cruze

3675337

Onko teillä joillakin tullut mitään ongelmia, kun olette käyneet katsastamassa Cruzea? Onko tullut hylkyjä? Olisi kohta itsellä edessä.....

40

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 165234

      Eipä niitä kovin montaa ole vielä katsastusikään ehtinyt kun ensimmäisiä on vasta 2010 keväällä rekisteröity. Tekniikka ei poikkea Astrasta, jonka hylkäysprosentti viime vuonna kolme vuotta vanhoissa oli 1.4% keskimäärin 56tkm ajettuina.

      • ihme keinu

        Nyt se taas kelpaa verrata Ooppel Astraan kun Astra on saanut kohtuullisen tuloksen. Muutenhan kaikilta muilta osin Cruze on paljon parempi kuin Opel.


    • tarkistuslista
      • 46643576

        Jep, en ymmärrä niitä jotka tosiaan menevät katsastukseen valot pimeinä, taikka sakkorenkailla....Pikku vaiva tsekata nuo asiat kotona.


    • huoleton1

      1.8 LT kävi katsastuksessa pari viikkoa sitten. Mittarissa vajaa 53 tkm. Katsastusmies totesi auton olevan loistavassa kunnossa.

      • Partyt pystyyn

        Mukava kuulla, että Cruzeistit ovat vilpittömän tyytyväisiä siihen, että autonsa läpäisevät ensimmäisen katsastuksen.


      • Totta kai
        Partyt pystyyn kirjoitti:

        Mukava kuulla, että Cruzeistit ovat vilpittömän tyytyväisiä siihen, että autonsa läpäisevät ensimmäisen katsastuksen.

        Merkkiin katsomatta jokainen autoilija on tyytyväinen siitä, että auto on katsastuksessa havaittu edelleen uuden veroiseksi.


    • 1.6 LS

      Paljon rullattu mutta täysin kunnossa eikä edes originaaleissa iskareissa ja jarruissa huomauttamista. Kovaa ajoa ja kahden vuoden päästä seuraavalle leimalle.

      • Retuueyt

        Auto juuri katsastettu, ei mitään huomautettavaa. Oli kuulemma eka Cruze katastumiehellä :)


    • Cruze passed

      On vain kehuttu, että on ollut kuulemma kaikkein viattomin ja paraskuntoisin mitä katsuri oli koskaan autoissa nähnyt. Vain kerran oli ollut joku isompi Mersu samaa tasoa.

      • A-kähvellys

        Se hienoa, että katsastusasemilla on viimein tajuttu, että kalliin kiskurihinnan vastineeksi asiakkaalle löpistään juuri sitä, mitä hän haluaa kuulla. Takuuvarma keino saada asiakas käymään samalla asemalla uudestaan. Itselleni sanottiin juurikin lähes samat sanat, tosin erimerkkisestä autostani.


      • cruze passed
        A-kähvellys kirjoitti:

        Se hienoa, että katsastusasemilla on viimein tajuttu, että kalliin kiskurihinnan vastineeksi asiakkaalle löpistään juuri sitä, mitä hän haluaa kuulla. Takuuvarma keino saada asiakas käymään samalla asemalla uudestaan. Itselleni sanottiin juurikin lähes samat sanat, tosin erimerkkisestä autostani.

        Turha halveksia Chevyä. Kun on parasta laatua niin minkäs teet. itse epäilin vähän hiuksenhienoa välystä kun lonksuu keula hidastetöppyröissä. Arvelin, että raidetangonpää olisi mennyt. On tuolla sentään kohta 18000 ajettukin. Eipä vaan herra katsuri löytänyt mitään. Ei mitään vikaa.


      • En väheksy.
        cruze passed kirjoitti:

        Turha halveksia Chevyä. Kun on parasta laatua niin minkäs teet. itse epäilin vähän hiuksenhienoa välystä kun lonksuu keula hidastetöppyröissä. Arvelin, että raidetangonpää olisi mennyt. On tuolla sentään kohta 18000 ajettukin. Eipä vaan herra katsuri löytänyt mitään. Ei mitään vikaa.

        Eli toisinsanoen lonksuva keula on Cruzen ominaisuus, koska välyksiä ei löytynyt ja kaikki on siis normaalikunnossa.


      • cruze passed
        En väheksy. kirjoitti:

        Eli toisinsanoen lonksuva keula on Cruzen ominaisuus, koska välyksiä ei löytynyt ja kaikki on siis normaalikunnossa.

        Kun itse kirjoittaa kaikki viestit, saa juuri sellaisen keskustelun kun haluaa. Yhdessäkään Cruzessa ei kolise mikään paikka.


    • True Story

      Kannattaa lukea suomen TOP GEAR lehden kesäkuun numerosta sivu 44 eli lehti numero 25.

    • reppana1

      Itse pyrin katsastamaan auton juuri ennen huoltoa. Käsken katsastusmiehen kaivella kaikki mahdolliset viat esille. Sitten huoltoon, viat kuntoon ja uusi näyttö tarvittaessa. Monta mahdollisesti isoksi paisunutta juttua on estetty monilla eri merkeillä, kun näin olen menetellyt.

    • Crash test dummie
      • dfg23

        "But popular models such as the Chevrolet Cruze and Sonic and the Volkswagen Beetle got "marginal" ratings, while the Nissan Sentra and the Kia Soul and 2014 Kia Forte each were rated "poor.""

        Iltalehden käännös ei ehkä ihan osunut kohdalleen tälle erikoistestille. Turvallisuudessa Cruzen arvosana on muuten täysi kymppi.

        http://www.thecarconnection.com/review/1077084_2013-chevrolet-cruze_safety_5


      • Jotain silti uupuu
        dfg23 kirjoitti:

        "But popular models such as the Chevrolet Cruze and Sonic and the Volkswagen Beetle got "marginal" ratings, while the Nissan Sentra and the Kia Soul and 2014 Kia Forte each were rated "poor.""

        Iltalehden käännös ei ehkä ihan osunut kohdalleen tälle erikoistestille. Turvallisuudessa Cruzen arvosana on muuten täysi kymppi.

        http://www.thecarconnection.com/review/1077084_2013-chevrolet-cruze_safety_5

        Positiivista, että törmäysturvallisuus on hyvällä tolalla, mutta niin pitäisi nykypäivänä tuon luokan autossa olla kyllä turvallisuutta edistävien varusteidenkin, jottei siihen törmäykseen jouduta.
        Aktiivista turvallisuutta on mm. xenonvalot, valonpesurit, kaistavaroittimet, kuolleenkulman varoittimet, automaattinen hätäpysäytys jarruvalovilkku toiminnolla ja lievimmillään turvallisuutta kaupunkiliikenteeseen tuo jopa mäkilähtöavustin.
        Nämä kaikki puuttuvat Cruzesta, eikä niitä taida siihen edes rahalla saada.
        Turvatyynyt, ABS ja ESP jotka ovat periaatteessa Cruzen ainoat aktiiviset turvalaitteet, ovat olleet autoissa arkipäivää jo vuosia ja pakollisia varusteita euroopassa.
        Oliko cruzessa muuten edes aktiivisia niskatukia?? Peräänajon piiskaheilahdusvammat ovat todella yleisiä kaupunkinopeuksissa.


      • 16+2
        Jotain silti uupuu kirjoitti:

        Positiivista, että törmäysturvallisuus on hyvällä tolalla, mutta niin pitäisi nykypäivänä tuon luokan autossa olla kyllä turvallisuutta edistävien varusteidenkin, jottei siihen törmäykseen jouduta.
        Aktiivista turvallisuutta on mm. xenonvalot, valonpesurit, kaistavaroittimet, kuolleenkulman varoittimet, automaattinen hätäpysäytys jarruvalovilkku toiminnolla ja lievimmillään turvallisuutta kaupunkiliikenteeseen tuo jopa mäkilähtöavustin.
        Nämä kaikki puuttuvat Cruzesta, eikä niitä taida siihen edes rahalla saada.
        Turvatyynyt, ABS ja ESP jotka ovat periaatteessa Cruzen ainoat aktiiviset turvalaitteet, ovat olleet autoissa arkipäivää jo vuosia ja pakollisia varusteita euroopassa.
        Oliko cruzessa muuten edes aktiivisia niskatukia?? Peräänajon piiskaheilahdusvammat ovat todella yleisiä kaupunkinopeuksissa.

        Täysi kymppi turvallisuudessa kertoo kaiken.


      • jotain silti uupuu
        16+2 kirjoitti:

        Täysi kymppi turvallisuudessa kertoo kaiken.

        Täysi kymppi kertoo sen, että auto kestää hyvin törmäyksen, jos siihen joudutaan muttei kaikkea ns. aktiivisista nykyaikaisista turvalaitteista, joilla törmäys vältetään.
        Cruze on saanut 2009 5 tähteä euroncap:sta, mikä oli tuohon aikaan hyvä saavutus ja tuolloinen tulos varmasti heijastuu ylläolevan linkin 10 pisteen tulokseen. Sittemmin arvostelu on tiukennettu ja yleinen tieto on, ettei nämä vanhemmat 5 tähteä ole enää vertailukelpoisia uusien tiukempien tähtien kanssa.
        Arvoitus on, miten 4 vuotta sitten testattu Cruze pärjäisi turvallisuudessa yhden sukupolven uudempien 5 tähden kilpailijoiden tahdissa, Cruze luultavasti olisi ehkä 4 tähden auto, mikä sekin olisi hyvä tulos. 4 vuodessa kuitenkin tapahtuu paljon turvallisuudessa ja suurlujuusmateriaalien käytössä ja tämä myös tiukentaa testin arvostelua.


      • 16+2
        jotain silti uupuu kirjoitti:

        Täysi kymppi kertoo sen, että auto kestää hyvin törmäyksen, jos siihen joudutaan muttei kaikkea ns. aktiivisista nykyaikaisista turvalaitteista, joilla törmäys vältetään.
        Cruze on saanut 2009 5 tähteä euroncap:sta, mikä oli tuohon aikaan hyvä saavutus ja tuolloinen tulos varmasti heijastuu ylläolevan linkin 10 pisteen tulokseen. Sittemmin arvostelu on tiukennettu ja yleinen tieto on, ettei nämä vanhemmat 5 tähteä ole enää vertailukelpoisia uusien tiukempien tähtien kanssa.
        Arvoitus on, miten 4 vuotta sitten testattu Cruze pärjäisi turvallisuudessa yhden sukupolven uudempien 5 tähden kilpailijoiden tahdissa, Cruze luultavasti olisi ehkä 4 tähden auto, mikä sekin olisi hyvä tulos. 4 vuodessa kuitenkin tapahtuu paljon turvallisuudessa ja suurlujuusmateriaalien käytössä ja tämä myös tiukentaa testin arvostelua.

        Jokainen lukutaitoinen voi itse lukea, että Cruze vm. 2013 on saanut täyden kympin turvallisuudessa, jonka osa-alue ovat törmäystestit. Ellet itse kykene tähän, älä kuitenkaan jaa omia valheellisia mielipiteitäsi selvistä faktoista.

        http://www.thecarconnection.com/review/1077084_2013-chevrolet-cruze_safety_5


      • jotain silti uupuu
        16+2 kirjoitti:

        Jokainen lukutaitoinen voi itse lukea, että Cruze vm. 2013 on saanut täyden kympin turvallisuudessa, jonka osa-alue ovat törmäystestit. Ellet itse kykene tähän, älä kuitenkaan jaa omia valheellisia mielipiteitäsi selvistä faktoista.

        http://www.thecarconnection.com/review/1077084_2013-chevrolet-cruze_safety_5

        Äläpä vaahtoa, vaan pysy kerrankin nahoissasi ja asialinjalla.

        En löytänyt jutusta viitteitä, että Cruzelle olisi tehty uusien kriteerien mukainen 2013 euroncap:testi - josta yllä nimenomaan puhuin. Varmasti Jenkeissä tehdään autoille omia testejä, mutta ainakin itse pidän täällä myytävien autojen turvallisuuden mittapuuna euroncap:ta, koska autojen vertaaminen on helppoa. Jenkeissä ei myydä,eikä testata läheskään kaikkia Eurooppalaisia malleja tai edes merkkejä, joten vertaaminen on hiukan hankalaa ja Cruzen sijoittumisen seuraaminen kilpailijoihin nähden Jenkkitestien perusteella on hankalaa.. Sekin tiedetään jo varustelistoja ja autolehtien koeajovarustetaulukkoja katsomalla, että Cruzen ktiiviset turvalaitteet ovat selvästi heikommalla tolalla, kuin uudemmissa kilpailijoissa.
        Et selvästikkään tunnu tietävän, mitä eroa on aktiivisella ja passiivisella turvallisuudella kun puhutaan autoista.
        Ilmeisesti sinä olet sitä mieltä, että viis hyvistä aktiivisista turvalaitteista, kunhan autolla voi ajaa päin seinää 10 pisteen arvoisesti. Kehottaisinkin tutustumaan edellä mainittuihin käsitteisiin. Ehkäpä silloin ymmärrät, että Eurooppalainen tasokas autovalmistaja pyrkii ensisijaisesti tekmään auton, jolla ei edes joudu tilanteeseen, jonka Cruze sitten ilmeisesti kestää jotenkin... :)


      • 16+2
        jotain silti uupuu kirjoitti:

        Äläpä vaahtoa, vaan pysy kerrankin nahoissasi ja asialinjalla.

        En löytänyt jutusta viitteitä, että Cruzelle olisi tehty uusien kriteerien mukainen 2013 euroncap:testi - josta yllä nimenomaan puhuin. Varmasti Jenkeissä tehdään autoille omia testejä, mutta ainakin itse pidän täällä myytävien autojen turvallisuuden mittapuuna euroncap:ta, koska autojen vertaaminen on helppoa. Jenkeissä ei myydä,eikä testata läheskään kaikkia Eurooppalaisia malleja tai edes merkkejä, joten vertaaminen on hiukan hankalaa ja Cruzen sijoittumisen seuraaminen kilpailijoihin nähden Jenkkitestien perusteella on hankalaa.. Sekin tiedetään jo varustelistoja ja autolehtien koeajovarustetaulukkoja katsomalla, että Cruzen ktiiviset turvalaitteet ovat selvästi heikommalla tolalla, kuin uudemmissa kilpailijoissa.
        Et selvästikkään tunnu tietävän, mitä eroa on aktiivisella ja passiivisella turvallisuudella kun puhutaan autoista.
        Ilmeisesti sinä olet sitä mieltä, että viis hyvistä aktiivisista turvalaitteista, kunhan autolla voi ajaa päin seinää 10 pisteen arvoisesti. Kehottaisinkin tutustumaan edellä mainittuihin käsitteisiin. Ehkäpä silloin ymmärrät, että Eurooppalainen tasokas autovalmistaja pyrkii ensisijaisesti tekmään auton, jolla ei edes joudu tilanteeseen, jonka Cruze sitten ilmeisesti kestää jotenkin... :)

        The 2013 Cruze isn't just one of the safest compact sedans for sale in the U.S. market, but one of the safest in the world. The Cruze's structure—only slightly different in other markets—has earned top ratings in Euro NCAP, KNCAP (Korea), C-NCAP (China), and ANCAP (Australia) tests.

        The Cruze has earned top crash test scores from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), with 'good' results in every IIHS category, and it's been named an IIHS Top Safety Pick. And in the federal NCAP tests, the Cruze earned five-star results in all categories.

        Voit opettajan kanssa pohdiskella, mitä tarkoittaa "only slightly different in other markets" suomeksi. Cruzen loistava suoritus Euroncapissa on samaa linjaa kuin loistavat tulokset ja täyden kympin turvallisuusluokitus muilla markkinoilla. Tärkeimmät aktiiviset turvavarusteet ovat lukkiutumattomat jarrut ja ajonvakautus, jotka ovat vakiovarusteita Cruzessa.


      • Crash test dummie
        16+2 kirjoitti:

        Jokainen lukutaitoinen voi itse lukea, että Cruze vm. 2013 on saanut täyden kympin turvallisuudessa, jonka osa-alue ovat törmäystestit. Ellet itse kykene tähän, älä kuitenkaan jaa omia valheellisia mielipiteitäsi selvistä faktoista.

        http://www.thecarconnection.com/review/1077084_2013-chevrolet-cruze_safety_5

        Ei voi täyden kympin autoksi sanoa, jos eräs osaalue on välttävä.
        Tuossa uusin tulos.

        http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=710

        http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=710


      • 16+2

      • Crash test dummie
        16+2 kirjoitti:

        Täyttä kymppiä näyttää:
        http://www.thecarconnection.com/review/1077084_2013-chevrolet-cruze_safety_5

        Mutta varmasti Chevrolet tekee autoon parannuksia, jotta se saa täydet pisteet myös uudessa kulmakolaritestissä.

        On aika noloa peukuttaa omia tekstejään kuten sinä tunnut aina tekevän.
        Ei onnistu ilman uutta korimallia tuon parantaminen tuossa testissä.

        Ilmeisesti et pidä arvossa tuota IIHS testiä juuri missään arvossa, mutta sehän ei yllätä.


      • 16+2
        Crash test dummie kirjoitti:

        On aika noloa peukuttaa omia tekstejään kuten sinä tunnut aina tekevän.
        Ei onnistu ilman uutta korimallia tuon parantaminen tuossa testissä.

        Ilmeisesti et pidä arvossa tuota IIHS testiä juuri missään arvossa, mutta sehän ei yllätä.

        Pidän kaikkia törmäystestejä arvossa. GM:llä on varaa parantaa ykkösmalliaan jatkuvasti.

        Peukkuja voi antaa vain yhden kerran, joten tätäkin ketjua on moni jo peukuttanut.


      • jotain silti uupuu
        16+2 kirjoitti:

        The 2013 Cruze isn't just one of the safest compact sedans for sale in the U.S. market, but one of the safest in the world. The Cruze's structure—only slightly different in other markets—has earned top ratings in Euro NCAP, KNCAP (Korea), C-NCAP (China), and ANCAP (Australia) tests.

        The Cruze has earned top crash test scores from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), with 'good' results in every IIHS category, and it's been named an IIHS Top Safety Pick. And in the federal NCAP tests, the Cruze earned five-star results in all categories.

        Voit opettajan kanssa pohdiskella, mitä tarkoittaa "only slightly different in other markets" suomeksi. Cruzen loistava suoritus Euroncapissa on samaa linjaa kuin loistavat tulokset ja täyden kympin turvallisuusluokitus muilla markkinoilla. Tärkeimmät aktiiviset turvavarusteet ovat lukkiutumattomat jarrut ja ajonvakautus, jotka ovat vakiovarusteita Cruzessa.

        Cruzen euroncap on jo 4 vuotta vanha ja kuten jo kerran kirjoitin, sen arvosteluasteikko on tämän jälkeen jo kiristynyt, joten se ei ole edes vertailukelpoinen uusimpien testien kanssa.
        Se on toki hienoa, että euroopassa pakolliset ABS:t ja ESP ovat Cruzessakin, mutta mitään muuta muutaman turvatyynyn ja turvavöiden lisäksi siinä ei sitten olekkaan. Muiden valmistajien kehitellessä ja lanseeratessa uusimpia loistoautoista tuttuja turvainnovaatioita yhä halvempiin autoihin, Cruzesta löytyy vain ne pakolliset, kuten varustetaulukoistakin helposti voi nähdä.
        Hyvänä esimerkkinä reilu kymppitonnin VW Up, jossa vakiona automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä, jos se havaitsee edessään esteen, eikä kuljettaja tee asialle mitään. Tiedän että nämä ovat Chevroletisteille aivan ennenkuulumattomia juttuja sen ABS:n lisäksi, mutta nykypäivää jo kilpailijoissa.
        Aktiivinen turvallisuus, jolla vältetään kolarit, on vähintään yhtä tärkeää kuin passiivinen. Varmaan jo otit selvää, mitä noilla käsitteillä tarkoitetaan??
        Sinäänsä hyvä asia, että Cruze kestää kolarissa, mutta kolariin minä en ainakaan halua joutua, jolloin arvostan myös niiden ehkäisyä auttavia nykyaikaisia varusteita, joita Cruzessa ei valitettavasti parin apkollisen lisäksi juuri ole saatavilla edes rahalla.


      • ei kannata parantaa
        16+2 kirjoitti:

        Pidän kaikkia törmäystestejä arvossa. GM:llä on varaa parantaa ykkösmalliaan jatkuvasti.

        Peukkuja voi antaa vain yhden kerran, joten tätäkin ketjua on moni jo peukuttanut.

        Kuinkahan monta vuotta tuota vanhusta kannattaa vielä parannella?? Nyky-Cruze alkaa pienestä face-liftistään huolimatta näyttämään H4-maskeineen ja raskaine vyötärölinjoineen surkean antiikkiselta uudempien kilpailijoiden rinnalla ja parin vuoden päästä, jos tuon malli-ikää vielä venytetään, auto on jo aivan T-malli Fordi verrattuna nyt esiteltyihin saman luokan autoihin. Kohta noita ei enää myydä Euroopassa ja suomessa sitäkään vähää mitä nyt, jos uutta ei ole kovasti tulossa.
        Jenkeille, Intialaisille ja Kinukeille kelpaa perinteisemmätkin mallit, kuten hyvin tiedetään, mutta euroopassa on oltava aina ajan hermolla.


      • nnn 235
        ei kannata parantaa kirjoitti:

        Kuinkahan monta vuotta tuota vanhusta kannattaa vielä parannella?? Nyky-Cruze alkaa pienestä face-liftistään huolimatta näyttämään H4-maskeineen ja raskaine vyötärölinjoineen surkean antiikkiselta uudempien kilpailijoiden rinnalla ja parin vuoden päästä, jos tuon malli-ikää vielä venytetään, auto on jo aivan T-malli Fordi verrattuna nyt esiteltyihin saman luokan autoihin. Kohta noita ei enää myydä Euroopassa ja suomessa sitäkään vähää mitä nyt, jos uutta ei ole kovasti tulossa.
        Jenkeille, Intialaisille ja Kinukeille kelpaa perinteisemmätkin mallit, kuten hyvin tiedetään, mutta euroopassa on oltava aina ajan hermolla.

        Uusi malli tulee 2016. Ehkä sitä on pitkitetty juuri siksi, että Cruze on edelleen luokkansa huippuautoja eikä voittajia sille ole näköpiirissä. Myynti Saksassakin on nousussa kun useimmilla muilla se laskee.


      • Heko heko
        nnn 235 kirjoitti:

        Uusi malli tulee 2016. Ehkä sitä on pitkitetty juuri siksi, että Cruze on edelleen luokkansa huippuautoja eikä voittajia sille ole näköpiirissä. Myynti Saksassakin on nousussa kun useimmilla muilla se laskee.

        "Cruze on edelleen luokkansa huippuautoja"

        Ja millähän mittapuulla? Eipä ole ainakaan ensimmäistäkään vertailuvoittoa tullut vastaan, eikä myyntikään pieniä tarjouspiikkejä lukuunottamatta vedä. Luulisi kaupan käyvän jatkuvasti kuin siimaa, jos on luokkansa paras huippuauto, onhan tuota herkkua ollut saatavilla jo monta vuotta. Hintakaan ei ole este, kun tuollaisen saa halutessaan alkaen hinnalla muita saman luokan autoja tonneja halvemmalla. Jopa todellisena halpa-autona pidetty Dacia Sandero Stepwaykin on vaan reilu tonnin halvempi kuin Cruze HB LS.
        Myös käytettynäkin samat yksilötkin seisovat myynnissä kuukaudesta toiseen joten taitaa huiput viimeistään kadota kun auto lähtee kiertoon.
        Myös varustelu pitäisi saada seuraavassa sukupolvessa nykyaikaiselle tasolle, jos huipulle mielii. Xenonia, panoraamakattoa, pysäköintiavustinta, vireystilan valvontaa, nykyaikaisia turvavarusteita jne. mitkä kuuluu jo itsestään selvyyksiin Euroopassa.
        Cruze on jäänyt uudempien automaallien jalkoihin, näin se vaan on, vaikka asiaa katsoisi kuin rusettilasien lävitse. Sisarauto Astra on hyvä, muttei sekään vielä huipulla ole,kuinka sitten olisi selvästi riisutumpi Cruze??


      • ja heko vaan
        Heko heko kirjoitti:

        "Cruze on edelleen luokkansa huippuautoja"

        Ja millähän mittapuulla? Eipä ole ainakaan ensimmäistäkään vertailuvoittoa tullut vastaan, eikä myyntikään pieniä tarjouspiikkejä lukuunottamatta vedä. Luulisi kaupan käyvän jatkuvasti kuin siimaa, jos on luokkansa paras huippuauto, onhan tuota herkkua ollut saatavilla jo monta vuotta. Hintakaan ei ole este, kun tuollaisen saa halutessaan alkaen hinnalla muita saman luokan autoja tonneja halvemmalla. Jopa todellisena halpa-autona pidetty Dacia Sandero Stepwaykin on vaan reilu tonnin halvempi kuin Cruze HB LS.
        Myös käytettynäkin samat yksilötkin seisovat myynnissä kuukaudesta toiseen joten taitaa huiput viimeistään kadota kun auto lähtee kiertoon.
        Myös varustelu pitäisi saada seuraavassa sukupolvessa nykyaikaiselle tasolle, jos huipulle mielii. Xenonia, panoraamakattoa, pysäköintiavustinta, vireystilan valvontaa, nykyaikaisia turvavarusteita jne. mitkä kuuluu jo itsestään selvyyksiin Euroopassa.
        Cruze on jäänyt uudempien automaallien jalkoihin, näin se vaan on, vaikka asiaa katsoisi kuin rusettilasien lävitse. Sisarauto Astra on hyvä, muttei sekään vielä huipulla ole,kuinka sitten olisi selvästi riisutumpi Cruze??

        Varustelua voidaan lisätä ja lisätäänkin vuosi vuodelta mutta se ei muuta sitä faktaa miksikään, että Cruze on huippuauto ja myy kuin häkä. Tänä vuonna on tulossa myyntiennätys ympäri maailman.


      • Heko heko
        ja heko vaan kirjoitti:

        Varustelua voidaan lisätä ja lisätäänkin vuosi vuodelta mutta se ei muuta sitä faktaa miksikään, että Cruze on huippuauto ja myy kuin häkä. Tänä vuonna on tulossa myyntiennätys ympäri maailman.

        Kyllähän tuo myy, kehitysmaissa kuten Kiinassa ja Venäjällä ja tietenkin merkin kotimaassa Usassa jossa on totuttu, mitenk sen kauniisti sanosi - hyvin perinteisiin autoihin. Vaativana automantereena tunnetussa Euroopassa menestys on ollut laihaa, kuten sisarmerkki Opelinkin.
        Varustelua on lisätty jo 4 vuotta, mutta vieläkin ollaan jäljessä muista. Minkähänlaisia karvalakkeja ne ensimmäiset Cruzet ovat olleet?


      • 16+2
        Heko heko kirjoitti:

        Kyllähän tuo myy, kehitysmaissa kuten Kiinassa ja Venäjällä ja tietenkin merkin kotimaassa Usassa jossa on totuttu, mitenk sen kauniisti sanosi - hyvin perinteisiin autoihin. Vaativana automantereena tunnetussa Euroopassa menestys on ollut laihaa, kuten sisarmerkki Opelinkin.
        Varustelua on lisätty jo 4 vuotta, mutta vieläkin ollaan jäljessä muista. Minkähänlaisia karvalakkeja ne ensimmäiset Cruzet ovat olleet?

        Parhaat autot myyvät juuri maailman suurimmilla markkinoilla. Nyt Chevrolet on tulossa myös Eurooppaan. Cruze LTZ:n mainioon varusteluun voi tutustua maahantuojan sivuuilla.


      • gs birotor
        nnn 235 kirjoitti:

        Uusi malli tulee 2016. Ehkä sitä on pitkitetty juuri siksi, että Cruze on edelleen luokkansa huippuautoja eikä voittajia sille ole näköpiirissä. Myynti Saksassakin on nousussa kun useimmilla muilla se laskee.

        Onko tässä jokin erikoinen cruze henkilöiden logiikka käytössä, jos väitetään saksassa myynnin nousevan ja tilastot sanovat tuloksen olevan -17% ajalta 1-6/2013 ja kokonaismarkkinat ovat laskeneet smaan aikaan vain -8,1%


      • gs birotor
        gs birotor kirjoitti:

        Onko tässä jokin erikoinen cruze henkilöiden logiikka käytössä, jos väitetään saksassa myynnin nousevan ja tilastot sanovat tuloksen olevan -17% ajalta 1-6/2013 ja kokonaismarkkinat ovat laskeneet smaan aikaan vain -8,1%

        Lisäään vielä tilanne samalla ajalla euroopassa joita pidetään kaikkein vaikeimpina markkinoina, jo pelkästään ostajien vaatimustason takia.

        Chevroletin tilanne -29,1% ja kokonaismarkkinat -6,9%


      • +33%
        gs birotor kirjoitti:

        Lisäään vielä tilanne samalla ajalla euroopassa joita pidetään kaikkein vaikeimpina markkinoina, jo pelkästään ostajien vaatimustason takia.

        Chevroletin tilanne -29,1% ja kokonaismarkkinat -6,9%

        Näillä vaativilla Saksan markkinoilla Chevrolet nosti myyntiään viime kuussa 33%.

        http://gmauthority.com/blog/2013/08/july-2013-opel-sales-up-11-percent-chevrolet-up-33-percent-in-germany/


    • ~~~

      Myynti ja turvallisuus ovat eri asia. Ihmisillä on omia, ei aina niin kovin oikeita käsityksiä ja tottumuksia ja kaikki eivät suinkaan hanki autoa turvallisuusnäkökohtien perusteella.
      Tällöin on ihan sama jotkin turvallisuustestit jos auto muuten ostajaa miellyttää.
      Ihan sama on myös niiden mallien uudistamiset parin vuoden välein, jos joku pitää tietystä tyylistä. Minä itse en enää löydä itseäni miellyttävää autoa uusien autojen joukosta, vaikka Cruzella ajelenkin ja siihen olen hyvin tyytyväinen. Se ei silti ole sellainen, joka minua täysin miellyttäisi. Sellaisia ei vain tehdä enää, ei ole tehty vuosikymmeniin. Maailma muuttuu eikä läheskään aina parempaan suuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe