elämä tosiaan niin surkeeta, että on pakko uskoa satuihin?
Onnellinen ihminen tai ihminen joka on sujut elämän kanssa ei koe jatkuvaa tarvetta toistaa ja jankuttaa kuinka joku joskus pelastaa hänet "pahalta"?
Mikä mättää uskovaisten elämässä kun he toistamistaan toistavat eli jankuttavat tätä uskoaan ulkopuolisen pelastajan apuun?
Jos uskova olisi onnellinen uskossaan niin hänellä ei olisi mitään tarvetta koko ajan miettiä ko asiaa vaan energiaa voisi vapautua johonkin muuhun esim. elämiseen.
Ainakin palstaa seuranneena totean: Pallot on pahasti hukassa. Ainakaan kovin moni ei uskosta huolimatta koe itseään onnelliseksi? Miksi?
Onko ihmisten
8
244
Vastaukset
- Trubaduuri
Oletko koskaan nähnyt pienen lapsen hymyileviä
ja aurinkoisia kasvoja, senjälkeen kun hänelle on kerrottu mielenkiintoinen satu, jossa on hyvä, mielikuvitusta palkitseva onnellinen loppu.
Eikä lapsen ole pakko uskoa siihen satuun, ei edes sen hyvään/huonoon kertojaan. Joten? Mikä olikaan varsinainen ongelmasi? Jokin satuko? ;)
Ihan sivumennen vaan, tämä on muuten uskonto palsta, jolle saa kirjoittaa myös ahdistuneet ateistit ja vielä ahdistuneemmat uus-pakanat.
ps. et vaikuta onnelliselta sinäkään.- K.Yllönen
painottaa kärsimystä, syntiä, pahuutta ja pelastusta. Minusta se on omituista. Aikansa voi käyttää paremminkin.
Harvoin kuulee uskovien luopuneen kärsimyksestään tai vai toteavan olevansa onnellisia. Ev.lut. kirkon tehtävähän on juuri pitää ihminen siinä uskossa että hän tarvitsee jonkin sortin pelastuksen kurjuuteensa.
Odottelen päivää jolloin kirkko osoittaa kypsyytensä luopumalla synnin käsitteestä. Saankin varmaan odotella ihan kaikessa rauhassa. Sillä normaali keskivertoihmisen onni kumpuaa itsesäälin sekaisesta kärsimyksessä piehtaroinnista.
No, enpä tosiaan ehdi paljon kirjoitella kun ei ole suurta tarvetta pohtia kärsimystä ym pelastustakaan. Ajat päivät sitten olen laittanut ko asiat aivojen häiriötoimintojen tiliin. Niih ja en ole onnetonkaan useimmiten ihan tyytyväinen elämääni.
Sadut ovat rikkautta mutta satuja silti.
Niin enkä nyt puhu maailman sodista ja epäoikeudenmukaisuudesta ihan vaan tavallisen kristityn ihmisen tai kirkon arvojen painotuksista.
ps.Oletko sitten itse onnellinen uskovainen jonka ei tarvitse pelastua mistään? - Trubaduuri
K.Yllönen kirjoitti:
painottaa kärsimystä, syntiä, pahuutta ja pelastusta. Minusta se on omituista. Aikansa voi käyttää paremminkin.
Harvoin kuulee uskovien luopuneen kärsimyksestään tai vai toteavan olevansa onnellisia. Ev.lut. kirkon tehtävähän on juuri pitää ihminen siinä uskossa että hän tarvitsee jonkin sortin pelastuksen kurjuuteensa.
Odottelen päivää jolloin kirkko osoittaa kypsyytensä luopumalla synnin käsitteestä. Saankin varmaan odotella ihan kaikessa rauhassa. Sillä normaali keskivertoihmisen onni kumpuaa itsesäälin sekaisesta kärsimyksessä piehtaroinnista.
No, enpä tosiaan ehdi paljon kirjoitella kun ei ole suurta tarvetta pohtia kärsimystä ym pelastustakaan. Ajat päivät sitten olen laittanut ko asiat aivojen häiriötoimintojen tiliin. Niih ja en ole onnetonkaan useimmiten ihan tyytyväinen elämääni.
Sadut ovat rikkautta mutta satuja silti.
Niin enkä nyt puhu maailman sodista ja epäoikeudenmukaisuudesta ihan vaan tavallisen kristityn ihmisen tai kirkon arvojen painotuksista.
ps.Oletko sitten itse onnellinen uskovainen jonka ei tarvitse pelastua mistään?Aloitetaan jälkiruuasta. Mistä/miltä pelastusta?
Ihminen syntyy, elää ja kuolee ja sitten menee viimeiselle tuomiolle, toiset kadotukseen ja toiset iankaikkiseen elämään. Ei tässä ole mitään kohtaa pelastukselle, vaan tuomiolle, ja kukaan ei välty, pelastu tuomiolta. Jos pelastusta ihminen etsii itselleen maanpäällä eläessään, on hänen turvauduttava tietoon, uskoon, toivoon ja rakkauteen sekä viisauteen, myös lähimmäisiinsä, ettei hän itseänsä vahingoittaisi tai saattaisi vaikeuksiin tai saattaisi itseään tuomarin tuomion alle.
Ihmisellä on myös tässä elämässään apunaan moraaliset välineet ja etiikka sekä muiden ihmisten mielipiteet selvitäkseen kunnialla läpi
koko pitkän elämänsä ;)
Kirkko on instituutio, joka ei voi ihmistä pelastaa mistään/miltään, se on suomessa nähty mm. nälkävuosien aikana tai tämän nyky laman aikana, joka on vieläkin jatkunut joidenkin ihmisten kohdalla. Mutta sanoma jota kirkko piti hallussaan aikansa, tarjoaa jonkinlaiset eväät etsiä oikeaa tietoa, eli on kuin ensiapuopas.
Synti on aivan sama asia kuin laiton teko, joten sen poistaminen sanojen ja tekojen joukosta, ei kai liene mahdollista niinkauan kuin ihmiset tekevät rikoksia toisiaan kohtaan tai toisten omaisuutta kohtaan, näin minä tämän asian näen. Eli, synti, rike, rikkomus, rikos ja ihmisoikeusrikos, samaa syytinkisoppaa kaikki.
Kärsimyksen aiheuttaa ihminen itse omilla laittomilla toimillaan toisia ihmisiä kohtaan
ja luonnon riistolla. Osa kärsimyksestä on elämään kuuluvaa kasvukipua vain. Onneksi on keksitty keinoja kipujen lievittämiseen ;)
Ei täällä tarvitse kenenkään kärsiä samalla tavoin kuin raamatun sivuilla kärsitään, se aika on taakse jäänyttä pimeää menneisyyttä. Mutta näille nykyajan sodille ja nälänhädälle täytyisi kyllä ihmisen itse löytää hyviä ratkaisuja.
Ihmisen onnellisuutta on aika vaikea mitata ja varsinkaan ulkopuolisen tahon, joten määrittäkköön
jokainen itse oman onnellisuutensa.
ps. jokaisella on onnea joskus. - K.Yllönen
Trubaduuri kirjoitti:
Aloitetaan jälkiruuasta. Mistä/miltä pelastusta?
Ihminen syntyy, elää ja kuolee ja sitten menee viimeiselle tuomiolle, toiset kadotukseen ja toiset iankaikkiseen elämään. Ei tässä ole mitään kohtaa pelastukselle, vaan tuomiolle, ja kukaan ei välty, pelastu tuomiolta. Jos pelastusta ihminen etsii itselleen maanpäällä eläessään, on hänen turvauduttava tietoon, uskoon, toivoon ja rakkauteen sekä viisauteen, myös lähimmäisiinsä, ettei hän itseänsä vahingoittaisi tai saattaisi vaikeuksiin tai saattaisi itseään tuomarin tuomion alle.
Ihmisellä on myös tässä elämässään apunaan moraaliset välineet ja etiikka sekä muiden ihmisten mielipiteet selvitäkseen kunnialla läpi
koko pitkän elämänsä ;)
Kirkko on instituutio, joka ei voi ihmistä pelastaa mistään/miltään, se on suomessa nähty mm. nälkävuosien aikana tai tämän nyky laman aikana, joka on vieläkin jatkunut joidenkin ihmisten kohdalla. Mutta sanoma jota kirkko piti hallussaan aikansa, tarjoaa jonkinlaiset eväät etsiä oikeaa tietoa, eli on kuin ensiapuopas.
Synti on aivan sama asia kuin laiton teko, joten sen poistaminen sanojen ja tekojen joukosta, ei kai liene mahdollista niinkauan kuin ihmiset tekevät rikoksia toisiaan kohtaan tai toisten omaisuutta kohtaan, näin minä tämän asian näen. Eli, synti, rike, rikkomus, rikos ja ihmisoikeusrikos, samaa syytinkisoppaa kaikki.
Kärsimyksen aiheuttaa ihminen itse omilla laittomilla toimillaan toisia ihmisiä kohtaan
ja luonnon riistolla. Osa kärsimyksestä on elämään kuuluvaa kasvukipua vain. Onneksi on keksitty keinoja kipujen lievittämiseen ;)
Ei täällä tarvitse kenenkään kärsiä samalla tavoin kuin raamatun sivuilla kärsitään, se aika on taakse jäänyttä pimeää menneisyyttä. Mutta näille nykyajan sodille ja nälänhädälle täytyisi kyllä ihmisen itse löytää hyviä ratkaisuja.
Ihmisen onnellisuutta on aika vaikea mitata ja varsinkaan ulkopuolisen tahon, joten määrittäkköön
jokainen itse oman onnellisuutensa.
ps. jokaisella on onnea joskus.jonkun ihmisen tällä palstalla uskovan "sanakirjoihin".Outoa.
Uskovat uskovat taas "viimeiseen tuomioon" . Kerro mitä se tarkoittaa. Olen huomannut etteivät uskovat itsekään tiedä mitä silloin tapahtuu.Kuitenkin sen pitäisi olla jotain todella veret seisuttavaa.
Miten he voivat puhua ja uskoa johonkin josta he eivät edes tiedä mitä ko asialla tarkoitetaan.
Uskovat käyttävät sellaisia kielikuvia joiden sisältö jää kaikilta osin hämäräksi.
Kirkoissa ainakin näytellään tahatonta koomista draamaa, joka lähtee siitä olettamuksesta että "paha ihminen tarvitsee parannusta".
Jos ei halua käyttää tälläisia kielikuvia eikä usko niihin vaan näkee ne pelkästään uskonnollisena systeeminä joka rakentuu tietyille säännöille ei ole mitään mahdollisuutta osallistua tuohon "uskontopeliin". - Trubaduuri
K.Yllönen kirjoitti:
jonkun ihmisen tällä palstalla uskovan "sanakirjoihin".Outoa.
Uskovat uskovat taas "viimeiseen tuomioon" . Kerro mitä se tarkoittaa. Olen huomannut etteivät uskovat itsekään tiedä mitä silloin tapahtuu.Kuitenkin sen pitäisi olla jotain todella veret seisuttavaa.
Miten he voivat puhua ja uskoa johonkin josta he eivät edes tiedä mitä ko asialla tarkoitetaan.
Uskovat käyttävät sellaisia kielikuvia joiden sisältö jää kaikilta osin hämäräksi.
Kirkoissa ainakin näytellään tahatonta koomista draamaa, joka lähtee siitä olettamuksesta että "paha ihminen tarvitsee parannusta".
Jos ei halua käyttää tälläisia kielikuvia eikä usko niihin vaan näkee ne pelkästään uskonnollisena systeeminä joka rakentuu tietyille säännöille ei ole mitään mahdollisuutta osallistua tuohon "uskontopeliin".En ole se sanakirja uskovainen, sorry.
Mutta asiaan.
Kyllä Kristityt tietävät oikein hyvin tuon
"viimeisen tuomion" merkityksen ja sen, mitä silloin itseasiassa tapahtuu. Se on aitoa oikeudenkäyttöä ihmistä vastaan kuoleman jälkeen ja tuomarina istuu Kaikkivaltias itse, siis Luoja, taivaallinen isä, joka jakaa jokaiselle ihmiselle tuomion ihmisen omien tekojensa mukaan. Tuomion jälkeen julistetaan ja suoritetaan rangaistus, jonka ihminen saa omaksi osakseen. Ja sen sisältö määräytyy saadusta tuomiosta, joka on toisille iankaikkinen elämä ja toisille iankaikkinen kadotus. Tästä tuomiosta ei anneta valitus oikeutta ja syyttäjinä toimivat kanssa ihmiset, he, joidenka parissa ihminen on aikansa viettänyt ja elänyt, sekä maahan laskettu
, väkivalloin vuodatettu kaikkien elävien veri.
Eli, mm. kaikki tapetut lasketaan yhteen. Ja jos on osallistunut tähän tappamiseen jollakin tavoin,
suoranaisesti tai epäsuoraan, niin sekin otetaaan/lasketaan mukaan kun tuomiota arvioidaan perusteellisesti ;) Plus sitten muu vilppi ;)
Tämä tästä tällä kertaa. Tähän aiheeseen ei enää palata!
Se että ei ymmärrä tätä kieltä johtuu omista valinnoistasi. Jos ihminen on kristitty, hän kyllä ymmärtää tai jos on ollut joskus kristitty, niin hänkin vielä ymmärtää jotenkuten, riippuu vähän siitä, kuinka kauan on aikaa kulunut Uskosta/Kristuksen opetuksista luopumisesta.
Tähän oikeaan kristillisyyteen "kielitaito" tulee takuu varmasti Uskon mukana.
Johan sinä osallistut tähän "peliin", vaikka ei tällä olekkaan mitään tekemistä kirkkojen kanssa.
Tämä virallisten uskontojen harjoittama "peli"
on kokonaan toista peliä kuin mitä elävässä elämässä pelataan, näissä peleissä on erilaiset säännöt ja erilaiset tulkinnat säänöistä, riippuen vähän siitä mistä kirkkokunnasta tai uskontokunnasta on kulloinkin kyse. Suomessa kuitenkin pääsääntöisesti pelataan läntisen maailman uskontojen kirkollisia pelejä, jotka ovat
aika hämäriä ja häilyviä pelejä hyvin usein.
Maailma on täynnä tuomio-istuimia ja rangaistus laitoksia sekä tuomittuja ihmisiä, siis saattaa olla tosiaankin niin ,että ihmiset onkin pahoja
toisilleen, siis "petoja". Eikö vain? Tarvitsevatko he siis rangaistusta vai olisiko parenpi että he olisivat parantuneita ettei heitä tarvitsisi tuomita ollenkaan. Koska parantuntunut ei syyllisty enää pahoihin tekoihin toista ihmistä tai eläimiä kohtaan eikä myöskään luontoa kohtaan. Kumpi mahtaa olla parenpi, parannettu ennen laitonta tekoa tai vasta sen jälkeen? Siinäpä on jokaiselle miettimistä. Varsinkin kun muistaa, ettei vara venettä kaada ;)
Ihminen on luonnostaan syntynyt uskovaiseksi ja siksi hänellä on piilostettu tarve hakea vastauksia asioille ja ilmiöille jotka kiehtovat
hänen mieltään. Tai vaivaavat pintaa syvemmällä olevia ajatuksia toistuvasti. Pohjimmiltaan normaali keskiverto ihminen haluaa tietää oman alkuperänsä tarkasti, luulisin asian olevan näin. - K.Yllönen
Trubaduuri kirjoitti:
En ole se sanakirja uskovainen, sorry.
Mutta asiaan.
Kyllä Kristityt tietävät oikein hyvin tuon
"viimeisen tuomion" merkityksen ja sen, mitä silloin itseasiassa tapahtuu. Se on aitoa oikeudenkäyttöä ihmistä vastaan kuoleman jälkeen ja tuomarina istuu Kaikkivaltias itse, siis Luoja, taivaallinen isä, joka jakaa jokaiselle ihmiselle tuomion ihmisen omien tekojensa mukaan. Tuomion jälkeen julistetaan ja suoritetaan rangaistus, jonka ihminen saa omaksi osakseen. Ja sen sisältö määräytyy saadusta tuomiosta, joka on toisille iankaikkinen elämä ja toisille iankaikkinen kadotus. Tästä tuomiosta ei anneta valitus oikeutta ja syyttäjinä toimivat kanssa ihmiset, he, joidenka parissa ihminen on aikansa viettänyt ja elänyt, sekä maahan laskettu
, väkivalloin vuodatettu kaikkien elävien veri.
Eli, mm. kaikki tapetut lasketaan yhteen. Ja jos on osallistunut tähän tappamiseen jollakin tavoin,
suoranaisesti tai epäsuoraan, niin sekin otetaaan/lasketaan mukaan kun tuomiota arvioidaan perusteellisesti ;) Plus sitten muu vilppi ;)
Tämä tästä tällä kertaa. Tähän aiheeseen ei enää palata!
Se että ei ymmärrä tätä kieltä johtuu omista valinnoistasi. Jos ihminen on kristitty, hän kyllä ymmärtää tai jos on ollut joskus kristitty, niin hänkin vielä ymmärtää jotenkuten, riippuu vähän siitä, kuinka kauan on aikaa kulunut Uskosta/Kristuksen opetuksista luopumisesta.
Tähän oikeaan kristillisyyteen "kielitaito" tulee takuu varmasti Uskon mukana.
Johan sinä osallistut tähän "peliin", vaikka ei tällä olekkaan mitään tekemistä kirkkojen kanssa.
Tämä virallisten uskontojen harjoittama "peli"
on kokonaan toista peliä kuin mitä elävässä elämässä pelataan, näissä peleissä on erilaiset säännöt ja erilaiset tulkinnat säänöistä, riippuen vähän siitä mistä kirkkokunnasta tai uskontokunnasta on kulloinkin kyse. Suomessa kuitenkin pääsääntöisesti pelataan läntisen maailman uskontojen kirkollisia pelejä, jotka ovat
aika hämäriä ja häilyviä pelejä hyvin usein.
Maailma on täynnä tuomio-istuimia ja rangaistus laitoksia sekä tuomittuja ihmisiä, siis saattaa olla tosiaankin niin ,että ihmiset onkin pahoja
toisilleen, siis "petoja". Eikö vain? Tarvitsevatko he siis rangaistusta vai olisiko parenpi että he olisivat parantuneita ettei heitä tarvitsisi tuomita ollenkaan. Koska parantuntunut ei syyllisty enää pahoihin tekoihin toista ihmistä tai eläimiä kohtaan eikä myöskään luontoa kohtaan. Kumpi mahtaa olla parenpi, parannettu ennen laitonta tekoa tai vasta sen jälkeen? Siinäpä on jokaiselle miettimistä. Varsinkin kun muistaa, ettei vara venettä kaada ;)
Ihminen on luonnostaan syntynyt uskovaiseksi ja siksi hänellä on piilostettu tarve hakea vastauksia asioille ja ilmiöille jotka kiehtovat
hänen mieltään. Tai vaivaavat pintaa syvemmällä olevia ajatuksia toistuvasti. Pohjimmiltaan normaali keskiverto ihminen haluaa tietää oman alkuperänsä tarkasti, luulisin asian olevan näin.syöjät menee helvettiin.
Kaikki jotka ovat vuodattaneet verta tavalla tai toisella menevät suoraa päätä helvettiin oli kai vastauksesi ydin. Olen samaa mieltä. "Sen minkä teet yhdelle näistä pienemmistä teet minulle" eikös ole suoraan Raamatusta kas kun kristityt eivät ota sitä tosissaan?
Tietääkseni Ruotsin kirkko on kuitenkin luopunut kadotukseen joutumis ajatuksesta enemmän kuin Suomen kirkko.
Mutta on nää "Viimeinen tuomio" ajatukset silti absurdeja voihan ihminen toimia omantuntonsa mukaan ilman että joutuu asioista tuomiolle siis vapaaehtoisesti.
Voihan ihminen toimia tai pyrkiä toimimaan oikein ja hyvin ilman että häntä tavalla tai toisella painostetaan siihen. Vapaasta tahdosta.
Sitä ei uskovaiset aina tajua että ihminen voi tehdä kaiken sen mitä uskovat tekevät ilman uskoakin vapaan valinnan kautta ilman sen kummempaa uskoa ja sen lisäksi hän voi elää vapaana, tuomitsematta muita. - Trubaduuri
K.Yllönen kirjoitti:
syöjät menee helvettiin.
Kaikki jotka ovat vuodattaneet verta tavalla tai toisella menevät suoraa päätä helvettiin oli kai vastauksesi ydin. Olen samaa mieltä. "Sen minkä teet yhdelle näistä pienemmistä teet minulle" eikös ole suoraan Raamatusta kas kun kristityt eivät ota sitä tosissaan?
Tietääkseni Ruotsin kirkko on kuitenkin luopunut kadotukseen joutumis ajatuksesta enemmän kuin Suomen kirkko.
Mutta on nää "Viimeinen tuomio" ajatukset silti absurdeja voihan ihminen toimia omantuntonsa mukaan ilman että joutuu asioista tuomiolle siis vapaaehtoisesti.
Voihan ihminen toimia tai pyrkiä toimimaan oikein ja hyvin ilman että häntä tavalla tai toisella painostetaan siihen. Vapaasta tahdosta.
Sitä ei uskovaiset aina tajua että ihminen voi tehdä kaiken sen mitä uskovat tekevät ilman uskoakin vapaan valinnan kautta ilman sen kummempaa uskoa ja sen lisäksi hän voi elää vapaana, tuomitsematta muita.En tiedä muuta tuosta kadotuksesta kuin sen,
että syvä-tajuttomuus, -kooma, tai -unitila ovat ilmeisesti sen esiasteita ja antaa ehkä pienen kuvan siitä, mitä se sitten on kun ihminen kuolee ja unohdetaan sinne kuoleman kätköihin.
Edelliseen.
En ole päättämässä kenenkään tuomioista, sanoin vain mitä kristityn säännöstö kertoo ko. asiasta selkokielellä. Kyllä oikeat kristityt ottavat omat säännöt ihan yhtä tosissaan kuin voimassa olevat suomen, euroopan, yhdisteneen kansakuntien
ja muut yhteiset vahvistetut lait ja ihmisoikeus-
sopimukset, jos ne ovat sopusoinussa yleisen ja yhdessä hyväksytyn näkemyksen ja moraalin kanssa.
Kirkko voi kai itsenäisenä instituutiona luopua vaikka mistä keneltäkään kysymättä yhtään mitään.
Ruotsin kirkolla on varmasti ihan omat sääntönsä.
Monesta asiasta voi sanoa sen olevan absurdia ja ei se siitä huolimatta poista kyseistä käsitettä
yleisestä keskustelusta tai mielipiteistä.
Kannattaa tutustua maailman historiaan, jossa on hyviä esimerkkejä absurdeista ajatuksista, jotka ovat sitten kuitenkin toteutuneet tässä elävässä elämässä melkein yksyhteen sovitettuna.
Ja valitettavasti aina joku on joutunut niiden tapahtumien silminnäkijöiksi ja niinsanotuksi maksavaksi osapuoleksi.
Ei ketään painosteta mihinkään kristillisessä uskossa, ihminen saa vapaasti valita haluaako
tulla kristityksi tai ei, ja haluaako pysyä
sellaisena tai ei. Ja siitäkin huolimatta ihmisen saa ilmaista tahtonsa vapaasti kenekään sitä estämättä vaikka on kristitty, eli vastuu omasta elämästä on omisssa käsissä aivan samoin kuin muillakin ihmisillä.
En tiedä uskovaisista noin yleisellä tasolla yhtään enenpää kuin aattellisista ihmisistäkään.
Jokaiselle järjestelmällä on omat kuviot ja sääntönsä sekä tuomionsa että päällikkönsä.
Johonkin kuitenkin täytyy ihmisen uskoa, luottaa, nojautua, siis olla kallellaan ;)
Maaliseesa maailmassa tuomio-istuimet tuomitsevat
tuomarin johdolla ja lautamiehet tai jury tai neuvosto tai lakimies leegio, riippuen missä päin maailmaa ollaan rikoksenteko hetkellä. Ei kannata viljellä liiemmilti tuota "tuomitsematta muita" sillä suurin osa tuomio-istuin työskentelyyn osallistuvista ihmisistä on maallisia ihmisiä vain
, eli tavallisia raadollisia taatelin tallaajia.
Ja kuitenkin he tuomitsevat jos aihetta siihen ilmenee jollakin tasolla.
- minä
Minä olen uskossa, ja vaikka välillä onkin vastoinkäymisiä, tunnen kuitenkin että olen tehnyt ihan oikein. Tunnen olevani oikealla tiellä. Aluksi kävin kirkossa, mutta sitten tunsin että se kirkko josta haluan rukoilla Jumalalle onkin helluntaiseurakunta.
Menin sinne katsomaan muutamia kertoja, ja huomasin että se on ennemminkin minua varten kuin että kuuluisin tavallisesti kirkkoon.
Jeesus opetti ihmisiä ulkona, joten mielestäni on ihan ihmisestä itsestänsä kiinni, mihin kirkkoon haluaa kuulua, kunhan usko on sama, ja Raamattu.
Ovathan kaikki ihmisetkin erilaisia, eikä toista samanlaista ihmistä ole olemassakaan.
Mielestäni se on rikkautta, vaikka televisiossa määriteltäisikin kauneusihanteet. Ihmisiä ollaan kaikki, sekä laihat että pyöreät, eikä ulkonäkökysymyksiä kannata katsella mallitoimistoista käsin, vaan siitä millainen se ihminen on muuten.
En osaa sen kummemmin kertoa uskostani, eikä minusta taitaisi olla saarnaajaksikaan, mutta tässä oli jotain minusta. Se on yksi ihmeentapainen asia, kun pääsin eroon paniikkihäiriöstä, joka oli minulle henkilökohtaisesti iso ongelma joka vaikeutti minun elämääni, välillä kohtuuttomastikin.
Jokaisella ihmisellä on oikeus valita, mutta kehottaisin kuuntelemaan, jos sinua kutsutaan!
Usko on Jumalan lahja, ei sitä työllänsä voi ansaita, vaan se on kokonaan armoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474