Se parempi pikkuauto

Spark LTZ

Se parempi pikkuauto, joka on hyvä ajettava myös maantienopeuksissa.

"Jousitus on mainiossa eurokunnossa asvaltilla, mutta maavara ja joustovarat riittävät kuoppaisella soratielläkin, vieläpä vähän isommalla henkilökuormalla. Onkin hassua, että kaupunkiautoksi asemoitu Spark toimii vähintään yhtä luontevasti maantiellä, jossa sen ohjaustuntuma on tarkka. Rengasmelu on 165/60 R 15 -renkain kohtalainen."

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288578730202.html

10

2724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LTZ.
      • Sparkittu nahka

        Täällä noita on mennyt kaupaksi 0-3 kpl kuukaudesta riippuen. Se on aika vähän verrattuna esim. Toyota Aygoon ja sen sisariin verrattuna.
        Kotimainen lehdistö on moittinut Sparkin janoisuutta muihin saman luokan autoihin verrattuna. Myös Sparkin pienempi kone on erittäin nuhainen. Jopa tuskastuttavan laiska.


      • Spark on auto
        Sparkittu nahka kirjoitti:

        Täällä noita on mennyt kaupaksi 0-3 kpl kuukaudesta riippuen. Se on aika vähän verrattuna esim. Toyota Aygoon ja sen sisariin verrattuna.
        Kotimainen lehdistö on moittinut Sparkin janoisuutta muihin saman luokan autoihin verrattuna. Myös Sparkin pienempi kone on erittäin nuhainen. Jopa tuskastuttavan laiska.

        Spark onkin jo auto toisin kuin mopo-Aygo, jota vielä myydään Tojotan menneellä maineella.


      • Spark on koppimopo
        Spark on auto kirjoitti:

        Spark onkin jo auto toisin kuin mopo-Aygo, jota vielä myydään Tojotan menneellä maineella.

        Älä viitsi ole naurettava, samoja noin 3,5 metrin pienimmän autoluokan kääpiökinnereitä kummatkin. Aygon testimenestys on tosin ollut moninverroin Sparkia parempi, kuten tasaisella ja taloudellisella tuotteella kuuluu ollakkin.
        Seuraavaksi täällä joku valopää varmaan väittää Sparkia Golfin kokoiseksi ja yhtä hyväksi kiihtymään kuin 1000 kuutioiset moottoripyörät.


      • 165234
        Spark on koppimopo kirjoitti:

        Älä viitsi ole naurettava, samoja noin 3,5 metrin pienimmän autoluokan kääpiökinnereitä kummatkin. Aygon testimenestys on tosin ollut moninverroin Sparkia parempi, kuten tasaisella ja taloudellisella tuotteella kuuluu ollakkin.
        Seuraavaksi täällä joku valopää varmaan väittää Sparkia Golfin kokoiseksi ja yhtä hyväksi kiihtymään kuin 1000 kuutioiset moottoripyörät.

        Lue nyt ensin tämä lehden artikkeli. Toiset pikkuautot ovat sisältä kohtuullisen tilavia ja hyviä ajaa. Aygo ei ole kumpaakaan.


      • Kinneri mikä kinneri
        165234 kirjoitti:

        Lue nyt ensin tämä lehden artikkeli. Toiset pikkuautot ovat sisältä kohtuullisen tilavia ja hyviä ajaa. Aygo ei ole kumpaakaan.

        Kummasti tämä ahdas ja huono ajettava kelpaa suomalaisille jopa Ranskalaisella nokkamerkillä. Sparkista tilauksen tekee huonoimmillaan tasan nolla asiakasta verkkaisimpina kuukausina. Jotain mätäähän siinä tai sen huolto/myyntiverkostossa silloin täytyy olla, kun ei niitä kukaan osta. Jos Spark olisi hintaansa nähden erinomainen, niin kyllä niitä ostettaisiin enemmän kuin pahimmillaan pyöreät 0 kpl kuukaudessa.
        Hyvä auto/hyvä jälkimarkkinointi -> hyvät myyntilukemat - on toistaiseksi yhtälö, jota ei Chevrolet-hölynpölylläkään pysty kukaan kumoamaan, niin se vain on.
        Ei auta, vaikka joku yksi lehti kehuisi Sparkia. Useimmissa pikkuautovertailuissa Spark on ollut häntäjoukkkoa tai viimeinen. Yksi vertailu jossa joku sitä erehtyy hiukan kehumaan, ei valitettavasti tee vielä kesää.


      • pikkuautoja
        Kinneri mikä kinneri kirjoitti:

        Kummasti tämä ahdas ja huono ajettava kelpaa suomalaisille jopa Ranskalaisella nokkamerkillä. Sparkista tilauksen tekee huonoimmillaan tasan nolla asiakasta verkkaisimpina kuukausina. Jotain mätäähän siinä tai sen huolto/myyntiverkostossa silloin täytyy olla, kun ei niitä kukaan osta. Jos Spark olisi hintaansa nähden erinomainen, niin kyllä niitä ostettaisiin enemmän kuin pahimmillaan pyöreät 0 kpl kuukaudessa.
        Hyvä auto/hyvä jälkimarkkinointi -> hyvät myyntilukemat - on toistaiseksi yhtälö, jota ei Chevrolet-hölynpölylläkään pysty kukaan kumoamaan, niin se vain on.
        Ei auta, vaikka joku yksi lehti kehuisi Sparkia. Useimmissa pikkuautovertailuissa Spark on ollut häntäjoukkkoa tai viimeinen. Yksi vertailu jossa joku sitä erehtyy hiukan kehumaan, ei valitettavasti tee vielä kesää.

        Pikkuautoja molemmat, mutta onhan siitä etua, jos autoon mahtuu kunnolla ja se on hyvä ajettava. Kai sillä Toyotallakin ajaa silti voi jotenkin.


      • 165234
        Kinneri mikä kinneri kirjoitti:

        Kummasti tämä ahdas ja huono ajettava kelpaa suomalaisille jopa Ranskalaisella nokkamerkillä. Sparkista tilauksen tekee huonoimmillaan tasan nolla asiakasta verkkaisimpina kuukausina. Jotain mätäähän siinä tai sen huolto/myyntiverkostossa silloin täytyy olla, kun ei niitä kukaan osta. Jos Spark olisi hintaansa nähden erinomainen, niin kyllä niitä ostettaisiin enemmän kuin pahimmillaan pyöreät 0 kpl kuukaudessa.
        Hyvä auto/hyvä jälkimarkkinointi -> hyvät myyntilukemat - on toistaiseksi yhtälö, jota ei Chevrolet-hölynpölylläkään pysty kukaan kumoamaan, niin se vain on.
        Ei auta, vaikka joku yksi lehti kehuisi Sparkia. Useimmissa pikkuautovertailuissa Spark on ollut häntäjoukkkoa tai viimeinen. Yksi vertailu jossa joku sitä erehtyy hiukan kehumaan, ei valitettavasti tee vielä kesää.

        Sparkin ajettavuus ja kelvolliset tilat on huomioitu muissakin koeajoissa. Tässä esimerkiksi yksi.

        http://plaza.fi/moottori/koeajot/chevrolet-spark-sytyttaako-pikku-chevy

        "Avarat ja korkeat sisätilat.
        Spark on 3,6 metriä pitkä ja 1,6 metriä sekä leveä että korkea auto, jonka kattolinja laskee vain vähänlaisesti taakse. Kun autolla on korkeutta lähes yhtä paljon kuin leveyttä niin sen huomaa eritoten sisätiloissa: sisätila on korkea ja avara, ja pääntilaa on riittävästi niin edessä kuin takanakin. Kuljettajan ajoasento on asiallinen. Spark on viisipaikkainen auto. Jos mittapuuna käytetään viittä normaalikokoista aikuista niin takapenkin keskipaikalle jäävän kohtalo ei ole kovin häävi. Sen sijaan takaistuin tarjoaa kahdelle aikuiselle tai kolmelle koululaiselle yllättävänkin hyvin tilaa. Auton viisiovisuus on ehdoton etu."

        "Sparkin ohjaus on sanalla sanoen hyvä. Hammastanko-ohjaus on hydraulisesti tehostettu ja moottorin kierrosnopeuden mukaan säätyvä tehostus on tarkka ja tunnokas. Spark ei vierasta myöskään sorateitä, joilla auto kulkee myös vakaasti ja jousitus nielee tien epätasaisuudet tehokkaasti. Mutkaisella tiellä Spark on vakaa ajaa. Auto ei kallistele ja auto käyttäytyy johdonmukaisesti. Auton ajonvakautusjärjestelmä reagoi nopeisiin ja yllättäviin ohjausliikkeisiin hyvin. Tuntuma ratin takana autoon on koko ajan hyvällä tasolla."

        Ihan samat huomiot siis tässäkin. Eri tason auto siis täysin kuin joku Aygo.


      • Aygo kelpaa kaikille
        165234 kirjoitti:

        Sparkin ajettavuus ja kelvolliset tilat on huomioitu muissakin koeajoissa. Tässä esimerkiksi yksi.

        http://plaza.fi/moottori/koeajot/chevrolet-spark-sytyttaako-pikku-chevy

        "Avarat ja korkeat sisätilat.
        Spark on 3,6 metriä pitkä ja 1,6 metriä sekä leveä että korkea auto, jonka kattolinja laskee vain vähänlaisesti taakse. Kun autolla on korkeutta lähes yhtä paljon kuin leveyttä niin sen huomaa eritoten sisätiloissa: sisätila on korkea ja avara, ja pääntilaa on riittävästi niin edessä kuin takanakin. Kuljettajan ajoasento on asiallinen. Spark on viisipaikkainen auto. Jos mittapuuna käytetään viittä normaalikokoista aikuista niin takapenkin keskipaikalle jäävän kohtalo ei ole kovin häävi. Sen sijaan takaistuin tarjoaa kahdelle aikuiselle tai kolmelle koululaiselle yllättävänkin hyvin tilaa. Auton viisiovisuus on ehdoton etu."

        "Sparkin ohjaus on sanalla sanoen hyvä. Hammastanko-ohjaus on hydraulisesti tehostettu ja moottorin kierrosnopeuden mukaan säätyvä tehostus on tarkka ja tunnokas. Spark ei vierasta myöskään sorateitä, joilla auto kulkee myös vakaasti ja jousitus nielee tien epätasaisuudet tehokkaasti. Mutkaisella tiellä Spark on vakaa ajaa. Auto ei kallistele ja auto käyttäytyy johdonmukaisesti. Auton ajonvakautusjärjestelmä reagoi nopeisiin ja yllättäviin ohjausliikkeisiin hyvin. Tuntuma ratin takana autoon on koko ajan hyvällä tasolla."

        Ihan samat huomiot siis tässäkin. Eri tason auto siis täysin kuin joku Aygo.

        Aygo on näpsäkän näköinen pieni kaupunkiauto joka ei yritäkkään olla mitään muuta. Helppo pysäköidä ja suunniteltu parille kolmelle ihmiselle ja kuluttaa vähän. Joka haluaa tilaa 5 aikuiselle, tavaroille ja hyvää ajettavuutta ohjataan ostamaan joku muu isompi malli.
        Aygo on rekisteröity neljälle (kuten Chevrolet Volt) ja auton lähtökohtana onkin ollut nimenomaan kaupunkikäyttö parille ihmiselle, eikä suurperheenkuljetus.
        Tätä tukee kevyt sähkötehosteinen ohjauskin, joka ei tietenkään ole omimmillaan maantiellä mutta auttaa vastaavasti pienempien kulutuslukemien tavoittelussa.

        Aygo on varma valinta. Hyvä luotettava ja monena vuonna asiakastutkimusten voittanut tiheä Toyota-myynti -ja huoltoverkosto, sekä perinteikäs merkki takaa sen, että moni sinkkunainen tai vanhempi pariskunta valitsee Toyota Aygon, eikä pahimmillaan 100 kilometrin päässä myytävää/huollettavaa Chevroletia. Olkoonkin Chevyssä tilaa muutama sentti enemmän tai moottoritieajettavuutta jonkun toimittajan mielestä enemmän.
        Veikkaan, että käytettyä pikkuautoa valitseva myös nappaa myyntirivistä helpommin sen Aygon, kuin hieman juurettomalta tuntuvan Sparkin ja tämä tuntuu jälleenmyyntiarvossakin.

        Auton suosio ei aina ole kiinni pelkistä kylmistä mitattavista faktoista.


    • Spark LTZ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3899
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3505
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      78
      3338
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2638
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      124
      1608
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1516
    7. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1114
    8. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1114
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1100
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

      miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1026
    Aihe