Elisa Viihteen netti ongelma HALP!

TehPerselaama

Siis tein yks päivä koneestani nopeen vianmäärityksen netti yhteydelle ku oli helvetin huono ja nyt mun kone ei enää löydä ainuttakaa nettiä mistään???? Nytku koitan tehä vianmäärityksen nii tää vaa sanoo et liitä se helvetin ethernet kaapeli tähän koneeseen mutta kun se pitäs saada toimii langattomana. Jos joku ny ymmärsi vähänkään nii auta mua...meh

5

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi!

      Oletko kokeillut käynnistää sekä tietokoneen että modeemin uudestaan? Mikäli käytössäsi on läppäri voi olla että olet mahdollisesti vahingossa painanut näppäinyhdistelmää joka sammuttaa langattoman yhteyden koneelta (yleensä fn-painike jokin funktio (F1 ja niin edelleen) - näppäimistä), samaa näppäinyhdistelmää painamalla tietokoneen langattoman vastaanottimen saa päälle uudestaan.

      Mikäli tietokoneessasi on Windows -käyttöjärjestelmä pitäisi ruudun oikeassa alakulmassa näkyä pieni kuvake (näyttää kahdelta pieneltä tietokoneen näytöltä), tätä kun klikkaat hiiren oikealla napilla saat Verkko- ja jakamiskeskuksen auki, täältä voit kokeilla hakea langattomia verkkoja ja yhdistää oikeaan verkkoon (Elisa Viihde -modeemin langattoman verkon nimi ja salasana löytyy modeemin pohjassa olevasta tuotetarrasta).

      Kootut ohjeet Elisa Viihteen eri modeemeille löydät tukisivuiltamme osoitteesta http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/13/

      Janne / Elisan Palstatiimi
      http://palsta.elisa.fi

    • TehPerselaama

      Mulla on Windows 8 läppäri jolla olen kokeillu tuota fn f2 yhdistelmää joka ottais mun koneesta lentokone tilan päälle ja pois ja se on nyt ja aina ollu pois päältä. Mutta kun se ongelmahan on se että mun kone ei löydä enää ainuttakaan verkkoa (enkä oo värkänny mitään asetuksii) ja se muistaakseni alkoi siitä kun teidän modeeminne nettiyhteys katkes vähän väliä niin päätin tehdä netin vianmäärityksen joka nollas verkkosovittimen (niinkun aina) ja sit se muistaakseni sano että ongelma korjattu mut eipä enää löytyny ainuttakaa verkkoa? Siellä alakulmassa näkyy sellanen kuva et siin olis se ethernet kaapeli ja sen vieres nettiboxi ja niitten päällä punanen ruksi (jos tää tieto nyt ketään auttaa) sitku painan siitä nii sinne tulee vaa että "laajakaista yhteys" sitku yritän yhdistää siihen niin se pyytää jotakin verkkotodennusta josta mulla ei ole mitään hajua et mitä se edes tarkottaa? Jos nyt ainaski kerran jaksaisitte auttaa mua tänkaa ku pitäs päästä pelaa LoLii :D mainittakoon vielä että meidän 2 muuta läppäriä ja 1 Ipadi toimii kun unelma siinä verkossa.

      • Olisikohan mahdollisesti käynyt niin että tuossa yhteyden korjauksessa jokin ajuri Windowsissa mennyt vinoon tai eihän se mahdotonta ole että alkuperäinen ongelma johtunut rikki menevästä verkkosovittimesta (eli ilmeisesti läppärin sisäinen verkkokortti & WLAN-vastaanotin).

        Suoraan sanoen en kyllä hirveän paljon enempää osaa auttaa tuossa koneen vianselvityksessä. Varsinkin jos aiemmin löytyi muitakin verkkoja kuin meidän modeemin langaton verkko niin nyt kyllä koneessa tai asetuksissa jotain vialla. Jos et täältä saa apuja ongelmaan suosittelen yhteydenottoa Omaguru-palveluun (http://omaguru.fi/) jossa voidaan auttaa sinua koneen asetusten kanssa.

        Muussa tapauksessa kannattaa olla yhteydessä Microsoftin tukeen / tuki-palstoille tai sitten viedä vaan laitetta huoltoon jos mikään muu ei auta.

        Janne / Elisan Palstatiimi
        http://palsta.elisa.fi


      • palstatiimi kirjoitti:

        Olisikohan mahdollisesti käynyt niin että tuossa yhteyden korjauksessa jokin ajuri Windowsissa mennyt vinoon tai eihän se mahdotonta ole että alkuperäinen ongelma johtunut rikki menevästä verkkosovittimesta (eli ilmeisesti läppärin sisäinen verkkokortti & WLAN-vastaanotin).

        Suoraan sanoen en kyllä hirveän paljon enempää osaa auttaa tuossa koneen vianselvityksessä. Varsinkin jos aiemmin löytyi muitakin verkkoja kuin meidän modeemin langaton verkko niin nyt kyllä koneessa tai asetuksissa jotain vialla. Jos et täältä saa apuja ongelmaan suosittelen yhteydenottoa Omaguru-palveluun (http://omaguru.fi/) jossa voidaan auttaa sinua koneen asetusten kanssa.

        Muussa tapauksessa kannattaa olla yhteydessä Microsoftin tukeen / tuki-palstoille tai sitten viedä vaan laitetta huoltoon jos mikään muu ei auta.

        Janne / Elisan Palstatiimi
        http://palsta.elisa.fi

        Ja sen verran vielä itselleni vastaan että laitevalmistajan tuesta voisi myös mahdollisesti saada apuja :)

        Janne / Elisan Palstatiimi
        http://palsta.elisa.fi


    • TehVittuuntunutlaama

      Mun kai pitää pyytää tänne joku omaguru kattoo et mikä tos oikee on.... Mun vierotusoireet vaa pahenee koko ajan. Jos se guru sanoo jotai et mun konees on joku helvetin nettihärpäke rikki nii vien ton koneen takuudella sinne helvetin kauppaan ja syötän sen kaikki osat niille yksitellen mahollisimman tuskallisesti..... Hei muute eiks täs muutama vuos sitte sanottu et tekniikka kehittyy??? Ainaki mitä itte oon noita ostanu nii on ollu 2pv ja rikki... IPhone 4 laturi kesti 3pv ja enää ei lataa vittu mitään ja pitää jotain ihme ääntä... Ton nykysen koneen ensimmäisellä viikolla jouduttii viemää se takas kauppaa ku ei enää sammunu.... Ostettiin uus telkkari joka ei toiminu ku talvella ku ei ollu kostee ilma, kesällä siit kuuluu vaan äänet. Niin et btw MIKÄ VITTU TÄTÄ MAILMAA VAIVAA eikö täällä jumalauta osata tehä enään jumalauta mitään.......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1695
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1332
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1240
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      112
      1072
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      63
      988
    6. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      927
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      895
    8. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    9. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      22
      830
    10. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      739
    Aihe