Niin eli oon käyny jo viemässä ne paperit (kuvat, luvat ja henkkarit) poliisille monta viikkoa sitten. Joten voisiko joku viisas sanoa että kun ajokorttilupa on saatu, ilmoitetaanko siitä millään tavalla vai voinko mennä suoraan ilmoittautumaan teoriatunneille?
Mopokouluun menemisestä..
9
852
Vastaukset
- näin
Mene autokouluun ja ilmoittaudu mopokursseille. Kun teoriatunnit on käyty sitten teet teoriakokeen. Ajokorttilupaa ei tarvitse odottaa että voit ilmoittautua autokouluun. Ajokorttilupa tarvitaan vasta teoriakokeeseen mennessä.
- anonymous52
pitääkö ajokorttilupaa hakiessa olla henkilöllisyystodistus?
ja pitääkö se olla ajo- / teoriakokeeseen mentäessä?- nääääääääinonn
pitää, kaikkiin noihin
- anonymous52
joillakin sivuilla lukee ettei tarvitse
esim.http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokortit_ja_tutkinnot/mopokortti_2#Hankkiminen
"Mopokortin hankkiminen
1) Paperit poliisille
Mopokortin saaminen edellyttää ajokorttilupaa. Sen myöntää poliisi.
Ajokorttilupaa haetaan asuinpaikan poliisilta. Hakemukseen tarvitaan:
lääkärintodistus tai nuorison terveystodistus
kaksi passivalokuvaa
huoltajien suostumus
Lisäksi täytetään lomake, jossa hakija ilmoittaa, ettei hänellä ole entuudestaan ajokorttia tai ajokieltoa. Samalla maksetaan ajokorttilupamaksu. Hakijalla on myös oltava vakituinen asuinpaikka Suomessa." - melk.jokapaikassa
Jos viet paperit itse poliisiin, totta kai sun täytyy todistaa henkilöllisyytesi.
- anonymous52
mutta jos menee vanhempien kanssa ei tarvitse itellä olla henkkareita mukana?
- kaiketinäin
Riippuu varm.poliisista. NäissäKKÄÄN asioissa ei ikävä kyllä ole yhtenäistä linjaa valtakunnallisesti, mikä on väärin.
- tyhmä(kö)
Kröhääh, kaivelen vanhaa keskustelua mutta pakko tulla kysymään; kun ilmottautuu mopokursseille niin milloin ne sitten maksetaan? Ennen kurssien alkamista, osissa sen aikana vai vasta sen jälkeen? Tyhmä kun olen :,))
- ---
autokouluhan sen tietää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733