Se parempi pikkuauto, joka on hyvä ajettava myös maantienopeuksissa.
"Jousitus on mainiossa eurokunnossa asvaltilla, mutta maavara ja joustovarat riittävät kuoppaisella soratielläkin, vieläpä vähän isommalla henkilökuormalla. Onkin hassua, että kaupunkiautoksi asemoitu Spark toimii vähintään yhtä luontevasti maantiellä, jossa sen ohjaustuntuma on tarkka. Rengasmelu on 165/60 R 15 -renkain kohtalainen."
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288578730202.html
Se parempi pikkuauto
10
2827
Vastaukset
- LTZ.
Spark on ylittänyt kaikki myyntiodotukset jenkkilässä ja hyvä onkin jos siirtyvät hiljalleen pienempiin autoihin. Niidenkin Sparkit tulevat Koreasta.
http://richmond.royalva.net/723/chevy-sparks-are-selling-like-hotcakes/- Sparkittu nahka
Täällä noita on mennyt kaupaksi 0-3 kpl kuukaudesta riippuen. Se on aika vähän verrattuna esim. Toyota Aygoon ja sen sisariin verrattuna.
Kotimainen lehdistö on moittinut Sparkin janoisuutta muihin saman luokan autoihin verrattuna. Myös Sparkin pienempi kone on erittäin nuhainen. Jopa tuskastuttavan laiska. - Spark on auto
Sparkittu nahka kirjoitti:
Täällä noita on mennyt kaupaksi 0-3 kpl kuukaudesta riippuen. Se on aika vähän verrattuna esim. Toyota Aygoon ja sen sisariin verrattuna.
Kotimainen lehdistö on moittinut Sparkin janoisuutta muihin saman luokan autoihin verrattuna. Myös Sparkin pienempi kone on erittäin nuhainen. Jopa tuskastuttavan laiska.Spark onkin jo auto toisin kuin mopo-Aygo, jota vielä myydään Tojotan menneellä maineella.
- Spark on koppimopo
Spark on auto kirjoitti:
Spark onkin jo auto toisin kuin mopo-Aygo, jota vielä myydään Tojotan menneellä maineella.
Älä viitsi ole naurettava, samoja noin 3,5 metrin pienimmän autoluokan kääpiökinnereitä kummatkin. Aygon testimenestys on tosin ollut moninverroin Sparkia parempi, kuten tasaisella ja taloudellisella tuotteella kuuluu ollakkin.
Seuraavaksi täällä joku valopää varmaan väittää Sparkia Golfin kokoiseksi ja yhtä hyväksi kiihtymään kuin 1000 kuutioiset moottoripyörät. - 165234
Spark on koppimopo kirjoitti:
Älä viitsi ole naurettava, samoja noin 3,5 metrin pienimmän autoluokan kääpiökinnereitä kummatkin. Aygon testimenestys on tosin ollut moninverroin Sparkia parempi, kuten tasaisella ja taloudellisella tuotteella kuuluu ollakkin.
Seuraavaksi täällä joku valopää varmaan väittää Sparkia Golfin kokoiseksi ja yhtä hyväksi kiihtymään kuin 1000 kuutioiset moottoripyörät.Lue nyt ensin tämä lehden artikkeli. Toiset pikkuautot ovat sisältä kohtuullisen tilavia ja hyviä ajaa. Aygo ei ole kumpaakaan.
- Kinneri mikä kinneri
165234 kirjoitti:
Lue nyt ensin tämä lehden artikkeli. Toiset pikkuautot ovat sisältä kohtuullisen tilavia ja hyviä ajaa. Aygo ei ole kumpaakaan.
Kummasti tämä ahdas ja huono ajettava kelpaa suomalaisille jopa Ranskalaisella nokkamerkillä. Sparkista tilauksen tekee huonoimmillaan tasan nolla asiakasta verkkaisimpina kuukausina. Jotain mätäähän siinä tai sen huolto/myyntiverkostossa silloin täytyy olla, kun ei niitä kukaan osta. Jos Spark olisi hintaansa nähden erinomainen, niin kyllä niitä ostettaisiin enemmän kuin pahimmillaan pyöreät 0 kpl kuukaudessa.
Hyvä auto/hyvä jälkimarkkinointi -> hyvät myyntilukemat - on toistaiseksi yhtälö, jota ei Chevrolet-hölynpölylläkään pysty kukaan kumoamaan, niin se vain on.
Ei auta, vaikka joku yksi lehti kehuisi Sparkia. Useimmissa pikkuautovertailuissa Spark on ollut häntäjoukkkoa tai viimeinen. Yksi vertailu jossa joku sitä erehtyy hiukan kehumaan, ei valitettavasti tee vielä kesää. - pikkuautoja
Kinneri mikä kinneri kirjoitti:
Kummasti tämä ahdas ja huono ajettava kelpaa suomalaisille jopa Ranskalaisella nokkamerkillä. Sparkista tilauksen tekee huonoimmillaan tasan nolla asiakasta verkkaisimpina kuukausina. Jotain mätäähän siinä tai sen huolto/myyntiverkostossa silloin täytyy olla, kun ei niitä kukaan osta. Jos Spark olisi hintaansa nähden erinomainen, niin kyllä niitä ostettaisiin enemmän kuin pahimmillaan pyöreät 0 kpl kuukaudessa.
Hyvä auto/hyvä jälkimarkkinointi -> hyvät myyntilukemat - on toistaiseksi yhtälö, jota ei Chevrolet-hölynpölylläkään pysty kukaan kumoamaan, niin se vain on.
Ei auta, vaikka joku yksi lehti kehuisi Sparkia. Useimmissa pikkuautovertailuissa Spark on ollut häntäjoukkkoa tai viimeinen. Yksi vertailu jossa joku sitä erehtyy hiukan kehumaan, ei valitettavasti tee vielä kesää.Pikkuautoja molemmat, mutta onhan siitä etua, jos autoon mahtuu kunnolla ja se on hyvä ajettava. Kai sillä Toyotallakin ajaa silti voi jotenkin.
- 165234
Kinneri mikä kinneri kirjoitti:
Kummasti tämä ahdas ja huono ajettava kelpaa suomalaisille jopa Ranskalaisella nokkamerkillä. Sparkista tilauksen tekee huonoimmillaan tasan nolla asiakasta verkkaisimpina kuukausina. Jotain mätäähän siinä tai sen huolto/myyntiverkostossa silloin täytyy olla, kun ei niitä kukaan osta. Jos Spark olisi hintaansa nähden erinomainen, niin kyllä niitä ostettaisiin enemmän kuin pahimmillaan pyöreät 0 kpl kuukaudessa.
Hyvä auto/hyvä jälkimarkkinointi -> hyvät myyntilukemat - on toistaiseksi yhtälö, jota ei Chevrolet-hölynpölylläkään pysty kukaan kumoamaan, niin se vain on.
Ei auta, vaikka joku yksi lehti kehuisi Sparkia. Useimmissa pikkuautovertailuissa Spark on ollut häntäjoukkkoa tai viimeinen. Yksi vertailu jossa joku sitä erehtyy hiukan kehumaan, ei valitettavasti tee vielä kesää.Sparkin ajettavuus ja kelvolliset tilat on huomioitu muissakin koeajoissa. Tässä esimerkiksi yksi.
http://plaza.fi/moottori/koeajot/chevrolet-spark-sytyttaako-pikku-chevy
"Avarat ja korkeat sisätilat.
Spark on 3,6 metriä pitkä ja 1,6 metriä sekä leveä että korkea auto, jonka kattolinja laskee vain vähänlaisesti taakse. Kun autolla on korkeutta lähes yhtä paljon kuin leveyttä niin sen huomaa eritoten sisätiloissa: sisätila on korkea ja avara, ja pääntilaa on riittävästi niin edessä kuin takanakin. Kuljettajan ajoasento on asiallinen. Spark on viisipaikkainen auto. Jos mittapuuna käytetään viittä normaalikokoista aikuista niin takapenkin keskipaikalle jäävän kohtalo ei ole kovin häävi. Sen sijaan takaistuin tarjoaa kahdelle aikuiselle tai kolmelle koululaiselle yllättävänkin hyvin tilaa. Auton viisiovisuus on ehdoton etu."
"Sparkin ohjaus on sanalla sanoen hyvä. Hammastanko-ohjaus on hydraulisesti tehostettu ja moottorin kierrosnopeuden mukaan säätyvä tehostus on tarkka ja tunnokas. Spark ei vierasta myöskään sorateitä, joilla auto kulkee myös vakaasti ja jousitus nielee tien epätasaisuudet tehokkaasti. Mutkaisella tiellä Spark on vakaa ajaa. Auto ei kallistele ja auto käyttäytyy johdonmukaisesti. Auton ajonvakautusjärjestelmä reagoi nopeisiin ja yllättäviin ohjausliikkeisiin hyvin. Tuntuma ratin takana autoon on koko ajan hyvällä tasolla."
Ihan samat huomiot siis tässäkin. Eri tason auto siis täysin kuin joku Aygo. - Aygo kelpaa kaikille
165234 kirjoitti:
Sparkin ajettavuus ja kelvolliset tilat on huomioitu muissakin koeajoissa. Tässä esimerkiksi yksi.
http://plaza.fi/moottori/koeajot/chevrolet-spark-sytyttaako-pikku-chevy
"Avarat ja korkeat sisätilat.
Spark on 3,6 metriä pitkä ja 1,6 metriä sekä leveä että korkea auto, jonka kattolinja laskee vain vähänlaisesti taakse. Kun autolla on korkeutta lähes yhtä paljon kuin leveyttä niin sen huomaa eritoten sisätiloissa: sisätila on korkea ja avara, ja pääntilaa on riittävästi niin edessä kuin takanakin. Kuljettajan ajoasento on asiallinen. Spark on viisipaikkainen auto. Jos mittapuuna käytetään viittä normaalikokoista aikuista niin takapenkin keskipaikalle jäävän kohtalo ei ole kovin häävi. Sen sijaan takaistuin tarjoaa kahdelle aikuiselle tai kolmelle koululaiselle yllättävänkin hyvin tilaa. Auton viisiovisuus on ehdoton etu."
"Sparkin ohjaus on sanalla sanoen hyvä. Hammastanko-ohjaus on hydraulisesti tehostettu ja moottorin kierrosnopeuden mukaan säätyvä tehostus on tarkka ja tunnokas. Spark ei vierasta myöskään sorateitä, joilla auto kulkee myös vakaasti ja jousitus nielee tien epätasaisuudet tehokkaasti. Mutkaisella tiellä Spark on vakaa ajaa. Auto ei kallistele ja auto käyttäytyy johdonmukaisesti. Auton ajonvakautusjärjestelmä reagoi nopeisiin ja yllättäviin ohjausliikkeisiin hyvin. Tuntuma ratin takana autoon on koko ajan hyvällä tasolla."
Ihan samat huomiot siis tässäkin. Eri tason auto siis täysin kuin joku Aygo.Aygo on näpsäkän näköinen pieni kaupunkiauto joka ei yritäkkään olla mitään muuta. Helppo pysäköidä ja suunniteltu parille kolmelle ihmiselle ja kuluttaa vähän. Joka haluaa tilaa 5 aikuiselle, tavaroille ja hyvää ajettavuutta ohjataan ostamaan joku muu isompi malli.
Aygo on rekisteröity neljälle (kuten Chevrolet Volt) ja auton lähtökohtana onkin ollut nimenomaan kaupunkikäyttö parille ihmiselle, eikä suurperheenkuljetus.
Tätä tukee kevyt sähkötehosteinen ohjauskin, joka ei tietenkään ole omimmillaan maantiellä mutta auttaa vastaavasti pienempien kulutuslukemien tavoittelussa.
Aygo on varma valinta. Hyvä luotettava ja monena vuonna asiakastutkimusten voittanut tiheä Toyota-myynti -ja huoltoverkosto, sekä perinteikäs merkki takaa sen, että moni sinkkunainen tai vanhempi pariskunta valitsee Toyota Aygon, eikä pahimmillaan 100 kilometrin päässä myytävää/huollettavaa Chevroletia. Olkoonkin Chevyssä tilaa muutama sentti enemmän tai moottoritieajettavuutta jonkun toimittajan mielestä enemmän.
Veikkaan, että käytettyä pikkuautoa valitseva myös nappaa myyntirivistä helpommin sen Aygon, kuin hieman juurettomalta tuntuvan Sparkin ja tämä tuntuu jälleenmyyntiarvossakin.
Auton suosio ei aina ole kiinni pelkistä kylmistä mitattavista faktoista.
- Spark LTZ
Keskustelu menee aina välillä oudoille raiteille. Chevrolet Spark oli luokassaan uuden laatuvertailun sijalla kaksi.
http://www.omaha.com/article/20130705/MONEY/707059985/1697
Uusi Mini on hyvä vertailukohta koolle. Mini on vain 5 cm pitempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1886073Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1505624BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2374209- 2243468
Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1053336Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1263200HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok212956Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai92475Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja1821974- 1271944