Voiko täin munia

apua kaipaava

Olla päänahassa? Omalla tyttärelläni on täitä ja kampaamisessa menee päänahka verille. Menee verille ihan vain sen takia, että saadaan ne päänahassakin olevat valkoiset pois. Ihan päänahassa ovat, eivät siis hiusten juuressa. On siis hoito tehty, vaatteet ja lakanat pesty kuudessakymmenessä ja kammattu niinä päivinä kun ehtii. Täitä on voinut olla kuukausia, nythän lapsilla on kesäloma ja meidän lasten päät on kutissu. En vain aluksi uskonut. Ja toinen huoli; Mitä täisamppoota kannattaa käyttää? Käytettiin ekan kerran Nixiä, muttei oikein toiminut. Nyt ostin Priodermiä, onko se hyvä samppoo? Kuulin myös tuosta Nydasta, jos on resistantti kanta. Eli siis voiko päänahassa olla saivareita? Mitä samppoota te muut olette käyttäneet?

5

2179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1

      Resistenssiä tarkoitat varmastikin.....

    • hermotmenettänytjo

      Otan osaa - kamppailen saman ongelman kanssa : ( Kirjoitin tuohon alempaan ekjuun aiemmin.

      Kyllä ne sekä saivareet että täit kuulemma voi olla kaiken värisiä. Ne vasta kuoriutuneet täit, eli nymfit on aivan pieniä ja päänahassa kiinni. Yleensä ne ovat tuumia, mutta vaaleahiuksisella voi olla vaaleampiakin. Jos epäröit. käy näyttämässä terkkarille tai lääkärille, ettei päänahkaan tule bakteeritulehdusta!

      Nix ona valitettavan usein tehoton : ( Suosittelen Paranixia tai Liceneriä. Licener lupaa, että yksi hoito riittää ja että se aine oikeasti tuhoaa myös ne munat, että niiden munien pinta halkeaa. Muut aineet ei ilm. lupaa näin paljoa.. Paranix on riittoisaa ja tukahduttaa kuulemma myös munat. Liceneristä varoittaisin, että vaikka pullon pitäisi riittää pitkään tukkaan, se meinasi loppua kesken. Eli levittäminen kannattaa tehdä aluksi niukasti ja huolellisesti päänähkaan ja sitten latvoihin, siten että latvojen jälkeen jää vielä ainbetta jolla varmistettaan että ainetta on varmasti joka paikassa. Tietty, jos on lyhyt tukka, kaikki aineet on helpompi levittää.

      Prioderm on voimakas hyönteismyrkky ja sillekin resistenttejä täikantoja on jo liikkeellä. En uskaltanut laittaa sitä lapselle, itseni käsittelin sillä. Meillä on nyt käytetty Nix, Paranix, itselleni Prioderm ja lapselle vielä Licener. Lähes koko asunto on tyhjennetty ym. siivoukset tehty totaalisen perusteellisesti. Vielökin epäilen, että itselläni on täi : ( Tai sitten päänahka on tulehtunut puremista ja käsittelyistä. Lapsi taitaa olla jo puhdas. En oikein YH:na pysty tutkimaan omaa päätä kunnolla ja lasta tutkiessa huomaan että kaikki munat eivät jää täikampaan. Eli omassa päässäni oi olla munia, koska en itse näe sinne : (

      Kannattaa tutkia päät ulkovalossa! Olen nyt alkanut tehdä niin ja eron huomaa selvästi. Vaikka aiemmin oli kirkas kohdevalo oosoittamassa tukkaan, munia ei näe niin hyvin kuin pihalla.

      Voimia sinne! Olen itse jo kohta mielenterv.potilas tän takia : (

    • Kaikkimikaeitapa

      Lueskelen näitä vanhoja viestejä,kun itse sekoamispisteessä...kivasti yksinelävä aikuinen ihminen nappasi tartunnan satunnaiselta vieraalta....

      Olen kokeillut paranixia ja liceneriä,tartunnasta reilu kuukausi...ei tunnut tehoavan,koska kutina alkaa aina uudestaa,päänahka jo todella arka.Raidiakin olen laittanut ja pesukone jyllää taukoamatta,sosiaalista elämää ei enää ole tartutuksen pelossa...pakastan ja keitän kaikki hiuksia koskevat systeemit,kuten harjat,kammat ja lukulasit ym. joka käytön jälkeen:-)

      Täytyy kokeilla tuota priodermia.

      Todella mieluusti ajelisin pään puliksi,jossen olisi töissä ihmisten näkyvillä..

      Toivottavasti aiemmilla kirjoittajilla jo asia pois päiväjärjestyksestä!

      • hermotmenettänytjo

        Kirjoitan tähän ketjuun taas, jos on jollekin apua. Meillä päästiin lopulta täistä eroon (toivottavasti ei tule takaisin..), mutta päänahkani on yhä tulehtunut, kutiseva, kirvelevä ja hiukset on pilalla : ( Täitä ei enää syksyllä löytynyt, eli hommasta on jo puoli vuotta aikaa, eikä päänahka ole toipunut. Olen yrittänyt etsiä rauhoittavia shampoita, mutta mikään ei tunnu rauhoittavan tilannetta. Ihotautilääkärille ei ole varaa mennä.

        Neuvoisin, että täikampaus tehdään erittäin huolellisesti parin viikon ajan ja jos saivareita ei todellakaan löydy, silloin täytyy vaan luottaa siihen ettei niitä täitä enää ole. Nyt jälkikäteen ymmärrän, että olin itse niin hysteerinen (ja päänahka oli/on niin tulehtunut täikampaamisesta ja käsittelyistä) että tulkitsin kirvelyn ja kutinan täiden aiheuttamaksi, vaikka niitä ei enää ollut. Minulla ei ollut ketään, kuka olisi tehnyt minulle huolellisen täikampaamisen, joten en voinut tietää onki minulla niitä vai ei. Mutta koska lapsella ei ollut, oli vaan luotettava siihen ettei minullakaan ole.

        Joku voi pitää tätä liioitteluna ja elämäni helppona, kun näin sanon, mutta täitartunta oli elämäni kamalinta aikaa. Siitäkin huolimatta, että lähipiirissäni on erittän vakavaa sairastelemista ja kaikenlaista murhetta sekä ongelmia.


    • täivapaa

      Meillä toimi PARANIX -shampoo kertalaakista! SUOSITTELEN!
      Pesin 2 päivänä ja sitten ohjeen mukaan 1 viikon päästä sama käsittely uudelleen. Ja tietenkin asianmukainen siivosu (lakanat, pipot, harjat yms.) päälle.

      Eipä oo sen koommin niitä näkynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe