Miten voisi olla anorektikon näköinen?

Epätoivoinen Läski

Olen n. 13 vuotias tyttö joka on 60-70 rajalla ja mun paino on pienestä lähtien heitelly ylös ja alas ja on tullut nyt mielestäni aika jolloin olisi tarve sen helekutan painon tippua vain ALAS eikä palata ylös... tahdon kerrankin tuntea luut ihossani kiinni ja tahdon mahtua hienoihin paitoihin yms... kaikki anorektikot yms... LAITTAKAA KOMMENTTIA MITEN TIPUTATTE PALJON PAINOA LYHYESSÄ AJASSA!!! Olen varmaan teidän silmissä epätoivoinen ja syy siihen on se että minua on kiusattu lihavuuden takia eskarista asti ja olen nyt menossa seiskalle,ja olen varmaan yli kakskytä kertaa yrittäny olla syömättä koulussa ja kotona,mutta ei toimi,aina menee ylimääräisiä herkkuja ja tähteitä turparustinkii ku on NÄLKÄ! Tahdon olla LAIHA,mutta ei vaan voi koska en tiedä mitään vinkkejä tai semmosii joten helpatkaa edes sen verran että kerrankin saisin olla ylpeä vartalostani!

6

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+2

      Pitkät JUOKSUlenkit. Ei aamupalaa. Ei iltapalaa. Päivälline ja lounas ok. Ei välipaloja.

      Pari kuukautta tollee ni kyl alkaa paino tippuu. Ja annoskoot todella pienet"!

    • elisabetmaa

      Liikkumisen lisääminen esim. lenkkeilyä tai uimista. Säännöllinen syöminen PIENIÄ annoksia kerrallaan ja veden juomista, sekin voi lievittää nälkää, herkkujen korvaaminen terveellisemmällä, kuten hedelmillä.

    • parantunut sh

      Jos kysyjä ei olisi 13-vuotias, olisin vastannut sarkastisesti, että "hankkimalla syöpä tai muu vakava sairaus, joka aiheuttaa sen, ettei ruoka pysy sisällä". Vakavasti sanoen, ei kannata laihduttaa itseään anorektikoksi. Se on vakava terveysriski, eikä sitä ihaile terve ihminen. Jos on ylipainoa, laihduttaa voi maltillisesti terveellisellä ruokavaliolla ja (kohtuullisella) liikunnalla. Kannattaa ottaa huomioon, että tuossa iässä pituuskasvukaan ei ole välttämättä loppunut ja painossa voi tulla heilahduksia, jotka tasoittuvat iän myötä. Laihdutus kannattaa suunnitella vaikkapa kouluterveydenhoitajan kanssa, jolle kannattaa kertoa myös noista anoreksia-ajatuksista. Ihminen laihtuu, kun kaloreita ei nautita yli sen, mitä kulutetaan.

    • Syömishäiriöinen 24v

      Älä hyvä ihminen päästä itseäsi vajoamaan niin syviin vesiin kuin syömishäiriössä vajotaan! Tuhlaat vain kallisarvoista nuoruuttasi ja mahdollisesti koukkuun jäätyäsi koko elämäsi syömishäiriölle. Hoikistua voit syömällä terveellisesti ja liikkumalla kohtuudella, kuten varmasti tiesitkin. Jos syöminen on se pulmallisin juttu, voit varata ajan ravintoterapeutille, joka auttaa sinua säännöllisen ja terveellisen elämän saamiseksi. Jos haaveilet litteästä kropasta, kannattaa aloittaa harrastus, joka muokkaa kehoa mieleiseksi, esim.pilates. Siihen sivuun muutamat aeroobiset treenit. Muista sekin, että olet 13 -vuotias, jolloin kroppa saattaa olla "joka päivä erinäköinen". Kropan malli tasaantuu ja muodostuu, kun ikää tulee lisää. Varmasti rasittavaa kuultavaa, mutta kokemuksesta sanon ettei syömishäiriöisenä ole koskaan täysin onnellinen ja kokonainen olo. Ja se seuraa sinua läpi elämän tavalla tai toisella. Uskon, että pääset ajan kanssa tasapainoon itsesi kanssa. Tsemppiä ja hyvää kesää!

      • veteraani

        Komppaan nikkiä Syömishäiriöinen 24v.,ja lisään vielä,että vaatekauppoihin et osastolta pääse,se sairaalakaapu ei oo niin kaunis että kannattais tavotella... Ravitsemusterapeutti auttaa sua AP jojoilussa,lähetteen saat lääkäriltä. Ota samalla labralähete,kaikki mahdolliset kokeet. Luurangonlaihana ei jaksa enää keimailla,kuolemanpelko on täyttä totta.


    • Lihis-silava

      Söisit vähemmän saatanan lihapulla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe