http://www.kirkkojakaupunki.fi/kannanotot/postia-piispa-irjalle
Mm. näin Seppo Simola: "Tällä kertaa mielipiteen ilmaisu ja kiivailu liittyy, yllätys yllätys, seksuaalivähemmistöjen kohteluun kirkossa. Siis eikö tätä aihetta ole jauhettu jo väsyksiin asti niin, ettei luulisi kenenkään siitä enää kiihtyvän? Ei ilmeisesti ole, eikä se taida loppua, ennen kuin sekä yhteiskunnassa että kirkossa on vähemmistöjen oikeudet saatettu samalle tasolle muiden kanssa.
Eikä taida loppua vielä sittenkään. Ainakaan mikäli muistelemme sitä, mitä tapahtui naisten saatua oikeuden olla pappeja. Siitä on jo yli kaksikymmentä vuotta, mutta sitkeimmät jaksavat jankata asiasta vieläkin. Vanhoista tottumuksista ja moraalisista koodeista luopumiseen ja uusiin sopeutumiseen menee helposti sukupolven aika."
Postia piispa Irjalle
35
180
Vastaukset
- SamiA
”ilmeisesti ole, eikä se taida loppua, ennen kuin sekä yhteiskunnassa että kirkossa on vähemmistöjen oikeudet saatettu samalle tasolle muiden kanssa.”
Täytyy muistaa, että kirkossa pieni vähemmistö on radikalisoitunut ajamaan homokulttuuria kirkon sisälle. Suuri maailmanlaajuinen kristikansa pitäytyy edelleen perinteisessä ihmiskäsityksessä, jossa Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi
Oikea tapa toimia olisi, että pieni radikalisoitunut joukko pappeja, piispoja sekä kirkon muita työntekijöitä lähtisivät itse ulos kirkosta, jonka tunnuskirjan he haluavat laittaa uusiksi. Kyse on lahkolaisuudesta, jossa ei enää pitäydytä kirkon tunnustuksissa eikä sitouduta työhän niin kuin ollaan vallalla vannottu.
Mitä Irja Askolaan tulee, hän on valehtelija, koska on vannonut seuraavasti:
Kirkkojärjestyksen viidennen osan kahdeksannentoista luvun kolmannen pykälän mukaan piispaksi vihittävän tulee puolestaan sitoutua seuraavansisältöiseen lupaukseen:
”Minä Irja Askola lupaan kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä, että minä, toimittaessani hiippakunnassa piispan virkaa, jonka nyt olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä, puhtaassa sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. Tahdon myös tehdä parhaani, että kaikki muutkin, sekä sananpalvelijat että sanankuulijat hiippakunnassani niissä pysyisivät ja niiden mukaan eläisivät. Niin tehdessäni tahdon asettaa itselleni ohjeeksi Pyhän raamatun opetukset oikean seurakunnan kaitsijan virasta ja velvollisuuksista. Tahdon huolehtia siitä, että minulle uskotussa hiippakunnassa Jumalan sanaa puhtaasti julistetaan ja sakramentteja oikein Kristuksen asetuksen mukaisesti jaetaan. Tahdon vihkiä ja asettaa virkaan pappeja, jotka havaitaan siihen kelvollisiksi. Tahdon myös edistää maan rauhaa sekä kuuliaisuutta laillista esivaltaa kohtaan, noudattaa kaikessa kirkon lakia ja järjestystä ja vakavasti kehottaa ja velvoittaa hiippakunnan pappeja samoin tekemään. Kaiken tämän minä tahdon rehellisesti tehdä, niin että voin siitä vastata Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän auttakoon minua Jumala.”- sebi-hesa
Jumala auttoi. Neuvosto hyväksyi vihkimyksen selvällä äänten enemmistöllä. Väitätkö, että kirkkovaltuuston enemmistö on harhaoppista?
Vakava syytös. Jumala on kaikkivaltias ja hän siunasi ratkaisun. Jumala olisi voinut vaikuttaa näihin henkilöihin, kertomalla oman mielipiteensä, jos olisi halunnut kieltää seurakuntansa ratkaisun. Asetuit itse jumalaa vastaan!
Ei lupaa hyvää taivaspaikkaasi ajatellen. - 5+5
Samppa. Ei ihmisiä ole luotu. On olemassa myös intersukupuolisia, joten löpinäsi naisista ja miehistä on valheellista.
- SamiA
sebi-hesa kirjoitti:
Jumala auttoi. Neuvosto hyväksyi vihkimyksen selvällä äänten enemmistöllä. Väitätkö, että kirkkovaltuuston enemmistö on harhaoppista?
Vakava syytös. Jumala on kaikkivaltias ja hän siunasi ratkaisun. Jumala olisi voinut vaikuttaa näihin henkilöihin, kertomalla oman mielipiteensä, jos olisi halunnut kieltää seurakuntansa ratkaisun. Asetuit itse jumalaa vastaan!
Ei lupaa hyvää taivaspaikkaasi ajatellen.”Jumala auttoi. Neuvosto hyväksyi vihkimyksen selvällä äänten enemmistöllä.”
Ei suinkaan mikään selvä enemmistö ollut kyseessä. Ota selvää asioista.
”Jumala olisi voinut vaikuttaa näihin henkilöihin, kertomalla oman mielipiteensä”
Mitä homoseksuaaliseen käyttäytymiseen tulee, Jumala on jo ilmoittanut tahtonsa Raamatussa:
3.Moos 18:22: Älä makaa miehenpuolen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
3.Moos. 20:13: Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa.
Irja Askolankin olisi kohtuullista tutustua Raamatun kantaan homoseksuaalisuudesta ennen kuin ryhtyy siunaamaan homoja. - sebi.hesa
SamiA kirjoitti:
”Jumala auttoi. Neuvosto hyväksyi vihkimyksen selvällä äänten enemmistöllä.”
”Jumala olisi voinut vaikuttaa näihin henkilöihin, kertomalla oman mielipiteensä”
Mitä homoseksuaaliseen käyttäytymiseen tulee, Jumala on jo ilmoittanut tahtonsa Raamatussa:
3.Moos 18:22: Älä makaa miehenpuolen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
3.Moos. 20:13: Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa.
Irja Askolankin olisi kohtuullista tutustua Raamatun kantaan homoseksuaalisuudesta ennen kuin ryhtyy siunaamaan homoja.Salamointi on jumalan hallinnassa, sillä onhan hän kaikkivaltias.
Ohjatkoon voimansa tahtosi mukaan.
Vai onko jumala pelkkää kuollutta sanaa raamatun lehdillä?
Ja papit ovat yhteydessä jumalaan.
Jumala ei puhunut vihkimistä vastaan.
Hän on kuollut.
Todisteet puhuvat puolestaan. - sebi.hesa
SamiA kirjoitti:
Irja Askolankin olisi kohtuullista tutustua Raamatun kantaan homoseksuaalisuudesta ennen kuin ryhtyy siunaamaan homoja.Entäpä, jos makaa naisen kanssq, kuin miesten kanssa maataan.
Sodomia on yleistynyt naisten kanssa maatessa.
Avioliitossakin.
Mitä jumalalla on suunnitelmissa raamatun mukaan.
Entä, jos vaimo ei olekaan neitsyt ennen sulhasen aamenta, kivitettäköön hänet, kylän miesten toimesta vaimon kotitalon portaiden juurelle.
Raamattu on selkeä tässäkin asiassa.
Voisitko julkaista kyseiset kohdat täälläkin. - sebi.hesa17
SamiA kirjoitti:
Irja Askolankin olisi kohtuullista tutustua Raamatun kantaan homoseksuaalisuudesta ennen kuin ryhtyy siunaamaan homoja.»Jos joku ottaa vaimokseen naisen ja hänen äitinsä tai naisen ja hänen tyttärensä, se on törkeä teko, jonka vuoksi sekä mies että molemmat naiset on poltettava. Sen kaltaista törkeyttä ei saa sallia teidän keskuudessanne.»
(3. Mooseksen kirja 20:14)
Jos miesten hallitsemassa valtiossa mies tekee näitä tekoja, onko todellakin myös naiset poltettava?
Etenkään tyttäret eivät kykene vastustamaan näitä tekoja.
Mitä mieltä itse olet?
Raamattu on selkeä. Uuniin vain, tai polttoroviolle elävältä tapettavaksi. Tuossa onkin SamiA:n suurin valhe: Hän oikeasti väittää, että hänen tulkintansa kristinuskosta on enemmistötulkinta. Hän, jos kukaan, kuuluu kristinuskon ja kirkon sisäiseen marginaaliin. Hän kuuluu vähemmistöön, joka syyllistyy lahkolaisuuteen.
- SamiA
jason_dax kirjoitti:
Tuossa onkin SamiA:n suurin valhe: Hän oikeasti väittää, että hänen tulkintansa kristinuskosta on enemmistötulkinta. Hän, jos kukaan, kuuluu kristinuskon ja kirkon sisäiseen marginaaliin. Hän kuuluu vähemmistöön, joka syyllistyy lahkolaisuuteen.
”Tuossa onkin SamiA:n suurin valhe: Hän oikeasti väittää, että hänen tulkintansa kristinuskosta on enemmistötulkinta.”
Tulkintani on sama kuin kirkon tunnustus.
Kirkon tunnustuksen mukaan avioliitto on miehen ja naisen välinen instituutio. Kirkon ja minun ’tulkintani’ perustuu Raamattuun. Mikäli kirkon työntekijä toimii vastoin Raamattua ja kirkon tunnustusta, on tämä radikaali, joka pitäisi erottaa.
Piispa Askola toimi vastoin valaansa, joten tämän pitäisi ymmärtää erota. Radikaali on se joka vaatii muutosta, eikä se joka noudattaa kirkon tunnustusta ja kirkkolakia. - tepi
SamiA kirjoitti:
”Tuossa onkin SamiA:n suurin valhe: Hän oikeasti väittää, että hänen tulkintansa kristinuskosta on enemmistötulkinta.”
Kirkon tunnustuksen mukaan avioliitto on miehen ja naisen välinen instituutio. Kirkon ja minun ’tulkintani’ perustuu Raamattuun. Mikäli kirkon työntekijä toimii vastoin Raamattua ja kirkon tunnustusta, on tämä radikaali, joka pitäisi erottaa.
Piispa Askola toimi vastoin valaansa, joten tämän pitäisi ymmärtää erota. Radikaali on se joka vaatii muutosta, eikä se joka noudattaa kirkon tunnustusta ja kirkkolakia.Ihan samantekevää mitä kirkossa ajatellaan avioliiton olevan. Kirkko ei lakeja säädä, eikä niistä päätä, vaikka papit ja piispat joka asiasta ovatkin suuna päänä.
SamiA kirjoitti:
Piispa Askola toimi vastoin valaansa, joten tämän pitäisi ymmärtää erota. Radikaali on se joka vaatii muutosta, eikä se joka noudattaa kirkon tunnustusta ja kirkkolakia."Kirkon ja minun ’tulkintani’ perustuu Raamattuun."
-- Jokaisen kristityn ja kristillisen seurakunnan tulkinta perustuu Raamattuun. Nämä tulkinnat eroavat toisistaan ja joskus ovat jopa ristiriidassa keskenään. Sinä tulkitset Raamattua siten, että pääset lyömään Raamatulla naisia, ateisteja, homoja ja ihan ketä tahansa josta et pidä. Kaikki kristityt eivät näin tee ja sen takia sinä kuulut äänekkäästi vinkuvaan marginaaliin.- SamiA
jason_dax kirjoitti:
"Kirkon ja minun ’tulkintani’ perustuu Raamattuun."
-- Jokaisen kristityn ja kristillisen seurakunnan tulkinta perustuu Raamattuun. Nämä tulkinnat eroavat toisistaan ja joskus ovat jopa ristiriidassa keskenään. Sinä tulkitset Raamattua siten, että pääset lyömään Raamatulla naisia, ateisteja, homoja ja ihan ketä tahansa josta et pidä. Kaikki kristityt eivät näin tee ja sen takia sinä kuulut äänekkäästi vinkuvaan marginaaliin.Tähän tunnustukseen jokainen Suomen kirkon pappi – myös kirkon nykyjohto – on pappislupauksessaan sitoutunut:
”Minä N.N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon”.
Raamatun tunnustus avioliittoon on, että avioliitto on miehen ja naisen välinen, tähän tunnustukseen papit ovat valalla sitoutuneet.
2:21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
2:22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
2:23 Ja mies sanoi: Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu.
2:24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
Matt 19. Luku
1. Ja kun Jeesus oli lopettanut nämä puheet, lähti hän Galileasta ja kulki Jordanin tuota puolta Juudean alueelle.
2. Ja suuri kansan paljous seurasi häntä, ja hän paransi heitä siellä.
3. Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja he kiusasivat häntä sanoen: Onko miehen lupa hyljätä vaimonsa mistä syystä tahansa?
4. Hän vastasi ja sanoi: Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'
1. Moos.1:27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
1. Moos.5:2. Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin.
5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?
1.Moos.2:24. Sen tähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
Kuten huomaat Raamattu ei puhu mitään saman sukupuolisten avioliitosta tai puhuu, mutta ainoastaan negatiivisessa mielessä. SamiA kirjoitti:
Tähän tunnustukseen jokainen Suomen kirkon pappi – myös kirkon nykyjohto – on pappislupauksessaan sitoutunut:
”Minä N.N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon”.
Raamatun tunnustus avioliittoon on, että avioliitto on miehen ja naisen välinen, tähän tunnustukseen papit ovat valalla sitoutuneet.
2:21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
2:22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
2:23 Ja mies sanoi: Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu.
2:24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
Matt 19. Luku
1. Ja kun Jeesus oli lopettanut nämä puheet, lähti hän Galileasta ja kulki Jordanin tuota puolta Juudean alueelle.
3. Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja he kiusasivat häntä sanoen: Onko miehen lupa hyljätä vaimonsa mistä syystä tahansa?
4. Hän vastasi ja sanoi: Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'
1. Moos.1:27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
1. Moos.5:2. Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin.
5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?
1.Moos.2:24. Sen tähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
Kuten huomaat Raamattu ei puhu mitään saman sukupuolisten avioliitosta tai puhuu, mutta ainoastaan negatiivisessa mielessä."Raamatun tunnustus avioliittoon on, että avioliitto on miehen ja naisen välinen..."
-- Oikeastaan, missä kohtaa Raamattua kielletään kahden miehen tai kahden naisen välinen avioliitto? Raamattu saattaa kieltää homo- ja lesboseksin, mutta avioliitto ja seksi ovat kaksi eri asiaa. Raamatusta varmaan löytyy rajoituksia myös heteroseksille, mutta se tuskin toimii perusteena heteroavioliittoa vastaan.- 14+8
SamiA kirjoitti:
Tähän tunnustukseen jokainen Suomen kirkon pappi – myös kirkon nykyjohto – on pappislupauksessaan sitoutunut:
Matt 19. Luku
Kuten huomaat Raamattu ei puhu mitään saman sukupuolisten avioliitosta tai puhuu, mutta ainoastaan negatiivisessa mielessä.Miten on, löytyykö heprean kielisestä luomiskertomuksesta sanaa ''vaimo''?
- SamiA
jason_dax kirjoitti:
"Raamatun tunnustus avioliittoon on, että avioliitto on miehen ja naisen välinen..."
-- Oikeastaan, missä kohtaa Raamattua kielletään kahden miehen tai kahden naisen välinen avioliitto? Raamattu saattaa kieltää homo- ja lesboseksin, mutta avioliitto ja seksi ovat kaksi eri asiaa. Raamatusta varmaan löytyy rajoituksia myös heteroseksille, mutta se tuskin toimii perusteena heteroavioliittoa vastaan."Raamattu saattaa kieltää homo- ja lesboseksin, mutta avioliitto ja seksi ovat kaksi eri asiaa."
Raamattu ei misään kohtaa puhu saman sukupuolisten avioliitosta.
Siinä olet kyllä oikeassa, että Raamattu tuomitsee vain homoaktin.
Kaikki ihmissuhteet eivät ole avioliittoja, eikä niitä ole mikään pakko yhdenvertaistaa avioliiton kanssa. Minulla on miespuolisia ystäviä, en kuitenkaan koe olevani heidän kanssaan avioliitossa. SamiA kirjoitti:
"Raamattu saattaa kieltää homo- ja lesboseksin, mutta avioliitto ja seksi ovat kaksi eri asiaa."
Raamattu ei misään kohtaa puhu saman sukupuolisten avioliitosta.
Siinä olet kyllä oikeassa, että Raamattu tuomitsee vain homoaktin.
Kaikki ihmissuhteet eivät ole avioliittoja, eikä niitä ole mikään pakko yhdenvertaistaa avioliiton kanssa. Minulla on miespuolisia ystäviä, en kuitenkaan koe olevani heidän kanssaan avioliitossa."Raamattu ei misään kohtaa puhu saman sukupuolisten avioliitosta."
-- Merkityksetöntä. Oikeastaan, todistit juuri ettei Raamattu kiellä kahden miehen tai kahden naisen avioliittoa: On hankala kieltää mistä ei puhuta.
Raamattu ei myöskään puhu antibiooteista, silmälaseista tai Internetistä. Ovatko nämäkin kiellettyjä?- sebi-hesa
SamiA kirjoitti:
Piispa Askola toimi vastoin valaansa, joten tämän pitäisi ymmärtää erota. Radikaali on se joka vaatii muutosta, eikä se joka noudattaa kirkon tunnustusta ja kirkkolakia.Mitä mieltä olet polttamisesta?
Tyypillisesti ohitetaan kiusalliset totuudet, joita raamatussa on kirjoitettu.
Ei vastaa kuin sopiviin kysymyksiin.
Onko oikein tulessa polttaa ihmisiä, jos mies ottaa vaimoksi aikuisen naisen ja hänen tyttärensä, eri miehen siittämää se tarkoittaa. - Cooco
SamiA kirjoitti:
Piispa Askola toimi vastoin valaansa, joten tämän pitäisi ymmärtää erota. Radikaali on se joka vaatii muutosta, eikä se joka noudattaa kirkon tunnustusta ja kirkkolakia.Avioliittoonko se Askola tuon parin vihki?
Ja minä kun luulin, että lähetystyöhön... - apinasta
5+5 kirjoitti:
Samppa. Ei ihmisiä ole luotu. On olemassa myös intersukupuolisia, joten löpinäsi naisista ja miehistä on valheellista.
Ehkä sinä olet poikkeus ja syntynyt limamöykystä joka päätti ruveta kalaksi ja kasvatti jalat ja hyppäsi maalle ja sanoi että rupean apinaksi ja sitten apina muuttui ihmiseksi. ja synnyit. En tiedä mutta minä uskon luotuun ihmiseen en sattumaan enkä ateismin harhoihin.
- Apo-Calypso
apinasta kirjoitti:
Ehkä sinä olet poikkeus ja syntynyt limamöykystä joka päätti ruveta kalaksi ja kasvatti jalat ja hyppäsi maalle ja sanoi että rupean apinaksi ja sitten apina muuttui ihmiseksi. ja synnyit. En tiedä mutta minä uskon luotuun ihmiseen en sattumaan enkä ateismin harhoihin.
Niinpä. Sinähän oletkin syntynyt mutapaakusta, ja sen huomaa.
- että näin
jason_dax kirjoitti:
"Raamattu ei misään kohtaa puhu saman sukupuolisten avioliitosta."
-- Merkityksetöntä. Oikeastaan, todistit juuri ettei Raamattu kiellä kahden miehen tai kahden naisen avioliittoa: On hankala kieltää mistä ei puhuta.
Raamattu ei myöskään puhu antibiooteista, silmälaseista tai Internetistä. Ovatko nämäkin kiellettyjä?Tulipa tuosta mieleen, kun eräs tuttava hurahti naisystävänsä johdattamana helluntailaisuuteen. Kun heille syntyi lapsi hän sanoi, ettei hän sinne synnytykseen voinut mennä, koska raamatussa ei puhuta mitään siitä, että mies olisi läsnä synnytyksessä. Sanoin tälle optikolle, että ei siinä kirjassa puhuta mitään silmälaseistakaan.
- Atte Ateisti
"Täytyy muistaa, että kirkossa pieni vähemmistö on radikalisoitunut ajamaan homokulttuuria kirkon sisälle. Suuri maailmanlaajuinen kristikansa pitäytyy edelleen perinteisessä ihmiskäsityksessä, "
Koska on näin selkeästi eri käsitys siitä, kumpi osapuoli on enemmistössä ja kumpi vähemmistössä, ei varmaan auttaisi muu kuin kirkonsisäinen jäsenäänestys?
Toisaalta kehnompi "galluppikin" voisi pätyä tulokseen, että olet erehtynyt.
- chxvhj
Niinpä. hitaita on monet uskovat. Raamattuakin on muuteltu, sekin oli sattuman kauppaa mitä kirjoituksia siihen aikoinaa hyväksyttiin, ja suomennettu moneen kertaan ja jumalan sanaa muutettu, mutta aina se oman lapsuuden raamattu on se ainoa oikea.
- Veli Hurskas
Rukoilkaamme, että rakastava ja hyvä jumala tappaa kaikki homot ja puolustajansa.
"Täytyy muistaa, että kirkossa pieni vähemmistö on radikalisoitunut ajamaan homokulttuuria kirkon sisälle. Suuri maailmanlaajuinen kristikansa pitäytyy edelleen perinteisessä ihmiskäsityksessä, jossa Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi"
Ja taas valetta.
Suomessa kirkon jäsenistöstä iso-osa on agnostikkoja. Jotka kuuluvat kirkkoon kulttuurillisesta tottumuksesta.
Ainoa jota oikeasti voi pitää marginaalina vähemmistönä on juuri fundamentalistit. Laitoin sinulle aikaisemminkin Naatuksen pohdintoja.
"Naatus on kiinnittänyt huomiota YTT, TT Hanna Salomäen tutkimustuloksiin, joiden mukaan vanhoillislestadiolaiset ovat muihin herätysliikkeiden jäseniin verrattuna hyvin kiinteä ja uskoa koskevissa käsityksissään peräti kaikkein yhtenäisin ryhmittymä. Vanhoillislestadiolaiset ovat myös kaikkein sitoutuneimpia ja aktiivisimpia oman liikkeen toimintaan osallistumisessa. Seuroissa ja muissa tapahtumissa käydään säännöllisesti. Peräti lähemmäs sata prosenttia vanhoillislestadiolaisista käy rauhanyhdistyksen tilaisuuksissa vähintään kerran kuussa.
Toisaalta, saman tutkimuksen mukaan, vanhoillislestadiolaiset lukevat kaikkein vähiten Raamattua. Vain yksi prosentti heistä lukee Raamattua joka päivä, ja kolmasosa lukee Raamattua harvemmin kuin kerran vuodessa."
http://freepathways.wordpress.com/2012/07/26/rebekka-naatus/- SamiA
”Ja taas valetta.
Suomessa kirkon jäsenistöstä iso-osa on agnostikkoja. Jotka kuuluvat kirkkoon kulttuurillisesta tottumuksesta.”
Tarkoitin tässä kirkon työntekijöitä ja aktiivisia seurakuntalaisia.
Enemmistö pitäytyy kirkkolaissa, sakramenteissa ja kirkon tunnustuksessa, jonka mukaan avioliitto on miehen ja naisen välinen. Pieni vähemmistö haluaa tehdä irtioton kirkon tunnustuksesta. Luonnollisesti maailman jumalattomat – kävivät he kirkossa tai ei -- antavat tukensa radikaalien irtiottoon.
Ennen osattiin lahkoutua ja lähteä ulos kirkosta ja soveltaa uutta valoa uudessa ja riippumattomassa yhteisössä. Nyt ei enää ole niin kuin ennen. Nyt radikaalit muutoshaluiset vaativat kirkkoa muuttumaan tämän maailman ajan mukaiseksi. Kansan kirkosta tulee kansanedustaja kirkko. Raamatun ja kirkon satoja vuosia vanhan tunnustuksen sijaan tulee tasa-arvo ja suvaitsevaisuus.
Lopputulos on uusi tasa-arvoinstituutio, joita on jo ennestään runsaasti.
Kun kyse on homoista, mittasuhteilla ei ole väliä. On kohtuutonta vaatia kansan kirkkoa mukautumaan homoseksuaalien tarpeiden mukaisesti. Paljon helpompaa olisi perustaa homoille oma kirkko. Yksi kirkko kykenisi palvelemaan kaikkia Suomen homoja ja jäisi vielä aikaa muuhunkin -- vaikka siihen homolähettien lähettämiseen. - 10+2
SamiA kirjoitti:
”Ja taas valetta.
Suomessa kirkon jäsenistöstä iso-osa on agnostikkoja. Jotka kuuluvat kirkkoon kulttuurillisesta tottumuksesta.”
Enemmistö pitäytyy kirkkolaissa, sakramenteissa ja kirkon tunnustuksessa, jonka mukaan avioliitto on miehen ja naisen välinen. Pieni vähemmistö haluaa tehdä irtioton kirkon tunnustuksesta. Luonnollisesti maailman jumalattomat – kävivät he kirkossa tai ei -- antavat tukensa radikaalien irtiottoon.
Ennen osattiin lahkoutua ja lähteä ulos kirkosta ja soveltaa uutta valoa uudessa ja riippumattomassa yhteisössä. Nyt ei enää ole niin kuin ennen. Nyt radikaalit muutoshaluiset vaativat kirkkoa muuttumaan tämän maailman ajan mukaiseksi. Kansan kirkosta tulee kansanedustaja kirkko. Raamatun ja kirkon satoja vuosia vanhan tunnustuksen sijaan tulee tasa-arvo ja suvaitsevaisuus.
Kun kyse on homoista, mittasuhteilla ei ole väliä. On kohtuutonta vaatia kansan kirkkoa mukautumaan homoseksuaalien tarpeiden mukaisesti. Paljon helpompaa olisi perustaa homoille oma kirkko. Yksi kirkko kykenisi palvelemaan kaikkia Suomen homoja ja jäisi vielä aikaa muuhunkin -- vaikka siihen homolähettien lähettämiseen.Avioliitto ei ole kirkon sakramentti. Vain kaste ja ehtoollinen ovat.
SamiA kirjoitti:
”Ja taas valetta.
Kun kyse on homoista, mittasuhteilla ei ole väliä. On kohtuutonta vaatia kansan kirkkoa mukautumaan homoseksuaalien tarpeiden mukaisesti. Paljon helpompaa olisi perustaa homoille oma kirkko. Yksi kirkko kykenisi palvelemaan kaikkia Suomen homoja ja jäisi vielä aikaa muuhunkin -- vaikka siihen homolähettien lähettämiseen."Tarkoitin tässä kirkon työntekijöitä ja aktiivisia seurakuntalaisia."
Niin myös minä.
"Enemmistö pitäytyy kirkkolaissa, sakramenteissa ja kirkon tunnustuksessa, jonka mukaan avioliitto on miehen ja naisen välinen. Pieni vähemmistö haluaa tehdä irtioton kirkon tunnustuksesta. Luonnollisesti maailman jumalattomat – kävivät he kirkossa tai ei -- antavat tukensa radikaalien irtiottoon."
Pieni vähemmistö?
Kuten tuolla sinulle on jo kauniisti sanottu. Totuus on ihan jotain muuta. Kyse on itseasiassa enemmistöstä, jotka avoimuutta ja suvaitsevaisuutta kirkossa edustavat.
"Lisäksi on syytä mainita, että kirkon tutkimuskeskuksen laajan kyselytutkimusten mukaan hyvin suuri osa evankelis-luterilaisen kirkon jäsenistä ei usko keskeisiin evankelis-luterilaisen kirkon uskontunnustuksen opetuksiin (- esimerkiksi vain 27 prosenttia kaikista kyselyn vastaajista ruksasi kohdan ”uskon kristinuskon opettamaan Jumalaan”). - 05.06.2013
http://vapaa-ajattelijat.fi/lausunnot/vankilat- SamiA
atac kirjoitti:
"Tarkoitin tässä kirkon työntekijöitä ja aktiivisia seurakuntalaisia."
Niin myös minä.
"Enemmistö pitäytyy kirkkolaissa, sakramenteissa ja kirkon tunnustuksessa, jonka mukaan avioliitto on miehen ja naisen välinen. Pieni vähemmistö haluaa tehdä irtioton kirkon tunnustuksesta. Luonnollisesti maailman jumalattomat – kävivät he kirkossa tai ei -- antavat tukensa radikaalien irtiottoon."
Pieni vähemmistö?
Kuten tuolla sinulle on jo kauniisti sanottu. Totuus on ihan jotain muuta. Kyse on itseasiassa enemmistöstä, jotka avoimuutta ja suvaitsevaisuutta kirkossa edustavat.
"Lisäksi on syytä mainita, että kirkon tutkimuskeskuksen laajan kyselytutkimusten mukaan hyvin suuri osa evankelis-luterilaisen kirkon jäsenistä ei usko keskeisiin evankelis-luterilaisen kirkon uskontunnustuksen opetuksiin (- esimerkiksi vain 27 prosenttia kaikista kyselyn vastaajista ruksasi kohdan ”uskon kristinuskon opettamaan Jumalaan”). - 05.06.2013
http://vapaa-ajattelijat.fi/lausunnot/vankilat”Pieni vähemmistö?”
Maailmanlaajuisen kristikunnan edustajina radikaalit, homojen siunaajat ovat vähemmistöä. Ortodoksi- ja roomalaiskatollinen kirkko, joissa on enemmistö, ei siunaa homoja. Kiinassa on 100 miljoonaa kristittyä; tuskin hekään siunaavat homoja.
Radikaaleja homomyönteisiä löytyy vain länsimaista, joissa he edustavat marginaalia ääntä.
”esimerkiksi vain 27 prosenttia kaikista kyselyn vastaajista ruksasi kohdan ”uskon kristinuskon opettamaan Jumalaan”)”
Toihan on ihan hyvä tulos verrattuna siihen, että 50% Suomen papeista ei usko Jumalaan. Papiksi ja piispaksi kun voi ryhtyä, vaikka ei itse usko Jumalaan. Aika outoa touhua meillä täällä Suomessa. Ateistin ihanne ammatti on pappi. SamiA kirjoitti:
”Pieni vähemmistö?”
Maailmanlaajuisen kristikunnan edustajina radikaalit, homojen siunaajat ovat vähemmistöä. Ortodoksi- ja roomalaiskatollinen kirkko, joissa on enemmistö, ei siunaa homoja. Kiinassa on 100 miljoonaa kristittyä; tuskin hekään siunaavat homoja.
Radikaaleja homomyönteisiä löytyy vain länsimaista, joissa he edustavat marginaalia ääntä.
”esimerkiksi vain 27 prosenttia kaikista kyselyn vastaajista ruksasi kohdan ”uskon kristinuskon opettamaan Jumalaan”)”
Toihan on ihan hyvä tulos verrattuna siihen, että 50% Suomen papeista ei usko Jumalaan. Papiksi ja piispaksi kun voi ryhtyä, vaikka ei itse usko Jumalaan. Aika outoa touhua meillä täällä Suomessa. Ateistin ihanne ammatti on pappi."Maailmanlaajuisen kristikunnan edustajina radikaalit, homojen siunaajat ovat vähemmistöä."
Niin. Eli et siis puhunutkaan paikallisesta kirkosta ja seurkunnasta. Minä kun jo ihan luulin.
"Ortodoksi- ja roomalaiskatollinen kirkko, joissa on enemmistö, ei siunaa homoja. Kiinassa on 100 miljoonaa kristittyä; tuskin hekään siunaavat homoja.
Radikaaleja homomyönteisiä löytyy vain länsimaista, joissa he edustavat marginaalia ääntä."
"Hu kritisoi Manner-Kiinan lakia sanomalla, että homoseksuaalit voivat kyllä mennä naimisiin heterokumppanin kanssa ilman ongelmaa, ilman että ovat edes rakkaussuhteessa. Tästä on seurannut se, että monet homoseksuaalit miehet ja naiset menevät naimisiin heterokumppanin kanssa salatakseen avioliitolla seksuaalisuutensa."
http://fi.gbtimes.com/ihmiset-elama/yhteiskunta/uutiset/kiinan-parlamenttia-vaaditaan-hyvaksymaan-samaa-sukupuolta-olevien
Jep. Homma hoidettu kotiin.
"Toihan on ihan hyvä tulos verrattuna siihen, että 50% Suomen papeista ei usko Jumalaan. Papiksi ja piispaksi kun voi ryhtyä, vaikka ei itse usko Jumalaan. Aika outoa touhua meillä täällä Suomessa. Ateistin ihanne ammatti on pappi."
Mikäs siinä kun palkka juoksee ja kahvia hörppiessä. Ja muutama kissan ristiäinen.atac kirjoitti:
"Maailmanlaajuisen kristikunnan edustajina radikaalit, homojen siunaajat ovat vähemmistöä."
Niin. Eli et siis puhunutkaan paikallisesta kirkosta ja seurkunnasta. Minä kun jo ihan luulin.
"Ortodoksi- ja roomalaiskatollinen kirkko, joissa on enemmistö, ei siunaa homoja. Kiinassa on 100 miljoonaa kristittyä; tuskin hekään siunaavat homoja.
Radikaaleja homomyönteisiä löytyy vain länsimaista, joissa he edustavat marginaalia ääntä."
"Hu kritisoi Manner-Kiinan lakia sanomalla, että homoseksuaalit voivat kyllä mennä naimisiin heterokumppanin kanssa ilman ongelmaa, ilman että ovat edes rakkaussuhteessa. Tästä on seurannut se, että monet homoseksuaalit miehet ja naiset menevät naimisiin heterokumppanin kanssa salatakseen avioliitolla seksuaalisuutensa."
http://fi.gbtimes.com/ihmiset-elama/yhteiskunta/uutiset/kiinan-parlamenttia-vaaditaan-hyvaksymaan-samaa-sukupuolta-olevien
"Toihan on ihan hyvä tulos verrattuna siihen, että 50% Suomen papeista ei usko Jumalaan. Papiksi ja piispaksi kun voi ryhtyä, vaikka ei itse usko Jumalaan. Aika outoa touhua meillä täällä Suomessa. Ateistin ihanne ammatti on pappi."
Mikäs siinä kun palkka juoksee ja kahvia hörppiessä. Ja muutama kissan ristiäinen.Toinen huomion arvoinen asia on myös se pieni tosiasia. Etteivät Katoliset ja Ordodokist ole mikään yksi yhtenäinen suuri perhe lukuisine näkemyseroineen jne.
Vaikka päällisin puolin Kristinuskoisia ovatkin.- sebi-hesa
SamiA kirjoitti:
”Pieni vähemmistö?”
Toihan on ihan hyvä tulos verrattuna siihen, että 50% Suomen papeista ei usko Jumalaan. Papiksi ja piispaksi kun voi ryhtyä, vaikka ei itse usko Jumalaan. Aika outoa touhua meillä täällä Suomessa. Ateistin ihanne ammatti on pappi.Mutta noin 100% uskoo, että uskonnosta on hyötyä rahallisesti, toimeentulona ja vähällä järjellä varustettujen tukeminen, kurissa ja nuhteessa pitäminen hyödyttää yleistä hyvää.
50% papeista on rehellistä ja normaali älyä kehittyneempää. Akateeminen!!! koulutus kielii sen.
Työmuurahaisia pitää sumuttaa hölynpöly saarnaamisella. - Cooco
SamiA kirjoitti:
”Pieni vähemmistö?”
Toihan on ihan hyvä tulos verrattuna siihen, että 50% Suomen papeista ei usko Jumalaan. Papiksi ja piispaksi kun voi ryhtyä, vaikka ei itse usko Jumalaan. Aika outoa touhua meillä täällä Suomessa. Ateistin ihanne ammatti on pappi.Katoliset - inhottavia, eksytettyjä, epäjumalan palvelijoita, joilla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, paitsi kun tarvitsee puhua kristittyjen suuresta lukumäärästä, silloin he ovat ehdottomasti kristittyjä.
atac kirjoitti:
"Maailmanlaajuisen kristikunnan edustajina radikaalit, homojen siunaajat ovat vähemmistöä."
Mikäs siinä kun palkka juoksee ja kahvia hörppiessä. Ja muutama kissan ristiäinen."Maailmanlaajuisen kristikunnan edustajina radikaalit, homojen siunaajat ovat vähemmistöä."
Tuossa SamiA taitaa vain toteuttaa Jeesuksen jumalallista viisautta "Kuka ei ole meitä vastaan, on puolellamme". Oli asia mikä tahansa, mutta jos Jumala päässä on samaa mieltä (ja tottakai on) niin asioita perustellaan vaikka porttokirkolla tai muslimeilla. TosiKristityllä ei ole kuin oma asia tärkeä ja sen eteenpäin vieminen - vaikka sitten kaveeraamalla toisuskoisten kanssa, jotka voidaan kivittää sitten myöhemmin.
- sini - nen
"5 5"
"Eikä taida loppua vielä sittenkään. Ainakaan mikäli muistelemme sitä, mitä tapahtui naisten saatua oikeuden olla pappeja. Siitä on jo yli kaksikymmentä vuotta, mutta sitkeimmät jaksavat jankata asiasta vieläkin. Vanhoista tottumuksista ja moraalisista koodeista luopumiseen ja uusiin sopeutumiseen menee helposti sukupolven aika."
Ei riitä sukupolvi eikä kolmekaan. Yhä edelleen on olemassa uskiksia (miehiä tietenkin) jotka vaativat naiselta neitsyyttä, vaativat naisilta alamaisuutta ja solvaavat naisia mennen tullen. Sama homma seksuaalivähemmistöjen kohdalla. Nämä ylimieliset heteromiehet luulevat itsestään liikoja. Heidän mielestään naisilla ja homoseksuaaleilla ei pidä olla samoja oikeuksia kuin heillä on.
Patriarkaalisen uskonnon tulosta kaikki tyynni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1162018Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1581494Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551357- 551138
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1601110Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75966Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36867- 52864
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62852- 56811