Lue tämä lopppun jos sinulla on saamisia yhtiöltäsi.
Ajattele, jos olisit kanavoinut tekemäsi työn lailliseen myynti- ja markkinointitoimintaan: Sinulla saattaisi olla nyt toimivan bisnes.
Kerroin pari kuukautta sitten siitä, miten kaksi kaveria tuli rekrytoimaan minua peliverkostoonsa.
Kerroin myös siitä kuinka ajatus että myisin lottoa netissä, nauratti ja kuinka vähän minua kiinnosti ansaita alakulttuurin ihmisten ahdingosta.
En pahemmin kommentoinut sitä että minua askarrutti myös homman laillisuus, koska olin jo aiemmin, nykysieen yhtiööni liittyessäni, harkinnut homman laillisuutta, mutta päätynyt siihen että yhtiöni on laillinen, koska se oli USA:sta ja toiminut pitkään isolla liikevaihdollla ja noteerattiin NY:n pörssissä.
Oli hieman selkänojaa.
Alakulttuurin väellelle, jotka pyörivät huiputusverkostosta toiseen, on ihan sama, miten se lakipuoli on hoidettu ja saako rahojaan koskaan, koska sehän on sama, mistä rahaa.
Jo pelkkä toivo on parempi kuin ankea arki. Helppo tällaisia on yllyttää ihmelääkkein, ilmaisin puheluin, jatkuvalla rahantulolla olemattomilta markkinoilta yms.
Kun vanha kaatuu, on vuorossa ensi viikolla uusi verkosto vanhoin valein.
Ja aina mukana samat ihmiset.
Liitän tähän uutisen tämän päivän lehdestä. Siitä käy rivien välistä selville yksi seikka:
Nuo herkkäuskoiset eivät taida päästä tulouttamaan "voittojaan" vähään aikaan, ainakaan Suomessa.
Eli uutisiin:
Uhkapelien kauppaajille syyte
Syyttäjä pitää pelifirmaa ketjukirjerahastuksena
Lahti
Internetissä uhkapelejä sekä vedonlyöntipalveluja tarjoavan World Games Inc. -yhtiön eli WGI:n puuhamiehiä joutuu Lahdessa syytteeseen rahankeräysrikoksesta ja arpajaisrikoksesta. Vastaajia on vajaat 20, ja osalla heistä on osoite Norjassa.
Syytteitä ajaa Helsingin kihlakunnansyyttäjä Tapio Nyrhilä. Hänen mielestään WGI:n toimintatapa on moderni versio vanhasta ketjukirjeideasta: pääpaino on rahan keräämisessä eikä niinkään itse tuotteessa.
Syytteiden toteen näyttämisen kannalta ydinkysymykseksi nouseekin, tarjoaako WGI todellisen vastineen jäsentensä sijoittamille rahoille. Nyrhilän mukaan vastine on rajoittunut lähinnä internet-kotisivuihin sekä oikeuteen pelata virtuaalirahapelejä.
Ruotsissa Svean hovioikeus on arvioinut internetpeliyhtiön toimintatapojen täyttävän arpajaisrikoksen tunnusmerkistön.
- Oikeuden pöytäkirjan mukaan menettely näyttää olleen samanlaista kuin täällä Suomessakin, vertaa syyttäjä Tapio Nyrhilä.
Nettibisnestä
Omilla nettisivuillaan World Games Inc. mainostaa olevansa internetin paras vedonlyönti- ja uhkapelisivusto. Yhtiön mukaan vedonlyönti- ja uhkapelitoiminta on muuttumassa nettivetoiseksi, ja tätä suuntausta WGI on hyödyntämässä.
Ideana on, että WGI-organisaatioon liittyvä jäsen hankkii edelleen uusia jäseniä käyttämään yhtiön pelipalveluja tai käymään kauppaa virtuaaliosakkeilla. Hänelle luvataan provisio kaikesta omassa ryhmässään tapahtuvasta pelaamisesta ja osakebisneksestä.
Nyrhilän tietojen mukaan WGI-liiketoimintaan ryhtyneet ovat Suomessa parhaimmillaan saaneet 10 000-20 000 euron tienestejä. Epäiltyjen rahoja on määrätty hukkaamiskieltoon, sillä syyttäjä on vaatimassa niitä valtiolle.
WGI itse lupaa englanninkielisillä sivuillaan osa-aikaisen liiketoiminnan tekijälle 300-1 400 euron kuukausituloja, kun taas kokoaikainen organisaatiorakentaja saattaa yltää noin 3 300 euron kuukausiansioon.
Ympäri Suomea
Vastaajia juttuun on tulossa useilta paikkakunnilta eri puolilta Suomea. Jutun käräjöinti päätettiin sijoittaa Lahteen, koska useampi vastaaja on Lahden seudulta ja peliyhtiöllä on ollut samoilla seuduilla vilkasta toimintaa.
World Games Inc. perustettiin vuonna 2001 Australiassa. Yksi yhtiön suurimpia omistajia on liikemies Greg Kennedy. Lahdessa syytteeseen joutuvat norjalaiset ovat olleet paikallisen organisaation yläportailla.
Oikeudenkäyntiin varataan useita päiviä. Pääkäsittely on siirtymässä ensi vuoden puolelle.
Että silleen.
Kyllä tällekin löytyy puolustajia ja ihan tänä päivänä.
Uutinen GWI:sta
4
1069
Vastaukset
- Joki Miens
Toi oli loistava juttu ;)
- rahaa rahaa rahaa
Saas nähdä, miten äijien käy. Jos touhu nykyiselläänkin todetaan laittomaksi Suomessa, niin mukaan houkuteltuna minua on petetty. Ja niin tulee tapahtumaan, että haaste ja vahingonkorvausvaatimus lähtee ylälinjan tiettyä henkilöä kohti, mikäli siis niin käy. Olen suositellut mukaan muutamia jäseniä, jotka ovat olleet hyväuskoisina katsomassa kun hän on vakuuttanut toiminnan rehellisyyttä.
- yleinen syyttäjä
rahaa rahaa rahaa kirjoitti:
Saas nähdä, miten äijien käy. Jos touhu nykyiselläänkin todetaan laittomaksi Suomessa, niin mukaan houkuteltuna minua on petetty. Ja niin tulee tapahtumaan, että haaste ja vahingonkorvausvaatimus lähtee ylälinjan tiettyä henkilöä kohti, mikäli siis niin käy. Olen suositellut mukaan muutamia jäseniä, jotka ovat olleet hyväuskoisina katsomassa kun hän on vakuuttanut toiminnan rehellisyyttä.
Tervetuloa juttelemaan. Olen kiinnostunut kaikista henkilöistä, jotka ovat osallistuneet tähän ketjukirjeeseen. Yleensä näissä ketjukirjeissä vallitsee Omertan-laki, mutta on mukavaa, että löytyy näitä pokkeuksiakin. Valitettavsti emme voi tarjota teille uutta henkilöllisyyttä tai 24 h poliisivartiointia.
- Cluso627
yleinen syyttäjä kirjoitti:
Tervetuloa juttelemaan. Olen kiinnostunut kaikista henkilöistä, jotka ovat osallistuneet tähän ketjukirjeeseen. Yleensä näissä ketjukirjeissä vallitsee Omertan-laki, mutta on mukavaa, että löytyy näitä pokkeuksiakin. Valitettavsti emme voi tarjota teille uutta henkilöllisyyttä tai 24 h poliisivartiointia.
Mulla oliski asiaa teille aika paljon.
En mie tarvi mitään poliisi saattuetta sun muutakaan.
Ei niitä meinaan ole ollu ennenkään.
Jos oliskin ollu tarvetta.
Minun yhteystiedot löydät tiedät mistä.
tv.Cluso
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa73443Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272679Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41188