kertokaa masennuksen oireita!

ajjajajaj

haluaisin selventää vähän omaa tilaani, te jotka olette kokeneet masennuksen tai teillä on tällä hetkellä masennus. Kertokaa vähän miten se alkoi, mitä silloin tapahtui, ja siis tunne tilaanne, oliko ahdistusta, itsetuhoisuutta tms? Miten usein? Olitteko missään vaiheessa tyytyväisiä, onnellisia?

10

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten kommentteja

      Jokaisella on alku niin erilaista, että kerrohan ensin itse. Se on sinullekin alku miettiä elämäsi kulkua.

    • Kaikki hullut täällä

      Taidat kysellä tällaisia jotta voit valehdella lääkärille olevasi "masentunut".

    • Tälläisiä

      Voin mä tähän heittää muutamia oireita joita minulla oli, tai on ollut.

      1. Poissaoleva/epätodellinen fiilis.
      Ei oikeastaan mieti juurikaan mitä nyt tapahtuu, olen omissa maailmoissani.

      2. Masennus(aijaa? että sekin vielä?)
      Tuntuu että mikään ei ilahduta, tulevaisuus näyttää epätoivoiselta, ei kiinnostaisi tehdä ns normaaleja päivärutiineja.

      3. Väsymys
      Ei millään huvittaisi herätä. Kaikenlainen ympäristön energisyys tuntuu puuduttavalta ja jopa ärsyttävältä.

      4. Passivoituminen ja sosiaalisten kanssakäymisten välttely.
      Ei huvita nähdä ketään, ja nämä tilanteet saattavat tuntua epäluonnollisilta, tai jopa pelottavilta.

      Masennukseni alkoi varmaankin siinä 14 ikävuoden tienoilla luulisin. Kuitenkin se todettiin vasta kun olin jotain 20-21. Käytin tuolloin runsaammin alkoholia, ja kerran lääkärissäkäynnin aikana lääkäri alkoi tenttaamaan minua kysymyksillä. Tuli siihen tulokseen että olin masentunut, ja ollut jo pitkään. Lääkäri suositteli mielialalääkkeitä, joita rupesin sitten käyttämään.

      Itsetuhoisuutta ei ole ollut koskaan.

      Ahdistunut olen ollut usein, ja osasyynä tähän on oma ujouteni joka oli lapsena ja teininä vielä paljon voimakkaampaa kuin mitä se on nyt.

      Olen ollut tässä välissä myös onnellinen(masennukseni aikana) kun oli kaikinpuolin hieman parempi kausi, ja elämä tuntui sujuvan hyvin. Se loppui aika lyhyeen kyllä.

    • toivottvasti saat ap

      Kyllä on noiden oireiden perusteella voi masennuksesta puhua.

      • Laiska työäläinen

        Joo ja laiskuudesta.


    • m8519

      Käyn töissä, olen miettinyt itsemurhaa lähes päivittäin jo usean vuoden ajan.
      Ajatuksen tasolla se ei enää hetkauta suuntaan taikka toiseen, paikankin tiedän jos hyppäämällä sen tekisin. Köydellähän sen nyt voi tehdä melkein missä vain.

      Kavereita on ja päihteitäkin käytän kohtuudella, kaatokänni ei ole hienoa ja käyn aktiivisesti salilla. Mutta vittu ei elämässä ole mitään sisältöä, samaa paskaa ja koko ajan vanheneekin. Mikään ei innosta ja tunteetkin ovat lähes pelkkää negatiivisuutta, pessimisti ei pety. Kaikki on vain tasapaksua paskaa, jonka lopetan ennemmin tai myöhemmin, mutta en haluaisi vanhempieni kokevan sitä. Vaikka ketä se edes kiinnostaisi.

      Ainoa jolle olen joskus kännissä aiheesta avautunut on veljeni. Masennusta?

      • sos-kriisikeskus vastaa,

        Hei,

        Hyvä että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa oloa. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.

        Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22.

        Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

        http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.
        Käynnit eivät maksa mitään.

        Jos haluat mielummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahdenkesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

        Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".


        t. sos-kriisikeskus / pekka


      • sos-kriisikeskuksell
        sos-kriisikeskus kirjoitti:

        sos-kriisikeskus vastaa,

        Hei,

        Hyvä että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa oloa. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.

        Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22.

        Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

        http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.
        Käynnit eivät maksa mitään.

        Jos haluat mielummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahdenkesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

        Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".


        t. sos-kriisikeskus / pekka

        Miksi yritätte haalia potilaita itsellenne? Minä autan ihmisia anonyymina sekä livenä korvauksitta.

        Oletko provikkapalkalla töissä?


    • Masennus jo vuosia

      Mulla on väsymystä ja en jaksa lähtee mihinkään eikä mikään kiinnosta. En aina vastaa puhelimeen koska en jaksa jutella kenenkään kanssa. Kaupassa käynti on suuri saavutus. Nukun huonosti, heräilen aamuyöllä muutamaksi tunniksi ja sillon kaikki synkät ajatukset pyörii mielessä. On itsetuhoisuutta. Olen viillellyt aikoinaan, viime vuonna aiheutin itselleni luunmurtuman ja käsissä ja jaloissa on palovammoja kun olen polttanut itseäni kuumalla raudalla. Lisäksi joskus ajoittain on bulimiaa. Käyn terapiassa ja välillä olen sairaalassa, mutta yleensä he päästävät viimeistään viikon kuluttua pois. Että tämmöstä masennusta...

    • Ensi kerralla sitten

      En tiedä oleko taas musta lammas mutta minulla tilanne on päin vastainen kuin usealla täällä. Olen töissä ja palvelu ammatissa, Mutta kun työ loppuvat niin ''kaveritkin'' kyllä kaikkoavat. Olisi niin mukava päästä johonkin piireihin mukaan niin tapaisikin uusia ihmisiä. Minutkin on niin monesti savustettu ulos piireistä että kun jotkut on lähössä porukalla jonnekkin, en voi vaan huutaa että ''minäkin tulen mukaan''. Entä jos niitä ei kiinnosta, niinkin on käynyt.

      Yhden todella mukavan porukan löysin vähän aikaa sitten. Kuukausi pyörittiin samoissa paikoissa mutta nyt yksi lähtee ulkomaille ja muut ovat jo jatkaneet muiden kavereiden joukkoihin. Eli olen taas yksin.

      Naisrintamallakin olen saanut rukkaset kuusi kertaa peräkkäin. Minulla on vähän erikoinen naismaku ehkä, arvostan kovin erinlaisia naisia kuin muut. Mutta en varmaan ole tarpeeksi kiinnostava....

      Illat menee miettiessä mitähän kaikki muut tekevät tälläkin hetkellä. Joskus oikein harmittaa kun lukee facesta että joku on ollut jossain ja joku on tehnyt jotain hienoa. Entä itse? No, olen ollut kotona ja miettinyt asioita...

      Elämä voooi muuttua, miksi se ei tapahtunut tänään :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      56
      4113
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2841
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      132
      2135
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1866
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      61
      1324
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1167
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1066
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1039
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      86
      1025
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      982
    Aihe