Kanerva, UrheiluJohtaja

xzvcxz

Kovin moni ei taida muistaa,että UrheiluJohtaja Ilkka Kanerva toimi työministerinä 1991-1995 E.Ahon hallituksessa. Seuraus: työttömyys nelinkertaistui.

Poliittista rangaistusta ei tullut. Vihreitä oksia on riittänyt. Pyrkyä korsteenilla ollut jopa Suomen Pankin johtajistoon.

Yhteyksiä tällä Ateenaan ylisuuren joukkueen lähettämisen ja heikon menestyksen kanssa? Varmaan.
Aiemminkin muistelen johonkin kisoihin Kanervan lähettämiä ylisuuria edustuksia ja heikkoja menestyksiä ihmetellyn.

Äijä vain jatkaa kuitenkin ja tyrineet hyväveli-tuttunsakin näkyvät edenneen vihreillä oksillaan ylemmäs.

10

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K.K.Korhonen

Asiasta riippuen olen milloin demari, milloin kokoomuslainen, ja vaikka minulla on asioista aina selvät, usein liiankin jyrkät mielipiteet, en pidä tärkeänä sitä onko mielipiteeni kokoomuslainen vai sosialidemokraattinen, kunhan se omantuntoni mukaan on näkemäni totuuden mukainen. Aina en edes pohtienkaan tiedä, olenko nyt enemmän kokoomuslainen vai demari.

Tällä kertaa on helppo olla demari. Arto Bryggare on ilmoittanut hakevansa Tapani Ilkalta vapautuvaa Suomen olympiakomitean puheenjohtajan paikkaa. Kannatan varauksitta häntä tuolle paikalle.

Myös Ilkka Kanerva on ilmoittanut haluavansa paikalle. Luulisi Iken tajuavan Suomen urheiluliiton puheenjohtajana antamiensa näyttöjen – joista viimeiset nähtiin nyt olympialaisissa – perusteella sen, mitä kello on lyönyt hänelle ja harkitsevan asian uudestaan, ettei enää ties monennettako kertaa osoittaisi pyrkynsä olevan suuremman kuin mahdollisuuksiensa.

Kas, kun Esko Aho ei ole ilmoittautunut kilpailuun! No, Eskolla on sentään sen verran häpyä, ettei hän entisenä Hiihtoliiton puheenjohtajana kehtaa esiintyä enää urheilumiehenä sen häpeän jälkeen, minkä nuo myös kepulaiset hiihtäjämme Lahden MM-kisoissa Suomen urheilulle ja koko Suomelle aiheuttivat!

Arto Bryggarella on vakuuttavat näytöt urheilijana, eikä ole doping-rikkomuksia. Lyhyellä poliittisella urallaankin hän on antanut monien mielestä jo parempia näyttöjä kuin Ilkka Kanerva vuosikymmenten aikana. Eikä Bryggarella ole rasitteenaan – kenties kiitos nuoren ikänsä – sitä suomettumisen ajan painolastia, jota Ike ehdoin tahdoin hankki tuolloin itselleen.

Artsin siirtyessä tuohon korkeaan virkaan hän luonnollisesti joutuisi luopumaan aktiivipoliitikon urastaan. Se olisi kieltämättä menetys SDP:lle ja etenkin kotiseudulleni Helsingin Pakilalle, jonka poikia lappeenrantalaissyntyinen Artsikin on jo kauan ollut ja kaupunginosaamme hyvin poliittisilla areenoilla edustanut. Mutta kun olen sydämeltäni jopa enemmän urheilumies kuin demari tai kokoomuslainen konsanaan, niin menettäköön SDP Artsin nyt pohjamudissa rypevän huippu-urheilumme hyväksi!

• demarien vihollinen no1

HÖHÖHÖ..HOHOHOHOHOHOH..HÖHÖHÖHÖHÖ.....

älkää hyvät ihmiset puhuko "suomettumis-rasitteista" ja demarista..
        Hyvä ihminen, sosiaalidemokraatit olivat viemässä suomea sosialismiin! siis siihen proletariaatin diktatuuriin, missä murhattiin miljoonia ihmisiä, yhteiskunnat ajettiin valtaviin ekokatastrofeihinjne,jne..

Tämä oli aika paha, demarimainen veto. Kokoomuslainen Kanerva on myötäillyt silloisen demarien vaahtoamaa aatetta, ehkä jonkin verran.
        SAK:ssa on mm. tiedottamistehtävissä henkilö, joka on ollut stasin agenttina! huom!(stasi oli murha järjestö) Koivisto(ex. demari) piilotteli nimilistaa, jossa on silmäätekevien demari-eliitin nimiä, jotka ovat myyneet suomea stasille! älkää kuulkaa koskaan puhuko suomesta ja demareista vakavasti. Kokoomus on ainoana puolueena suomessa ryhdikkäästi seisonut suomen ja länsimaisten asioiden takana, onnistunut siinä valtavassa kiristyksessä, missä mitä erilaisimmin periaattein isänmaallisuutta ja suomalaisuutta lyötiin lokaan täysillä...
        Brykkare on demari, ei hänessä varmaan muuta vikaa olekkaan....

• K.K.Korhonen
        demarien vihollinen no1 kirjoitti:

HÖHÖHÖ..HOHOHOHOHOHOH..HÖHÖHÖHÖHÖ.....

älkää hyvät ihmiset puhuko "suomettumis-rasitteista" ja demarista..
        Hyvä ihminen, sosiaalidemokraatit olivat viemässä suomea sosialismiin! siis siihen proletariaatin diktatuuriin, missä murhattiin miljoonia ihmisiä, yhteiskunnat ajettiin valtaviin ekokatastrofeihinjne,jne..

Tämä oli aika paha, demarimainen veto. Kokoomuslainen Kanerva on myötäillyt silloisen demarien vaahtoamaa aatetta, ehkä jonkin verran.
        SAK:ssa on mm. tiedottamistehtävissä henkilö, joka on ollut stasin agenttina! huom!(stasi oli murha järjestö) Koivisto(ex. demari) piilotteli nimilistaa, jossa on silmäätekevien demari-eliitin nimiä, jotka ovat myyneet suomea stasille! älkää kuulkaa koskaan puhuko suomesta ja demareista vakavasti. Kokoomus on ainoana puolueena suomessa ryhdikkäästi seisonut suomen ja länsimaisten asioiden takana, onnistunut siinä valtavassa kiristyksessä, missä mitä erilaisimmin periaattein isänmaallisuutta ja suomalaisuutta lyötiin lokaan täysillä...
        Brykkare on demari, ei hänessä varmaan muuta vikaa olekkaan....

Niin, et Sinä siitä varsinaisesta asiata puhunut, mutta siitähän kukin puhuu, mistä luulee osaavansa.

Mutta puhutaan sitten asian sivusta. Kuten olen monta kertaa omalta kohdaltani todennut, olen puoluekannaltani ennen muuta isänmaallinen suomalainen. Sosialidemokraatteja arvostan mielestäni heidän muita suuremmasta panoksesta ja merkityksestä isänmaamme pysymisenä vapaana, länsimaisia demokraattisia arvoja tunnustavana maana.

Ensin Väinö Tannerin vuoksi, sillä häntä ja hänen määrätietoista työtään muiden sosialidemopkraattien kanssa saamme kiittää siitä, että suomalaiset olivat yksimieliinä torjumassa maahan hyökännyttä vihollista syksyllä 1939. Jos joku toinen poliitikko tästä kiitosta ansaitsee, se on maalaisliiton Kyösti Kallio. Kokoomuslaisia ei valitettavasti kiitettävien joukkoon kuulu, paitsi sotilaine, jotka ansaitsevat suurimman kiitoksen.

Demarit saavat ansaitsemansa kiitoksen myös vuosien 1947-48 tapahtumista, jolloin ns. asevelisosialistit "jo riittää"-kampanjallaan suistivat kommunistit suurimman puolueen asemasta ja vallasta kriittisillä hetkillä, kun Hertta Kuusinen julisti "Tsekkoslovakian tie on oleva myös meidän tiemme". Kokoomuslaisilla ei olisi ollut aseita tähän eikä tuolloin jo Kekkosen vaikutusvallassa olevilla maalaisliittolaisilla sitäkään vähää.

Myöhempinä aikoina olen arvostanut käytännön politiikassa eniten lähinnä kokoomuslaisina pidettäviä arvoja, joskin Paavo Lipponen on saanut arvostukseni ja kannatukseni ja siinä mielessä olen viime vuosina ollut sitten enemmän kai demari.

Mutta kuten sanoin, olen ennen muuta isänmaallinen suomalainen ja olen äänestellyt vuosikymmenten saatossa puolueita, joiden olen katsonut edistävän parhaiten nimenomaan isänmaan etua, mikä useimmissa asioissa on kyllä yhtenevä myös oman etuni kanssa. Äärivasemmistoa en ole koskaan äänestänyt, en vihreitäkään, enkä kepua, jota en osaa pitää isänmaallisena puolueena. Äärioikeistoakin inhoan, mutta kerran olen presidentinvaaleissa äänestänyt perustuslaillista, omana protestinani Kekkosta vastaan. Selvyyden vuoksi sanon, että en lue kokoomusta äärioikeistoon, kun se ei sitä olekaan.

Joten lakkaapas hohottelemasta ja ota vähän selvää tärkeimmistä historiallisista asioista ja mieti niitä, niin tulet toisiin aatoksiin mm. sosialidemokraateista. Ei pidä tehdä yksipuolisia johtopäätöksiä enemmän mutu-pohjalta kuin tosiseikkojen valossa.

K.K.Korhonen kirjoitti:

Niin, et Sinä siitä varsinaisesta asiata puhunut, mutta siitähän kukin puhuu, mistä luulee osaavansa.

Mutta puhutaan sitten asian sivusta. Kuten olen monta kertaa omalta kohdaltani todennut, olen puoluekannaltani ennen muuta isänmaallinen suomalainen. Sosialidemokraatteja arvostan mielestäni heidän muita suuremmasta panoksesta ja merkityksestä isänmaamme pysymisenä vapaana, länsimaisia demokraattisia arvoja tunnustavana maana.

Ensin Väinö Tannerin vuoksi, sillä häntä ja hänen määrätietoista työtään muiden sosialidemopkraattien kanssa saamme kiittää siitä, että suomalaiset olivat yksimieliinä torjumassa maahan hyökännyttä vihollista syksyllä 1939. Jos joku toinen poliitikko tästä kiitosta ansaitsee, se on maalaisliiton Kyösti Kallio. Kokoomuslaisia ei valitettavasti kiitettävien joukkoon kuulu, paitsi sotilaine, jotka ansaitsevat suurimman kiitoksen.

Demarit saavat ansaitsemansa kiitoksen myös vuosien 1947-48 tapahtumista, jolloin ns. asevelisosialistit "jo riittää"-kampanjallaan suistivat kommunistit suurimman puolueen asemasta ja vallasta kriittisillä hetkillä, kun Hertta Kuusinen julisti "Tsekkoslovakian tie on oleva myös meidän tiemme". Kokoomuslaisilla ei olisi ollut aseita tähän eikä tuolloin jo Kekkosen vaikutusvallassa olevilla maalaisliittolaisilla sitäkään vähää.

Myöhempinä aikoina olen arvostanut käytännön politiikassa eniten lähinnä kokoomuslaisina pidettäviä arvoja, joskin Paavo Lipponen on saanut arvostukseni ja kannatukseni ja siinä mielessä olen viime vuosina ollut sitten enemmän kai demari.

Mutta kuten sanoin, olen ennen muuta isänmaallinen suomalainen ja olen äänestellyt vuosikymmenten saatossa puolueita, joiden olen katsonut edistävän parhaiten nimenomaan isänmaan etua, mikä useimmissa asioissa on kyllä yhtenevä myös oman etuni kanssa. Äärivasemmistoa en ole koskaan äänestänyt, en vihreitäkään, enkä kepua, jota en osaa pitää isänmaallisena puolueena. Äärioikeistoakin inhoan, mutta kerran olen presidentinvaaleissa äänestänyt perustuslaillista, omana protestinani Kekkosta vastaan. Selvyyden vuoksi sanon, että en lue kokoomusta äärioikeistoon, kun se ei sitä olekaan.

Joten lakkaapas hohottelemasta ja ota vähän selvää tärkeimmistä historiallisista asioista ja mieti niitä, niin tulet toisiin aatoksiin mm. sosialidemokraateista. Ei pidä tehdä yksipuolisia johtopäätöksiä enemmän mutu-pohjalta kuin tosiseikkojen valossa.

..NIMITTÄIN DEMARIT PELASTIVAT SUOMEN, KUN LÄHTIVÄT ( kin) puolustamaan sitä. oho, olivatpa he kuitenkin isänmaallisia..
        ..tai eivät olleetkaan niin kommunisteja, että olisivat suurkirkon aseet ottaneet ja ampuneet laillisen hallinon..
        kysykääpä itseltänne vastaavia itsestään selviä kysymyksiä :ryöstättekö pankin? ette tietenkään, koska olette lainkuuliainen kansalainen jjne..jne..Mutta demareillehan nämä kysymykset ovatkin suurta historiaa.

Ilman demareita kansantaloutemme olisi jo 60-luvulla noussut länsisaksan tasolle, suomalaisia on narutettu, pakoitettu, kiusattu, huijattu työväenaatteella jo riittämiin, nyt on vaihe 3; miten kaikki 70-luvun roska temput olivatkin hyvää idänpolitiikkaa , EIKÄ PYRKYRIYTTÄ ISÄNMAAN VARJOLLA ..jne,jne... eETTÄ HÖHÖHÖH HAHAHA HÖHÖHÖ HAHHHHAAAAAAAAAAAAAAAA............

• K.K.Korhonen
        demarien vihollinen no1 kirjoitti:

..NIMITTÄIN DEMARIT PELASTIVAT SUOMEN, KUN LÄHTIVÄT ( kin) puolustamaan sitä. oho, olivatpa he kuitenkin isänmaallisia..
        ..tai eivät olleetkaan niin kommunisteja, että olisivat suurkirkon aseet ottaneet ja ampuneet laillisen hallinon..
        kysykääpä itseltänne vastaavia itsestään selviä kysymyksiä :ryöstättekö pankin? ette tietenkään, koska olette lainkuuliainen kansalainen jjne..jne..Mutta demareillehan nämä kysymykset ovatkin suurta historiaa.

Ilman demareita kansantaloutemme olisi jo 60-luvulla noussut länsisaksan tasolle, suomalaisia on narutettu, pakoitettu, kiusattu, huijattu työväenaatteella jo riittämiin, nyt on vaihe 3; miten kaikki 70-luvun roska temput olivatkin hyvää idänpolitiikkaa , EIKÄ PYRKYRIYTTÄ ISÄNMAAN VARJOLLA ..jne,jne... eETTÄ HÖHÖHÖH HAHAHA HÖHÖHÖ HAHHHHAAAAAAAAAAAAAAAA............

Ja minä kun yritin puhua Sinulle ihan niin kuin järkevälle ihmiselle!

Niin sitä viisaskin joskus erehtyy.

• Mitalinjakaja

Arto Bryggaren johdolla Suomen mitalisaalis nousee jo Pekingin kesäolympialaisissa 2008, samoin Vancouverin talviolympialaisissa 2010.

Sen jälkeen Artsilla on tie auki vaikka mihin, esimerkiksi Tasavallan presidentiksi vuonna 2012! Ei nimittäin olisi ensimmäinen kerta, kun olympiakomiteataustalta noustaan presidentiksi.

• Näin on

Olisiko Peter Tallberg kuitenkin pätevämpi kuin Bryggare?

kysyn siksi, että minusta Oympiakomitean puheenjohtajuus on aika vaativa johtamistehtävä, jossa pitäisi olla johtajakoulutusta ja kokemusta, mitä Tapani Ilkalla toki Vierumäeltä on.

ilkka kanervaa siihen ei pidä valita.

K.K.Korhonen kirjoitti:

Ja minä kun yritin puhua Sinulle ihan niin kuin järkevälle ihmiselle!

Niin sitä viisaskin joskus erehtyy.

....ettehän te voi olla viisas, kun pidätte sosialisteina isänmaallisina, tai "paljon hyvää tehneenä"...
        kaheleiden juttuja nämä vain ovat.
        sanokaapa yksikin tiedemies, järkevä (ei hulluksi tullut)joka olisi nähnyt sosialismissa "jotain järkevää"...(suomalaISET EIVÄT KUULU TÄHÄN KATEGORIAAN..)

• Veronmaksaja

Tanja esitteli hänen gloriansa pyhittämiseen erikoistuneessa iltapäivälehdessä kyllä kisa-asuaan ja valmiuttaan tarjota mitalikahvit tarvittaessa, mutta missä viipyy hänen lausuntonsa Suomen menestyksestä olympialaisissa - tai että mitä johtopäätöksiä urheiluministeri Tanja Karpela tekee tästä kaikkien aikojen heikoimmasta saavutuksesta?

Mitä Tanja muuten yleensä teki Ateenassa kisojen aikaan, sellaista aikaansaavaa?

• Arto-setä

Oliskohan Kanervalle tässä sopiva työpaikka
      eli kiertäväksi satusedäksi Turun päiväkoteihin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      4
      12356
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11143
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      174
      5064
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3679
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      195
      3513
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      44
      3037
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2769
    8. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2117
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2098
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1925
    Aihe