VW:n TSI moottoreiden ongelmat.

Totuudentorvi.

Kyllä on Volkkarin ketjukäyttöisten TSI moottoreiden ongelmat tulleet kalliiksi jotka omistavat kyseisen kiesin.
Kalliita moottoriremontteja,huono jälleenmyyntiarvo ja jatkuva epäluulo koska poksahtaa.
Kaksi vuotta vanhojen TSI moottoreisten autojen hinnat ovat naurettavia kun menee vaihdokiksi tarjoaan.
Autoliikkeet tarjoavat niin huonoa hyvityshintaa ettei uskoisikaan. Liikkeiden täytyy aina huomioida sen moottorin huono kestävyys kun kyseinen kiesi otetetaan vaihtoautona. Hyvityshinta on tuhansia heikompi mitä sen kuuluisi olla jos autossa olisi luotettava kone.

Näkee monesti autoliikkeen ilmoituksia joissa Volkkarissa lukee,että juuri moottori vaihdettu.
Autoliikkeen myyjä sanoi ettei niistä ongelmista kannata puhua mitään niin pääsee helpommalla.
Ei ole kauankaan aikaa kun täällä lauma kehui kyseistä kiesiä ja moottoria maasta taivaaseen ihmeen hiljaista on nykyään ollut kyseisestä asiasta.
MIKSI ON HILJAISTA?
Olipa siellä joku niin vaivautunut,että haukkui ettei omaa pesää kannata liata ja otatti viestejäkin pois.Naurettavaa luikertelua tosiasioden edessä.
Tehtaankin piti ottaa lusikka kauniiseen käteensä ja nöyrtyä asiassa,mutta eihän ne varmaan siellä niin viisaita olekkaan kun tämä foorumin keskustelijat.

On todella hyvä ,että kyseiset ongelmat ovat tulleet rehellisesti esille ja valehtelu ja luikertelu saa katkeroituneen päätöksen.
Tulihan sen pa*ka moottorin takia muutama tonni omistajalleen takkiin joka raukka sen huumassa osti. Minulle oli päivänselvää ettei kyseistä rakkinetta kannata ostaa.
Mitäpä tekee sillä korillakaan kun se uusikin motti on yhtä pa*ka.
Pääseehän sillä hyvässä lykyssä taasen melkein 30 000 kilsaa.

Saahan se moottori olla vaikka kuinkä ärtsy kun sillä ei mihinkään pääse. On kuin entisen pojan moottorisaha,että olisi hyvä saha kun saisi käyntiin.

Kannattaa kyllä kyseiset TSI moottoriset kiesit kiertää kaukaa eikä lyödä käsiään pas*aan.
Vaikka siinä olisi uusi moottorikin niin se 30 000 km on aika vähän sillekkin.
Eikä viat ole pelkkiä ketjuongelmia. Karkaavat öljynpaineet ovat yksi syy aiheuttamaan ongelmia.

Volkswagen osaa tehdä dieselit,mutta bensiinimoottorit ovat aivan onnettomia virityksiä.
Mihinkään käkikellomainos on hävinnyt?
Oli kyllä niin osuva mainos kun käki jousineen lenti pihalle,oikea enne.

26

3275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totatojo

      Kyllä nämä ruikuttajat ovat itsekkin huomanneet kuinka surkeita nämä kysiset TIS moottorit ovat olleet. Tojolla on sentään kestävät moottorit. En ole koskaan kuullut Tojon moottorin menevän rikki.

      • ...

        Niin kyllähän se tojotan moottori kestää kun vaan pidetään ne tojotan omien insinöörien sormet pois siitä moottorin suunnittelusta ja ostetaan valmista muualta.


      • Langheck12

        Mä oon kuullut ja nähnyt. Tuttavapiiristä on kaksi corollaa alle 100tkm ajettuja, molemmista nokkahihna poikki.


      • HajosikoTojotasi.EI

        Kaksi Corollaa ollut. Molemmissa yli 500 000 kilometriä mittarissa kun luovuin, ei tekniikkaongelmia. Korit alkoivat olla lahoja kun autoilla oli ikää päälle 20 vuotta . Tuli laitettua Volkkari aivastavalla TSI koneella. Miksi nimen piti olla enne. 60tkm ja motti poks.


      • Typeryyttä
        Langheck12 kirjoitti:

        Mä oon kuullut ja nähnyt. Tuttavapiiristä on kaksi corollaa alle 100tkm ajettuja, molemmista nokkahihna poikki.

        Jakohihnoilla on myös toinen vaihtoaikaväli. Katsotaan myös käyttövuosia ei pelkästään kilometrejä. Voi olla vähän ajettu, mutta aika haperruttanut hihnan. Olisiko
        käyttäjän typeryyttä...


    • G>A...

      Dieselmoottorit ovat parasta mitä VAG voi tällä hetkellä tarjota.
      Tämähän on ollut jo selvyys vuosia.
      Täytynee kuitenkin muistaa 2.0 TDI pumpparisuuttimien ja kansien rikot.
      1.6 TDI on täysin viaton moottori.

      • D vaiBens.

        Milloin VW valmisti ensimmäisen dieselmoottorin nykyisiin autoihinsa ja missä korissa se oli ensimmäisenä ja minkä kokoinen moottori oli?
        Oliko Kuplassa dieselkone?


      • ...
        D vaiBens. kirjoitti:

        Milloin VW valmisti ensimmäisen dieselmoottorin nykyisiin autoihinsa ja missä korissa se oli ensimmäisenä ja minkä kokoinen moottori oli?
        Oliko Kuplassa dieselkone?

        Mk1 Golfissa oli pieni mutta äärimmäisen kestävä diesel. Niillä ajettiin 500-600 tuhatta ilman mitään korjauksia. Moottori kesti kauemmin kuin kori.


      • G>A...
        ... kirjoitti:

        Mk1 Golfissa oli pieni mutta äärimmäisen kestävä diesel. Niillä ajettiin 500-600 tuhatta ilman mitään korjauksia. Moottori kesti kauemmin kuin kori.

        Kyllä näin on, ensimmäiset dieselit todellakin oli I-korisessa Golfissa. Golfiin alettiin laittamaan dieseleitä -70 luvun puolivälissä.
        Jolloin näistä Golfpalstan tietoviisaista ei ollut suurin osa edes syntynyt,tämä mäläkyti,mälkyti sakki.
        Moottoritilavuus oli muistaakseni n.1,5-1,6.
        Jumalaton räminä alkoi pakkasella kuulumaan kun auton laittoi käymään.
        Kovilla pakkasilla alkuaikoina suositeltiin jopa laittamaan bensaa polttoaineen sekaan jos on kylmäkäynnistysongelmia.
        Alle 5ltr. kulutus oli jo silloinkin.
        Samoja moottoreita alettiin laittamaan myöhemmin myös Passatin keulille


      • Oliniitä
        D vaiBens. kirjoitti:

        Milloin VW valmisti ensimmäisen dieselmoottorin nykyisiin autoihinsa ja missä korissa se oli ensimmäisenä ja minkä kokoinen moottori oli?
        Oliko Kuplassa dieselkone?

        Tiettävästi Mexikossa muunnettiin kuolan moottorista dieselversiokin , siitä miten ne toimivat liikenteessä ja kuinka semmoinen boxeridiesel kesti ei ole tietoa .


      • 3+5
        Oliniitä kirjoitti:

        Tiettävästi Mexikossa muunnettiin kuolan moottorista dieselversiokin , siitä miten ne toimivat liikenteessä ja kuinka semmoinen boxeridiesel kesti ei ole tietoa .

        Viuden pässi ei enää kuplasa puhuta.


    • osssss

      VW= Viat.

    • 16+15

      "Volkswagen osaa tehdä dieselit..."

      Onhan niitä vikoja ollut TDI-moottoreissakin. Esim kondensioveden kertyminen ahtoputkiin ja siitä edelleen moottorikot (oliko kaikissa, en muista, ainakin 1.9 tdi:ssä oli). Pumpparien siemenssuutinviat, nämä taisivat koskea 2.0 tdi-moottoreita.
      Nuo viathan olivat takuukorjauksia ensimmäiselle omistajalle, mutta vikoja kuitenkin.

      • G>A...

        Niinpäs, jos ei ole tyhmä pää niin nämä jäätymisrikot olisi voinut estää asentamalla maskinsuojus pakkasilla.
        Sehän on dieselautossa ehdoton varuste.

        Kyllä 2.0 TDI:ssä pumpparivikoja ja kansirikkoja.

        Sen sijaan 1.6 TDI moottoreissa ei mitään vikaa.

        TSI bensamyllyt ovat olleet suoranainen katastrofffffff............

        1.6 TDI moottori on luotettavin ja paras VAG moottori.
        En ole mistään kuullut,että koneessa olisi ollut jotain häikkää.


      • Bajis
        G>A... kirjoitti:

        Niinpäs, jos ei ole tyhmä pää niin nämä jäätymisrikot olisi voinut estää asentamalla maskinsuojus pakkasilla.
        Sehän on dieselautossa ehdoton varuste.

        Kyllä 2.0 TDI:ssä pumpparivikoja ja kansirikkoja.

        Sen sijaan 1.6 TDI moottoreissa ei mitään vikaa.

        TSI bensamyllyt ovat olleet suoranainen katastrofffffff............

        1.6 TDI moottori on luotettavin ja paras VAG moottori.
        En ole mistään kuullut,että koneessa olisi ollut jotain häikkää.

        1.6 TDI on taloudellinen ja kestävä kone.


      • ecopuuTSI
        Bajis kirjoitti:

        1.6 TDI on taloudellinen ja kestävä kone.

        1.6 TDI on kestävä ja luotettava mylly ekalle omistajalle ja max.150.000km. Noissahan on se ISOAIVOISEN lue vesipää SAKEMANNIN suunnittelema ja toteuttama KUMIHIHNAKÄYTTÖINEN ÖLJYPUMPPU, ei ole ikuinen. Samallainen kumiviritys on koko jakopää fordin uudessa 1.0 ecozip moottorissa. Muuten hei viestiketjuun liittyen niinhän semmonen on uusissa VAG 1.4 TSIp moottoreissakin.
        On se kumma kun ei se saksalainen saa teräsketjua kestämään, tuskin kestää tuo öljyssä dipattu kumiremmikään.
        Näitä jakopää ongelmia on ollut ennenkin, mutta vain SAKSALAISAUTOISSA. Muistaen -90 luvun opelit ja volkkarit, remmi bemarit. Ei ole ranskalaisissa, japanilaisissa eikä jenkeissä ollut noita ongelmia.


      • Bajis
        ecopuuTSI kirjoitti:

        1.6 TDI on kestävä ja luotettava mylly ekalle omistajalle ja max.150.000km. Noissahan on se ISOAIVOISEN lue vesipää SAKEMANNIN suunnittelema ja toteuttama KUMIHIHNAKÄYTTÖINEN ÖLJYPUMPPU, ei ole ikuinen. Samallainen kumiviritys on koko jakopää fordin uudessa 1.0 ecozip moottorissa. Muuten hei viestiketjuun liittyen niinhän semmonen on uusissa VAG 1.4 TSIp moottoreissakin.
        On se kumma kun ei se saksalainen saa teräsketjua kestämään, tuskin kestää tuo öljyssä dipattu kumiremmikään.
        Näitä jakopää ongelmia on ollut ennenkin, mutta vain SAKSALAISAUTOISSA. Muistaen -90 luvun opelit ja volkkarit, remmi bemarit. Ei ole ranskalaisissa, japanilaisissa eikä jenkeissä ollut noita ongelmia.

        Niinpäs kannattaa vaihdattaa remelit ajoissa.


    • halvalla ei.......

      Kalleudesta puhuvat vain rahattomat....
      Toisaalta, Nyt joku vauras mersun omistaja kyselee Mersupalstalla, Että mistä sais osia halvalla........että näin........

    • poxtyx
      • hui hai hui

    • juk4

      Oma kokemus 1.2TSI koneesta ja DSG laatikosta. DSG hajosi 20000 kilometrin paikkeilla ja ketju menee vaihtoon nyt kun kilsoja on noin 43000km. Onneksi tuosta roskasta pääsee kohta eroon. VAG-konsernin autoja tähän perheeseen ei tule ihan äkkiä. Monta volkkaria on mulla ollut, kolme kuplaakin, mutta mikä niitä vaivaa kun eivät korjaa selkeää vikaa. Konsernin vehkeet on tekniikan osalta täysiä katastrofeja.

      • kolhvaaja

        Eikös uusimmassa (vm -13) olekin hihna siellä jakopiässä?
        Tä?


      • osssss
        kolhvaaja kirjoitti:

        Eikös uusimmassa (vm -13) olekin hihna siellä jakopiässä?
        Tä?

        Ja miksi myydään seatia ja skodaa uutta vielä ketjukoneella?
        Rapid ja toledo.
        Antaisko maahantuoja vastauksen siihen?


      • rabies skoda
        osssss kirjoitti:

        Ja miksi myydään seatia ja skodaa uutta vielä ketjukoneella?
        Rapid ja toledo.
        Antaisko maahantuoja vastauksen siihen?

        Rapidin moottorit valmistetaan Intiassa, kuten komponentitkin Euroopassa valmistettaviin Rapideihin. Siksi ei hihnaa.


      • ssssso
        osssss kirjoitti:

        Ja miksi myydään seatia ja skodaa uutta vielä ketjukoneella?
        Rapid ja toledo.
        Antaisko maahantuoja vastauksen siihen?

        Vanhat varastot pitää saada käytettyä pois.
        Mihin muuhun laitettaisiin 500 000 huonoa nokkaketjua.
        No Rapidiin tietenkin.
        Rapidista tulee mieleen Trabant ja Wartburg.


    • golffarii

      Rapid ja Toledo ovat suunnattu nuorille urbaaneille menijöille, joita ei haittaa vaikka välillä joutuu jalkamieheksi. Eli toisin sanoen halbbispelejä, siksi ketju.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      35
      3632
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3100
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3016
    4. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      448
      2656
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      178
      1958
    6. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      144
      1873
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      27
      1483
    8. Romillt veressä

      Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      38
      1335
    9. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1261
    10. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1192
    Aihe