Ymmersta?

Tuleva espoolainen?

Espoon Ymmerstaan rakennetaan uusia taloja. Kiinnostuin ja mietin, pitäisikö ostaa. En tunne Espoota. Millaista aluetta tuo Ymmersta on? Hyvämaineinen vai slummi? Koivuhovin juna-asema on kuulemma lähellä. Onko siellä palveluja? Onko vuokrataloja?

7

2318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juups

joo vuokrataloja on eikä mitään palveluja. koulu ja pari päiväkotia, ei kauppaa. suht siistiä aluetta kuitenkin...ainakin vielä.

• jarkko

Itse mietin ihan samoja asioita vuosi sitten, kun asunnon hankinta tuli ajankohtaiseksi. Puoli vuotta täällä asuttuani olen edelleen tyytyväinen valintaani. Palveluja kuten lähikauppaa ei edellenkään ole eikä välttämättä tulekaan, koska lähiö on kohta rakennettu "valmiiksi" eikä väkimäärä tästä taida enää merkittävästi kasvaa.

En itse asiassa tiedä, millainen maine paikalla on ulkopuolisten silmissä. Ilmeisesti vielä aika neutraali, koska useimmat ihmiset eivät ole siitä koskaan kuulleetkaan. Vuokrataloja on kuten myös osaomistusasuntoja ja omistusasuntoja. Ullanmäessä/-torpassa asuu myös jonkin verran maahanmuuttajia. Jos olet huolissasi vuokralla-asujien ynnä muun "arveluttavan aineksen" (*naurua*) häiriökäyttäytymisestä, niin huoli pois. Jos taas pelkkä tietoisuus heidän läsnäolostaan naapurissasi häiritsee, niin kannattaa katsella muita paikkoja.

Puhun tässä siis nimenomaan Ymmerstan kerrostalolähiöstä, vanha omakotialuehan on todella rauhallisen oloista ja luonnonläheistä. Sinnekin on kai juuri valmistumassa/valmistunut vähän fiinimpiä pari- ja pientaloja. Et maininnut olitko kiinnostunut niistä vai kerrostaloasunnoista.

Ullantorppaa on kritisoitu aiheestakin siitä, että se on ollut vuosikausia keskeneräinen ja vähän siivottoman oloinen. Pikku hiljaa paikkoja on kuitenkin viimeistelty ja nyt esimerkiksi Ullantorpantielle ollaan rakentamassa asialliset jalkakäytävät. Pitkään tilapäisenä parkkipaikkana ollut maapläntti maisemoidaan sekin puistoalueeksi.

• Mies

Olen asunut vuokralla Ymmerstassa parivuotta ja suosittelen ettet ostaisi asuntoa täältä. Alue on kasvanut kahden vuoden aikana tosi paljon ja samalla on lisääntynyt rauhattomuus. Kaupungin taloissa asuu hyvin epämääräistä jengiä. Parkkihalleissa on murtauduttu useisiin autoihin ja niistä on viety lähinnä stereoita. Itse olen harkinnut pois muuttoa jo jonkin aikaa. Voin melkein veikata, että asuntojen hinnat laskevat Ymmerstan alueella, koska "slummiutumista" on jo havaittavissa.

• asukas
        Mies kirjoitti:

Olen asunut vuokralla Ymmerstassa parivuotta ja suosittelen ettet ostaisi asuntoa täältä. Alue on kasvanut kahden vuoden aikana tosi paljon ja samalla on lisääntynyt rauhattomuus. Kaupungin taloissa asuu hyvin epämääräistä jengiä. Parkkihalleissa on murtauduttu useisiin autoihin ja niistä on viety lähinnä stereoita. Itse olen harkinnut pois muuttoa jo jonkin aikaa. Voin melkein veikata, että asuntojen hinnat laskevat Ymmerstan alueella, koska "slummiutumista" on jo havaittavissa.

vuoden verran ymmerstassa asuneena voisin todeta, että en suosittele muuttoa tänne ellet halua välttämättä muuttaa täysin kuolleeseen rakenteilla olevaan lähiöön. rauhatonta täällä ei ole, enemmänkin liiankin rauhallista. kirjaimellisesti nukkumalähiö. liikenneyhteydet sentään ovat ovat hyvät, siitä plussaa. kuulin jotain legendaa, että uuteen tällä hetkellä rakenteilla olevaan taloon olisi tulossa kauppa, joten palveluihin on sentään tulossa parannusta lähitulevaisuudessa. itse nuorena ja menevänä ihmisenä olen kuitenkin muuttamassa alueelta helsingin keskustaa päin.

• ymmerstalainen
        asukas kirjoitti:

vuoden verran ymmerstassa asuneena voisin todeta, että en suosittele muuttoa tänne ellet halua välttämättä muuttaa täysin kuolleeseen rakenteilla olevaan lähiöön. rauhatonta täällä ei ole, enemmänkin liiankin rauhallista. kirjaimellisesti nukkumalähiö. liikenneyhteydet sentään ovat ovat hyvät, siitä plussaa. kuulin jotain legendaa, että uuteen tällä hetkellä rakenteilla olevaan taloon olisi tulossa kauppa, joten palveluihin on sentään tulossa parannusta lähitulevaisuudessa. itse nuorena ja menevänä ihmisenä olen kuitenkin muuttamassa alueelta helsingin keskustaa päin.

Olen asunut omistusasunnossa vajaan vuoden ja voin sanoa että päivääkään en ole katunut. On täällä jkv. maahanmuuttajia yms mutta mua ei ainakaan ole häirinnyt. Tosi rauhallista tääl on.

Nuoria lapsiperheitä ja koiria täällä piisaa :)

Asema hyvän matkan päässä ja junia ihan riittävästi kulussa. Kaunianen kävely- ja pyörämatkan päässä. Toivottavaa on että palvelut tulisivat vähän lähemmäksi. Ainoa seikka joka harmittaa, on se ettei täällä ole parkkipaikkoja...

• Ymmerstassa
        ymmerstalainen kirjoitti:

Olen asunut omistusasunnossa vajaan vuoden ja voin sanoa että päivääkään en ole katunut. On täällä jkv. maahanmuuttajia yms mutta mua ei ainakaan ole häirinnyt. Tosi rauhallista tääl on.

Nuoria lapsiperheitä ja koiria täällä piisaa :)

Asema hyvän matkan päässä ja junia ihan riittävästi kulussa. Kaunianen kävely- ja pyörämatkan päässä. Toivottavaa on että palvelut tulisivat vähän lähemmäksi. Ainoa seikka joka harmittaa, on se ettei täällä ole parkkipaikkoja...

Samaa mieltä edellisen kanssa. Olen asunut nyt vajaan vuoden ullantorpan alueella ja pitää sanoa että alue on mukavan rauhallinen ja mitä ulkomaalaisiin tulee niin niitä en ole havainnut kuin yhdessä kerrostalossa, jotka ilmeisesti ovat kaupungin vuokra-asuntoja. Kulkuyhteydet ovat aivan loistavat; Turuntie 17min autolla Helsingin keskustaan ja junat kulkee todella hyvin. Lähikauppaa ei ole, mutta niitä en itse olekkaan kaivannut koska kuljen autolla kokoajan muualla ja käytän isoja kauppakeskuksia niinkuin varmasti puolet espoolaisista tänä päivänä. Kiskalta saa krapula limsat/pakastepizzat jos hätä yllättää ;) Koiria ymmerstassa piisaa ja lapsiperheitä. Alueella en ole ikinä nähnyt pultsareita/hämäräveikkoja joten voin suositella rauhallista asuinaluetta keskeisellä sijainnilla (jotka ovat harvassa pääkaupunkiseudulla) 10 :=)

• Make

Suht-koht rauhallinen paikka, mikä sinässä on ihan hyvä..palveluita ei ole aivan lähellä.
      Junalla pääsee keskustaan nopeasti.

Slummiutumista voi tapahtua tulevaisuudessa,
      alueella asuu maahanmuuttajia (pakolaisia)
      joiden jälkikasvu alkaa muutaman vuoden päästä
      olemaan vaikeassa iässä. Muuten asun itsekkin
      vuokratalossa toista vuotta ja se on ihan Ok.
      mesta..

Muuten tekeekö se vuokralla asuminen ihmistä jotenkin huonoja? kysyn vaan?

Oletteko jotenkin parempia ihmisiä siinä pankin omistamassa asunossa?? no huvinsa kullakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      31
      3250
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe