Uskovaisten moraalit

dfouytghjölkj

Uskovaiset aina jankuttavat, ettei ateisteilla ole moraalia. Minusta moraalia ei ole niillä, jotka eivät sisäisesti tajua mikä on oikein ja väärin, vaan tarvitsevat jonkun muun kertomaan, ja tottelevat moraalista koodia vain siksi, etteivät joutuisi helvettiin.

Onko se sitäpaitsi mikään todiste jumalan olemassaolosta väittää, ettei ateisteilla ole moraalia? Ei minun mielestäni. Ja totuus on totuus, jumala on tai ei ole olemassa, ja siihen onko se vai eikö se ole olemassa, ei vastaa kysymykset moraliteeteista.

Joten miksi uskovaiset jankuttavat ettei ateisteilla ole moraalia kun eivät usko jumalan komentamaan moraaliin? Uskovatko uskikset sitten lentävän spagettihirviön moraaliohjeisiin? EIVÄTKÖ? Mikseivät? Perusteluja uskovaisilta kaivataan, jos he haluavat säilyttää uskottavuutensa.

6

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopeta valitus tähän

Eikä jankuta!

• ole kiltisti

Sellainen jankuttaa jolla on puheessa vikaa. ei se tarkoita että kun ihminen uskoo johonkin johon sinä et, hänelle tulisi jankutusongelma. Sinä itse toistit tuota "jankata" sanaasi jopa kolmeen kertaan, sinä siis itse siinä jankutat.

• miksi muuten puhut?
        ole kiltisti kirjoitti:

Sellainen jankuttaa jolla on puheessa vikaa. ei se tarkoita että kun ihminen uskoo johonkin johon sinä et, hänelle tulisi jankutusongelma. Sinä itse toistit tuota "jankata" sanaasi jopa kolmeen kertaan, sinä siis itse siinä jankutat.

Tuli vielä mieleeni että siitä puhe mistä on puute, joten eikä kapakkareissu sujunutkaan toiveidesi mukaan? Voisihan sitä vaikka vähentää juomista, juo vaikka kahvia sen viinan sijasta?

• En tiedä, enkä ymmärrä miksi voitaisiin sanoa, että ateistilla ei ole moraalia?
      Moraali voi muuttua tai olla huono jos ihminen ei itseään " kasvata". Tarkoitan
      tällä käytöstään ja siihen liittyyvää. Moraali ei aina ole vakaumuksesta kiinni.
      Tulee mieleen sellainenkin seikka, että moraali ja käyttäytyminen voidaan myös toisinaan määritellä sillä perusteella mikä on sen hetken näkemys normaalista ja
      epänormaalista moraalista ja käyttäytymisestä.

• 1213

Raamatun mukaan Jumala on rakkaus. Ateistit näyttävät taitelevan Jumalaa, rakkautta, vastaan ja se on mielestäni moraalitonta. On täysin ok minun mielestäni sanoa ateisteja moraalittomiksi, jos he taistelevat Jumalaa vastaan.

• En tosiaan puolusta moraalitonta toimintaa, tai sitä etteikö sitä saisi mainita, jos
      joku toimii moraalittomasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      23
      6790
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      28
      4268
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3136
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      172
      3005
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1978
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1634
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1622
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1548
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1490
    Aihe