VW:n TSI moottoreiden ongelmat.

Totuudentorvi.

Kyllä on Volkkarin ketjukäyttöisten TSI moottoreiden ongelmat tulleet kalliiksi jotka omistavat kyseisen kiesin.
Kalliita moottoriremontteja,huono jälleenmyyntiarvo ja jatkuva epäluulo koska poksahtaa.
Kaksi vuotta vanhojen TSI moottoreisten autojen hinnat ovat naurettavia kun menee vaihdokiksi tarjoaan.
Autoliikkeet tarjoavat niin huonoa hyvityshintaa ettei uskoisikaan. Liikkeiden täytyy aina huomioida sen moottorin huono kestävyys kun kyseinen kiesi otetetaan vaihtoautona. Hyvityshinta on tuhansia heikompi mitä sen kuuluisi olla jos autossa olisi luotettava kone.

Näkee monesti autoliikkeen ilmoituksia joissa Volkkarissa lukee,että juuri moottori vaihdettu.
Autoliikkeen myyjä sanoi ettei niistä ongelmista kannata puhua mitään niin pääsee helpommalla.
Ei ole kauankaan aikaa kun täällä lauma kehui kyseistä kiesiä ja moottoria maasta taivaaseen ihmeen hiljaista on nykyään ollut kyseisestä asiasta.
MIKSI ON HILJAISTA?
Olipa siellä joku niin vaivautunut,että haukkui ettei omaa pesää kannata liata ja otatti viestejäkin pois.Naurettavaa luikertelua tosiasioden edessä.
Tehtaankin piti ottaa lusikka kauniiseen käteensä ja nöyrtyä asiassa,mutta eihän ne varmaan siellä niin viisaita olekkaan kun tämä foorumin keskustelijat.

On todella hyvä ,että kyseiset ongelmat ovat tulleet rehellisesti esille ja valehtelu ja luikertelu saa katkeroituneen päätöksen.
Tulihan sen pa*ka moottorin takia muutama tonni omistajalleen takkiin joka raukka sen huumassa osti. Minulle oli päivänselvää ettei kyseistä rakkinetta kannata ostaa.
Mitäpä tekee sillä korillakaan kun se uusikin motti on yhtä pa*ka.
Pääseehän sillä hyvässä lykyssä taasen melkein 30 000 kilsaa.

Saahan se moottori olla vaikka kuinkä ärtsy kun sillä ei mihinkään pääse. On kuin entisen pojan moottorisaha,että olisi hyvä saha kun saisi käyntiin.

Kannattaa kyllä kyseiset TSI moottoriset kiesit kiertää kaukaa eikä lyödä käsiään pas*aan.
Vaikka siinä olisi uusi moottorikin niin se 30 000 km on aika vähän sillekkin.
Eikä viat ole pelkkiä ketjuongelmia. Karkaavat öljynpaineet ovat yksi syy aiheuttamaan ongelmia.

Volkswagen osaa tehdä dieselit,mutta bensiinimoottorit ovat aivan onnettomia virityksiä.
Mihinkään käkikellomainos on hävinnyt?
Oli kyllä niin osuva mainos kun käki jousineen lenti pihalle,oikea enne.

26

3009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totatojo

      Kyllä nämä ruikuttajat ovat itsekkin huomanneet kuinka surkeita nämä kysiset TIS moottorit ovat olleet. Tojolla on sentään kestävät moottorit. En ole koskaan kuullut Tojon moottorin menevän rikki.

      • ...

        Niin kyllähän se tojotan moottori kestää kun vaan pidetään ne tojotan omien insinöörien sormet pois siitä moottorin suunnittelusta ja ostetaan valmista muualta.


      • Langheck12

        Mä oon kuullut ja nähnyt. Tuttavapiiristä on kaksi corollaa alle 100tkm ajettuja, molemmista nokkahihna poikki.


      • HajosikoTojotasi.EI

        Kaksi Corollaa ollut. Molemmissa yli 500 000 kilometriä mittarissa kun luovuin, ei tekniikkaongelmia. Korit alkoivat olla lahoja kun autoilla oli ikää päälle 20 vuotta . Tuli laitettua Volkkari aivastavalla TSI koneella. Miksi nimen piti olla enne. 60tkm ja motti poks.


      • Typeryyttä
        Langheck12 kirjoitti:

        Mä oon kuullut ja nähnyt. Tuttavapiiristä on kaksi corollaa alle 100tkm ajettuja, molemmista nokkahihna poikki.

        Jakohihnoilla on myös toinen vaihtoaikaväli. Katsotaan myös käyttövuosia ei pelkästään kilometrejä. Voi olla vähän ajettu, mutta aika haperruttanut hihnan. Olisiko
        käyttäjän typeryyttä...


    • G>A...

      Dieselmoottorit ovat parasta mitä VAG voi tällä hetkellä tarjota.
      Tämähän on ollut jo selvyys vuosia.
      Täytynee kuitenkin muistaa 2.0 TDI pumpparisuuttimien ja kansien rikot.
      1.6 TDI on täysin viaton moottori.

      • D vaiBens.

        Milloin VW valmisti ensimmäisen dieselmoottorin nykyisiin autoihinsa ja missä korissa se oli ensimmäisenä ja minkä kokoinen moottori oli?
        Oliko Kuplassa dieselkone?


      • ...
        D vaiBens. kirjoitti:

        Milloin VW valmisti ensimmäisen dieselmoottorin nykyisiin autoihinsa ja missä korissa se oli ensimmäisenä ja minkä kokoinen moottori oli?
        Oliko Kuplassa dieselkone?

        Mk1 Golfissa oli pieni mutta äärimmäisen kestävä diesel. Niillä ajettiin 500-600 tuhatta ilman mitään korjauksia. Moottori kesti kauemmin kuin kori.


      • G>A...
        ... kirjoitti:

        Mk1 Golfissa oli pieni mutta äärimmäisen kestävä diesel. Niillä ajettiin 500-600 tuhatta ilman mitään korjauksia. Moottori kesti kauemmin kuin kori.

        Kyllä näin on, ensimmäiset dieselit todellakin oli I-korisessa Golfissa. Golfiin alettiin laittamaan dieseleitä -70 luvun puolivälissä.
        Jolloin näistä Golfpalstan tietoviisaista ei ollut suurin osa edes syntynyt,tämä mäläkyti,mälkyti sakki.
        Moottoritilavuus oli muistaakseni n.1,5-1,6.
        Jumalaton räminä alkoi pakkasella kuulumaan kun auton laittoi käymään.
        Kovilla pakkasilla alkuaikoina suositeltiin jopa laittamaan bensaa polttoaineen sekaan jos on kylmäkäynnistysongelmia.
        Alle 5ltr. kulutus oli jo silloinkin.
        Samoja moottoreita alettiin laittamaan myöhemmin myös Passatin keulille


      • Oliniitä
        D vaiBens. kirjoitti:

        Milloin VW valmisti ensimmäisen dieselmoottorin nykyisiin autoihinsa ja missä korissa se oli ensimmäisenä ja minkä kokoinen moottori oli?
        Oliko Kuplassa dieselkone?

        Tiettävästi Mexikossa muunnettiin kuolan moottorista dieselversiokin , siitä miten ne toimivat liikenteessä ja kuinka semmoinen boxeridiesel kesti ei ole tietoa .


      • 3+5
        Oliniitä kirjoitti:

        Tiettävästi Mexikossa muunnettiin kuolan moottorista dieselversiokin , siitä miten ne toimivat liikenteessä ja kuinka semmoinen boxeridiesel kesti ei ole tietoa .

        Viuden pässi ei enää kuplasa puhuta.


    • osssss

      VW= Viat.

    • 16+15

      "Volkswagen osaa tehdä dieselit..."

      Onhan niitä vikoja ollut TDI-moottoreissakin. Esim kondensioveden kertyminen ahtoputkiin ja siitä edelleen moottorikot (oliko kaikissa, en muista, ainakin 1.9 tdi:ssä oli). Pumpparien siemenssuutinviat, nämä taisivat koskea 2.0 tdi-moottoreita.
      Nuo viathan olivat takuukorjauksia ensimmäiselle omistajalle, mutta vikoja kuitenkin.

      • G>A...

        Niinpäs, jos ei ole tyhmä pää niin nämä jäätymisrikot olisi voinut estää asentamalla maskinsuojus pakkasilla.
        Sehän on dieselautossa ehdoton varuste.

        Kyllä 2.0 TDI:ssä pumpparivikoja ja kansirikkoja.

        Sen sijaan 1.6 TDI moottoreissa ei mitään vikaa.

        TSI bensamyllyt ovat olleet suoranainen katastrofffffff............

        1.6 TDI moottori on luotettavin ja paras VAG moottori.
        En ole mistään kuullut,että koneessa olisi ollut jotain häikkää.


      • Bajis
        G>A... kirjoitti:

        Niinpäs, jos ei ole tyhmä pää niin nämä jäätymisrikot olisi voinut estää asentamalla maskinsuojus pakkasilla.
        Sehän on dieselautossa ehdoton varuste.

        Kyllä 2.0 TDI:ssä pumpparivikoja ja kansirikkoja.

        Sen sijaan 1.6 TDI moottoreissa ei mitään vikaa.

        TSI bensamyllyt ovat olleet suoranainen katastrofffffff............

        1.6 TDI moottori on luotettavin ja paras VAG moottori.
        En ole mistään kuullut,että koneessa olisi ollut jotain häikkää.

        1.6 TDI on taloudellinen ja kestävä kone.


      • ecopuuTSI
        Bajis kirjoitti:

        1.6 TDI on taloudellinen ja kestävä kone.

        1.6 TDI on kestävä ja luotettava mylly ekalle omistajalle ja max.150.000km. Noissahan on se ISOAIVOISEN lue vesipää SAKEMANNIN suunnittelema ja toteuttama KUMIHIHNAKÄYTTÖINEN ÖLJYPUMPPU, ei ole ikuinen. Samallainen kumiviritys on koko jakopää fordin uudessa 1.0 ecozip moottorissa. Muuten hei viestiketjuun liittyen niinhän semmonen on uusissa VAG 1.4 TSIp moottoreissakin.
        On se kumma kun ei se saksalainen saa teräsketjua kestämään, tuskin kestää tuo öljyssä dipattu kumiremmikään.
        Näitä jakopää ongelmia on ollut ennenkin, mutta vain SAKSALAISAUTOISSA. Muistaen -90 luvun opelit ja volkkarit, remmi bemarit. Ei ole ranskalaisissa, japanilaisissa eikä jenkeissä ollut noita ongelmia.


      • Bajis
        ecopuuTSI kirjoitti:

        1.6 TDI on kestävä ja luotettava mylly ekalle omistajalle ja max.150.000km. Noissahan on se ISOAIVOISEN lue vesipää SAKEMANNIN suunnittelema ja toteuttama KUMIHIHNAKÄYTTÖINEN ÖLJYPUMPPU, ei ole ikuinen. Samallainen kumiviritys on koko jakopää fordin uudessa 1.0 ecozip moottorissa. Muuten hei viestiketjuun liittyen niinhän semmonen on uusissa VAG 1.4 TSIp moottoreissakin.
        On se kumma kun ei se saksalainen saa teräsketjua kestämään, tuskin kestää tuo öljyssä dipattu kumiremmikään.
        Näitä jakopää ongelmia on ollut ennenkin, mutta vain SAKSALAISAUTOISSA. Muistaen -90 luvun opelit ja volkkarit, remmi bemarit. Ei ole ranskalaisissa, japanilaisissa eikä jenkeissä ollut noita ongelmia.

        Niinpäs kannattaa vaihdattaa remelit ajoissa.


    • halvalla ei.......

      Kalleudesta puhuvat vain rahattomat....
      Toisaalta, Nyt joku vauras mersun omistaja kyselee Mersupalstalla, Että mistä sais osia halvalla........että näin........

    • poxtyx
      • hui hai hui

    • juk4

      Oma kokemus 1.2TSI koneesta ja DSG laatikosta. DSG hajosi 20000 kilometrin paikkeilla ja ketju menee vaihtoon nyt kun kilsoja on noin 43000km. Onneksi tuosta roskasta pääsee kohta eroon. VAG-konsernin autoja tähän perheeseen ei tule ihan äkkiä. Monta volkkaria on mulla ollut, kolme kuplaakin, mutta mikä niitä vaivaa kun eivät korjaa selkeää vikaa. Konsernin vehkeet on tekniikan osalta täysiä katastrofeja.

      • kolhvaaja

        Eikös uusimmassa (vm -13) olekin hihna siellä jakopiässä?
        Tä?


      • osssss
        kolhvaaja kirjoitti:

        Eikös uusimmassa (vm -13) olekin hihna siellä jakopiässä?
        Tä?

        Ja miksi myydään seatia ja skodaa uutta vielä ketjukoneella?
        Rapid ja toledo.
        Antaisko maahantuoja vastauksen siihen?


      • rabies skoda
        osssss kirjoitti:

        Ja miksi myydään seatia ja skodaa uutta vielä ketjukoneella?
        Rapid ja toledo.
        Antaisko maahantuoja vastauksen siihen?

        Rapidin moottorit valmistetaan Intiassa, kuten komponentitkin Euroopassa valmistettaviin Rapideihin. Siksi ei hihnaa.


      • ssssso
        osssss kirjoitti:

        Ja miksi myydään seatia ja skodaa uutta vielä ketjukoneella?
        Rapid ja toledo.
        Antaisko maahantuoja vastauksen siihen?

        Vanhat varastot pitää saada käytettyä pois.
        Mihin muuhun laitettaisiin 500 000 huonoa nokkaketjua.
        No Rapidiin tietenkin.
        Rapidista tulee mieleen Trabant ja Wartburg.


    • golffarii

      Rapid ja Toledo ovat suunnattu nuorille urbaaneille menijöille, joita ei haittaa vaikka välillä joutuu jalkamieheksi. Eli toisin sanoen halbbispelejä, siksi ketju.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe