Naipappeus, homoseksi ja esiaviollinen seksi

Rasvaton Maito

Kaikkia näitä ovat naispapit puolustaneet. En tiedä onko jokainen naispappi. Miespapit ovat täällä vähissä.

Naispapit ovat perustelleet näitä kolmea mainittua asiaa sallituiksi. Kuka koitanut Raamattua lainata, kuka sanoa, että älä tuomitse.

Mitä Raamattu sanoo näistä kolmesta asiasta? Naispappien enemmistön mielestä nämä kaikki ovat ilmeisestikin ihan ok.

Kyllä, kyllä, mitä Raamattu sanoo näihin kolmeen asiaan?

130

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • näkee naamasta

No, no Pertsa äläpäs nyt mene liian pitkälle. Olet sinäkin sitä persikkaa maistanut ennen papin aamenta.

• PERTSA voi olla oikealla asiallakin, mutta asioita voi katsoa toiselta kantiltakin.

Naispappeutta Raamattu ei kiellä, mutta Israelin Jumala antoi papin hommat vain Aaronille ja hänen pojilleen polvesta polveen. Paavalikin piti ajan tapaan vain miehiä kelvollisina. Siihen aikaanhan ei naisia laskettu edes lukumäärään; heillä ei ollut asemaa miesten maailmassa.

Homoseksistä Jumala antoi kiellon, ettei miehet saa keskenään maata kuten naisen kanssa maataan. Naisilla ei ole Jumalan antamaa kieltoa lesboiluun.

Paavali taas ainakin Room. 1:ssä lausuu varsin erikoisia mielipiteitä niistä heteroista, jotka ovat VAIHTANEET luonnonvastaiseen. Yhtä erikoista oli sekin, kun aviomiehet eivät siitä lähtien ole saaneet olla kuin heillä olisi vaimot.

Ja PERTSA on ottanut taas Paavalin käsitykset esiaviollisesta seksistä. Jumalalla ei ole sama käsitys ainakaan Raamatussa. Mutta se saattaa selittyä sillä, että yhdyntä oli Raamatun mallissa sama kuin avioon meno. Sen kummempaa seremoniaa ei tarvittu.

• näkee naamasta kirjoitti:

No, no Pertsa äläpäs nyt mene liian pitkälle. Olet sinäkin sitä persikkaa maistanut ennen papin aamenta.

näkee naamasta sanoi :

• tt11
        helsinkijokkeri kirjoitti:

PERTSA voi olla oikealla asiallakin, mutta asioita voi katsoa toiselta kantiltakin.

Naispappeutta Raamattu ei kiellä, mutta Israelin Jumala antoi papin hommat vain Aaronille ja hänen pojilleen polvesta polveen. Paavalikin piti ajan tapaan vain miehiä kelvollisina. Siihen aikaanhan ei naisia laskettu edes lukumäärään; heillä ei ollut asemaa miesten maailmassa.

Homoseksistä Jumala antoi kiellon, ettei miehet saa keskenään maata kuten naisen kanssa maataan. Naisilla ei ole Jumalan antamaa kieltoa lesboiluun.

Paavali taas ainakin Room. 1:ssä lausuu varsin erikoisia mielipiteitä niistä heteroista, jotka ovat VAIHTANEET luonnonvastaiseen. Yhtä erikoista oli sekin, kun aviomiehet eivät siitä lähtien ole saaneet olla kuin heillä olisi vaimot.

Ja PERTSA on ottanut taas Paavalin käsitykset esiaviollisesta seksistä. Jumalalla ei ole sama käsitys ainakaan Raamatussa. Mutta se saattaa selittyä sillä, että yhdyntä oli Raamatun mallissa sama kuin avioon meno. Sen kummempaa seremoniaa ei tarvittu.

Eiköhän Jokkeri ole parempi, että et opeta meille yhtään mitään Raamatusta. Sovitaanko näin ? Ai - eikö ..hmmmm :)) Ja vaikka opetatkin niin kukaan ei sua kuuntele tippaakaan.

• tt11 kirjoitti:

Eiköhän Jokkeri ole parempi, että et opeta meille yhtään mitään Raamatusta. Sovitaanko näin ? Ai - eikö ..hmmmm :)) Ja vaikka opetatkin niin kukaan ei sua kuuntele tippaakaan.

tt11. Miksi Raamattu ei kiinnosta sinua, jos minä siitä kerron ja minun pitäisi olla hiljaa? Epäilen syyksi sitä, että et tee mitään mitä minun Raamatun mukaan olisi pitänyt. Eikä kukaan muukaan! Jos uskoo Raamattuun, niin sitä ei pidä silloin hyljeksiä kertojan perusteella.

• dfgyui
        pertsa2012 kirjoitti:

näkee naamasta sanoi :

Ahaa, sinä siis voit tehdä mielesi mukaan, mutta muille heristät sormeasi ja piiloudut siinä aina raamatun taakse.

• helsinkijokkeri kirjoitti:

tt11. Miksi Raamattu ei kiinnosta sinua, jos minä siitä kerron ja minun pitäisi olla hiljaa? Epäilen syyksi sitä, että et tee mitään mitä minun Raamatun mukaan olisi pitänyt. Eikä kukaan muukaan! Jos uskoo Raamattuun, niin sitä ei pidä silloin hyljeksiä kertojan perusteella.

jokkeri
        ______
        Homoeksegeeteillä ei oikein ole oikeutta avata suutaan ihmisten joukossa.

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri
        ______
        Homoeksegeeteillä ei oikein ole oikeutta avata suutaan ihmisten joukossa.

persta, sanomallesi saa nauraa! Et tainnut tajuta mitä kirjoitit? Tai jos tajusit, niin olet todella pimeä tyyppi, jota ei ihmiseksi voi uskoa.

persta, sanomallesi saa nauraa! Et tainnut tajuta mitä kirjoitit? Tai jos tajusit, niin olet todella pimeä tyyppi, jota ei ihmiseksi voi uskoa.

jokkeri sanoi :

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :

Sinähän se vasta kauhistus olet. Sinä puolustelet kaikin tavoin sitä, ettei sinun tarvitse noudattaa Raamatusta muuta kuin mitä katsot tarpeelliseksi.

Sinulla ei ole mitään saarnattavaa muille, kun olet noikin harhaoppinen. Olet niin pimeä, ettet näe valoa etkä itsesi tilaa.

Sinähän se vasta kauhistus olet. Sinä puolustelet kaikin tavoin sitä, ettei sinun tarvitse noudattaa Raamatusta muuta kuin mitä katsot tarpeelliseksi.

Sinulla ei ole mitään saarnattavaa muille, kun olet noikin harhaoppinen. Olet niin pimeä, ettet näe valoa etkä itsesi tilaa.

Ai, unohdin. Missä minä olen puolustellut kauhistusten tekemistä?

Ai, unohdin. Missä minä olen puolustellut kauhistusten tekemistä?

"Ai, unohdin. Missä minä olen puolustellut kauhistusten tekemistä? "
        Aivan pelkällä olemassaolollasi.

• taakse menee
        dfgyui kirjoitti:

Ahaa, sinä siis voit tehdä mielesi mukaan, mutta muille heristät sormeasi ja piiloudut siinä aina raamatun taakse.

Joo Pertsa on saannut kokeilla kaikkea mutta muille se on kauhistus!

• pertsa2012 kirjoitti:

"Ai, unohdin. Missä minä olen puolustellut kauhistusten tekemistä? "
        Aivan pelkällä olemassaolollasi.

Ja millä tavalla PERTSA on saanut minut kauhistusten puolustujaksi ilman todisteita? Olemassaolollani? Tosi heikot perusteet leikkiä jumalaa!

Ja millä tavalla PERTSA on saanut minut kauhistusten puolustujaksi ilman todisteita? Olemassaolollani? Tosi heikot perusteet leikkiä jumalaa!

jokkeri
        ______
        Tee nyt vain parannus ja käänny Jumalan puoleen murheinesi niin Hän sinut
        niistä vapauttaa.

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri
        ______
        Tee nyt vain parannus ja käänny Jumalan puoleen murheinesi niin Hän sinut
        niistä vapauttaa.

pertsa. Etkö todellakaan parempaan pysty? Minä en kaltaisesi pimeän tyypin neuvoja kaipaa. Ei Hän ole sinuakaan vapauttanut, ja et tee mitään mitä Raamattusi käskee. Mutta on sinänsä ollut hyväkin, että olet ollut esillä esimerkkinä pöyristyttävänä vihaa täynnä olevana ihmisenä.

Siinä olet aivan ainutlaatuinen, tuskin koskaan kohtaan toista moistasi. Ja koska luonteesi on noin kieroutunut, omahyväisyyttäsi täynnä ja kaikki muut pahoina näkevänä, niin sinulla ei ole edellytyksiä toimia saarnaajana. Älä ihmettele, miksi et saa joukkoja puolellesi, sinua tukee vain toiset kaltaisesi. Olisit ollut surkea Jeesus.

• pertsa201211

pertsa. Etkö todellakaan parempaan pysty? Minä en kaltaisesi pimeän tyypin neuvoja kaipaa. Ei Hän ole sinuakaan vapauttanut, ja et tee mitään mitä Raamattusi käskee. Mutta on sinänsä ollut hyväkin, että olet ollut esillä esimerkkinä pöyristyttävänä vihaa täynnä olevana ihmisenä.

Siinä olet aivan ainutlaatuinen, tuskin koskaan kohtaan toista moistasi. Ja koska luonteesi on noin kieroutunut, omahyväisyyttäsi täynnä ja kaikki muut pahoina näkevänä, niin sinulla ei ole edellytyksiä toimia saarnaajana. Älä ihmettele, miksi et saa joukkoja puolellesi, sinua tukee vain toiset kaltaisesi. Olisit ollut surkea Jeesus.

jokkeri sanoi :
        Älä ihmettele, miksi et saa joukkoja puolellesi,
        _________
        En yritä saada mitään joukkoja puolelleni vaan koitan näyttää , että Jumalan
        armo koskee sinuakin jos vain haluat ottaa sen vastaan.

• pertsa201211 kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        Älä ihmettele, miksi et saa joukkoja puolellesi,
        _________
        En yritä saada mitään joukkoja puolelleni vaan koitan näyttää , että Jumalan
        armo koskee sinuakin jos vain haluat ottaa sen vastaan.

persta. Kukaan joka sinut tuntee, tuskin on kiinnostunut sinun esittämästä Jumalan armosta. Olet eiintynyt todella luotaantyöntävänä kaikkea inhoavana ja vihaavana.

Koita saada itsesi jollekin tolalle, ja ala itse noudattamaan niin kovasti mainostavaasi Jumalan sanaa, ja ehkä sitten esimerkilläsi ja hyvyydelläsi saat joitain uskomaan juttujasi. Nyt olet vielä tekopyhä ja liian omahyväinen ollaksi uskottava asiassasi.

Hyvä alku voisi olla uskoa ja tehdä kaikki muukin Paavalin kirjoittama typerä juttu. Sitten ottaisit vielä Jeesuksen sanat todesta. Ikävää sinulle, että olin kymmeniä vuosia uskovien piirissä ja tunnen Raamatun, joten et saa minua narutetettua. Näen lävitsesi sinun tekopyhyytesi.

• älkää hyvät lapset..
        taakse menee kirjoitti:

Joo Pertsa on saannut kokeilla kaikkea mutta muille se on kauhistus!

Hahahaaa!
        perstaleen tekopyhyys ja kaksinaismoralismi paljastui jälleen.
        Neuvonsa on, älkää tehkö, kuten minä olen tehnyt, vaan tehkää (***kele) kuten minä sanon.
        ;-)
        Pelle Hermanni neuvomassa.

• höpsis vaan
        tt11 kirjoitti:

Kylläpä vain moni taitaa kuunnella, Jokkeri tuntee Raamatun sinua ja Pertsaa paremmin nääs.

• voehh..
        dfgyui kirjoitti:

"Ahaa, sinä siis voit tehdä mielesi mukaan, mutta muille heristät sormeasi ja piiloudut siinä aina raamatun taakse."

Vauhtisokeutta kimittäjillä...

Mistä sinä tuollaista kuppaat?

Uskoontullessa saa kaikki syntinsä anteeksi, oli sitten tehnyt mitä tahansa ja ne on poissa, niitä ei ronkita enää jälkeenpäin. Eikä nyt varsinkaan ateistit, joille syntiä ei edes ole.

Raamatun sanoma saa ateistin mielen epäloogiseksi..

• voehh..

persta. Kukaan joka sinut tuntee, tuskin on kiinnostunut sinun esittämästä Jumalan armosta. Olet eiintynyt todella luotaantyöntävänä kaikkea inhoavana ja vihaavana.

Koita saada itsesi jollekin tolalle, ja ala itse noudattamaan niin kovasti mainostavaasi Jumalan sanaa, ja ehkä sitten esimerkilläsi ja hyvyydelläsi saat joitain uskomaan juttujasi. Nyt olet vielä tekopyhä ja liian omahyväinen ollaksi uskottava asiassasi.

Hyvä alku voisi olla uskoa ja tehdä kaikki muukin Paavalin kirjoittama typerä juttu. Sitten ottaisit vielä Jeesuksen sanat todesta. Ikävää sinulle, että olin kymmeniä vuosia uskovien piirissä ja tunnen Raamatun, joten et saa minua narutetettua. Näen lävitsesi sinun tekopyhyytesi.

Kun silmäsi avautuisi hengellisesti, näkisit Paavalinkin puheet oikeassa valossa etkä tarvitsisi niitä ateistin raamattuselityksiä meille uskoville tarjoilla; ne kun anteeksi vain, kuulostaa perin naiiveilta. :)

• voehh.. kirjoitti:

Kun silmäsi avautuisi hengellisesti, näkisit Paavalinkin puheet oikeassa valossa etkä tarvitsisi niitä ateistin raamattuselityksiä meille uskoville tarjoilla; ne kun anteeksi vain, kuulostaa perin naiiveilta. :)

Minä en juurikaan "selittele" Paavalia. Mutta hän on kirjoittanut mitä on kirjoittanut. "voehh..." antaa ymmärtää, ettei hänkään ota Paavalin juttuja aivan tosissaan, vaan "oikeassa valossa" ne näyttävät ihan muulta.

Se taas näyttää minusta "perin naaivilta".

• höpsis vaan kirjoitti:

Kylläpä vain moni taitaa kuunnella, Jokkeri tuntee Raamatun sinua ja Pertsaa paremmin nääs.

höpsis vaan
        _________

:-) :-) :-)

jokkeri sanoi :

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :

PERTSA. En tiedä mitä sanoa tähän. Mutta olet itse pimeydessä ainakin mitä Jumalan sanaan tulee. Ethän piittaa vieläkään mitään Jeesuksen etkä Paavalin käskyistä etkä ohjeista. Eli sinulle Jumalan sana on kuin punainen vaate.

Minulle sinun sanat ja Raamatun sanat ovat vähän eri asia. Käytätte vähän eri kieltä; vain lainauksesi Raamatusta eivät ole sinun keksimää. Muuten sinun oma esityksesi on ala-arvoista, vailla käytöstapoja. Kaikki eivät osaa käyttäytyä fiksusti.

• Eivät osaa näköjään

PERTSA. En tiedä mitä sanoa tähän. Mutta olet itse pimeydessä ainakin mitä Jumalan sanaan tulee. Ethän piittaa vieläkään mitään Jeesuksen etkä Paavalin käskyistä etkä ohjeista. Eli sinulle Jumalan sana on kuin punainen vaate.

Minulle sinun sanat ja Raamatun sanat ovat vähän eri asia. Käytätte vähän eri kieltä; vain lainauksesi Raamatusta eivät ole sinun keksimää. Muuten sinun oma esityksesi on ala-arvoista, vailla käytöstapoja. Kaikki eivät osaa käyttäytyä fiksusti.

Jos Perstan lapset olisivat käyttäytyneet häntä kohtaan kuten Persta täällä käyttäytyy hän olisi luultavasti piessyt lapsensa hengiltä aikansa uhitteluja ja ininää kuunneltuaan.

• helsinkijokkeri.
        Eivät osaa näköjään kirjoitti:

Jos Perstan lapset olisivat käyttäytyneet häntä kohtaan kuten Persta täällä käyttäytyy hän olisi luultavasti piessyt lapsensa hengiltä aikansa uhitteluja ja ininää kuunneltuaan.

Eivät osaa näköjään sanoi :

• Watchman on the wall

3.Mooses luku 18 jae 22 . KIELLETYT SUKUPUOLISUHTEET
        22. Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko."
        Sodoma ja Gomorran tuhottiin homo synnin takia
        joten on hyvin selvää mikä on synti sekä Uuden että Vanhan testamentin perusteella.
        Homoseksuaalisuus on synti ja perverssio ja siinä lihan himossa ja muussa lihan himossa pyöriskelevä ihminen joutuu Kadotukseen ellei Tee parannusta

Tästä kun nyt kirkon piispat vääristelevät Jumalan luomisjärjestystä ja sen tarkoitusta niin muistakaamme mitä Jeesus Jumalan Poika opetti AVIOLIITOSTA.
        Evankeliumi Matteuksen luku 19:4- ">>Ettekö ole lukeneet, että Luoja alun perin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi?>>
        "Ja Hän jatkoi:>> Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja LIITTYY vaimoonsa, niin että nämä tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.>>
        7."Fariseukset kysyivät häneltä:>> Miksi sitten Mooses on säätänyt, että jos mies hylkää vaimonsa, hänen on annettava tälle erokirja?"
        8. "Hän vastasi:>> Mooses antoi teille luvan hylätä vaimonne, koska te olette niin kovasydämisiä. Mutta alunperin ei ollut niin."
        9."Minä sanon teille: se, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin HAUREUDEN tähden ja menee naimisiin toisen kanssa, tekee aviorikoksen. (Aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen.>>) "

10. Opetuslapset sanoivat:>> Jos avioliitto merkitsee miehelle tätä, on parempi olla menemättä naimisiin."
        11. Mutta hän sanoi heille: Se ratkaisu ei sovellu kaikille, ainoastaan niille, joille se osa on annettu. On sellaisia, jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia, on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia,
        ja on niitä, jotka itse Taivasten valtakunnan tähden, ovat ottaneet osakseen naimattomuuden. Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon."

Jeesus sanoi syntiselle naiselle kaivolla, naiselle joka oli avionrikkoja näin, Jeesus sanoi naiselle: " Mene, äläkä enää tee syntiä! "Johanneksen evankeliumi luku 8!
        Jeesus Kristus käskee ihmisiä tehdä parannuksen synneistämme, eli hylkäämme synnin ja alamme elää uutta puhtaampaa elämää Jeesuksessa Kristuksessa!
        ja Hän antaa meille Voiman Pyhän Hengen voittaa synnin kiusaukset kun vain tiukasti pysyttelemme Jeesuksen lähellä ja otamme Hänet vastaan meidän henkilökohtaisena VAPAHTAJANA JA kuningasten Kuninkaana!

Herra Jeesus kirkasta Sanasi merkitys näille ihmisille jotka eivät usko vielä Sinuun ja Sinun opetustasi vääristelevät täällä Suomessakin!

Varoitus Jumalalta seurakunnalleen ja kaikille jotka tämän näkevät.
        http://www.youtube.com/watch?v=Xekx3uu8ZO0

• tt11

Moni uskovakin alkoi hyväksyä naispappeuden kunnes huomasimme, että naispapithan ovat varsinaisia äänitorvia homouden lanseeramisessa ja nykyään on jopa naislesbopappejakin - siis myös julkisuudessa itseään esiintuoden. Taisi olla kuolemanluokku koko naispappeus kirkolle.

• agnus Dei

Naispapit vain sattuivat samalle aikakaudellr jolloin homous tuotiin valtion lainsäädäntöön.

• tt11
        agnus Dei kirjoitti:

Naispapit vain sattuivat samalle aikakaudellr jolloin homous tuotiin valtion lainsäädäntöön.

Taikka sitten aikakauden ilmapiiri oli niiiiiiiiii suotuisa.

• tepi
        agnus Dei kirjoitti:

"Naispapit vain sattuivat samalle aikakaudellr jolloin homous tuotiin valtion lainsäädäntöön."

Homoseksuaalinen kanssakäyminen on ollut valtion lainsäädännössä iät ajat, mutta ennen vuotta 1971 se oli rikos, ei enää.

• turmion tie

Naispapit lipsuvat helposti Jumakan sanan totuuksista. Halutaan ollaan sellaisia suvaitsevia ja kivoja humaaneja liberaalikristittyjä. Silloin vaan tuppaa sana vääristymään.

Esimerkiksi ortodoksisuudessa pysytään paremmin Herran nuhteessa kuin maallistuneessa valtakirkossa.

Kyllä jonkun pitäisi nyt puhaltaa nopeasti nykyinen peli poikki luterilaisessa kirkossa ja kehottaa palaamaan Raamatun oppiin. Sääli vain kuin meillä on kirkon piirissä "susia lammasten vaatteissa", kuten Mäkinen ja Askola. Nykykirkko mätänee sisältä käsin kun johdossa ovat tällaiset tahot.

• TURMIONTIE. Olet kai sillä linjalla, että naiset yleensäkin jätetään taas laskematta? Heitä ei ikäänkuin ole olemassa. He kun ovat kaiken arvostelun alapuolella? Ja ovat vieläpä niin VALLANALAISIA, että hattu päässä heidän on rukoiltava.

• turmion tie

TURMIONTIE. Olet kai sillä linjalla, että naiset yleensäkin jätetään taas laskematta? Heitä ei ikäänkuin ole olemassa. He kun ovat kaiken arvostelun alapuolella? Ja ovat vieläpä niin VALLANALAISIA, että hattu päässä heidän on rukoiltava.

Nainen ja mies ovat aivan yhtä arvokkaita Jumalan silmissä. Kuitenkin heillä on erilaiset tehtävät niin seurakunnassa kuin perheen piirissäkin. Raamatussa sanotaan, että mies olkoon seurakunnan paimen ja perheen pää.

• tt11

"Naispapit lipsuvat helposti Jumakan sanan totuuksista. Halutaan ollaan sellaisia suvaitsevia ja kivoja humaaneja liberaalikristittyjä. Silloin vaan tuppaa sana vääristymään. "

Näin on ! Naispapit eivät sittenkään ryhtyneet itsenäisiksi, vaan alkoivat myötäillä muita ihmisiä - lähinnä nyt vasemmistoa ja vihreitä suvaitsevaisuuksineen päivineen.

Aikaisemmin kyllä ns. kivapappi yhdistettiin miehiin, kun miehille tuli suuri tarve tehdä pesäeroa vanhanaikaisesta autoritaarisesta papista. Mutta naiset ovat panneet vielä paremmaksi - heistä on tullut niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iihhhhhania (nasaaliäänne) pappeja :))

Kirkko ei vielä mätäne - se mätänee vasta sitten kun uskovat häippäsee. Suola kun poistuu niin kaikki mätänee ....

• turmion tie kirjoitti:

Nainen ja mies ovat aivan yhtä arvokkaita Jumalan silmissä. Kuitenkin heillä on erilaiset tehtävät niin seurakunnassa kuin perheen piirissäkin. Raamatussa sanotaan, että mies olkoon seurakunnan paimen ja perheen pää.

TURMIONTIE. Etkö tiedä, että kristittyjen pitämä Jumala, Raamatun Israelin Jumala antoi naisen rahalliseksi arvoksi 60 % miehen arvosta. Tämä 3. Moos. 27: 3-4.

Raamatussa sanotaan myös, että vanhempiaan kiroava lapsi on surmattava. Olkoonko sekin niin?

• tt11 kirjoitti:

"Naispapit lipsuvat helposti Jumakan sanan totuuksista. Halutaan ollaan sellaisia suvaitsevia ja kivoja humaaneja liberaalikristittyjä. Silloin vaan tuppaa sana vääristymään. "

Näin on ! Naispapit eivät sittenkään ryhtyneet itsenäisiksi, vaan alkoivat myötäillä muita ihmisiä - lähinnä nyt vasemmistoa ja vihreitä suvaitsevaisuuksineen päivineen.

Aikaisemmin kyllä ns. kivapappi yhdistettiin miehiin, kun miehille tuli suuri tarve tehdä pesäeroa vanhanaikaisesta autoritaarisesta papista. Mutta naiset ovat panneet vielä paremmaksi - heistä on tullut niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iihhhhhania (nasaaliäänne) pappeja :))

Kirkko ei vielä mätäne - se mätänee vasta sitten kun uskovat häippäsee. Suola kun poistuu niin kaikki mätänee ....

tt11
        _______
        Minä aina kiusaan noita "papinnuljakkeita" ,kun tapaan niitä häissä ja hautajaisissa
        sillä siellä he eivät pääse pakoon , kun yksinkertainen seurakuntalainen aivan
        viattomasti kyselee Raamatun selityksiä.

• ihme homma
        tt11 kirjoitti:

Sinun naispappi vihasi alkoi kuuleppas jo siinä vaiheessa kun tajusit ettei niitten tartte sua enää pokkuroida vaikka sulla kivekset sattuukin olemaan. Se vaan on joitenkin kohdalla tuollaista vaikka kivekset tulee niin miehiksi ei kasveta koskaan.

• totta turiset
        ihme homma kirjoitti:

Sinun naispappi vihasi alkoi kuuleppas jo siinä vaiheessa kun tajusit ettei niitten tartte sua enää pokkuroida vaikka sulla kivekset sattuukin olemaan. Se vaan on joitenkin kohdalla tuollaista vaikka kivekset tulee niin miehiksi ei kasveta koskaan.

Joo ei ole seurakuntalaisia kiveksiin katsominen :D

• pertsa2012 kirjoitti:

tt11
        _______
        Minä aina kiusaan noita "papinnuljakkeita" ,kun tapaan niitä häissä ja hautajaisissa

Hautajaisissakin laulat homovirsiäsi vaikka eivät ole edes omasi? Et ole tosissasi? Muistaakseni et kuitenkaan ole minkään sortin seurakuntalainen.

Antaisit pappien haudata kuolleet rauhassa ja omissa maahanpanijaisissasi sitten melskaisit halusi tai kykysi mukaan, siellä sinä olet pääosassa.

• pertsa2012 kirjoitti:

tt11
        _______

Tuo homma ei taida ihan oikeasti kulkea ihan normaaleissa rajoissa jos sinä hautajaisissakin roikut papin kaavun liepeissä kyselemässä homokantoja...

Ainoa tilanne missä et vaikuttaisi täysin tollolta jos oikeasti noin toimit olisi sattumalta muuten homohäät, ei näet tarvitsisi kysellä mitään.

• Kirje Timotukselle
        a-teisti kirjoitti:

Hautajaisissakin laulat homovirsiäsi vaikka eivät ole edes omasi? Et ole tosissasi? Muistaakseni et kuitenkaan ole minkään sortin seurakuntalainen.

Antaisit pappien haudata kuolleet rauhassa ja omissa maahanpanijaisissasi sitten melskaisit halusi tai kykysi mukaan, siellä sinä olet pääosassa.

"Julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen"

• a-teisti kirjoitti:

Tuo homma ei taida ihan oikeasti kulkea ihan normaaleissa rajoissa jos sinä hautajaisissakin roikut papin kaavun liepeissä kyselemässä homokantoja...

Ainoa tilanne missä et vaikuttaisi täysin tollolta jos oikeasti noin toimit olisi sattumalta muuten homohäät, ei näet tarvitsisi kysellä mitään.

a-teisti
        ______
        Tilaisuuteen on tartuttava sillä nokka nokkaa vasten he eivät pysty pakenemaan
        kuten täällä.

• pertsa2012 kirjoitti:

a-teisti
        ______
        Tilaisuuteen on tartuttava sillä nokka nokkaa vasten he eivät pysty pakenemaan
        kuten täällä.

Tuon kyllä ymmärsin jo aiemmin. Muutoin en ymmärräkään ja kuulostaakin niin kornilta ettei tuota ota oikein edes uskoakseen.

Joukossa jolle hautajaiset ovat surutilaisuus onkin yksi sivistymätön joka ei itseään kykene hallitsemaan ja jolle ne ovat vain yksi mahdollinen tilaisuus päästä mahdollisesti "ojentamaan" vainajan hautaan siunaavaa pappia?

Oletko kuullut sovinnaisuussäännöistään koskaan? Tai ymmärtänyt, että on tilanteita joissa odotetaan korostuneen hillittyä ja soveliasta käytöstä. Hautajaiset ovat mielestäni yksi sellainen tilaisuus.

Aika ja paikka ovat niin väärät kuin vain olla voi yrittää kiskoa kenenkään homokantoja esiin hautajaisissa.

• a-teisti kirjoitti:

Tuon kyllä ymmärsin jo aiemmin. Muutoin en ymmärräkään ja kuulostaakin niin kornilta ettei tuota ota oikein edes uskoakseen.

Joukossa jolle hautajaiset ovat surutilaisuus onkin yksi sivistymätön joka ei itseään kykene hallitsemaan ja jolle ne ovat vain yksi mahdollinen tilaisuus päästä mahdollisesti "ojentamaan" vainajan hautaan siunaavaa pappia?

Oletko kuullut sovinnaisuussäännöistään koskaan? Tai ymmärtänyt, että on tilanteita joissa odotetaan korostuneen hillittyä ja soveliasta käytöstä. Hautajaiset ovat mielestäni yksi sellainen tilaisuus.

Aika ja paikka ovat niin väärät kuin vain olla voi yrittää kiskoa kenenkään homokantoja esiin hautajaisissa.

a-teisti
        ______
        Kyseessä olivat synttärit , mutta kyllähän papin pitää Sanaa selittää hautajaisissakin.
        Esitin kysymykset siten etteivät taatusti kaikki edes käsittäneet mistä puhuttiin,mutta
        papilla kyllä rupesivat hiukan liperit kiristämään :-)

• pertsa2012 kirjoitti:

a-teisti
        ______
        Kyseessä olivat synttärit , mutta kyllähän papin pitää Sanaa selittää hautajaisissakin.
        Esitin kysymykset siten etteivät taatusti kaikki edes käsittäneet mistä puhuttiin,mutta
        papilla kyllä rupesivat hiukan liperit kiristämään :-)

En minä mitään synttäreitä joista et ole maininnut halaistua sanaa ennen kuin nyt ja siellä tekemisiä ole tässä kommentoinut vaan tätä:

"Minä aina kiusaan noita "papinnuljakkeita" ,kun tapaan niitä häissä ja hautajaisissa
        viattomasti kyselee Raamatun selityksiä."

• a-teisti kirjoitti:

En minä mitään synttäreitä joista et ole maininnut halaistua sanaa ennen kuin nyt ja siellä tekemisiä ole tässä kommentoinut vaan tätä:

"Minä aina kiusaan noita "papinnuljakkeita" ,kun tapaan niitä häissä ja hautajaisissa

Papilta voi aina tiedustella uskonelämään liittyviä asioita mikäli sen kokee
        tarpeelliseksi - on papin tehtävä vastailla.

• pertsa2012 kirjoitti:

Papilta voi aina tiedustella uskonelämään liittyviä asioita mikäli sen kokee
        tarpeelliseksi - on papin tehtävä vastailla.

Tuosta huokuva asenne kyllä kertoo oleellisimman. Tämä tästä sitten.

• pertsa20121
        a-teisti kirjoitti:

a-teisti sanoi :

• pertsa20121 kirjoitti:

a-teisti sanoi :

Toissa kesänä oli kesäpaikalla lautatyttönä teologiaakin lukenut lisensiaatti, ei tosin teologian lisensiaatti. Ja muuhun siitä ei siinä hommassa toden totta olisi ollutkaan. No, kahvin keittoon ja kaljan hakuun se myöskin kelpasi. Syynä lienee ne vaatimattomat teologian opinnot. Enpä ollut ennen ajatellut tuota.

• pertsa20121 kirjoitti:

a-teisti sanoi :

He heh! PERTSA se leikkii Jumalaa määritellen kuka kelpaa mihinkin ja kuka ei. Tai että kenellä on puheoikeus ja kenellä ei.

Ja naisppiasiaan on minulla sellaista, että sekä isäni että äitini hautajaistilaisuuden piti naispappi. Tuli siellä mieleen, että ei tilaisuus olisi miespapilla paremmaksi tullut.

• voehh..

TURMIONTIE. Etkö tiedä, että kristittyjen pitämä Jumala, Raamatun Israelin Jumala antoi naisen rahalliseksi arvoksi 60 % miehen arvosta. Tämä 3. Moos. 27: 3-4.

Raamatussa sanotaan myös, että vanhempiaan kiroava lapsi on surmattava. Olkoonko sekin niin?

Ei jokkeri, ei ei ja ei!

Lopeta tuo pelleily ja tule uuteen liittoon. Etkö sinä sitä edes ymmärtänyt uskovien piireissä liikkuessasi, että Jeesuksesta alkoi ihan uusi käytäntö ja ne VT:n säädökset jäivät historiaan. Miksi meidän pitäisi niitä noudattaa, kun me emme ole vanhan liiton jäseniä edes. Eikä ne säädökset koskeneet silloinkaan kaikkia ihmisiä vaan vain liiton jäseniä eli juutalaisia.

Jos tämä ei mene sinulle perille, alan pitää sinua vain harmittomana pellenä, joka vain yrittää epätoivoisesti saada uskonasiat näyttämään hölmöiltä. Siinä kyllä epäonnistut.

• voehh.. kirjoitti:

Ei jokkeri, ei ei ja ei!

Lopeta tuo pelleily ja tule uuteen liittoon. Etkö sinä sitä edes ymmärtänyt uskovien piireissä liikkuessasi, että Jeesuksesta alkoi ihan uusi käytäntö ja ne VT:n säädökset jäivät historiaan. Miksi meidän pitäisi niitä noudattaa, kun me emme ole vanhan liiton jäseniä edes. Eikä ne säädökset koskeneet silloinkaan kaikkia ihmisiä vaan vain liiton jäseniä eli juutalaisia.

Jos tämä ei mene sinulle perille, alan pitää sinua vain harmittomana pellenä, joka vain yrittää epätoivoisesti saada uskonasiat näyttämään hölmöiltä. Siinä kyllä epäonnistut.

VOEHH... Vastasin tuossa vain siihen, miten Jumala Raamatun mukaan suhtautuu naisiin ja naisen arvoon.

Paavali taas piti Uudessa liitossa naisia niin VALLANALAIISINA, että heidän piti sen takia rukoilla päähine päässä. Mutta ei sinulle tarvise mennä perillle, koska vastustat sekä Paavalia että Jumalaa. Vanhaa ja uutta liittoa.

• pää hiessä

Onpa lämmintä. Koko aika pää hiessä.

• palkinto luvassa

Synnin tieltä on jokaisella madollisuus kääntyä,se vaatii vain uskoa kirjoitettuun Sanaan.

• voihan järkytys

Pertsa sanoi Helsinkijokkerille:

"Homoeksegeeteillä ei oikein ole oikeutta avata suutaan ihmisten joukossa."

"Sinä puolustelet kauhistusten tekemistä ja siten et voi saarnata uskoville
      mistään asiasta."

Helsinkijokkeri kysyi:

"Missä minä olen puolustellut kauhistusten tekemistä?"

Johon Pertsa vastasi:

"Aivan pelkällä olemassaolollasi."

Mitä mieltä palstan muut uskovat ovat tällaisesta keskustelutavasta? Asiallista, kannatettavaa, Raamatun mukaista?

• tt11

Kuulostaa kovasti Jeesuksen tavalla reagoida tilanteessa, jossa Hänestä väitettiin tiesmitä aivan hassua. Jeesus osasi myös olla humoristisen satiirinen. Tämä selviää, jos ymmärtää aramean kielen alkutekstin sanavivahteita. Myös Jumala käyttää huumoria vanhassa Testamentissa, jossa pelataan äärimmäisen pienillä vivahteilla. Huumoripitoinen satiiri kuuluu jotenkin aitoon kristinuskoon tilanteissa, joissa vastapuoli on aivan mahdoton ja tavallaan järkensä menettänyt eikä enää hilitse itseään ja puheitaan. Paitsi viimeisellä tuomiollaan Jeesus päätti olla puhumatta mitään, koska syytökset oli jo ylittänyt kaikki kohtuuden rajat ja menivät kaikessa järjettömyydessään ulottumattomiin.

Pakko myöntää että itsekin olen syyllistynyt huumoriin, kun toisen puheet aivan järjettömiä. Tässä en kuitenkaan väitä, että Jokkeri olisi jotenkin järjestön :))) - joskus vaan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii hassu :)) ja myös siis hellyttävä.

• Jeesuksen...
        tt11 kirjoitti:

Kuulostaa kovasti Jeesuksen tavalla reagoida tilanteessa, jossa Hänestä väitettiin tiesmitä aivan hassua. Jeesus osasi myös olla humoristisen satiirinen. Tämä selviää, jos ymmärtää aramean kielen alkutekstin sanavivahteita. Myös Jumala käyttää huumoria vanhassa Testamentissa, jossa pelataan äärimmäisen pienillä vivahteilla. Huumoripitoinen satiiri kuuluu jotenkin aitoon kristinuskoon tilanteissa, joissa vastapuoli on aivan mahdoton ja tavallaan järkensä menettänyt eikä enää hilitse itseään ja puheitaan. Paitsi viimeisellä tuomiollaan Jeesus päätti olla puhumatta mitään, koska syytökset oli jo ylittänyt kaikki kohtuuden rajat ja menivät kaikessa järjettömyydessään ulottumattomiin.

Pakko myöntää että itsekin olen syyllistynyt huumoriin, kun toisen puheet aivan järjettömiä. Tässä en kuitenkaan väitä, että Jokkeri olisi jotenkin järjestön :))) - joskus vaan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii hassu :)) ja myös siis hellyttävä.

Jeesuksen ja pertsan vertaaminen ei ole mitään hyvää mainosta Jeesukselle...

• näin teillä
        tt11 kirjoitti:

"Huumoripitoinen satiiri kuuluu jotenkin aitoon kristinuskoon tilanteissa, joissa vastapuoli on aivan mahdoton ja tavallaan järkensä menettänyt eikä enää hilitse itseään ja puheitaan."

Ts. vittuilu.

• tt11
        näin teillä kirjoitti:

"Huumoripitoinen satiiri kuuluu jotenkin aitoon kristinuskoon tilanteissa, joissa vastapuoli on aivan mahdoton ja tavallaan järkensä menettänyt eikä enää hilitse itseään ja puheitaan."

Ts. vittuilu.

Huumoripitoinen satiiri on tosi hyvä ilmaisu. Raamatussa tätä esiintyy nimenomaan Jumalan ja Jeesuksen ilmaisemina paljon ja tosi nerokkaasti :))

• tt11
        Jeesuksen... kirjoitti:

Jeesuksen ja pertsan vertaaminen ei ole mitään hyvää mainosta Jeesukselle...

Mainetta tai ei - niin kohtelu molempien kohdalla ihmisten taholta on samanlaista.

• asiat asioina
        tt11 kirjoitti:

Huumoripitoinen satiiri on tosi hyvä ilmaisu. Raamatussa tätä esiintyy nimenomaan Jumalan ja Jeesuksen ilmaisemina paljon ja tosi nerokkaasti :))

Jeesuksen ja Jumalan esittämänä homma onkin ihan toinen.

Las cosas como son.

• ihan eri juttu
        tt11 kirjoitti:

Mainetta tai ei - niin kohtelu molempien kohdalla ihmisten taholta on samanlaista.

Ei ole. Jeesusta seurattiin ja häntä haluttiin kuunnella. Ihmiset juoksivat hänen perässään niin paljon että Jeesus sai kipittää vettä pitkin karkuun.

Mutta Pertsasta ei päästä millään. ;)

• voihan järkytys sanoi :

Johon Pertsa vastasi:

• tt11
        ihan eri juttu kirjoitti:

Ei ole. Jeesusta seurattiin ja häntä haluttiin kuunnella. Ihmiset juoksivat hänen perässään niin paljon että Jeesus sai kipittää vettä pitkin karkuun.

"Jeesusta seurattiin ja häntä haluttiin kuunnella. Ihmiset juoksivat hänen perässään niin paljon että Jeesus sai kipittää vettä pitkin karkuun."

Jeesuksen kohtalo kuitenkin lopulta oli Pertsan kohtalo. Ja Jeeseus itse varoittaa meitä uskovia, että ihmiste tulevat vihaamaan meitä. Uskomme mukaan Jeesus on aina oikeassa, vaikka ihmettelemmekin miksi ihmeessä ihmiset vihaa uskovia, vaikka vain hyvää teemme lähimmäisillemme emmekä koskaan pahoja tekoja. Mutta tyydymme Jeesuksen sanoihin, että kun Häntä vainottiin niin tottakai myös meitä ihmisten tulee vainota. Jotenkin ihmiset ovat tässä ajassa niin kirottuja, että sortuvat vainoamaan ihmisiä jotka hyvää tekevät ja sentakia itsensä uhraavat. Joku on sanonut syyksi, että tämän maailman ihmiset ja papit eivät kertakaikkiaan SIEDÄ aidosti hyvää ihmistä. Aiheutamme liian suuren kontrastin heidän omalle elämälleen ja varsinkin heidän HALUILLEEN olla jotakin suurta. Jotain tällaista .... Mutta on arvoitus tämä viha uskovia kohtaan joka tulee pappien ja ei-uskovien kautta myös tällä foorumilla.

• tt11
        asiat asioina kirjoitti:

Jeesuksen ja Jumalan esittämänä homma onkin ihan toinen.

Las cosas como son.

Mitä Jeesus edellä niin sitä me perässä :)) Amen

• niinkö?
        tt11 kirjoitti:

Missä ovat ne suuremmat teot?

• voi hyvät hyssykät
        tt11 kirjoitti:

"Jeesusta seurattiin ja häntä haluttiin kuunnella. Ihmiset juoksivat hänen perässään niin paljon että Jeesus sai kipittää vettä pitkin karkuun."

Jeesuksen kohtalo kuitenkin lopulta oli Pertsan kohtalo. Ja Jeeseus itse varoittaa meitä uskovia, että ihmiste tulevat vihaamaan meitä. Uskomme mukaan Jeesus on aina oikeassa, vaikka ihmettelemmekin miksi ihmeessä ihmiset vihaa uskovia, vaikka vain hyvää teemme lähimmäisillemme emmekä koskaan pahoja tekoja. Mutta tyydymme Jeesuksen sanoihin, että kun Häntä vainottiin niin tottakai myös meitä ihmisten tulee vainota. Jotenkin ihmiset ovat tässä ajassa niin kirottuja, että sortuvat vainoamaan ihmisiä jotka hyvää tekevät ja sentakia itsensä uhraavat. Joku on sanonut syyksi, että tämän maailman ihmiset ja papit eivät kertakaikkiaan SIEDÄ aidosti hyvää ihmistä. Aiheutamme liian suuren kontrastin heidän omalle elämälleen ja varsinkin heidän HALUILLEEN olla jotakin suurta. Jotain tällaista .... Mutta on arvoitus tämä viha uskovia kohtaan joka tulee pappien ja ei-uskovien kautta myös tällä foorumilla.

"Ja Jeeseus itse varoittaa meitä uskovia, että ihmiste tulevat vihaamaan meitä."

Joo, hänen nimensä tähden.

Monia myös monesta muusta syystä.

"vain hyvää teemme lähimmäisillemme emmekä koskaan pahoja tekoja"
        "Joku on sanonut syyksi, että tämän maailman ihmiset ja papit eivät kertakaikkiaan SIEDÄ aidosti hyvää ihmistä."

:D

Tämä on nähtävä. Kerrotko vihdoin, missä seurakunnassa vaikutat?

• ihan eri juttu kirjoitti:

ihan eri juttu sanoi :
        _________
        Ja sitten oli se yksi kerta kun pimeyden väki sai Hänet kiinni :-)

• tt11 kirjoitti:

TT11. Olet kyllä jo tarpeeksi osoittanut kuin ylimeilinen tyyppi olet. Ja tässä kuvittelet jopa, etteivät papit SIEDÄ hyvää ihmistä, joina pidät itseäsi ja muita uskovia, jotka eivät sinun mukaasi tee koskaan pahoja tekoja.

Etkä todellakkan ole nähnyt etkä kuullut mihin pahoihin tekoihin uskovat ovat kyenneet? Tekopyhyytesi on kuvottavaa. Ja sinä ihmettelet miksi teitä vihataan!

• tt11 kirjoitti:

TT11. Sinun perässä pitää olla näköjään koko ajan, koska päästelet aivan mielipuolista juttua. Kukaan uskova ei ole tehnyt mitään mitä Jeesus edellytti, eikä varsinkaan niitä suurempia tekoja.

Kuinka suuressa itsepetoksessa ja valheessa sinä elätkään! Tuskin tunnet koko Raamattua.

• pertsa2012 kirjoitti:

voihan järkytys sanoi :

Johon Pertsa vastasi:

PERTSA. Ei se, että olen mielestäsi "kirjoittava homomainos" todista, että puolustelen kauhistusten tekemistä. Minulle ei ole oikein edes auennut mitä on maata mihen kanssa kuten naisen kanssa, jota sanotaan kauhistukseksi.

Ehkä 5. Mooses 23:17-18 selittää asiaa paremmin, kun siinä kauhistus ovat temppelipojat, jotka tuovat saadun rahan temppeliin. Tarkoittaisi maksullista seksiä, ja se taas selittäisi sen, miksi Jumalalle ei naisten kanssa makaavat naiset ole kauhistus eikä synti.

Muutenhan koko jutussa ei ole mitään järkeä.

• mikä on

PERTSA. Ei se, että olen mielestäsi "kirjoittava homomainos" todista, että puolustelen kauhistusten tekemistä. Minulle ei ole oikein edes auennut mitä on maata mihen kanssa kuten naisen kanssa, jota sanotaan kauhistukseksi.

Ehkä 5. Mooses 23:17-18 selittää asiaa paremmin, kun siinä kauhistus ovat temppelipojat, jotka tuovat saadun rahan temppeliin. Tarkoittaisi maksullista seksiä, ja se taas selittäisi sen, miksi Jumalalle ei naisten kanssa makaavat naiset ole kauhistus eikä synti.

"Älä tuo portonpalkkaa äläkä koiranpalkkaa Herran, sinun Jumalasi, huoneeseen lupauksen suoritukseksi, sillä molemmat ovat kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi."

Mikä on koiranpalkka, tietääkö joku?

• jaa...
        tt11 kirjoitti:

tt11 sanoi.

"Mitä Jeesus edellä niin sitä me perässä :)) Amen"

No tekaisepa vedestä viiniä, kävele vetten päällä ja herätä pari kuollutta.

Näin aluksi.

Kuinka monta ihmetekoa sinä muuten olet tehnyt? Montako kuollutta herättänyt?

Kun sinä puhut, niin kerääntyykö kansanjoukko ihaillen ympärillesi ihmettelemään sanojesi viisautta?

• tt11
        jaa... kirjoitti:

tt11 sanoi.

No tekaisepa vedestä viiniä, kävele vetten päällä ja herätä pari kuollutta.

Näin aluksi.

Kuinka monta ihmetekoa sinä muuten olet tehnyt? Montako kuollutta herättänyt?

Kun sinä puhut, niin kerääntyykö kansanjoukko ihaillen ympärillesi ihmettelemään sanojesi viisautta?

"No tekaisepa vedestä viiniä, kävele vetten päällä ja herätä pari kuollutta.

Näin aluksi."

Jeesus sanoi aikoinaan, että ....

"12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, "

.... mutta sitä Jeesus ei tarkoittanut, että sirkustaiteilijoiksi alkaisimme.

Uskon, että Jeesus ei ole valehtelija eikä harhaanjohtaja. Amen

Tuo on totta, että kun viestin, niin tosi paljon ihmiset niitä seuraavat.

Kun olemme Jeesuksessa niin tottahan toki me Hänen tekojaan teemme. Te ette niitä näe, koska te vihaatte (= torjutte) ne teot systemaattisesti. Mutta Herramme palvelijat näkee ja kokee. Amen

• jaa...
        tt11 kirjoitti:

"No tekaisepa vedestä viiniä, kävele vetten päällä ja herätä pari kuollutta.

Näin aluksi."

Jeesus sanoi aikoinaan, että ....

"12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, "

.... mutta sitä Jeesus ei tarkoittanut, että sirkustaiteilijoiksi alkaisimme.

Uskon, että Jeesus ei ole valehtelija eikä harhaanjohtaja. Amen

Tuo on totta, että kun viestin, niin tosi paljon ihmiset niitä seuraavat.

Kun olemme Jeesuksessa niin tottahan toki me Hänen tekojaan teemme. Te ette niitä näe, koska te vihaatte (= torjutte) ne teot systemaattisesti. Mutta Herramme palvelijat näkee ja kokee. Amen

Jeesus teki viiniä hääjuhlassa, koska viini oli loppu.

Tee sinä vaikka diakoniajakeluun säkkikaupalla ruokaa jaettavaksi. Ei pitäisi olla sirkustemppu.

Kysyin:

"Kun sinä puhut, niin kerääntyykö kansanjoukko ihaillen ympärillesi ihmettelemään sanojesi viisautta?"

Sanoit:

"Tuo on totta, että kun viestin, niin tosi paljon ihmiset niitä seuraavat."

Varmasti viestejäsi seurataan. Ihmiset tykkäävät viihteestä ja kaikenlaisten hullutusten seuraamisesta.

"Kun olemme Jeesuksessa niin tottahan toki me Hänen tekojaan teemme. Te ette niitä näe, koska te vihaatte (= torjutte) ne teot systemaattisesti. Mutta Herramme palvelijat näkee ja kokee. "

Kun Jeesus herätti kuolleen, niin tämän näkivät kaikki. Kun Jeesus teki viiniä sitä joivat kaikki ja ihmettelivät sen hyvyyttä.

MInkä tekemäsi ihmeteko täällä on torjuttu? En minä ainakaan ole edes kuullut yhdestäkään.

Kerro ne uudelleen. Vai ovatko ne tosiaan sellaisia, että ne näkevät ja kokevat vain sinä ja seurueesi?

Jeesuksen kohdalla näin ei ollut.

• seuraamisesta
        pertsa2012 kirjoitti:

ihan eri juttu sanoi :
        _________
        Ja sitten oli se yksi kerta kun pimeyden väki sai Hänet kiinni :-)

Onko sulla noita muita kertoja?

• ihan eri juttu kirjoitti:

ihan eri juttu sanoi :
        ________
        Tor - verkko on hyvä apu.

• tt11
        jaa... kirjoitti:

Jeesus teki viiniä hääjuhlassa, koska viini oli loppu.

Tee sinä vaikka diakoniajakeluun säkkikaupalla ruokaa jaettavaksi. Ei pitäisi olla sirkustemppu.

Kysyin:

"Kun sinä puhut, niin kerääntyykö kansanjoukko ihaillen ympärillesi ihmettelemään sanojesi viisautta?"

Sanoit:

"Tuo on totta, että kun viestin, niin tosi paljon ihmiset niitä seuraavat."

Varmasti viestejäsi seurataan. Ihmiset tykkäävät viihteestä ja kaikenlaisten hullutusten seuraamisesta.

"Kun olemme Jeesuksessa niin tottahan toki me Hänen tekojaan teemme. Te ette niitä näe, koska te vihaatte (= torjutte) ne teot systemaattisesti. Mutta Herramme palvelijat näkee ja kokee. "

Kun Jeesus herätti kuolleen, niin tämän näkivät kaikki. Kun Jeesus teki viiniä sitä joivat kaikki ja ihmettelivät sen hyvyyttä.

MInkä tekemäsi ihmeteko täällä on torjuttu? En minä ainakaan ole edes kuullut yhdestäkään.

Kerro ne uudelleen. Vai ovatko ne tosiaan sellaisia, että ne näkevät ja kokevat vain sinä ja seurueesi?

Jeesuksen kohdalla näin ei ollut.

"Kun Jeesus herätti kuolleen, niin tämän näkivät kaikki. Kun Jeesus teki viiniä sitä joivat kaikki ja ihmettelivät sen hyvyyttä."

Ja vain harvat uskoivat sitten lopulta. Samoin nykyäänkin kun joku herää kuolleista, niin harvat uskoo ja loput vaatii todisteita.

• tt11

TT11. Olet kyllä jo tarpeeksi osoittanut kuin ylimeilinen tyyppi olet. Ja tässä kuvittelet jopa, etteivät papit SIEDÄ hyvää ihmistä, joina pidät itseäsi ja muita uskovia, jotka eivät sinun mukaasi tee koskaan pahoja tekoja.

Etkä todellakkan ole nähnyt etkä kuullut mihin pahoihin tekoihin uskovat ovat kyenneet? Tekopyhyytesi on kuvottavaa. Ja sinä ihmettelet miksi teitä vihataan!

"Ja tässä kuvittelet jopa, etteivät papit SIEDÄ hyvää ihmistä, joina pidät itseäsi ja muita uskovia, jotka eivät sinun mukaasi tee koskaan pahoja tekoja."

Eivät siedä missään nimessä ! Hyvä ihminen vie huomion pois heistä ja papit ovat tottuneet olemaan keskipisteenä. Jos tätä ei tapahdukaan, niin helvetti pääsee ihan käytännössä irti.

Näkeehän tämän täälläkin - he hyväksyvät vain myötäkarva-viestit.

"Tekopyhyytesi on kuvottavaa. Ja sinä ihmettelet miksi teitä vihataan!"

Tässähän tuota vihaa taas tuli esiin.

On tärkeää hoksata, että vaikka kuinka yritätte olla "Ihmisiä" sille toiselle, niin se viha tulee aina vääjäämättä esiin sitten lopulta.

Miksi ?

Koska näin on kirjoitettu ! (Ei siis tulkittu :)) ) Ihmiset ovat kirotut vihaamaan Jeesukseen uskovia - kuka sitten milläkin selityksellä.

• jaa...
        tt11 kirjoitti:

"Kun Jeesus herätti kuolleen, niin tämän näkivät kaikki. Kun Jeesus teki viiniä sitä joivat kaikki ja ihmettelivät sen hyvyyttä."

Ja vain harvat uskoivat sitten lopulta. Samoin nykyäänkin kun joku herää kuolleista, niin harvat uskoo ja loput vaatii todisteita.

Uskotko sinä kaikki pelkkien kuulopuheiden perusteella?

Todisteista puheen ollen: Tuomas.

Sanoit aiemmin: "Mitä Jeesus edellä niin sitä me perässä :)) Amen"

Missä ovat tekemäsi ihmeteot? Luettele edes, mietitään sitten niitä todisteita.

• näkymättömät teot?
        tt11 kirjoitti:

"Kun olemme Jeesuksessa niin tottahan toki me Hänen tekojaan teemme. Te ette niitä näe, koska te vihaatte (= torjutte) ne teot systemaattisesti. Mutta Herramme palvelijat näkee ja kokee. Amen"

• tt11 kirjoitti:

"Ja tässä kuvittelet jopa, etteivät papit SIEDÄ hyvää ihmistä, joina pidät itseäsi ja muita uskovia, jotka eivät sinun mukaasi tee koskaan pahoja tekoja."

Eivät siedä missään nimessä ! Hyvä ihminen vie huomion pois heistä ja papit ovat tottuneet olemaan keskipisteenä. Jos tätä ei tapahdukaan, niin helvetti pääsee ihan käytännössä irti.

Näkeehän tämän täälläkin - he hyväksyvät vain myötäkarva-viestit.

"Tekopyhyytesi on kuvottavaa. Ja sinä ihmettelet miksi teitä vihataan!"

Tässähän tuota vihaa taas tuli esiin.

On tärkeää hoksata, että vaikka kuinka yritätte olla "Ihmisiä" sille toiselle, niin se viha tulee aina vääjäämättä esiin sitten lopulta.

Miksi ?

Koska näin on kirjoitettu ! (Ei siis tulkittu :)) ) Ihmiset ovat kirotut vihaamaan Jeesukseen uskovia - kuka sitten milläkin selityksellä.

TT11. Olen ollut havaitsevani täällä, että myöskään Allahiin uskovia ei ainakaan siedetä, jos ei suorastaan vihata.

Minusta papit ovat olleet täällä varsin taka-alalla, eivät suinkaan itseään esille tuomassa. En ole pappien omahyväisyyttä nähnyt muutenkaan muuallakaan.

Mutta kyllä he ovat kuitenkin järjellä ajettelevia nykyajan ihmisiä, jotka eivät pidä kaikkea Raamatun aikaisia juttuja enää meidän aikaan sopivina, joten sellaiset keskustelut eivät aina ole pitkäikäisiä.

Minä en vihaa Jeesukseen uskovia, mutta omahyväisiä ja valehtelevia ihmisiä kylläkin. Kristittyjäkin on monenlaisia luonteita.

• tt11
        näkymättömät teot? kirjoitti:

"Kun olemme Jeesuksessa niin tottahan toki me Hänen tekojaan teemme. Te ette niitä näe, koska te vihaatte (= torjutte) ne teot systemaattisesti. Mutta Herramme palvelijat näkee ja kokee. Amen"

"Todisteista puheen ollen: Tuomas."

Tuomas nyt sentäs uskoi todisteet, mutta ei-uskovat eivät usko edes todisteita !

Jeesuksen teot ovat tältä maailmalta salassa ja salassa ne pysyy siihen hetkeen saakka kunnes Hän saapuu. Kyllä sitten takinkääntäjiä löytyy :))) - mutta myöhäistä on käännellä takkejaan.

• tt11

TT11. Olen ollut havaitsevani täällä, että myöskään Allahiin uskovia ei ainakaan siedetä, jos ei suorastaan vihata.

Minusta papit ovat olleet täällä varsin taka-alalla, eivät suinkaan itseään esille tuomassa. En ole pappien omahyväisyyttä nähnyt muutenkaan muuallakaan.

Mutta kyllä he ovat kuitenkin järjellä ajettelevia nykyajan ihmisiä, jotka eivät pidä kaikkea Raamatun aikaisia juttuja enää meidän aikaan sopivina, joten sellaiset keskustelut eivät aina ole pitkäikäisiä.

Minä en vihaa Jeesukseen uskovia, mutta omahyväisiä ja valehtelevia ihmisiä kylläkin. Kristittyjäkin on monenlaisia luonteita.

"TT11. Olen ollut havaitsevani täällä, että myöskään Allahiin uskovia ei ainakaan siedetä, jos ei suorastaan vihata. "

Hyvä asia että näin hyväksyit ainakin epäsuoraan Jeesukseen uskovien vihan.

"En ole pappien omahyväisyyttä nähnyt muutenkaan muuallakaan."

Mutta Jeesukseeen uskovat ovat huomanneet.

"Mutta kyllä he ovat kuitenkin järjellä ajettelevia nykyajan ihmisiä, jotka eivät pidä kaikkea Raamatun aikaisia juttuja enää meidän aikaan sopivina, joten sellaiset keskustelut eivät aina ole pitkäikäisiä."

Uskon että tästä syystä heidät hyväksytäänkin.

"Minä en vihaa Jeesukseen uskovia, mutta omahyväisiä ja valehtelevia ihmisiä kylläkin. Kristittyjäkin on monenlaisia luonteita."

Niin ensin leimataan jollain verukkeella ja sitten saadaan perusteet vihalle.

• jaa...
        tt11 kirjoitti:

"Todisteista puheen ollen: Tuomas."

Tuomas nyt sentäs uskoi todisteet, mutta ei-uskovat eivät usko edes todisteita !

Jeesuksen teot ovat tältä maailmalta salassa ja salassa ne pysyy siihen hetkeen saakka kunnes Hän saapuu. Kyllä sitten takinkääntäjiä löytyy :))) - mutta myöhäistä on käännellä takkejaan.

"ei-uskovat eivät usko edes todisteita !"

Sinä olet todistanut, että vaikka väität tekeväsi samoja tekoja kuin Jeesus, niin sinulla ei ole esittää yhtään ainoaa ihmetekoa. Kai tämä vihdoin on uskottava. ;)

"Jeesuksen teot ovat tältä maailmalta salassa"

Miten niin salassa, jos kerran koko maailmakin on hänen kauttaan luotu.

Ja Jeesuksen teot olivat suurten kansanjoukkojen nähtävissä silloin kun hän maan päällä toimi.

Tekikö Jeesus muka ruokkimisihmeensä salassa?

No, ymmärrän toki, että joku selitys sinun piti yrittää tilanteesi pelastamiseksi keksiä, ettet näyttäisi ihan pelleltä. Mitä luulet, onnistuitko? ;o)

• pertsa2012 kirjoitti:

ihan eri juttu sanoi :
        ________
        Tor - verkko on hyvä apu.

Olisit tarjonnut myös työkalut käyttää Tor-verkkoa normaalissa nettisurffailussa.

http://www.download.fi/verkko/selaimet/tor_browser_bundle.cfm

Ei me kuitenkaan sinusta mihinkään päästä tultiin tänne palstalle sitten minkä reitittäjän kautta tahansa niin täällähän olet.

• voehh..
        mikä on kirjoitti:

"Älä tuo portonpalkkaa äläkä koiranpalkkaa Herran, sinun Jumalasi, huoneeseen lupauksen suoritukseksi, sillä molemmat ovat kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi."

Mikä on koiranpalkka, tietääkö joku?

Homoja sanottiin koiriksi Lähi-idässa, ja vielä nykyäänkin.

• tt11 kirjoitti:

"TT11. Olen ollut havaitsevani täällä, että myöskään Allahiin uskovia ei ainakaan siedetä, jos ei suorastaan vihata. "

Hyvä asia että näin hyväksyit ainakin epäsuoraan Jeesukseen uskovien vihan.

"En ole pappien omahyväisyyttä nähnyt muutenkaan muuallakaan."

Mutta Jeesukseeen uskovat ovat huomanneet.

"Mutta kyllä he ovat kuitenkin järjellä ajettelevia nykyajan ihmisiä, jotka eivät pidä kaikkea Raamatun aikaisia juttuja enää meidän aikaan sopivina, joten sellaiset keskustelut eivät aina ole pitkäikäisiä."

Uskon että tästä syystä heidät hyväksytäänkin.

"Minä en vihaa Jeesukseen uskovia, mutta omahyväisiä ja valehtelevia ihmisiä kylläkin. Kristittyjäkin on monenlaisia luonteita."

Niin ensin leimataan jollain verukkeella ja sitten saadaan perusteet vihalle.

TT11. Onko lukemisessa vaikeuksia? Minä en vihaa ainuttakaan kristittyä sen takia että uskovat Jeesukseen. Mutta jos sellainen on omahyväinen tai valehteleva, niin siitä en todellakaan tykkää.

• tt11
        jaa... kirjoitti:

Sinä olet todistanut, että vaikka väität tekeväsi samoja tekoja kuin Jeesus, niin sinulla ei ole esittää yhtään ainoaa ihmetekoa. Kai tämä vihdoin on uskottava. ;)

Ja Jeesuksen teot olivat suurten kansanjoukkojen nähtävissä silloin kun hän maan päällä toimi.

No, ymmärrän toki, että joku selitys sinun piti yrittää tilanteesi pelastamiseksi keksiä, ettet näyttäisi ihan pelleltä. Mitä luulet, onnistuitko? ;o)

"Ja Jeesuksen teot olivat suurten kansanjoukkojen nähtävissä silloin kun hän maan päällä toimi."

Mikä tarkoittaa muutamaa tuhatta ihmistä. Nykyäänkin ihmisiä paranee ja kuolleita nousee yhtä suurien kansanjoukkojen silmien edessä eivätkä muut ihmiset silti usko.

Vai uskotko noihin parantumisiin ?

Annas kun vastaan - sori vaan ! Et usko !

Näin se meni Jeesuksen aikaan ja näin se menee nykyäänkin. Toiset uskoo ja enemmistö ei usko.

"Tekikö Jeesus muka ruokkimisihmeensä salassa?"

Alle 10000 ihmistä oli näkemässä ja muiden ko. ajan ihmisten usko olikin sitten näiden kertomusten varassa. Samoin on nykyaikana - muutama tuhat näkee ihmeen ja loppujen usko on kertomusten varassa. Mot

Lopulta Jeesukseen ja Hänen ihmeisiinsä uskoi vain muutama kymmenen ihmistä.

Mikään ei ole siis muuttunut tässä suhteessa.

• tt11
        jaa... kirjoitti:

"Tekikö Jeesus muka ruokkimisihmeensä salassa? "

Ei edes piispat ja papitkaan enää tähän ruokkimisihmeeseen usko.

Piispa Irja Askola väittä talvella saarnassaan, että se ihme oli sitä, että ihmiset ruokki toisensa. Piispan mukaan ihmeen tekivät ihmiset ja Raamattu kertoo, että ihmeen teki Jeesus.

• tt11

"Minulle ei ole oikein edes auennut mitä on maata mihen kanssa kuten naisen kanssa, jota sanotaan kauhistukseksi. "

Parasta muuten aueta ennen kuolemaasi, sillä muuten ei kyllä hyvää seuraa ...

• jaa... ;)
        tt11 kirjoitti:

"Tekikö Jeesus muka ruokkimisihmeensä salassa? "

Ei edes piispat ja papitkaan enää tähän ruokkimisihmeeseen usko.

Piispa Irja Askola väittä talvella saarnassaan, että se ihme oli sitä, että ihmiset ruokki toisensa. Piispan mukaan ihmeen tekivät ihmiset ja Raamattu kertoo, että ihmeen teki Jeesus.

"Ei edes piispat ja papitkaan enää tähän ruokkimisihmeeseen usko."

Ei kuulu tähän keskusteluun, sillä uskovien hard core -siipi ei esim. Irja Askolaa uskovana ja Jeesuksen seuraajana edes pidä. Tuskinpa sinäkään.

Mutta mutta... etpä taida itsekään olla Jeesuksen seuraaja, vaikka niin kuvittelet ja väität.

Jeesus sanoi:

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö."

Aiemmin tässä keskustelussa sanottua:

"Sinä [tt11] olet todistanut, että vaikka väität tekeväsi samoja tekoja kuin Jeesus, niin sinulla ei ole esittää yhtään ainoaa ihmetekoa. Kai tämä vihdoin on uskottava."

tt11 kehuskeli:

"Kun olemme Jeesuksessa niin tottahan toki me Hänen tekojaan teemme."

• tt11
        jaa... ;) kirjoitti:

"Ei edes piispat ja papitkaan enää tähän ruokkimisihmeeseen usko."

Ei kuulu tähän keskusteluun, sillä uskovien hard core -siipi ei esim. Irja Askolaa uskovana ja Jeesuksen seuraajana edes pidä. Tuskinpa sinäkään.

Mutta mutta... etpä taida itsekään olla Jeesuksen seuraaja, vaikka niin kuvittelet ja väität.

Jeesus sanoi:

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö."

Aiemmin tässä keskustelussa sanottua:

"Sinä [tt11] olet todistanut, että vaikka väität tekeväsi samoja tekoja kuin Jeesus, niin sinulla ei ole esittää yhtään ainoaa ihmetekoa. Kai tämä vihdoin on uskottava."

tt11 kehuskeli:

"Kun olemme Jeesuksessa niin tottahan toki me Hänen tekojaan teemme."

Olitpas tuonut esiin hyvän kimaran viestejäni. Tätä on kristinusko. Amen

• tt11 kirjoitti:

TT11 kehuskelee omia viestejäänkin "hyväksi kimaraksi". Minusta tuossa tuli esiin vain omahyväisyys ja valheessa eläminen.

• tt11 kirjoitti:

"Minulle ei ole oikein edes auennut mitä on maata mihen kanssa kuten naisen kanssa, jota sanotaan kauhistukseksi. "

Parasta muuten aueta ennen kuolemaasi, sillä muuten ei kyllä hyvää seuraa ...

TT11. Mutta helpompi keino olisi, jos uskovat tekisivät niitä "suurempia tekoja". Minut voisi muuttaa miehestä naiseksi, samall periaatteella kuin Jeesus muutti veden viiniksi.

Sitten mun ei tarvitsisi miettiä mitä tuollainen lause tarkoittaa, koska lesboanaisena olisin heti taivaaseen menossa, koska en olisi syntinen.

• huolestuttaa
        tt11 kirjoitti:

tt11, sen verran on tilasi alkanut huolestuttaa, että pakko kysäistä: onko sinulla punaiset paperit?

Toivottavasti et vastaa, en nyt ehdi keskustella kanssasi koko tätäkin päivää. :)

• voehh.. kirjoitti:

Homoja sanottiin koiriksi Lähi-idässa, ja vielä nykyäänkin.

Eräässä toisessa maassa koiriksi sanottiin juutalaisia. Ja luettiinkin samaan kastiin homojen kanssa. Mitä tämä kertoo mielestäsi homoista ja juutalaisista?

• ehdottomasti pahinta

Syntien puolustaminen on pientä Pertsan sanomisen rinnalla,miettikää sitä.

• pertsa on

Pertsa on kauhistus kaikille.

• Totuus koskettaa

Mitä enemmän uskovat saavat haukkuja,kertoo heidän painavasta tekstistään.

• tepi

Oletko siis sitä mieltä, että islamistit puhuvat "painavaa tekstiä" kun heitä niin paljon kritisoidaan?

• tt11
        tepi kirjoitti:

Oletko siis sitä mieltä, että islamistit puhuvat "painavaa tekstiä" kun heitä niin paljon kritisoidaan?

Ehkä et huomannut niin tuossa puhuttiin uskovista - ei islamisteista.

• tt11 kirjoitti:

tt11. Sekoitit asiat. Kyllähän islaminuskoiset ovat paljon kovempia uskovia kuin kristityt. He ovat valmiiita kuolemaan ja tappamaan Allahin puolesta. Sen suurempaa uskoa et löydä.

• tt11

tt11. Sekoitit asiat. Kyllähän islaminuskoiset ovat paljon kovempia uskovia kuin kristityt. He ovat valmiiita kuolemaan ja tappamaan Allahin puolesta. Sen suurempaa uskoa et löydä.

Josset vieläkään ymmärrä - niin eiku rautalankaa :))

• kummasti puuttuvat

"Mitä enemmän uskovat saavat haukkuja,kertoo heidän painavasta tekstistään."

Tämä haukkujen saaminen tuntuukin monen kohdalla olevan ainut raamatullinen merkki... ;)

Kummasti monelta puuttuvat mm. kuolleiden herättämiset ynnä suuremmat teot, mitä Jeesus teki.

Missähän lie vika?

• tt11 kirjoitti:

Josset vieläkään ymmärrä - niin eiku rautalankaa :))

TT11. En nyt ymmärrä sinua. Maailassahan on muitakin uskontoja kuin kristinusko. Vaikka uskonnolliset ihmiset eivät usko samaan kohteeseen, niin kaikki ovat kuitenkin uskovia. Eivät he sentään ateisteja ole!

Ja pidän ismalinuskoisia suurina uskonihmisinä, kun ovat kuolleet ja tappaneet Allahin nimissä. Ei ATEISTIT niin tee. Mutta TT11 on osoittanut kannanotollaan, ettei hän ymmärrä uskontojen luonnetta.

• köyhä22

Raamatussa sanotaan kaikenlaista. Jeesus sanoi, etteivät rikkaat voi päästä taivaaseen ja että omaisuus pitäisi jakaa köyhille. Miksi uskovaiset eivät painosta rikkaita luopumaan rahoistaan?

• KÖYHÄ22. Kristityt uskovat eivät välitä paljoakaan siitä mitä Raamattu sanoo. Se kirja on heille liian kaukana heidän elämästään. Siksi Suomessa on sairaaloita ja köyhiä, mutta Jeesuksen mukaan ei pitäisi olla, jos uskovat tekisivät mitä käskettiin.

• Watchman on the wall

Kyllä sinäkin voit ihan vapaasti alkaa uskoa Jeesukseen ja tulla uskovaksi, ja sitten voi vaatia rikkaita jakamaan rahojaan tarvitseville elikkä köyhille lähimmäisille.
        Työtä riittää sinullekin, sillä työtä on paljon mutta sadon niittäjiä vähän.
        "Tehkää se lähimmäiselle minkä haluatte itsellenne tehtävän"
        "Joka teistä on suurin olkoon toisten palvelija. Sillä se joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."

Rikkaasta miehestä
        Matteus19:21 "Jeesus sanoi hänelle: Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. SILLOIN SINULLA ON AARRE taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."
        22. Mutta kun nuorukainen kuuli nämä sanat, hän lähti surullisena pois sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
        Silloin Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Totisesti rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
        "Minä sanon teille: helpompi kamelin on mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.>>"

Mennään siis ja toimitaan niinkuin Jeesus meitä opettaa, jos tunnet jonkun rikkaan tai köyhän ala julistaa tätä Jumalan Sanaa, Raamattuja saa kaupasta ja tervettä oppia saa vaikka Metodistilähetyksen toimipaikasta Tunturikatu 4. Helsinki tai Kansanlähetyksen tai One way Missionin tai Saalemin seurakunnasta Näkinkuja 3. Helsinki.
        Jumala sinua siunatkoon ja tervetuloa mukaan Taivas Tielle kapealle tielle joka vie ahtaasta portista kotiin!
        Jeesus sanoo itsestään: "Minä olen Tie Totuus ja Elämä"!

Astu siis Ikuiseen Elämään vievälle tielle ja ala seurata Herraamme Jeesusta Kristusta!

https://www.youtube.com/watch?v=vt1l7iUWsMQ

• Watchman on the wall kirjoitti:

Kyllä sinäkin voit ihan vapaasti alkaa uskoa Jeesukseen ja tulla uskovaksi, ja sitten voi vaatia rikkaita jakamaan rahojaan tarvitseville elikkä köyhille lähimmäisille.
        Työtä riittää sinullekin, sillä työtä on paljon mutta sadon niittäjiä vähän.
        "Tehkää se lähimmäiselle minkä haluatte itsellenne tehtävän"
        "Joka teistä on suurin olkoon toisten palvelija. Sillä se joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."

Rikkaasta miehestä
        Matteus19:21 "Jeesus sanoi hänelle: Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. SILLOIN SINULLA ON AARRE taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."
        22. Mutta kun nuorukainen kuuli nämä sanat, hän lähti surullisena pois sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
        Silloin Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Totisesti rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
        "Minä sanon teille: helpompi kamelin on mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.>>"

Mennään siis ja toimitaan niinkuin Jeesus meitä opettaa, jos tunnet jonkun rikkaan tai köyhän ala julistaa tätä Jumalan Sanaa, Raamattuja saa kaupasta ja tervettä oppia saa vaikka Metodistilähetyksen toimipaikasta Tunturikatu 4. Helsinki tai Kansanlähetyksen tai One way Missionin tai Saalemin seurakunnasta Näkinkuja 3. Helsinki.
        Jumala sinua siunatkoon ja tervetuloa mukaan Taivas Tielle kapealle tielle joka vie ahtaasta portista kotiin!
        Jeesus sanoo itsestään: "Minä olen Tie Totuus ja Elämä"!

Astu siis Ikuiseen Elämään vievälle tielle ja ala seurata Herraamme Jeesusta Kristusta!

https://www.youtube.com/watch?v=vt1l7iUWsMQ

WATCHMAN ON THE WALL.

Pyysit minua uskovaksi Olenkin ollut uskossa Jeesukseen aiemmin. Se oli valheen tie, jolle en enää lähde.

Pyysit minua myös osallistumaan työhön auttamaan köyhiä, lähinnä jos tulisin uskoon. Mutta minä autan jo. En ole rikas, mutta autan köyhiä kykyjeni mukaan, ja enemmän silloin kun varaa on enemmän.

• o sancta...

Pertsa toteuttaa Sanaa siten kuin ymmärtää: kivittää homoja.

O sancta simplicitas...

• Raamattu ei kehoita kivittämään homoja, vaan ne miehet, jotka makaavat keskenään kuten naisen kanssa maataan. Se on laaja käsite ja kivittäminen on varmaan kunkin omantunnon varassa. Raamattu ei anna esimerkkiä, mitä on pitänyt tapahtua, että kivitys olisi oikeutettua.

Mutta hyvä kuitenkin, että lesboja ei ole käsketty kivittämään, eikä niitä naisia, jotka makaavat kuten miehen kanssa maataan. He ovat Jumalan suojeluksessa.

• o sancta...sanoi :
        O sancta simplicitas...

http://fi.wikipedia.org/wiki/O_sancta_simplicitas
        O sancta simplicitas (Voi pyhä yksinkertaisuus!) olivat teologi Jan Husin viimeiset sanat, kun hänet vuonna 1415 poltettiin roviolla Konstanzin kirkolliskokouksessa. Hus lausui sanat nähdessään yksinkertaisen maalaismummon kantavan lisää puita rovioon.

Ja niitä"maalaismummoja" riittää :-)

• ne yksinkertaiset
        pertsa2012 kirjoitti:

o sancta...sanoi :
        O sancta simplicitas...

http://fi.wikipedia.org/wiki/O_sancta_simplicitas
        O sancta simplicitas (Voi pyhä yksinkertaisuus!) olivat teologi Jan Husin viimeiset sanat, kun hänet vuonna 1415 poltettiin roviolla Konstanzin kirkolliskokouksessa. Hus lausui sanat nähdessään yksinkertaisen maalaismummon kantavan lisää puita rovioon.

Ja niitä"maalaismummoja" riittää :-)

Joo, täälläkin uskovat kantaa sulle koko ajan lisää kiviä... ;)

• aina oppii uutta

"Moni uskovakin alkoi hyväksyä naispappeuden kunnes huomasimme, että naispapithan ovat varsinaisia äänitorvia homouden lanseeramisessa"

Toisin sanoen perustelu, että naispappeus on Raamatun vastaista siksi, ettei nainen saisi opettaa, ei välttämättä olekaan todellinen syy naispappeuden vastustamiseen?

Todellinen syy onkin se, että halutaan vastustaa "homouden lanseeramista". Ilman tätä suurin osa uskovista voisi hyväksyä naispappeuden.

Tämä oli minulle uutta.

• Ei kaikki uskovat ole koskaan hyväksyneet naispappeutta. Jotkut ovat kunnioittaneet Jumalan tahtoa lukiessaan Raamatusta: " Seurakunnan paimen olkoon mies."

Miellän sen käskyksi, jossa on tottelevaisuuden herkkyyden testaavuutta. Kuinka herkkä olet, miten suhtaudut Jumalan kommenttiin seurakunnan paimenen sukupuolesta, sen valinnan jokainen meistä erikseen tekee. Seurakunnassa on monenlaisia työtehtäviä tarjolla. Paimenen tehtävä olkoon miestä varten. Todellinen syy vastustaa seurakunnan paimenuuden vastuun jakosiirtämistä Jumaklan tahdon mukaisesta yksin miehelle kuuluvasta vastuutehtävästä myös naisen vastuulle on osoittautunut vääräksi ratkaisuksi. Missä maissa näin on tehty, siellä samasukupuolisia on vihitty avioliittoon.

Syy-yteyksien analysointi on varmasti ihmiselle epäselvää, mutta Jumalalla on aina syynsä sanoihinsa, olivatpa käskyjä tai kehoituksia. Onhan se jokaisen nähtävissä miten nopeasti naispappeudesta on syntynyt homoavioliittopyrkimykset. Maailmanlaajuisesti asia on selkeästi nähty syyn ja seurauksen suhteen.

• vigilance kirjoitti:

Ei kaikki uskovat ole koskaan hyväksyneet naispappeutta. Jotkut ovat kunnioittaneet Jumalan tahtoa lukiessaan Raamatusta: " Seurakunnan paimen olkoon mies."

Miellän sen käskyksi, jossa on tottelevaisuuden herkkyyden testaavuutta. Kuinka herkkä olet, miten suhtaudut Jumalan kommenttiin seurakunnan paimenen sukupuolesta, sen valinnan jokainen meistä erikseen tekee. Seurakunnassa on monenlaisia työtehtäviä tarjolla. Paimenen tehtävä olkoon miestä varten. Todellinen syy vastustaa seurakunnan paimenuuden vastuun jakosiirtämistä Jumaklan tahdon mukaisesta yksin miehelle kuuluvasta vastuutehtävästä myös naisen vastuulle on osoittautunut vääräksi ratkaisuksi. Missä maissa näin on tehty, siellä samasukupuolisia on vihitty avioliittoon.

Syy-yteyksien analysointi on varmasti ihmiselle epäselvää, mutta Jumalalla on aina syynsä sanoihinsa, olivatpa käskyjä tai kehoituksia. Onhan se jokaisen nähtävissä miten nopeasti naispappeudesta on syntynyt homoavioliittopyrkimykset. Maailmanlaajuisesti asia on selkeästi nähty syyn ja seurauksen suhteen.

VIGILANCE. Miellätkö saman miehen lauseen "Olkoot tästä lähtien ne miehet, joilla on vaimo, niinkuin heillä ei niitä olisikaan". Kuulostaa käskynomaiselta. Kuka tottelee, vihje on kyllä hyvin selkeä ja suora?

Jos haluaa vain miespappeja, niin siihen on Islam sopiva. Ja heillä onkin kaikki niin hyvin. Ja ei puhettakaan homoliitoista. Todella mallikkaita valtioita.

Mutta homoavioliittopyrkimykset ovat syntyneet homoista, ei mitenkään naispapeista. Avioliitothan ovat yhteiskunnallisten lakien alaisia, ei kirkon. Ja lakeja aina muutetaan ja uudistetaan. Kirkkohäät on sitten asia erikseen, Helsingissä alle puolet pareista vihitään kirkossa.

• watchman on the wall

VIGILANCE. Miellätkö saman miehen lauseen "Olkoot tästä lähtien ne miehet, joilla on vaimo, niinkuin heillä ei niitä olisikaan". Kuulostaa käskynomaiselta. Kuka tottelee, vihje on kyllä hyvin selkeä ja suora?

Jos haluaa vain miespappeja, niin siihen on Islam sopiva. Ja heillä onkin kaikki niin hyvin. Ja ei puhettakaan homoliitoista. Todella mallikkaita valtioita.

Mutta homoavioliittopyrkimykset ovat syntyneet homoista, ei mitenkään naispapeista. Avioliitothan ovat yhteiskunnallisten lakien alaisia, ei kirkon. Ja lakeja aina muutetaan ja uudistetaan. Kirkkohäät on sitten asia erikseen, Helsingissä alle puolet pareista vihitään kirkossa.

Lue Uudestaan Matteuksen evankeliumi ja luku 19 varsinkin niin jo rupeaa selviämään kenelle ja vain ainoastaan AVIOLIITTO ON TARKOITETTU!
        Opetus on hyvin selkeää Jeesuksella ihmiseksi tulleella Jumalalla siitä mikä on avioliitto ja ketkä ovat tarkoitetut avioliittoon menemään.
        Mies ja Nainen solmivat avioliiton!
        Muita vaihtoehtoja ei Raamatun Sana, Jeesuksen Opetukset tunne.
        "Ne jotka eivät tunne kirjoituksia eksyvät"

• kaikki on kutsutut

Homorakkaus voi saada kirkon ja yhteiskunnan hyväksynnän,ei koskaan uskovien kunnioitusta.

Onneksenne syntinsä tunnustavia uskovia on vain kourallinen,tämä ei paljon menoanne haittaa.

• 15+9

"Homorakkaus voi saada kirkon ja yhteiskunnan hyväksynnän,ei koskaan uskovien kunnioitusta."

Rakkaus ei siis saa uskovien kunnioitusta? Varmaankin tiedät, että myös uskovissa on homoseksuaaleja.

• eheytyminen
        15+9 kirjoitti:

"Homorakkaus voi saada kirkon ja yhteiskunnan hyväksynnän,ei koskaan uskovien kunnioitusta."

Rakkaus ei siis saa uskovien kunnioitusta? Varmaankin tiedät, että myös uskovissa on homoseksuaaleja.

Jumala on rakkaus.

Pyhä Henki karkoittaa irstaat ajatukset ja taipumukset.

• ehkäpä näin

Alan uskoa, että uskovia ei vihata siksi, että he uskovat Jeesukseen vaan siksi, että he uskovat olevansa kuin Jeesus, vaikka näyttö puuttuu.

• näin näen

Ymmärtääkseni kaikki mikä liittyy Jumalan tahdon vastaisuuteen ei ansaise kunnioitusta.Kuten esimerkistä käyvät hyvin homojen rakkaus,kuin heterojen avoliitot. Mihin niissä pitäisi kunnioitus kohdistaa.

• Entinen Uudenkaupungin seurakunnan pastori Vesa Kiertokari oli paljon julkisuudessa sen vuoksi, ettei voinut virassaan toimiessaan olla naispappien kanssa samassa Jumalanpalveluksessa ja hänet erotettiin siitä virastaan sukupuolta syrjivistä syistä, jota taas kaikki solmitut työsuhteet/mahdollistetut työsuhteet pitävät ollakin, nimittäin tasa-arvoisia Suomen lain edessä. Mitään virkaa ei voi harjoittaa nykypäivänä edes pappi, mikäli vastustaa eri sukupuolta olevia eli se on Suomen lain vastaista oli sitten Jumalan palvelija tai haluaa tulkita Raamattua.

Itse kokisin, että varsin monet naispapit ovat virkaansa pätevämpiä kuin monet miespapit, joten heille nostaisin hattua kuin naismaisesti valittajamiehille esim. pastori Vesa Kiertokarille (joka on olevinaan mies, mutta valittaa kuin nainen tai pieni kakara sen jälkeen kun on virka ja värkit viety). Miesvaltaisimmat alat tänä päivänä ovat siirtymässä naisille mitä suuremmassa määrin. Parisataa vuotta sitten moinen ei olisi Suomessa tullut kysymykseenkään esim. upseerit, maanmittarit ja nimismies olivat kaikki miehiä, eikä olisi voitu silloin kuvitellakaan että moiset virat olisivat olleet naisen tehtäviä, joille ainut tehtävä olisi ollut lähinnä oman talon emännyys, kodinhoito tai piikana oleminen jne. Naiset ovat nykyisin varsin hyviä johtajia ja sille että nainen on reservin upseeri niin se on yhtä käsittämätöntä kuin mies vastaavasti olisi suorittanut siviilipalveluksen. Siviilipalveluksesta ennakkoluulo on muuten vanhusten perseiden peseminen! :) Noh, ehkä se on sitä mikäli on sellaisen palveluspaikan ottanut vastaan, mutta kyllä ne tehtävät tuppaavat olemaan juuri sellaisia "ymmärrettäviä" työtehtäviä. Toimin itse autonkuljettajana vanhainkodissa ja työ oli juuri sitä ajalemista paikasta toiseen, enkä pessyt koskaan perseitä! :)
      Siinä duunissa sai aina nähdä kaupunkikuvassa kun naiset oli laittanut ittensä kesälläkin hienoksi parilla rihmankiertämällä. Ennemmin niitä neitosia kattelee ja haistelee kuin 11 hengen tuvas pieriksivää ja hieltä haisevaa junttia. Sitä piereskelyä jaksoin pari kuukautta...juuri se minua kaikkein eniten vi-tuttikin!! Valitsin elämän ja jätin sen kaiken kristillisyyden itsestäni sinne varuskuntaan..sotilaspastori se on kaikkein naurettavin mitä varuskunnassa on!! Olihan mulla vanhainkodissa talonmiehen tehtäviä autonkuljettajana tehtävien ohella, joista sanoisin monelle varusmiehelle että "Siperia opettaa", kun saattaa joskus käydä niin että saa sitten aina välillä siivota vanhusten vaipan riekaleita asfaltilta. Piti olla hyvin tarkkana, ettei 5. kerroksesta pudottama vaippasäkki osunut jätelavan reunaan vaan meni sisään!! :) Se oli hauskaa puuhaa ja kannatan sitä myöskin varusmiehille, jotta tietäisivät ettei sivari sen paskempaa ole!! Varuskunnassa päätetään palveluspaikka sun puolesta, mutta siviilipalveluspaikan tulee hakea itse, jollei halua päätyä Lapinjärvelle "legioonaksi"!!
      Olen tällainen "MacGyver", etten aseista oikein pidä ja pidän välillä hirvestystäkin jollaisena liioitteluna. Eriarvoisen tärkeätä olla suomalainen että metsästysintoa piisaa ja aseiden käsittely pitäisi olla jokaisella suomalaisella miehellä edellytys ollakseen suomalainen niin kuin se olisi jokin kansallistaito!? Mikäli sellainen aseellinen velvoite tai kansallistaito ihmiselle tänä päivänä pakotettaisi niin kyllä siihen tulisi liittyä enemmän kuin varusmiespalveluksesta saatu päiväraha!! Siis epätasa-arvon mukaista on tänä päivänä suorittaa varusmiespalvelus, jossa suurimpana peloitteena on jopa oman henkensä menettäminen Suomen puolesta (en tahtoisi olla tänä päivänä reservin upseeri, koska sellaisen upseerilla on lupa tappaa mikäki uhkaisi sota). Sveitsin mallia kannatan, jos pitäis jotakin asevelvoitetta ylläpitää, mutta se että suomalainen uhittelee nykyisin kuuluvansa palveluskelpoisuus luokkaan A vielä 10 vuoden kaljan kittaamisen jälkeen on samassa mitassa sitä todellisuutta mitä elää kristinuskovaisetkin Suomessa!!

Olisin reservissä vain mitätön korpraali jolla on sattunut kasvavan aivot päähän, kun muille piti alvariinsa että "aivot pitää jättää narikkaan" ja olen ateisti myöskin Suomen Puolustusvoimille, vaikken mitään sotilasarvoa ole koskaan itselleni ole hinkunut. Kun pitäisi maanpuolustuksen muodosta puhua niin tällöin tulisi asevelvoituksesta luopua, jota haluavat erityisesti Suomen Puolustusvoimat ylläpitää ja siihen uskovat ja varusmiespalveluksessa olevat. Se on suurin suomalainen uskonto ja suurin ongelma tulevaisuudessa, pahempi näin suomalaiselle ateistille sanottuna...pahempi kuin jokin uskonnollinen hihhulilahko!!

• rumasti sanoit

Sen verran Kiertokaria kuullut,että mies vailla vertaa,mitä tulee Raamattu uskollisuuteen.

• kristitty_

Alkuperäisen kuudennen käskyn rikkominen on suurin vitsaus tässä maassa. Ei ainoastaan tekijöilleen vaan eronneiden lapsille ja koko suvulle.
      Suurin avioerojen aiheuttaja.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3151
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2901
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2709
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1807
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      971
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      819
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      812
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      810
    Aihe