Pensashanhikki "Mango Tango"

hermulii

Mulla nyt sellainen tilanne että ostin noita uutuus pensashanhikki "mango tangoja" ruukkuihin. Ruukut ovat ohuita, metallinvärisiä (en tiedä mistä tehty) ja niihin ei paljoa sataisi lunta talvella. Selviääkö ne siinä talven vai paleltuuko ne kuoliaaksi? Jos ei kestä niin auttaako jos ne vie paikalle jossa lumi peittäisi ne kauttaaltaan? :)

Ja vielä - ovatko muut ostaneet tätä uutuushanhikkia? Pirilän kukkatalon mukaan pitäisi kesäkuussa alkaa kukkimaan (ja toisen firman mukaan "loppukeväästä") eikä mulla ole vielä alkanut, ja ne on puolivarjossa.

Kiitos vastauksista! :)

3

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poltinkarva

      Ruukku on ankea paikka viettää talvea. Taajamatumpeloilta unohtuu eräs tärkeä asia: Vaikka talvella maa jäätyy, niin kuitenkin roudan alla on maa sulaa. Voi käydä niin, että jäätyneen maan lämpö on paukkupakkasilla keskimäärin vain kymmenen pakkasastetta. Maahan istutetulla kasvilla on huomattavan paremmat oltavat talvella kuin ruukussa olevalla, Lumi suojaa ruukkua hyvin vähän. Lumella peitetty ruukku on kuin talo ilman lämmitystä.

    • hermulii

      Kiitos vastauksesta, näin arvelinkin. Viime talven ruukussa ollut tuijani muuttui lähes ruskeaksi, odottelen nyt että tulisiko vähän enemmän vihreää.

      Mutta, mulle on ihan viimenen ratkaisu kaivaa ne maahan, eli onko ihan (tarpeeksi ;) )todennäiköistä että pensaat selviävät. :)

    • poltinkarva

      Etelä Suomessa Mango Tangojen pitäisi selvitä talven yli. Kannattaa peittää juuri alue esim. havuilla ja lumi auttaa myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe