Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jumala on universumi

Semi deeppi jäbä

Oma näkemykseni asiasta pitkään pohtineena on se, että ihmisen ajatuksellakin on oma massa eikä ajatus voi olla universumin ulkopuolelta. Jokainen meistä on ollut unessa ja kokenut olleensa unessa hereillä, kokenut tunteita ja nähnyt asioita. Tämä tuo mieleeni mielenkiintoisen teorian multiuniversumista ja siitä, että ihmisen sielu on oikeastaan kvantteja ja fotoneja, siis valoa paremminkin sanottuna. Kaikki ympärillä oleva ja havaittava koostuu jostakin, atomeista tai sitten erilaisesta säteilyistä eli fotonivirtauksista. Elektro magnetismin ja gravitaation lait selittävät kaiken koostumuksen. Moderneimmat fysikaaliset kokeet ja teoriat myös sallivat korkeaenergisen antimaterian olemassa olon joka on itseasiassa universumin varjo itsensä sisällä. Joten universmi on siis valoa ja varjoa eli rakkautta ja pelkoa, ikään kuin meri jossa sielut polskivat.

Herää kysymys, miksi elämää on olemassa, eikä kaikki ole vain kuin suuri hässäkkä vaan kaikki tuntuu sopivan juuri palettiin ja kaikelle löytyy oma paikkansa ekosysteemistä ja universumista eikä ole asiaa jolla ei olisi mitään merkitystä. Onko siis universumilla oma psykologia joka määrittää kaiken?

12

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jee jee 34

      Voisi hyvin ollakkin, ja se hahmo on muotoutunut mielikuviemme mukaan jumalaksi.

    • Mainio aloitus.
      Miltä tuntuisi kehitellä ideaa etenpäin että valo eli energia muotoutuu ajatelijan mielen mukaisesti. Kuten Edisonille lampun keksiminen.
      Mailmankaikkeus on siis sen muotoinen kuten ajattelija kehittelee mielessään.

      Onhan viitteitä; Jeesuksen sanotaan lausuneen "Sinulle tapahtuu sen mukaan kuten uskot" Tai "Sitä saa mitä tilaa" tai "kun hyökkäät saat vastustusta"

      Miksi nuo ajatukset eivät voisi olla totta myös suuremmssa mittakaavassa?

      Kaikki on siis mielessä. Jos täysikuu on sen näköinen kuin on johtuuko se siitä että on paljon katsojia jotka "tietävät" että se on tuon näköinen joten myös minä näen sen "saman"

      Jää kysymys että onko tuo mieli ksymäsi psykologian lain vaikutuksen alaisena sellainen kuin on? Emmehän voi kysyä mitään mitä emme mielessämme voi kysyä, eli hahmotella? Kuka siis määrää oivalluksemme rajat?

    • Semi Deeppi jäbä

      Tuohan käy järkeen. Olet siis sitä mitä koet milläkin hetkellä olevasi, selittäisi sen miksi unet ovat joskus pelkkiä värejä ja muotoja eikä niitä ihmisvartalo voi muistaa. Sitten on myös sekin mahdollisuus että koemme universmia ikään kuin useassa kerroksessa ja ruumis on vain yksi niistä. Kehitelläänkö tästä nyt maailman universaali uskonto ja kaikki saisivat olla rauhassa sitä mitä ovat luonnostaan ilman kenenkään pakotteita tai neuvoja? (:

      • Ehkä ei ole hyödyllistä kehitellä uutta uskontoa. Mukava on kuitenkin pyristellä irti luutuneista itsestänselvyyksistä.

        Tuo on kyllä minua järkyttänyt oivallus että kaikki mitä on on minun kokemukseni siitä.

        Sinä tai joku toinen kokee kuitenkin omalla tavallaan. Tämä vie pohjan kaikenlaiselta syyllisyydeltä ja syyttämiseltä. Sinä regoit ja koet siihen mihin reagoit ja minä taas omiin "ongelmiini" tai iloihin, kumpaa sanaa haluaa käyttää. Huomattavaa on että tuokin on oma valinta käytänkö sanaa "reagoin iloon" tai "reagoin kiukkuun"

        Tässä havainnollistuu että luon itse oman "maailmani" Sisimmältään vain minä eli jokainen itse tietää oman maailmansa.

        revi siitä :) mielummin iloa


      • reijo7
        hellin63 kirjoitti:

        Ehkä ei ole hyödyllistä kehitellä uutta uskontoa. Mukava on kuitenkin pyristellä irti luutuneista itsestänselvyyksistä.

        Tuo on kyllä minua järkyttänyt oivallus että kaikki mitä on on minun kokemukseni siitä.

        Sinä tai joku toinen kokee kuitenkin omalla tavallaan. Tämä vie pohjan kaikenlaiselta syyllisyydeltä ja syyttämiseltä. Sinä regoit ja koet siihen mihin reagoit ja minä taas omiin "ongelmiini" tai iloihin, kumpaa sanaa haluaa käyttää. Huomattavaa on että tuokin on oma valinta käytänkö sanaa "reagoin iloon" tai "reagoin kiukkuun"

        Tässä havainnollistuu että luon itse oman "maailmani" Sisimmältään vain minä eli jokainen itse tietää oman maailmansa.

        revi siitä :) mielummin iloa

        Hellin 63

        Tässä taidetaan pyrkiä sanomaan, se, että kaikki mitä on, on tavallaan meidän JUmalamme. Olen tiennyt tai uskonut, että näin on. Jumala on paljon suurempi kuin raamatussa annetaan ymmärtää, eli hän on universaalinen olemassa olo. Ei ole mitään olemassa sellaista mikä ei olisi peräisin juuri tästä JUmalasta.Ei materian eikä henkisen elämän alueella. Ajatteluunkin vaikuttaa aina jokin jonka olemme ennemmin jo kokeneet tai oppineet. Lisäksi meidän persoonamme ei tule valmiiksi koskaan vaan se on aina kasvamis tilassa, joka kasvaminenkin on peräisin kaikkeudesta. Ajatuksesta voisi ihan hyvin muodostaa uuden totuuden, koska ajatus on helppo oppia tai ymmärtää ja on lähempänä ihmisen logiikkaa kuin esm kristin oppi.


    • reijo7

      Juuri noin minäkin ajattelen. Elämä on Jumala. Kaikessa minkä näen tai koen voin ajatella olevan vihje myös Jumalasta. Jumala on Rakkaus. Minä olen univesrsaali olemassaolo. Olen vain niin kovin sidottu tähän fyysiseen kokemukseeni kehostani että on hankala opetella huomaamaan että kaikessa on myös Jumala.

      Meditaatiolla opetellaan vapauttamaan kokemus kehosta ja ajatuksista jolloin on madollisuus anataa tilaa oivallukselle. Mitä olisikaan mahdollista oivaltaa kun antaa hiljaisuuden opettaa???

      Onneksi myös kokemus kaverin reaktioista opettaa. Hänessä - sinussa - kuulen ja näen omat virheeni kuin myös oman rakkauteni.

      • Oivalluksesta jatkan. On julkaistu tutkimustuloksia kuinka oivallus laajenee eläin ryhmissä ilman fyysistä mallia tai yhteyttä rajojen yli. Samoin on tämän Ykseys nyt jokaisen ajatelijan huulilla.

        Toki on vanhojakin tietoja kuinka sama keksintö on tehty liki samalla hetkellä eri puolilla maailmaa?

        Jumala, Rakkaus, Elämä sallii uuden oivalluksen silloin kun "aika" on kypsä.

        Sitten on näitä edeskäypiä Jeesus Budha Edison Tesla jotka ovat aikaansa edellä? Kiitos heille kaikille.

        Ultrapäivillä 2013 oli kymmeniä luentoja ja vorksoppeja joissa kaikissa oli Ykseys tavalla tai toisella mukana.


      • reijo7
        hellin63 kirjoitti:

        Oivalluksesta jatkan. On julkaistu tutkimustuloksia kuinka oivallus laajenee eläin ryhmissä ilman fyysistä mallia tai yhteyttä rajojen yli. Samoin on tämän Ykseys nyt jokaisen ajatelijan huulilla.

        Toki on vanhojakin tietoja kuinka sama keksintö on tehty liki samalla hetkellä eri puolilla maailmaa?

        Jumala, Rakkaus, Elämä sallii uuden oivalluksen silloin kun "aika" on kypsä.

        Sitten on näitä edeskäypiä Jeesus Budha Edison Tesla jotka ovat aikaansa edellä? Kiitos heille kaikille.

        Ultrapäivillä 2013 oli kymmeniä luentoja ja vorksoppeja joissa kaikissa oli Ykseys tavalla tai toisella mukana.

        hellin 63

        On siis universaalinen mieli ja ajatus, johon mekin ihmiset kuulumme sekä kaikki muukin, mikä on olemassa. Ihmisen osa tätä kaikkeutta on hänen osansa toteuttaa tätä universaalista ajattelua. Tähän sinä hellin 63 pyrit, näin olen käsittänyt.
        Universaalinen ajatus on vain niin suurta ja hidasta, ettemme voi sitä käsittää, mutta pyrin siihen, että esm evoluutio on juuri tätä universaalista ajattelua ja toimintaa. Uskon näin, että laji Homosabines esm on vielä kehitys asteella kaikkeudessa ja universaalisessa ajattelussa. Kuten muutkin lajit Homosabines voi ns taantuakkin siten kun me ihmiset taantumalla ymmärrämme. Universaalista ajattelua on esm delfiinien kehittämät joukko pyydystys menetelmät. Niin esm Jeesus voi olla sen ajan ihmiskunnasta edellä siinä, että hänellä oli suuri tietoisuuden taju, eli hän eli yhteydessa kosmiseen ajatteluun. Jotkin ihmiset saavat viestejä tältä kosmiselta olemassa ololta ja ajattelulta, vielä tänäkin päivänä ja he viestivät siitä kanssa eläjilleen. Näin on jatkuvasti vielä tänäkin päivänä.


    • Aloittaja.

      Tästähän saatiin hyvä ja asiallinen keskustelu! Kiitoksia vastauksistanne, mielenkiintoista, kuinka samankaltaisia ajatuksia ihmisillä ja kommentoineilla oikein on. Tämä on selvä merkki kaikkien tietoisuuden yhdistymisestä joten levittäkäämme siis ilosanomaa asiasta. Nyt on aika, kun kaikki pystyvät hyväksymään saman totuuden maailmankuvakseen ja ihmiset voivat taas tehdä saumattomasti yhteistyötä itsensä yhteisön kehittämisessä eikä rahaa taikka muita pakotteita enää tarvita. Olen varsin onnellinen kun ajattelen näin, pimeyden verhot ovat vain kulissi, vain siksi, että olisi olemassa jännitys, voima, rakkaus ja valo.

      • reijo7

        Aloittaja

        Kuten huomaat asialla on kannatusta ja siinä on hyvää se, että ihmiset ymmärtävät tämän meidän Jumalamme jo sen tiedon perusteella, jonka ihmiskunta on aikojen saatossa hankkinut. Voimme itse kukin kirjoitella tästä uudesta käsityksestä kaikkeudesta. Minulla on sellainen aavistus, että näin tullaan oivaltamaan olemassa olomme ihmisinä, sekä meidän tietoisuutemme itsestämme löytää totuuden.


    • Fysikaalinen sielu

      Kvanttititasolta löytyy mielenkiintoisia ilmiöitä, mm. superpositio, tunneloituminen, Higgsin kenttä. Jos sielu on kvanttitasolla, voimme ymmärtää sielua näiden ja muiden kvantti-ilmiöiden kautta? Tässä kohtaisi selkeästi fysiikka ja uskonto ehkä ensimmäistä kertaa.

    • uskomaton elämä

      Sielu ei ole kvanttitasolla, sillä se on kehityksen tuloksena materiasta syntyisin, ja näin ollense on sidoksissa aikaan

      Elämä taason ajaton ja aineeton ja e on se voima joka pitää fyysisen kehomme hengissä, ja näinollen olemme osa sitä .

      On vain yksi ajaton elämä, fyysiset kehot ovat vain erillisiä,
      ja me olemme erillisen egon takia menettäneet yhteydemme siihen
      tämä yhteys katkesi kun, ajatus tietämättään synnytti egon sielun ( se oli se paratiisista ulos joutuminen).
      Kaikki uskonnot on alunperin syntyneet kaipuusta siihen tilaan takaisin, mutta ovat nykypäivänä luisuneet väärille urille, ja niistä on tullut vain egon sielun ikuistajia, jotta uskonto voi hallita ihmismielä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe