Ajan sekä autolla, että moottoripyörällä. Autolla tulee 20tkm ja moottoripyörällä 10tkm vuodessa. Aina kun on mahdollista ajan ylinopeutta. Minulla ei ole kiire mihinkään, en vaan tykkää madella.
Pääsääntöisesti nopeuteni pysyy rikesakon rajoissa. Toisinaan kuitenkin, varsinkin mp:llä, nopeus karkaa kevyesti yli kortinlähtörajan. Täytyyhän sitä välillä hieman kiihdytellä, koska se on vaan niin upeaa.
Olen saanut ajokortin 15 vuotta sitten, yhtään kolaria en ole ajanut. Tänä aikana olen saanut yhden sakon ylinopeudesta, 10 vuotta sitten 300mk. Eli 450 000 kilometriä tullut ajettua ja sakkoa 300mk eli 50 euroa. Sakkokustannukset ovat siis mitättömät muihin kuluihin nähden.
En näe mitään rahallista syytä, miksi alkaisin ajamaan rajoitusten mukaan. Minkään muun syyn takia en sitä tekisikään.
ylinopeuksista
10
891
Vastaukset
- R-dmr
sua vielä NILKKI!Ja ruoskitaan.
- Matti
Et sä mikään poliisi ole.Et sä ketään voi sakottaa, kunhan vaan uhoat.Kivahan täällä palstalla on uhota, ymmärrän sinua raukkaa kyllä.
- toisaalta
Matti kirjoitti:
Et sä mikään poliisi ole.Et sä ketään voi sakottaa, kunhan vaan uhoat.Kivahan täällä palstalla on uhota, ymmärrän sinua raukkaa kyllä.
Eihän tuolla "kaahaajallakaan" mitään moottoripyörää ja autoa ole, onpahan polkupyörä ja mopo.
- Kallonkutistaja
"en vaan tykkää madella"
"Täytyyhän sitä välillä hieman kiihdytellä,koska se on vaan niin upeaa"
Aika uskaliasta, että joku kertoo tunteistaan noinkin rehellisesti liittyen "kovaa ajamiseen". Itsekin olen sitä mieltä, että turhaan monet valehtelevat (itselleen) syyksi kiireen. Kyllä se todellinen syy nopeaan ajoon se jokin miellyttäväksi koettu tunne (upeetaa, mahtavaaa).
Mutta mielenkiintoisempi onkin kysymys, minkälaiseksi se rajoituksen mukaan matelu koetaan? Miksi se on vastenmielistä? Onko se ylivoimaista? Ja mitä aiheutuu, jos joutuu matelemaan rajoituksen mukaista nopeutta tai joskus jopa alle? Luultavasti ensin pettymystä ja sitten "raivoa"?- 330d ja hajis
että jos autossani ei olisi vakionopeus-säädintä, niin hermot menisivät ja sakkoja tulisi aivan varmasti. Motukalla puran yleensä kovaa ajamisen vimman Saksan bahnoilla, mutta siitä huolimatta joskus kypsyttää rankasti ajaa näitä suomalaisia "turvanopeuksia".
Autolla joka aamu poltan päreeni, kun 40 ja 50 alueilla ajetaan 70km/h ja 80km/h alueella 70km/h. Erittäin raivostuttavaa. Mutta kestettävä on... Mopolla sentään voi 80km/h alueella ajaa ohi, mutta siellähän ne taas perässä hiihtävät kun rajoitus tippuu..... No, se ei ikinä muutu, joten.....:(
- Seppo Susi
tkm=?
Mm=megametri=1000km
eli oikein SI-järjestelmän mukaan
autolla 20Mm ja moottoripyörällä 10Mm
Puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä!
xD- Runttaaja
humppa humppa töttöröö!
- Runttaaja
Et sitten taida niistä Aku Ankoistas autoilmoituksia löytää? Mopopoikako olit sinäkin, kuten monet muutkin samaa "tkm" lyhennettä ihmetelleet?
Täällä minulla olikin jo edellisiltä kerroilta valmiina pari kuvaa: http://groups.msn.com/Goldfingerinkyykytyspalsta/kyykytetyille.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=144
http://groups.msn.com/Goldfingerinkyykytyspalsta/kyykytetyille.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=145
(Tuo toinen on minun kaimani, eli feikki. Oli pakko kertoa sinulle erikseen, kun et olisi kuitenkaan tajunnut). - pena
Paljonkos ulkona on tänään lämmintä?
- Autoilija
Sinulla on riittänyt tuuria. Toivottavasti hyvä onnesi jatkuu edelleenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi564556Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal884262- 713718
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963647Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1172687- 352488
- 372382
- 242369
- 382359
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232234