helluntailaisilla ei synnintunnustusta eikä synnintuntoa

hellarit omahyväisiä

Ainut helluntaiseurakunta, jossa olen kuullut että syntejä pyydetään anteeksi on Seinäjoen helluntaiseurakunta.

Siellä puhuja kehottaa osallistujia, jotka haluavat saada Jeesukselta syntinsä anteeksi nostamaan kätensä.

Ja kuten tavallista - kaikki kädet eivät nouse, VAIKKA NIIDEN ON PAKKO NOUSTA

Me kaikki tehdään jatkuvasti syntiä Jumalaa ja lähimmäisiämme vastaan AJATUKSIN SANOIN TEOIN JA LAIMINLYÖNNEIN lisäksi meillä on omat helmasyntimme.

Joka ilta kun rukoilemme Jumalaa, meidän tulee myös tunnustaa hänelle KAIKKI syntimme ja pyytää niitä anteeksi häneltä ja vedota Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön ristillä.

On valhe että helluntailaien aikuiskasteen jälkeen on pyhä ja synnitön - tämä on saatanan keksimä valhe.

26

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • STT:n uutisia

Ihmisiä on moneen junaan. Sanotaanko näin, jotta se joka tutkii itseään on rehellinen
      ja uskaltaa paljastaa itsensä on lähempänä. Se joka ei tutki syvältä, ja on enemmän huolissaan muiden helmasynneistä.niin lähinnä poseeraa JUmalalle

• Pakko Kiitos

>>>Ja kuten tavallista - kaikki kädet eivät nouse, VAIKKA NIIDEN ON PAKKO NOUSTA

• STT:n uutisia

Tuo on varmaa tietoa. Jukolan veljesten innoittamana.

ABC

• oberman

Pakollinen tunnustus antaa näennäistä tunnustusta helluntailaisuuden demonisesta uskosta ja varsinkin opista.

• Sivuun jäänyt

Eivät välitä seurakuntalaisistaan, eivät välitä niistä, jotka jäävät sivuun! Turhaan tuovat esille omaa uskoaan ja puhuvat muiden evankelioinnista, kun eivät edes välitä niistä, ketkä ovat sinne kuuluneet!

• Turhaan miinustat

kuka lietkin ! Ei ole tarvetta kirjoittaa omiani, joten jos sinä et ole sitä kokenut, niin älä miinustele minun kirjoitustani! Päälle 30v kokemuksella kirjoitan!

Kerron omalta paikkakunnaltani, toki muualla voi ehkä olla toisin, mutta täällä tärkeintä on sukulaiset ja sellaiset ihmiset, joiden kanssa on vuosia oltu kokouksissa.

• lehti maja

Toivottavasti jokainen valvoo ja pyytää syntejään anteeksi, ja pitää luottaa PyhäänHenkeen myös kyllä hän johdattaa että vaikuttaa synnintuntua kun ei jotain nää. minä aamuin illoin jopa pyytelen.
      siu ja hyvää yötä

• Helluntailaisilla ei ole synnintunnustusta, koska helluntailaisen opetuksen mukaan heidän ei tarvitse pyytää anteeksi. Tämän vuoksi helluntailaiset eivät kovin mielellään pyytele anteeksi.

Helluntailaisen opin mukaan kuuluu antaa anteeksi synnit. Tämän he muistavat mainita monesti ja erityisesti henkilöille jotka ovat kärsineet helluntailaisten kolttosista.

• 0+0

Siis täysin pöljä aloitus !

Noin hassua en ole ikänä kuullut vielä.

ja kommentit samaa luokkaa mazeli pääjehuna.

• aloittajalle 8.6.

kirjoittaja.. hellarit omahyväisiä 9.6.2013 00:13
      ottaa kantaa myös tällälailla.
      On valhe että helluntailaien aikuiskasteen jälkeen on pyhä ja synnitön - tämä on saatanan keksimä valhe.

** mistähän tuulee?

Puhuttaisiinko ensin kasteesta niin, että kun saa Sanan kautta tulla uskoon, eli uskoo sijaisuhrin täydellisyyteen, se on hyvän omantunnon LIITTO Jumalan kanssa.

1. Piet. 3:21. Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

Etkö usko Kristuksessa hyvän omantunnon liittoon? Se on jokapäiväinen armonliitto ja se on Pyhän Hengen työ, että meidät on vanhurskautettu Kristuksessa elämään armon sisältämää elämää.
      Siinä ei ole mitään ihmistä Jumalan ja ihmisen välissä, estämässä tätä liittosuhdetta.

Jos on rikkonut jotain ihmistä vastaan, sen rakkaussuhteen Kristuksessa, se on pyydettävä lähimmäiseltä anteeksi, vasta sitten on Herran pöytä katettu.

Luonteen pyhityskäsitteillä ei kannata potkiskella taivaan portteja ja kihnuttaa ahtaalla portilla hattu kourassa, että kelpaanko!

Kun Pyhä Henki kirkastaa pelastuksen Kristuksessa, niin sitä ollaan Herrassa ja siinä käydään hyvän omantunnonliiton kasteella.

Jumala vanhurskautta, eli julistaa sen taivaskelpoisuuden ja älä sinä hyvä ystävä ala epäilemään ja puhumaan jostain omahyväisyydestä.

Sitä joko on uskossa tai ei.

Ja minä saan olla Jumalan työn takia uskomassa tänään ja syntien anteeksiantamuksessa vaeltaa joka hetki, vaikka luonteeni olisi vajaamittainen.

Sen sovitusuhrin äärellä pitää uskoa täydelliseen sovitukseen ja jättää jonninjoutavat jorinat välitilauskon opeista pois.

Jätä sinäkin elämä Herralle ja tule uskoon, niin ei tarvitse "minä vaivainen mato matkamies maan" matkaa tehdä pää alaspäin ja kulmien alta katsoa naapuria ja sanoa, että omahyväisiä...

Me olemme uskossa täydelliseen sovitukseen ja se riittää, koska se on täytetty työ.
      Veren sovitus on täydellinen.

• syntisiä olemme

Kuka noin muka väittää helluntailaisten uskovan, että kasteen jälkeen ei tule syntiä. Kyllä itsekukin pyytää syntejään anteeksi varmasti useampaankin kertaan päivässä ja mihin perusuu ne joukkotunnustukset? Ajatuksin seemme jatkuvasti syntiä ja kyllä meidän tätyy luottaa että Jeesuksen veri puhdistaa meitä jatkuvasti synneistä. Mikäli niin ei olisi, niin ihmisen elämä olisi jatkuvaa itsensä tarkkailua ja lakihekistä pakerrusta.
      Ja itsekukin tarkkailkoon omaa vaelulstaan.

• omahyväiset.

helluintailaiset tarkkailee toisten vaellusta. Erityisesti kun oli Luterilainen tunnustava Krisitty minun vaellustani tarkkailtiin.

Minulle kerrottiin ikivanhoista synneistä joita olin joskus tehnyt ja saanut ne anteeksi ihmiseltä ja Jumalalta.

Helluntalaiskolmikko tuli luokseni kahville ja tämä solunvetäjä täysin kaikkien kuullen vertasi minua itseensä ja totesi itse olevansa paljon parempi, uskovainen ja ihminen kuin minä ja tämä minun kodissani !

Elämäntilanteessani olisin ja odotin saavani inhimillistä tukea ja myös että puolestani rukoiltaisiin.

Sain haukkumiset omassa kodissani ja kukaan ei kysynyt miten selviän eteenpäin ja kukaan ei tehnyt elettäkään rukoillakseen puolestani.

Mitään anteeksipyyntöä tämä kolmikko ei ole vierailunsa jälkeen esittänyt.

Itse olen käynyt puhumassa tästä helluntailaisten solusta helluntaiseurakunnan johdolle ja saanut tukea ja asioihin on myös puututtu

• Huonompi puolisko

Onko otsakkeen kirjoittajalla perusteluja väittämälle, ettei helluntalaisilla ole synnin tunnustusta ja synnin tuntoa?

Tuohon ei löydy perusteita helluntaiseurakuntien uskon pääkohdista.
      Helluntailaiset pitävät Raamattua Jumalan Sanana ja mm näin sanotaan Raamatussa:
      Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. (1 Joh 1:8)

• kokemuksella.

Valehtele lisää !

Olin hellluntailaisten solussa niinmonta vuotta että tiedän että Raamatulla ei ollut heille mitään vrikaa !

Raamatun ohjeita he eivät noudattaneet, jos omaetu ei sitä edellyttänyt.

Roskia olivat kaivamassa muitten uskovien silmistä, mutta koskaan eivät sitä kattohirtä omasta silmästään pois ottaneet.

Itse olin siihen aikaan heikoilla ja kun he rikkoivat avioliittoni, niin saatuani voimiani kerättyä lähdin siitä solusta.

Seuraava uhri oli syöpäsairas naine, jolla lisäksi uskomaton alkoholia liikaa käyttävä mies. Tälle helluntailaiset sanoivat; et ole luovuttanut itseäsi Jeesukselle täysin koska sinulla on ONGELMIA

Tällä sanojarouvalla oli oma firma ja hän pisti sen konkurssiin, KOSKA KUULEMMA VEROTTAJA VAATI LIIKAA ! firma oli OY joten he jatkoivat varakasta elämäänsä.

Jeesus sanoo Raamatussa; antakaa keisarille mikä keisarin on ja Jumalalle mikä Jumalan on ! - mutta tätä omahurskasta helluntailaispariskuntaa tämä Raamatun kohta ei koskettanut.

Tämän pariskunnan poika oli koulussa niin häirkkö että muut vanhemmat keräsivät listaa, että poika pitää siirtää erityiskouluun muita häiritsemästä. helluntailainen rehtori puhui vanhemmat ympäri ja tämä poika sai jatkaa riehumistaan koulussa ja tästäkään vanhemmat eivät mitään välittäneet.

• Huonompi puolisko
        kokemuksella. kirjoitti:

Valehtele lisää !

Olin hellluntailaisten solussa niinmonta vuotta että tiedän että Raamatulla ei ollut heille mitään vrikaa !

Raamatun ohjeita he eivät noudattaneet, jos omaetu ei sitä edellyttänyt.

Roskia olivat kaivamassa muitten uskovien silmistä, mutta koskaan eivät sitä kattohirtä omasta silmästään pois ottaneet.

Itse olin siihen aikaan heikoilla ja kun he rikkoivat avioliittoni, niin saatuani voimiani kerättyä lähdin siitä solusta.

Seuraava uhri oli syöpäsairas naine, jolla lisäksi uskomaton alkoholia liikaa käyttävä mies. Tälle helluntailaiset sanoivat; et ole luovuttanut itseäsi Jeesukselle täysin koska sinulla on ONGELMIA

Tällä sanojarouvalla oli oma firma ja hän pisti sen konkurssiin, KOSKA KUULEMMA VEROTTAJA VAATI LIIKAA ! firma oli OY joten he jatkoivat varakasta elämäänsä.

Jeesus sanoo Raamatussa; antakaa keisarille mikä keisarin on ja Jumalalle mikä Jumalan on ! - mutta tätä omahurskasta helluntailaispariskuntaa tämä Raamatun kohta ei koskettanut.

Tämän pariskunnan poika oli koulussa niin häirkkö että muut vanhemmat keräsivät listaa, että poika pitää siirtää erityiskouluun muita häiritsemästä. helluntailainen rehtori puhui vanhemmat ympäri ja tämä poika sai jatkaa riehumistaan koulussa ja tästäkään vanhemmat eivät mitään välittäneet.

Ikävä, että sinulla on tuollaisia kokemuksia. Toivon kuitenkin, ettet yleistä tätä koko helluntailaisuuteen.
        Jos vaikka joku keskustalainen toimisi jotekin epäeettiisesti, et leimaisi koko Keskustapuoluetta. Tai jos joku britti toimisi pahasti, et varmaan syyttäisi koko kansakuntaa. Kaikissa ryhmissä on väkeä joka lähtöön.
        Tai jos vaikka liikenteessä kuoli viime vuosisadalla enemmän ihmisiä kuin sodissa, niin et varmaan torjuisi kaikkea liikennettä.
        Väärin toimivia löytyy jokaisesta kirkkokunnasta.
        Mutta todellakin: olen pahoillani ikävistä kokemuksistasi.

• kiitti ja riitti

Niin juuri tuota ajattelen kun ajattelen näitä helluntailaisia. he ovat mielestään parempia uskovia kuin muut ja mitä ovat heidän tekonsa ?

kyllä näitten helluntailaisten tapaaminen ja teot ovat muuttaneet täysin suhtautumiseni helluntailaisiin.

ennen pidin heitä sisarina ja veljinä Jeesuksessa Kristuksessa ja että meillä on Raamatun suhteen vain eri painotuksia.

nyt en pidä helluntailaisia ollenkaan Kristittyinä. Heidän jumalansa ovat he itse ja he rakastavat helluntailaisuuttaan.

• ~~tähkäpää~~

Voisiko olla niin, että Sinun oma huono itsetuntosi huutaa korvaasi, että olet huonompi kuin muut ja koska vihollinen haluaa aina tuhota uskovien yhteyden ja ihmisen uskon, hän on saanut Sinut uskomaan, että tuo "huuto" tulee helluntailaisilta ja näin hän saa kasvatettua katkeruutta sisimpääsi,
        joka ei tuhoa helluntailaisia, vaan Sinut itsesi?

• homo3
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Voisiko olla niin, että Sinun oma huono itsetuntosi huutaa korvaasi, että olet huonompi kuin muut ja koska vihollinen haluaa aina tuhota uskovien yhteyden ja ihmisen uskon, hän on saanut Sinut uskomaan, että tuo "huuto" tulee helluntailaisilta ja näin hän saa kasvatettua katkeruutta sisimpääsi,

Olkinukkesi oli kyllä aika karu. Eiköhän hän tiedä mistä hän puhuu. Minä myös olen helluntailahkon uhri.

• hellari huu haa.
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

helluntailaisissa ollut saatana tuhosi minun perheeni. Raamattu antaa kaikkeen aivan selvän ohjeen.

Nämä helluntailaiset eivät Raamattua tutkineet ja sieltä vastauksia etsineet. Jos olisivat niin tehneet, en olisi tänne kirjoittelemassa.

se tekopyhyys oikein HUUTAA helluntailaisista. ja se oma vanhurskaus. se että Marjut Rantala tekee minusta rikosilmoituksen ja valehtelee kaiken kertoo millainen hän ja hänen miehensä ovat. aivan samanlaisia oli koko se helluntailaisten solu.

on todella HUVITTAVAA miten te hellarit aina sitä KATKERUUTTA tuotte esiin ! ja te itse niitä katkeria olette !

MINÄ OLEN VIHAINEN ! ja minun VIHANI ON OIKEUTETTUA !

on täysin käsittämätöntä että samoja herjaavia nimimittelyjä minusta käyttävät helluntailaiset ja itseään saatanan palvojiksi sanojat !

NIIN MIKÄ HENKI NÄISSÄ IHMISSÄ VAIKUTTAA ?

• Joh 16:9

synnin, koska he eivät usko minuun;

Jos me valkeudessa vaellamme niin meillä on yhteys keskenämme ja Jeesuksen veri puhdistaa (jatkuvasti) meidät kaikesta vääryydestä.

• Synnin palkka on kuolema

Raamattu sanoo, älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi! Tässä hakkuessasi Helluntailaisia teet itse syntiä! Annat väärää todistusta lähimmäisestä, pidät itseäsi parempana kuin muut joten yrität päästä taivaaseen omilla teoillasi!

• "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi".
        Tässä voisivat puhdasoppiset helluntailaiset kyllä näyttää esimerkkiä ja aloittaa jo tältä palstalta. Kummasti useimmilta helluntailaisilta vain tahtoo lipsahtaa aina tuomitsemisen puolelle.Kyllä muille osaatte tuomiota lukea. Ei uudestikastekaan ole tuomiohenkisyyttä helluntailaisilta poistanut.

• Juhannuskonfassa

Syntien tunnustaminen on tulossa meidän jumalanpalveluskaavaamme. Vielä tämän vuoden aikana saamme sanamuodot valmiiksi.

• pyydäanteeksi

Lainattua: On valhe että helluntailaien aikuiskasteen jälkeen on pyhä ja synnitön - tämä on saatanan keksimä valhe...

- huom. aikuiskastetta ei ole hellareilla, eikä Raamatussa, on vaan uskonsa tunnustaneitten, uskoontulleitten kaste.

Ei yleinen synnintunnustus ole ainoa oikea, tyyyli, kyllä yksinäisyydessä Jumalan edessä tunnustus on aivan yhtä merkityksellinen, kuin muukin tunnustustapa.

Ole hyvä ja lopeta hellareitten mollaaminen, sulla nimittäin on nyt aihetta anteeksipyyntöön sanomiesi takia.

• hellarit homoja.

helluntialaiset rikkoivat avioliittoni ja meidän perheen, joten minulla ei ole heiltä mitään anteeksi pyydettävää - ei nyt eikä koskaan.

meidän tulee pyytää anteeksi Jumalta yhteisessä synnintunnustuksessa ja sitten erikseen yksin rukouksessa, jossa voimme tuoda Jumalan eteen kaiken sen saastan joka meissä asuu.

meidän tulee pyytää anteeksi myös lähimmäisiltämme ja tätä helluntailaiset eivät koskaan tee, kuten minun kohdalla tahallaan rikkoivat meidän perheen, vaikka tein heille selväksi että heidän tekonsa johtaa meidät avioeroon.

ylivainio aloitti valheen että ei tule pyytää anteeksi lähimmäisiltään - kyllä tulee pyytää ja erityisesti Kristuksessa sisarilta ja veljiltä

• body2

Synnin palkka EI OLE KUOLEMA, vaan me kannamme kuolemaa itsessämme.

Uskonto käyttää kuolemaa orjuuttaakseen ihmisen hallintaansa.

Kuolema on uuden elämän jatke ja se on siinä.

"Tuoda Jumalan eteen kaiken sen saastan..."

Ketä varten ja mitä varten tuo.
      Missä on järki, missä on ymmärrys,kun lapsellisuus hallitsee hengellisyyttä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      1
      3978
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      372
      1837
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      242
      1621
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1609
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      249
      1197
    6. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1033
    7. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      58
      1004
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      60
      775
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      756
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      719
    Aihe