Minä olen sitä mieltä, että 99% eläinkokeista ja turkistarhauksesta vouhottavista ovat tekopyhiä.
Eläinkokeisiin vaikuttaminen on liki mahdottomuus ilman lakimuutoksia. Turkistarhaajille pitäiis löytää jokin muu elinkeino sikälimikäli heidät yritetään syöstä ammatistaan.
Tuntuu välillä siltä, että nämä aktivistit kulkevat silmät ummessa kaduilla, kun KONKREETTISIAkin ongelmia on! On kaiken maailman kodittomia eläimiä ja pahoinpideltyjä ja muutoin huonosti kohdeltuja eläimiä!
Miksei nämä vouhottajat voi ryhtyä konkreettisiin tekoihin: menkään vapaaehtoisvoimaksi kodittomille eläimille, menkää mukaan kampanjoihin millä edistetään kotieläimien terveyttä yms!
Helppohan sitä on teoriassa vouhottaa mutta kun käytännöstä tulee kyse, pullamössönuoret vetäytyvät kädet puuskassa pois tapahtumapaikalta.
tekopyhää vouhottamista!
13
804
Vastaukset
- zipe
netissä on myös paljon jotain 10-vuotiaita jotka kauhistelee eläinkokeita, mutta se jää siihen. jos vaikuttaa haluaa edes eläinkokeisiin, niin ostaa tuotteensa esim. bodyshopista, ja auttaa muuten eläinten oloa, juuri niillä, mitä edellisessä viestissä mainittiin.
- Itse pyhyys
Minusta se on jo aika paljon lapselta ajatella eläinkokeita. Siinähän se on ajattelevan ihmisen alku, jos kymmenvuotiaana alkaa sellaisia kauhistelemaan.
On kummaa ettei se joillekkin riitä. Että pitäisi sitten sen ikäisenä alkaa ostamaan omia shampoitaan ja liittyä eläinsuojelujärjestöihin?
- Itse pyhyys
Mistä ihmeestä tiedät, etteivät nämä vouhottajat jo ole vapaaehtoisia, toimivia jne. ihmisiä. Vouhottavat sitten vielä sen lisäksi.
Suomen kaduilta on ainakin vaikeaa löytää huonosti kohdeltuja eläimiä, mitä nyt olen nähnyt. Ihmisiä enemmänkin. Ulkomaat ovat sitten juttu erikseen.
Toisekseen, mitä pahaa on siinä, jos ei aivan täysillä ole mukana jokaisessa eläinten puolesta -kampanjassa. Se, että jaksaa edes vouhottaa osoittaa ainakin, että kyseinen ihminen ajattelee asioita muiltakin kuin omalta kantiltaan.- zipe
mutta en pidä valehtelemisesta. että ensin sanotaan, että ostetaan kyllä bodyshopista muttei ostetakkaan, jotta saatais muut ajatteleen netissä, että tämä ihminen välittää. näin kyllä tapahtuu, eräällä keskustelupalstalla tutustuin yhteen tyyppiin, ja aloin mailaileen, missä hän teki selvästi, että hän kyllä käyttää aina bodyshopin tuotteita, jne. muta itse palstalla kuitenkin gallupissa kertoi meikkipussistaan löytyvän kaikkea muuta kuin eläintesdtaamattomia meikkejä.
enkä ole toistaiseksi nähnyt bodyshopissa juuri ketään minua nuorempaa, tai minun ikäistäni.
on toki ihan sama, onko netissä ihmisiä, jotka kauhistelevat eläinkokeita, ehkä juuri minäkin näiden juttujen takia olen alkanut itsemiettimään, voinko vaikuttaa ostamalla. - Kirjoittajat
Ne, jotka ovat tuolla ulkona auttamassa todella tärkeässä vapaaehtoistyössä, eivät istu jaarittelemassa kuvamanipulaatioita netissä!
Ainakin tällä palstalla eläinkokeista paasaajat tuntuvat olevan jotain kymmenenvuotiaita, naiivin maailman katsomuksen omaavia lapsia, jotka eivät ymmärrä sitä, että on olemassa näppäriä kuvanmuokkausohjelmia ja ovat muutenkin kovin alttiita propagandalle. Heille voidaan surutta syöttää uskomus että Laboratiorio ABC käyttää 100 000 eläintä päivässä kivuliaisiin kokeisiin, eikä kukaan tule laskeneeksi millainen määrä eläimiä se OLISI esimerkiksi tuntia kohden -> jo siitä voi päätellä onko lukumäärät edes oikeaan päin. Nämä lapsirukat itkevät tulehduskipuvoiteiden turhuudesta ja inhoavat myös sitä, että lääkkeet on testattu eläimillä: eivät siis ole koskaan kokeneet sellaista migreeniä että ei voi muuta kuin oksentaa tai loukanneet jotakin suurta lihasta, minkä särky on verrattavissa siihen että ihmiseen paukuteltaisiin nauloja!
Kirjoitit, että "Suomen kaduilta on vaikeaa löytää huonosti kohdeltuja eläimiä". Miten suppea näkökulma! Siinä näkee miten pullamössönuoret eivät viitsi tehdä muuta kuin valua kotoa ulos kadulle: "jaahas, ei yhtään eläimenraatoa tässä". Yllätys yllätys: Suomessa on ennenkin haudattu ongelmat neljän seinän sisään -> tästä syystä on paljon KODITTOMIA eläimiä; ne tarvitsevat vapaaehtoistyöntekijöitä, rahaa toimintaan, konkreettisia lattian moppaajia, helliä sylejä missä istuskella. Myös sijaiskodeista on aina puutetta!
Jos kuvittelee omistavansa hirveästi ylimääräistä energiaa, miksei voisi lähteä mukaan kodittomien eläinten toimintaan: pystyyn näkyviä mainoskampanjoita ja vetoomuksia maamme päättäjille, että eläinrääkkäysrikosten tuomioita on kovennettava ja eläimen heitteillejätöstä pitää tehdä sen verran suuri rikos ettei eläimiä enää hankita hetken mielijohteesta. Lisää valistusta eläinkaupoille siitä miten eläimiä pitäisi kohdella ja millaisissa tiloissa niiden pitäisi saada asua!
Minusta se, että netissä itkeskellään kauheista kuvamanipulaatioista, ei tee mitään hyvää kenellekään. Jo olemassa oleva, esim. juuri kodittomien eläinten ongelma ei muutu ollenkaan.
Se, jos ei ole täysillä mukana jokaisessa eläinten puolesta-kampanjassa ei ole huono juttu. Väitänkin, että nämä täällä netissä vouhottajat ovat vain tekopyhiä ;) Tekopyhiä, koska väittävät välittävänsä eläimistä. Todellisuudessa ne pullamössökkäät vaan istuvat netin ääressä, kuvittelevat elävänsä kovin eläinystävällistä elämää. Minä peräänkuulutan OIKEITA TEKOJA. Vaikka jalot ajatuksetkin on OK, niillä ei ratkota konkreettisia ongelmia! - Itse pyhyys
Kirjoittajat kirjoitti:
Ne, jotka ovat tuolla ulkona auttamassa todella tärkeässä vapaaehtoistyössä, eivät istu jaarittelemassa kuvamanipulaatioita netissä!
Ainakin tällä palstalla eläinkokeista paasaajat tuntuvat olevan jotain kymmenenvuotiaita, naiivin maailman katsomuksen omaavia lapsia, jotka eivät ymmärrä sitä, että on olemassa näppäriä kuvanmuokkausohjelmia ja ovat muutenkin kovin alttiita propagandalle. Heille voidaan surutta syöttää uskomus että Laboratiorio ABC käyttää 100 000 eläintä päivässä kivuliaisiin kokeisiin, eikä kukaan tule laskeneeksi millainen määrä eläimiä se OLISI esimerkiksi tuntia kohden -> jo siitä voi päätellä onko lukumäärät edes oikeaan päin. Nämä lapsirukat itkevät tulehduskipuvoiteiden turhuudesta ja inhoavat myös sitä, että lääkkeet on testattu eläimillä: eivät siis ole koskaan kokeneet sellaista migreeniä että ei voi muuta kuin oksentaa tai loukanneet jotakin suurta lihasta, minkä särky on verrattavissa siihen että ihmiseen paukuteltaisiin nauloja!
Kirjoitit, että "Suomen kaduilta on vaikeaa löytää huonosti kohdeltuja eläimiä". Miten suppea näkökulma! Siinä näkee miten pullamössönuoret eivät viitsi tehdä muuta kuin valua kotoa ulos kadulle: "jaahas, ei yhtään eläimenraatoa tässä". Yllätys yllätys: Suomessa on ennenkin haudattu ongelmat neljän seinän sisään -> tästä syystä on paljon KODITTOMIA eläimiä; ne tarvitsevat vapaaehtoistyöntekijöitä, rahaa toimintaan, konkreettisia lattian moppaajia, helliä sylejä missä istuskella. Myös sijaiskodeista on aina puutetta!
Jos kuvittelee omistavansa hirveästi ylimääräistä energiaa, miksei voisi lähteä mukaan kodittomien eläinten toimintaan: pystyyn näkyviä mainoskampanjoita ja vetoomuksia maamme päättäjille, että eläinrääkkäysrikosten tuomioita on kovennettava ja eläimen heitteillejätöstä pitää tehdä sen verran suuri rikos ettei eläimiä enää hankita hetken mielijohteesta. Lisää valistusta eläinkaupoille siitä miten eläimiä pitäisi kohdella ja millaisissa tiloissa niiden pitäisi saada asua!
Minusta se, että netissä itkeskellään kauheista kuvamanipulaatioista, ei tee mitään hyvää kenellekään. Jo olemassa oleva, esim. juuri kodittomien eläinten ongelma ei muutu ollenkaan.
Se, jos ei ole täysillä mukana jokaisessa eläinten puolesta-kampanjassa ei ole huono juttu. Väitänkin, että nämä täällä netissä vouhottajat ovat vain tekopyhiä ;) Tekopyhiä, koska väittävät välittävänsä eläimistä. Todellisuudessa ne pullamössökkäät vaan istuvat netin ääressä, kuvittelevat elävänsä kovin eläinystävällistä elämää. Minä peräänkuulutan OIKEITA TEKOJA. Vaikka jalot ajatuksetkin on OK, niillä ei ratkota konkreettisia ongelmia!Tunnut pitävän lapsen naiiviutta (eli myös lapsellisuutta) jonain syntinä. Lapsethan helpommin uskovat väärennöksiä ja mitä heille milloinkin uskotellaan, lapsia kun ovat. He uskovat myös mörköihin, mikäli joku aikuinen katsoo tarpeelliseksi heille sellaista uskotella. Väärin tekee väärän tiedon jakelija.
Minusta on edelleen aika paljon siinä iässä alkaa ajatella eläinten oikeuksia, vaikkei olisikaan vielä niin pystyväinen käytännön tekoihin.
Tässä maailmassa on paljon myös niitä, joita eläinten elinolot eivät vähimmässäkään määrin kiinnosta. Siihen verrattuna asioiden ajattelukin on jo jotain.
Jos ihminen on jo mukana vapaaehtoistoiminnassa, hän saa tehdä vapaa-ajallaan mitä lystää. - Kirjoittaja
Itse pyhyys kirjoitti:
Tunnut pitävän lapsen naiiviutta (eli myös lapsellisuutta) jonain syntinä. Lapsethan helpommin uskovat väärennöksiä ja mitä heille milloinkin uskotellaan, lapsia kun ovat. He uskovat myös mörköihin, mikäli joku aikuinen katsoo tarpeelliseksi heille sellaista uskotella. Väärin tekee väärän tiedon jakelija.
Minusta on edelleen aika paljon siinä iässä alkaa ajatella eläinten oikeuksia, vaikkei olisikaan vielä niin pystyväinen käytännön tekoihin.
Tässä maailmassa on paljon myös niitä, joita eläinten elinolot eivät vähimmässäkään määrin kiinnosta. Siihen verrattuna asioiden ajattelukin on jo jotain.
Jos ihminen on jo mukana vapaaehtoistoiminnassa, hän saa tehdä vapaa-ajallaan mitä lystää."Jos ihminen on jo mukana vapaaehtoistoiminnassa, hän saa tehdä vapaa-ajallaan mitä lystää."
Jjjjjjjjust :-) Tämä oli varmasti fiksuin argumenttisi tämän keskustelun aikana :-) - zipe
Kirjoittaja kirjoitti:
"Jos ihminen on jo mukana vapaaehtoistoiminnassa, hän saa tehdä vapaa-ajallaan mitä lystää."
Jjjjjjjjust :-) Tämä oli varmasti fiksuin argumenttisi tämän keskustelun aikana :-)juuri ne kymmenvuotiaat eivät luultavasti voi vaikuttaa juuri mitään. useimmat vanhemmat eivät halua kuluttaa rahaa tai aikaa mihinkään eläinten oikeuksiis, siis joku 10-vuotias ei voi asialle tehdä mitään, paitsi kirjoittaa nettiin ja yrittää saada toisten mielipiteitä asiasta.
- itse pyhyys
Kirjoittaja kirjoitti:
"Jos ihminen on jo mukana vapaaehtoistoiminnassa, hän saa tehdä vapaa-ajallaan mitä lystää."
Jjjjjjjjust :-) Tämä oli varmasti fiksuin argumenttisi tämän keskustelun aikana :-)...sanoo ihminen, joka ihmettelee, kuinka lapsi ei tajua jotain netissä olevaa kuvaa kuvamanipulaatioksi. Vaikka en ihmettele. Kommenttisi osoittaa, ettet juurikaan viitsi ajatella, että muilla ihmisillä on omat ajatukset ja kyvyt, jotka ovat erilaisia kuin sinun.
Mutta sanoit, että ne jotka ovat jo vapaaehtoistyössä, eivät jaarittele netissä. Minkä takia eivät jaarittelisi? - Kirjoittaja
itse pyhyys kirjoitti:
...sanoo ihminen, joka ihmettelee, kuinka lapsi ei tajua jotain netissä olevaa kuvaa kuvamanipulaatioksi. Vaikka en ihmettele. Kommenttisi osoittaa, ettet juurikaan viitsi ajatella, että muilla ihmisillä on omat ajatukset ja kyvyt, jotka ovat erilaisia kuin sinun.
Mutta sanoit, että ne jotka ovat jo vapaaehtoistyössä, eivät jaarittele netissä. Minkä takia eivät jaarittelisi?"lapsi ei tajua jotain netissä olevaa kuvaa kuvamanipulaatioksi"
Miksi 10 vuotias saa surffata netissä ihan vapaasti millä tahansa sivustoilla? Eikö vanhemmilla ole enää mitään vastuuta, että lapset saavat ihan vapaasti surffata missä vaan?
"ettet juurikaan viitsi ajatella, että muilla ihmisillä on omat ajatukset ja kyvyt, jotka ovat erilaisia kuin sinun."
Haha, minähän juuri nimenomaan ajattelen :-)
"ne jotka ovat jo vapaaehtoistyössä, eivät jaarittele netissä. Minkä takia eivät jaarittelisi?"
Ihan sama mitä ihmiset tekee, pointti olikin se, että sensijaan että AINOA mitä tekee "eläinkunnan vuoksi" on se, että istuu netissä ja levittelee hirvittäviä kuvia ja selittelee käyttelevänsä vain body shopin tuotteita, menisikin ihan konkreettiseen vapaaehtoistyöhön mukaan. Konkreettisia tekoja kaivataan :-) - melina
Eläinkokeisiin vaikuttaminen ei ole mahdottomuus. Ei ainakaan meidän "vouhottajien" mielestä :) Siihenhän voi jokainen yksittäinen ihminen vaikuttaa ostamalla eläinkokeilla testaamattomia tuotteita ja niitä onneksi löytyy jo aika paljon. Meistä "vouhottajista" ne eläinkokeet eivät siis ainakaan enää johdu, vaan pallo on ei-vouhottajilla; jokainen voi omassa mielessään ajatella onko se ja se tuote välttämätön ja jos on ostaako tuotteen vaikka se on testattu eläinkokein vai korvaako sen toisella tuotteella, jota ei ole testattu eläinkokein. Jokainen ihminen, joka tekee ratkaisun eläinkokeita vastaan auttaa. Minusta on niin hölmöä ajatella, että kun en minä yksin voi vaikuttaa niin ei ole väliä mitä teen. Emmehän me heitä luontoonkaan roskia ajatellen "mitä nyt tämä yksi roska haittaa, en minä yksin voi maapallon siisteyteen vaikuttaa" tai emme heitä biojätettä sekaroskikseen ajatellen "mitä väliä sillä on, en minä yksin voi vaikuttaa roskavuorten syntymiseen" tai emme lyö naapurinmummoa ajatellen "ei tämä yksi lyönti haittaa, kun kuitenkin sitä väkivaltaa maailmassa on muutenkin, ei se sillä poistu jos minä jätän lyömättä". Itse en ainakaan tee noista edellä mainituista esimerkeistä mitään. Haluan ajatella, että yksittäisenä ihmisenä pystyn vaikuttamaan edes jotenkin, enkä ainakaan lisää kärsimyksiä ja tuhoja. Ja ainakin voin olla esimerkkinä tuleville sukupolville, ellei muuta. Ja minä kyllä olen mukana muutenkin kodittomien ja kaltoin kohdeltujen eläinten auttamisessa. En tiedä mistä sellainen harhaluulo on tullut joillekin, että me ns. "vouhottajat" emme käytännössä ajattele tai auta eläimiä. Moni meistä tukee kuka aktiivisesti teoin - kuka vain rahallisesti eläinsuojelua muutoinkin kuin vain näissä kosmetikkaostoksissa.
Yleensä ihminen, joka ajattelee eläimiä ei ole itsekeskeinen. Hän ajattelee myös toisia ihmisiä. Kyllä minä ainakin arvostan paljon enemmän ihmistä, joka ajattelee "tämä tuote on kalliimpi kuin tuo toinen, mutta ostan tämän silti, koska tätä ei ole testattu eläinkokein" kuin sitä joka ajattelee "mitä väliä vaikka tämä tuote on testattu eläimin, pääasia että se on halpa". Ihminen joka kykenee ajattelemaan tuossakin tilanteessa muuta kuin itseään on minusta paljon enemmän tutustumisen arvoinen kuin se jolle tärkeää on vain oma napa.
Sitäkään en ymmärrä miten se, ettei syö lihaa tai ei osta eläimillä testattuja tuotteita on joillekin kuin punainen vaate ja heti aletaan haukkumaan ja vähättelemään ja puhumaan pahaa. Ymmärryksen puutetta ? Erilaisuuden sietämättömyyttä ? Huonoa omaatuntoa ? Muita syitä en pohdinnoistani huolimatta ole keksinyt. Minusta sen mitä toinen ihminen tekee ei pitäisi haitata muiden elämää, ellei siitä koidu haittaa jollekulle. Jos en syö lihaa niin mielestäni se on oma asiani ja koen tekeväni silloin oikein, eikä sen pitäisi haitata ketään ihmistä tässä maailmassa. Tai ellen osta eläinkokein testattuja tuotteita niin siitäkään ei pitäisi kenenkään menettää yöuniaan, sillä se on minun valintani, jota pidän oikeana. Joskus sitä kokee jopa suoranaista vihaa, kun olen ohimennen kertonut olevani kasvissyöjä. En tiedä sitten, että mitä se ko. ihmistä on haitanut, mutta näin kuitenkin on tapahtunut. Ihmettelen vain mihin maailma on menossa, kun sellaisestakin asiasta tarvitsee alkaa ihmistä vihaamaan...
Minusta ihminen joka ajattelee eläimiä on yleensä toisia ihmisiäkin kohtaan ystävällinen. Itse ainakin ajattelen usein muita liiankin paljon ja itseäni liian vähän ja olen saanut paljon hyvää palautetta positiivisesta ja "kiltistä" luonteestani. Sen tekee varmasti se, että minut on pienestä pitäen opetettu ajattelemaan lämmöllä tässä maailmassa kaikkein pienintäkin elollista olentoa...
- Dragonella
Yksi vaikuttamiskeinoista on yleisen keskustelun ja tietoisuuden lisääminen.
Jos näitä vouhottajia ei olisi, maailmasta löytyisi monia, joilla ei olisi aavistustakaan turkiseläinten puutteellisista oloista tai eläinkokeilla testatuista tuotteista.
Jokainen valitsee vaikuttamisen määrän ja laadun omien voimavarojen, mahdollisuksien ja omantunnon mukaan.
Vouhottakaa ihmiset rauhassa, maailmassa liian harva jaksaa oikeasti välittää eläintenkin tilasta.- Eläinten ystävä
On törkeätä töimintaa ja siitä korvaavasta ammatista se on mielestäni näiden törkimysten ihan oma murhe..
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1524934Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193575Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1603381Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss352861Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu982611Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181863Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101645Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1511485Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111482Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111277