Tramal-riippuvuus

Druggy?

Hei!

Etsin kohtalotovereita: olen käyttänyt Tramal 50 mg jo 8 vuotta alunperin fibromyalgiakipuihin, joihin se tehosikin hyvin. Mutta jäin koukkuun.
Nykyinen annostus on tosin pieni (3-4 X 50 mg/pvä), mutta ilman sitä iskevät vieroitusoireet enkä tunne olevani oma itseni, vaan masentunut ja surullinen...
Toki haluaisin elää ilman lääkkeitä. Lääkärini sanoi, että olen vain niitä ihmisiä, joille Tramal sopii (puhui opiaattivajauksesta?) ja voin käyttää tuota annosta vaikka loppuelämäni. Huh.

Onko muita samasta riippuvuudesta kärsiviä?

3

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinenkin

      Olen myös käyttänyt vuosia tramalia. Vaihtelevalla annoksella, 100 mg ja 50 mg, kuitenkin niin, ettei vrk annos ole ylittänyt 400 mg.

      Välillä päiviä, jotka kipujen suhteen parempia ja silloin otan esim. 2x50mg.
      Nyt on alkanut ottaa päähän kyseisen pillerin popsiminen, kun sitä on AINA oltava mukana reissussa ym. Lisäksi toiset lääkärit kehottavat pudottamaan lääkitystä.
      Samanlaisia oireita kun sinulla.

      Nyt olen tehnyt niin, että pudotan aina sen 50 mg, ja jatkan näin muutaman viikon. Saa sitten nähdä miten käy kun olen siinä 100mg/vrk.
      Tuntuu välillä, että itsekin syön sitä loppun asti.

    • tramppis1

      Itse sain Tramalia selkä särkyyn, auttaa hyvin kipuun ja sain selän kuntoon tramalien popsiminen vaan ei loppunut. välillä pystyn olemaan ilman päivä joskus jopa viikkoja nyt on vaan vähän päässyt mopo käsistä....annostukseni on yleensä 150mg - 200mg/vrk pahimmillaan 350mg/vrk

      • Druggy

        Juu, mopo karkaa käsistä Tramalin kanssa nopeasti. Itsellä juuri ja juuri pysynyt tuossa 3-4X 50 mg, mutta se pitää vain vieroitusoireet kurissa.
        Onko niin, että riippuvuuttaan voisi mennä hoidattamaan esim. Sovatekille? Saisiko "näin vähäiseen riippuvuuteen" (näin on sanottu, hieman naureskellen) korvaushoitoa, että selviäisi viekkareista? Vaikka annos ei ole iso, RIIPPUVUUS on pelottavaa ja vieroitus itse (kokeiltu on 3 kertaa) tuskallista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe