Uskovaisten moraalit

dfouytghjölkj

Uskovaiset aina jankuttavat, ettei ateisteilla ole moraalia. Minusta moraalia ei ole niillä, jotka eivät sisäisesti tajua mikä on oikein ja väärin, vaan tarvitsevat jonkun muun kertomaan, ja tottelevat moraalista koodia vain siksi, etteivät joutuisi helvettiin.

Onko se sitäpaitsi mikään todiste jumalan olemassaolosta väittää, ettei ateisteilla ole moraalia? Ei minun mielestäni. Ja totuus on totuus, jumala on tai ei ole olemassa, ja siihen onko se vai eikö se ole olemassa, ei vastaa kysymykset moraliteeteista.

Joten miksi uskovaiset jankuttavat ettei ateisteilla ole moraalia kun eivät usko jumalan komentamaan moraaliin? Uskovatko uskikset sitten lentävän spagettihirviön moraaliohjeisiin? EIVÄTKÖ? Mikseivät? Perusteluja uskovaisilta kaivataan, jos he haluavat säilyttää uskottavuutensa.

6

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopeta valitus tähän

Eikä jankuta!

• ole kiltisti

Sellainen jankuttaa jolla on puheessa vikaa. ei se tarkoita että kun ihminen uskoo johonkin johon sinä et, hänelle tulisi jankutusongelma. Sinä itse toistit tuota "jankata" sanaasi jopa kolmeen kertaan, sinä siis itse siinä jankutat.

• miksi muuten puhut?
        ole kiltisti kirjoitti:

Sellainen jankuttaa jolla on puheessa vikaa. ei se tarkoita että kun ihminen uskoo johonkin johon sinä et, hänelle tulisi jankutusongelma. Sinä itse toistit tuota "jankata" sanaasi jopa kolmeen kertaan, sinä siis itse siinä jankutat.

Tuli vielä mieleeni että siitä puhe mistä on puute, joten eikä kapakkareissu sujunutkaan toiveidesi mukaan? Voisihan sitä vaikka vähentää juomista, juo vaikka kahvia sen viinan sijasta?

• En tiedä, enkä ymmärrä miksi voitaisiin sanoa, että ateistilla ei ole moraalia?
      Moraali voi muuttua tai olla huono jos ihminen ei itseään " kasvata". Tarkoitan
      tällä käytöstään ja siihen liittyyvää. Moraali ei aina ole vakaumuksesta kiinni.
      Tulee mieleen sellainenkin seikka, että moraali ja käyttäytyminen voidaan myös toisinaan määritellä sillä perusteella mikä on sen hetken näkemys normaalista ja
      epänormaalista moraalista ja käyttäytymisestä.

• 1213

Raamatun mukaan Jumala on rakkaus. Ateistit näyttävät taitelevan Jumalaa, rakkautta, vastaan ja se on mielestäni moraalitonta. On täysin ok minun mielestäni sanoa ateisteja moraalittomiksi, jos he taistelevat Jumalaa vastaan.

• En tosiaan puolusta moraalitonta toimintaa, tai sitä etteikö sitä saisi mainita, jos
      joku toimii moraalittomasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10500
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3615
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3381
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2895
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      221
      2281
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2223
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2053
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1658
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1486
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1396
    Aihe