Onko Jumala hyvä vai paha?

Pakstori

Tämä on tietysti typerä kysymys, koska Raamattu todistaa Jumalan tai ainakin yhden heistä olevan hyvä Jumala.... Jumala on yksi,(Minä olen Herra, sinun Jumalasi), mutta jumalia siis on ollut ihmisten uskomuksissa historian saatossa useita.
Olipa Jumala sitten hyvä tai paha, niin hyvä muistaa, ettei Jumalallakaan pahuus ole epätäydellinen asia, jos joskus ja todella usein maailmassamme, on antanut pahan voittaa, sanotaanhan Raamatussakin, "Maailma on Pahan vallassa".
Jumalalla on kuintekin on ollut aina pakkomielle, uhrata lapsiaan. Aabrahamin poika Iisak tosin säästyi, mutta Jeesusta ei Jumala säästänyt juuri mltään kuoleman kauhulta, koska Jeesus kärsii syntejämme, ja vie rangaistustamme pois, hänen kaltaisiaan ei ole monia. Monissa varhaisissa uskonnoissa, kuten Intiaaninen, lapseia piti jatkuvasti uhrata, mutta sen uskonnon siis kristityt espanjalaiset tuhosivat - onneksi.
Juu, mutta miksi Jumala MurhaA, LApsiaan? Yleensä on ollut kyse, jonkun Jumalan suunnitelmien kannalta tärkeän ihmisien testaamisesta, kuten Aabrahamin tapauksessa, en tiedä, mistä Aabraham sai sitten päähänsä, eteti hänen tarvitsekaan uhrata Iisakiaan? "Jumalan enkeli huusi taivaasta, että oinas riittää?"
Mutta onhan se hyvää ja hyökkäävää, jos Isä uhraa lapsiaan? Ihmisten tapauksessa näin ei ole, koska ihminen ei kykene antamaan lapselleen sille samalle, elämää takaisin, mutta koska Jumala on kaikkivaltias, hänen kaikki käskynsä tulisi noudattaa, koska ei Jumalan ole vaikea herättää lasta uudelleen henkiin....Ihminen tosin pystyy oman luomistyönsä ja "lapsensa", koneensa herätää uudelleen henkiin, eli Jumala pystyy samaan ihmisen tapauksessa.
Paha on palvelun halua, hyvä on kaiken hallisija silti yhä. Näin jopa peleissä, vain hyökkäämällä voi voittaa... Jumala antoi kaiken, parhaan palvelijansa Paholaisen haltuun, koska ihmiset valitsivat hänen tapansa, ja kapinansa Luojaansa vastaan. Itse en tiedä, oliko Luciferin tms kapina itse paha asia, olihan se yritys olla myös hyvä hyökkääjä, mutta Luciferin tapauksessa meni vikaan se, että hänellä ei ollut omaa hyvyyttä, vain matkimista ja apinointia Jumalan toimista, ei sellaista persoonallista hyvyyttä, millä olisi voitu voittaa Jumalan suurempi hyvä.
Jos Jumala ei ole kaikkivaltias on Jumala Hullu ja Paha, koska ei kykene korjaamaan vääryksiä, mitä maailmassa tapahtuu, mutta koska Hän on Suurin hyvä, hän jotenkin kykenee perumaan, jopa peruuttamattomaksi luultuja kuolemia ja vammoja.... Kaikkea rangaistusta Jumalakaan ei tulne perumaan... Hellvetin rangaistus tulee olemaan joskus totta, ja ne ketkä valitsevat Minänsä vastustamisen, ja antavat lihansa himon voittaa, minän eli Jehovan hyvät aikeet, kaikessa, tulevat sinne joutumaan, koska lihan ja ruumiin tapreet, eivät ole tärkeitä, elämän kannalta, vain pieni prosentti ruumiin tarpeista, on eloonjäämisen kannalta merkittäviä. En tosin itsekään ole vielä lopettanut tupakointia, koska kaikessa himon suorittamisessa ja ostamisesa on se pieni ripaus hyvääkin, että tupakkia ostamalla tuoetaan kauppojen ja tupakin viljelijöiden taloudellista asemaa.... Mutta se on usa, himon sidonnan katkeruutta, et vain sinä ole tullut riippuvaiseksi himostasi, vaan monet ovat tulleet riippuvaiseksi rahoistasi, joita heille maksat, kun tyydytät himojasi.... Himokaan ei ole silti paholaisen keksintöä, vain jos se ylittää sen määärän, mikä on eloonjäämisen kannalta tarpeellista, niin se ei ole enää edes pahaakaan, vaan suorastaan kuolettavaa(hyvä vielä vähemmän)....
Ei hyvä eikä paha kumpikaan tähtää kuolemaan, paha haluaa voittaa hyvänsä kuolettamalla hyvän, (puolustautumalla pelissään), ja hyvä siis usein uhrautuu pahankin vuoksi(aamulla), mutta jos on todellinen ilta ja syksy on menossa, paha ei kykene tappamaan hyvää, vaan tapahtuu päinvastoin.....
Hyvä muistaa, että hyvä ja paha ovat yhtä voimakkaita, paha on tosin fyysisesti voimaakampi, hyvä on viisaampi ja älykkäämpi....

31

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, me olemme Jumalan ilmentymiä ajassa ja aineessa.
      Luomme sitä systeemiä yhä uudelleen, jota olemme itse olleet alkuunpanemassa.

      • Korjaan...Luomme systeemiä yhä uudelleen...kunnes vapaudumme ykseyteen.


      • Aukino

        Lainaa: Myötäeläjä
        Niin, me olemme Jumalan ilmentymiä ajassa ja aineessa.
        Luomme sitä systeemiä yhä uudelleen, jota olemme itse olleet alkuunpanemassa.

        Juuri noin. Raamattu siis alkulehdillään sanoo ihmisen olevan Jumalan kuva, vaikkapa moni ihminen sai muitakin ominaisuuksia, kuin kuvana olemisen. Jeesus esim. Jumalan Sana, ja minä Aki, luulen olevani Jumalan Laista perillä. Olen silti hyin vahvasti vielä "vanha aatu", minulla on hyvä näkö.
        Ihmisen täytyy siis uskoa, että Jumala tarvitsee joitakin kuviaan, luomiseensa, ja uuden alun alkaessa, monia ihmisiä tullaan käyttämään, lähinnä silminä, Jumalalleen....Ihminen ei ole kovin älykäs olento, jos ihminen olisi älykäs, se ei söisi paljon muita olentoja, koska siitä joutuu syytteeseen....


    • Pakstori

      Jeesus, korkeimman poika, otti siis ihmiskunnan suurimman ongelman, synnin, himon rikkoa sääntöjä ja lakeja, kärsittäväkseen. Jeesus on siis suuri, mutta ellei syntejä tehnyt henkilö edes tiedosta, niiden rangaistuksen menneen Jumalan Korkeimman pojan piikkiin, ei siitä ole kummallekaan mitään hyötyä....

      • 'Piikkiin' on mennyt 'nyt' oleminen ja siitä selviäminen....ja loistavasti on asiat hoituneet?

        Jokainen sielu etetenee kohti ykseyttä, tämä lienee ehdoton laki....


      • Myötäeläjä kirjoitti:

        'Piikkiin' on mennyt 'nyt' oleminen ja siitä selviäminen....ja loistavasti on asiat hoituneet?

        Jokainen sielu etetenee kohti ykseyttä, tämä lienee ehdoton laki....

        Onko Jumala hyvä vai paha?

        Ykseys...onko se hyvä vai paha?


      • Pakstori

        rkoitin tuolla Jumalan kyvyyllä herättää lapsi, tai aikuinenkin uudestaan henkiin, inkarnaation käsitettä, ihminen saa syntyä uudelleen maailmaan, ja Jumala on antanut hänen unohtaa traumaattinen edellinen elämänsä. Jumalallekaan ei ole mahdollista, (se on mahdotonta), tuosta vain kasvattaa raajaa tai pistää sokealle uutta silmää, koska silmähermoja ei saada uudelleen kohdilleen, ja väittäisin, että nykymaailman mununaissiirrot ovat kaikki petosta, ihmisellä jotenkin kai sen jälkeen toimii se jäljellejäänyt toinen munaskuu, se siirretty on turha lihamöykky, koska hermoja ei siihen saada helmpisti kohdilleen samoja uudelleen...Turhaan vain toiseltakin ihmiseltä, luovuttajalta, tuhottu toinen munuaisensa.. Sydämen siirrot, jos sellainen on joskus onnistunut, niin silloin on Jumala armahtanut ihmispuoskareita, ja antanut hermojen löytää vaihtosydän, vai olisiko niin, että keinosydänkin olisi parempi kuin lihasydän jos sen joutuisi vaihtamaan, jos se olisi siis kone, jossa olisi vain paristo....Mutta arivoihin sellaista ei saada liitettyä, ja sydämen olisi siis pistettävä vivulla jyskyttämään enemmän, jos ihminen urheilisi, muuten tulisi kuumetta, ja ihminen kyolisi fyysisessa rasituksesa siihen... Mutta en ole todellakaan lääkäri, älkää uskoko minua, jos ette ymmärtäneet mitä tarkoitin...Parantaja olen, jos uskotte, ettei kannata joutua ihmisten ihmislääkäriin käsiin, ihan pienestä syystä, siellä on paljon kunnian- ja rahanhimoisia puoskareita, jotka tekevät ihan kauheita leikkauksia yhtenään... Jumala voi enkeliensä avulla helposti parantaa pienet flunssaoireet, ja sydämentykytykset, ja muitakin vaivoja, vain pienellä rukouksella. Se on tietysti jatkuva ihme, ettemme hetikin sairastu, johonkin kulkutautiin, ympäristössämme on järkyttäviä määriä taudinaaiheuttaja, koska maailmamme luonto on vielä elossa....
        En tarjonnut tässä kovin tieteellistä kertomusta siitä, miten taudinaiheuttajat kuolevat ihmisen immuunijärjestelmässä nopeasti, kun ihminen on henkisesti terve, mutta tuo enkeli-jumala kuva on aivan oikea ja tosikertomus vieläkin, miten se kuitenkin sitten tapahtui....


      • Pakstori kirjoitti:

        rkoitin tuolla Jumalan kyvyyllä herättää lapsi, tai aikuinenkin uudestaan henkiin, inkarnaation käsitettä, ihminen saa syntyä uudelleen maailmaan, ja Jumala on antanut hänen unohtaa traumaattinen edellinen elämänsä. Jumalallekaan ei ole mahdollista, (se on mahdotonta), tuosta vain kasvattaa raajaa tai pistää sokealle uutta silmää, koska silmähermoja ei saada uudelleen kohdilleen, ja väittäisin, että nykymaailman mununaissiirrot ovat kaikki petosta, ihmisellä jotenkin kai sen jälkeen toimii se jäljellejäänyt toinen munaskuu, se siirretty on turha lihamöykky, koska hermoja ei siihen saada helmpisti kohdilleen samoja uudelleen...Turhaan vain toiseltakin ihmiseltä, luovuttajalta, tuhottu toinen munuaisensa.. Sydämen siirrot, jos sellainen on joskus onnistunut, niin silloin on Jumala armahtanut ihmispuoskareita, ja antanut hermojen löytää vaihtosydän, vai olisiko niin, että keinosydänkin olisi parempi kuin lihasydän jos sen joutuisi vaihtamaan, jos se olisi siis kone, jossa olisi vain paristo....Mutta arivoihin sellaista ei saada liitettyä, ja sydämen olisi siis pistettävä vivulla jyskyttämään enemmän, jos ihminen urheilisi, muuten tulisi kuumetta, ja ihminen kyolisi fyysisessa rasituksesa siihen... Mutta en ole todellakaan lääkäri, älkää uskoko minua, jos ette ymmärtäneet mitä tarkoitin...Parantaja olen, jos uskotte, ettei kannata joutua ihmisten ihmislääkäriin käsiin, ihan pienestä syystä, siellä on paljon kunnian- ja rahanhimoisia puoskareita, jotka tekevät ihan kauheita leikkauksia yhtenään... Jumala voi enkeliensä avulla helposti parantaa pienet flunssaoireet, ja sydämentykytykset, ja muitakin vaivoja, vain pienellä rukouksella. Se on tietysti jatkuva ihme, ettemme hetikin sairastu, johonkin kulkutautiin, ympäristössämme on järkyttäviä määriä taudinaaiheuttaja, koska maailmamme luonto on vielä elossa....
        En tarjonnut tässä kovin tieteellistä kertomusta siitä, miten taudinaiheuttajat kuolevat ihmisen immuunijärjestelmässä nopeasti, kun ihminen on henkisesti terve, mutta tuo enkeli-jumala kuva on aivan oikea ja tosikertomus vieläkin, miten se kuitenkin sitten tapahtui....

        Pakstori hyvä. Jos ihmisellä on hiukan luottamusta ja uskoa hänen kehonsa ja sen hoitomuodot ovat merkityksettömiä. Aika sellaisenaan on tarpeetonta jos nuo ensinmainitut avut löytää.


      • Aukino
        Myötäeläjä kirjoitti:

        Onko Jumala hyvä vai paha?

        Ykseys...onko se hyvä vai paha?

        Lainaa:Myötäeläjä.
        Onko Jumala hyvä vai paha?

        Ykseys...onko se hyvä vai paha?

        Ykseys on hyvä asia, mutta se ei ole hyvä asia, jos luulee hyvää ja pahaa samaksi asiaksi, ne ovat silti vastakohtia, mutta ei samalla tavalla vastakohtia, kuin on kuolema ja elämä tai miinus ja plussa. Kuolema on sitä, että kohde ei liiku itse, oman sisällä olevan ohjelmansa avulla koskaan, ja elossa oleva partikkeli siis pystyy toimimaan itsenäisesti... Kuitenkaan kuolleita asioita ei ole niin paljon olemassa kuin luullaan, ei mikään kivi ole kuollut, jos se liikkuu maailmankaikkeuden mukana, niinkuin sen kuuluu....

        Paha ja Hyvä on olentojen asenne, toista olentoa kohtaan, joka ei ole samanlainen kuin sinä... Ei pahallakaan ole ongelmia samanlaisen kanssa, mutta hyvälle erilaisuus on ainoa elinehto, koska ei olisi olemassa mitään, jos ei olisi tilavuutta (Taivaan Isä) ja Massaa(Syvyyden äiti)), joiden välillä on se eroavaisuus, että massassa on aikaa ts. tiheyttä sitoutuneena tilavuuteen....
        Matematiikassa ei ole hyvä asia, jos ajattelee kaiken olevan paritonta(ykseys), vaan kaikelle on vastustajansa, parillinen asia, ja parillisia lukemia on vain hiukan enemmän kuin parittomia....Kuitenkin, joikainen suurikin lukema, oli se sitten pariton tai parillinen on vain yksi lukema, jos kyseiset lasketut asiat sijaitsevat samasssa paikassa, tai jonkun muun saman kategorian alaisuudessa. Kaikki tiede saastuu, jos se laskee yhteen asiat, joilla ei ole sama nimittäjä, sama ominaisuus, jonka perusteella, ne on voitu laskea yhteen samaksi "suureeksi"....
        Mutta luulenpa, että te ette tiedä, olenko hyvä vai paha, itse olen huono sitä arvioimaan, vaikka tiedän, että minulta oli hvyä päätös saada syntini kerran anteeksi, ja jos joskus vielä siitä teen, ei minulla ole vaikea tietää, kenen kautta sen saan anteeksi, ja se ei - yllätys ylläyts, ole minun oma minäni.....(Jeesus- Iloista surullisuutta)


      • Pakstori
        hellin63 kirjoitti:

        Pakstori hyvä. Jos ihmisellä on hiukan luottamusta ja uskoa hänen kehonsa ja sen hoitomuodot ovat merkityksettömiä. Aika sellaisenaan on tarpeetonta jos nuo ensinmainitut avut löytää.

        Lainaa. hellin63
        Pakstori hyvä. Jos ihmisellä on hiukan luottamusta ja uskoa hänen kehonsa ja sen hoitomuodot ovat merkityksettömiä. Aika sellaisenaan on tarpeetonta jos nuo ensinmainitut avut löytää.

        Aika parantaa haavat, on valhe, aika tappaa, jokaisen ajallaan, kukaan ihminen ei ole enää elänyt yli-inhimillisiä aikoja....
        Ajalla ei ole siinä mielessä merkitystä, että jos ihminen saa lahjaksi ikuisen elämän, ei ole kuolemaa enää, joka on etupäässä vain ajan laskemista joka helekutin asialle, ja sitä ei siis sillioin enää ole, koska ei ole väliä sillä, että tulee välillä tapetuksi, jos saa uuden yrityksen, mutta aiotko silloin olla yhtä paha kuin murhaajasi, aika, se joka tappoi sinut siksi, että olit jo kyllin vanha?


      • Pakstori
        Myötäeläjä kirjoitti:

        'Piikkiin' on mennyt 'nyt' oleminen ja siitä selviäminen....ja loistavasti on asiat hoituneet?

        Jokainen sielu etetenee kohti ykseyttä, tämä lienee ehdoton laki....

        Lainaa: Myötäeläjä
        'Piikkiin' on mennyt 'nyt' oleminen ja siitä selviäminen....ja loistavasti on asiat hoituneet?
        Jokainen sielu etetenee kohti ykseyttä, tämä lienee ehdoton laki....

        Minulle Raahessa ammatikoulun opetttaja opetti, että kun tietokoneissakin on saavutettu ykseys, esim. Macista ja IBM:stä tullut yhteensopivia, uusi hajauttaminen tapahtuu. Tietokoneiden alkuaikoina oli tosin hajauttamista paljon enemmän, oli paljon erilaisia prossoriarkkitehtuureja, ja nyt jopa Macin Motorola kuoli, ja Intel on enää jäljellä, vaikka sille on tullut kymmeniä kopionimiä....
        Eli tottakais se tietokoneissakin alussa siis oli ykseys se, että moni valmistaja tiesi, kuinka valmistaa prossoreita, ja yksyden hulluus vei siihen, ettei saanut olla enää kuin IBM:n ja Intelin monopoli kaikkialla... Kuitenkin se on hyvä asia... Eläimilläkin on maailmassa vain yhdenlainen tapa tuottaa geeniensä DNA ja RNA, vain viruksilla hieman erilainen elämä, kuin muilla soluilla, mutta ne ovat siis loisia, jotka alunperin elivät pelkän kiven avulla....
        Ihmisen tieto vei siis kahteen tapaan muodostaa eliöitä, Jumalalla niitä on vain se yksi tälle tellukselle, 4-5 nukleonihapoille perustuva, vaikkapa viruksiakin on, eivätkä ne välttämättä tarvitse elääkseen tavallsia soluja, vaan pystyisivät elämään pelkästä kivestä ja vedestä.
        Kieliäkin on toisaalta edelleen ihmisillä se yksi, kullakin maalla on se kova kirjakielensä, ja se tapa muistaa vanhalla helpolla sanalla aina sama vanha merkitys on Suomessa ainoa kieli, mutta on hieman älykkäämpiäkin kieliä kuin suomi, joissa toisaalta täytyy olla hyvä taju sitten ymmärtää muutaman äänteen pohjalta, milstä kielestä sekin sanamerkitys on sitten peräisin....
        Mutta suomen kallio on kova ja "kuolematon", Suomen kirjakieli ei kuole, tai ole ainakaan vielä osoittanut mitään kuolemisen merkkejä... Englantilaisetkin vain puhuessaan toisinaan päästelevät ääniä, eivätkä aina tarkoita yhtään mitään, Suomen kielessä ei niin saa tehdä koskaan....


    • Ykseys...onko se hyvä vai paha?
      Myötäeläjä. Huomaathan ystävä hyvä ei voi olla muuta kuin yksi. Uskoisin että et voi kokea itseäsi ainoastaan ja yksinomaan ikuisesti ja läpikotaisin pahaksi, ethän? Ainakin minulle olet ollut erinomaisen mielenkiintoinen ja innostava keskustelukumppani.

      • Aukino

        Tämä ykseyden ajatus on hyvin kiinnostava... Sen mukaan MINÄ OLEN olento, on elänyt jokaisena yksilönä, sen elettyä elämänsä, ja se kuka se olisi seuraavalla kerralla, tai ennen elämäänsä, ei ihminen sitä tiedä. Jos näet lokin poikasen samaan aikaan katolla, toivovan ruokaa vanhemmiltaan, minä olin hänkin silloin kun olin hän, tai vaikkapa mato, joka kuoli ryömiessään asfaltille, minä olin hänkin, joskus, todennäköisesti se oli menneisyyttä, vaikka tapahtuikin samaan aikaan, kuin mitä nyt, ihmisen kehossa, mitä tämä nykyinen rinnakkaisten aikojen illuusio rikollisesti valehtelee....
        Tämä tarkoittaa, että kukaan ei olisi tehnyt erilaisia päätöksiä, kun oli se kuka oli, koska ei maailmankaikkeus tee siinä mitään virhettä, että pistää jotkut ihmiset tekemään hirveitä asioita, se oli luonnollista henkistä pimeyttä vain, josta ne mukamas kirkkaammatkin yksilöt pimentyvät, jos eivät heille mitään valostaan koskaan anna. Olin siis sinä, tai tulin olemaan sinä, joskus menneisyydessä...
        Olin Hitler olin Jeesus, silloin kun oli he, mutta jos he ovat nyt olemassa samaan aikaan, heidän kuoltua tai itseni kuoltua tulin olemaan esim. jompikumpi heistä, vaikka todennäköisesti välissä on monta muuta ihmistä....
        Olin tai tulin olemaan ehkä joskus kirjanikin, tai tämä teitokoneeni, milloin se tapahtui, tai tulee tapahtumaan, en ihmisenä sitä tiedä.... Mutta nyt kun elät ihmiskohossasi, toivo, ettei ihmisyytesi muutu liian äkkiä, vaikka väliäkös tuolla, vaikka muuttuisikin äkkiä, se olisi vain ajan ja kohtalon oikku....
        EI ole sitli turhaa, haluta vain pientä mutuosta, elämiensä vlillä, eli ei tässä ihan heti apinaksi olla muuttumassa, tai jonkun ulkoavaruuden yliälykkääksi humanoidiksi....


    • Pakstori

      Lainaa: hellin63
      Ykseys...onko se hyvä vai paha?
      Myötäeläjä. Huomaathan ystävä hyvä ei voi olla muuta kuin yksi. Uskoisin että et voi kokea itseäsi ainoastaan ja yksinomaan ikuisesti ja läpikotaisin pahaksi, ethän? Ainakin minulle olet ollut erinomaisen mielenkiintoinen ja innostava keskustelukumppani.

      Yhtenä oleminen on yksi hyvä idea, ja siitä väistämättä seuraa myös jokaisen maailmankaikkeuden partikkelin erilaisuus, ne eivät voi olla kaikki samassa paikassa, samoin koordinaatein ja nopeuksin. Ne voivat olla tosin samalla tehtävällä ja muut ominaisuudet täsmälleen samatkin, mutta jokainen on toisaalta täysin yksin, jonkin erilaisuutensa karkoittamana, jostakin porukasta, jossa erilaisia olentoja ei suvaita, maailma ei hyväksy ketään erilaista joukkoonsa....

      Mutta silloin, kun ihminen näkee, että hyvä ja paha on sama asia, niin hän on ymmärtänyt samoin kuin paholainen, että hyvällä ja pahalla on kategorisesti sama asia nimittäjänä, ne ovat asenne ja toimintatapa elävällä olennolla, jolla hän kohtaa toisen elävän olennon, oli se toinen olento sitten paljossa samanlainen tai erilainen.... Kuolleilla saamma leikkiä niin paljon kuin haluamme, mutta emme saaa aiheuttaa kenenkään kuolemaan, muuten meidät tuomitaan jokaisen säälittä kuolemaan. Mutta vain sen samanlaisen tappaminen, on pyhän hengen pilkka, ja synti jota ei saada anteeksi, mutta ei eläimet ole kovin erilaisia kuin me, siksi ihmisen pyhän hengen pilkka veljiään ja sisariaan kohtaa, muina eläiminä, on ollut vielä suuri, emmekä saa sitä koskaan anteeksi, kuten Jeesus sanoi, muta voimme vähentää sen synnin määrää, mutta se aina asuu lihassamme, eikä sitä voidan poistaa, koskaan.....Siksi ihminen ei ole ikuinen olento.

      • Sörbertäjä

        Tunnetko siis suuren kärsivällisyyden ja Rauhan taustallasi, se on Herra, vai tunnetko suuren kärsimättömyyden, joka on Anitkristus, totisesti Antikristus haluaisi aina muuttua nopeasti.....Se Väärä Profeetta, Antikristus siis oli tai tuli olemaan, Kerran Jeesus, ja hän oli kerran minä, mutta oliko hän sitä menneisyydessä vai tulevaisuudessa on merkityksetöntä, koska molemmat saivat tai tulevat saamaan elämään elämänsä aivan yksilöllisesti ja suuresti toisiaan paheksuen....
        Jos et halua tappaa kärpästä, muista että se voi olla turhaakin kiduttamista sille pienelle olliolle, koska ei sekään halua olla kauaa ehkä kärpänen, kuitenkin miljardien yksilöiden ajan sekin, kunnes muuttui, ehkä samaan aikaankin näkyen, muuksi olennoksi. Äläkä tapa paperiasikaan, jos et pidä paperien "tappamisesta".


      • Sörbertäjä kirjoitti:

        Tunnetko siis suuren kärsivällisyyden ja Rauhan taustallasi, se on Herra, vai tunnetko suuren kärsimättömyyden, joka on Anitkristus, totisesti Antikristus haluaisi aina muuttua nopeasti.....Se Väärä Profeetta, Antikristus siis oli tai tuli olemaan, Kerran Jeesus, ja hän oli kerran minä, mutta oliko hän sitä menneisyydessä vai tulevaisuudessa on merkityksetöntä, koska molemmat saivat tai tulevat saamaan elämään elämänsä aivan yksilöllisesti ja suuresti toisiaan paheksuen....
        Jos et halua tappaa kärpästä, muista että se voi olla turhaakin kiduttamista sille pienelle olliolle, koska ei sekään halua olla kauaa ehkä kärpänen, kuitenkin miljardien yksilöiden ajan sekin, kunnes muuttui, ehkä samaan aikaankin näkyen, muuksi olennoksi. Äläkä tapa paperiasikaan, jos et pidä paperien "tappamisesta".

        Onko Jumala hyvä vai paha?

        Vertasin...onko ykseys hyvä vai paha....koska me elämme ajassa erillisyyden harhassa...kuitenkin ajattomuudessa on ainoa totuus ykseys...


      • Pitääkseni mieleni jonkinlaisessa järjestyksessä korostan itselleni että mieli ja henki ovat ajattomia. Siis mieli ei ole aikaan eikä paikkaan sidottu.
        Rakastava mieli on eri ulottuvuudessa jossa ei tarvita aikaa eikä paikkaa. Siinä on ykseys.

        Hyvän eli rakkauden "läheisyydessä" kaikki muuttuu hyväksi. Kornia sanoja asiasta joka on sanoin kuvaamaton.

        Siksi ihminen ei ole ikuinen olento. Keho on tilapäinen käyttöväline anteeksiannon opetteluun.


    • izumi1

      Jumalan lait ovat ehdottomia. Hän joka ei niitä kykene hyväksymään, kokee ne pahoina. Vasta kun ne hyväksyy ainoiksi oikeiksi on kasvanut täydellisyyteen. Silloin hänellä ei ole enää mitään tehtävää täällä aineellisuudessa.

      • 'Jumalan lait ovat ehdottomia'

        Kyllä, mutta Jumalan lait ovat myös jatkuvasti joustavia...eli pehmeästi siirrymme korkeimmille tasoille 'oivaltaen'.


    • valistunut

      Raamatussa olevien jumalan ominaisuuksien mukaan tuo jumala on sekä hyvä että paha, eli jumala ja paholainen yksi ja sama persoona.
      Hyvä ja paha käyvät kamppailua herruudesta ja tällähetkellä on tilanne se että paha voittaa aina
      Missä syy, että näin käy se on meissä ihmisyksilöissä, sillä mitä me olemme yksilöinä sitä on koko yhteiskunta
      Historia osoittaa että kun ns, hyvä voittaa pahan niin se valtaan päästyään muuttuu tuoksi pahaksi, ja niin alkaa taas hyvän taistelu pahaa vastaan , ja kierre jatkuu ellemme yksilöinä muutu
      ja ymmärrä tätä taistelua, että hyvä ja paha usontoineen aatteineen jajumalineen ovat ihmisen luomuksia.

      Maailmankaikkeudellinen syyn ja seurauksen laki, elämän laki
      on se joka määrittelee seuraukset valintojemme mukaan, ja sen seurausta on yhteiskunta jossa elämme

      Eli olemme itse valinnoillamme luoneet tämän kärsimyksien täyttämän yhteiskunnan jossa elämme

      • 'ja kierre jatkuu ellemme yksilöinä muutu'

        Kehittyneet sielut poistuvat syntymien kierrosta, eli tänne syntyy sieluja joiden kehitys on kovin keskeneräistä
        Tämä voisi olla yksi selitys ns. negatiivisiin kokemuksiin fyysisessä maailmassa.


    • izumi1

      Jumala on totuus. Kokijasta itsestään riippuu millainen Jumala hänelle on.

      • izumi1

        Jumala on aina on aina oikeassa, mutta koettelee ihmisen vahvuutta, varsinkin sellaisen joka luulee itsestään liikoja.


    • pakstorin aloituksesta vielä yksi lause. Rakkaudella

      "Jos Jumala ei ole kaikkivaltias on Jumala Hullu ja Paha, koska ei kykene korjaamaan vääryyksiä"

      Ensimmäinen ajatukseni on että jos haluaa oppia tuntemaan Raamatussa ilmenevän Jumalan on se opeteltava raamatusta.

      Itse en siihen ole kyennyt. Siksi olen opetellut ajattelemaan että Jumala antoi maailman Pojalleen eli ihmiskunnalle jotta tämä löytäisi kotiin.
      Tämä poika eli ihmiskunta tässä opettelee hyväksymään hyväksymisen eli koetan ymmärtää mitä Rakkaus sanoisi tässä tilanteessa. Koska Jumala on täydellinen Rakkaus hän ei puutu siihen että ihmiset tekevät kaikenlaista vähemmän myönteistä toinen toisilleen. Jos hän puuttuisi silloin hän ei sallisi ihmisen opetella ottamaan vastuuta ihmisen itsensä "keksinnöistä" Pitkäkin jorina olisi madollinen. Lyhyesti yksi vaikeimpia oppeja näyttää olevan tuon "Vain minä tiedän oikean totuuden" levittämisen into. Aloittaja ei tässä ole osoitteenani.

      Sinulla on monipuolisia näkökantoja. Kuitenkin ehdotan ajattelemaan että jos Jumala "Tekisi"jotain mihin vetäisi sen rajan? Mikä "teko" olisi niin neutraali ettei se olisi keneltään toiselta pois.

      Se on Rakasta jokaista Anna tilaa hänen Jumaluudelleen. Näe hänessä Jumaluus. Maallinen rikoslaki koskee fyysistä ihmistä, mutta hänessä on Jumalallinen Henki. Joka on kaiken kunnioituksen ja arvostuksen arvoinen.

    • 'Onko Jumala hyvä vai paha?'

      Tuohon voisi vastata, sekä'että, koska Elämä ja kaikki Elämässä on Jumaluutta, ei ole yhtäkään poikkeusta tästä.
      Tämä 'nyt' elettävä saattaa olla harhaa, mutta suunniteltu sellainen, jolla on tarkoituksensa evoluution=kehityksen kannalta.

    • izumi1

      Millä eväillä kuolevainen ihminen voi määritellä Jumalan ominaislaadun? Jumala on mikä on.

      • Niin, ja kun Jumala on kaikki mitä on...eikö se ole siinä.


      • izumi1
        Myötäeläjä kirjoitti:

        Niin, ja kun Jumala on kaikki mitä on...eikö se ole siinä.

        Kyllä, niin se on.


      • Izumi 1
        izumi1 kirjoitti:

        Kyllä, niin se on.

        Ei ole hyvää eikä pahaa, on vain erilaisuutta.


    • uskomaton elämä

      Jumala ja saatana yksi ja sama persoona, ja sekin vain ihmisen milikuvitusta joka pittää uskoa muuten se ei ole totta.

      Sellaista jumalaa ja saatanaa ei ole olemassa jo pitää uskoa.

      Totuus tässä asiassa selviää henkilökohtaisesti, kun kaikenlainen usko, myös ateismin ja kommunismin usko on päättynyt, silloin se asia ratkeaa itsestään.
      Taivas ja kommunismi ovat sama uskomaton jossa me voimme elää jo täällä maanpäällä uskomatonta ja autuaallista elämää

    • voimme elää jo täällä maanpäällä uskomatonta ja autuaallista elämää

      voimme elää jo täällä maanpäällä uskottavaa ja autuaallista elämää

      huumoriani

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe