Tämä on nyt vähän väärällä palstalla, mutta täällä näyttää olevan enemmän keskustelua.
Olen siitämässä kaverin kanssa niikonloppuna seitsemänmetristä moottorivenettä Kemiönsaarelta Helsinkiin. Kuinkahan monta tuntia se kestää? Jos siis on hyvä keli ja uskaltaa ajaa. Veneen nopeus noin 6 solmua, meriäinen keskimoottorivene.
Rauhallisempia reittejä lähellä mannerta, tuulen suojassa...
Saisinko neuvoa
8
400
Vastaukset
- 16+11
Outo kysymys sikäli, että välimatkanhan näkee kartasta. Ette kai te ilman karttaa ole lähdössä? Mutta suunnilleen matkaa tulee 75 mpk eli12-13 h teidän on syytä varata. Pysähdys vaikkapa Elisaaressa yöksi tekee reissusta paljon mukavamman.
- prmprm
http://www.vierassatamaopas.fi/kartta
Tuolla teet kätevästi karkeat reittisuunnitelmat. Tietämättä tarkempaa lähtö-ja päätepistettä matkan pituus on reilut 90 MPK. 6 Solmu nopeudella ajoaika 15 h. Todellinen keskinopeus varmaan lähempänä 5 solmua jolloin ajoaikaa 18 h. Ts vähintään kahden päivän reissu jos yövytte maissa. Nonstoppina menee vuorokaudessa . Tämänhetkiset vkl tuuliennusteet moottoriveneilyyn sopivia.- gjgfjkshkf
Suuri kiitos neuvoista. :-)
- 16+11
Hyvä kun korjasit, minulta unohtui yksi väli tuosta ja siksi jäi alakanttiin tuo lukema.
- tom2
16+11 kirjoitti:
Hyvä kun korjasit, minulta unohtui yksi väli tuosta ja siksi jäi alakanttiin tuo lukema.
Hei, onko tota vierassatamaoppaan karttaa enää?
(http://www.vierassatamaopas.fi/kartta)
Ei tunnu löytyvän. oli ihan ässä palvelu kyllä?
Sailmaten reittisuunnittelulla onnistuu myös hyvin. Vaatii tosin ilmaisen rekisteröinnin.
http://www.sailmate.fi/#/planning- samoissa puuhissa
Olet siittämässä kaverin kanssa veneessa, kuulostaa mukavalta. Hyvää viikonloppua!!
- saat neuvon
hehe hyvä trolli.
Varaa kaksi kaksi kaljaa ja kolme litraa polttoainetta. Kun ne loppuvat, olet perillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791766
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m166531Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä25497Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466