Salliiko Vanhanen lasten alkoholinkäytön

A24

Entä muut Keskustan politikot?
Tarja Halonen kerto sallineen tyttärelleen viinin juonnin vasta hänen täytettyä 15vuotta. (Nykyposti 8/04)
Miten on, Saako Kepulaisten lapset juoda alaikäsinä?

3

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Risto V.

Lapset tulisi opettaa noudattamaan tarpeettomiltakin tuntuvia lakeja ja säännöksiä, ettei heille tulisi samalla tahtomattaan opettaneeksi, että joidenkin lakien ja säännösten noudattamatta jättäminen saa joskus olla harkinnanvaraista.

Lapsi nimittäin voi aikuiseksi tultuaan ryhtyä valitsemaan ihan omin päin, mitä lakeja ja säännöksiä hän kulloinkin katsoo aiheelliseksi noudattaa. Jos nämä eivät enää käykään yhteen vanhempien näkemysten kanssa, niin vanhemmat joutuvat itse aiheuttamansa ongelman eteen.

• A24

Itse olin 15vuotiaana sitämieltä ettei senikäsenä dokaamisesta ole mitään haittaa. Nyt olen takkini kääntäny siinä asiassa.

• elämästä
        A24 kirjoitti:

Itse olin 15vuotiaana sitämieltä ettei senikäsenä dokaamisesta ole mitään haittaa. Nyt olen takkini kääntäny siinä asiassa.

Tunsin isän, joka katsoi, ettei alkoholin ostokielto alaikäiselle ole perusteltua. Hänen mielestään lapset tuli "kouluttaa" oikeaan alkoholin käyttöön aikaisemmin kuin 18 vuotta täytettyään.

Tämä isä kävi siis itse Alkosta hakemassa tyttärelleen juomat, kun tämä järjesti hippoja ystäviensä kanssa 16-18 vuotiaana.

Kun tytär sitten täytti 18, oli saanut ajokortin, niin hän ajoi ulos tieltä 1,2 promillen humalassa, kun katsoi isänsä antaman esimerkin perusteella, ettei alkoholin vaikutuksen alaisena ajaminen ole rikos, jos itsestä tuntuu, että pystyy ihan hyvin ajamaan.

Tytär kuoli vammoihinsa, eikä isä ymmärrä mistä syystä tytär meni tekemään moisen rikoksen, että lähti ajamaan vaikka oli nauttinut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3860
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      341
      2993
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1892
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      761
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      751
    Aihe