No, homoja sitten seuraavaksi....

Kristitty Israelin ystävä

Nais"pappeuden" kannattajille, ja vähän muillekin.Tätä siitä seuraa kun antaa pirulle pikkusormen.

Mitä te seuraavaksi haluatte/vaaditte ?

Eikö samalla logiikalla pappisvirka kuulu avata myös PEDOFIILEILLE, MURHAAJILLE , RAISKAAJILLE, NEGROFIILEILLE , tai peräti ATEISTEILLE.

Sitä saa mitä tilaa...

Oikeus: Homoliitossa asuvalla käy kappalaisen virkaan
31.08.2004 17:15
Vaasan hallinto-oikeus on kumonnut Lapuan hiippakunnan tuomiokapitulin päätöksen olla kelpuuttamatta homoliitossa asuvaa pastoria kappalaisen vaaliin. Hallinto-oikeus piti tuomiokapitulin päätöstä perustuslain ja yhdenvertaisuuslain vastaisena syrjintänä.

Samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa vakituisesti asuva pastori haki alkuvuonna Äänekosken seurakunnassa avoimena olleeseen kappalaisen virkaan. Tiedossa oli myös, että hakijalla oli aikomuksia rekisteröidä parisuhteensa.

Lapuan hiippakunnan lakimiesasessorin Jussi Liljan mukaan hakijan hylkäämisessä oli kyse yksittäisestä kelpoisuusharkinnasta.

Kirkkolaissa ei ole sellaista laintasoista säädöstä, jonka perusteella hakija voitaisiin hylätä esimerkiksi juuri seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi. Lapuan hiippakunnan hylkäämä hakija sai pian vastaavan kappalaisen viran toisen hiippakunnan alueelta.

- Minä en tiedä, mitä toisessa hiippakunnassa on tiedetty hakijan taustoista. Jokainen viranomainen tekee päätöksensä käytettävissä olevien tietojen perusteella, Lilja korostaa.

(STT)

31

946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valle

Saatana juhlii homojen kanssa, hip huraa ja suomi alas. valitettavasti

• Eeva

murhaajat, raiskaajat ja pedofiilit ovat yleensä miehiä. Naispappi on turvallinen valinta.

• pikkuhiljaa

En voi muuta kuin olla onnellinen siitä, että pikkuhiljaa asenneilmasto alkaa muuttua sallivammaksi. Ei tosin tällä palstalla.

Homoseksuaalisuus ei ole toiseen ihmiseen kohdistuva rikos. Sen sijaan toisen seksuaalinen hyväksikäyttö tai tappaminen on. Homoseksuaali ihminen ei sukupuolisen suuntautumisensa puolesta ole erityisen taipuvainen kumpaankaan, sen sijaan yltiöhetero homofoobikko suomalainen funkkuluterilaismies saattaa olla. Näihin rikoksiin nimittäin liittyy myös perusteetta uhriin kohdistettava viha, jota em. tyyppisillä henkilöillä tuntuu riittävän kaikkia "poikkeavia" ja ylipäänsä koko nykymaailman menoa kohtaan.

• nii määki Turuus

Eipä ole juurikaan muilla seurakunnilla tuota ongelmaa...
      Ev-lutit sattuu olemaan srk:ia joiden pitää noudattaa annetuja lakeja eriyisestä asemastaan johtuen.
      Kirkot irti maallisesta valtiosta, niin ei tarvitse kiemurrella enempää.

-noita palaa aina.... ;-)

• hovi

Minä luulen, että tulee aika, jolloin esimerkiksi ry pohjalle olevaan seurakuntaan on pakko sallia homo tai lesbo paimenekseen.
        Ajatellaan, että lesbo hakisi helluntaiseurakunnan paimenen paikkaa tai lestadiolainen saarnaaja tunnustautuisi homoksi. (Tosin lessu saarnaajat eivät ole palkallisia).
        Tällöinhän luonnollisesti seurakunta eväisi tälläisen henkilön toiminnan ja kelpoisuuden.

Erotettu menisi ja valittaisia oikeudelle asiasta.
        Oikeus toteaisi valittajan joutuneen seksuaalisen syrjinnän uhriksi ja määräisi tämän saavan virkansa tai maksavan uhrille korvauksia.
        Mitä tällöin voisi enää tehdä?

• Kyll Turuus
        hovi kirjoitti:

Minä luulen, että tulee aika, jolloin esimerkiksi ry pohjalle olevaan seurakuntaan on pakko sallia homo tai lesbo paimenekseen.
        Ajatellaan, että lesbo hakisi helluntaiseurakunnan paimenen paikkaa tai lestadiolainen saarnaaja tunnustautuisi homoksi. (Tosin lessu saarnaajat eivät ole palkallisia).
        Tällöinhän luonnollisesti seurakunta eväisi tälläisen henkilön toiminnan ja kelpoisuuden.

Erotettu menisi ja valittaisia oikeudelle asiasta.
        Oikeus toteaisi valittajan joutuneen seksuaalisen syrjinnän uhriksi ja määräisi tämän saavan virkansa tai maksavan uhrille korvauksia.
        Mitä tällöin voisi enää tehdä?

Ry:t ovat tähän asti saaneet itse päättää jäsenensä, jne...
        Homo Helluntalainen ei saisi paikkaa koska se ei olisi palkkatyötä. Jäseneksi voi olla kriteerit, jne...

Toisaalta voi evätä Usko Uros-heterolta evätä pääsyn Hippi-lesbo-tyttöleiriä valvomaan...

Miksi pitää olla palkkapaimen? ansiomuotoja on muitakin...
        Ja pitää muistaa esillä olleet rivit kaupallisesta kirkosta mitkä eivät mairittele...

Jaa jos vaikka laki muuttuu...
        ja miksi tekee mitään, halla panee kuitenkin.

• xyz

Missä on kristillinen lähimmäisenrakkautesi? Vai uskotko tosiaan, että Jumala on värvännyt sinut jakamaan tuomioita puolestaan, sinut poloisen? Onko sinulla itselläsi jonkinlainen ongelma oman seksuaalisuutesi kanssa? Eikö mies kelpaa saarnaajan virkaan, sellaisenaan, Jumalan luomana ja rakastavana? Vai luuletko jumalan tehneen virheitä luomistyössään?
      Olen aina ihmetellyt, miksi naiminen on niin tärkeää luterilaisuudessa, ja erityisesti mitenpäin ja kenen kanssa naidaan, voisiko joku tätä asiaa valaista minulle? Ette kai te kuitenkaan nai julkisesti tilaisuuksissanne, miten se sitten voi olla niin tärkeää?

• exvlh

Joopa joo. Minulle ei taida enää olla armoa tarjolla luterilaisessa kirkossa. Erosin viime vuonna kirkosta, kun minulle ja maistraatissa rekisteröidylle puolisolleni tuli tuomiokirje heti rekisteröinnin jälkeen seurakuntamme pyhältä ja synnittömältä kirkkoherralta, joka aikoinaan kieltäytyi hyväksymästä avoparia lapsen kummeiksi,

Eipä kirkkoherralta riittänyt aikaa lähettää meille tervetuliaistoivotusta seurakuntaan, kun muutimme sinne v. 2001 ja 2002. Ei myöskään onnitteluja syntymäpäiväni johdosta v. 2002, vaikka peräti pankki ja ammattiliitto lähettivät onnittelut. Että silleen.

Taidanpa ottaa yhteyttä pastori Kylliäiseen ja kysyä, josko hän voisi perustaa uuden kirkon, jossa myös homo voisi uskoa syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja kalliissa maahan vuotaneessa sovintoveressä aina rauhaan, vapauteen ja iloon asti ...

• poikalapsi

Nimimerkki jo paljastaa fundamentalismin. Miten kristitty voisi ollakaan valtioterrorismia harjoittavan Israelin ystävä? Siis homoja vastaan, Israelin puolella = kaikkea aivojen käyttöä vastaan? Homot eivät tapa ketään, vahingoita ketään homoutensa vuoksi ainakaan. Miksi siis vetää Luojan luoma ihmisryhmä samaan lokaan Israelin kaltaisen rosvovaltion kanssa?

(Turha syyttää - en ole Palestiinanakaan puolella. Olenpa vain ajattelun puolella ja kaikkea väkivaltaa ja propagandaa vastaan.)

• kauniisti vihjaileva

tiedätkö sinä ääliö homo kuinka monta ihmistä homot tappoivat 1980luvulla tartuttamalla näihin aids-in ja monta eri versiota hepatiiteista ja muista verisairauksista. mene pese suusi lisäksi
        tuo paskanen heppisi tappaja.

• xyz
        kauniisti vihjaileva kirjoitti:

tiedätkö sinä ääliö homo kuinka monta ihmistä homot tappoivat 1980luvulla tartuttamalla näihin aids-in ja monta eri versiota hepatiiteista ja muista verisairauksista. mene pese suusi lisäksi

tuossa edellisessä vietissä taisi kirjoittaa todellinen luterilainen "kristitty", vai olikohan peräti helluntailainen

• poikalapsi
        kauniisti vihjaileva kirjoitti:

Aids ei ole mikään homotauti eivätkä homot sitä ole levittäneet, eivätkä ainakaan heteroihin. Kuulehan, hankipas lisää tietoa. Aids-tukikeskus varmasti kertoo ihan mielellään tosiasiaa tästäkin.

• Turust

homoille ja muille vähemmistöille olisi tehtävä.

Näyttäisi ainakin eräissä kirkoissa olevan pappeina huomattavan paljonkin homoja.

Onko julkihomo jotenkin pahempi ja vaarallisempi kuin salahomo?

• poikalapsi

Pelkäävät julkihomoja, koska eivät ole oikein sinut oman seksuaalisuutensa kanssa. Eihän yhdenkään heteron tarvitse homoja pelätä: homo on kiinnostunut homoista, ei heteroista. Homous ei tartu. Siihen eio voi käännyttää. Julkihomo on vain siitä ikävä näille ahtaille, että on pakko myöntää sekin, ettei elämä olekaan ihan niin yksinkertainen ja tylsä, kuin moni luulee.

• ihmislapsi
        poikalapsi kirjoitti:

Pelkäävät julkihomoja, koska eivät ole oikein sinut oman seksuaalisuutensa kanssa. Eihän yhdenkään heteron tarvitse homoja pelätä: homo on kiinnostunut homoista, ei heteroista. Homous ei tartu. Siihen eio voi käännyttää. Julkihomo on vain siitä ikävä näille ahtaille, että on pakko myöntää sekin, ettei elämä olekaan ihan niin yksinkertainen ja tylsä, kuin moni luulee.

"homous ei tartu, siihen ei voi käännyttää" huhhuh. Kyllä SAIRAUS tarttuu, mutta voi siitä parantuakin, kuten monille exhomoille on käynyt.

• poikalapsi
        ihmislapsi kirjoitti:

"homous ei tartu, siihen ei voi käännyttää" huhhuh. Kyllä SAIRAUS tarttuu, mutta voi siitä parantuakin, kuten monille exhomoille on käynyt.

Ketäs näitä exhomoja sitten on? Ne ovat tähän mennessä kaikki osoittautuneet vain kaupunkikansanperinteen saduiksi. Homous ei ole sairaus (TARKISTAPAS VAIKKA SAIRAUSLUOKITUKSESTA, LÖYDÄTKÖ). Se ei tartu eikä leviä, kuten ei heterouskaan.

• esikoinen

Homous on synti ja ihmismielen vääristymä, joka johtuu siitä että on ruvennut leikkimään synnillä ja sillähän ei ole mitään rajoja. Ekana annetaan pikkurilli ja sitten menee koko käsi. Jokainen voi lukea Sodoman ja Komoran kauheuksista. Jos sanapalvelija (pappi) on julkihomo, tarkoittaa se sitä että hän elää julkisesti synnissä ja hyväksyy sen. Tällainen ihminen ei voi olla opettajana muille, kuinka sokea voi opastaa sokeaa...

• poikalapsi
        esikoinen kirjoitti:

Homous on synti ja ihmismielen vääristymä, joka johtuu siitä että on ruvennut leikkimään synnillä ja sillähän ei ole mitään rajoja. Ekana annetaan pikkurilli ja sitten menee koko käsi. Jokainen voi lukea Sodoman ja Komoran kauheuksista. Jos sanapalvelija (pappi) on julkihomo, tarkoittaa se sitä että hän elää julkisesti synnissä ja hyväksyy sen. Tällainen ihminen ei voi olla opettajana muille, kuinka sokea voi opastaa sokeaa...

Olepas ystävällinen ja perustele hiukan väitteitäsi. Missä on tieteellisesti todistettua tietoa pikkusormen antamisesta ja muista sellaisista? Minäkin haluaisin tietää.

Homofobiaasi voit ihan rauhassa helliä muuallakin kuin julkisella palstalla. Homous ei tartu. Se ei myöskään poistu tai muutu heteroudeksi.

• Turust
        poikalapsi kirjoitti:

Ketäs näitä exhomoja sitten on? Ne ovat tähän mennessä kaikki osoittautuneet vain kaupunkikansanperinteen saduiksi. Homous ei ole sairaus (TARKISTAPAS VAIKKA SAIRAUSLUOKITUKSESTA, LÖYDÄTKÖ). Se ei tartu eikä leviä, kuten ei heterouskaan.

homoudesta on laajemmin keskusteltu vasta parisenkymmentä vuotta.

Ehkäpä ei ole sittenkään kovinkaan hyväksyttävää suhtautua kielteisesti luojanluomiin lähimmäisiimme, vaikka se ainakin meistä vanhemmista tuntuu luontevalta.

Olisimmekohan sittenkin monituhatvuotisen perinteemme vankeja? Lutherus kehotti meitä jatkamaan uskonpuhdistusta.

Perinne tai traditio voi sinällään olla väärä, tästähän reformaatio sai alkunsa.

• Ihmeellistä
        Turust kirjoitti:

homoudesta on laajemmin keskusteltu vasta parisenkymmentä vuotta.

Ehkäpä ei ole sittenkään kovinkaan hyväksyttävää suhtautua kielteisesti luojanluomiin lähimmäisiimme, vaikka se ainakin meistä vanhemmista tuntuu luontevalta.

Olisimmekohan sittenkin monituhatvuotisen perinteemme vankeja? Lutherus kehotti meitä jatkamaan uskonpuhdistusta.

Perinne tai traditio voi sinällään olla väärä, tästähän reformaatio sai alkunsa.

Teistä on siis luontevaa suhtautua kielteisesti Luojan luomiin lähimmäisiin?
        Missä sitten on kristillinen ajattelunne, vai onko sitä ollenkaan luterilaisuudessa?
        Mielestäni nämä teidän vaikeutenne tavallisten ja yleisinhimillisten asioiden kanssa johtuvat juuri siitä reformaatiosta, joten älkää nyt sitä enää jatkako, sanoipa sitten Lutherus mitä vaan. Onhan hän jo niin paljon tätä maailmaa sekoittanut.

• Turust
        Ihmeellistä kirjoitti:

Teistä on siis luontevaa suhtautua kielteisesti Luojan luomiin lähimmäisiin?
        Missä sitten on kristillinen ajattelunne, vai onko sitä ollenkaan luterilaisuudessa?
        Mielestäni nämä teidän vaikeutenne tavallisten ja yleisinhimillisten asioiden kanssa johtuvat juuri siitä reformaatiosta, joten älkää nyt sitä enää jatkako, sanoipa sitten Lutherus mitä vaan. Onhan hän jo niin paljon tätä maailmaa sekoittanut.

homofopia on ollut ainoa yleisesti hyväksytty käsitys minunkin nuoruudessani. Moni meistä on saanut kasvatettua tuosta kammosta itsensä suunnilleen irti.

Käsittääkseni ei homoja enää halveksita läheskään samassa määrin kuin nuoruudessani.

Erityisesti luterilainen kirkko kulkee suvaitsevaisuudessaan kirkkokuntien inhimillisyyden eturivissä, kaikesta kivityksestä huolimatta.

Tulinkohan nyt ymmärretyksi:)

• esikoinen
        poikalapsi kirjoitti:

Olepas ystävällinen ja perustele hiukan väitteitäsi. Missä on tieteellisesti todistettua tietoa pikkusormen antamisesta ja muista sellaisista? Minäkin haluaisin tietää.

Homofobiaasi voit ihan rauhassa helliä muuallakin kuin julkisella palstalla. Homous ei tartu. Se ei myöskään poistu tai muutu heteroudeksi.

Raamatusta löytyy perusteluja roppakaupalla ja tieteella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Eihän tiede kykene edes sanomaan mitä synti on, mutta jokaisen ihmisen rinnassa on ääni(tai on ollut), joka sanoo mikä on oikein ja mikä väärin. Ihminen on aina etsinyt tietä synni luvallisuuteen esimerkiksi tieteen kautta.

http://www.funet.fi/pub/doc/bible/html/finnish/1933,38/1Moos.19.html#1

Tässä on hyvä esimerkki siitä, kuinka synninluvallisuus on saanut sijaa ihmisten sydämmissä. Ensin synti tulee luvalliseksi muutamille, sitten siitä tulee luvallista ja hyväksyttyä yleisesti. Lopulta asiaa säädetään lailla, jotta totuuden ääni saataisiin sammutetuksi.

Mitä tulee homofobiaan, minulla saattaa olla hiukan ennakkoluuloja, mutta pyrin elämään siivosti. Kuitenkin homous on synti, josta voi päästä eroon katumuksella ja parannuksella. Jumalalta voi rukoilla voimaa, jotta saisi voimaa taistella syntiä vastaan että ei tarvitsi elää siinä.

• Luterilainen
        esikoinen kirjoitti:

Raamatusta löytyy perusteluja roppakaupalla ja tieteella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Eihän tiede kykene edes sanomaan mitä synti on, mutta jokaisen ihmisen rinnassa on ääni(tai on ollut), joka sanoo mikä on oikein ja mikä väärin. Ihminen on aina etsinyt tietä synni luvallisuuteen esimerkiksi tieteen kautta.

Tässä on hyvä esimerkki siitä, kuinka synninluvallisuus on saanut sijaa ihmisten sydämmissä. Ensin synti tulee luvalliseksi muutamille, sitten siitä tulee luvallista ja hyväksyttyä yleisesti. Lopulta asiaa säädetään lailla, jotta totuuden ääni saataisiin sammutetuksi.

Mitä tulee homofobiaan, minulla saattaa olla hiukan ennakkoluuloja, mutta pyrin elämään siivosti. Kuitenkin homous on synti, josta voi päästä eroon katumuksella ja parannuksella. Jumalalta voi rukoilla voimaa, jotta saisi voimaa taistella syntiä vastaan että ei tarvitsi elää siinä.

Tuli vain edellisestä luvusta
        1. Moos.18 mieleen yksi mielestäni mielenkiintoinen kohta.

Siinä Herra ilmestyi.
        Mielenkiintoiseksi asian tekee, että Herra ilmestyi kolmen miehen muodossa.
        Jatkossa samassa luvussa nuo kolme miestä puhuvat yksikössä "minä". Ja näihin kolmeen mieheen viitataan muodossa "hän". (Siis jos olen oikein ymmärtänyt.)
        Kenties tuossa puhutaan kolminaisuudesta. (Jumala ilmestyi kolmen miehen "muodossa".) Kuulin tuollaisen asian yhdessä Anssi Simojoen pitämässä seurapuheessa. Luultavasti siinä viitataan Jumalan kolmiyhteisyyteen (?).

Luku:
        http://www.funet.fi/pub/doc/bible/html/finnish/1933,38/1Moos.18.html
        // 1. Ja Herra ilmestyi hänelle Mamren tammistossa, jossa hän istui
        telttamajansa ovella päivän ollessa palavimmillaan.
        2. Kun hän nosti silmänsä ja katseli, niin katso, kolme miestä seisoi hänen edessänsä; nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan majan ovelta ja kumartui maahan
        3. ja sanoi: "Herrani, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, älä mene palvelijasi ohitse.
        4. Sallikaa tuoda vähän vettä pestäksenne jalkanne ja levätkää puun siimeksessä.
        5. Minä tuon palasen leipää virkistääksenne itseänne, ennenkuin jatkatte matkaanne, sillä kaiketi sitä varten olette poikenneet palvelijanne luo." He sanoivat: "Tee, niinkuin olet puhunut".
        6. Ja Aabraham kiiruhti majaan Saaran tykö ja sanoi: "Hae joutuin kolme vakallista lestyjä jauhoja, sotke ja leivo kaltiaisia".
        7. Sitten Aabraham riensi karjaan, otti nuoren ja kauniin vasikan ja antoi palvelijalle, joka ryhtyi nopeasti sitä valmistamaan.
        8. Ja hän otti voita ja maitoa sekä vasikan, jonka hän oli valmistuttanut, ja pani ne heidän eteensä; itse hän seisoi heidän luonansa puun alla sillä aikaa, kuin he söivät.
        9. Ja he kysyivät häneltä: "Missä vaimosi Saara on?" Hän vastasi: "Tuolla majassa".
        10. Ja hän sanoi: "Minä palaan luoksesi tulevana vuonna tähän aikaan, ja katso, vaimollasi Saaralla on silloin oleva poika". Mutta Saara kuunteli majan ovella hänen takanansa.
        11. Mutta Aabraham ja Saara olivat iäkkäät, eikä Saaran enää ollut, niinkuin naisten tavallisesti on.
        12. Sentähden Saara naurahti itseksensä ja ajatteli: "Heräisikö minussa, näin kuihduttuani, vielä halu? Ja myös minun herrani on vanha."
        13. Mutta Herra sanoi Aabrahamille: "Miksi Saara nauroi ajatellen: 'Synnyttäisinkö minä todella, minä, joka olen näin vanha?'
        14. Onko mikään Herralle mahdotonta? Tähän aikaan minä palaan luoksesi tulevana vuonna, ja Saaralla on silloin poika."
        15. Ja Saara kielsi sanoen: "En minä nauranut"; sillä hän pelkäsi. Mutta hän sanoi: "Ei ole niin; sinä nauroit".
        16. Silloin miehet nousivat siitä ja kääntyivät Sodomaan päin, ja Aabraham kulki heidän kanssaan saattaaksensa heitä.
        17. Ja Herra sanoi: "Salaisinko minä Aabrahamilta, mitä olen tekevä? //

• poikalapsi
        esikoinen kirjoitti:

Mitä ihmettä MINUN pitää katua, kun olen syntynyt homoksi. Ihmeellisiä horiset! Ei homo muutu heteroksi katumalla, kun ei homo ole mitään väärää tehnyt. Kadu itse omaa pöljyyttäsi! Lähteekö se katumalla?

• esikoinen
        poikalapsi kirjoitti:

Mitä ihmettä MINUN pitää katua, kun olen syntynyt homoksi. Ihmeellisiä horiset! Ei homo muutu heteroksi katumalla, kun ei homo ole mitään väärää tehnyt. Kadu itse omaa pöljyyttäsi! Lähteekö se katumalla?

Toivottavasti tästä ei tarvitse kenenkään ruveta loan heittoon. En ole sanonut mitään loukatakseni ketään vaan heräättääkseni ajattelemaan asioiden oikeata puolta.

Jumalan sanassa tuomitaan homous ja sinun sanomisesi ei muuta sitä miksikään. Jos ajattelet asiasta niinkuin ajattelet niin se on sinun oikeutesi. Muista kuitenkin että me kerran jokainen lähdetään tän pläntin päältä ja jos ei ole asiat kunnossa niin huonosti käy, joten kannattaa pyytää apua tässä ajassa, muuten se ei ole enää mahdollista.

Keskustelu on kuitenkin kääntynyt väärille uomille, alkuperäinen kysymys ole että "kumpi pappi on pahempi julki- vai piilohomo".

• poikalapsi
        esikoinen kirjoitti:

Toivottavasti tästä ei tarvitse kenenkään ruveta loan heittoon. En ole sanonut mitään loukatakseni ketään vaan heräättääkseni ajattelemaan asioiden oikeata puolta.

Jumalan sanassa tuomitaan homous ja sinun sanomisesi ei muuta sitä miksikään. Jos ajattelet asiasta niinkuin ajattelet niin se on sinun oikeutesi. Muista kuitenkin että me kerran jokainen lähdetään tän pläntin päältä ja jos ei ole asiat kunnossa niin huonosti käy, joten kannattaa pyytää apua tässä ajassa, muuten se ei ole enää mahdollista.

Keskustelu on kuitenkin kääntynyt väärille uomille, alkuperäinen kysymys ole että "kumpi pappi on pahempi julki- vai piilohomo".

Hanki tietoa, ennen kuin julistat katumusta semmoisista asioista, joita ei ihminen voi Jumalan avullakaan muuttaa. Sinulla on oikeus olla mieltäsi, mutta ole sitä itseksesi. Taikauksoa ei kannata tulla tänne julistamaan. No, joko kaduit pois pöljyytesi? Lähtikö? En minäkään sano sinua pöljäksi loukatakseni. Toteanpahan vain selvän asian. Prusteet ovat yhtä hyvät kuin sinun jaarituksellasi...

Kaikkea hyvää =)

• esikoinen
        poikalapsi kirjoitti:

Hanki tietoa, ennen kuin julistat katumusta semmoisista asioista, joita ei ihminen voi Jumalan avullakaan muuttaa. Sinulla on oikeus olla mieltäsi, mutta ole sitä itseksesi. Taikauksoa ei kannata tulla tänne julistamaan. No, joko kaduit pois pöljyytesi? Lähtikö? En minäkään sano sinua pöljäksi loukatakseni. Toteanpahan vain selvän asian. Prusteet ovat yhtä hyvät kuin sinun jaarituksellasi...

Kaikkea hyvää =)

Valitettavast täsä kalliissa kotimaassa Suomessa on sananvapaus, kuhan ei rupea herjaamaan ketään. Täytyy sanoa että sinulla itselläsi ei ole edes sen vertaa perusteluja homoutesi puolesta. Johan se terve järkikin kertoo jos ruskeareikä alkaa kiinnostamaan että kaverissa on jotain vikaa, ei se ole normaalia. Joten koitappas laittaa edes jotain vastinetta pöydälle, ja jos löydät puolustuksesi jotain raamatusta niin aina paremmin. Olen tässä yrittänyt rauhallisesti veljeä ojentaa mutta ei niin ei. Joten jos ei arkumetteja löydy niin kannattaa painua takaisin sinne kaappiin...

• xyz
        esikoinen kirjoitti:

Valitettavast täsä kalliissa kotimaassa Suomessa on sananvapaus, kuhan ei rupea herjaamaan ketään. Täytyy sanoa että sinulla itselläsi ei ole edes sen vertaa perusteluja homoutesi puolesta. Johan se terve järkikin kertoo jos ruskeareikä alkaa kiinnostamaan että kaverissa on jotain vikaa, ei se ole normaalia. Joten koitappas laittaa edes jotain vastinetta pöydälle, ja jos löydät puolustuksesi jotain raamatusta niin aina paremmin. Olen tässä yrittänyt rauhallisesti veljeä ojentaa mutta ei niin ei. Joten jos ei arkumetteja löydy niin kannattaa painua takaisin sinne kaappiin...

itseään kristittynä pitävän ihmisen kirjoitusta:
        "jos ruskeareikä alkaa kiinnostamaan että kaverissa on jotain vikaa",
        eikö paremminkin olisi mentävä miettimään omia seksuaalisia kiinnostuksiaan ja niiden merkitystä omassa elämässään, myös kristittynä elämisen perusteet pitäisi hahmottaa itselleen, eihän se pelkästään riitä, että on vain luterilainen ja tuomitsee lähimmäisiään

• esikoinen
        xyz kirjoitti:

itseään kristittynä pitävän ihmisen kirjoitusta:
        "jos ruskeareikä alkaa kiinnostamaan että kaverissa on jotain vikaa",
        eikö paremminkin olisi mentävä miettimään omia seksuaalisia kiinnostuksiaan ja niiden merkitystä omassa elämässään, myös kristittynä elämisen perusteet pitäisi hahmottaa itselleen, eihän se pelkästään riitä, että on vain luterilainen ja tuomitsee lähimmäisiään

Saatto olla että käytin kovempia sanoja edellisessä viestissäni mutta sekin oli vain tarkoitettu siihen että ruvettas ajattelemaan asiaa toiseltakin puolelta. Suurinpia sääntöja on rakasta lähimmäistä niinkun itseäsi ja pyrin aina elämään tämänkin neuvon mukaan.

Kristittynä eläminenhän on juuri sitä että pidetään itsestä ja muista huolta, jotta kaikki kerran kostuisevat sillattoman virran toiselle puolelle ja kenenkään ei tarvitsi hukkua. Jos totuutta tuodaan esille rakkaudella niin se tehoaa eikä koskaan tyhjänä palaa. En rupea puolustamaan syntiä koskaan, mutta me ihmiset ihmisinä olemme kaikki samalla viivalla ja meillä jokaisella on omat heikot kohtamme.

Se on ollut aina niin että kun ihmisiä on nuhdeltu synnin teosta se on aiheittanut verenpaineen nousua ja pulssin kiihtymistä. Mutta tämä osoittaa että sana vaikuttaa ihmiseen...

• Welhokas

Tuossa näkyy kristillisen suvaitsevaisuuden koko kuva:
      ateistit on viimeisenä listassa. Sitä ennen PEDOFIILIT, MURHAAJAT , RAISKAAJAT, NEGROFIILIT..

No, kait siihen papin hommaan homokin kelpaa, onhan siellä heteroita, noita seksihurjastelijoita joista moni vielä kaiken lisäksi käyttää ehkäisyä.

Eikös pappina oleminen ole aina ollut täyttä homon hommaa.

• Petri

"Belgialainen tasa-arvoa ajava ja rasismia vastustava keskus aikoo haastaa roomalaiskatolisen kardinaalin Gustaaf Joosin oikeuteen tämän väitettyä aikakauslehtihaastattelussa, että kaikista itseään homoina tai lesboina pitävistä tosiasiassa vain 5-10 prosenttia on oikeasti sitä, mitä sanovat olevansa. “Loput ovat pelkästään seksuaalisesti perverssejä.” Keskuksen mukaan kardinaali rikkoi lausunnollaan syrjinnän kieltävää lakia."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe