Hei
Hain säästöpankilta joustoluottoa 7000t e. He vaativat vakuuksia, käy mm. asunto-osakkeet, tai raha?
Ei ole asunto-osakkeitta. Minkälainen rahavakuus yleensä vaaditaan, 100%? Eli pitäisikö mulla olla 7000e säästössä, jotta saisin 7000e lainaa? Eihän tuossa ole mitään ideaa, miksi tarvitsisin lainaa jos minulla olisi se jo säästössä. Vai onko rahavakuus pienempi kuin lainattava summa.
Jos aiot vastata olisit kysynyt sieltä, jätä vastaamatta.
Joustoluotto
12
2101
Vastaukset
- Olisit kysynyt...
No vastaan silti vaikka laitoit, ettei tarvitse vasta niin silti.
Olisit kysynyt sieltä tai yritä lukea pankin www-sivuilta vastaus.... - Helppo homma
Jos vaativat rahavakuutta niin ideahan on tietysti siinä että se vakuus tulee joltain muulta kuin sinulta, eli joltain sellaiselta (sukulaiselta, ystävältä), jolla ON rahaa. Tämä henkilö sitten laittaa kyseisen summan vakuudeksi ja sinä saat lainan. Vakuus on sama kuin lainan määrä.
Jos jätät lainan maksamatta, se veloitetaan takaajalta (mikä onkin helppoa koska rahat ovat jo valmiiksi velkojapankilla).
Se on sitten eri asia kuka lähtee takaamaan 7000 euron lainan.- No jos
semmonen ystävä tai sukulainen olisi miksen lainaisi samantien häneltä sitä summaa?
- Olisit kysynyt......
No jos kirjoitti:
semmonen ystävä tai sukulainen olisi miksen lainaisi samantien häneltä sitä summaa?
Minä en ikinä lainaa tai takaa ystävälle tai sukulaiselle rahaa.
Kyllä pankki saa itse kantaa vastuun rahattomasta ystävästä tai sukulaiselta. Ei niitä rahoja koskaan kumminkaan saa takaisin. Ja tuo 7 000 euroa ei todellakaan ole iso summa..... - Miksei se sitten
Olisit kysynyt...... kirjoitti:
Minä en ikinä lainaa tai takaa ystävälle tai sukulaiselle rahaa.
Kyllä pankki saa itse kantaa vastuun rahattomasta ystävästä tai sukulaiselta. Ei niitä rahoja koskaan kumminkaan saa takaisin. Ja tuo 7 000 euroa ei todellakaan ole iso summa.....irtoa vakuudettomana? Olen kuitenkin ollut 4 vuotta samassa työpaikassa, vuositulot noin 37t. Ei velkaa muualle. Luottotiedot kunnossa. Eron johdosta vaan sitä rahaa nyt tarttisin. Kai tässä pitää joku helvetin pikavippi sitten ottaa.
Miksei se sitten kirjoitti:
irtoa vakuudettomana? Olen kuitenkin ollut 4 vuotta samassa työpaikassa, vuositulot noin 37t. Ei velkaa muualle. Luottotiedot kunnossa. Eron johdosta vaan sitä rahaa nyt tarttisin. Kai tässä pitää joku helvetin pikavippi sitten ottaa.
No se 7000 euroa on kuitenkin useamman kuukauden palkkasi, eli kulutusluotoksi paljon. Ei sitten tullut mieleen, että pahan päivän varalle voisi etukäteen säästää? Niin tekevät kaikki raha-asioissaan vastuulliset ihmiset.
- Ei tullut?
kriittinen kirjoitti:
No se 7000 euroa on kuitenkin useamman kuukauden palkkasi, eli kulutusluotoksi paljon. Ei sitten tullut mieleen, että pahan päivän varalle voisi etukäteen säästää? Niin tekevät kaikki raha-asioissaan vastuulliset ihmiset.
Säästöni hupenivat avioerossa kummasti.. :)
- Olisit kysynyt....
irtoa vakuudettomana? Olen kuitenkin ollut 4 vuotta samassa työpaikassa, vuositulot noin 37t. Ei velkaa muualle. Luottotiedot kunnossa. Eron johdosta vaan sitä rahaa nyt tarttisin. Kai tässä pitää joku helvetin pikavippi sitten ottaa.
No pankki katsoo, ettei sinulla riitä tulot ja maksuvara.
Ensin lasketaan tulot ja menot. Menoja on lasten elatusmaksut (jos on lapsia), vuokra, vakuutus ja yms. Elämiseen yksinäisellä lasketaan 1000 euroa. Sen jälkeen lasketaan maksuvara. Eli jos tienaat 1500 euroa kuukaudessa ja vuokra 500 euroa ei sinulla ole maksuvaraa (500 1000). Tähän lisätään vielä mahdolliset elatusmaksut - Onneksi mulla
Olisit kysynyt.... kirjoitti:
No pankki katsoo, ettei sinulla riitä tulot ja maksuvara.
Ensin lasketaan tulot ja menot. Menoja on lasten elatusmaksut (jos on lapsia), vuokra, vakuutus ja yms. Elämiseen yksinäisellä lasketaan 1000 euroa. Sen jälkeen lasketaan maksuvara. Eli jos tienaat 1500 euroa kuukaudessa ja vuokra 500 euroa ei sinulla ole maksuvaraa (500 1000). Tähän lisätään vielä mahdolliset elatusmaksuton kommandopipo ja banaani, irtoaa laina jota ei pidä maksaa takaisin koskaan ;)
- kokemuksella.....
Jos on tulot 37 Ke vuodesaa eikä muuta velkaa niin 7,000 euroa saa hetkessä soittamalla pankkiin. Ja ilman takaajia ja vakuuksia. Jos ei saa niin silloin on asiat hoidettu huonosti lainan ottajalla,
- hmmm...
7,000 eurolla jo varmaat ostat jotain joka kelpaa vakuudeksi. Auto, vene, asuntovaunu etc. Muuta en kyllä keksi mihin tuommoinen summa tarvitaan. Eläämiseen kun kerran käytetään se palkka eli käytettävissä olevat rahat.
- järki käteen
Sinä päivänä kun otat noin ison pikavipin tulet olemaan kusessa. Ole varovainen, sillä luottokierteeseen ajautuu hyvin helposti. Mihin tota 7000e olet tarvitsemassa, oikeuskuluihin vai johonkin muuhun? Viimeiseen asti kannattaa välttää luoton ottamista jos se vaan mitenkään on vältettävissä.
Luoton hakemisessa kannattaa kilpailuttaa pankit ts. laitat hakemukset kaikkiin ja katsot mikä on tulos. Jos et säästöpankilta saa, niin jostain toisesta pankista saattaa tulla myönteinen päätös. Pankeilta löytyy myös vakuudettomia luottoja. Sen lisäksi on Visat ja muita luottoyhtiöitä. Kannattaa vaan harkita että onko järkevää ottaa noin suurta luottoa. Pankin lainalaskureita kannattaa käyttää jotta näet kuinka kauan menee ennen kuin kyseinen luotto on maksettu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822