan keskustelun esim torontolaisuudesta ja ylistystanssi-illoista?
Tähkäpää hyväksyy siis helluntaiherätyksen linjaukset, kunhan niitä kaikkia ei vaan suinkaan esiinny hänen paikallisseurakunnassaan. Tämä tuli selväksi.
Ylistystanssiaiset on helluntailiikkeessä hyvin laaja ilmiö ja lisääntyy yhä. . Luterilaisuudessa sitä esiintyy vain vähän. Tässä suhteessa luterilainen kirkko on parempi valinta sille joka ei "ylistystansseista" pidä.
Helluntaipastoreilla ei ole annettavaa samalle seurakunnalle kerrallaan kuin ehkä 3-5 vuotta. Sen jälkeen heidän on siirryttävä toiselle paikkakunnalle ja vedettävä siellä samaa levyä seuraava 3-5 -vuotiskausi jne. Osa pastoreista hakeutuu omaehtoisesti. Osa taas saa seurakunnalta palautetta, jonka mukaan tekevät omat johtopäätökset.
Tähkäpää loukkaantui, kun hieman esitin olettamuksia hänestä. Tähkäpää ei varmaan muista mitä olettamuksia hän itse on esittänyt minusta ja myös muista muissa keskusteluketjuissa. Täydellistä helluntailaisuutte! Taisin jopa osua oikeaan päätelmissäni. Olenko esittänyt Sinulle syytöksiä??- ~~tähkäpää~~
Harrashoo kirjoitti:
^^Tähkis^^ luin vastauksesi jollekin. Olemme aika samoilla linjoilla. Siitä huolimatta laitan myöskin minä, vaikka itseltäni ei kysytty vastauksia.
Torontolaisuus pyyhkäisi yli Suomen reilu kymmenen vuotta sitten. Ei siinä tarvinnut juosta kenenkään perässä, ainoastaan juosta pakoon noita torontolaistilaisuuksia. Röhkivät ja kiemurtelivat, sekä juoksivat salissa. Vanhassa Testamentissa oli vartijat kaikkia hulluja ja ennustelijoita varten, täällä ei asiaan uskallettu puuttua. Itse sanoin vanhemmistoveljelle asiasta ja hän varoitti minua. Minä taas varoitin häntä. Yksi huusi niin, että ulos kadulle kuului. Oli mielestään Juudan Jalopeura.
Ylistys on Herralle soveliasta. Tuossa tarkoitettiin mielestäni sellaista pinnallista ylistystä, josta yhteenaikaan tehtiin oma oppi. Nykyäänkin joissakin seurakunnissa on alkuun pinnallista ylistystä. Miksi kiusata ihmisiä? Ruotsissa tunnin jatkuneen ylistyksen jälkeen yleisö tuskastui esittäjille ja alkoi huutaa; tulkaa pois, lopettakaa jo.
Naispastori ei ole raamatullinen asia.
Ollaan siunattuja ~~tähkäpää~~ !>>>
Ollaan siunattuja ~~tähkäpää~~ ! - Harrashoo
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
>>>
Ollaan siunattuja ~~tähkäpää~~ !~~tähkäpää~~, tuttavallisemmin saanen sanoa tähkis?
En hyväksy torontolaisuutta missään muodossa.
Sielun piilevä voima. Jopa riivaustila joillakin, mutta harvinaista.
Torontolaisuus sai aikaa hämminkiä. Meille soitti asian vuoksi ahdistuneita ihmisiä, mitä tämä on. Yksi sanoi; se on niin lähellä Jumalan Hengen toimintaa, että raja on hiuksen hieno. Itse sanon; niin kaukana Jumalan Hnegen toiminnasta kuin itä on lännestä.
Vanhemmistoveli ketä varoitin, ei muuttanut mieltään. Kysyin varoititko minua seurakunnan nimissä vai omissa. Omissa oli vastaus.
Tuolloin ei asiasta oikein tiedetty. Mikä on nyt ilmiselvää, oli silloin kysymysmerkki. Silloinen johtava saarnaaja ei tuota hyväksynyt.
Nykyisen väsyneen tilan vuoksi eräs uskova puhui eroaikeistaan seurakunnasta. Sanoin ettei missään nimessä. Ei ole parempaakaan seurakuntaa tilalle. ^^tähkis^^ älä sinäkään eroa jos jotain kummia on. Rukoillen on omalla paikallaan ottamatta osaa moisiin tyhmyyksiin. - Älyttömiä mazdels
mazdels kirjoitti:
"tähkäpää"
Kysymykseni olivat vaikeita Sinulle, koska jätät vastaamatta. Samalla tavalla helluntaiherätyksen edustajat tekevät, esimerkkinä Netmission -palsta.
Esimerkiksi talvipäivillä helluntaiherätys on tehnyt tiettyjä linjauksia. Yksi on että helluntaikansalaisia ei ole otettu "veljesyhteyteen". Samalla tavalla siellä voidaan tehdä linjauksia menettelytavoista toronttolaisuutta ja ylistystanssiaisia koskevaan asiaan. Jos halutaan.
Vai estääkö helluntaikirkkolaiset vapaan keskustelun esim torontolaisuudesta ja ylistystanssi-illoista?
Tähkäpää hyväksyy siis helluntaiherätyksen linjaukset, kunhan niitä kaikkia ei vaan suinkaan esiinny hänen paikallisseurakunnassaan. Tämä tuli selväksi.
Ylistystanssiaiset on helluntailiikkeessä hyvin laaja ilmiö ja lisääntyy yhä. . Luterilaisuudessa sitä esiintyy vain vähän. Tässä suhteessa luterilainen kirkko on parempi valinta sille joka ei "ylistystansseista" pidä.
Helluntaipastoreilla ei ole annettavaa samalle seurakunnalle kerrallaan kuin ehkä 3-5 vuotta. Sen jälkeen heidän on siirryttävä toiselle paikkakunnalle ja vedettävä siellä samaa levyä seuraava 3-5 -vuotiskausi jne. Osa pastoreista hakeutuu omaehtoisesti. Osa taas saa seurakunnalta palautetta, jonka mukaan tekevät omat johtopäätökset.
Tähkäpää loukkaantui, kun hieman esitin olettamuksia hänestä. Tähkäpää ei varmaan muista mitä olettamuksia hän itse on esittänyt minusta ja myös muista muissa keskusteluketjuissa. Täydellistä helluntailaisuutte! Taisin jopa osua oikeaan päätelmissäni. Olenko esittänyt Sinulle syytöksiä??kirjoitat! Tähkäpääkö on syypää ja vastuussa niistä ilmiöistä, mitä muualla tapahtuu ja
hänenkö niskaan heität kaiken ja vain siksi, että hän sattuu olemaan seurakunnassa, jossa ei toimita siten, kuin sinä täällä olet esille tuonut. Oletko itse uskossa ollenkaan? Älyttömiä mazdels kirjoitti:
kirjoitat! Tähkäpääkö on syypää ja vastuussa niistä ilmiöistä, mitä muualla tapahtuu ja
hänenkö niskaan heität kaiken ja vain siksi, että hän sattuu olemaan seurakunnassa, jossa ei toimita siten, kuin sinä täällä olet esille tuonut. Oletko itse uskossa ollenkaan?"älyttömiä..."
Älä sentään valehtele.
En ole syyttänyt "Tähkäpäätä" kielteisistä ilmiöistä helluntaissa. Enkä ole väittänyt että hän on niistä vastuussa. Toki on vastuussa, jos osallistuu vaikka "torontolaisten" järjestämiseen.
Tähkäpääkin väitti tuossa ylempänä, että olen esittänyt hänestä syytöksiä. Ei pidä paikkaansa sekään. Mehän käymme keskustelua täällä.
Totesin tuossa ylempänä että "Tähkäpää hyväksyy siis helluntaiherätyksen linjaukset, kunhan niitä kaikkia ei vain suinkaan esiinny hänen paikallisseurakunnassaan.
Uskon apstollisen uskontunnustuksen mukaan. Voit etsiä sen käsiisi vaikka netistä.Harrashoo kirjoitti:
~~tähkäpää~~, tuttavallisemmin saanen sanoa tähkis?
Torontolaisuus sai aikaa hämminkiä. Meille soitti asian vuoksi ahdistuneita ihmisiä, mitä tämä on. Yksi sanoi; se on niin lähellä Jumalan Hengen toimintaa, että raja on hiuksen hieno. Itse sanon; niin kaukana Jumalan Hnegen toiminnasta kuin itä on lännestä.
Vanhemmistoveli ketä varoitin, ei muuttanut mieltään. Kysyin varoititko minua seurakunnan nimissä vai omissa. Omissa oli vastaus.
Tuolloin ei asiasta oikein tiedetty. Mikä on nyt ilmiselvää, oli silloin kysymysmerkki. Silloinen johtava saarnaaja ei tuota hyväksynyt.
Nykyisen väsyneen tilan vuoksi eräs uskova puhui eroaikeistaan seurakunnasta. Sanoin ettei missään nimessä. Ei ole parempaakaan seurakuntaa tilalle. ^^tähkis^^ älä sinäkään eroa jos jotain kummia on. Rukoillen on omalla paikallaan ottamatta osaa moisiin tyhmyyksiin.Torontolaisuus on hyvin merkittävä harhaoppi helluntailaisuudessa.
Eroaminen seurakunnasta on sen merkki että ei hyväksy seurakunnassa tapahtuvaa harhaopetusta.
Seurakuntaan jääminen osoittaa sitä, että hyväksyy merkittävän harhaopin seurakunnassaan.- ~~tähkäpää~~
mazdels kirjoitti:
"älyttömiä..."
Älä sentään valehtele.
En ole syyttänyt "Tähkäpäätä" kielteisistä ilmiöistä helluntaissa. Enkä ole väittänyt että hän on niistä vastuussa. Toki on vastuussa, jos osallistuu vaikka "torontolaisten" järjestämiseen.
Tähkäpääkin väitti tuossa ylempänä, että olen esittänyt hänestä syytöksiä. Ei pidä paikkaansa sekään. Mehän käymme keskustelua täällä.
Totesin tuossa ylempänä että "Tähkäpää hyväksyy siis helluntaiherätyksen linjaukset, kunhan niitä kaikkia ei vain suinkaan esiinny hänen paikallisseurakunnassaan.
Uskon apstollisen uskontunnustuksen mukaan. Voit etsiä sen käsiisi vaikka netistä.Eipä jätetä nyt venymään ja vanumaan asiaa, vaan selvitetään se tässä ja nyt heti!?
>>>
Tähkäpääkin väitti tuossa ylempänä, että olen esittänyt hänestä syytöksiä.
Ei pidä paikkaansa sekään. Mehän käymme keskustelua täällä. - ~~tähkäpää~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Eipä jätetä nyt venymään ja vanumaan asiaa, vaan selvitetään se tässä ja nyt heti!?
>>>
Tähkäpääkin väitti tuossa ylempänä, että olen esittänyt hänestä syytöksiä.
Ei pidä paikkaansa sekään. Mehän käymme keskustelua täällä.Ajatukseni karkasi keskeytyksestä johtuen tuossa edellä olevassa viestissäni joten otan uusiksi.
Pianhan sielläkin hyväksytään homoavioliitot sun muut osana
yhteiskunnallista kehitystä.
Se ei siis Sinua liikuta, kunhan oma paikallisseurakuntasi on vaan
synnistä ja harhaopeista puhdas.
Ettet kuuluisi sitten johonkin pieneen helluntaiherätyksen pääuomaan kuulumattomaan helluntailais-karismaattiseen yhteisöön? - ^^tähkis^^
Harrashoo kirjoitti:
~~tähkäpää~~, tuttavallisemmin saanen sanoa tähkis?
Nykyisen väsyneen tilan vuoksi eräs uskova puhui eroaikeistaan seurakunnasta. Sanoin ettei missään nimessä. Ei ole parempaakaan seurakuntaa tilalle. ^^tähkis^^ älä sinäkään eroa jos jotain kummia on. Rukoillen on omalla paikallaan ottamatta osaa moisiin tyhmyyksiin.>>>
Nykyisen väsyneen tilan vuoksi eräs uskova puhui eroaikeistaan seurakunnasta. Sanoin ettei missään nimessä. Ei ole parempaakaan seurakuntaa tilalle. ^^tähkis^^ älä sinäkään eroa jos jotain kummia on. Rukoillen on omalla paikallaan ottamatta osaa moisiin tyhmyyksiin.
>^^tähkis^^ älä sinäkään eroa jos jotain kummia on.
Rukoillen on omalla paikallaan ottamatta osaa moisiin tyhmyyksiin. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Ajatukseni karkasi keskeytyksestä johtuen tuossa edellä olevassa viestissäni joten otan uusiksi.
Pianhan sielläkin hyväksytään homoavioliitot sun muut osana
yhteiskunnallista kehitystä.
Se ei siis Sinua liikuta, kunhan oma paikallisseurakuntasi on vaan
synnistä ja harhaopeista puhdas.
Ettet kuuluisi sitten johonkin pieneen helluntaiherätyksen pääuomaan kuulumattomaan helluntailais-karismaattiseen yhteisöön?"Tähkäpää"
EN ole syyttänyt tuossa Sinua, olen vain todennut asian.. Kirjoitin saamiani käsityksiä Sinusta aivan samoin kuin olet itse esittänyt käsityksiä muista kirjoittajista useissa viestiketjuissa.
En ole syyttänyt että helluntaiherätyksen epäraamatulliset linjaukset ovat Tähkäpäästä johtuvia. En ole väittänyt että "Tähkäpää" "rypee" synnissä..
En ole syyttänyt tähkäpäätä helluntaiherätyksen yleisestä maallistumiskehityksestä.
En ole syyttänyt Tähkäpäätä siitä että hän saattaisi kuulua johonkin helluntaiherätyksen pääuomaan kuulumattomaan seurakuntaan.
Enkä ole syyttänyt Tähkäpäätä siitä että hyväksyisi helluntaiherätyksen epäraamatulliset opetukset.
En ole syyttänyt Tähkäpäätä siitä että hän kuuluu helluntaiseurakuntaan joka hyväksyy helluntaiherätyksen linjaukset, mutta ei ehkä salli niistä kaikkia omassa seurakunnassaan..
Huomaatko Tähkäpää eron?- ^^tähkis^^
mazdels kirjoitti:
"Tähkäpää"
EN ole syyttänyt tuossa Sinua, olen vain todennut asian.. Kirjoitin saamiani käsityksiä Sinusta aivan samoin kuin olet itse esittänyt käsityksiä muista kirjoittajista useissa viestiketjuissa.
En ole syyttänyt että helluntaiherätyksen epäraamatulliset linjaukset ovat Tähkäpäästä johtuvia. En ole väittänyt että "Tähkäpää" "rypee" synnissä..
En ole syyttänyt tähkäpäätä helluntaiherätyksen yleisestä maallistumiskehityksestä.
En ole syyttänyt Tähkäpäätä siitä että hän saattaisi kuulua johonkin helluntaiherätyksen pääuomaan kuulumattomaan seurakuntaan.
Enkä ole syyttänyt Tähkäpäätä siitä että hyväksyisi helluntaiherätyksen epäraamatulliset opetukset.
En ole syyttänyt Tähkäpäätä siitä että hän kuuluu helluntaiseurakuntaan joka hyväksyy helluntaiherätyksen linjaukset, mutta ei ehkä salli niistä kaikkia omassa seurakunnassaan..
Huomaatko Tähkäpää eron?Niin, tämän viestisi myötä nyt omatoimisesti laajensit asiaa,
kuin joku olisi väittänyt sinun tehneen tuota kaikkea ja juuri
tällaista asioiden paisuttelemista, jossa asia vain laajenee
loputtomasti, kuin entisten romanien pullataikina kotini
pöydällä, vaikka koko yön pulliansa paistoivat; kammoksun,
ja siksi en halua osallistua omalta taholtani sen kasvattamiseen,
heittämäällä hiivaa lisää lämpimään ja sokeroituun nesteeseen. :)
Joten, kiitokset mielipiteistäsi, joita vaihdoimme varsinaisesta aiheesta! ^^tähkis^^ kirjoitti:
Niin, tämän viestisi myötä nyt omatoimisesti laajensit asiaa,
kuin joku olisi väittänyt sinun tehneen tuota kaikkea ja juuri
tällaista asioiden paisuttelemista, jossa asia vain laajenee
loputtomasti, kuin entisten romanien pullataikina kotini
pöydällä, vaikka koko yön pulliansa paistoivat; kammoksun,
ja siksi en halua osallistua omalta taholtani sen kasvattamiseen,
heittämäällä hiivaa lisää lämpimään ja sokeroituun nesteeseen. :)
Joten, kiitokset mielipiteistäsi, joita vaihdoimme varsinaisesta aiheesta!Kiitos myös minun puoleltani. Muista kuitenkin että en ole Sinua syyttänyt mistään. Olen tehnyt aivan samanlaisia olettamuksia Sinusta, kuten olet tehnyt minustakin eräissä viestiketjuissa. Tasoissa ollaan siis, ei kannata loukkaantua näin pienistä.
- ^^tähkis^^
mazdels kirjoitti:
Kiitos myös minun puoleltani. Muista kuitenkin että en ole Sinua syyttänyt mistään. Olen tehnyt aivan samanlaisia olettamuksia Sinusta, kuten olet tehnyt minustakin eräissä viestiketjuissa. Tasoissa ollaan siis, ei kannata loukkaantua näin pienistä.
Kukas sellaista on sanonut, että olen loukkaantunut? :)
- Harrashoo
^^tähkis^^ kirjoitti:
>>>
Nykyisen väsyneen tilan vuoksi eräs uskova puhui eroaikeistaan seurakunnasta. Sanoin ettei missään nimessä. Ei ole parempaakaan seurakuntaa tilalle. ^^tähkis^^ älä sinäkään eroa jos jotain kummia on. Rukoillen on omalla paikallaan ottamatta osaa moisiin tyhmyyksiin.
>^^tähkis^^ älä sinäkään eroa jos jotain kummia on.
Rukoillen on omalla paikallaan ottamatta osaa moisiin tyhmyyksiin.Kiitos ja kiitos Jeesus. Tämä mitä ^^tähkis^^ kirjoitit oli hyvä!
- body2
"Tanssi on syntiä.."
Missä se synti siinä on. ? - KTS (Ei kirj.)
En tiä mut Raamattu suorastaan kehoittaa kaappaamaan tanssitytöt pois kuleksimasta:
Tuomarien kirja:
21:21 Kun näette Siilon tyttärien tulevan ulos karkeloimaan, niin rynnätkää viinitarhoista ja ryöstäkää jokainen itsellenne vaimo Siilon tyttäristä ja lähtekää Benjaminin maahan.
Ensin viinitarhassa pää täyteen ja sitten naimaan.- Tämä muistetaan
Kyllä jämpti on niin !!!
HYVÄ !!!
- 100+1on101
Eiköhän se "palavia nuoria" termittely ole jo nähty ja kuultu mitä se on !
Se on pelkkää nuoruutta sielullista sellaista jolla ei ole mitääntekemistä Jumalan todellisen palavuuden kanssa.
sielullista intoilua ja ymmärtämätöntä menoa, sitä se on se palavien nuorten todellisuus.
ja joillakin se säilyy kuolemaansa asti, en nyt viitsi luetella nimilistaa ääneen.- ~~tähkäpää~~
Vähän surulliseksi tulin viestistäsi.
Olisiko, että olemme tästä jo joskus aiemminkin keskustelleet,
joten en lähde siitä sen enempää.
Jumalahan yksin tietää meidän jokaisen "palavuudet" ja sen, mitä "palavuutta" meillä itse kullakin on, onko se todellista rakkautta Jeesukseen, onko se itsensä ja muiden viihdyttämistä, vai kohdistuuko se muiden arvosteluun, tai onko se palavuutta, joka on rohkaisemassa, tukemassa ja auttamassa muitakin, asettaen omaa olkaansa toisen kuorman alle tms.
Kiitos Herralle, että jokainen nuorikin uskova saa turvata tähän:
Ps. 139
1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet
minut.
2. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
3. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
4. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne. - Mohikaani_27 ei kirj
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Vähän surulliseksi tulin viestistäsi.
Olisiko, että olemme tästä jo joskus aiemminkin keskustelleet,
joten en lähde siitä sen enempää.
Jumalahan yksin tietää meidän jokaisen "palavuudet" ja sen, mitä "palavuutta" meillä itse kullakin on, onko se todellista rakkautta Jeesukseen, onko se itsensä ja muiden viihdyttämistä, vai kohdistuuko se muiden arvosteluun, tai onko se palavuutta, joka on rohkaisemassa, tukemassa ja auttamassa muitakin, asettaen omaa olkaansa toisen kuorman alle tms.
Kiitos Herralle, että jokainen nuorikin uskova saa turvata tähän:
Ps. 139
1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet
minut.
2. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
3. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
4. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.* Olen "--tähkis--" kanssasi aivan samaa mieltä. Vielä on Herralla palavia nuoria, ja on palavia vanhempia saarnamiehiä, vielä on Jumalalla palavia evankelistoja ja tämä Jumalan ritaristo voittaa vielä maailmasta kallista viljaa Jumalalle ja Kartsalle. Niin oli siloinkin, kun Elia luuli olevansa ainut jäljellä oleva profeetta, löytyikin 7 tuhatta Herralle pyhittynytä Herran palvelijaa, ja niin on tänäänkin, Jumalan työ eikä Raamattu voi raueta tyhjiin, sanoo Kaikkivaltia Jumala Jeesus Kristus ! Jospa Jumala yllättääkin meidät kalkkintuneet käävät NUORTEN " ULOSTULEMISELLA" ! Silloin vanhemmankin nuoruus uudistuu kuin Kotkan, ja Sana pääsee sille kuuluvaan arvoon, eikä suinkaan tangomarkkiloille loistamaan omaa valoaan ja osaamistaan. Jumala armahtakoon Leiffiä , että näkisi mihin on menossa ja palaisi Jeesusken luokse, josta niin tuhannet kerrat on laulanut miten hän rakasti Leiffiäkin ja Häneltä saamansa rakkauden kautta rakastaa Jeesustaan, LEIF ÄLÄ MENE seinäjoen kisaan mukaan, sinulle on paljon parempaa Jeesusken kanssa tarjolla.
* Asetat itsesi pahaan ansaan, äänestäjäsi odottavat luonnollisesti, että vastaat myöntävästi kutsu vyöryyn, joka tulee lavatannisen järjestäjiltä, onhan kesä tulossa ja lavat kutsuu valhehurmallaan. Heidän kassavarantonsa karttuu sinun kauttasi. Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:
* Olen "--tähkis--" kanssasi aivan samaa mieltä. Vielä on Herralla palavia nuoria, ja on palavia vanhempia saarnamiehiä, vielä on Jumalalla palavia evankelistoja ja tämä Jumalan ritaristo voittaa vielä maailmasta kallista viljaa Jumalalle ja Kartsalle. Niin oli siloinkin, kun Elia luuli olevansa ainut jäljellä oleva profeetta, löytyikin 7 tuhatta Herralle pyhittynytä Herran palvelijaa, ja niin on tänäänkin, Jumalan työ eikä Raamattu voi raueta tyhjiin, sanoo Kaikkivaltia Jumala Jeesus Kristus ! Jospa Jumala yllättääkin meidät kalkkintuneet käävät NUORTEN " ULOSTULEMISELLA" ! Silloin vanhemmankin nuoruus uudistuu kuin Kotkan, ja Sana pääsee sille kuuluvaan arvoon, eikä suinkaan tangomarkkiloille loistamaan omaa valoaan ja osaamistaan. Jumala armahtakoon Leiffiä , että näkisi mihin on menossa ja palaisi Jeesusken luokse, josta niin tuhannet kerrat on laulanut miten hän rakasti Leiffiäkin ja Häneltä saamansa rakkauden kautta rakastaa Jeesustaan, LEIF ÄLÄ MENE seinäjoen kisaan mukaan, sinulle on paljon parempaa Jeesusken kanssa tarjolla.
* Asetat itsesi pahaan ansaan, äänestäjäsi odottavat luonnollisesti, että vastaat myöntävästi kutsu vyöryyn, joka tulee lavatannisen järjestäjiltä, onhan kesä tulossa ja lavat kutsuu valhehurmallaan. Heidän kassavarantonsa karttuu sinun kauttasi.Anna hyvä ihminen Leifin mennä tangomarkkinoille jos tahtoo. Huoilehdi vaan että et itse lankea "tämän maailman virvatulille" uudestaan
- Harrashoo
Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:
* Olen "--tähkis--" kanssasi aivan samaa mieltä. Vielä on Herralla palavia nuoria, ja on palavia vanhempia saarnamiehiä, vielä on Jumalalla palavia evankelistoja ja tämä Jumalan ritaristo voittaa vielä maailmasta kallista viljaa Jumalalle ja Kartsalle. Niin oli siloinkin, kun Elia luuli olevansa ainut jäljellä oleva profeetta, löytyikin 7 tuhatta Herralle pyhittynytä Herran palvelijaa, ja niin on tänäänkin, Jumalan työ eikä Raamattu voi raueta tyhjiin, sanoo Kaikkivaltia Jumala Jeesus Kristus ! Jospa Jumala yllättääkin meidät kalkkintuneet käävät NUORTEN " ULOSTULEMISELLA" ! Silloin vanhemmankin nuoruus uudistuu kuin Kotkan, ja Sana pääsee sille kuuluvaan arvoon, eikä suinkaan tangomarkkiloille loistamaan omaa valoaan ja osaamistaan. Jumala armahtakoon Leiffiä , että näkisi mihin on menossa ja palaisi Jeesusken luokse, josta niin tuhannet kerrat on laulanut miten hän rakasti Leiffiäkin ja Häneltä saamansa rakkauden kautta rakastaa Jeesustaan, LEIF ÄLÄ MENE seinäjoen kisaan mukaan, sinulle on paljon parempaa Jeesusken kanssa tarjolla.
* Asetat itsesi pahaan ansaan, äänestäjäsi odottavat luonnollisesti, että vastaat myöntävästi kutsu vyöryyn, joka tulee lavatannisen järjestäjiltä, onhan kesä tulossa ja lavat kutsuu valhehurmallaan. Heidän kassavarantonsa karttuu sinun kauttasi.Mohikaani, Rainer Friman sanoi; alkuun tuli rahaa ovista ja ikkunoista. Keikoilla oli minimissään suurilla lavoilla 800 ja siitä satoha ylöspäin. Sitten kävi mitä tiedotusvälineissä Friman on itsestään kertonut. Mielenterveysongelmien takia eläkkeellä.
Ollaan siunattuja!
- missä raja
Uskovienkin suosiossa oleva itämainen tanssi kansalaisopistossa, miten se? Entä kansantanssit, tanhut sun muut?
- KTS (Ei kirj.)
Sitten on myös näitä wannabejuutalaisia, joille juutalaiset kansantanssit eivät muodosta hengellistä ongelmaa....:D
Kaikki muut kansantanssit kyllä...heh...kjeh
- Sydämen puhtaus
Lapsi luonnostaan tanssii musiikkia kuullessaan, ja iloitsee puhdasta iloa.
Tanssin tekee synniksi se, mitä sydämestä nousee, ja missä sydän viihtyy.
Näin se on kaikissa asioissa.
Sananl. 4:23
Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee. * Tangoja ja muita säveliä tahdittaen ja laulaen lavoilla, sellainen sydän ei voi olla muuta kuin eksynyt, siellä ei voi olla PYHÄ HENKI, ja jos Hän on poissa, silloin Leif on ihan yksinään tahdittamassa ja hypittämässä kansaa , minne? Ei ainakaan taivaaseen.
* mazdels, kyllä jokaisella on mahdollisuus lankeilla, mutta ei se nyt tähän asiaan sovi, en laula millään lavoilla, en helluntailaisten, ja vielä vähemmin tangoja. Kotona lauleskelen Herralle vanhoja kuolematomia Hengessä saatuja ihania taivaslauluja. Miten sinulla, mitä ja kenelle sinä laulat ?- lus yheksän
"mazdels" Mikä miehiään? Välittyy kuva, jotta pensistynyt koko uskonelämään.
Tuolla hän puhit, jos ev. lut menee harhaan niin tekee johtoåäätökset.
Miten on homoparin siunaamainen lähetystyöhön?
Jk. Tuo siunaus ei noussut rakennuksen kattoa korkeammalle. - Hyvin huomioit!
lus yheksän kirjoitti:
"mazdels" Mikä miehiään? Välittyy kuva, jotta pensistynyt koko uskonelämään.
Tuolla hän puhit, jos ev. lut menee harhaan niin tekee johtoåäätökset.
Miten on homoparin siunaamainen lähetystyöhön?
Jk. Tuo siunaus ei noussut rakennuksen kattoa korkeammalle.Mazdels nimenomaan kirjoitti siten, kun vaati Tähkäpäätä eroamaan seurakunnasta!
Miten on mazdels sinun laitasi - Miten on homoparin siunaaminen lähetystyöhön??? Hyvin huomioit! kirjoitti:
Mazdels nimenomaan kirjoitti siten, kun vaati Tähkäpäätä eroamaan seurakunnasta!
Miten on mazdels sinun laitasi - Miten on homoparin siunaaminen lähetystyöhön???Otin oman mahdollisen eroamiseni kirkosta vain esimerkkinä "tähkäpäälle" siitä, mitä tarkoitin kirjoituksellani. No se jäi yritykseksi, "tähkäpää" ei ole halunnutkaan ymmärtää mitä tarkoitin. No tämä sikseen.
En ole tällä hetkellä valmis kannattamaan homoparin siunaamista lähetystyöhön. En ole muutenkaan ottanut aktiivisesti kantaa homokeskusteluun täällä. Voisin tässä mielipiteenäni sanoa että hyväksyn homoseksuaalien parisuhteen rekisteröimisen, johon Suomessa on ollut jo vuosia mahdollisuus. mutta se jää siihen. En hyväksy adoptiota enkä kirkossa vihkimistä. Eikä pappeja saa velvoittaa heidän omantuntonsa vastaisesti siunaamaan homoparia.- ~~tähkäpää~~
mazdels kirjoitti:
Otin oman mahdollisen eroamiseni kirkosta vain esimerkkinä "tähkäpäälle" siitä, mitä tarkoitin kirjoituksellani. No se jäi yritykseksi, "tähkäpää" ei ole halunnutkaan ymmärtää mitä tarkoitin. No tämä sikseen.
En ole tällä hetkellä valmis kannattamaan homoparin siunaamista lähetystyöhön. En ole muutenkaan ottanut aktiivisesti kantaa homokeskusteluun täällä. Voisin tässä mielipiteenäni sanoa että hyväksyn homoseksuaalien parisuhteen rekisteröimisen, johon Suomessa on ollut jo vuosia mahdollisuus. mutta se jää siihen. En hyväksy adoptiota enkä kirkossa vihkimistä. Eikä pappeja saa velvoittaa heidän omantuntonsa vastaisesti siunaamaan homoparia.:)
Mistäpä Sinä hyvä Mazdels tiedät, mitä tähkäpää on halunnut ymmärtää ja mitä ei, joten olisiko tämä jälleen sellainen omaan oletukseesi perustuvaa tietoa?
:) ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
:)
Mistäpä Sinä hyvä Mazdels tiedät, mitä tähkäpää on halunnut ymmärtää ja mitä ei, joten olisiko tämä jälleen sellainen omaan oletukseesi perustuvaa tietoa?
:)Hyvä Tähkäpää, et sentään väittänyt että syytän Sinua ymmärtämättömäksi.
Ei missään Raamatussa sanota että tanssi on syntiä Daavid tanssi ylistystanssia ja ei ollut Herralle mieleen kun vaimo nuhteli siitä.
Tollaset väitteet että tanssi on syntiä eivät ole lähtöisin Raamatusta vaan uskonnollisten pölkkypäiden pään sisältä- hel-lu
Tanssi on luovaa taidetta. Luovuus ei ole syntiä. Tanssikaamme Herralle, halleluja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v13978Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3721837Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2421621Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281609Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2491197- 731033
- 581004
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60775- 47756
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25719