Niin,minkälainen profiili pysäyttää,mitä katsot ensimäisenä,minkä koet kiinnostavana ja minkä turn off:ina.Ja mitä odotat/etsit nettideitistä.
Deittaajien kriteerit ja arvot.
34
509
Vastaukset
- 5+12
Katson ensimmäisenä mitä mies hakee eli sovinko kriteereihin, vasta sen jälkeen luen hänen profiilinsa. Jos en mahdu kriteereihin niin en edes lue profiilia. Ja jos mies hakee oikeasti selvästi nuorempaa mutta mahdun hänen kriteeriensä yläpäähän niin silloinkin skippaan lukematta.
- Shole
Mitä kattavampi profiili, sitä kiinnostavampi. Loppuhan on detaljien hiomista.
- kuvauksienkuvatus
Minua häiritsee kuvauksen aloittaminen kertomalla kuinka haastavaa sen kirjoittaminen onkaan! Juu juu on hankalaa, mutta istu hyvä mies/nainen hetkeksi alas ja mieti mitä kirjoitat, niin ei tarvitse aloittaa kertomalla kuinka hankalaa on kehua itseään, vaikka myöhemmin kuvauksessa tämä kuitenkin päädytään tekemään..
Hyvä kuva ja hyvin kirjoitettu kuvaus on kiinnostava yhdistelmä. Hyvällä kuvalla en tarkoita mitään ammattilaisen ottamaa kuvaa, vaan sellaista joka selkeästi tukee kirjallista kuvausta. Esimerkiksi urheilullisen henkilön kuva on urheilullisesta tilanteesta, taiteellisella tyypillä on hieman valtavirrasta poikkeava kuva ja ns tavallisella tallaajalla on aikalailla peruskuva.
Hyvin kirjoitettu kuvaus on yleensä aika mietitty. Siinä on jokin koukku, joka kiinnittää lukijan huomion. Tämä voi olla ihan vain yksi lause, jonka vuoksi tulee tunne, että tämä henkilö on kiinnostava, huumorintajuinen ja voisin jopa nauttia hänen seurastaan. - jhkhkjhkhkhkjhkh
Itse skippaan kaikki "erikoista miestä" hakevat naiset. Järkeeni ei mahdu se että a) Mikä saa naisen luulemaan että hän on itse niin erikoinen ettei hänelle normaali mies kelpaisi? b) Erikoisuuden tavoittelu kertoo naisen keskenkasvuisuudesta (nuoruudesta) eli elämän realiteetit on hukassa. Halutaan joku Jim Morrison, vaikka ollaan itse niin keskiluokkaisia tai keskinkertaisia kuin olla voi.
Miehet eivät ole leikkikaluja jotka tuovat elämään jännitystä, vaan puolisoita joiden kanssa jaetaan harmaa arki, asuntolaina ja lapset.- treffeillä
Eli kukaan ei voi oikeasti olla erikoinen eikä erityinen? Kaikki ovat harmaita, tylsiä, keskiluokkaisia ja keskitasoisia? Jos joku luulee jotakin olevansa, pitää kiireesti yrittää polkea maahan ja käyttää tuota äärimmäisen suosittua "Kyllä sinäkin tajuat kun vähän kasvat" -mantraa.
- mietinpä vain / ap.
Vastaampa itsekkin tähän.Kiinnostavaksi koen profiilin josta tulee mielikuva ihmisestä joka voisi olla positiivinen,puhelias,rento ja ajattelevainen.
Must-kriteerinä pidän sopivaa ikää (24-32),haluaa lapsia,ei polta tai max.satunnaisesti,ei dokaile joka vkloppu ja lapseton.
Suurimpia turn offeja on tietysti must-kriteerien ulkopuolelle jäävät asiat.Lisäksi,jos huomaa että naiselle ei ole ajatusta elää oikeasti parisuhteessa vaan haetaan jotain kivaa miestä,tylsiin hetkiin kotona.Lisäksi kerrotaan että "oma aika on minulle tärkeää".
Lopetan samantien profiilin lukemisen jos nainen ilmoittaa olevansa tulinen,temperamenttinen,haastellinen,kiukkuinen yms.EN hae siis naista jonka kanssa riidellä vaan enemmin koittaa elää sopuisaa yhteistä elämää. - hfjsaehjwd
No ensinnäkin, kiinnostavassa profiilissa täytyyy olla jotain sisältöä. Pelkkä "Moi", "Nainen ota yhteyttä jos kiinnostuit" tai "En viitsinyt tähän sen enempää kirjoitella, kysymällä selviää!" ei kyllä houkuttele ainakaan oma-alotteisesti laittamaan viestiä. Et kyllä sitä pitää olla vähän panostanut siihen profiiliin. Mitä tulee kuvaan, niin kiinnostun yhtä hyvin kuvattomista kuin kuvallisistakin ilmoituksista. Riippuu tosin kuvasta... se voi joko lisätä profiilin houkuttelevuutta tai ihan päinvastoin :D
Toiseksi, kirjoitustyyli ratkaisee. En ole mikään kielioppinatsi, mutta täynnä yhdyssanavirheitä olevat tai muuten huolimattomasti kirjoitetut olevat profiilit, joissa lauseet alkavat pienellä kirjaimella eikä välimerkkejä käytetä... ei kiitos.
Kolmanneksi, itse profiiliteksti. Monenlaiset profiilit voivat herättää kiinnostuksen, ja onkin helpompi sanoa mikä EI nappaa. Profiilit, joista loistaa epätoivo ja yksinäisyys, kierrän kaukaa. Myös mm. laiskuus, saamattomuus ja tosikkomaisuus ovat piirteitä, joita en mieheltä hae... Sopivasti huumoria sisältävä profiili herättää usein kiinnostuksen, olettaen tietysti, että tyypin huumorintaju on samanlainen kuin omani. Yleisesti ottaen on kiva, jos teksti on kirjoitettu ajatuksella, mutta liian erikoinenkaan profili ei ole hyvä. Ei siis mielellään mitään filosofista runomuotoon kirjoitettua analyysiä :D Nämä tulivat nyt ensimmäisinä mieleen...
Niin ja toki katson myös, millaiset kriteerit ilmoituksen tekijä on asettanut ihannekumppanilleen.- din don
Jep.
Tyyppi, jonka täytyy profiiliinsa kirjoittaa olevansa hauska, tuskin sitä oikeasti on.
Huumorintajun mainostaminen on myös todella turhaa. Jokainen ihminen on mielestään huumorintajuinen, ihan jokainen.
"Joo, mä olen tällainen huumorintajuton ihminen..." Tuleeko joskus vastaan? Ei koskaan.
Huumorintaju joka joillakin tavalla näkyy profiilitekstissä.
Ei tekstin tarvitse kuitenkaan olla pitkä...
Ja ennenkaikkea se että ne kriteerit vastaa jotenkin itseään...ikä, suhdestatus...- pieni munanen
Semmoinen ei saa olla että päällä ei pysy takaanta ei ylety ja alle ei uskalla mennä
- 20+6
Mitä tarkoittaa "takaanta"? :-o
- paaaljon kokemusta
Jos on kuva, katson tietysti ensin sitä. Kuva voi olla jo suora turn-off, ja monesti onkin.
Jos ei ole kuvaa, vilkaisen profiilitekstin alkua. Pelkkä "moi" on automaattisesti turn-off, sekä joku muu vastaava onneton räpellys, kuten "vapaa nainen hakusessa elämän iloihin ja suruihin", "ota rohkeasti yhteyttä, niin kerron itsestäni lisää", "pimenevien syysiltojen lämmittäjäksi", vaikka ollaan jo pitkällä seuraavassa kesässä!
Jos profiiliteksti ei ole säälittävä, niin katson suhdestatuksen ja lapset, ja haluaako lapsia. Lapseton keski-ikäinen sinkku, joka vielä mahdollisesti haluaa lapsia tai ei halua, ei kelpaa minulle, eli on suoraan turn-off.
Päälle nelikymppinen lapseton sinkku ei monen kokemukseni mukaan vain kertakaikkiaan sovi lapselliseen suhteeseen. Vaikka lapsirakkaita useat miehet ovatkin, niin eivät vaan ymmärrä tarpeeksi lasten maailmaa siinä mukana elääkseen. Jos haluaa lapsia, niin minä en enempää halua. Ja jos keski-ikäinen lapseton sinkku ei lapsia halua, niin todennäköisesti elää vain omaan napaansa tuijottaen.
Eronnut lapsellinen mies on hyvä, niin on jo samanlaista elämänkokemusta taustalla kuin minulla.
Sitten katson naisenhakukriteerit, ja jos keski-ikäinen hakee alle kolmekymppistä ja yläikärajakin on häntä itseään alempi, niin selkeästi on alikehittynyt mies kyseessä, eli turn-off.
Sitten on vasta itse profiilitekstin vuoro. Lyhyet tekstit ovat osittaneet, että myös viestit ovat lyhyitä, ja viestittely tyssää aika alussa kokonaan. Todella pitkät itseään korostavat tekstit taas jatkuvat samanlaisina viesteissäkin. Toiselta ei kysytä mitään, eikä toisesta olla kiinnostuttu pätkääkään, vaan minä minä minä jatkuu loputtomana nauhana. Siispä kultainen keskitie on tässäkin paras.- Uskomatonta.
"Jos haluaa lapsia, niin minä en enempää halua. Ja jos keski-ikäinen lapseton sinkku ei lapsia halua, niin todennäköisesti elää vain omaan napaansa tuijottaen."
VITTU että repesin. XD - paaaljon kokemusta
Uskomatonta. kirjoitti:
"Jos haluaa lapsia, niin minä en enempää halua. Ja jos keski-ikäinen lapseton sinkku ei lapsia halua, niin todennäköisesti elää vain omaan napaansa tuijottaen."
VITTU että repesin. XDNiinpä, kyllä minuakin on revityttänyt, kun olen niin monesti nähnyt, ettei lapsirakkaus paljon auta, jos tyyppi on elänyt lapsettomana yli 40 vuotta ja on lasten maailmasta ihan pihalla.
Yksikin, jolla oli koira, kohteli lapsia kuin koiraa. Puhui komentelevalla äänellä, jos yleensä jutteli heille mitään, muuten jätti huomiotta. Kovasti kehuskeli, miten hän tietää yleensäkin lasten kasvatuksesta enemmän, kuin lasten omat vanhemmat, ja kertoi miten on mennyt "kouluttamaan" vieraita lapsia, kun vanhemmat eivät kuulemma ole osanneet lapsiaan kasvattaa. Hänen kasvatusmetodinsa olivat järkyttävää kuultavaa, siis todella jotain keskiajan kidutusmeininkiä.
Yksi taas halusi tavata aina vain ilman lapsia, vaikka kyllä jo alussa sanoin, että haluan kumppanuutta jakamaan arkea, johon myös lapset kuuluvat.
Yhden kanssa ehdin olla pari kuukautta, eikä häntä paljon lapset napanneet. Ei edes loppuaikana ollut oppinut lasten nimiä ulkoa, kun ei sitten yhtään heistä välittänyt!
Yksi sanoi, että hän ei halua lapsia, mutta jos myöhemmin kuitenkin haluaa, niin minä voin olla edelleen rakastaja, ja hän tekee lapset sitten vain toisen kanssa!
Ja yksi sanoi, että hän ei juuri nyt halua lapsia, mutta todennäköisesti jossain vaiheessa haluaa, niin sitten hän vain vaihtaa naista, kun alkaa lapsia haluamaan.
Että lapsellinen mies mulle, kiitos. - MMMiess vm 66
paaaljon kokemusta kirjoitti:
Niinpä, kyllä minuakin on revityttänyt, kun olen niin monesti nähnyt, ettei lapsirakkaus paljon auta, jos tyyppi on elänyt lapsettomana yli 40 vuotta ja on lasten maailmasta ihan pihalla.
Yksikin, jolla oli koira, kohteli lapsia kuin koiraa. Puhui komentelevalla äänellä, jos yleensä jutteli heille mitään, muuten jätti huomiotta. Kovasti kehuskeli, miten hän tietää yleensäkin lasten kasvatuksesta enemmän, kuin lasten omat vanhemmat, ja kertoi miten on mennyt "kouluttamaan" vieraita lapsia, kun vanhemmat eivät kuulemma ole osanneet lapsiaan kasvattaa. Hänen kasvatusmetodinsa olivat järkyttävää kuultavaa, siis todella jotain keskiajan kidutusmeininkiä.
Yksi taas halusi tavata aina vain ilman lapsia, vaikka kyllä jo alussa sanoin, että haluan kumppanuutta jakamaan arkea, johon myös lapset kuuluvat.
Yhden kanssa ehdin olla pari kuukautta, eikä häntä paljon lapset napanneet. Ei edes loppuaikana ollut oppinut lasten nimiä ulkoa, kun ei sitten yhtään heistä välittänyt!
Yksi sanoi, että hän ei halua lapsia, mutta jos myöhemmin kuitenkin haluaa, niin minä voin olla edelleen rakastaja, ja hän tekee lapset sitten vain toisen kanssa!
Ja yksi sanoi, että hän ei juuri nyt halua lapsia, mutta todennäköisesti jossain vaiheessa haluaa, niin sitten hän vain vaihtaa naista, kun alkaa lapsia haluamaan.
Että lapsellinen mies mulle, kiitos.Tuo on totta, lapselliset pyöriköön samanlaisten kanssa, sinkut sinkkujen.
Laitan itse hakuehdoiksi iän, asuinpaikan ja lapsettomuuden. Ehdottomin näistä on tuo, että lapsia en halua mukaan kuvioihin, se ei vaan toimi, niin monasti on tämä nähty. - Kohta vielä isäksi
Niinpä, kyllä minuakin on revityttänyt, kun olen niin monesti nähnyt, ettei lapsirakkaus paljon auta, jos tyyppi on elänyt lapsettomana yli 40 vuotta ja on lasten maailmasta ihan pihalla.
Että lapsellinen mies mulle, kiitos.Heh heh, tuo aiempi viesti oli niin sekava ettei siitä hullukaan tajunnut oliko se nyt hyvä jos 40:nen mies halusi lapsia vai ei. Mutta joo, tajusin kyllä että sä et ole tavannut miehitä, jotka osaisi suhtautua sun lapsiin silleen kun sä haluaisit. Hyvää loppuelämää vaan sulle ja valitse tarkkaan ne joita aiot treffailla ettei vaan rupea ärsytyskynnys taas nousemaan.
Itselläni on sen verran elämän kokemusta, että ymmärrän kuvauksesi kaltaisia miehiä olevan olemassa mutta ymmärrän myös, että lapsettomia keskiikäisiä miehiä on olemassa monista eri syistä eikä se aina tarkoita sitä etteivät he ymmärrä lapsista mitään tai eivät halua lapsia. Esimerkiksi miehet, jotka ovat olleet parisuhteissa joissa hedelmöittyminen ei yksinkertaisesti ole onnistunut tai nainen ei ole lapsia halunnut. Tai voi olla jokin sairaus taustaulla tai ei yksinkertaisesti ole ollut sopivaa tilaisuutta työn tms takia tai sitten ei ole löytynyt sopivaa kumppania. Ja mielestäni miehilläkin on oikeus saada ja hankkia lapsia sukunsa jatkamiseksi ihan yhtälailla kuin naisilla. Tästäkin ketjusta kun lukee näitä viestejä, niin tulee tunne että joidenkin mielestä miehenkin pitäisi lopettaa lapsien haluaminen samassa iässä kun naisten hedelmöittymiskyky heikkenee. Jos joku keski-ikäinen mies hakee sen ikäistä naista, että lapsen tekeminen olisi mahdollista, niin hänet tuomitaan alikehittyneeksi. Tosi hieno homma. Sekin on varmaan ihan totta, että mies joka ei ole koskaan ollut lasten kanssa tekemisissä voi olla osaamaton lasten kanssa toimimaan. Mutta eikö sitä sitten voi opetella? Jos mies komentaa sun lasta kuin koiraa, niin mikset sitten ohjeista tätä miten lasten kanssa ollaan ennenkuin tuomitset miehen vähä-älyiseksi.
Parempi varmaan lapsettomien vaan treffata lapsettomia ja lapsellisten lapsellisia, niin ei tarvitse kenenkään loukkaantua mistään. - paaaljon kokemusta
Kohta vielä isäksi kirjoitti:
Heh heh, tuo aiempi viesti oli niin sekava ettei siitä hullukaan tajunnut oliko se nyt hyvä jos 40:nen mies halusi lapsia vai ei. Mutta joo, tajusin kyllä että sä et ole tavannut miehitä, jotka osaisi suhtautua sun lapsiin silleen kun sä haluaisit. Hyvää loppuelämää vaan sulle ja valitse tarkkaan ne joita aiot treffailla ettei vaan rupea ärsytyskynnys taas nousemaan.
Itselläni on sen verran elämän kokemusta, että ymmärrän kuvauksesi kaltaisia miehiä olevan olemassa mutta ymmärrän myös, että lapsettomia keskiikäisiä miehiä on olemassa monista eri syistä eikä se aina tarkoita sitä etteivät he ymmärrä lapsista mitään tai eivät halua lapsia. Esimerkiksi miehet, jotka ovat olleet parisuhteissa joissa hedelmöittyminen ei yksinkertaisesti ole onnistunut tai nainen ei ole lapsia halunnut. Tai voi olla jokin sairaus taustaulla tai ei yksinkertaisesti ole ollut sopivaa tilaisuutta työn tms takia tai sitten ei ole löytynyt sopivaa kumppania. Ja mielestäni miehilläkin on oikeus saada ja hankkia lapsia sukunsa jatkamiseksi ihan yhtälailla kuin naisilla. Tästäkin ketjusta kun lukee näitä viestejä, niin tulee tunne että joidenkin mielestä miehenkin pitäisi lopettaa lapsien haluaminen samassa iässä kun naisten hedelmöittymiskyky heikkenee. Jos joku keski-ikäinen mies hakee sen ikäistä naista, että lapsen tekeminen olisi mahdollista, niin hänet tuomitaan alikehittyneeksi. Tosi hieno homma. Sekin on varmaan ihan totta, että mies joka ei ole koskaan ollut lasten kanssa tekemisissä voi olla osaamaton lasten kanssa toimimaan. Mutta eikö sitä sitten voi opetella? Jos mies komentaa sun lasta kuin koiraa, niin mikset sitten ohjeista tätä miten lasten kanssa ollaan ennenkuin tuomitset miehen vähä-älyiseksi.
Parempi varmaan lapsettomien vaan treffata lapsettomia ja lapsellisten lapsellisia, niin ei tarvitse kenenkään loukkaantua mistään.Tietenkin ymmärrän syyt miesten lapsettomuuteen, mutta se ei poista sitä seikkaa, että miehet ovat monesti ihan pihalla muiden lasten kanssa.
Omien lasten hankinta on ok, siinä moni mies joko kasvaa tai ei kasva omille lapsilleen sopivaksi isäksi. Vieraiden ja aika isojen lasten kohdalla suurimmalla osalla tulee kuitenkin kitkaa.
Jos nelikymppinen hakee deittiprofiilissaan 16-vuotiasta, on kyllä miehellä vajaakehitystä varmasti.
Minä en ala aikuista miestä kasvattamaan lapsilleni sopivaksi. Lapsellinen mies, eikä lapsetonta, niin yksinkertaista sekin asia on hoitaa kuntoon.
Nyt sinulla taisi tulla sitä loukkaantumista ihan itsellesi. Minua ei ole yhtään loukannut, että lapsettomat miehet ovat käyttäytyneet miten ovat. Enemmän se on heidän mokansa, joka vain säälittää ja herättää myötätuntoa heitä kohtaan. - Kohta vielä isäksi
Tietenkin ymmärrän syyt miesten lapsettomuuteen, mutta se ei poista sitä seikkaa, että miehet ovat monesti ihan pihalla muiden lasten kanssa.
Omien lasten hankinta on ok, siinä moni mies joko kasvaa tai ei kasva omille lapsilleen sopivaksi isäksi. Vieraiden ja aika isojen lasten kohdalla suurimmalla osalla tulee kuitenkin kitkaa.
Jos nelikymppinen hakee deittiprofiilissaan 16-vuotiasta, on kyllä miehellä vajaakehitystä varmasti.
Minä en ala aikuista miestä kasvattamaan lapsilleni sopivaksi. Lapsellinen mies, eikä lapsetonta, niin yksinkertaista sekin asia on hoitaa kuntoon.
Nyt sinulla taisi tulla sitä loukkaantumista ihan itsellesi. Minua ei ole yhtään loukannut, että lapsettomat miehet ovat käyttäytyneet miten ovat. Enemmän se on heidän mokansa, joka vain säälittää ja herättää myötätuntoa heitä kohtaan.Kyllä tästäkin vaan paistaa läpi jonkinasteinen asennevamma ja ylemmyyden tunne. Ja jos jollakin ihmisellä (miehellä tässä tapauksessa) ei ole kokemusta lapsista ja hän ei osaa toimia lasten kanssa ja yrittää toimia jollakin itselleen tutulla tavalla, kuten samoin kuin koirien kanssa niin onko oikea tapa suhtautua tähän säälimällä ja myötätuntoa osoittamalla?
Mikä voisi olla sellainen hyvin tyypillinen tilanne, missä aikuinen ihminen laitetaan tekemään ensimmäistä kertaa jotain itselleen vierasta asiaa...? Jos vaikka nainen, jolla on lapsia ja on juuri eronnut ja mies on hoitanut aiemmin monia kodin ulkopuolisia asioita ja yhtäkkiä nainen joutuukin itse opettelemaan tekemään ne. Yhtenä esimerkkinä ihan arkinan autolla ajaminen. YH-nainen joutuu menemään autokouluun ja sehän on ihan säälittävää, kun ei aikuinen ihminen osaa edes autoa ajaa. Kyllä minäkin tunnen isoa myötätuntoa kaikkia yh-naisia kohtaan jotka ajavat autoon ihan miten sattuu. Ja varsinkaan en ala heitä opettamaan, jos joudun heidän kanssaan tekemisiin. Mieluummin treffailen sellaisia naisia, jotka ovat ajaneet autoa ihan pienestä pitäen ja osaavat sen tehdä. Ja, hei voin ihan itsekin sanoa että typerä esimerkki, mutta itseasiassa oikeasta elämästä otettu. Autokoulun miesopettaja suorastaan häpäisi haukuillaan ja ylimielisyydellään kyseisen naisen, joka oli pakotettu menemään eronsa jälkeen autokouluun koska perheen mies oli aina hoitanut ajamisen ja uudessa tilanteessa niitä lapsia nyt vaan oli kuskattava myös autolla. Inhoan tällaista asenteellisuutta, riippumatta siitä mitä sukupuolta asennevammainen edustaa. Siitä olen samaa mieltä, että lasten kanssa olemiseen ja elämiseen kasvetaan, mutta kyllä sekin koskee ihan yhtä hyvin molempia sekä isää että äitiä. Ihan varmasti jotkut isät eivät kasva kunnollisiksi isiksi lapsilleen ja se on tragedia, mutta näinä ns. tasa-arvon aikoina toivoisin, että kaikille isille annettaisiin myös äitien puolelta mahdollisuus kasvaa isiksi omina itsenään.
Ja kun nyt sitten kaikki tuntuvat nykyaikana eroavan heti kun vähänkin on suu vinossa kotona, niin onhan se surullista että sen jälkeen asennoidutaa ettei minun lapsia rupea mitkään lapsettomat kasvattamaan. Ihan kun oltaisiin jotenkin katkeria siitä, ettei lasten oikea isä nyt sitten kasvanutkaan sellaiseksi miksi oli haluttu ja sitten mökötetään kaikille maailman miehille. Sellainen asenne todellakin tekee lapsettomien ja lapsellisten suhteet mahdottomiksi, mutta itsepähän jokainen tiensä valitsee. Minä en koe itseäni tässä loukatuksi ainakaan täällä keskustelupalstalla, mutta ihmettelen tätä voimakasta asenteellisuutta joka monista kirjoituksista huokuu. Olen törmännyt tällaiseen ilmiöön oikeassakin elämässä ja siellä se ilmenee monesti niin ettei miestä päästetä tapaamaan lapsia tai oteta heitä mukaan perheen yhteisiin juttuihin, vaikka muuten halutaan tapailla ja poimia rusinat pullasta. Lapseton mies kun on kuitenkin siitä kätevä, että hän on heti aina saatavilla kun yh-äidillä on vapaata lapsistaan. Toki olen tavannut myös toisella tavalla ajattelevia yh-naisia, sellaisia jotka piptävät luontevana miehen ottamista mukaan perheeseensä, jos miehestä tykkäävät. Onhan se tietysti sitten mahdollista, että sillä miehelläkin on asennevamma jollei halua oppia lasten kanssa olemaan tai ole kiinnostunut heistä. Mutta mielestäni siihen vaikutta ensisijaisesti se, millaisen mahdolllisuuden lasten äiti hänelle antaa. Jos heti kättelyssä sanotaan, että sinä lapsettomana et osaa kuitenkaan minun lasteni kanssa olla niin motivaatio oppia on lähtökohtaisesti aika huono. En väitä, että paaaljon kokemusta-nimimerkin tapauksessa olisi juuri näin, mutta yleisesti. - paaaljon kokemusta
Kyllä tästäkin vaan paistaa läpi jonkinasteinen asennevamma ja ylemmyyden tunne. Ja jos jollakin ihmisellä (miehellä tässä tapauksessa) ei ole kokemusta lapsista ja hän ei osaa toimia lasten kanssa ja yrittää toimia jollakin itselleen tutulla tavalla, kuten samoin kuin koirien kanssa niin onko oikea tapa suhtautua tähän säälimällä ja myötätuntoa osoittamalla?
Mikä voisi olla sellainen hyvin tyypillinen tilanne, missä aikuinen ihminen laitetaan tekemään ensimmäistä kertaa jotain itselleen vierasta asiaa...? Jos vaikka nainen, jolla on lapsia ja on juuri eronnut ja mies on hoitanut aiemmin monia kodin ulkopuolisia asioita ja yhtäkkiä nainen joutuukin itse opettelemaan tekemään ne. Yhtenä esimerkkinä ihan arkinan autolla ajaminen. YH-nainen joutuu menemään autokouluun ja sehän on ihan säälittävää, kun ei aikuinen ihminen osaa edes autoa ajaa. Kyllä minäkin tunnen isoa myötätuntoa kaikkia yh-naisia kohtaan jotka ajavat autoon ihan miten sattuu. Ja varsinkaan en ala heitä opettamaan, jos joudun heidän kanssaan tekemisiin. Mieluummin treffailen sellaisia naisia, jotka ovat ajaneet autoa ihan pienestä pitäen ja osaavat sen tehdä. Ja, hei voin ihan itsekin sanoa että typerä esimerkki, mutta itseasiassa oikeasta elämästä otettu. Autokoulun miesopettaja suorastaan häpäisi haukuillaan ja ylimielisyydellään kyseisen naisen, joka oli pakotettu menemään eronsa jälkeen autokouluun koska perheen mies oli aina hoitanut ajamisen ja uudessa tilanteessa niitä lapsia nyt vaan oli kuskattava myös autolla. Inhoan tällaista asenteellisuutta, riippumatta siitä mitä sukupuolta asennevammainen edustaa. Siitä olen samaa mieltä, että lasten kanssa olemiseen ja elämiseen kasvetaan, mutta kyllä sekin koskee ihan yhtä hyvin molempia sekä isää että äitiä. Ihan varmasti jotkut isät eivät kasva kunnollisiksi isiksi lapsilleen ja se on tragedia, mutta näinä ns. tasa-arvon aikoina toivoisin, että kaikille isille annettaisiin myös äitien puolelta mahdollisuus kasvaa isiksi omina itsenään.
Ja kun nyt sitten kaikki tuntuvat nykyaikana eroavan heti kun vähänkin on suu vinossa kotona, niin onhan se surullista että sen jälkeen asennoidutaa ettei minun lapsia rupea mitkään lapsettomat kasvattamaan. Ihan kun oltaisiin jotenkin katkeria siitä, ettei lasten oikea isä nyt sitten kasvanutkaan sellaiseksi miksi oli haluttu ja sitten mökötetään kaikille maailman miehille. Sellainen asenne todellakin tekee lapsettomien ja lapsellisten suhteet mahdottomiksi, mutta itsepähän jokainen tiensä valitsee. Minä en koe itseäni tässä loukatuksi ainakaan täällä keskustelupalstalla, mutta ihmettelen tätä voimakasta asenteellisuutta joka monista kirjoituksista huokuu. Olen törmännyt tällaiseen ilmiöön oikeassakin elämässä ja siellä se ilmenee monesti niin ettei miestä päästetä tapaamaan lapsia tai oteta heitä mukaan perheen yhteisiin juttuihin, vaikka muuten halutaan tapailla ja poimia rusinat pullasta. Lapseton mies kun on kuitenkin siitä kätevä, että hän on heti aina saatavilla kun yh-äidillä on vapaata lapsistaan. Toki olen tavannut myös toisella tavalla ajattelevia yh-naisia, sellaisia jotka piptävät luontevana miehen ottamista mukaan perheeseensä, jos miehestä tykkäävät. Onhan se tietysti sitten mahdollista, että sillä miehelläkin on asennevamma jollei halua oppia lasten kanssa olemaan tai ole kiinnostunut heistä. Mutta mielestäni siihen vaikutta ensisijaisesti se, millaisen mahdolllisuuden lasten äiti hänelle antaa. Jos heti kättelyssä sanotaan, että sinä lapsettomana et osaa kuitenkaan minun lasteni kanssa olla niin motivaatio oppia on lähtökohtaisesti aika huono. En väitä, että paaaljon kokemusta-nimimerkin tapauksessa olisi juuri näin, mutta yleisesti.Jokainen tyylillään. Itse en taipaile enää yhtäkään lapsetonta miestä. Sen verran kokemusta on, että ei kiitos enää. Sinulla tuskin on samaa kokemusta lapsettomista miehistä, kuin minulla, joten olet jäävi arvostelemaan minun kokemuksiani ja ajatuksiani lapsettomista miehistä.
Minulla on jo lapsia kasvatettavana, en todellakaan ala aikuista miestä kasvattamaan. Ajokortittomat menevät autokouluun, minä en ole mikään kouluttaja miehille, jotka ovat tumpeloita lasten kanssa.
Yleinen suhtautuminen iseihin, ei ole tuulesta temmattua. Kaikella on totuuspohja, syy ja siitä seuraus.
Ei ole naisen vika, jos mies ei osaa olla isä lapsilleen, joten on turha syyllistää siitä naisia.
Kylläpä olet niin pihalla vähän kaikesta, ettei kyllä enää jaksa alkaa selittämään yhtään mitään. Olkoon asiat mielestäsi miten vaan, ihan sama..
Kaikkea hyvää sinulle! - kohta vielä isäksi
Jokainen tyylillään. Itse en taipaile enää yhtäkään lapsetonta miestä. Sen verran kokemusta on, että ei kiitos enää. Sinulla tuskin on samaa kokemusta lapsettomista miehistä, kuin minulla, joten olet jäävi arvostelemaan minun kokemuksiani ja ajatuksiani lapsettomista miehistä.
Minulla on jo lapsia kasvatettavana, en todellakaan ala aikuista miestä kasvattamaan. Ajokortittomat menevät autokouluun, minä en ole mikään kouluttaja miehille, jotka ovat tumpeloita lasten kanssa.
Yleinen suhtautuminen iseihin, ei ole tuulesta temmattua. Kaikella on totuuspohja, syy ja siitä seuraus.
Ei ole naisen vika, jos mies ei osaa olla isä lapsilleen, joten on turha syyllistää siitä naisia.
Kylläpä olet niin pihalla vähän kaikesta, ettei kyllä enää jaksa alkaa selittämään yhtään mitään. Olkoon asiat mielestäsi miten vaan, ihan sama..
Kaikkea hyvää sinulle!Mielestäni en arvostellut enkä kyseenalaistanut kokemuksiasi, vaan asennettasi joka selvästi paistaa myös tästä vastauksestasi. Suhtaudut minun viestiini samoin kuin tapaamiisi miehiin. Varsinaisesta aiheesta ei saa keskustelua aikaiseksi, tosin se olikin aika sivussa ketjun varsinaisesta aiheesta. Hyvää jatkoa myös itsellesi ja toivottavasti löydät vielä kumppanin, jolla on lapsia ja osaamista isyydestä. :)
- paaaljon kokemusta
kohta vielä isäksi kirjoitti:
Mielestäni en arvostellut enkä kyseenalaistanut kokemuksiasi, vaan asennettasi joka selvästi paistaa myös tästä vastauksestasi. Suhtaudut minun viestiini samoin kuin tapaamiisi miehiin. Varsinaisesta aiheesta ei saa keskustelua aikaiseksi, tosin se olikin aika sivussa ketjun varsinaisesta aiheesta. Hyvää jatkoa myös itsellesi ja toivottavasti löydät vielä kumppanin, jolla on lapsia ja osaamista isyydestä. :)
Kiitos toivotuksesta!
Löysin jo kumppanin, joka on ihana isukki.
Miksi edes arvostelit asennettani, jos sellainen edes oli. Suomi on vapaa maa olla millä asenteella huvittaa. - Kohta vielä isäksi
Kiitos toivotuksesta!
Löysin jo kumppanin, joka on ihana isukki.
Miksi edes arvostelit asennettani, jos sellainen edes oli. Suomi on vapaa maa olla millä asenteella huvittaa.Noh, kiva että olet löytänyt miehen jolla ilmeisesti sitten on sitä samanlaista elämänkokemusta kuin itselläsi.
Arvostelin asennettasi, koska olit sen itse julkiseen keskusteluun tuonut esille alttiiksi vasta-argumenteille. Sinäkin sait vapaasti sanoa, että minä olen mielestäsi niin pihalla vähän kaikesta. Sallin sen mielipiteen sinulle enkä ala väittämään vastaan. Toisia ihmisiä vähättelevällä asenteella pystyy ehkä pönkittämään omaa itsetuntoaan ja valintojaan ja olkoon se sallittua vapaassa maassa niin kauan kuin ei ketään henkilökohtaisesti loukata tai muutoin vahingoiteta. Keskustelun lopputulos siitäkin huolimatta taisi sitten olla se, että lapselliset deittailkoon lapsellisia ja lapsettomat lapsettomia. Siitä ei tainnut olla erimielisyyttä. - paaaljon kokemusta
Noh, kiva että olet löytänyt miehen jolla ilmeisesti sitten on sitä samanlaista elämänkokemusta kuin itselläsi.
Arvostelin asennettasi, koska olit sen itse julkiseen keskusteluun tuonut esille alttiiksi vasta-argumenteille. Sinäkin sait vapaasti sanoa, että minä olen mielestäsi niin pihalla vähän kaikesta. Sallin sen mielipiteen sinulle enkä ala väittämään vastaan. Toisia ihmisiä vähättelevällä asenteella pystyy ehkä pönkittämään omaa itsetuntoaan ja valintojaan ja olkoon se sallittua vapaassa maassa niin kauan kuin ei ketään henkilökohtaisesti loukata tai muutoin vahingoiteta. Keskustelun lopputulos siitäkin huolimatta taisi sitten olla se, että lapselliset deittailkoon lapsellisia ja lapsettomat lapsettomia. Siitä ei tainnut olla erimielisyyttä."Toisia ihmisiä vähättelevällä asenteella pystyy ehkä pönkittämään omaa itsetuntoaan"
Niinpä, miksi arvostelit? Ilmeisesti siis sait itsetuntoasi pönkitettyä.
Totesin vain, että koska olet niin pihalla monesta (liittyen avioliittoon, parisuhteisiin, eroihin, lapsiperheisiin, iseihin, äiteihin, yksinhuoltajiin, minunkin yksityiselämään..jne.) asiasta, en ala omia näkemyksiäni sen enempää esittämään, koska näen sen turhaksi vaivaksi. Asenteesi minua kohtaan on jo niin negatiivinen, että vastaanottavaisuus taitaa olla aika alakantissaan erilaisille näkemyksille. - Kohta vielä isäksi
"Toisia ihmisiä vähättelevällä asenteella pystyy ehkä pönkittämään omaa itsetuntoaan"
Niinpä, miksi arvostelit? Ilmeisesti siis sait itsetuntoasi pönkitettyä.
Totesin vain, että koska olet niin pihalla monesta (liittyen avioliittoon, parisuhteisiin, eroihin, lapsiperheisiin, iseihin, äiteihin, yksinhuoltajiin, minunkin yksityiselämään..jne.) asiasta, en ala omia näkemyksiäni sen enempää esittämään, koska näen sen turhaksi vaivaksi. Asenteesi minua kohtaan on jo niin negatiivinen, että vastaanottavaisuus taitaa olla aika alakantissaan erilaisille näkemyksille.Onko arvostelu siis sama asia kuin vähättely? Taidanpa olla tästä terminologiastakin ihan pihalla. :)
Minun mielestäni se on keskustelukumppanin vähättelemistä, kun toteaa ettei jaksa selittää ja pitää tämän mielipiteitä itselleen ihan samana. Se myös kuulostaa siltä, että omat argumentit ovat hyvin vähissä. Jo ensimmäisessä vastauksessi minulle totesit, että monet miehet ovat pihalla muiden lasten kanssa ja nyt minä olen sitten pihalla ihan kaikesta miehen ja naisen välisiin asioihin liittyvistä jutuista. Halusin puolustaa miehen oikeutta oppia toimimaan myös muiden, kuin omien lastensa kanssa, mutta sinä et halunnut antaa tälle ajatukselle mahdollisuutta. Ja perustelit sitä mm. sillä että tämä on vapaa maa ja et jaksa selittää. Olen pahoillani, jos koet asenteeni sinua kohtaan negatiiviseksi. Mielestäni olen arvostellut lähinnä ilmi tullutta asenteellisuutta ja nyt tämän keskustelun kulkua. Mitään yleissivistävää oivallusta elämästä ei tämän keskustelun perusteella taida enää syntyä. Eikä itsetuntonikaan tästä juuri ole kohentunut ja sinun yksityiselämääsi en koe tarvetta muutamaa kohteliaisuutta enempää puuttua. Sen verran voisin todeta, että on varmasti hyvä asia että muodostaa omien kokemustensa perusteella vahvat näkemykset siitä, mikä on oikein ja mikä on itselle hyväksi. Itse olen elämässäni pyrkinyt ajattelemaan asioista ei niin mustavalkoisesti ja hyväksymään asioihin erilaisia näkemyksiä ja olen myös tasa-arvon ja inhimillisyyden kannattaja. Ja olen myös oppinut olemaan armollinen toisia ihmisiä kohtaan.
Ketjun aiheeseen liittyen toteaisin, että minut pysäyttää lempeiden ja avarakatseisten sekä kauniiden naisten profiilit, jotka ovat valmiita perheen lisäykseen ja/tai perustamiseen myös lapsettomien yli 40 vuotiaitten miesten kanssa riippumatta siitä, onko heillä itsellään lapsia. Totaalisia turn off-profiileja ei välttämättä edes ole, sillä jokainen taaplaa tyylillään ja se suotakoon heille. Profiileista sinällään on usein vaikea päätellä, miten tämä suhtautuu toisen ihmisarvoon ja mielipiteisiin, mutta sehän selviää sitten viestittelemällä. - paaaljon kokemusta
Onko arvostelu siis sama asia kuin vähättely? Taidanpa olla tästä terminologiastakin ihan pihalla. :)
Minun mielestäni se on keskustelukumppanin vähättelemistä, kun toteaa ettei jaksa selittää ja pitää tämän mielipiteitä itselleen ihan samana. Se myös kuulostaa siltä, että omat argumentit ovat hyvin vähissä. Jo ensimmäisessä vastauksessi minulle totesit, että monet miehet ovat pihalla muiden lasten kanssa ja nyt minä olen sitten pihalla ihan kaikesta miehen ja naisen välisiin asioihin liittyvistä jutuista. Halusin puolustaa miehen oikeutta oppia toimimaan myös muiden, kuin omien lastensa kanssa, mutta sinä et halunnut antaa tälle ajatukselle mahdollisuutta. Ja perustelit sitä mm. sillä että tämä on vapaa maa ja et jaksa selittää. Olen pahoillani, jos koet asenteeni sinua kohtaan negatiiviseksi. Mielestäni olen arvostellut lähinnä ilmi tullutta asenteellisuutta ja nyt tämän keskustelun kulkua. Mitään yleissivistävää oivallusta elämästä ei tämän keskustelun perusteella taida enää syntyä. Eikä itsetuntonikaan tästä juuri ole kohentunut ja sinun yksityiselämääsi en koe tarvetta muutamaa kohteliaisuutta enempää puuttua. Sen verran voisin todeta, että on varmasti hyvä asia että muodostaa omien kokemustensa perusteella vahvat näkemykset siitä, mikä on oikein ja mikä on itselle hyväksi. Itse olen elämässäni pyrkinyt ajattelemaan asioista ei niin mustavalkoisesti ja hyväksymään asioihin erilaisia näkemyksiä ja olen myös tasa-arvon ja inhimillisyyden kannattaja. Ja olen myös oppinut olemaan armollinen toisia ihmisiä kohtaan.
Ketjun aiheeseen liittyen toteaisin, että minut pysäyttää lempeiden ja avarakatseisten sekä kauniiden naisten profiilit, jotka ovat valmiita perheen lisäykseen ja/tai perustamiseen myös lapsettomien yli 40 vuotiaitten miesten kanssa riippumatta siitä, onko heillä itsellään lapsia. Totaalisia turn off-profiileja ei välttämättä edes ole, sillä jokainen taaplaa tyylillään ja se suotakoon heille. Profiileista sinällään on usein vaikea päätellä, miten tämä suhtautuu toisen ihmisarvoon ja mielipiteisiin, mutta sehän selviää sitten viestittelemällä.Miksi haluat puolustaa jonkun tuntemattoman miehen oikeutta, kun et edes tiedä tapahtumista yhtään mitään? Mitä puolustelemista on siinä, että, joku mies karjuu käskyjä lapselle, repii lapsen kädestä tavaroita, ja saa lapsen itkemään? En todellakaan katsele sellaista touhua omassa kodissani, vaikka ilmeisesti sinun mielestäsi minun pitäisi. Siis alkaa opettamaan aikuiselle miehelle käytöstapoja, joita jo 4-vuotiaat lapsetkin osaavat, ettei kenellekään sanota pahasti, eikä toisen kädestä oteta väkisin tavaroita. Valitsen lasteni kasvuympäristöön ihmisiä, jotka toimivat heille esikuvana, joilta lapset voivat ottaa terveitä malleja elämäänsä. Siispä onko minulla joku asenneongelma miehiä kohtaan, jotka voivat olla haitaksi lapsieni terveelle kehitykselle?
Haukut väärää puuta. Ei ole minun vikani, jos monet miehet ovat tumpeloita lasten kanssa. Toin vain asian ilmi, mitä olen elämässäni kokenut. Olen siis vain viestintuoja, jota on turha ampua.
Oletan, että olet yli 40v. lapseton mies. Osuiko arkaan paikkaan? Koetko itse olevasi tumpelo lasten kanssa? Onko sinulla kokemusta parisuhteista naisten kanssa, joilla on aika pieniäkin lapsia? - Kohta vielä isäksi
Miksi haluat puolustaa jonkun tuntemattoman miehen oikeutta, kun et edes tiedä tapahtumista yhtään mitään? Mitä puolustelemista on siinä, että, joku mies karjuu käskyjä lapselle, repii lapsen kädestä tavaroita, ja saa lapsen itkemään? En todellakaan katsele sellaista touhua omassa kodissani, vaikka ilmeisesti sinun mielestäsi minun pitäisi. Siis alkaa opettamaan aikuiselle miehelle käytöstapoja, joita jo 4-vuotiaat lapsetkin osaavat, ettei kenellekään sanota pahasti, eikä toisen kädestä oteta väkisin tavaroita. Valitsen lasteni kasvuympäristöön ihmisiä, jotka toimivat heille esikuvana, joilta lapset voivat ottaa terveitä malleja elämäänsä. Siispä onko minulla joku asenneongelma miehiä kohtaan, jotka voivat olla haitaksi lapsieni terveelle kehitykselle?
Haukut väärää puuta. Ei ole minun vikani, jos monet miehet ovat tumpeloita lasten kanssa. Toin vain asian ilmi, mitä olen elämässäni kokenut. Olen siis vain viestintuoja, jota on turha ampua.
Oletan, että olet yli 40v. lapseton mies. Osuiko arkaan paikkaan? Koetko itse olevasi tumpelo lasten kanssa? Onko sinulla kokemusta parisuhteista naisten kanssa, joilla on aika pieniäkin lapsia?Olen pahoillani, että otit tämän asian henkilökohtaisesti. Kokemuksesi tämän yhden miehen kanssa on varmasti ikävä ja minulla ei ole syytä puolustella hänen tekemisiään. Sen sijaan esitin argumentin siitä, että osaamattomia miehiä voisi tuomitsemisen ja säälimisen sijaan opastaa ja ymmärtää. Ehkä tämän sinun kokemuksesi miehen kohdalle se ei olisi tullut kysymykseen. Aiemmassa viestissäsi sinä yleistit tämäntyyppisen käyttäytymisen koskemaan kaikkia miehiä ja minä tulkitsen sen asenteellisuudeksi. Minulla ei ole relevanttia tietoa väittää, että asenteesi vaikuttaisi jotenkin lastesi kehitykseen. Sen kirjoitit tähän nyt ihan itse. Se on hyvä, että toit ilmi mitä olet elämässäsi kokenut. Se voi olla hyödyksi tämän ketjun lukijoille. Siitä en sinua hauku, enkä muutenkaan. Mitä intressiä minulla olisi sellaiseen?
Sen sijaan se pitää paikkansa, että olen yli 40 v lapseton mies. En kai muuten olisi alunperin sinun kirjoitukseesi ottanutkaan kantaa. Sinä kirjoitit alunperin, että "Päälle nelikymppinen lapseton sinkku ei monen kokemukseni mukaan vain kertakaikkiaan sovi lapselliseen suhteeseen" ja "ettei lapsirakkaus paljon auta, jos tyyppi on elänyt lapsettomana yli 40 vuotta ja on lasten maailmasta ihan pihalla" ja kirjoitit myös, että "Yleinen suhtautuminen iseihin, ei ole tuulesta temmattua. Kaikella on totuuspohja, syy ja siitä seuraus".
Minä kerroin kokemuksistani lapsellisten naisten kanssa jo tuolla aiemmin, ja useimmissa tapauksissa tilanne on ollut se, ettei lasten äiti ole suhteen alussa uskaltanut tutustuttaa lapsetonta miestä lapsilleen syystä tai toisesta. Useimmiten se on johtunut asenteellisuudesta eli ei ole luotettu siihen, että osaisin toimia lasten kanssa tai ei ole luotettu siihen että suhde kestäisi niin pitkään että tutustuminen kannattaisi. Ja toki on ollut myös sitä, että ei olla haluttu enää lisää lapsia ja koko suhde on kaatunut yksinkertaisesti siihen. Minä pidän näitä asioita hyvin luonnollisina tapoina suhtautua asiaan, mutta silti kummastelen sitä pelkoa mitä lapsettomia aikuisia miehiä kohtaan tunnetaan. Olen tavannut myös naisia, joille on ollut aivan luonnollista ottaa lapseton mies mukaan perheeseensä eikä siitä ole syntynyt mitään suurta ongelmaa. Siksi ihmettelin sellaista asenteellisuutta, ettei yli 40 kymppinen lapseton mies saisi enää lapsia tehdä tai olla toisen lasten kanssa tekemisissä, koska ei lapsista mitään ymmärrä. Viittasin tällä yleiseen asenteellisuuteen enkä suoranaisesti sinun paaaljon kokemusta-nimimerkin tapaukseen. Senkin totesin tuolla aiemmin. Onko tämä keskustelun jatko nyt sitten väittelyä aiheesta vai onko tarkoitus vain kuittailla ja ärsyttää? Haluaisit varmaan, että kommentoisin tuohon viestisi viimeisen kappaleen muihinkin kysymyksiin jotain, mutta en tee sitä. Tai ainahan voisin ottaa mallia sinun aiemmasta viestistäsi, että "ihan sama...ei jaksa vastata". - paaaljon kokemusta
Olen pahoillani, että otit tämän asian henkilökohtaisesti. Kokemuksesi tämän yhden miehen kanssa on varmasti ikävä ja minulla ei ole syytä puolustella hänen tekemisiään. Sen sijaan esitin argumentin siitä, että osaamattomia miehiä voisi tuomitsemisen ja säälimisen sijaan opastaa ja ymmärtää. Ehkä tämän sinun kokemuksesi miehen kohdalle se ei olisi tullut kysymykseen. Aiemmassa viestissäsi sinä yleistit tämäntyyppisen käyttäytymisen koskemaan kaikkia miehiä ja minä tulkitsen sen asenteellisuudeksi. Minulla ei ole relevanttia tietoa väittää, että asenteesi vaikuttaisi jotenkin lastesi kehitykseen. Sen kirjoitit tähän nyt ihan itse. Se on hyvä, että toit ilmi mitä olet elämässäsi kokenut. Se voi olla hyödyksi tämän ketjun lukijoille. Siitä en sinua hauku, enkä muutenkaan. Mitä intressiä minulla olisi sellaiseen?
Sen sijaan se pitää paikkansa, että olen yli 40 v lapseton mies. En kai muuten olisi alunperin sinun kirjoitukseesi ottanutkaan kantaa. Sinä kirjoitit alunperin, että "Päälle nelikymppinen lapseton sinkku ei monen kokemukseni mukaan vain kertakaikkiaan sovi lapselliseen suhteeseen" ja "ettei lapsirakkaus paljon auta, jos tyyppi on elänyt lapsettomana yli 40 vuotta ja on lasten maailmasta ihan pihalla" ja kirjoitit myös, että "Yleinen suhtautuminen iseihin, ei ole tuulesta temmattua. Kaikella on totuuspohja, syy ja siitä seuraus".
Minä kerroin kokemuksistani lapsellisten naisten kanssa jo tuolla aiemmin, ja useimmissa tapauksissa tilanne on ollut se, ettei lasten äiti ole suhteen alussa uskaltanut tutustuttaa lapsetonta miestä lapsilleen syystä tai toisesta. Useimmiten se on johtunut asenteellisuudesta eli ei ole luotettu siihen, että osaisin toimia lasten kanssa tai ei ole luotettu siihen että suhde kestäisi niin pitkään että tutustuminen kannattaisi. Ja toki on ollut myös sitä, että ei olla haluttu enää lisää lapsia ja koko suhde on kaatunut yksinkertaisesti siihen. Minä pidän näitä asioita hyvin luonnollisina tapoina suhtautua asiaan, mutta silti kummastelen sitä pelkoa mitä lapsettomia aikuisia miehiä kohtaan tunnetaan. Olen tavannut myös naisia, joille on ollut aivan luonnollista ottaa lapseton mies mukaan perheeseensä eikä siitä ole syntynyt mitään suurta ongelmaa. Siksi ihmettelin sellaista asenteellisuutta, ettei yli 40 kymppinen lapseton mies saisi enää lapsia tehdä tai olla toisen lasten kanssa tekemisissä, koska ei lapsista mitään ymmärrä. Viittasin tällä yleiseen asenteellisuuteen enkä suoranaisesti sinun paaaljon kokemusta-nimimerkin tapaukseen. Senkin totesin tuolla aiemmin. Onko tämä keskustelun jatko nyt sitten väittelyä aiheesta vai onko tarkoitus vain kuittailla ja ärsyttää? Haluaisit varmaan, että kommentoisin tuohon viestisi viimeisen kappaleen muihinkin kysymyksiin jotain, mutta en tee sitä. Tai ainahan voisin ottaa mallia sinun aiemmasta viestistäsi, että "ihan sama...ei jaksa vastata".En tuomitse lasten kanssa tumpeloista miehiä, totean vain tosiasioita sen perusteella, mitä kokemuksia minulla on lapsettomista miehistä.
Sääliminen ja myötätunto on sama kuin ymmärtäminen. Siihen lukeutuu myös avarakatseisuus.
Opastan tarvittaessa, ja niin olen tehnytkin. Aikuisen ihmisen käytöshäiriöiden muuttaminen on jo ammattiauttajien juttuja..
En ole väittänyt, että yli 40-vuotiaat miehet eivät saisi tehdä omia lapsia, vaan nimenomaan päin vastoin. Lasten kanssa osaavia lapsettomia miehiä, kuten naisiakin on. Olen tavannut lapsellisia miehiä, jotka eivät osaa olla omienkaan lastensa kanssa. Suurempi todennäköisyys osaamattomuuteen on kuitenkin ollut lapsettomissa miehissä. Kokemus on sen vain osoittanut omalla kohdallani.
Nyt ehkä ymmärtänet, miksei sinuakaan ole aina niin helpolla otettu lasten elämään mukaan, ennen varsinaista tutustumista. Todennäköisesti kyseisillä naisilla on ollut samanlaisia kokemuksia kuin minulla. En usko, että kyse on pelosta, vaan terveestä järjestä, että halutaan suojella lapsia. Tämänkin asian ymmärtää paremmin, kun on omia lapsia. Miehet voivat ottaa nokkiinsa, vaikka kyse on vain äidin suojeluvaistosta lapsiaan kohtaan. Itsekin olen tapauskohtaisesti ottanut lapset luontevasti mukaan joko heti tapailun alussa, tai hieman viiveellä. Ei ole valmiita kaavoja, vaan sillä mennään, mikä tuntuu luontevimmalta juuri kyseisen henkilön kohdalla.
Kiitos keskustelusta kanssasi, on aina kiva jutustella erilaisessa elämäntilanteessa olevian kanssa!
- karpolla asiaa
mielestäni ainoa oikea profiiliteksti on muotoa: nainen etsii miestä tositarkoituksella. Eikä muuta turhanpäivästä höpinää. Avausviestissä kysytään mennäänkö naimisiin? Muuten homma menee jahkailuksi ja sinkut ei löydä toisiaan. Riteerejä on turha tuijottaa tai sen enempää pohtia, jos naiseksi pystyy tunnistamaan niin kelpaa mainiosti.
- humorinkukka)
;) hyvin sanottu:) ja tuohon huumorintajuun voin kokemuksella sanoa, että kaikilla EI sitä ole. On aivan uskomattomia tosikkoja, joiden kanssa ei mistään voi laskea leikkiä..
Tohtorin tutkinto oikealta alalta, ja sitten hyvät mitat ja ulkonäkö. Mitoiltaan paras nainen, mitä olen tähän mennessä tavannut, hänellä oli BMI vähän päälle 18. Saa vähän huonommatkin mitat olla.
Tarjonta on kuitenkin ollut huonoa, pidän esimerkiksi turn-offina roskatieteiden edustajia, eli vaikkapa humanistinen ala, lääketiede, sosiaaliala ja kauppatieteet. Onhan niitä tohtoreitakin tullut vastaan, jotka ovat ottaneet yhteyttä, mutta yleensä vääriltä aloilta.- outo olet
Mielenkiinnolla odotan, miten sinullekin vakavasti sairastuessasi "hömppätieteilevät lääkärit" pelastavat sinun henkesi. Ellet sitten typeryyksissäsi juokse pseudotieteilijöiden hoitomuotojen perässä.
- Roskahumanisti
Tää on kyllä hyvä :D Roskatieteiden edustajia en kelpuuta ja lueteltu noin niinkuin about kaikki muut paitsi Insinöörit. No siellähän ne Otaniemessa naiskentelee kaikki tekarit keskenään haalarit paukkuen.
- insinöörin renttu
Roskahumanisti kirjoitti:
Tää on kyllä hyvä :D Roskatieteiden edustajia en kelpuuta ja lueteltu noin niinkuin about kaikki muut paitsi Insinöörit. No siellähän ne Otaniemessa naiskentelee kaikki tekarit keskenään haalarit paukkuen.
tollastako siellä otaniemessä on. Valitsin ihan väärin opiskelupaikkani aikoinaan :). Turha m36:n mielipiteisiin on kiinnittää suurempaa huomiota. Jos äijä vertailee jotain naisten painoindeksejä, niin onnea ja menestystä vaan treffailuihin. Luultavasti tarvitsisi pikemminkin tukevamman naisen salkunkantajaksi.
- kiihtyvyyshidastuvuu
insinöörin renttu kirjoitti:
tollastako siellä otaniemessä on. Valitsin ihan väärin opiskelupaikkani aikoinaan :). Turha m36:n mielipiteisiin on kiinnittää suurempaa huomiota. Jos äijä vertailee jotain naisten painoindeksejä, niin onnea ja menestystä vaan treffailuihin. Luultavasti tarvitsisi pikemminkin tukevamman naisen salkunkantajaksi.
Mitäpä sitä inssi muuta puuhailisi kuin laskisi painoindeksejä ja lantio-vyötärö mittasuhteita ja silikonien kestävyyksiä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6232606Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4182056Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H232040JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191586- 671554
Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641498- 1261262
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka231090Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.191044Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16988