Minulla taitaa olla vauvakuumetta...

Ainakin vähän... :)

Katson päivisin ohjelmia Kokeilussa perhe-elämä ja Pieniä ihmeitä. Pieniä ihmeitä kertoo Iso-Britannialaisesta synnytyssairaalasta. Mietin ohjelman aikana ja öisin, kuinkakohan paljon synnyttäminen sattuu, miltä tuntuu paine lantiossa, miten minä käyttäytyisin synnytyksessä, huutaisinko vai tuhisisinko vain hiljaa, sekä pärjäisinkö vauvan kanssa, miten kaverini reagoisivat raskauteen, ja pelkäilen raskaus- ja etenkin synnytyskipuja. Netissä googlen kautta katselen vauvan kuvia, vauvan vaatteiden kuvia, ja raskausmaha kuvia. Luen netistä myös kasvatusvinkkejä aina vauvan hoidosta teini-ikäisen kasvatukseen. Tiedän jo aika paljon, mutta enemmän on kyllä vielä luettavana. Meillä vasta nyt lähdössä viimeisetkin vauvanuket, joten olen tähän asti voinut niitä tuuditella ja pussailla ja laittaa niille laastareita salaa omassa huoneessani. Kun autoin äitiä tuomaan kauppakasseja ja muita tavaroita auton peräluukusta taloon, huomasin kantavani kahta kahden litran Spritea sylissä kuin vauvaa. Yritin samaa pesuainepakkauksilla, mutta niillä se ei onnistunut.

No olikohan siinä jo kaikki... Kyllä varmaan. Paitsi vielä uusin juttu...

Kesken tämän tekstin kirjoittamisen menin hakemaan Valintatalon kassin, laitoin siihen pohjalle litran tai kaksi lämmintä vettä, solmin pussin kiinni ja laitoin sen toisen pussin sisälle ja siihen vielä kaksi kassia, niin että lopuksi minulla oli neljä kassia sisäkkäin, joista sisimmässä oli vesi. Käärin pussin pieneen pyyhkeeseen jonka käärin isompaan pyyhkeeseen. Siinä oli vauvan korvikkeeni, mutta nyt minulla ei enää ole sitä, koska vauvani alkoi vuotaa ja minun oli pakko kaataa hänet viemäriin. XD

Mielestäni tämä on hyvä idea, vaikka vettä meneekin hukkaan... Ainakin parempi kuin se että vaikkapa yrittäisin vauvaa jonkun kanssa. Ongelmanihan ovat ne, että

1. Olen vasta 14
2. Minulla ei ole ketään kenen kanssa yrittää vauvaa
3. Tuskin kuitenkaan uskaltaisin yrittää vauvaa, vaikka olisin vanhempi ja olisi mieskin. Esikoiseni syntyy 2024-2026, tai ainakin silloin alamme yrittää vauvaa tulevan mieheni kanssa.

Että tämmöiset ajatukset ja suunnitelmat mulla :D

2

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi voi...

      Toivottavasti se kuume menee pian ohi...sun elämä menis hukkaan ku oot niin nuori, kyl sie ehit väsään vauvoja... tulevaisuudes sit ku ikää on enempi...

      Jos haluut lievittää vauva/lapsi kuumetta mee ilmaseks hoitaa muiden lapsii...kattoo sit et ootko yhä samaa mieltä vai muuttuuko ajatukset...ja sillon ku hoidat mieti jos se olis jatkuvaa...vanhemmuus on pysyvää, ei vanhemmuudesta oteta lomaa...

    • aloittaja5

      Niin paitsi että jonkun muun lapsen hoitaminen olisi aivan täysin eri asia. Samaa niissä olisi vain se että hoitaisin lasta.

      Ainoat syyt mitkä mua estää lasta hankkimasta on että 18-25 v on ehdottomasti makein ikä ja se eletään vain kerran (paitsi mulla loppuosa tosta iästä on vauvan yrittämistä ja toivottavasti raskaana olemista ja vauva-arkeen totuttelua) enkä halua elämän makeinta ikää istua kotona vauvaa hoitamassa, ja toinen juttu on sitten se että vauva häiritsisi koulun käyntiä. Vain kaksi syytä, mutta silti sen verran isoa syytä etten lapsia voi vielä hankkia. Ja olisihan se aika sairastakin jo nyt tietoisesti hankkia lapsi.

      Huoh...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe