Olen mahdollisesti muuttamassa malminkartanoon ja ny t kaipaisin hieman mielipiteitä ja kokemuksia kyseisestä kaupunginosasta. Onko yleisesti minkälaista aluetta? Entä minkälaiset yhteydet (käsittääkseni pääsee kätevästi junalla keskustaan)?
Kiitos etukäteen kaikista vastauksista!
Malminkartano?
6
1927
Vastaukset
- Joupa
Aikoinaan M-kartano oli jopa jonkinlainen arkkitehtioivallus, jota tultiin katsomaan kauempaakin. Vuosien mittaan talot ovat rapistuneet yllättävänkin pahasti ja samaa rataa myös asukkaat. Jos ei nyt ihan puolet niin melkein joka kolmas asukki on jonkinlainen sosiaalitapaus, joten keskikaljakuppiloita löytyy runsaasti - yhdessä niistä taisivat asiakkaat selvitellä välejään kirveen kanssa pari-kolme viikkoa sitten. Itse alue on erilaisten kujien ja umpiperien labyrintti, minne äkkinäinen kyllä eksyy varsinkin pimeällä. Junayhteys toimii hyvin, bussit obat hitaanpuoleisia.
- muuttanu
Asuin 2 vuotta malminkartanossa, oli aika rauhallista siellä missä minä asuin, (konalan puoleisella osalla)asema on aika omalaatuinen ja välillä vähän jännittyny tunnelma siellä mutta M-junalla pääsee kätevästi. Lehdessä oli vähän aikaa sitten että siellä asuu helsingin 3 köyhintä porukkaa, ja kyl sen huomaakin mutta onhan siellä jonkin verran niitä opiskelija-asuntojakin. Se talo joka on siinä aseman vieressä (se oudonnäköinen) oli kyl aikoinaan Arkkitehtuuri- ihme jota tultiin katsomaan maailmailta... Kyl mä ihan hyvin sen 2 vuotta siellä viihdyin =)
- autoilija
Rohkea rokan syö uhkarohkea kouluruoan. Samaa voisi sanoa Malminkartanosta, että uhkarohkea jättää autonsa yöksi kadunvarteen vartioimatta. Menetin kaikki lyhtyni kun jätin yöksi tietämättäni vartioimatta kadunvarteen....
- Buffer
Graffitintekijöiden reservaatti tuo Malminkartano on. "Stop töhryille" sotkunpuhdistusoperaatio siirtyi Malminkartanoon viimeisenä Helsingin alueista.
Sotkujen suuren määrän syykin tiedetään. Malminkartanon rautatieaseman tunneliin tehtiin aikoinaan 1980-luvulla ihan kauniita graffiteja ja maalauksia, jotka päätettiin säilyttää. Nämä "lailliset" graffitit houkuttivat lähimaastoon pian paljon laittomia töhryjä, joilta ei lopulta mikään seinä ollut turvassa ainakaan kilometrin säteellä rautatieasemasta.
Juna toimii kivasti. Myyrmäen palvelut ovat lähellä. - Mari
No, eiköhän sitä tämäkin kaupunginosa saada pikkuhiljaa taas siistimmäksi noista graffiteista juuri tuon Stop töhryille -hankkeen ansiosta.
M-juna kulkee 15 minuutissa Helsingin keskustaan ja bussiyhteyksiäkin on nyt nopeutettu uusilla linjoilla. 39:llä pääsee keskustaan parissakymmenessä minuutissa, 45:llakin alle puolessa tunnissa ja Konalan kautta koukkaavalla 39A:llä menee 45 minuuttia.
Eteläpuoli, jossa sijaitsee kaupunginosan kapakat lienee rauhattomampi kuin pohjoisosa, jossa itse asun. Mutta epäilenpä, ettei Malminkartanoa voi edes verrata Itä-Helsinkiin...
Malminkartanossa on mielestäni kivasti ulkoilimahdollisuuksia, ruokakauppoja ja parisen vuotta sitten alueelle valmistui esimerkiksi myös pienehkö ratsastuskoulu. - Palma de Kannelmäki
on syvältä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458