Esimerkkejä vääristä profeetoista

KTS (Ei kirj.)

Esimerkkejä kabbalistipovareista, joiden perässä myös kristillinen turhilössi juoksi aina vuoteen 2012 saakka:

Rabbi Kadur: "Messias saapuu elokuussa 2012"
http://pub37.bravenet.com/forum/static/show.php?usernum=3138553015&frmid=389&msgid=1229172&cmd=show

Aabraham Josef: "Israel joutuu ydinsotaan vuonna 2012"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6008340

Nyt ei turhislössi enää näistä puhu.

Matteuksen evankeliumi:
7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia

50

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nooan poika

      Jeesus oli väärä profeetta, jonka Jumala lähetti juutalaisille vain koetellakseen heidän uskoa JHWH:een:

      5. Mooseksen kirja 13
      1 "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen,
      2 ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',
      3 niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.

      • Ei ollut vaan oli OIKEA Jesajan kirjan oliko se nyt 53 luku mikä osoittaa tämän.


      • Nooan poika
        L.J.H kirjoitti:

        Ei ollut vaan oli OIKEA Jesajan kirjan oliko se nyt 53 luku mikä osoittaa tämän.

        Jesaja 53 kertoo Israelin kansan kärsimyksestä. Jeesuksesta ei sanaakaan.


    • sdfgh1

      >>Rabbi Kadur: "Messias saapuu elokuussa 2012"

      • KTS (Ei kirj.)

        Sairaan miehen kuoleman odottelu kiel pitkällä se vasta perverssiä onkin...


    • Malttia KTS!

      Aabraham Josefista sen verran, että Israelin miehitys uhattiin tehdä, ellei Israelin johto käänny J-malansa puoleen, tee parannusta ja rukoile armoa.

      Jos olisit lukenut viime aikoina esim. Israel Today-lehteä, niin olisit huomannut Israelin poliittisen johdon todella kääntyneen J-malansa puoleen, tehneen parannuksen elämässään ja rukoilleen armoa itselleen ja Israelin kansalle! Eräässäkin artikkelissa presidentti Shimon Peres ja pääministeri Benjamin Netanjahu (Bibi) kertoivat avoimesti lukevansa Tooraa ja luottavansa Israelin Pyhään!

      Lisäksi tiedän sen, että Bibillä on aito messiaaninen Juutalainen Michael Evans perhetuttunaan ja profeettana, joka jo yli 30 vuotta sitten profetoi Bibille, että tämä tulee toimimaan Israelin pääministerinä ja toinen niistä kausista tulee olemaan erittäin vaikea aikaa. Hän viitannee sillä tähän kauteen...

      Sun KTS ei pidä vetää liian hätiköityjä johtopäätöksiä Israelia koskevista profetioista ainakaan ennen kuin niissä asetetut ehdot ovat täyttyneet, sillä muutoin sinä itse leimaudut vääräksi profeetaksi!

      • KTS (Ei kirj.)

        Älä itse vedä kristillisiä johtopäätöksiä kabbalistirabbien povauksista.

        Tiedät itsekin, että Israelin johto ei ole kristillinen eikä ole kääntynyt Jeesuksen seuraajaksi.


      • KTS (Ei kirj.)
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Älä itse vedä kristillisiä johtopäätöksiä kabbalistirabbien povauksista.

        Tiedät itsekin, että Israelin johto ei ole kristillinen eikä ole kääntynyt Jeesuksen seuraajaksi.

        ...ja jos kysyt Israelin oppositiolta, niin Netanjahun ylelliset sviitit ja etuoikeusbonukset samaan aikaan kun kansa potee työttömyyttä ja köyhyyttä, ei ole sen paremmin juutalainen kuin kristillinenkään näkemys "parannuksen" teosta, joten kaada myrkkys ihan ittelles vaan.


      • Malttia KTS
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        ...ja jos kysyt Israelin oppositiolta, niin Netanjahun ylelliset sviitit ja etuoikeusbonukset samaan aikaan kun kansa potee työttömyyttä ja köyhyyttä, ei ole sen paremmin juutalainen kuin kristillinenkään näkemys "parannuksen" teosta, joten kaada myrkkys ihan ittelles vaan.

        Oletpas vitsikkäällä päällä tänään, kun luulet opposition kertovan totuuden hallitusvastuussa olevasta puolueesta ja sen pääministeristä ;)


      • KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Älä itse vedä kristillisiä johtopäätöksiä kabbalistirabbien povauksista.

        Tiedät itsekin, että Israelin johto ei ole kristillinen eikä ole kääntynyt Jeesuksen seuraajaksi.

        Älä sinä KTS kiirehti asioiden edelle, sillä evankeliumi pitää julistaa ENSIN kaikille pakanoille ja kun pakanoiden täysi lukumäärä on tullut sisälle pelastuksen arkkiin, tapahtuu valittujen pakanoiden ja Israelilaisten ylöstempaus!

        Sen herätysvaikutus tulee olemaan murskaava Juutalaisille ja Israelin muillekin heimoille! Silloin he alkavat antaa arvoa kärsivälle Messiaalleen, vaikka joutuvatkin läpikäymään sitä ennen erittäin ankaran ahdistuksen ajan, jota Toorassa kutsutaan nimellä "Jaakobin ahdistus" ja siinä lisätään lohdutuksena, että Jaakob on pelastuva siitä! Kyseessä on armovalinnan mukainen jäännös heistä.

        Lopulta oikea Messias ilmestyy Israelille ja pelastaa heidät tuhosta!


      • KTS (Ei kirj.)
        Yakov kirjoitti:

        Älä sinä KTS kiirehti asioiden edelle, sillä evankeliumi pitää julistaa ENSIN kaikille pakanoille ja kun pakanoiden täysi lukumäärä on tullut sisälle pelastuksen arkkiin, tapahtuu valittujen pakanoiden ja Israelilaisten ylöstempaus!

        Sen herätysvaikutus tulee olemaan murskaava Juutalaisille ja Israelin muillekin heimoille! Silloin he alkavat antaa arvoa kärsivälle Messiaalleen, vaikka joutuvatkin läpikäymään sitä ennen erittäin ankaran ahdistuksen ajan, jota Toorassa kutsutaan nimellä "Jaakobin ahdistus" ja siinä lisätään lohdutuksena, että Jaakob on pelastuva siitä! Kyseessä on armovalinnan mukainen jäännös heistä.

        Lopulta oikea Messias ilmestyy Israelille ja pelastaa heidät tuhosta!

        Onko jakovikin kääntynyt kabbalismiin ja hylännyt Jeshuan?


      • KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Onko jakovikin kääntynyt kabbalismiin ja hylännyt Jeshuan?

        Shabbat shalom KTS!

        Kabbalismi on harhaa.

        Enpä tietenkään ole rakasta Yeshuaani hyljännyt, mutta olen huomannut, että käyttäessäni alkuperäistä Vapahtajani Nimeä, pillastuvat eräät tyypit ja nousevat takajaloilleen ;) Silloin he eivät näe muuta kuin punaista ja itse asia menee yli heidän hilseensä...

        Siksi käytän Hänestä toisinaan muita Nimiä, kuten Messias, Israelin Toivo, pakanain Toivo jne.


      • KTS (Ei kirj.)
        Yakov kirjoitti:

        Shabbat shalom KTS!

        Kabbalismi on harhaa.

        Enpä tietenkään ole rakasta Yeshuaani hyljännyt, mutta olen huomannut, että käyttäessäni alkuperäistä Vapahtajani Nimeä, pillastuvat eräät tyypit ja nousevat takajaloilleen ;) Silloin he eivät näe muuta kuin punaista ja itse asia menee yli heidän hilseensä...

        Siksi käytän Hänestä toisinaan muita Nimiä, kuten Messias, Israelin Toivo, pakanain Toivo jne.

        No älä sitten fanita kaiken maailman kabbalistirabbeja...


      • KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        No älä sitten fanita kaiken maailman kabbalistirabbeja...

        KTS:

        Mitäs jos me yhdessä pehmennämme hieman tyyliämme, sillä Vapahtajammekin oli myös lempeä, niin kuin Hyvän Paimenen tuleekin olla :)

        Voimmehan me keskustella vaikka millaisen rabbin saamista näyistä ja kuulemista puheista. Eri asia on, että miten luotettavina niitä pidämme, vai kuinka(?)

        En luota juuri lainkaan edes ns. Kristittyjen profeettojen saamiin profetioihin, uniin, näkyihin, kuulemiin huutoihin ja kuiskauksiinsakaan, koska useimmat niistä ovat joko enimmältä osin huuhaata tai peräti kokonaan sitä. Myös oikeita profetioita löytyy, mutta suurin osa niistä on Raamatussa :)


      • Kenet kristittyjen
        Yakov kirjoitti:

        KTS:

        Mitäs jos me yhdessä pehmennämme hieman tyyliämme, sillä Vapahtajammekin oli myös lempeä, niin kuin Hyvän Paimenen tuleekin olla :)

        Voimmehan me keskustella vaikka millaisen rabbin saamista näyistä ja kuulemista puheista. Eri asia on, että miten luotettavina niitä pidämme, vai kuinka(?)

        En luota juuri lainkaan edes ns. Kristittyjen profeettojen saamiin profetioihin, uniin, näkyihin, kuulemiin huutoihin ja kuiskauksiinsakaan, koska useimmat niistä ovat joko enimmältä osin huuhaata tai peräti kokonaan sitä. Myös oikeita profetioita löytyy, mutta suurin osa niistä on Raamatussa :)

        toimesta on profeetaksi nimetty Jeesuksessa?


      • Mormooneilla löytyy
        Kenet kristittyjen kirjoitti:

        toimesta on profeetaksi nimetty Jeesuksessa?

        yksi, mutta ei taideta kristityiksi heitä tulkita.


      • Kristityillä onkin
        Yakov kirjoitti:

        KTS:

        Mitäs jos me yhdessä pehmennämme hieman tyyliämme, sillä Vapahtajammekin oli myös lempeä, niin kuin Hyvän Paimenen tuleekin olla :)

        Voimmehan me keskustella vaikka millaisen rabbin saamista näyistä ja kuulemista puheista. Eri asia on, että miten luotettavina niitä pidämme, vai kuinka(?)

        En luota juuri lainkaan edes ns. Kristittyjen profeettojen saamiin profetioihin, uniin, näkyihin, kuulemiin huutoihin ja kuiskauksiinsakaan, koska useimmat niistä ovat joko enimmältä osin huuhaata tai peräti kokonaan sitä. Myös oikeita profetioita löytyy, mutta suurin osa niistä on Raamatussa :)

        monia paimenia ja jokaisella lahkolla omansa ja isiksikin tahtovat kutsuttaman vaikka Jeesus opetti vain Yhdestä Isästä, ihan totuudellisti.


      • palkkapaimenista on
        Kristityillä onkin kirjoitti:

        monia paimenia ja jokaisella lahkolla omansa ja isiksikin tahtovat kutsuttaman vaikka Jeesus opetti vain Yhdestä Isästä, ihan totuudellisti.

        kerrottu ja vääristä profeetoista myös, samoin myös Jeesuksen apostoleista ja 144 000:sta myös.


      • ...
        Yakov kirjoitti:

        Shabbat shalom KTS!

        Kabbalismi on harhaa.

        Enpä tietenkään ole rakasta Yeshuaani hyljännyt, mutta olen huomannut, että käyttäessäni alkuperäistä Vapahtajani Nimeä, pillastuvat eräät tyypit ja nousevat takajaloilleen ;) Silloin he eivät näe muuta kuin punaista ja itse asia menee yli heidän hilseensä...

        Siksi käytän Hänestä toisinaan muita Nimiä, kuten Messias, Israelin Toivo, pakanain Toivo jne.

        Mitäpä se juutalaisten sapatti sinulle kuuluisi Leif? Ethän sinä mikään juutalainen ole päinvastoin,sinä halveksit tuota etnistä uskontokuntaa kuten aina ennenkin.


      • Kenet kristittyjen kirjoitti:

        toimesta on profeetaksi nimetty Jeesuksessa?

        Kuten jo edellä mainitsin, Raamatusta löytyy oikeita profeettoja (samoin myös vääriä, kuten nykyaikanakin!) ja useita oikeita heistä on nimettykin, kuten VT:n Mooses, naisprofeetat Deborah ja Hulda, Jesaja, Jeremia, Hesekiel, Daniel jne. Myös UT:ssa on mainittu vain muutamia profeettoja, vaikka heitä oli paikallisseurakunnissa paljon useampiakin. Sellaisia ovat Yeshua HaMashiach (Joh. 6:14 ja Joh. 5:46), Agabus (Ap.t. 21:10), eräs nimeltä mainitsematon Uuden Liiton profeetta (Tiit. 1:12) ja samoin nimeltä mainitsemattomat kaksi säkkipukuista profeettaa, jotka ajallaan astuvat 'parrasvaloihin' (Ilm. 11:10). Lisäksi on mainittu niitä, joilla oli profetoimisen lahja (Ap.t. 21:9)

        Muita Uuden Liiton profeettoja ovat olleet ja yhä ovat kaikki ne, joille Pyhä Henki on antanut profeetan toimen paikallisseurakunnissa. Heitä pitäisi löytyä kaikista aidoista apostolisista seurakunnista. Ellei löydy, niin siinä seurakunnassa on jokin pahasti vialla (1. Kor. 12:10)! Varmuudella olen tuntenut ainakin kaksi naisprofeettaa, jotka profetoivat aikoinaan minulle asioista, joista he eivät voineet itse tietää ja jotka tapahtuivat myöhemmin elämässäni tarkalleen niin, kuin he profetoivat. Kumpikin heistä on jo päässyt perille parempaan paikkaan.


      • Kristityillä onkin kirjoitti:

        monia paimenia ja jokaisella lahkolla omansa ja isiksikin tahtovat kutsuttaman vaikka Jeesus opetti vain Yhdestä Isästä, ihan totuudellisti.

        Olet siinä oikeassa, että monissa ns. valtiokirkoissa pitemmälle teologiaa opiskelleita kutsutaan nimillä "Isä se ja se", vaikka sellainen on selvästi kiellettyä Vapahtajamme Yeshuan opetuslapsilta Hänen toimestaan (Matt. 23:9). Hän kielsi lisäksi meitä opetuslapsiaan kutsumasta ketään Rabbiksi eli Hengelliseksi Opettajaksi, sillä vain Hän itse on sitä meille (Matt. 23:10).

        Ne, jotka kutsuvat muita kuin taivaallista Isäämme isäkseen ja/tai muita kuin Adonai Yeshuaa rabbikseen tai Hengelliseksi Opettajakseen, todistavat menettelyllään olevansa jonkun muun kuin taivaallisen Isämme lapsia ja jonkun muun kuin Adonai Yeshuan opetuslapsia!

        Kyseessä ei ole suinkaan mikään merkityksetön seikka!


      • ... kirjoitti:

        Mitäpä se juutalaisten sapatti sinulle kuuluisi Leif? Ethän sinä mikään juutalainen ole päinvastoin,sinä halveksit tuota etnistä uskontokuntaa kuten aina ennenkin.

        Sinulle ...:

        Lue nyt tarkkaan se, mitä Adonai Yeshua opettaa seuraavissa jakeissa, niin tulet (ehkä?) huomaamaan keille alkuperäisen lepopäivän eli Juutalaisten Sapatin vietto nykyäänkin kuuluu: (Matt. 5:17-20)

        17. Älkää luulko, että minä (Adonai Yeshua) olen tullut (Mooseksen) Lakia tai (VT:n) profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei Laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19. Sen tähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi Elohimin Kuningaskunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi Elohimin Kuningaskunnassa.
        20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse Elohimin Kuningaskuntaan.

        A) Kiinnitä huomiosi jakeisiin 17-18 ja kysy itseltäsi:
        a) "Kumosiko Adonai Yeshua Mooseksen Lain ja Profeettojen opetukset?" (Niin luulevat kaikki Mooseksen Lailla lattiaa pyyhkivät 'kristityt'!)
        b) "Ovatko taivas ja maa jo kadonneet?" (Niin luulevat ne, jotka ovat purkaneet yhdenkin noista käskyistä!)

        B) Kiinnitä sitten huomiosi jakeeseen 19 ja mieti: "Onko Sapattikäsky pieni vaiko suuri käsky?" (Kovin pieneksi valtaosa Kristityistä sen katsoo, kun ovat korvanneet sen Rooman keisari Konstantinus Suuren säätämällä 'Suuren Aurinkojumalan' päivällä (Sunday) eli sunnuntailla! Ethän vain sinä pyhitä sunnuntaita ja osoita sillä kuuluvasi tuon jumalattoman keisarin opetuslapsiin?

        C) Kiinnitä lopuksi huomiosi jakeeseen 20 ja mieti: "Miten suuri vanhurskaus sinulla on?" Jos luet omaksesi Adonai Yeshuan lahjavanhurskauden, niin älä luule saavasi sen varjolla vapaasti rikkoa Mooseksen Lakia! Muista, että yksi synnin määritelmä on 'laittomuus' ja se merkitsee samaa kuin Mooseksen Lain (edes osittainen) mitätöinti (1. Joh. 3:4)

        Ps. 1. Minä tahdon olla paljon mieluummin suuri*) Elohimin Kuningaskunnassa, kuin joutua siellä ikuisesti kutsutuksi 'kaikkein pienimmäksi' . Siksi opetan ja pyrin noudattamaan noita käskyjä, vaikka tiedän, etten koskaan kykene niitä' täysin noudattamaan, koska olen jo tuhansia kertoja rikkonut esim. käskyn, joka alkaa sanoilla "Älä himoitse...!" Siksi tarvitsen Vapahtajakseni Adonai Yeshuaa, koska Hän on todellakin täyttänyt kaikki ne kohdat myös Mooseksen laista, jotka olen itse jo lukuisia kertoja rikkonut!
        *) Mutta en suurin, sillä minua suurempia siellä on oleva iso liuta!

        Ps. 2. Myönnän, että tätä vastaustani on 'vaarallista lukea', sillä jos uskot tähän, niin se vaatii sinulta kertakaikkiaan syntielämäsi tunnustamista, tuomitsemista ja hylkäämistä, sekä vilpitöntä uskonkilvoittelua malliin: (Tiit. 2:11-14)

        2:11 Sillä YHWH Elohimin armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        2:12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        2:13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren YHWH Elohimin ja Vapahtajamme HaMashiach Yeshuan kirkkauden ilmestymistä,
        2:14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.


      • Yakov kirjoitti:

        Sinulle ...:

        Lue nyt tarkkaan se, mitä Adonai Yeshua opettaa seuraavissa jakeissa, niin tulet (ehkä?) huomaamaan keille alkuperäisen lepopäivän eli Juutalaisten Sapatin vietto nykyäänkin kuuluu: (Matt. 5:17-20)

        17. Älkää luulko, että minä (Adonai Yeshua) olen tullut (Mooseksen) Lakia tai (VT:n) profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei Laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19. Sen tähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi Elohimin Kuningaskunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi Elohimin Kuningaskunnassa.
        20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse Elohimin Kuningaskuntaan.

        A) Kiinnitä huomiosi jakeisiin 17-18 ja kysy itseltäsi:
        a) "Kumosiko Adonai Yeshua Mooseksen Lain ja Profeettojen opetukset?" (Niin luulevat kaikki Mooseksen Lailla lattiaa pyyhkivät 'kristityt'!)
        b) "Ovatko taivas ja maa jo kadonneet?" (Niin luulevat ne, jotka ovat purkaneet yhdenkin noista käskyistä!)

        B) Kiinnitä sitten huomiosi jakeeseen 19 ja mieti: "Onko Sapattikäsky pieni vaiko suuri käsky?" (Kovin pieneksi valtaosa Kristityistä sen katsoo, kun ovat korvanneet sen Rooman keisari Konstantinus Suuren säätämällä 'Suuren Aurinkojumalan' päivällä (Sunday) eli sunnuntailla! Ethän vain sinä pyhitä sunnuntaita ja osoita sillä kuuluvasi tuon jumalattoman keisarin opetuslapsiin?

        C) Kiinnitä lopuksi huomiosi jakeeseen 20 ja mieti: "Miten suuri vanhurskaus sinulla on?" Jos luet omaksesi Adonai Yeshuan lahjavanhurskauden, niin älä luule saavasi sen varjolla vapaasti rikkoa Mooseksen Lakia! Muista, että yksi synnin määritelmä on 'laittomuus' ja se merkitsee samaa kuin Mooseksen Lain (edes osittainen) mitätöinti (1. Joh. 3:4)

        Ps. 1. Minä tahdon olla paljon mieluummin suuri*) Elohimin Kuningaskunnassa, kuin joutua siellä ikuisesti kutsutuksi 'kaikkein pienimmäksi' . Siksi opetan ja pyrin noudattamaan noita käskyjä, vaikka tiedän, etten koskaan kykene niitä' täysin noudattamaan, koska olen jo tuhansia kertoja rikkonut esim. käskyn, joka alkaa sanoilla "Älä himoitse...!" Siksi tarvitsen Vapahtajakseni Adonai Yeshuaa, koska Hän on todellakin täyttänyt kaikki ne kohdat myös Mooseksen laista, jotka olen itse jo lukuisia kertoja rikkonut!
        *) Mutta en suurin, sillä minua suurempia siellä on oleva iso liuta!

        Ps. 2. Myönnän, että tätä vastaustani on 'vaarallista lukea', sillä jos uskot tähän, niin se vaatii sinulta kertakaikkiaan syntielämäsi tunnustamista, tuomitsemista ja hylkäämistä, sekä vilpitöntä uskonkilvoittelua malliin: (Tiit. 2:11-14)

        2:11 Sillä YHWH Elohimin armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        2:12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        2:13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren YHWH Elohimin ja Vapahtajamme HaMashiach Yeshuan kirkkauden ilmestymistä,
        2:14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.

        Lisäys edelliseen ja samalla illan kevennys:

        Toimin Asukastoimikunnassa ja asun pari vuotta vanhassa kerrostalossa. Kun pidettiin takuutarkastus jokin aika sitten, niin sitä ennen asunnossani kävi rakennusfirman edustaja, joka ensi sanoikseen sanoi: "Olen X-firmasta ja olen siellä KAIKKEIN PIENIN POMO ja minut he lähettivät tutkimaan reklamoimiasi rakennusvirheitä!" Mies oli kaiken lisäksi myös kooltaan (ilmeisesti) firmassa kaikkein pienin ja meinasin räjähtää nauruun. Onneksi kykenin pitämään pokkani :)

        Siispä: Ehkä minä saan kerran tuolla taivaassa olla PIKKUPOMO(?) :)
        Ja ajatteleppas, jos mä tulen pomottamaan siellä sinua, ikuisesti... Heh-heh


    • Yksi esimerkki

      Jos vastaan biologian evoluutiota koskevassa kokeessa kuten väärät profeetat opettavat voit saada kiitettävän ja päästä myös arvostetuksi tutkijaksi tässä maailmassa jatkaessasi väärien profeettojen valhetietä, mutta jos tahdot pysyä Jumalan profeettojen kaidalla tiellä ja kertoa totuutta Jumalan luomisesta lajit lajilleen kasvi- ja eläinmaailmassa, niin saat hyljätyn biologian kokeesta ja myös pääsysi jatkamaan opintoja sinulta evätään, sillä et rakasta valheita vaan totuutta, ja väärät profeetat ovat juuri tällaisia ja Jumalan profeetat kiittää Luojaa hyvästä luomistyöstään vaikka maailmassa ovatkin vainottuja kuten profeetat myös Israelissa aikanaan ja Jeesus ja apostolit samoin, vaikka tekivät vain hyvää ja pysyivät totuudessa.

      Elämme kuin Nooan ja Sodoman ajassa, ja pian tulee myös hävityksen kauhistus ja sen jälkeen Jeesus Juutalaisten Kuninkaana ja tämä on Jumalan profeettojen suuri ja hyvä ilmoitus monille pelastukseksi Jeesuksessa kun tahtovat hyvää elämäänsä, valheiden sijaan tietysti.

    • 11+8

      Minusta näyttää että jengi on jähmettynyt suolapatsaaksi kuin Lootin vaimo.

      • Ei vielä ole tulella

        maailmaa poltettu, mutta Sodoma on siellä Israelin Kuolleen Meren eteläosan länsipuolella kyllä todistamassa ja Lootin suolapatsas myös että Herran päivä lähestyy ja Jumalan profeetat tästäkin voivat meille kertoa jos vain voi syntyä sitä uskoa Raamatun profetioita lukevan ihmisen sydämeen. Tästä on nimenomaan kysymys.

        Nykyään ihmiset etsivät omaansa kuin viimeistä päivää vaikka ajattelevatkin että elämä se jatkuu näin auvoisesti omalla kohdalla ihan pitkään vielä . . .

        Sitten tulee se viimeinen päivä ja tuomio, ja ehkä ymmärtää kuten rikas mies mikä olisi ollut tärkeää itselleen ja vielä niille elossa oleville veljilleen: parannus tietysti, ja koskee juutalaisia myös Jeesuksen suhteen nimenomaan, sillä Jeesus on hyvä paimen, joka tahtoo pelastaa heidät ja kaikki ihmiset, mutta ihmiset eivät tahdo sitä samaa ja tämä on vaikea asema ihmisellä ja parhaimmillaankin saattaa vaikeassa ajassa olla haipulua moninaisesti, sillä Raamatusta voimme myös moninaista oppia tulkita kuten nähdään monista eri lahkoista sen ympärillä ja siitä lähtöisin olevana vaikka Jeesus ja Jumalan Henki on Yksi, amen, ja Isä kaikessa myös Jumalana uudestisyntyneillä.

        Toiselle riittää vauvakaste ja toinen ei sitäkään tarvitse, mutta mitä tarkoittaa "syntyä vedestä ja Hengestä", tästä on kysymys Jeesuksessa.


      • Varmasti tulikivi-

        sateen alkaessa kaikki riensivät sisälle suojaan mutta Lootin vaimo oli jo kaukana kotoa ja katsoi taaksensa kiellosta huolimatta. Tässä hyvä opetus kuuliaisuudesta meidän ajan ihmisille, sillä Herran päivä tapahtuu hyvinkin kenties 2016-2030.


    • Kuka siis ymmärtää

      Jumalan profeettojen sanoman Jeesuksesta ja Jumalan valtakunnasta ja evankelimista, sillä pelastus on juutalaisista, vaikka monet ajattelevat mitä ja että heillä on se nykyinen paras ihmisten uskonnollinen totuus, näinhän se on ihan varmuudella tässä pimeässä ajassa väärien profeettojen vaikuttaessa moninaista uskonnollisuutta, toki voivat ajatella etteivät opeta eiväktä ole profeettojakaan, ja Johannes Kastajakin todisti itsestään "olen huutavan ääni erämaassa" vaikka Jeesus todisti Eliasta, ainakin Elian hengestä, puhuessaan Johannes Kastajasta.

    • 20+20

      Sirkus Papukaija pyörii: Suolaa, suolaa, enemmän suolaa, muuten evankeliumi jäy mauttomaksi.

      • Jos itse olit myös

        "11 8" niin siitähän se alkoi suola-aihe tälle aloitukselle vääristä profeetoista. Tietysti uuden liiton suola Jumalassa on hyvää ettei mautonta ole evankeliumi ja totta on se että jokaisen kannattaa evankeliumi varmuudella omakohtaisesti vastaan myös ottaa, sillä ei ole niin hyvää ihmistä joka ei sitä tarvitse Jeesuksessa.


      • Sirkus Papukaija

        "Enhän minä suolasta mitään välitä vaan leivästä ja huveista vain". Babylonian meiniki on maailman sirkuksissa eikä todistus Jeesuksesta niihin kuulu. Jos et tätä ymmärrä, niin tee parannus.


    • Ilmestyskirjassa on

      Isän Jumalan antama profetia Herran Jeesuksen päivän läheisydestä ja annettu noin 1900 vuotta sitten, joten ei kannata odottaa mitään uusia päivityksiä, toki tulkintaa joutuu jokainen tekemään kun alkavat tapahtua ja ajankohdastakin voi keskustella tai sitten tulkita ettei ole Isän Jumalan tahdon mukaista sellainen lainkaan Jeesuksessa. Mitään ei Jumala tee kuitenkaan ilmoittamatta palvelijoilleen profetaalisesti näistä edeltä, ja Raamatussa on kerrottu, amen, halleluja! Riittää tietysti eikä yhtäkään sanaa saanut pois ottaa eikä lisätä Ilmestyskirjan toptuudellisesta sanomasta. Nyt on kyse nöyryydestä Jumalan edessä Jeesuksen nimessä saamme lapsenmielisiä olla silä tuntee meidän sydämemme ja tietää kyllä mitä tekoa olemme, ei sitä kannata edes kertoa ettei joku loukkaannu, kuten juutalaiset uskovat Jeesuksen aikaan fariseuksina, toki monet heistä myös tulivat uskoon Jeesusta kohtaa, ja hyvä.

    • Mitä profeetoista

      Raamatussa on kerrottu ja samoin vääristä profeetoista on Jeesus opettanut.

    • Myös ihmisistä on

      paljon kerrottu moninaista myös. Jeesus yksin on Herra ja Kuningas, amen.

    • Kirjaimellisesti

      tulkittuna elämme Nooan ja Sodoman aikaa ihan Jeesuksen omien sanojen mukaan ja pimeys on massiivista tässä mammonan kulutusyhteiskunnassa, amen.

      Toki myös tulee se iankaikkinen evankeliumi Jumalan valittujen kautta ajallaan ja tapahtuu ennen antikristuksen paranemista miekanhaavastaan ja hävityksen kauhistus on se suuri ahdistus Jeesuksen pyhille myös.

      Jeesuksessa on hyvä elää ja kuolla varmuudella jokaisen ihmisen, amen, halleluja! Melkein jokainen ihmiseksi syntyvä myös kuolee ja vain harvat temmataan elävinä taivaaseen, toki sekin on mahdollista myös Jumalalle Jeesuksessa tai sitten vähän aikaa kuolleena olleessan nousta uudelleen eläviksi, kuten Lasarus tai kaksi todistajaa Jerusalemin kaduilta. Pysytään totuudessa Jeesuksessa, tämän parempaa neuvoa ei kai voi antaa Jumalan ilmoittamasta totuudellista tiedosta.

    • Jeesus opetti

      "joka itsensä ylentää, se alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään". Jeesus ei mitään omistanut ja kärsi häpellisen ristinkuoleman vaikka oli totuudellisesti Herra ja Kuningas ja Immanuel. Monet ihmiset sen sijaan etsivät niitä herra-asemia tässä maailmassa Babyloniassa. Mitä tästä opimme? Hyvä jos jotain.

    • vanha ja vakaa

      ameriikan lahkolaiset ovat jo ilmeisesti vieneet videokamerat pois öljymäeltä. Niittenhän piti vilmata se messiaan liukuminen taivaasta ja sitä seuraava orgia.
      Kyllä maalima on kaheleita täynnä ja uskovaiset ylimmäisenä.

    • kyllä Jerusalemiin

      tulee väärän profeetan kautta se hävityksen kauhistus myös antikristuksen kuvapatsaana, eikä kameroista mitään ole kerrottu, mutta varmaan Babylonia sen filmaa myös koko maailmaan ja esittää "nyt on tullut rauha maan päälle". Tällaista uskovaisuutta tulee lähihistoriassa sinne Jumalan silmäteräkaupunkiin mutta kutsutaan tässä tapauksessa Egyptiksi ja Sodomaksi.

    • 11+7

      Egypti minun kansani, ja Assyria minun kätteni teko ja Israel sinä keskellä minun perintöosani.

      • KTS (Ei kirj.)

        Vanhalla Testamentilla on Egyptiin sellainen viha-rakkaus-suhde.


    • Kyllä Israelin

      ollessa keskellä se yli 2000 km kanttiinsa oleva Uusi Jerusalem Jeesuksen tulemuksen jälkeen sisältää alueet myös Egyptistä ja Syyriasta, katsokaa vaikka kartasta.

      On hyvä ymmärtää näitä asioita Raamatun kokonaisilmoituksesta. Toivottavasti mahdollisimmat monet syyrialaiset ja egyptiläiset myös uskon kautta Jeesukseen pelastuvat, ja Egyptissä nyt voi islamistit alkaa sotimaan kristittyjäkin vastaan, sillä turhautuneena voivat keksiä "syntipukkina" Jumalan pyhiä, kun asevoimilla on sitä vastustuskykyä heitä vastaan varmuudella mutta Jumalan pyhillä ei ole aseita ja hyvä niin.

    • 10+11

      Vääriä profeettoja.

      Heinillä härkien kaukalon ja laivue lensi lensi yli käenpesän. :D
      Ai niin härät on peruttu, pitää varmaan perua myös enkelparven tie. :D

      • 1*1*1*

        Alkutekstiin eivät liity härät ja lampaat, muutoin kuin oletuksena, että niitä siellä oli, sillä Joosefin perhe majoitettiin eläinsuojaan ja Jeesus-vauva kapaloitiin seimeen, eli nautakarjan heinäkaukaloon uinumaan.

        Luukas 2:
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 2:1&rnd=1373294419940

        Kertomus itämaan tietäjistä on epäilyttänyt itseänikin, se on jotenkin kovin loistokas yksityiskohta muutoin vaatimattoman työläisperheen kohdalla, mutta mahdollinen kylläkin. Hyvinkin on tällainen voinut tapahtua: tähtien konjunktio, itämaan tietäjät, eli kolme itäistä kuningasta ja samalla astrologiaan perehtynyttä maagia. Pyhä Helena löysi myöhemmin idästä kolmen kuninkaan haudan ja näiden luut siirrettiin Kölnin tuomiokirkon kryptaan. Nämä mahdollisesti olivat ne kolme kuningasta, itämaan tietäjä-maagia, joiden nimet olivat Kaspar, Melchior ja Balthasar.

        ;


      • ...

        Juuri näin.


    • 19+15

      Mutta mistä ne lentokoneet tulivat laulamaan ?

      Montako laukausta ammuttiin ? :D

      Paimenetkin pelkäsivät.

      • 9+18-27

        Lentokoneet? Herran enkelit ne olivat. Kuka tahansa säikähtää kohdatessaan enkeleitä.


      • 15*2*17

    • 6+20

      Herran enkelit.........Gapriel on ohjus 1,2,3,4,5, aina parannettuja versioita, ei mitään henkivaltoja.

    • 3+1

      Arkkienkeli Gabriel..........Nimi tarkoittaa “Jumala on vahvuuteni”


      http://en.wikipedia.org/wiki/Gabriel_(missile)


      Arkkienkelit ovat hyvin mahtavia ja suuria valon olentoja.
      Arkkienkelit ovat enkelihierarkiassa enkelten yläpuolella ja heitä on maailmankaikkeudessa miljoonia.

      Arkkienkeleiden tehtävänä on ihmisten auttamisen ja suojelemisen lisäksi toisten enkeleiden valvominen.

      Heillä ei varsinaisesti ole sukupuolta.Usein arkkienkeleiden tunnusenergia ilmentää kuitenkin jompaakumpaa sukupuolta ja usein heidät kuvataankin mieheksi.

    • 1+4

      Eikö määritelmä arkkienkelistä sovikin hyvin ohjukselle ?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe