Kaste!

Turust

Eikö kasteen käsittelylle voitaisi avata aivan oma palsta niille jotka haluavat keskustella ja inttää ikuisesti ainoastaan kasteesta.

Arvelen melkoisen joukon kunnollisia kirjoittajia katoavan, kyllästyneenä loppuun kaluttujen kastejuttujen takia.

21

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syyn

Ef. 6:12
      Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

• Turust

2. Moos. 16:13
        Ja tapahtui ehtoona, että peltokanat tulivat ja peittivät leirin, ja aamulla oli kaste leirin ympärinsä.

2. Moos. 16:14
        Ja kuin kaste nousi, katso, niin oli korvessa jotakin ymmyrjäistä ja pientä, niin kuin härmää maan päällä.

4. Moos. 11:9
        Ja koska kaste yöllä laskeusi leiriin, niin laskeusi myös manna sen päälle.

5. Moos. 32:2
        Minun oppini tiukkukaan niinkuin sade, minun puheeni vuotakaan niinkuin kaste, niinkuin sade vihannon päälle ja niinkuin pisarat ruohon päälle.

Tuom. 6:37
        Katso, minä panen villaisen nahan pihalle: jos kaste tulee ainoastaan nahan päälle ja kaikki muu maa on kuiva, niin minä ymmärrän, ettäs minun käteni kautta Israelin vapahdat, niinkuin sinä sanonut olet.

Tuom. 6:40
        Jumala teki myös niin sinä yönä: ja nahka ainoastaan jäi kuivaksi, ja kaste tuli kaiken maan päälle.

2. Sam. 1:21
        Te Gilboan vuoret, älköön tulko kaste eikä sade teidän päällenne, älköön myös olko pellot, joista ylennysuhri tulee; sillä siellä on väkeväin kilpi lyöty maahan, Saulin kilpi, niinkuin ei hän olisikaan ollut öljyllä voideltu.

2. Sam. 17:12
        Niin me karkaamme hänen päällensä, kussa paikassa me hänen ikänä löydämme, ja karkaamme hänen päällensä, niinkuin kaste lankee maan päälle, ettemme yhtäkään jätä jäljelle kaikista hänen miehistänsä, jotka hänen kanssansa ovat.

Job 29:19
        Minun juureni putkahti veden tykönä, ja kaste pysyi laihoni päällä.

Ps. 110:3
        Sinun voittos päivänä palvelee sinun kansas sinua mielellänsä pyhissä kaunistuksissa: sinun lapses synnytetään sinulle niinkuin kaste aamuruskosta.

Ps. 133:3
        Niinkuin Hermonin kaste, joka tulee alas Zionin vuorelle; sillä siellä lupaa Herra siunauksen ja elämän alati ja ijankaikkisesti.

Sananl. 19:12
        Kuninkaan viha on niinkuin nuoren jalopeuran kiljuminen; mutta hänen ystävyytensä on niinkuin kaste ruoholle.

Jes. 18:4
        Sillä näin sanoo Herra minulle: minä olen hiljakseni ja katselen majastani, niinkuin palavuus, joka sateen kuivaa, ja niinkuin kaste elonajan palavuudessa.

Jes. 26:19
        Mutta sinun kuollees elävät, ja minun kuolleet ruumiini nousevat jälleen kuolleista. Herätkäät ja kerskatkaat te, jotka makaatte maan alla; sillä sinun kastees on viheriäisen kedon kaste, ja maa on kuolleet itsestänsä antava.

Hoos. 6:4
        Mitä minun pitäis sinulle Ephraim tekemän? Mitä minun pitäis sinulle Juuda tekemän? Teidän jumalisuutenne on niinkuin aamullinen pilvi, ja niinkuin varhainen kaste, joka pois raukee.

Hoos. 13:3
        Sentähden pitää heidän oleman niinkuin aamu-utu ja varhain lankeeva kaste, joka raukee, niinkuin akanat, jotka puhalletaan pois luvasta, ja niinkuin savu totosta.

Hoos. 14:5
        (14:6) Minä tahdon Israelille olla niinkuin kaste, että hän kukoistaa niinkuin kukkanen, ja hänen juurensa leviävät niinkuin Libanon.

Miika 5:7
        (5:6) Ja jääneet Jakobissa pitää myös monen kansan seassa oleman, niinkuin kaste Herralta, ja niinkuin sateen pisarat ruoholla, joka ei ketään odota, eikä ihmistä tottele.

Matt. 21:25
        Kusta Johanneksen kaste oli, taivaastako taikka ihmisistä? Niin he ajattelivat isellensä, sanoen: jos me sanomme: taivaasta, niin hän sanoo meille: miksi ette siis häntä uskoneet?

Mark. 11:30
        Johanneksen kaste, oliko se taivaasta, eli ihmisiltä? vastatkaat minua.

Luuk. 20:4
        Oliko Johanneksen kaste taivaasta, vaiko ihmisiltä?

Ef. 4:5
        Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste,

• Serguei

eli valitkaa nyt hyvät siskot ja veljet jämäkkä moderaattori joka pistää keskustelun järjestykseen. Tätä ei todellakaan ole enää ilo seurata (vrt. tiukasti moderoitu ortodoksisuus jossa häiriköt ei hillu).

• kuri ja järjestys

Hellareiden kastelurienaukset voisi ensiksi sheriffi karsia.

Kasteen rienaajille voisi sanoa: "Varokaa ettei teitä havaittaisi taistelemasta itse Jumalaa vastaan".

Vaikka olisittekin oikeassa omasta mielestänne kasteasiassa niin Jumala tuomitsee väärän asenteenne. Tämä teille varoitukseksi.

• Kastemies
        kuri ja järjestys kirjoitti:

Kasteen rienaajille voisi sanoa: "Varokaa ettei teitä havaittaisi taistelemasta itse Jumalaa vastaan".

Vaikka olisittekin oikeassa omasta mielestänne kasteasiassa niin Jumala tuomitsee väärän asenteenne. Tämä teille varoitukseksi.

Eikö ole kumma kun lut.ihmiset ne eivät kärsi kuulla kasteesta yhtikäs sanaa, mutta lahko-oppeja kyllä korvat syyhyten kuuntelevat ja nuo lahkoriivatut tulisi karkoittaa riivattujen
        palstalle rienaamaan pyhää lapsikastetta.

• Verna

palstalle otettaisiin ilomielin sheriffi, jos joku vain sellaiseksi ryhtyisi. Olen odottanut ja toivonut suurin piirtein koko ajan, että palstalle sheriffi saataisiin.

• niinpä
        kuri ja järjestys kirjoitti:

Pahimmat palstan pyhän kasteen rienaajat vaikuttaisivat olevan kahden kasteen loukkuun jääneitä helareita, jotka yrittävät epätoivoisesti uskotella itselleen, että lapsena kirkon piirissä saatu kaste onkin mitätön kaste ja ihmistekoinen uusintakaste se vasta olisikin se oikea. Sana syyttää heidän omaatuntoaan, ef.4:5 "yksi kaste", sanoo Herra.

• Elli

että täällä kaivataan puolueettoman ulkopuolisen asiantuntijan lausuntoa kasteesta.

Jos on pienikin mahdollisuus, että kaste auttaa pelastumaan helvetin kauhuilta, niin parasta on kastaa ihmisenalut mahdollisimman varhain.

Varminta on suorittaa kastaminen heti kun raskaus on todettu. Näin keskenmenevätkin pelastuvat. Toimitusta varten tulee välittömästi aloittaa erityisten gynekologipappien kouluttaminen.

Uskon että kaikki ymmärtäväiset ihmiset ovat samaa mieltä kanssani. Nyt voitte siirtyä muihin keskustelunaiheisiin.

• Turust

Tarvitaan myös pieni sakramenntimuutos.

• Verna

jos tuollainen uusi, raikas näkökulma saisi kasteesta inttämisen siirretyksi viimeinkin pois päiväjärjestyksestä.

• Porist mä o.
        Verna kirjoitti:

jos tuollainen uusi, raikas näkökulma saisi kasteesta inttämisen siirretyksi viimeinkin pois päiväjärjestyksestä.

Teille sakramentista piittaamattomille suosittelen ateisti tai homopalstaa.
        Teille on näköjään yhdentevää kun lahkohenget rienaavat kastetta.
        Ette ole uskosta ettekä porist.

• Verna
        Porist mä o. kirjoitti:

Teille sakramentista piittaamattomille suosittelen ateisti tai homopalstaa.
        Teille on näköjään yhdentevää kun lahkohenget rienaavat kastetta.
        Ette ole uskosta ettekä porist.

seurata palstan kirjoituksia. Muuten olisit ymmärtänyt, miksi Elli, Turust ja minä laskimme varovaisesti leikkiä. Tai sitten et.

Täällä saa jatkuvasti lukeaksen tämäntyyppisiä väitteitä:

"Lapsikastelu on jatkuvasti ollut porttolaitokselle se keino, jolla maailmallisia ihmisiä voidaan pitää porttolaitoksen uskollisena kannattajana ja tukijana." ( nimim. uskova )

"Lapsikasteluharhalahkovalheopin väite, että lapsikastelussa on pelastus, ei yksinkertaisesti ole totta." ( nimim. Jeesuksen oma )

"Kuulkaas lapsikasteluttajat lapsikasteluttamisen jumalanne on saatana." / nimim. piispa )

Yritä ennemminkin pistää tällaiset kirjoittajat kuriin äläkä käy viatonta leikkiä laskevien kimppuun. Vai kannatatko sinäkin tällaista kirjoittelua?

• Porist mä o.
        Verna kirjoitti:

seurata palstan kirjoituksia. Muuten olisit ymmärtänyt, miksi Elli, Turust ja minä laskimme varovaisesti leikkiä. Tai sitten et.

Täällä saa jatkuvasti lukeaksen tämäntyyppisiä väitteitä:

"Lapsikastelu on jatkuvasti ollut porttolaitokselle se keino, jolla maailmallisia ihmisiä voidaan pitää porttolaitoksen uskollisena kannattajana ja tukijana." ( nimim. uskova )

"Lapsikasteluharhalahkovalheopin väite, että lapsikastelussa on pelastus, ei yksinkertaisesti ole totta." ( nimim. Jeesuksen oma )

"Kuulkaas lapsikasteluttajat lapsikasteluttamisen jumalanne on saatana." / nimim. piispa )

Yritä ennemminkin pistää tällaiset kirjoittajat kuriin äläkä käy viatonta leikkiä laskevien kimppuun. Vai kannatatko sinäkin tällaista kirjoittelua?

Pyhät sakramentit ovat kyllä leikkiä lahkoriivatuille kuten joku sanoo, mutta kasteen rienaaminen johtaa auttamattomasti helvettiin.
        Rienaaminen jo osoittaa uskon suunnan nimittäin helvetin.
        Missä vietät iäisyytesi?

• Verna
        Porist mä o. kirjoitti:

Pyhät sakramentit ovat kyllä leikkiä lahkoriivatuille kuten joku sanoo, mutta kasteen rienaaminen johtaa auttamattomasti helvettiin.
        Rienaaminen jo osoittaa uskon suunnan nimittäin helvetin.
        Missä vietät iäisyytesi?

enhän minä ole noita rienaavia juttuja kirjoittanut. Miksi käyt minun kimppuuni?

• Porist mä o.
        Verna kirjoitti:

enhän minä ole noita rienaavia juttuja kirjoittanut. Miksi käyt minun kimppuuni?

en käy naisten kimppuun koska säännöt kieltävät.
        Heitä ei saa puolustella eikö niin?(rienaajia)

• hovi

Hovi saattaisi olla seriffinä toimimisesta kiinnostunut. En ole tosin ollut Suomi 24 jäsen riittävää aikaa, joka seriffiltä vaaditaan. Riittävä aika tulee täyteen vasta joskus marras-joulukuussa.

Tosin en myöskään tiedä riittäisivätkö rahkeeni, taitoni, oikeudenmukaisuuteni, puolueettomuuteni ja luterilaisuuden tietämykseni seriffinä toimimiseen? Enkä myöskään tiedä onko minulla edes kannatusta sellaiseen toimintaan? Kaikilta ei tietysti tarvitse sellaista suositusta edes pyytää.
      Olen myös ajatellut, etten seriffinä ollessa voi enää samallalailla osallistumaan keskusteluun.

Jaah. Onko mielipiteitä, kommentteja?

• Kastemies

voisit paremmin tutustua Lutherilaiseen oppiin
        ja toteuttaa hengen viisaudella palstan toimintaa
        Jos miekoilla tapellaan, kalke kuuluu ja ihmiset
        ovat mukana, uteliaisuudesta?

• Turust

kaste voidaan suorittaa myös kuoleman jälkeen. Raamattuun senkin uskotaan ja väitetään perustuvan.

Kaste sinällään on kristillinen aihe. Täällä käydyssä keskusteluissa vaan kristillisyys kastekeskusteluissa on harvinaista. Enemmänkin niissä on tahallista rienausta ja vihanlietsontaa.

Senkin vielä kestäisi jos tulisi jokin uusi näkökulma vaikkapa vain edes joka kolmas kuukausi.

• Tapio52
      • Turust

Enkelit osaavat lentää, sillä ne ottavat itsensä kevyesti. Ota sinäkin!

• upotettu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11301
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9162
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      61
      2713
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2430
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      15
      2249
    Aihe