Lakimuutosten jälkeen on Kyllönenkin ihmetellyt ajokorttikustannuksia, eikä syyttä.
Hinnat saataisiin järkeväksi näin:
1. Minimiajokertamäärät kokonaan pois.
2. Pakollisia oppilaalle olisivat vain teoriatunnit, liukasrata ja pimeän opetus.
3. Aikaisemmat kortit ei vähentäisi pakollisia ajotunteja, mutta teoriatunteja kyllä.
Perustelut:
Jokainen ajaisi vain sen verran, että pärjää liikenteessä yksin.
Tämä motivoisi oppilasta ottamaan jokaisen ajotunnin skarpisti.
Ja ennenkaikkea opettajien opetuskyky/motivaatio kasvaisi. Silloin ei autossa paljon "kalajuttuja" tms keskulteltaisi.
Monet pärjää alle minimiopetuksen ja monille se ei riitä.
En ymmärrä miksi näin ei jo ole.
Samalla poistuisi pikkuhiljaa käsitys siitä, "että autokoulut vain rahastaa".
Kommentteja kiitos. Ja tehdäänkö kansalaisaloite?
AJOKORTIN KUSTANNUKSET ALAS NÄIN:
7
388
Vastaukset
- yrittäjä
Hyvä,hyvä.Isoissa kaupungeissa ajavat joutuis ajaan paljon lisää tunteja ja hinta nousisi.
- tää taas tätä
"Isoissa kaupungeissa ajavat joutuis ajaan paljon lisää tunteja"
Ihan semmoinen snadi perustelu tuolle väitteelle olis kohdallaan. Paljon lisää on mihin lisää?
- 44544
Mielestäni teoriatunnit voitaisiin poistaa kokonaan. Jokainen ajokortti-ikäinen osaa ne asiat lukea itse, ellei niitä jo osaa. Todellisuudessa autokoulussa opetettu teoria on niin perusjuttua, että itse tiesin jo kaiken sen mennessäni 1. teoriatunnille.
- liikenneope 1
Todellisuudessa 80% ei tiedä mitään.
- Yhdenvertaisuus kunniaan
Olen autokoulun pitäjä ja täysin samaa mieltä kanssasi tästä opetusmääräasiasta!! Kansalaisaloite vaan vetämään!!
- mietintää
Veikkaanpa, että ajokortitta ajelu lisääntyisi aikalailla. Kaikki, kenellä on mahdollisuus, yrittäisi epätoivoisesti opetella kavereitten kanssa.
Toisaalta kuka sen luvan ajokokeeseen menosta antaa. Useimmat maahanmuuttajat luulevat osaavansa ajaa jo autokouluun tullessaan.
Minulla oli esimerkiksi oppilaana kaksi ulkomaalaista kaveria, joilla oli kotimaastaan ajokortti, joka piti vaihtaa suomalaiseksi. Molemmilla "inssi" meni läpi vasta neljännellä kerralla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2902887- 2081131
- 811069
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti169966- 68897
- 65832
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.100829Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?20696- 65675
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?57578