kannabista stressiin ja masennukseen?

Toimisiko?

Kärsin elämäntapahtuman tuomasta voimakkaasta stressistä, ahdistuksesta ja masennuksesta, joista kaksi jälkimmäistä todennäkösesti johtuvat enimmäkseen siitä että pää käy ylikierroksilla. Kyseisten tunteiden takia en kuitenkaan pysty rentoumaan, joten noidankehää mennään. Yksi vaihtoehto olisi ssri -lääkkeet, mutta sivuvaikutukset huomioon ottaen saatan haudata itseni elävältä niillä. Sen sijaan olen tullut lukeneeksi kannabiksen/marihuanan positiivisista vaikutuksista niin stressiin kuin ahdistukseen. Osaisiko kukaan sanoa missä muodossa(lääkekannabis kapseli?) minun kannattaisi hankkia sitä ja minkälaisia annoksia käyttää. En ole koskaan käyttänyt kannabista, joten en tiedä ollenkaan mikä on "liikaa" tai liian vähän. Tarkoitus siis ei ole "paeta" elämää vaan tasapainottaa pään toiminta rauhoittumalla(stressin laukeaminen).

20

1688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kanna

      Kannabis pahentaa ahdistusta ja aiheuttaa muitakin ongelmia kuten psykooseja. Monet kannabistit sekoaa ja alkaa tappamaan porukkaa samalla hihitellen.

      • JohMar

        "MINULLA ON YHTEYS JUMALAAN, OLEN NIITÄ HARVOJA, JOILLA ON KORKEIN TASO MAAILMASSA IHMISENÄ, OSAAN PUHUA ENKELTEN KANSSA JA HE VÄLITTÄVÄT ASIANI SUORAAN JUMALALLE!!!"


        "Joka itsensä ylentää, se alennetaan."


      • Assiantuntija
        JohMar kirjoitti:

        "MINULLA ON YHTEYS JUMALAAN, OLEN NIITÄ HARVOJA, JOILLA ON KORKEIN TASO MAAILMASSA IHMISENÄ, OSAAN PUHUA ENKELTEN KANSSA JA HE VÄLITTÄVÄT ASIANI SUORAAN JUMALALLE!!!"


        "Joka itsensä ylentää, se alennetaan."

        Mielisairaalat ovat täynnä näitä "henkisesti korkeimpia olentoja", jotka kuvittelevat ihan vastaavanlaisia asioita.


      • Anonyymi

        Ei varmaa oo sille tee selväks asiat itsellen. Mailmalla on yli 600 laiketta ja see viel kahten indica ja sativa. Stressilla ei kannata otta white widowi see tuotta stressi ja see on suomes semi yleinen katulla. Vaikka ptsd autta blue dream laikke. Ja kannabista käyttätän masenuksen ja ptsd. Kannafa toki tehtä oma koti työnsä tai puhuu lääjerin/ asia tunteva ihmisen ka


    • lekurillemars

      Unohda huumeet,ja mene lääkäriin.koko ideasi kuulosti sairaalta,joten älä viivyttele.Kannabiksen pöllyttelijäthän juuri sairastuvat ahdistukseen,masennukseen yms,mielialasairauksiin,joten ihan tuhoon tuomittu tie.

      • Toimisiko?

        En tietenkään ole ammattilainen, mutta syy ja seuraus suhde saattaa olla toisinpäin: ihmiset, jotka ovat masentuneita, yrittävät paeta kannabiksella jolloin riippuvuus on psykologinen(ihminen on päättänyt paeta tilannettaan hinnalla millä hyvänsä -> jatkuva käyttö(riippuvuus)) Vasta myöhemmin saattaa pitkän ajan päästä tulla aivoperäinen fyysinen riippuvuus jos käyttö on ollut runsasta(tämä on siis tällaisella maalaisjärjellä ajateltua). Tämä psykologinen riippuvuus ei todennäköisesti synny jos elämässä on muitakin asioita joista nauttii.
        Mene lääkäriin - on usein toistettu lause jokaisen ongelman kohdalla, mutta lääkärikään ei ole ihmeiden tekijä eikä kukaan muu kuin yksilö itse tunne(tai pitäisi tuntea) omat toiminta tavat, terveyden ja historian. Itse olen käynyt lääkärissä suht terveenäkin pieniin ongelmiin ja yllättynyt miten "väärin" minut ymmärretään - keskitytään aidan seipääseen kun ongelma on koko aidassa. Loppujen lopuksi se joka viimekädessä on vastuussa ihmisestä on ihminen itse.
        Asiasta tärkeämpään, luin englannin kielisiltä sivuilta että marihuanaa on käytetty stressihäiriöön hyvin tuloksin. Jaaa - nimimerkki mainitsikin eri kannabislajeja, mikä pistää minut miettimään mikä olisi hyvää minun tilanteeseeni(CBD "ominaisuus" mainitaan jossain ahdistusta poistavissa). Kysymyksiä on enemmänkin ja olisin halunnut Tor-puolella ehkä keskustella tarkemmin, mutta siellä oleva keskustelualue ei toimi(ainakaan minulla). Lopuksi tyhmä kysymys: Onko Kannabis ja Marihuana synonyymejä vai miksi näitä eri termejä käytetään?


      • herätkää

        Marijuana eli kannabis ei ole huume vaan rikkaruoho ja luonnonlääke mulle Itselleni on kokeiltu kymmeniä ellei satoja lääkehoitoja muummoassa suolisto sai siipeensä siinä leikissä sitten vaihdoin luonnonlääkkeeseen => työpaikka meni(kun työnantaja sai tietää) ja muitakin merkittäviä ongelmia mutta muistutan että ei kannabiksesta jota olen polttanut päivittäin monia vuosia edelleen teen yhtäpaljon töitä, palkkatöihin en vain tunnu olevan sovelias herää kysymys kuinka puhutaan että ollaan rupeamassa kasvattamaan valtiollisella tasolla lääkkeeksi mutta polttavaa rangaistaan sulkemalla ovia


    • jaaa.

      Mitä lajia kannattaa ostaa, northern light, kasvaa sisätiloissa, vai master kush (indica/sativa mix), tai joku muu ei kauheen vahva, vaikea?

      ja tiedoksi vielä että kannabis ei ole HUUME, vaan kasvi.

    • SPER-MAN

      KANNABistit tAPPAA JA KANNABIS ON SAATANA!

    • jaaa.

      Omakohtaista kokemusta näistä: northern light, master kush, joku muu samantyylinen sativa enimmäkseen eikä vaikea kasvatustöistä?

    • ftgyhujikokdw

      Auttaa kumpaankin mutta lääkkeeksi et sitä niihin suomessa saa. Jotain nappeja kirjoittavat jos tohtorilla käyt. Karu homma mutta joko kasvatat itse tai ostat jostakin.
      Eikä kannabiksella edes pysty "pakenemaan" se ei toimi siten.

      • Toimisiko?

        Olen tullut todenneeksi saman että täytyy ostaa muualta. "Eikä kannabiksella edes pysty "pakenemaan" se ei toimi siten." - hyvä jos näin on. En yhäkään halua kannabistiksi ja ollakseni rehellinen en edes haluasi käyttää lääkkeitä/huumeita/muita poppakonsteja, mutta tilanne on hieman poikkeava. En tiedä onko kukaan aikaisemmin edes ollut minunlaisessa elämäntilanteessa(yksityiskohtiin nyt puuttumatta). Tarkoitukseni on vain stimuloida aivojani rentoutumaan, jotta minä voin tietoisella puolella työstää stressin aiheuttajaa. Yleensä se menee toisinpäin että kun tietoisuus rentoutuu niin aivot tulee perässä. Mutta kuten sanoin, poikkeva tilanne...


      • jatko...
        Toimisiko? kirjoitti:

        Olen tullut todenneeksi saman että täytyy ostaa muualta. "Eikä kannabiksella edes pysty "pakenemaan" se ei toimi siten." - hyvä jos näin on. En yhäkään halua kannabistiksi ja ollakseni rehellinen en edes haluasi käyttää lääkkeitä/huumeita/muita poppakonsteja, mutta tilanne on hieman poikkeava. En tiedä onko kukaan aikaisemmin edes ollut minunlaisessa elämäntilanteessa(yksityiskohtiin nyt puuttumatta). Tarkoitukseni on vain stimuloida aivojani rentoutumaan, jotta minä voin tietoisella puolella työstää stressin aiheuttajaa. Yleensä se menee toisinpäin että kun tietoisuus rentoutuu niin aivot tulee perässä. Mutta kuten sanoin, poikkeva tilanne...

        Mutta olen sitä mieltä että oikein ja vastuullisesti käytettynä huumeissa ei ole mitään väärää. Olin tätä mieltä jo ennen tätä.


      • tyuktjytrrtu
        Toimisiko? kirjoitti:

        Olen tullut todenneeksi saman että täytyy ostaa muualta. "Eikä kannabiksella edes pysty "pakenemaan" se ei toimi siten." - hyvä jos näin on. En yhäkään halua kannabistiksi ja ollakseni rehellinen en edes haluasi käyttää lääkkeitä/huumeita/muita poppakonsteja, mutta tilanne on hieman poikkeava. En tiedä onko kukaan aikaisemmin edes ollut minunlaisessa elämäntilanteessa(yksityiskohtiin nyt puuttumatta). Tarkoitukseni on vain stimuloida aivojani rentoutumaan, jotta minä voin tietoisella puolella työstää stressin aiheuttajaa. Yleensä se menee toisinpäin että kun tietoisuus rentoutuu niin aivot tulee perässä. Mutta kuten sanoin, poikkeva tilanne...

        Suosittelen lukemaan pikkasen asiallisempia sivustoja kuin suoli 24 jos haluat tietoa kannabiksesta. Täällä lähinnä trollit jauhaa sitä ihteensä.


      • 11001993939
        jatko... kirjoitti:

        Mutta olen sitä mieltä että oikein ja vastuullisesti käytettynä huumeissa ei ole mitään väärää. Olin tätä mieltä jo ennen tätä.

        Aloittaja, kuulostat todella järkevältä ihmiseltä. ''Mutta olen sitä mieltä että oikein ja vastuullisesti käytettynä huumeissa ei ole mitään väärää'' , olen aivan samaa mieltä. Täällä suomi24 jotkut tulee vaan selittelemään mitä kaikkee vaaraa marista voi tulla , yleensä ne tiedot on katottu jostain wikipediasta. Suosittelen ehdottomasti että katsot tämän http://m.youtube.com/watch?v=MESZh-_uyUQ varmasti paras dokumentti marijuanasta ikinä. Siinä myös kerrotaan täydellisesti miten mari voi auttaa moneen sairauteen. Muuten, mari auttoi minua kun minulla oli sosiaalinen ahdistus ja bulimia.


    • kannabiksen vastusta

      Taas tuo ''kannabis kielletyn puun hedelmä'' ketjun kirjottaja luulee olevansa taas yli-ihminen, viestikin niin sekava ja kirosanoja jne. Kannabis tuntuu olevan todella ristiriitainen aihe, toiset on niin itsestäänselviä ja uskovat valetta, kannabis on tämän ajan valehdelluimpia asioita.

    • hcacca

      suosittelen jos poltat harvoin. hiisaamisesta tulee helposti pitkäkestoisempi tapa.

    • santa is real

      minulla on just toisin päin. oon rento 24/7 eikä edes tarvitse käyttää mitäään. leijun ilman mitään huumeita/lääkkeitä. oon varmaan tullut jostain todella harmonisesta maailmasta tähän teidän epäharmoniseen maailman. vielä kun tietäisin miksi olen täällä että pääsisin takas kotia.

    • Tietaja123

      Kyl kannabis parantaa oloa-kunnes sit lopetat sen käytön. Ei se sun ahdistus sieltä mihinkää katoa, kannabiksella voit vaa vältellä ja siirtää sitä tunnetta nii kaua kunnes lopetat käytön ja ne tunteet palaa takasin. Ellet sitte meinannu käyttää lopunelämääs sitä lääkkeenä. Plus jos ekaa kertaa kokeilet ei välttämättä kannata kokeilla ahdistuneessa mielentilassa :(

    • Anonyymi

      Siis itsellä ptsd ja kauhet uni ongelmat ahtistus ja jos on tietu laikke mikä sobi mulle wedding cake, blue dream nee autta. Toki on laikket vaikka white widow, skunk, ak47 nee pahenta tilanetta. Enkä rupee enä lääke puppuksi ja syömä 5-10 lääkettä kerralla. Tee koti työnssä ja etsi itsellen hyvää laikke

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      901
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe