Tällä kertaa yksi suomalainen ennustaa pikaista maailman loppua.
Onko tietoa, mistä helluntaiseurakunnasta hän on?
Antanut asiasta videotiedotteenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=yvZz49QzDcs
Taas maailmanloppu
23
299
Vastaukset
- Moukkamainen juttu!
Tää oli nyt Pe.ku ala-arvoinen esitys sulta. Oletko humalassa? Voisit ihan itse poistaa aloituksesi.
Kaikilla huumorintaju ei ole päätä huumaava :)
Kellokin maailmanlopulle siellä tikittää:
http://maailmanloppu.eu/
Monille uskoville ja varsinkin helluntailaisille maailmanlopun odotus on todellisuutta, jota he miettivät henkilökohtaisesti uskonsa perusasiana, eikä siinä ole huumorille sijaa.
Tuolla on tikittäviä kelloja eri yhteisöjen maailmanlopun ennustuksille ja aikoja milloin se ei ole tapahtunut:
http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.html- vähänkötyhmääsinulta
Pe.ku kirjoitti:
Monille uskoville ja varsinkin helluntailaisille maailmanlopun odotus on todellisuutta, jota he miettivät henkilökohtaisesti uskonsa perusasiana, eikä siinä ole huumorille sijaa.
Tuolla on tikittäviä kelloja eri yhteisöjen maailmanlopun ennustuksille ja aikoja milloin se ei ole tapahtunut:
http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.html" Monille uskoville ja varsinkin helluntailaisille maailmanlopun odotus on todellisuutta,.."
No olet kyllä täysin metsässä. Miksi USKOVAT odottaisivat maailmanloppua, kun ovat silloin jo TAIVAASSA ! - Moukkamainen juttu!
Pe.ku kirjoitti:
http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.htmlPe.ku !
Jeesus on totta. Hänen sanansa totta. Jeesus sanoi, että tulee maailmanloppu. Siinä ei ole mitään "huumoria ja hauskaa".
>>>Monille uskoville ja varsinkin helluntailaisille maailmanlopun odotus on todellisuutta...>>>
Ehkä uskovat kuitenkin odottavat enemmän Jeesusta kuin maailmanloppua.
- tiede sanoo totuuden
Joo. Näitä ennustettuja maailmanloppuja on tullut ja mennyt ja aina 0-hetken mentyä ennustajille on naurettu räkäiset naurut. Mayojen ennustus oli mittakaavaltaan käsittämättömän suuri moka, joskin johtui länsimaisesta väärinkäsityksestä eikä siitä, että Mayat itse olisivat odottaneet maailmanloppua.
Maailmanloppu tulee 0,5 miljardin vuoden päästä kun aurinko on kirkastunut ja kuumentunut samalla siinä määrin, että ns. "vihreä vyöhyke" eli elämää ylläpitävä vyöhyke laajenee maan radalta kauemmas ja samalla maa tulee sen sisäreunan ulkopuolelle liian kuumalle vyöhykkeelle. Maa muuttuu kuivaksi ja kuumaksi pätsiksi.- sieniä sateella
Edellisestä maailmanlopusta ei ole montaa kuukautta niin taas uutta pukkaa.
sieniä sateella kirjoitti:
Edellisestä maailmanlopusta ei ole montaa kuukautta niin taas uutta pukkaa.
Helluntailaiset odottaa tempausta ja monet heistä antavat maailmanlopun päivämääriä, siitäkin huolimatta että heidän tunnetuimmat henkilöt ovat jo epäonnistuneet, kuten Niilo Yli-Vainio Suomalaisista ja David Wilkerson kansainvälisesti.
- Pyhä yksinkertaisuus
Miksi ihmeessä kansakunnat sitten turhanpäiten neuvottelevat mm. ilman saasteiden ja ydinaseiden vähentämiseksi, kun kerran loppu häämöttää vasta 500 miljoonan vuoden päästä? Eihän meillä ole mitään hätää.
Ne tiedemiehet, jotka pelottelevat meitä sillä, että ydinasevalloilla on atomiarsenaalia tuhota kaikki elämä maapallolta kahdeksan kertaisesti (ja yksikin kerta heidän mielestään riittää), pitää hiljentää, panna vankilaan eliniäksi tai telottaa. Eihän meillä ole hätää eikä huolta mitään. Rauha, rauha, ei hätää mitään, puoleen miljardiin vuoteen. - tervolanmies
Pe.ku kirjoitti:
Helluntailaiset odottaa tempausta ja monet heistä antavat maailmanlopun päivämääriä, siitäkin huolimatta että heidän tunnetuimmat henkilöt ovat jo epäonnistuneet, kuten Niilo Yli-Vainio Suomalaisista ja David Wilkerson kansainvälisesti.
Voisitko tarkentaa, ketkä helluntailaisista odottavat maailmanloppua. Voisitko myös selventää, missä kohden edesmennyt jumalanmies David Wilkerson on näin kertonut. Itse tunnen henkilökohtaisesti lukuisia helluntaikristittyjä, eikä heistä kukaan odota maailmanloppua. Sellaista ei milloinkaan saarnata, eikä opeteta seurakunnissa. Seurakuntaelämästäkin on kokemusta jo vuosikymmenten ajalta, eri puolilla Suomea.
Sehän on itse asiassa muuten ihan samantekevää, mitä sinä näistä hengellisistä asioista olet mieltä, eikö niin.
Ulkopuolella olevana ja Jumalan Hengestä osattomana et tietenkään voi muuta kuin kiukutella uskoville. Senhän me toki olemme jo nähneet.
Olisi tietenkin suotavaa, että sinun ikäisesi ihminen olisi, sanoisinko edes henkisen kasvun kautta, ymmärtämään asioita vähän enemmän. Ikäähän sinulla on jo kohta seitsemänkymmentä vuotta.
Katkeruus on luonnnehäiriöisen hyvä kaveri. Enitenhän sinä kärsit itsestäsi itse, eikö niin. Pe.ku kirjoitti:
* "Monet heistä antavat maailmanlopun päivämääriä ?"
* Ei anna, tuo on sinun ihan oma väärinlakutaitosi laskelma. Sanoppa edes yhdenkin helluntailaisen nimi, joka olisi ennustanut , nimenomaan maailmanloppua ? Niilo ja Daavid ei ole koskaan maininneet ainuttakaan päivämäärää, sekoitat vaan asioita.
* Eikä oikea helluntailalinen odota mitään muuta kuin Jeesusta, mitä tulee odotukseen esgatologisesti tulevista tapahtumista. Koska mikään muu tuleva tapahtuma ei välittömästi koske meitä, kuin Jeesuksen tulo omilleen. Monista muistakin seurakunnista temmataan Jeesuksen omat pois, sekään ei ole mikään helluntailaisten yksinoikeus.
* Maailmanlopun ennustelut on ollut heikkohermoisten mielipuuhaa maailman sivu. Niitä ei koskaan pitäisi ottaa kenenkään tosissaan. Maailman loppu ei tule ainakaan tuhanteen vuoteen, jos Jeesus tulisi vaikka tänään. Tämä on helppo laskea, Kun Jeesus tulee, toistamiseen Israelille, Hän perustaa tuhatvuotisen valtakunnan, ja vasta niiden tuhannen vuoden jälkeen tulee loppu. Ei päivääkään aikaisemmin ! Ja jos Jeesuksen tulo viipyy, niin myös maailman loppu siirtyy vastaavasti tuonnemmaksi.
* Kukaan ei tiedä päivää eikä hetkeä milloin Jeesus tulee, mutta Hän kehoitti seuraamaan aikain merkkejä. Merkit Hänen pikaisesta tulemuksestaan on jo nähtävissä. Israelin valtio on siitä selvin ja voimakkain ajan merkki. Luonnon katastrofit, Sodoman ja Gomorran syntien laillistus on yhtälailla niitä selvimpiä merkkejä. Tästä aiheesta Jeesus juuri sanoi, " Ihmisen Pojan tulemuksen lähestyessä tapahtuu samoja asioita kuin Lootin päivinä." Ja Loot sai tuta perheensä miehiin kohdistuvaa seksuaalista uhkausta, vaikka tarjos omia tyttäriään miesten sijaan, he ei kelvanneet, vaan miehiin oli hyökkääjillä halu ja himo. Tästä ajasta Jeesus sanoo, että kun näitä tapahtuu, Hänen tulonsa on lähellä !
* Jeesus sanoo myöskin, että " Raamattu ei voi raueta tyhjiin." Siksi näistä asioista on hyvä puhua, ne on Jumalan sanoja, ei kenenkään ihmisten omia ennustuksia.- ,,,,
Mohikaani_27 kirjoitti:
* "Monet heistä antavat maailmanlopun päivämääriä ?"
* Ei anna, tuo on sinun ihan oma väärinlakutaitosi laskelma. Sanoppa edes yhdenkin helluntailaisen nimi, joka olisi ennustanut , nimenomaan maailmanloppua ? Niilo ja Daavid ei ole koskaan maininneet ainuttakaan päivämäärää, sekoitat vaan asioita.
* Eikä oikea helluntailalinen odota mitään muuta kuin Jeesusta, mitä tulee odotukseen esgatologisesti tulevista tapahtumista. Koska mikään muu tuleva tapahtuma ei välittömästi koske meitä, kuin Jeesuksen tulo omilleen. Monista muistakin seurakunnista temmataan Jeesuksen omat pois, sekään ei ole mikään helluntailaisten yksinoikeus.
* Maailmanlopun ennustelut on ollut heikkohermoisten mielipuuhaa maailman sivu. Niitä ei koskaan pitäisi ottaa kenenkään tosissaan. Maailman loppu ei tule ainakaan tuhanteen vuoteen, jos Jeesus tulisi vaikka tänään. Tämä on helppo laskea, Kun Jeesus tulee, toistamiseen Israelille, Hän perustaa tuhatvuotisen valtakunnan, ja vasta niiden tuhannen vuoden jälkeen tulee loppu. Ei päivääkään aikaisemmin ! Ja jos Jeesuksen tulo viipyy, niin myös maailman loppu siirtyy vastaavasti tuonnemmaksi.
* Kukaan ei tiedä päivää eikä hetkeä milloin Jeesus tulee, mutta Hän kehoitti seuraamaan aikain merkkejä. Merkit Hänen pikaisesta tulemuksestaan on jo nähtävissä. Israelin valtio on siitä selvin ja voimakkain ajan merkki. Luonnon katastrofit, Sodoman ja Gomorran syntien laillistus on yhtälailla niitä selvimpiä merkkejä. Tästä aiheesta Jeesus juuri sanoi, " Ihmisen Pojan tulemuksen lähestyessä tapahtuu samoja asioita kuin Lootin päivinä." Ja Loot sai tuta perheensä miehiin kohdistuvaa seksuaalista uhkausta, vaikka tarjos omia tyttäriään miesten sijaan, he ei kelvanneet, vaan miehiin oli hyökkääjillä halu ja himo. Tästä ajasta Jeesus sanoo, että kun näitä tapahtuu, Hänen tulonsa on lähellä !
* Jeesus sanoo myöskin, että " Raamattu ei voi raueta tyhjiin." Siksi näistä asioista on hyvä puhua, ne on Jumalan sanoja, ei kenenkään ihmisten omia ennustuksia.esim ylivainiom saarna vuodelta 77. ja tunnen muitakin. että älä luulekaan ettei ole. an eräs saarnaajakin antanut maailmanloppupäivämäärän, on jopa useita todistajia....miksi mohikaani sinä kokoajan vääristelet asioita, etkö tiedä että rehellisyys maan perii, mutta sinä vaan synnissä ja eksytyksessä elät
- Pe.ku:lle
Pe.ku pohtii:
>> Monille uskoville ja varsinkin helluntailaisille maailmanlopun odotus on todellisuutta, jota he miettivät henkilökohtaisesti uskonsa perusasiana, eikä siinä ole huumorille sijaa. Sairasta ajattelua tuo maailman loppu.
Miksi ette elä tätäpäivää,ja jokainen päivä
eletty päivä on lahja!Mie ainakin nautin elämästä,
olen onnellinen ja kiitollinen jok ikisestä päivästä......
Sairas uskonto luo karmivia kuvia,ja pelottelua
tuollaisilla asioilla.
Eläkää ihmiset ja nauttikaa siitä.
Halatkaa toisianne ja rakastakaa......
Se ihminen ei ole onnellinen,
joka uskonvarjolla kauhukuvia luo.......- onnellinenolen
No sinä leahimn nyt oot tänään onnellinen, huomenna uskossa, ylihuomenna et tiedä itsekkään mitä oot, mielesi vaihtuu ja ailahtelee kuin kameleontilla värit ! Sinä niiku mukaudut asian vastaiseen ja siinä oletettuun positiiviseen ajatteluun, riippuen aina asiasta.
- Inhottava realisti
Ihmeen aktiivisesti monikin uskova Lopun Aikojen läheisyydellä spekuloi, vaikka kukaan ei aiheesta kiinnostunut ole. Kovasti on maailma aina vain turmeltunut ja Jeesuksen paluu lähellä. Ilmestyskirja muuttuu totuudeksi tuosta vain.
- 6+2
Jeremia
Näin sanoo Herra kaikista minun pahoista naapureistani, jotka koskevat siihen perintöosaan, minkä minä olen antanut kansalleni Israelille: "Katso, minä tempaan heidät pois heidän maastansa, ja Juudan heimon minä tempaan pois heidän keskeltänsä.
12:15 Mutta senjälkeen kuin minä olen temmannut heidät pois, minä jälleen armahdan heitä ja palautan heidät, itsekunkin perintöosaansa ja itsekunkin maahansa.
12:16 Ja jos he oppivat minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää', niinkuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin kautta, niin heidät rakennetaan minun kansani keskeen.
12:17 Mutta jos jokin kansa ei tottele minua, minä tempaan sen pois ja teen siitä lopun." Näin sanoo Herra.
12:17 Mutta jollei he kuule, niin minä totisesti revin ylös sen kansan, ja surmaan sen, sanoo Herra.
12:17 Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo Herra."
Tässä on tempausta ja maailmanloppua. Meneehän ne päivät niinkin kun ennustaa maailmanloppuja toinen toistensa perään.
- ystävän neuvo
Haha! Aivan paras maailmanloppu-ennustus koskaan!
Surullista on kuitenkin se, miten moni ihminen käyttää ainutkertaista elämäänsä ihan hukkaan kun pohtivat jotain raamatun fiktiivistä maailmanloppua.
Tietävätköhän he, että meistä uskomattomista he kaikki vaikuttavat pinnan alla suunnilleen tuolta kuin tuo videon setä? - eskimo82
Voitte rauhoittua, maailmanloppuun menee vielä hieman yli 1000 vuotta. Jeesus noutaa omansa kyllä aiemmin, Raamatun antamien merkkien perusteella se päivä on jo yllättävän lähellä.
Tuollaista aloituksessa (vaikka ilmeisesti ironisesti) annettua tarkkaa hetkeä ei pysty määrittelemään. Silti meille kuuluu sama kehotus kuin Israelille Vanhassa Testamentissa: "Valmistaudu kohtaamaan Jumalasi!"- eskimo82
Lisäksi ko. videon nähneiltä voisi kysyä, oletteko kuulleet näyttelijästä nimeltä Kari Hietalahti... Hietalahden touhu ylittää kyllä tuossa hyvän maun rajan, mutta sehän on vain minun mielipiteeni.
- body2
Uskovaisuus tuottaa joillekin tuskaa ja maailmanloppuja.
Se johtunee jostain alkubakteerista joka saa voimansa menneisyyden suosta ja siitä ei näköjään päästä eroon.
Se on jokin hengellinen syöpä joka jatkuvasti tuhoaa tervettä elämää. - hHOHHOIJAA
JÄTKÄ CAMOO MAAILMANLOPPU EITULE EHKÄ TANÄ TAI ENSI VUOSITUHANNELLAKAAN PERKELEN KÄNNISSÄ OLEVA ERAKKO!
- Tuuli
Uskonnollisuuden ja uskon välinen ero on menee juuri tuossa videossa, riippumatta onko ko. näyttelijä ateisti vai uskovainen. Näillä kauhukuvilla mässäily vaatii joskus satiiria, koska se ei kuulu lainkaan yleismaailmalliseen rakkauden maailmaan, jota yritämme tihkuen jakaa toisillemme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574