Poliisin ajanvaraus

juytr21

Poliisin lupapalveluihin on vapautunut aikoja, kun ajanvarausjärjestelmässä havaittu virhe on korjattu.
Ajanvarausjärjestelmä loi haamuvarauksia, kun varaaja valitsi ajan tarkempaa tarkastelua varten, mutta ei tehnyt varsinaista varausta.
Useissa poliisilaitoksissa ensimmäiset vapaat ajat voi nyt saada jo seuraavalle arkipäivälle. Muutokset helpottivat erityisesti ruuhkaisimpien pääpoliisiasemien tilannetta.
Kaikki ennen korjausajoa tehdyt aikavaraukset ovat edelleen voimassa.
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/aikoja_vapautunut_poliisin_lupapalveluissa/

17

943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitähähh

Mihin tarvitaan poliisin lupapalvelua?

• riittääkö?

Lupa-asiat
        » Ajokieltoasiat
        » Ajokorttihakemus
        » Ampuma-aseluvat
        » Arpajaisluvat
        » Aseen esittäminen
        » Aseluvan soveltuvuusarvio
        » Haastattelu ampuma-aselupa-asiassa
        » Henkilökorttihakemus
        » Muut luvat
        » Passihakemus
        » Vammaisen pysäköintilupa
        Ulkomaalaisasiat
        » Ensimmäinen oleskelulupahakemus
        » Euroopan unionin kansalaisen rekisteröinti
        » Kansalaisuushakemus
        » Maahanmuuttoasiat
        » Muukalaispassi
        » Muukalaispassi tai pakolaisen matkustusasiakirjahakemus
        » Oleskelulupahakemuksen jatkolupahakemus
        » Oleskelulupakortin uusiminen
        » Oleskeluluvan siirtäminen uuteen passiin
        » Suomen kansalaisen perheenjäsenen oleskelulupahakemus
        » Ulkomaalaisen henkilökorttihakemus
        Muut palvelut
        » Ajo-opetuslupahakemus
        » Ampuma-aseet
        » Arvauskilpailu
        » Asepassi
        » Asiakirjan / päätöksen nouto
        » EU-asepassi
        » Harjoituslupa
        » Harjotuslupa
        » Ilmoitus aukioloajan pidennyksestä
        » Järjestyksenvalvoja-, vartija- ja turvasuojaajakortit
        » Järjestyksenvalvojakortti
        » Kansalaisuusilmoitus
        » Kuorma- ja linja-auton kuljettajien ammattipätevyys
        » Lisäselvitysten toimittaminen
        » Muut luvat (Ei ase-asiat)
        » Oleskelulupahakemuksen jatkolupahakemus ja muukalaispassihakemus
        » Oleskelulupakortin nouto
        » Opetuslupa
        » Pysyvä oleskelulupa
        » Rahankeräyslupa
        » Taksinkuljettajan ajolupa
        » Turva-alan luvat (esim. jv,vartija)
        » Turvasuojaajakortti
        » Työlupahakemukset
        » Ulkomainen ajokortti/foreign driving licence
        » Vartijakortti
        » Yleisötilaisuusilmoitus

• mitähähh
        riittääkö? kirjoitti:

Lupa-asiat
        » Ajokieltoasiat
        » Ajokorttihakemus
        » Ampuma-aseluvat
        » Arpajaisluvat
        » Aseen esittäminen
        » Aseluvan soveltuvuusarvio
        » Haastattelu ampuma-aselupa-asiassa
        » Henkilökorttihakemus
        » Muut luvat
        » Passihakemus
        » Vammaisen pysäköintilupa
        Ulkomaalaisasiat
        » Ensimmäinen oleskelulupahakemus
        » Euroopan unionin kansalaisen rekisteröinti
        » Kansalaisuushakemus
        » Maahanmuuttoasiat
        » Muukalaispassi
        » Muukalaispassi tai pakolaisen matkustusasiakirjahakemus
        » Oleskelulupahakemuksen jatkolupahakemus
        » Oleskelulupakortin uusiminen
        » Oleskeluluvan siirtäminen uuteen passiin
        » Suomen kansalaisen perheenjäsenen oleskelulupahakemus
        » Ulkomaalaisen henkilökorttihakemus
        Muut palvelut
        » Ajo-opetuslupahakemus
        » Ampuma-aseet
        » Arvauskilpailu
        » Asepassi
        » Asiakirjan / päätöksen nouto
        » EU-asepassi
        » Harjoituslupa
        » Harjotuslupa
        » Ilmoitus aukioloajan pidennyksestä
        » Järjestyksenvalvoja-, vartija- ja turvasuojaajakortit
        » Järjestyksenvalvojakortti
        » Kansalaisuusilmoitus
        » Kuorma- ja linja-auton kuljettajien ammattipätevyys
        » Lisäselvitysten toimittaminen
        » Muut luvat (Ei ase-asiat)
        » Oleskelulupahakemuksen jatkolupahakemus ja muukalaispassihakemus
        » Oleskelulupakortin nouto
        » Opetuslupa
        » Pysyvä oleskelulupa
        » Rahankeräyslupa
        » Taksinkuljettajan ajolupa
        » Turva-alan luvat (esim. jv,vartija)
        » Turvasuojaajakortti
        » Työlupahakemukset
        » Ulkomainen ajokortti/foreign driving licence
        » Vartijakortti
        » Yleisötilaisuusilmoitus

Tämä on autokoulupalsta, joten pysytellään nyt kuitenkin ajokorttiasioissa. Jos suoritetaan ajokorttia autokoulussa, niin autokoulu hoitaa ajokorttilupa-asiat, eli uudelleen kysymys. Mihin tarvitaan poliisin lupapalvelua tämän palstan asioissa?

• helppoa tai ei
        mitähähh kirjoitti:

Tämä on autokoulupalsta, joten pysytellään nyt kuitenkin ajokorttiasioissa. Jos suoritetaan ajokorttia autokoulussa, niin autokoulu hoitaa ajokorttilupa-asiat, eli uudelleen kysymys. Mihin tarvitaan poliisin lupapalvelua tämän palstan asioissa?

Siihen että vie ajokorttilupahakemuksen poliisille, jolloin poliisi näkee samantien tietokoneelta voidaanko lupa myöntää tai ei...

Tietenkin autokoulukin voi hoitaa hakemukset, silloin se menee niin että hakemus on viikon opettajan pöydällä, viikon hänen auton takalaatikossa, sitten poliisilatioksella odottaa 3 viikkoa käsittelyä, kunnes kotiin tulee kirje "ei voida myöntää, koska X (esim mopokortin suorituksesta jäänyt joku merkintä tekemättä)

Näin ollen meni 5 vko hukkaan, itse viemällä olisi saanut välittömästi tiedon, että ei voida myöntää, ja sekaannus olisi korjattu heti jos poliisilaitoksen tiskillä ;)

• koiuy76

Kortin uusijat, ulkomaisen kortin vaihtajat...

• On se per..le
        helppoa tai ei kirjoitti:

Siihen että vie ajokorttilupahakemuksen poliisille, jolloin poliisi näkee samantien tietokoneelta voidaanko lupa myöntää tai ei...

Tietenkin autokoulukin voi hoitaa hakemukset, silloin se menee niin että hakemus on viikon opettajan pöydällä, viikon hänen auton takalaatikossa, sitten poliisilatioksella odottaa 3 viikkoa käsittelyä, kunnes kotiin tulee kirje "ei voida myöntää, koska X (esim mopokortin suorituksesta jäänyt joku merkintä tekemättä)

Näin ollen meni 5 vko hukkaan, itse viemällä olisi saanut välittömästi tiedon, että ei voida myöntää, ja sekaannus olisi korjattu heti jos poliisilaitoksen tiskillä ;)

Ei poliisille viedä mitään noin vain. Ensin varaat ajat ja seuraava vapaa aika esim itselläni lähimmällä poliisiasemalla on 31.7 - että se siitä nopeudesta.

• cdrsedd
        On se per..le kirjoitti:

Ei poliisille viedä mitään noin vain. Ensin varaat ajat ja seuraava vapaa aika esim itselläni lähimmällä poliisiasemalla on 31.7 - että se siitä nopeudesta.

Missä näin?

• superturboman
        mitähähh kirjoitti:

Ainakin minulle tuli asiaa lupayksikölle kun direktiivikoulutuksen takia pitää hommata uusi ajokortti jossa merkintä että on käyty.

Hieman ihmetyttää kun Helsingissä ei o yhtään sellaista paikkaa missä tätä hommaa hoidetaan, pitää mennä Vantaan Tikkurilaan.

• minkäs teet
        mitähähh kirjoitti:

Tämä on autokoulupalsta, mutta koska täällä ei ole erikseen palstaa ajokortteille tai opetusluvalle, niin nekin kestkustelut tulee aika luoneteavasti tänne.

• ajoopettaja

Poliisille vaaditaan käynti mikäli ajat opetusluvalla, sekä oppilas että opettaja.

• mitähähh

Valitkaa sellainen autokoulu joka hoitaa heille kuuluvat tehtävät kuten esim. ajokorttiluvan hakemisen oppilaalle.

Nimimerkille"helppoa tai ei". Olet jankuttanut samaa p...aa jo monta vuotta erilaisilla nimimerkeillä. Eikö sinulle ole vieläkään löytynyt oikeanlaista lääkitystä?

Jos jokainen ajokortin suorittaja menee itse poliisilaitokselle hoitamaan asioita, niin nykyisillä työntekijämäärillä poliisin lupatoimistot ruuhkautuvat entisestään.

• Helppoa tai ei

Kiitos kysymästä, ei löydy lääkitystä, ei meinaa seisoa millään naisten seurassa... pojan ei tartte ku vähä selkää rapsuttaa, niin on mulkku kivikovana...

No se ei tähän aiheeseen liity...

ja se on oma asia haluaako odottaa palautetta luvasta 5 min tai 5 viikkoa... tapansa kullakin ;)

• mitähähh
        Helppoa tai ei kirjoitti:

Kiitos kysymästä, ei löydy lääkitystä, ei meinaa seisoa millään naisten seurassa... pojan ei tartte ku vähä selkää rapsuttaa, niin on mulkku kivikovana...

No se ei tähän aiheeseen liity...

ja se on oma asia haluaako odottaa palautetta luvasta 5 min tai 5 viikkoa... tapansa kullakin ;)

En enää muista montako kertaa olen sinulle tämän yksinkertaisen asian selittänyt, mutta kokeillaan nyt vielä kerran.

Trafin tilastojen mukaan suomessa myönnettiin viimevuonna kaikenkaikkiaan 383459 erilaista ajokorttia. Jos kaikki näiden korttien hakijat olisivat yhtä juntteja kuin sinä, niin ei nykyisilla henkilöstömäärillä pystyttäisi asioita hoitamaan.

Kun tehdään niin kuin on tarkoitus, eli autokoulu informoi oppilaitaan tuomaan kaikki liitteet hyvissä ajoin ja autokoulu toimittaa hakemukset postin välityksellä siihen poliisilaitoksen toimipisteeseen, johon on pyydetty, niin asiat hoituvat hyvin.

Esimerkiksi Pirkanmaan poliisilaitoksella ajokorttihakemuksia ei toivota vietävän Tampereen poliisilaitokselle, mutta sinunlaisesi minä, minä ihmiset eivät tätäkään ymmärrä. Silloin poliisilaitoksen kuviot häiriintyvät ja jonot lisääntyvät.

Ymmärrätkö?

Mitä tulee luvan hylkäykseen, niin aika tyhmä saa ihminen olla, jos ei etukäteen tiedä, ettei saa ajokorttilupaa. Jos lääkärintodistus on ok., niin silloin syyt ovat lähinnä ajokielto tai alkoholi-tai huumeongelmat. Myös jos ei edes itse tiedä missä asuu, voi poliisin olla vaikeaa myöntää ajokorttilupaa.

• gter tre
        mitähähh kirjoitti:

En enää muista montako kertaa olen sinulle tämän yksinkertaisen asian selittänyt, mutta kokeillaan nyt vielä kerran.

Trafin tilastojen mukaan suomessa myönnettiin viimevuonna kaikenkaikkiaan 383459 erilaista ajokorttia. Jos kaikki näiden korttien hakijat olisivat yhtä juntteja kuin sinä, niin ei nykyisilla henkilöstömäärillä pystyttäisi asioita hoitamaan.

Kun tehdään niin kuin on tarkoitus, eli autokoulu informoi oppilaitaan tuomaan kaikki liitteet hyvissä ajoin ja autokoulu toimittaa hakemukset postin välityksellä siihen poliisilaitoksen toimipisteeseen, johon on pyydetty, niin asiat hoituvat hyvin.

Esimerkiksi Pirkanmaan poliisilaitoksella ajokorttihakemuksia ei toivota vietävän Tampereen poliisilaitokselle, mutta sinunlaisesi minä, minä ihmiset eivät tätäkään ymmärrä. Silloin poliisilaitoksen kuviot häiriintyvät ja jonot lisääntyvät.

Ymmärrätkö?

Mitä tulee luvan hylkäykseen, niin aika tyhmä saa ihminen olla, jos ei etukäteen tiedä, ettei saa ajokorttilupaa. Jos lääkärintodistus on ok., niin silloin syyt ovat lähinnä ajokielto tai alkoholi-tai huumeongelmat. Myös jos ei edes itse tiedä missä asuu, voi poliisin olla vaikeaa myöntää ajokorttilupaa.

Misäts sitä tietää jos esim edellisen ajokorttiluokan teoriakoe on kirjattu väärin, tai joku muu pieni virhe käynyt jossain vaiheessa.. tai esim joskus korotettu ajokorttiluokkaa jne jne...

Mutta kun itse vie luvan, hoidetaan asia heti kuntoon, kun koulu vie luvan, aletaan juttua selvittämään vasta 4-6 viikon päästä kun tidetään että on jotain häikkää

• mitähähh

"gter tre"
      Mistä lähtien teoriakokeet on kirjattu poliisin tiedostoihin? Etkö itse tiedä , oletko korottanut ajokorttiluokkaasi?

Älä nyt herranjestas tee asioista vaikeampia kun ne ovat. Jos "joku muu pieni virhe käynyt jossain vaiheessa..", niin pitääkö kaikkien ajokorttia hakevien silloin ruuhkauttaa poliisilaitoksen lupatoimisto.

Ajokorttilupa on voimassa kaksi vuotta. Eikö ne paperit voitaisi viedä sinne autokoululle hyvissä ajoin, että ne "muut pienet virheet" löytyisivät sieltä ajoissa?

• fre wretgwe88

Kyllä, poliisin käyttämässä järjestelmässä (PATJA) on merkattu myös teoriakokeet, ja yksikin pieni kirjausvirhe, niin ei mene lupa läpi "automaattisesti"

JA vietiin ne paperit ajoissa tai myöhään, itse viemällä selviää virhe minuteissa, autokoulun hoitamana ehkäpä joka 6 viikossa...

Pointti on se, että kun vie itse luvan, tehdään heti se "esitarkastus" että voidaanko edes lupaa hyväksyä, ettei se turhan takia lähde eteenpäin... autokoulu kun ei tällaista voi tehdä, vaan ne lähtee eteenpäin vaikka kaik ois pieles

• hanurista.....

Poliisin tiedotteen mukaan jonoa lupapalveluihin voi olla pari viikkoa.

Aloin tänään varaamaan aikaa opetuslupaa ja oppilaan ajokorttilupaa varten. Minulle olisi käynyt mikä tahansa aika tästä viikosta (vko 32) viikkoon 36. Ei yhtään vapaata aikaa ennen viikkoa 37. Minulle taas ei käy viikot 37 ja 38. Viikko 39 kävisi taas, mutta sinne asti aikoja ei saanut varattua.

Voiko opetuslupahakemuksen ja ajokorttiluvan jättää naapurikaupungin poliisille? Siellä olisi vapaita aikoja viikolle 36.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe